Úzkokolejky jako embéčko, na tahu je Drážní úřad. Investor mluví o 85 milionech

Jindřichohradecké úzkokolejky v dobách povozu. Autor: Jan PíšalaJindřichohradecké úzkokolejky v dobách povozu. Autor: Jan Píšala

Společnost Swietelsky Rail zdarma opravila například přejezdy, výhybky, geometrickou polohu koleje nebo odstranila náletové dřeviny.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karl vB.

Poslední zprávy z tohoto „bojiště“ jsou tyto:
– Věřitelé na páteční schůzi neschválili znalecký posudek, který ocenil hodnotu společnosti JHMD, ani nepožadovali jeho revizi, doplnění, nebo zpracování nového. Soud vyhodnotí, zda posudek nechá doplnit, nebo ho zadá znovu.
– Vyjádření inspektorů DÚ ke kontrole technického stavu železničních cest, provedené 22.-26.4. 2024, by mělo být vydáno ve 23. týdnu. Po odstranění vytýkaných nedostatků žadatelem bude DÚ potřebovat ca. 1 měsíc pro vydání nového rozhodnutí o osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy.

Lxxxx

V článku je psáno, že investor odkoupí majetek JHMD a uspokojí věřitele, pak to prodá svazku obcí, v jiném článku je psáno, že obce to pak budou splácet z výnosu provozu. Aby investor uspokojil věřitele, musel by vyklopit těch asi 350 milionů a obce by mu pak ty prachy plus úrok měly splácet z výnosu z provozu. Tak to bylo napsáno, jenže z jakého výnosu to ty obce budou splácet, když v minulosti byl provoz ztrátový a žádný „výnos“ nevznikal? Předpokládaný letní turistický provoz možná snad pokryje nejnutnější provozní náklady ale určitě nevydělá desítky milionů na splácení dluhů. A jestliže… Číst vice »

Martin

Zaplatí to daňový poplatník…ostatně jako vždy a u všechno co je státní, krajské, obecní. Důležité je, že akcionáři JHMD se z toho vylejou, věřitelům se alespoň drobet vrátí a ještě je to zabalené do bohulibého plánu, že vláčky budou jezdit…. No, chtělo by to zavřít… všechny…

Karl vB.

Poslední větou jste velmi správně jste formuloval výnosnost tohoto podniku. To byl také jeden z důvodů, proč jsem se níže dožadoval nějakých informací o podnikatelském záměru svazku obcí okolo úzkokolejky, tedy „koncového subjektu“ v tomto poněkud komplikovaném investičním řetězci, který si v nějaké euforii možná dobrovolně lízne „Černého Petra“. V předchozích textech zde uveřejněných byly použity eufemstické formulace typu: „…investor PŘEDÁ svazku obcí“ atd. a v textu, na který jsem dal link, je zcela reálně a natvrdo napsáno, že investor to svazku obcí PRODÁ. Už vidím, jak investor dělá charitu a nenechá si zaplatit vše, co do toho vložil, plus… Číst vice »

Lxxxx

V článku je psáno, že investor převede majetek na svazek obcí a ty to budou splácet z výnosu z provozu s desetiprocentním úrokem. Údržbu infrastruktury prý bude platit SFDI. Jenže když nebude „výnos“, nebude z čeho splácet a malé obce určitě nemají na účtech přebytek financí v řádu milionů. A platby z SFDI jsou podmíněny dlouhodobou objednávkou ZDO. V jiném článku je představený systém financování označen jako perpetum mobile, a o tom se ví, že nějak nefunguje.

Karl vB.

Jsem zvědavý na další posun, tentokrát je na rozhodujícím tahu pan soudce Strnad.
Se zájmem si také přečtu podnikatelský záměr svazku obcí v čele s J.Hradcem, hlavně to, kde budou brát peníze na platby investorům a dodavatelům, v případě, že zisk z provozování nebude kladný.
Předtím se jednalo o unitární firmu, která se starala o vše, nyní by tam na každou činnost měly být angažovány externí firmy a lze očekávat, že ty vyúčtují provozovateli vše do poslední koruny.

Karl vB.

Svazek zainteresovaných obcí byl dne 28.5.2024 založen.
https://www.kraj-jihocesky.cz/cs/sdruzeni-mest-obci-uzkokolejka

Marcel

Tohle nemůže nijak jinak dopadnout než mecenáštvím, malým a rychlým nebo velkým , pomalejším a dražším ve výsledku.

Marcel

Zdopravy se o to může pokusit jako mediátor a bude to mít jako nový náboj. 🙂 Nikdo nechce o úzké přijít, podmínka bude finanční součinnost viníka.

Marcel

Do insolvenčního řízení mohou vstoupit dárci. Kysela může vyhlásit dárcovské sdružení. 100Kč měsíčně x 36 měsíců , kolik se najde dárců? 50000? Utopie? Dám ty prachy.

Petr Pigal

Jak pravil feldkurát od Švejka : to se nám to hoduje, když nám druzí půjčují. Při dluzích kolem 350 miliomú budou rádi věřitelé když dostanou 25% z dluhu. Asi se s tím budou těžko smiřovat.

Pája

Těch vozů, které JHMD nepatří a nepatřily bylo víc, ne? Tady psali o dalších pěti, z toho tří nákladních. Jak to bude s nimi?

Trumway

„Je to jako embéčko po dědovi. Když ho máte na starých značkách, je to fajn, ale zkuste ho dnes nově znovu přihlásit,“ padl na jednání další příměr.“

Na veteránský značky zcela v pohodě.

Jaaa

A v tom je ten problém. Na veteránský značky dělat ZDO nejde.

Jinak by trať přihlásili jako vlečku a bylo vše mnohem jednodušší. Jenže na vlečce nelze provozovat pravidelnou veřejnou osobní dopravu…

Bez přezdívky

A co Zubrnice?

Jaaa

To není pravidelná osobní doprava.

Trumway

No co, tak hoilt ty vlaky budou jezdit nepravidelně, no. +5 minut tam, -5 minut sem 🙂 Důležité, že po té trati budou vůbec nějaké vlaky jezdit.

T_t

Dobrý den, mohl byste doložit názor, proč by na vlečce dle vás nemělo jít provozovat pravidelnou osobní dopravu ???

Středohor

Nepomohlo by spíše převod do kategorie místní dráha? ( pro neznalé i když to mají JHMD v názvu jedná se o trať regionální )

Karl vB.

Jak chcete pro převod do „místní dráhy“ vyřešit toto?:
https://egeon.s3.amazonaws.com/photos/0d92cc542b99781bb79a72ce3894ac75f5e69e99.jpg?1577992905

nowas

Na veteránských značkách ho ale můžete provozovat jen určitým způsobem.

Trumway

To jistě ano. Stejně tak jako auto na značkách normálních . I tu „normální “ železnici můžete používat jen určitým způsobem.

Jan

Všichni chtějí něčí dobro, jenže který je ten pravý? Nechtěl bych být tím soudcem…

Jaaa

Ten, co chce těch 10 procent úroku. 😉

Karl vB.

Námět na článek: Bylo by prosím možné pro „širší informační kontext“ oslovit další strany této táhnoucí se kausy a zveřejnit jejich vyjádření ? Např. informaci o představách spolku obcí okolo úzkokolejky o provozování této atrakce a splácení dluhu, nebo záměrech obou krajů v případě úspěšného nastartování provozu? Kraje sice mohou čekat na to, až jak se situace vyvrbí, ale spolek obcí by měl mít už teď jasnou představu za jakých podmínek a s jakým dopadem na hospodaření svých členů to bude schopen/ ochoten provozovat. Zatím jsem zaznamenal pouze obecné vyjádření obou krajů, že by mohly objednat letní turistický provoz, od… Číst vice »

Martin
Pája

Je červen….

Karl vB.

To ano, ale zrovna tento zdroj informací bych bral s rezervou. Stačí si přečíst nadpis předchozího článku z konce dubna napsaný na základě informací z tzv. „důvěryhodného zdroje“ a porovnat s realitou.
https://www.obcasnik.eu/vime-prvni-statni-kontrola-uzkokolejky-dopadla-dobre-zpozdena-reorganizace-letni-provoz-neohrozi/

Pepin

Úzkokolejka začala nabírat zaměstnance, což by nedělala, kdyby to nemělo dobré vyhlídky https://www.obcasnik.eu/uzkokolejka-hleda-nove-zamestnance-co-ji-postavi-na-nohy/

Karl vB.

Děkuji za vstřícnost.