Úzké hrdlo české železnice prošlo modernizací za čtyři miliardy, maximem bude 110 km/h

Stanice Brandýs nad Orlicí po modernizaci. Foto: Pardubický krajStanice Brandýs nad Orlicí po modernizaci. Foto: Pardubický kraj

Stavba je proti původním odhadům dražší o miliardu korun, přinese větší stabilitu provozu na hlavním koridoru.

323 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lesov

Plně podporuji vaše nadšení ale tady nikdy žádné VRTky nebudou. Je to, jakobyste si před vjezd do garáže dali značku 150km/h. Nikdy té rychlosti nedosáhnete. Republika je malá a chudá. Pro zastavující vlaky zbytečnost a ty projíždějící tzv. zransřitní taky, ty už jezdí jinudy. A kdo by ty odfláknutý trati asi spravoval a za co? Vláda už teď krade i důchodcům, aby měla na válku a statisíce zbytečných úředníků a náměstků. Jde jen o to, jak podojit stát, o rychlost tu vžádném případku nejde. A tak je to tady se vším. F-35 nemusí lítat, stačí, když je koupíme. A příště… Číst vice »

Michy

Jinak v pořádku u vás?

Jan

Co bude dělat SŽ až jednoho dne nebudou pendolina? Bude pořád v tiskových zprávách psát o modernizaci na ???km/h, i když už nebude existovat jediný vlak, který by tam tak rychle mohl jezdit? Nechce se mi věřit, že pak začnou používat reálné rychlosti…

Leinad

Poč dělat modernizace typu „Praha – Brno za 2:30“ a vrt s informací „systémová hodina“, lepsi je fotit se u nesmyslného rychlostníku.
A stoupat v Ejpovickém tunelu rychlostí, na kterou se 680 nerozjede, když jsou na obou stranách menší rychlosti.

Lapil Z.

Railjety umějí 230km/h a skoro bych řekl, že jich tam jezdí víc než Pendolin. Pendolino je homologace na 200km/h a něco jsem slyšel, že je stavěné na jednoduché zvýšení na 230.

David

Chlubit se modernizací 3 přejezdů na nejhlavnější trati v ČR mi zní v hlavě podobně jako chlubit se přisvětlením přechodů na dálnicích. (D4, D7)

Alibaba

Ano, bylo by vhodné je nahradit (jeden nahrazen byl), ale politici na to peníze nedají, ekonomicky vám náhrada nevyjde, ono není co ušetřit, rychlost se stejně tady nezvedne, a náhrady zaberou jen další pozemky.

Láďa

Jezdí se někde v obloucích o stejném poloměru v zahraničí rychleji?

Jan

Kde se zvýšila po rekonstrukci rychlost na „závratných“ 110 km/h? Nebyla tam již před tím?

JiP

V useku za nadrazim z Usti nad Orlici k orvnimu oblouku bylo dokonce 120.

PepaM

Taky furt je, pro V130 a V150 je tam 130 km/h a pro Vk 160.

PepaM

V celém úseku pro Vk (tj. naklápěcí jednotky) s ETCS.

Bohuslav Dvořák

Tomu říkám POKROK!
2023 Česko 110 km/h
1964 Japonsko (na Šinkansenu, nové páteřní trati) 210 km/h.

haha

*facepalm*

Alibaba

A těch 210 jezdily na opravené trati?

roman

Chtěl bych vidět japonský vlak který na úseku Choceň – Ústí nad Orlicí dokáže jet rychlostí 210 km/h

JiP

A chtel bych videt Japonce, ktery by stavel tento paskvil s nepostavil davno ten u nas jiz 30 let slibovany tunel….

Láďa

Jako že by Japončíci radši, než by postavili nový tunel, zavřeli dosavadní jedinou trať, protože než jezdit 110 km/h, tak nebudou jezdit vůbec? 😀

JiP

Ne, oni by uz davno meli dopravu v novem tunelu. Mel byste se do japonska nekdy vypravit kolik tunelu maji na zeleznici i silnicich. Nas Oucmanicky tunel je pro ne marginalie, maji tam desitky mnohem delsich tunelu.

Láďa

Tzn. dle Vás, než by měli tunel, tak by stávající páteřní trať raději zavřeli?

Ten tunel někdy postavili. Do té doby tam buď nebylo žádné spojení, nebo tam bylo spojení mimo tunel. A o tom je řeč. Vy to podaváte, že než jezdit po stávající trati, mimo tunel, tak radši nebudou jezdit vůbec a dosavadní jediné spojení by nechali zdevastovat.

JiP

Snazite se to postavit do roviny, ve ktere problem neni. Ta trat v udoli Orlice se udrzovala, byly tam prakticky kazdy druhy rok rozsahle vyluky kvuli probrousenym kolejnicim, coz mozna s delsim intervalem ale bude se dit stale. Zasadni opravy ale byly odkladany kvuli vystavbe nove stopy. Problem je ze termin zahajeni teto jedne z nejprioritnejsi staveb na ceske zeleznici byl odkladan tak dlouho az se stav stal neudrzitelny. Co se tyce efektivity, tento usek mel byt jednim z prvnich na 1. koridoru ktery mel byt opravovan, ne posledni a uz vubec ne v puvodni stope. I tato rekonstrukce mela… Číst vice »

Láďa

Kdepak pane. To Vy porovnáváte rychlost v Japonsku na trati se zcela jinými parametry s rychlostí v ČR na trati s ostrými oblouky. Bohužel zde nyní žádná jiná trať není. Tunel ještě není a možná ještě dlouho nebude a z této jediné tratě, kterou tu máme, se vyšší rychlost nevymáčkne. Zároveň se i o tuto trať je nutné starat, nebo nebude ani ta. Nepolemizuji s Vámi, že tunel je potřebný a ideálně by měl být zítra. Každopádně jedna věc je přání a druhá reálie.

JiP

…..neni to realie ale tragedie, ostatne ja uz se vozim hlavne po D35….. jenom me irituji ty vyhozene penize kazdeho danoveho poplatnika za takovy paskvil.

Alibaba

Částečné přeložky na staré trati neprojdou/neprošla přes EIA, byla to jedna varianta modernizace, další varianty byly ty s dlouhými tunely..

Lapil Z.

Toť otázka. Z Prahy do Třebové je to nějakých 160 km, z toho problematický úsek z Chocně do Třebové 30 km čili rekneme 20%. Úvaha „prvně postavíme levné a bez problémů 80% a získáme 80% celkového vysledku, přičemž drahý a problematický zbytek si necháme, až bude „skoro“ hotovo“ mi přijde jako rozumná úvaha. Určitě technicky a vlastně to vypadá dobře i politicky.
A jiste: za 10 let budu v důchodu a co se mám štvát s nejakejma tunelama mostama, do kterých mi Zelení budou házet vidle a neudělá se stejně nic.

Alibaba

U Japonska bych rozlišoval VRT síť a konvenční (úzkou) síť.
Vrt se staví v parametrech VRT (řídká), konvenční síť (hustá s porovnáním VRT) se udržuje, asi občas něco modernizuje.

Láďa

Přesně. Také bych ho chtěl vidět 😀 Samozřejmě, že to je nesmyslné a srovnávání nesrovnatelného.

Láďa

Pane Dvořák, povězte, v Japonsku jezdí těch 210 km/h v obloucích o stejném poloměru?

Václav

Pěkné… ještě by to chtělo trochu pohnout s modernizací Týniště nad Orlicí – Letohrad. Pak už ty pohádky, že bez VRT to nejde, ztratí na přesvědčivosti.

SYN

Hm, to je asi jako když řeknu „dokončit modernizaci D1 a pak ty pohádky o tom že bez železnice to nejde ztratí na přesvědčivosti“… Je v tom sice zrnko pravdy, ale hodně pokroucené…

Václav

OK, tunel Praha-Beroun je potřeba, a něco z Prahy na sever asi také. Klidně tomu říkejme VRT a všichni budou spokojeni. Také se musí modernizovat spojení z Libice na Chlumec nad Cidlinou – i tam se klidně může oficiálně postavit několik kilometrů VRT (mimochodem to, že většina lidí jezdí např. z Prahy do Hradce raději přes Pardubice, je skutečná příčina zahlcení koridorů).

Lapil Z.

Neřekl bych že většina. Nevšiml jsem si nějakých davu prestupujicich v Pardubicích z Prahy na Hradec.

veka

a s dokončením posledního rychlostního koridoru na našem území s úžasem zjistí naši dopravní experti, že za hranicemi už žádné vlaky nejezdí, stejně jako poslední finančně nákladná celnice byla otevřena den před naším vstupem do Schengenu

Gwann

Co to blabolite?

Elb

Tak zrovna nákladní vlaky jen neustále ztrácí procenta z celkové přepravy. A to jim v budoucnu utnou jejich největší zásilky, uhlí, pohonné hmoty, které už teď mají asi třetinu přepravy ČD Cargo. Topné dřevo a dřevěné výrobky, ocel, auta, autodíly, možná i další stavební materiál, to všechno se bude v zelené Evropě bude snižovat, tedy železniční náklady mohou v horizontu několika desetiletí ztratit polovinu přeprav. Teprve uvidíme, co z toho zachrání možný rozvoj překladišť a kontejnerů.

marek hudec

tak jo – pro ty chlubílky……. GVD 2009/2010 EC 121 Košičan – jízdní doba 8:08 Praha hl.n. 11.11, Olomouc hl.n. 13.51-13.54, Vsetín 15.06-15.08, Žilina 16.25-16.28, Košice 19.18 GVD 2016/2017 SC 241 Pendolino Košičan – jízdní doba 7:16 Praha hl.n. (7:07), Olomouc hl.n. (9:14-9:16), Ostrava hl.n. (10:10-10:13), Český Těšín (10:47-10:48),Čadca (11:11-11:12), Žilina (11:34-11:36), Poprad-Tatry (13:15-13:17), Košice (14:23) GVD 2022/2023 SC 241 Pendolino Košičan – jízdní doba 7:41 Praha hl.n. 6:00, Pardubice hl.n. 7:01-7:02, Olomouc hl.n. 8:17-8:19, Ostrava hl.n. 9:08-9:10, Český Těšín 9:40-9:41, Čadca 10:05-10:06, Žilina 10:29-10:31, Poprad-Tatry 12:30-12:32, Kysak 13:28-13:29, Košice 13:41 btw – 2017 jsem s tím jezdil často a… Číst vice »

Alibaba

GVD 90/91 (Ex) 125 Praha – Košice 9:30
Praha 6:06 – Olomouc 9:17 – Ostrava-Vítkovice 10:28 – Žilina 12:06 – Košice 15:36

marek hudec

ale no jo, no….a v roce 1890-91 se to dalo odjet rikšou za den a půl….

Petr Šimral

No, rikšou bych to za den a půl neviděl, ale například v letním jízdním řádu roku 1921 jel R1 Praha odj. 22:50 a Košice příjezd 17:35. Na tehdejší dobu poměrně slušný čas 18:15 a to stavěl skoro všude.

LKB

Podle me to byla normalni rekonstrukce trati s minimem novinek (nejake byly, ale ne moc). Misto aby SZ udelala poradnou (!!) technickou inovaci trati a pretrasovani, tak „honi PR“ timto pojmenovanim jako modernizace. Pak se lide neciti natolik poboureni kvuli cene.

Martin H.

Vždyť ano. Nikde jsem nečetl nic jiného.

Vladimir

Rozhazuji za nesmysly, takže bych jim snizil radikálně rozpocet vůči silniční dopravě.

Honnzok

Jako chápu, že je to z tiskové zprávy, takže nic proti místnímu plátku, ale některé věci by se opravdu měli psát přesněji. Například tato věta: „Díky rekonstrukci stanice už zastavující vlaky nebrzdí projíždějící dálkové.“ Je teda dost zavádějící. Bohužel 4 koleje v místě nástupišť opravdu nejsou. Takže jediné to se změnilo je, že zastavující vlaky do Třebové, neomezují ty dálkové na Prahu protože není nutno řešit přechod. Obráceně tento problém ani nevzniknul, tudíž ho rekonstrukce nemohla vyřešit.

Pozemek

Takže kolik nám ještě zbývá na dokončení modernizace prvního koridoru, jehož modernizace začala v roce 1993?
Vykopávám:
Děčín hl.n.-Děčín-Prostřední Žleb
Kralupy-Nelahozes
Praha-Libeň – Praha-Holešovice

A to na něm musíme opravovat úseky, které jsme již jednou modernizovali a buď se rozpadají, nebo byly rozkradeny.

Petr Šimral

Upozorňuji: Kralupy včetně. Zbytek není důležitý.

Tomáš Záruba

Jako že ten most v Holešovicích může klidně časem spadnout? Když pominu ztrátu možnosti na šedesátku na Rokytce zpomalovat výběhem.

Jinak ještě chybí většina Kolína (budeme-li ho celý počítat ke koridoru) a Česká Třebová. Plus nějak podezřele ticho je o úplně prvním úseku Úvaly – Poříčany, který vlastně nikdy „koridorových parametrů“ nedosáhl, a naproti tomu je zde za velmi málo peněz možnost výrazně vylepšit kapacitu.

A pak samozřejmě Brno, kde ale platí, že čím později, tím lépe.

Bohumil Pokorný

Takové „bezbariérové“ podchody jeskynního typu v Běchovjcích,odstraňování poloperonizací a ještě se toho najde…

Elb

Co bylo přesně rozkradeno?

Tomáš Záruba

Tenhle úsek byl na koridorech naopak jedním z mála, který kapacitní hrdlo NEpředstavoval (a už vůbec nemá smysl mluvit z kapacitního hlediska o vlivu zrušení Bezpráví), přinejmenším ve srovnání se zbytkem hlavních tratí.

Ano, byl problém to při výlukách obou kolejí objíždět a úsek byl dost dlouhý, že zásadně omezoval propustnost při jednokolejném provozu. Ale to je něco jiného.

Pozemek

Taky se rád někdy napiju🍻

Tomáš Záruba

Tady někdo nechápe, co je kapacita.

Petr Šimral

Souhlas. Rekonstrukce naopak dostupnou kapacitu snížila…

Tomáš Záruba

?????????

Martin H.

Řekl bych Tomáši, že je to myšleno tak, že ubylo prostorových oddílů. Moc jsem nepochopil AH v úseku Brandýs – Choceň, ani to jak je udělaná odbočka Bezpráví. Pokud tam byl předtím autoblok a nekonala se žádná mimořádnost, byla propustnost opravdu vyšší.

Tomáš Záruba

Mezi Chocní a Brandýsem je rozložení návěstidel nachlup stejné jako dříve, jen se o oddíl prodloužila stanice. Bezpráví jako odbočku s odjezdy jsem sice nepochopil taky, ale nepřijde mi, že by se tam polohy (na rozdíl od názvů) návěstidel měnily nějak zásadně, aby se něco měřitelně zhoršilo. Rozhodující je stejně až na výjimky to, aby první 2 oddíly ze stanice a do stanice byly co nejkratší, a to mi přijde, že je cca splněné. V samotném Brandýse se propustnost zvýšila celkem bez diskuse (peronizace plus využitelnější a rychlejší předjízdné, u kratších nákladů se projeví i jejich větší délka dřívějším uvolněním… Číst vice »

Petr Šimral

Zanedbatelné, pořád je něco někde jen zanedbatelné a ve výsledku se to pak nahromadí jako zničující…
To je ta odpověď na snížení kapacity UnO – Cho.

Tomáš Záruba

No každopádně než lamentovat nad možná snížením kapacity v řádu jednotek procent (ale možná ani ne) bych se navrhoval soustředit na věci jako konec zpravování v Nymburce a návrat objízdných tras do Třebové (a třeba taky Maloměřic).

soumar

Oprava byla potřeba, pomalost trati je argumentem pro co nejdřívější dodělání VRT, nákladům a Os to postačí.

Jinak k těm dálnícím – D7 (a částečně D6) se zdají být z dnešního hlediska zbytečné s ohledem na tranzitní dopravní intenzitu, ale uvědomte si, že vedou přes vnitřní periférii. Chceme-li zastavit její vylidňování, potřebujeme kvalitní infrastrukturu pro lidi i firmy. V okolí dálnic bují život.

Martin

V okolí dálnic bují život. – no, tak s timhle tvrzenim nesouhlasim… rada liidi se nechce stehovat k dalnicim…

Elb

Řada lidí nechce, ale řada společností chce, takže nakonec stejně skončíte tam kde je práce a tam kde jí je málo se oblasti spíše vylidňují. I když si obecně myslím, že vylidňování tohoto podhůří nezastaví ani dálnice, ani kdyby tudy vedla VRT.

Frantisek

No, právě. A to ještě kdosi kdysi povídal něco o opětovném zvýšení podílu železnic, což dálnice postavená místo dostatečně rychlé (pro dané potřeby), kapacitní a hlavně dostupné železnice v podstatě zabíjí.

Antišoto

A nebylo snad lepší do těch vašich vnitřních periferií stavět VRT/moderní železnici pro UDRŽITELNOU dopravu?

VTT

Bude se tam stavět rychlá trať Poohří.

Frantisek

Která ovšem většinou mine větší sídla, takže lidé pojedou spíše auty rovnou na tu dálnici, a budou to mít bez přestupu s rizikem ujetí přípoje v polích.

Elb

Sudety jsou vnitřní periferie? Jsem zase součástí říše, nebo mi něco uniklo?

Hala D

😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 Tak to je tedy fór týdne. Díky životodárnému NOX a CO2 jsou v okolí dálnice stromy zelenější, děti zdravější a lidi jezdí k dálnicím relaxovat. Lepší než na horách. No to mě podržte. Lidi totiž mají problém bydlet už i u obchvatu, či silnice 1. třídy, dálnice je něco nepředstavitelného. To si asi pletete se železnicí,… Číst vice »

Elb

Na tu cenu existuje nějaká studie, nebo je to jedna paní povídala?

Pozemek

Neexistuje, je to jen magor.

Vojtěch

Máme o tom celou vědeckou monografii, zdrojů je dost. Ale tady nikdo vliv NOx, COx a především prachových částic ze spojek, brzd, či pneumatik a jejich spojitost s podstatně kratším věkem dožiti nikdo nechápe. Nebo nechce chápat a pochopí je většinou až v těch 70, kdy už kvalitní život je v pr a začne nadávat na to, co sám desítky let dělal.

Elb

Já se ptám na cenu pozemků u železnice versus dálnice, vy mi odpovídáte nějakými brzdami. I u těch by mě navíc zajímalo, co že auta vyprodukuje za prachoví částce ve srovnání s železnicí, kde prach od kolejnic zrezne i na betonu, případně co nadělá práce na stavbách, frézkách a bruskách, kde se práší nesrovnatelně více.

Hala D

Jednoduše si srovnejte ceny pozemků na Vysočině v okolí D1 a ceny pozemků v Polabí. Pardubice, Nymburk, Kolín. Tam je to snad nejzřetelnější.

Hala D

A D1 z Vysočiny ekonomický zázrak opravdu neudělala. A každý snad ví, že bydlet vedle elektrické železnice je pohodlnější než u dálnice, která produkuje zplodiny i hluk nepřetržitě.

TomášM

Poměrně dlouho jsem bydlel s výhledem na Jižní spojku a trať z Krče do Braníka/most inteligence. Spojka mi ani při otevřených oknech nevadila, bylo to takové trvale monotónní hučení/šumění které jsem asi po týdnu přestal vnímat. Zato jízdu nákladního vlaku jsem zaregistroval vždy. Ano, co se týká zplodin, byla spojka určitě horší, co se týká hluku, ani zdaleka ne

Hala D

Jestli to nebude tím, že přiotrávený člověk je vždy apatičtější. Sám z vlastní zkušenosti vím, co udělá dlouhodobý pobyt u těchto frekventovaných dálničních tepen.

Elb

Ne, každý neví. To že ještě před elektrifikací a dálnicemi bylo širší Přažsko a polabí bohatější oblast, než dnešní Vysočina, na tom samozřejmě nemá žádný vliv. Já, jako člověk z Třebíče, právě vidím, kolik lidí z okresu spáduje do prací v různých skladech a výrobnách na dálnici ve Velkém Mezeříčí nebo Bíteši. Ekonomický zázrak nezázrak, určitě do kraje dálnice přinesla vyšší zaměstnanost, mzdy a menší vylidňování, tedy hlavně když to srovnáme s tímto Ústeckým podhůří, kde vesnice ztratily velkou část obyvatel…

Hala D

Při rozvoji železnice ovšem měla vliv na zaměstanost Třebíčska právě železnice (PBS), Stejně jako ve VM, kde se toho vozilo spoustu a nemluvě o ŽĎáru, který se sice nyní vylidňuje ale v 50 letech hrál nově postavený koridor velkou roli při výběru lokality pro firmu ŽDAS (významný vliv byl od Šmeralových závodů v Brně)

Lapil Z.

Otěr z pneumatik kupodivu tvoří velevyznamnou (40%?) část produkce mikroplastu.
Nevím ale odhaduju: elektromobily jsou těžší, produkci mikroplastu mají tudíž vyšší.

Václav

Emise už nejsou, co bývaly v době olovnatého benzínu, spousty NOx z motorů bez katalyzátorů apod. Relevnatnější problém v blízkosti silnic je otěr gumy. Ale největší problém je to megalomanské betonování a asfaltování velkých ploch pro parkoviště a vesměs přízemní budovy. Kdyby více lidí začalo myslet a uvědomili si, že životní úroveň nespočívá v tom, že se stráví půl dne (včetně cesty) nákupem v hypermarketu, kde sice nakoupí levněji, ale také obvykle více, než potřebují (když už tam dojeli), takže se pak běžně až třetina vyhodí – tak by půlka těchto krabic zkrachovala.

SYN

Jakože když chodím do Lídlu pěšky tři bloky, tak to má nějaký zásadní vliv na to že nekupuju víc než potřebuju a nic nevyhodím?? Pane, tak to není, z vlastní zkušenosti. To je dáno hlavně baleními (velikostí) a ne tím autem…

SYN

Hahaha, jakože by železniční podvozky neměly kotoučové (i ekvivalent bubnových) brzdy??? Jestli je hlavním nepřítelem prach a částice brzdového obložení, tak je železnice taky tam. Pneumatiky tam pravda nenajdeme, ale spojky, COx a NOx si u nezávislé trakce taky užijete (v elektrifikaci je silniční doprava pozadu, ale dohání), no a rámusem je „průměrná česká trať“ zcela na roveň, pokud má silnou nákladní komponentu tak i předčí… Podívejte se pravdě do očí – firma po pozemku u dálnice skočí všema 10ti (výborná dostupnost a nižší cena), a člověk jak kdo, ale nejmíň polovině národa dálnice kilometr za barákem nevadí, kdyžtak se… Číst vice »

Hala D

A proč tedy M. Živ. Prost. uvádí novelu zákona pro ztížení záborů půdy těchto krabic? Proč MZ řeší předražené ceny marketů. Proč se neustále řeší dopady emisí na zdraví lidí (demence, rakovina)?
Protože automobilová doprava do těch krabic není nejlepší řešení.

Lapil Z.

No počkejte, to jako navrhujete vláček do každé rodiny? Protože pěšky velký nákup nezvládnu a stát frontu každý den cestou z práce se mi taky zrovna nechce.
A rohlík.cz to nevyřeší už vůbec, ten taky jede tam a zpatky.

Elb

Netvrďte mi Vy dezoláte, že máte nějaký titul, přitom gramatickém freestylu a neschopnosti mi odpovědět na dotaz, já se totiž ptal na cenu pozemků, ne na zdravý, ne na názorové články.

Hala D
Václav

Pokud za vrchol kariéry považujete možnost brigády v „logistických centrech“ a hypermarketech, které prodávají potravinářský odpad z celé Evropy a nepotravinářský odpad z Asie, tak potom ano. Naštěstí však lidí, co tento pohled sdílejí, už není tolik jako před 20-30 lety. Není pochyb, že takové Čestlice nebo Černý Most jsou katastrofa nejen ekologická (o dopadech na zemědělství nemluvě), ale i dopravní a urbanistická, a následně i ekonomická.

Lapil Z.

Zase – toť otázka. Nebudete-li mít hromadu hnoje v Čestlicích, budete mít hovínka všude.

Lapil Z.

Jak karlovarská, tak lounská/chomutovská silnice mi přijdou docela plné, tam se dálnice rozhodně hodí.

juraj

Jedte se podívat do Maroka jak to tam funguje.

adamgolias

maroko . hmm . tak to je fakt etalon pro zivotni pozadavky čechů.

Nádražní Vrabec

Ale na rozdíl od nás tam mají v provozu VRT s Vmax=350 km/h…

Elb

VRT je totiž základní lidská potřeba, nejvíc jich mají v Číně, takže bych podle toho měl chtít tam bydlet? Ani v Kazachstánu, Číně, nebo Maroku by naprostá drtivá obyvatelstva odnás žít nechtěla.

Pozemek

To je sice hezký, ale asi to není země, kde chce většina z nás žít. V takový Číně mají vlaky ještě rychlejší a ještě přitom radostně budují komunismus pod vládou KSČ a jejího nesmrtelného vůdce Mao Ce Tunga, jenom se tam nesmí upozorňovat, že jinde se žije lépe.

Lysimachia

A navíc se nesmí upozorňovat, že to, co tam budují, dávno komunismus není.

(Ostatně mi ukažte na jedinou zemi, kde se jim za těch 150 let od Marxe komunismus vybudovat podařil.)

Lapil Z.

Trapná otazka: na jaké vzdálenosti? Abychom nedopadlo jak u Osoblahy, která krajinou nehorázně kkickuje, aby dosáhla minimální délky nutné pro dotace.

patník

Proč je 110 km/h pro VK s ETSC? jaký je rozdíl když dneska jezdí 90 ? :dddd všude po celém koridoru jsou VK o 30% vyšší bez ETCS !

PepaM

Viditelnost návěstidel.

Alibaba

Protože tam v budoucnu jiné vlakové ZZ nebude, a nechat tam díru v zabezpečení je nelogické.

Frantisek

A od teď do té doby tam také jiné zabezpečení není?

Alibaba

Bude tam asi kód LVZ, protože tam byl i v minulosti, potvrdí znalejší.

Aleš

110 km/h je opravdu na úrovni před padesáti lety.

Jerys

Je ale kdyby se to neudělalo teď tak se trať rozpadla.

roman

Bohužel, současná trasa vyšší rychlost neumožňuje

Coudy

Ano, uvazovat při této “modernizaci” o tunelu Oucmanice bylo skutečně hooodně na zabrzděné poměry v SŽ

Georg

on o ni nikdo neuvazuje?

SYN

Ha-ha, ten pětikilometrový tunel by cenu nejmíň ztrojnásobil, a „co za to“? Rychlost 160 místy až 200kmh? To by za ty prachy mělo cenu jedině v případě že by se navždy pohřbily plány na VRT (což vřele doufám že ne). A jestli si myslíte že by ten tunel byl hotov dřív (návrh, schvalování, shánění peněz, výstavba…) než by se současná trať rozpadla (jako že by se ušetřilo na její opravě) tak na to honem zapomeňte.

Hala D

#MychcemeVRT

Petr

Já rozumím stezkům, že se prodlouží jízdní doba. To fakt je takové divné. Ale na druhou stranu, chvála za zrekonstruované tratě. Podívejte se k sousedům na Slovensko. Železnice byla u nás dlouhodobě podfinancovaná, až tak před 8 lety začaly růst investice na dnešní stav. Proto na dráze nebyla žádná koncepce rozvoje typu zrychlování např. Ejpovickými tunely do Plzně, nových přeložek jako na Budějovice atd. Když přibilo peněz, tak se hurá vrhlo do Vrt na Francouzský způsob místo např. Rakouského Westbahnu, který je velmi efektivní a každým otevřeným úsekem se jejich sítí ulevilo.Jsem zvědav kolik peněz ( set mld. Kč) a… Číst vice »

kan

fakt jsme na tom tak špatně abychom se měřili se Slovenskem?

Vašek

Do nedávna jsme byli jeden stát. Kdo nám je blíž, s kým se objektivněji měřit?

hank

„…s kým se objektivněji měřit?“

Třeba s Rakouskem. Zhruba do r. 1968 jsme na tom byli hospodářsky líp nebo aspoň stejně jako Rakousko.

Je potřeba porovnávat se s těmi lepšími. Až se Slováci půjdou utopit, půjdeme taky?

Tomáš Záruba

To myslím že tak maximálně do roku 1960, a i to bude spíš hra s makroekonomickými ukazateli než srovnání, „jak se měli v průměru lidi tam nebo tu“.

Georg

ja bych se nebal a ubral na 1955.

jal

Tak Rakousko od 68 do konce osmdesátých do železnice taky bůhvíjak neinvestovalo. Až hlavně devadesátá léta nastartovala jejich velké přestavby a zrychlování železnice. Co bylo v devadesátých u nás, asi většina ví…

Elb

U nás se v devadesátkách udělal z hlediska osobní dopravy obrovský skok, vždyť 1990 je s 2000 nesrovnatelně horší.

Tomáš Záruba

No to právě až tak 2005+.

Elb

Nemyslím si, že by 2000 až 2005 byl rozdíl větší, než 1990 – 2000…

Tomáš Záruba

2005-2015 byl pokrok obrovský, 1990-2000 jen drobný, a i to spíš až tak od roku 1997. Vždyť tou dobou ještě průvodčí byli nerudní „bachaři“, nádraží ke zblití, záchody k dvojitému zblití, v provozu běžně řady jako 830/1, 850/1, rekonstrukce 852/3->854 právě začínala, ypsilony včetně zelených koženek, Bh a tak podobně „na všem“ (mimo nejprestižnější vlaky), lokomotivy = totální žití z podstaty 80. let, 810 nereko „všude“, atd. Grafikony jak z pravěku (ano, první kroky směrem k taktu možná zrovna začínaly na konci té desetiletky), financování „koňským handlem z roku na rok nějak“, ČD unitární se 100 tisíci lidí…

Elb

Srovnejte si počty rychlíků mezi jednotlivými městy 1990 a 2000, počet IC a EC, počet km koridorových tratí…

Vašek

Porovnávat se můžeme se Švýcarskem, nebo třeba se Zimbabve, ale s těmi Slováky jsme měli naprosto stejné startovní podmínky.

Elb

To bych neřekl..

adamgolias

slovaci maji mimo jine trate budovane po vzniku republiky a po 2. valce . tedy s jinymi parametry , ktere vyvoj prinesl. v čr jsou trate z 19. stol

Elb

Což nijak nesouvisí s tím, že celkově bylo ČR v roce 1993 ekonomicky mnohem rozvinutější, než Slovensko, stejně jako je dnes.

Pozemek

Ještě tedy dlužno dodat za peníze vydělané v Českých zemích prvorepublikové ČSR, protože v té době bylo Slovensko rozvojovou a Podkarpatská Rus zaostalou zemí.

Pozemek

Mate pravdu, Východní dráha ČSD měla infrastrukturu díky sypání peněz z Prahy v tom nejlepším stavu. Při rozdělení federace tam byla i většina úseků na 140 km/h. Na jižním tahu dálkově ovládaný výhybny se štíhlýma veksklema, dvoukolejný úseky na který by se sami nikdy nezmohli, třeba Kriváň-Lovinobaňa, proti tomu byl Praha-Beroun nebo Benešov skanzen už tehdy.

350.009

Na 140 km/h bolo len zopár úsekov na Záhorí, z Lovinobane na Kriváň sa druhá koľaj postavila kvôli vtedajšej silnej nákladnej doprave (veľké stúpanie) a viaceré diaľkové výhybne už nefungujú (napr. Brzotín – zničená zabezpečovačka po zásahu blesku alebo nedostatok súčiastok) a jazdí sa celý medzistaničný úsek jednokoľajne a na telefón (dnes na južnom ťahu, čo ale na južnom ťahu pri dnešnej prevávke nie je problém.

Granja

Souhlasím s Vámi. Při této příležitosti jste mi připomněl jednu odposlechnutou, typicky českou pasáž: Stojí mírně obézní žena před zrcadlem a povídá – „Já jsem ale tlustá, no jo, ale je to dobrý – jsou ještě daleko horší“.

mgr.pavel

Donedávna(*) jsme měli SSSR jako vzor, ale poměřovat se s tím nechci. Nikdy, v ničem.

(*) že je moje „donedávna“ už dávno? Jo, je. Téměř stejně dávno, jako to vaše.

adamgolias

no o trochu výše je doporučeno maroko…

roman

Slovenské železnice jsou v katastrofálním stavu.

Koleno

Brno-Přerov 5., 4. stavba běží rychle. Bude to první souvislý, nový úsek na 200 km/h. Za 3-5 let se bude stavět v plném proudu. Kojetín-Přerov bude výrazný skok kupředu z rychlosti 90-100 na 200 km/h.

Stavba Zábřeh-Krasíkov byla na svou dobu revoluční z hlediska opuštění původní stopy a přetrasování do tunelů. Kromě Hoštejna souvisle 130-140 km/h.

Vladimir

Ale pasáž Kojetín- Brno se vazne nezacne stavět ani do 3, ani do 5 let. Vždyť se to slibuje už 20 let a stále nic. Dokonce se přestala už jednou servírovat, jak blízko byla rekonstrukce a jak.je blízko dnes?

Vojtěch

Další lovbista ze SZ.zrovna tyto tunely se měly všechny trasování na 160 km/h už jen z důvodu energetických (méně časté brzdění) a nižšího opotřebení. Rozdíl v ceně tehdy 10% max, dnes 200 % (postavit nové tunely…)

Alibaba

Tak když se podíváte na etapizaci VRT u nás, tak taky platí že: „Každým otevřeným úsekem se jejich sítí ulevilo.“

Jaký je vlastně podle vás rozdíl mezi Francouzským a Rakouským způsobem? Nákladní doprava a rychlost? i u nás budou úseky pro smíšenou dopravu.

Elb

Které mimo přechodu s Německem?

Alibaba

Právě ty německé, teoreticky i do Polska, kdyby se podařilo protlačit R5 z Hradce na sever, u Bohumína si nejsem jistý, tam je ale hraničních přechodů pro nákladní dopravu dost.

Elb

Které Německé, mimo Ustí?

Alibaba

To druhé myslím přes Domažlice, kde podle mě bude časem 200 km/h taky.

Elb

Jenže tam nebude VRT, ale koridor..

Petr

Děkuji všem za komentáře pod mým příspěvkem. Nevím proč se někteří tolik upli na Slovensko, ale asi proto, že ho znají . Já jsem ho uvedl pouze jako příklad kam to vede, když stát – vlády přestanou dávat peníze na infrastrukturu. U nás se sice dávalo více, ale dost se začalo dávat až v posledních letech. Vytonsky most má projit brutální přestavbou a přitom nebyl od revoluce nikdy natren jak nebyly prostředky a nyní již jsou. Předkům stačili 2 dny na jeho výměnu, včetně nových pilířů. My ho planujeme zavřít na kolik let? Jenže je to ode zdi ke zdi… Číst vice »

Filip

No ale blbý příklad, jako! 🙄🤦🏽‍♀️ To, že jsme – bohužel nebo bohudík, každému, co jeho jest – tvořili cca 80 let jeden stát so Štátom Bačalandia, nemá vůbec nic společného s tím, jakou železniční síť, a v jakém stavu, maj Slováci dneska. Slovensko má železniční síť o délce cca 2,450 km, a z toho cca 500 km (takže cca 20%) je buďto úplně bez provozu, nebo s minimálním provozem, a to neberu osobní dopravu, beru čistě provozované tratě. To je železniční síť, zhruba, srovnatelná se Svobodným státem Sasko, ten má cca 2,600 km (a jde o nejhustší železniční síť… Číst vice »

Vojtěch

No jestli do toho zakomponujes par detailu, jako ze KLDR měla o několik let dříve funkční 3G síť, než ČR, elektrifikovaná Sergeje, z kterých Díky tomu vznikly poměrně zajímavé loko. ( mám je natočené osobně na místě ) A bez ohledu za jakých podmínek, dokázali vyvinout jaderné zbraně a my jen tak tak 10 let po revoluci zprovoznila Temelín a teď se 15 let dohadujeme o dostavbě stávajících JEDU a JETE ( i Slováci v tomto udělali pokrok). Tak i tímto pohledem je ČR skanzen….

Filip

No jo, no, pánové řeší „velký věci“: jo, atomový hřiby serou, ale za den sežerou 1/10 toho, co já, a to v průměru, někteří ani to ne. Elektrisovala Sergeje, protože mají prakticky všecky tratě elektrisované. A nevím, kdys tam byl, ale po rozpadu RVHP a SSSR se na ně prakticky nesáhlo, takže totálně vybydlené.

350.009

Ako som spomenul už vyššie, 140km/h bola len na zopár úsekoch na Záhorí (a možno Senec-Sládkovičovo), 120-tku cez zhlavia si nepamätám. K tomu stavu a investíciam: Napríklad trať Bratislava – Žilina pred koridorizáciou: peróny len v Trnave, Trenčíne a Dubnici, traťové zabzar HPB, reléovka len v Trnave osob. obvode a Dubnici (tu ju financovala miestna zbrojovka), zvyšok elektromechanika. Autoblok zo Žiliny na Púchov a Lideč bol spustený až koncom deväťdesiatok. Navyše mnoho vyťažených tratí ostalo v pôvodnom stave. Košice _Čierna nad Tisou: Kuzmice- Čierna dodnes na čestné pionierske, Slov.Nové.Mesto, Streda nad Bodrogom a Veľký Horeš ručné veksle s kľúčovým priemyslom… Číst vice »

Filip

Jasné, ale ta 140 byla, u nás nebyla, respektive byla na jedné koleji kousek mezi Brnem a Břeclavou, u Červenky je to až záležitost roku 1992-1993, nebo tak nějak. 😃

bkv

>Předkům stačili 2 dny na jeho výměnu, včetně nových pilířů.
Tak této lži snad nevěříš ani ty…

Zlámalík

Ano, jako oprava dobré, ale už bych projektoval ten tunel.

Jan Schmidt

Akorát se mělo přehodit pořadí.

Leštění

Bude VRT, tunel je tedy passe.

Petr

VRT je superdrahá chiméra, která nijak neřeší tristní dopravní obslužnost mezi krajskými městy.

Hala D

Proč rychlé hodinové spojení Phy a Brna neřeší dopravní obslužnost? Ty kilometry dálnic byly zadarmo? A 10letá modernizace D1 přinesla něco převratného?

BR 01 512

Takže vlastně obyčejná oprava do normálního stavu se zrušením sotousske a vyletnicke zastávky.Bravo Špatná Zprávo.
A to co by pomohlo nejvíce,tunel,v nedohlednu. O to víc smutné, že se teď rozdělovaly mld EU dotací..

Jiří Kocurek

No nazdar, zrušení zastávky pro 0 trvalých obyvatel. Zastávky, která měla potenciál pro zastavování EC v objednávce ministerstva dopravy, takový potenciál měla!

Ale teď vážně: Dlouhé roky před výlukou se to tam flikovalo a snad nebyl ani jeden rok, aby tam nebyla nějaká delší výluka. Tak snad to teď bude bez problémů fungovat a ten oucmanický tunel… kéž by už měl EIA.

Petr

Bohužel další promarněná šance. Vzhledem k tomu, že Oucmanický tunel v dohledné době nebude (pokud vůbec), tak měla být realizována aspoň dříve posuzovaná úspornější varianta s krátkými tunely… Teď už jenom doufat, že se podaří realizovat alespoň některé úseky VRT na trase Praha – Brno.

Jiří Kocurek

Ta varianta s krátkými tunely se měla dělat už dříve, když se kopalo na východ od Třebové. Jen si říkám, že by to někomu „tam nahoře“ asi narušilo „biorytmus“ a tak výmluva na povodně 1997 přišla vhod.

Alibaba

Úspornější varianta s krátkými tunely neprošla přes EIA, proto se nerealizovala. Navíc při současném trendu (dvojkolejka od Týniště) by ani kapacitu nepřidala a hrdlo nezkrátila.

Bert

Kapacitu by naopak ubrala, zvětšil by se rozdíl rychlostí mezi vlaky.

SYN

Tak jako je skoro všude jinde na tomto koridoru…

a8n

Ano, neprošla přes EIA a ani projít nemohla, protože ji tam nikdo nikdy neposlal.

Alibaba

Pak je otázka, proč ji tam nikdo neposlal?
Můj názor je, že věděl, že neprojde, tak ušetřil systému práci.

Hala D

Fakt mě hluboce zklamal názor některých komentátorů, že první koridor, který je kompletně elektrifikovaný je ztráta peněz daňových poplatníků. A raději by měli všude dálnice se spalovacími motory. Těmto géniům bych vzkázal, že ropa vznikala miliony let a až se všechna vytěží tak nebude ani asfalt na dálnice, ani palivo do aut. Velkou měrou ke vzniku ropy hrálo slunce, takže vlastně jezdíme na miliony let ukládanou sluneční energii. Naopak oceli na kolejnice je dostatek a elektřina se dá vyrobit v neomezeném množství. Třeba z již zmiňovaného slunečního záření. Takže podle mě, je dálniční doprava už dnes zastaralá a slepá vývojová… Číst vice »

Jiří Kocurek

Ropa? Tak potom je stejně tak zastaralá želenice. Protože i tam se jezdí na ropu.

VTT

Bohužel, ocel se bez použití uhlíku vyrábí dost blbě. Elektřina ze Slunce je fajn, ale kdyby vlaky jezdily jen za slunečných dní, tak by to byl problém.
Palivo pro spalovací motory lze taky vyrobit i jinak, než z ropy – jeden expremiér ho vyrábí třeba z řepkového oleje. 🙂

Hala D

Myslíte to nepalivo z řepky? Parkrát jsem naposledy jsem natankoval neředěný benál u EuroOilu a hned jsem měl v motoru o 1/5 více výkonu. I dál jsem dojel na jednu nádrž.
A s nedostatkem uhlíku snad problém není.

VTT

Ale proti uhlíku z uhlí, a tedy i koksu, jsou poslední dobou námitky. 🙂

Hala D

Lepší rvát uhlík do oceli než na spalování a vytápění. A bohužel zatím nemáme vysoké pece, kde by místo koksu tavilo rudu např. magma ze sopky. Mimochodem právě přetavením v sopkách ty železné rudy vznikly. Jak jsme se učili v přírodopisu, nebo co to bylo.

Alibaba

Však taky redukce kyslíku z oxidu železa může proběhnout i za pomocí dřevěného uhlí.

VTT

To jo. Ale pozor, abychom si kvůli výrobě železa nezlikvidovali lesy, jak se málem podařilo našim předkům – a to byla spotřeba železa ve srovnání s dnešní dobou zanedbatelná.

PvvS

Takže auta jsou v podstatě soláry. jen ta baterka je tekutá..

Hala D

Dá se to tak říci. Akorát kdybych zákazníkovi, řekl počkejte milion let, než se mě zkoncentruje baterka, tak mě pošle tam kde končí záda.

Jiří Kocurek

Věci a technologie zastarávají tím, že lidi přestanou používat. Byl potřeba zákaz černobílých televizních obrazovek? Masivní kamaňpri černobílemu obrazu?

Ne, používá to přes 80 % obyvatel obyvatel ČR, kterým to věk a zdraví dovolí a najednou přileze fanatik, který jim to zakáže.

Co zakáže potom, vodovod?

Hala D

Rozdíl bude asi v tom, že černobílou telku nepoháněl spalovací motor vypouštějící jedovaté NOX.

stapor72

Kdyby nebylo NOX, tak nejsme ani my, to jen pro upřesnění. Chtělo by to místo fanatismu se raději doučit látku ze základní školy.

Hala D

http://hluk.eps.cz/hluk/emise/vliv-emisi-na-zdravi/
Vy jste co Robot z jiné planety? Transformer? Že dýcháte oxidy dusíku místo kyslíku?
Pomóc mimozemšťan, vesmírná invaze, už jsou tady!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Petr C.

Tu předposlední větu podepisuji.
EU neřídí blbci, EU řídí banda idiotů a idiotek.
Protože to, do čeho Evropu nutí, by blbci připadalo moc ujeté.
Jakýkoliv stát na východ od Košic bych do toho netahal, to je jiný svět a nejenom rozchodem kolejnic.
Komentovat zbytek příspěvku nemá smysl, každý způsob dopravy má svá pro a proti.

Hala D

Jestli vám vadí ta kratičká zmínka o fašistickém Russku, tak se tam honem odstěhujte, protože my tady ve zlé a idiotské EU russáky fakt rádi nemáme.

Petr C.

Vás to hádání vyložrně baví, že? Startujete i na to, co člověk nenapsal. Hláška, že EU neřídí blbci mě nakopla k napsání příspěvku, protože to, co se nevolené vedení EU snaží vnutit obyvatelům Evropy je takové svinstvo, že to nemůže být něčí blbost, to je něčí zločinný úmysl. Radovat se, že jsme na tom lépe než v Rusku je dost slabá útěcha. My se opravdu musíme srovnávat se ,,standardními“ evropskými zeměmi, optimálně s těmi, kde to s dopravou vypadá lépe a hledat tam inspiraci. Bývalý Sajuz je opravdu jiný svět. Stěhovat se nikam nechci, kdyby to tu neku.vili poblitici naši… Číst vice »

Granja

Jenže tady hraje roli ještě jedna věc ve prospěch silnic a dálnic, a to svoboda. Autem vyjedete kdykoliv a kamkoliv, zastavíte kdekoliv. U železnice jste limitován jízdním řádem, což je pro mnohé už značné omezení. Nijak to nechci rozebírat, ale je nutno to brát v potaz.

Hala D

Myslíte svobodně stát na D1 v koloně? Včera byly kolony na 40 min. Naprosto úžasné svobodně stát 40 min na božské dálnic. To je fakt nirvána. Ano, auto je skvělá věc, kdykoliv vyjedete s autem kdekoliv do protisměru pod kamion, do příkopu, do pole. Zastavíte na cizím pozemku, na chodníku, na cyklostezce, s kamiony na nájezdech a pod mosty. Auto je tak svobodné, že dokáže udělat kotrmelec, skočit ze srázu, zapálit se, převrátit se na střechu, omotat se okolo stromu. Ano to vše svobodná doprava autem umožňuje.

adamgolias

víte proč jsou mravenci , nebo např včely tak úspěšní kolonizátoři? protože konají v zájmu společenství. svoboda jednotlivce je bezohledná narcisistní idea

Hala D

A hlavně jak by byly ti mravenci výkonní, když by každý mravenec sebou na cestě za potravou táhl dubový žalud. To by mravenčí cestičky musely mít 10cm na šířku, a mraveniště by z 95 procent bylo jen parkoviště pro žaludy. A nakonec by mraveniště zaniklo protože mravenci by se upracovali k smrti pro samou starost o hloupé žaludy.

Filip Jirsák

„Nepočítali jsme také se sjednocením vzhledu výpravní budovy v Brandýse nad Labem“

Předpokládám, že je myšlena spíš výpravní budova v Brandýse nad Orlicí.

Filip

To je zase klingonština:

byla tam traťová rychlost 85, místy 80. Teď je tam kolik, když „s ETCS“ bude „až 110“? Je tam 100, nebo je tam 90, nebo je tam 70, pro vozidla třídy přechodnosti 3 40, a pro vozidla s nuceným naklápěním vozové skříně 80? Co to je „až“?

Jinak zvýšení traťové rychlosti z 80-85 na 110 mi nepřijde „nepatrné“, nepatrné by bylo, kdyby byla traťová rychlost zvýšena na 90-95, například.

PepaM

Je tam 85 pro V100 (dolní rychlostníky), 90 pro V130 (horní rychlostníky) a V150 a těch 110 pro Vk (Pendolino) s ETCS. Vk bez ETCS je 90.

Filip

Takže žádná změna. 🤷🏽‍♀️🙄😅

Koleno

Vložené kolejové spojky, zrušení zastávky pro plynulejší, stabilnější jízdu vlaků. Trať po rekonstrukci: výraznější redukce výlukové činnosti.

Filip

Ale to já, přeci, nerozporuju. 🙄

Já se bavím, čistě, o zvýšení traťové rychlosti: nastalo – nenastalo, bitová informace: 1 – 0, a jestliže nastalo, o kolik.

Zvýšení traťové rychlosti z 85 na 110 je zvýšené pomalu o 1/3, rozhodně to není málo. „Zvýšení“ traťové rychlosti z 85 na 90/85 je cokoli jiného, jenom ne zvýšení traťové rychlosti.

Kdyby komunikovali normálně: trať byla „vybydlená“, museli jsme to opravit, tak jsme to opravili, přitom jsme udělali – to a to, tak, jednoduše, držím hubu, ne, protože bych tomu rozuměl, ne? 🙄🙃

Elb

Však teď ve 20.letech začne na hlavním koridoru nepěkný počet výluk, vedle toho je tento krátký usek s možným objetím přes Havlbrod jen kapka v moři, co žádnou plynulost nebo stabilnost nepřinese.

Leinad

Jak zrušení zastávky přinese stabilitu?

Vladimir

Radši dejme ty peníze do dálnic a postavme nutnou síť co nejrychleji to půjde. Železnice je černá díra za 3h 13 min se dostanu z Ostravy do Prahy autem a to přes Vysoké myto, kde chybí velký úsek dalnice, tak proč mám jet vlakem? Je to pomale, stojí to obří peníze a doba kdy jsem se vlakem dostal za 2.45min je už minulost. A co za 5 let na zeleznici postavilo: udělal se novy úsek za Olomouci a Prosenice – Dluhonice, teď úsek udoli Tiché Orlice a rychlost je prosím o fantary 3h15 what? Proč se tam pak ty peníze… Číst vice »

Martin H.

Prej za 3:13 se dostanu z Ostravy do Prahy autem 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Jste fakt zábavnej a máte přehled, to se hned pozná 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vladimir

Úplně v pohodě to jdu stihnout i s autem typu Octavie jen je treba vyjet mimo spicky a je třeba se vyhnout Brnu. Plus si připočtete čas za dojeti k nádraží, čekání dojezd vlaku atd.. autem to je čistý čas a přímo na schůzku jednání už žádné taxi, či mhd. Prostě

Hala D

Až na to, že se ty tři hodiny musíte věnovat řízení. Kdežto já když jedu vlakem, tak si za 3 hod krásně schrupnu. Dám si kafe a svačinu, zkouknu film nebo něco přečtu. Kdykoliv si mohu odskočit na záchod zvednou telefon, nebo se na to jednání dokonce připravit. Nehledě na to, že mě za to řízení nikdo nezaplatí. Ale chápu, že pro workoholiky 3hod práce navíc nic neznamenají. Kolik že berou řidiči za kilometr?

Vladimir

Těch hovoru co mám během jízdy je tolik, či stejně jako bych byl v kanclu, jen naopak se vše sepíše až člověk dojede, nebo to udělá někdo za me. Když člověk jede vlakem věcné, nemá signál a ještě mě poslouchají druzí. Jednoduše už vlakem nikdy, nebo jen výjimečně.

Hala D

Víte že za volantem se telefonovat nemá? Viděl bych to na sezení na policii. A s tím signálem. Víte, že dnes je ve vlaku standard wifi? A o 5G telefonech jste taky neslyšel? Vy ultrapokrokový mysliteli.

Vladimir

Řekněte mi od kdy je zákazane používat v autě handsfree?

Vladimir

5G telefon nefunguje protože v úsecích Olomouc – Prosenice, Olomouc – Mohelnice, Zábřeh-Moravska Třebová, Údolí Tiché Orlice prostě signál téměř není, takže se dovolat prostě nejde. A nemyslím si, že S22 je špatný telefon. Chápu, že tady jste fanoušci a nadšenci do železnice, ale bohužel díky zpoždění, popsaných problemech je provozně nepoužitelná.

Hala D

Rozumím, na dálnici se nikdy nezpozdíte. Není nad to když mám poškozené vozidlo po havárii objednat si opravu sám či dokonce zaplatit sám, když nedostanete pojištění.

hank

Je prokázáno, že i handsfree narušuje soustředění na jízdu.

SYN

Stejně jako kouření, poslech rádia či komunikace se spolujezdci… ani tyto činnosti nejsou zakázané, úbytek pozornosti není výrazný.

Joe

Jestli jezdíte s takovým časem Praha – Ostrava, i za předpokladu že není provoz, uzavírky atd., tak jednoduše jezdíte jak dobytek, jinak se to stihnout nedá. Za 3 hodiny s klidným provozem se dá udělat Ostrava – Pardubice.

Vladimir

Dejte si to do map a pak mluvte. Google vám vyjde na 3h 15min, takže nikdo nemusí jet jak hovado aby dojel za tento čas do Prahy.

Nicméně chtělo by to si otevřít si hlavy a uvědomit, že vlak je vášeň, koníček, pro mnohe v teto diskuzi i zaměstnání ale taky bohužel skanzen.

Hala D

chachacha. Rychlodráha na 320 km/h a skanzen? Spíše jsme skanzen, protože doteď jsme tu rychlodráhu nezačali stavět.

SYN

No, a proč jsme nezačali? Protože jedna z výrazných překážek a polemik je o tom že napřed máme postavit 5km tunel na 160 až 200kmh okolo tuhle Bezpráví…

Hala D

Protože, čekáme až nebudou dotace z EU.

Martin H.

🤣🤣🤣🤣
Fakt dobrej vtip. Můžete ho klidně opakovat a pořád to bude výbornej vtip…

Vojtěch

V Praze budeš minimálně 30 minut jen parkovat ty retardo. Zkoušeno naposled včera. A to jsou prázdniny, vikend.

Vojtěch

Zůstaň v e světě autickari. A pak diskutuj s autickari o nepouzitelnisti elektromobilů a je to.
Bože proč ke zbytek republiky mentálně zpožděn za Prahou o 10-20 let…

Vladimir

Děkuji, že si to sem dal, aspoň se ti méně schopni, co se vyznání jen v jízdním řadě mohou podívat, jaká je realita dnešního světa a to jak se dobuduje d35 (btw do 5 let bude ze 70% hotova), tak se dostaneme autem pod 3h do Prahy, troufnu si říct i 2.45min Jak bude VRT můžeme se začít znovu bavit co bude výhodnější, ale aktuálně je železnice nepoužitelný skanzen, co stojí obří peníze a má nízký společenský přínos.

Hala D

Jistě, emise z D1 mají větší společenský přínos v tom, že dostanou více lidí do nemocnic a lékaři tak mají co jíst. Stejně jako MŽP, kde má Hladík co řešit. Nemluvě o nehodách, které zase zaměstnají záchranné složky, pojištťováky, ŘSD, silničáře atd.

Vladimir

Proč dvate ty palce dolů? Píšu snad lži? Není pravda že hlavní páteřní trasa se na délce jízdy je jen a jen prodlužuje? Jaký to pak má společenský přínos? A jaký posun v před? Dříve jsem jezdil vlakem co to šlo, ale už jsem nad železnici díky prodlužování času a zlomil hůl.

Ketchup1970

A takže vy jste vděčný za prodlužování času ? Nebo neumíte česky ?

Hala D

Jste mimo. Dálnice nejsou kompletní ani po 50 letech. Nemluvě o tom, že stávající kvantum údržby je tak drahé, že si na sebe ani něvydělají 10 let oprava D1 mezi Prahou a Brnem. EU pozastavuje dotace na dálnice, které jsou jen černá díra na peníze, spotřebu energie a emise.

Vladimir

Nebo vy! Vlaky jsou tak ekologické z čeho berou elektrickou energii. A my ji máme jakou? Z více jak 60% z uhlí! To je tedy ekologie!! Každý kdo trochu jezdí má hybridní auto, moderní diesel nebo klidně i bateriové auto co dojede dnes v pohodě i více jak 600km na nabíti a da se nabit pres viked ze strechy. Moderní diesly nezerou a mají dost nízké emise, hybridy jak by smet.

digi

Ano… ta spousta kamionů na českých silnicich je jenom na elektriku, z vejfuku jim kvetou kytičky… A vubec nejsou pretížení…

Vladimir

Beru svůj pripad, tesla 3 stojí stejně jako slušně vybaneny prasat. Což je v dnešní dobe standarni obchodní auto průměrně vydelavajiciho obchodníka.

Hala D

Tak vy tvrdíte, že plně elektrický koridor je méně, než těch několik Tesel a dalších které občas projedou po dálnici. A v státě, který je v prodeji elektroaut nejhorší v Evropě? A kde cca 60% elektřiny je z jádra, FVE a plynu? Jste tak mimo realitu, že snad ani nemáte právo komentovat tento článek. Má úcta.

Vladimir

V CR má FVe nyní, nebo se domontuje jen letos přes 400.000 domácnostnosti. Za 1 den o víkendu máte nabité auto na týden ježdění kolem komína, na delší trasy to není ideál, ale dost se to zlepšilo a zlepšuje. Elektromobilů hejtuji jen ti co s ní nemají zkušenosti.

Vladimir

Beru svůj pripad, tesla 3 stojí stejně jako slušně vybaneny prasat. Což je v dnešní dobe standarni obchodní auto průměrně vydelavajiciho obchodníka.

Hala D

No a při vybavení tesly vlakovými koly, na jedno nabití ujede tak 1500 km. Při dobíjení z troleje nekonečný dojezd.

adamgolias

tesla 3 stejne jako slusne vybaveny pasat je mimo moznosti 80%poctive se zivi ich lidi.

Filip

Že by proto, že Tvůj názor na to, jestli by v Moskvě měly také jezdit tramwaye, nikoho nezajímá? 🙄🤦🏽‍♀️

okoloběžící

Za to Váš příspěvek je plný faktů a argumentů.

Filip

Jakých argumentů? Tady se neřeší, mají-li se prachy cpát do silnic, nebo železnic, eo ipso, je to naprosto a komplexně off topic. 🙄

Alibaba

Nutná síť dálnic je v podstatě hotová. Další dálnice nemají z hlediska intenzity dopravy na nahrazovaných silnicích smysl.

Peníze se do tohoto úseku dávají proto, že to přinese větší spolehlivost. Dálnice se taky nestaví jen o dvou pruzích pro každý směr.

Ano VRT jsou potřeba.

Matl má politickou podporu, protože spousta lidí „rozumí“ silniční dopravě, a asfalt (s betonem) vidí jako jediné řešení za peníze daňových poplatníků.

marek hudec

nutna sit dalnic bohuzel jeste hotova neni – D0, D35 a D55 minimalne chybi, o D6 a D7 muzeme debatovat

Vladimir

Přesně dalnice nefungují jako jeden celek ale jako dílčí úseky, lepší jak nic, ale smyl budou dávat až se vše dobuduje. Každý kdo žil v jiném státě, kde je infrastruktura dokončena ví o čem mluvím.

VTT

Ještě D3 a D52 (nebo jak se označuje spojení z Brna do Rakouska). D7 k základní síti jednoznačně patří, D6, vzhledem k tomu, jak je rozestavěná, tak taky.
Nicméně radikální zlepšení železniční sítě je potřeba taky.

Vladimir

Je ale ne tak, že se plytva penězi. Proč se železnice tak drahá na budování, přitom má fakticky nižší zábor? Proč je legislativa nastavena, tak ze všude musí být dráha zábradlí a jiné státy je mít nemusí? Proč jsou okna v zakazkach do dražších domu drazsi nez normální okna, přitom jsou identická, jen je tam přidané zájmeno drážní a stojí 3x více!!! Dokud se nezvýší konkurence ve výstavbě, oseká nesmyslna se administrativa, tak bych zeleznici nechal vyhledovět. Jak říkám kromě údržby, koridoru 3 a připrav na VRT vše stopnout. Novych useku se v poslední době na koridorech otevřelo dost viz… Číst vice »

Granja

Nové úseky se neotevřely žádné. Byla to „pouhá“ rekonstrukce původních – historických úseků ve stávajících stopách, navíc dělaných za provozu.

Alibaba

Možná by stačilo, kdyby místo D6 a D7 byla jen jedna dálnice a ta se někde v prostoru Žatce větvila.

Jan Schmidt

Ano, ale ono by bohatě stačily výjezdy za Slaný a za Kladno, zbytek obchvaty, občas 3pruh.

Jan Schmidt

Z celé dálniční sítě chybí stavby 511 a 520 na D0, dodělat D35. Zbytek je jen dálniční megalomanství, kšeft, ego a PR politiků

Martas

D3 tedy rozhodně chybí. Benešov stojí každý den

Alibaba

A za tu D0 chybí kapacita? Proč se nestaví je z důvodu, že bude okolním obcím škodit, eleiminace škodění stojí peníze, které motoristi dávat nechtějí. .

D35 se v podstatě staví a dostavbu mezi Hradcem a Olomoucí plně chápu. ostatní kousky (Hradec – směr Liberec) jsou zbytečné.

D55 je zbytečná.

D6 a D7 jsou zbytečné.

D3 se měla stavět ve stopě I/3 a od Mirošovic 8 pruhů k D0.

Jan Schmidt

Souhlas. Jsem rád, že nejsem jediné letadlo, které si to myslí. Pouze si nemyslím, že na D1 je mezi DO a D3/I3 u Mirošovic potřeba 8 pruhů.

A pak stoprocentně bude i na VRTku z Prahy do Plzně, která se dlouhodobě blokuje.

hank

D3 se nemusela stavět vůbec. Účel by splnila D4.

Marek

D55 má svůj význam v úseku Olomouc – St. Město, dál směrem na Břeclav je vzhledem k tomu, že většina dálkové dopravy pokračuje ze StM po I/50 směrem na hranice se SK, diskutabilní. Její největší přínos bude z mého pohledu mezi Olomoucí a Přerovem, kde konečně nahradí původní přetíženou I/55, která v tom úseku prochází dvěma obcemi a má na kontě spoustu tragických nehod.

Petr C.

Stavbu D3 ve stopě I/3 okolo Benešova na Mirošovice si nedovedu technicky a organizačně představit. Tam je to věčně ucpáno i když se tam nic nestaví a neopravuje. To by těch pár let musely auta z celé oblasti jezdit do Prahy a z Prahy nevím kudy. Hrnutí celého provozu do Prahy jedním místem taky není ideální, když se tam něco semele tak to stojí všechno, když bude D3 vyúsťovat ve Vestci, tak se to alespoň rozplyne trochu více do plochy a snížením hustoty provozu na D1 se zmenší i množství problémů na ní. S tím souvisí i dostavba D35 –… Číst vice »

VTT

Stavba D3 ve stopě I/3 je blbost, na to tam není místo od Mirošovic až po Votice nikde.
A vliv na životní prostředí by byl nesrovnatelně horší, než u varianty D3 s přemostěním Posázaví.
U D55 je škoda, že se nepodařilo prosadit, aby dálniční napojení do Rakouska bylo u Břeclavi – pak by tam byla dálniční křižovatka a D55 by sloužila i jako rychlé napojení Polska a MS kraje s Vídní – nemuselo by se okolo Brna, kde to bude tak jako tak přetížené.

Vladimir

Dalnice nejsou zdaleka hotové a podívejte se kolik se toho postavilo za 8 let má dalnici a kolik na železnici a to jednu dobu měla SZ větší rozpocet jak SZ. Opravdu mě vytáčí, že za utrácene peníze nemá žádný, prinos, jen prodlouženou dobu jízdy! Taky je něco špatně!! Právě proto bych je na 5 let potrestal sníženým rozpočtem na minimum a vše dal do urychlení vystavby dálnic.

Alibaba

Jenže dálnice se staví už cca 60 let (nepočítám prvorepublikový skorostart). A ničemu to nepomohlo, automobily akorát škodí víc a víc. K tomu je taky třeba připočítat spousta obchvatů silnic I. třídy, aby to škození se alespoň trochu eliminovalo.

Už se tady probíralo, jestli ty jízdní doby byly v minulosti reálné a další věc je, že železnici chybí kapacita, která se právě dohání snížením rychlosti.

Naopak bych dálnice přestal stavět vůbec.

Vladimir

A jak dlouho se opravdu staví? Od roku 2012 se konečně systematicky zá D.Toka začali systematicky budovat projekty, získávat EIA a postupovat step by step ke zvýšení projektové dokumentace. V současné době se bavíme, že silnice mají více projektu k realizaci jak peněz, coz mě vede k myšlence, ať dalnice a jedničky dobudejeme v krátkém čase co nejvíce, než aby se opravovaly nesmyslné lokalky, koridory co nevedou ke zrychleni. Do 5 let by se mohla transformovat i SZ a pak by se ty peníze mohli dát do koleji, ale chce to dělat systematicky a pořádně a s nějakým přínosem. Každý… Číst vice »

Alibaba

Dálnice se u nás staví od roku 1967.
Tipnul bych si, že silnice mají na realizaci více peněz proto, že EU přestane na silniční stavby přispívat, takže se finišuje ty možné prachy vybrat.

Na co chcete transformovat SŽ? I z ŘSD teď udělali státní podnik.

Přínos opravy železnice v údolí orlice má význam v tom, že se trať přestane rozpadat (nebyla dána do koridorových parametrů, byla jen opravena po povodních) a přidáním odbočky taky přibude kapacita pro výluky. Trať (hlavně kolejnice) dostává při projeté zátěži a malým poloměrům pěkný záhul, takže jsou větší nároky na opravy.

Granja

Dálnice převádějící souběh z dvoupruhové silnice na 4 pruhy a nové trase, je přínos. Tichá Orlice je analogicky jen tou původní dvoupruhovou silnicí, která se v té původní stopě opravila. Železniční dálnice v podobě VRT na tomto úseku nevznikla, takže kromě zlepšení spolehlivosti provozu není co očekávat.

Jan Schmidt

Urychlení výstavby železnic a zpomalení výstavby zbytečných dálnic dosáhnete těmito kroky:

1. Odchod Sosny z MD
2. Přípraváře z ŘSD poslat na SŽ a naopak.

Vladimir

Jsme pro, pojďme udělat ten projekt co na dohled a pak druhý a pořádně se vší paradou. Ale SZ selhává, tak pojďme ji na chvíli utlumit a následně ji restrukturalizovat do poroby ala RSD btw, to až bude státní podnik, to teprve bude jízda. Podobna cesta musí nastat prostě i tady na kolejích.

Granja

Proč tlumit? Profesionál umí ty věci dělat normálně za pochodu.

Roman

Má pravdu. Stačí si spočítat, na kolik vyjde jízdenka vlakem (bez slev!) a kolik stojí cesta autem… od 100 km výš je výhodnější a často i rychlejší jet ve dvou autem… od 200 km výš je výhodnější a rychlejší jet autem i když jedu sám.

A to vlakem jezdím poměrně často a rád, ale ceny vlakových jízdenek poslední dobou jsou šílenost.

Vladimir

Je to tak, přestal jsem vlakem jezdít kvůli nízké spolehlivosti, dlouhým časum a taky cenám!!! Vlake je prostě šílenost, co ty peníze nestojí. Aktuální SZ by se měla už chytnout za nos, nebo vlastně by tam ani neměla byt.

Ketchup1970

Pokud rozpustite své vstupy do ceny každé jízdy nebude to zas tak výhodné . Nebo auto nic nestalo , olej neměnite gumy neojizdite , filtry nemáte , spojku ani rozvody atd ? Brzdy nemáte , destičky , kotouče , tlumiče ? Takže v jízdném je schovaná údržba včetně brzd tlumičů , kimosky větrání cze atd. A to můžete ve vlsku třeba odpočívat nebo pracovat . Totiž jízda autem je vlastne práce … kdysi horní třída měla řidiče . Královna Alžběta II si užívala jízdy landroverem jenom o dovolené. Jinak ji vozil řidič .

O.K.

Souhlasím, akorát bych teda ty vzdálenosti vydělil nejméně dvěma. Zvlášť cesta ve dvou jedním autem se vyplatí snad už od nějakých 10 km, kdy se zahřeje motor (a ano, vím, co je to amortizace, auto provozuji).

jouda

Akorát je tam jeden detail. Když chci někam jet, tak si nemusím kupovat vlak, ale jen jízdenku. 🙂

Granja

Srovnává se nesrovnatelné. Když nebyly dálnice a 4pruhové komunikace a jezdilo se klikaticemi přes všechny vesnice, o moc rychlejší a levnější to nebylo. Ostatně ty silnice zůstaly, zkuste si vyzkoušet jet takovouto trasou a srovnat časy. To, že železnice zůstala tam, kde historicky byly všechny ty úzké silnice bez dálnic je holým faktem. A proto je možno ty dva druhy porovnat až se ve stejných směrech napřímí železniční tratě tam, kde se ve stejných úsecích v souběhu upravovaly a napřimovaly silnice, tam, kde se postaví v souběžném směru nové 4kolejné tratě jako u silnic bývalých „R“ a samozřejmě hlavně tam,… Číst vice »

Gunduľ neubiješ

Vy kromě benzínu neopotrebovavate auto a neplatíte parkování?

Jan Schmidt

Jojo, to spoustě zdejších šotoušků ejakulujících nad každým metrem modrého zábradlí, zámkové dlažby, nové PHS a provedené obnovy svršku nedochází, že na Praha – Brno/Ostrava se pro zrychlení nic neděje, kdežto dálnice D35 se už částečně postavila a dál staví.

Konkurenční pozice železnice na Ostravu se výrazně zhorší.

Hala D

„se pro zrychlení nic neděje“
VRT, start stavby 2026. Výsledek: Praha-Brno okolo 1h, ekologicky, elektricky. Rychlost 320km/h.

Gratuluji všem zaostalým dálničářům, k prohranému závodu o rychlejší spojení mezi Prahou a Brnem.

VTT

Bohuže to „Brno“ je buď pole někde za dálnicí nebo příjezd do slumů u Svratky.

Hala D

Tak jsou slumy, které si mohou dovolit VRT terminál, a slumy, které ne. A o tom to je.

VTT

Je to o tom, že obě nová nádraží v Brně budou umístěná tak blbě, že cesta na ně do jisté míry smaže výhodu rychlé dopravy z těch nádraží do Prahy.

Hala D

Nesmíte počítat s ideálním silničním světem bez kolon. Realita je na silnicích v těchto velkých městech poněkud jiná.

Petr C.

No než se svezeme VRT z Brna do Prahy, to ještě chvíli potrvá, ve svých padesáti letech mám obavu, že se toho už nedožiju.To má ještě smysl modernizovat zastaralejší způsoby dopravy.

Antišoto

Ten výsledek bude kdy? 20 let po D35? Ano ve Španělsku staví včetně přípravy tak 8-9 let, ale Kupka Sosen?

Granja

Bohužel mluvíte o možném startu a on mluví o už částečné hotové dálnici a úsecích, které se UŽ staví.

Hala D

Kde se staví elektrifikovaná dálnice na 320km/h?

Hala D

Srovnáváte trabanta s F16kou.

Petr C.

Opatrně s těmi výrazy, aby vás někdo nenapadl, že zesměšňujete sexuální menšinu.

Lukáš Getting

Wau to je modernizace. Konečně budeme jezdit rychlostí jako Čína před 20-ti lety :-D.

Jerys

Pokud by se tam neudělala modernizace tak by se to tam rozpadlo. Tv tam bylo hodně v háji.

Hobit

Pak bych tomu nějak modernizace, ale oprava!. Modernizace je od slova moderní a tedy nový. Ne že jen opraví to co tam bylo aby se jezdilo stejně jako před tím, jen tak nebudou zpoždění kvůli výpadkům. Modernizace by podle mne vždy měla přinášet výrazné zlepšení v dané oblasti. Jestli se tím jen“zalepí“ něco co je rozbité pak to není žádná modernizace. Někdo myslím řekl, že jestli Dana věc nepřináší zlepšení alespoň o generaci víc než aktuální situace tak to nemá cenu vůbec stavět. Jinými slovy, modernizace železnice by měla výrazně zrychlit, což tohle rozhodně není. Sice se inzeruje max 110,… Číst vice »

Hala D

Psali, že odstranili úzké hrdlo. Ale chápu, že pokud to myslí vážně s VRT, tak hned razit henten oucmanickej tunel, je spíše vyhozenej peníz.

VTT

Podstatné zlepšení bude ve větší spolehlivosti dopravy.

VTT

Přesně tak. I té Číně mají konvenční trati, kde se jezdí stovkou. Protože nákladní dopravu tam samozřejmě mají taky.

Hala D

Píše se to WOW, vy důchodce, který chce být děsně cool.

mat

A jak to bude vypadat s tim tunelem,který tu měl být?

Vladimir

Nebude, počká se na VRT a když bude, tak se jízdní doba do Prahy stejně prodlouzi. SZ je neschopná instituce, jak dlouho slubuji eletrifikaci nejvytizenejsi dieselové tratě FM- Ostrava a jak úsek 200kmh Přerov- Brno? A co se stalo? Prachy z našich daní mizi, ale stavby nejsou a nebudou pokud tam budou stávajících lidi. Jsem krajně nespokojen občan a budu kopat do každé instituce co utraci nesmyslne me a i vaše peníze. Tohle musí skončit, jinak se nikam nepohneme!!!!

Alibaba

Vzhledem k tomu, že se vyhazují peníze na Ostravsku za dálnice, tak nezbývají peníze na elektrizaci Val.Mez. – FM – Ostrava.

Jerys

Peníze na elektrifikaci valmezu -ova jsou ..brzdí to nějaké obce.

Vladimir

Pokud vím, tak zatím vsechy soudy na zvlněné dálnic Eurovia prohrála a pár úseku je již na jejich náklady opraveno. Nyní běží ještě 5 dalších soudu kde se rozhoduje, zda půjdou celé mosty, potažmo viadukt dolů či jak se to celé opravi. Peníze z EU se tehdy prozrali a měli jsme nejdražší dalnive na 1km, Poláci to zvládli a mají teď jedu z nejmodernějších šíti v Evropě. Musíme jít stejnou cestou, tedy udělat velkou konkurenci firem a tlacit ceny dolů. U dálnic to nyní už v CR funguje, tak proč ne u železnice!!! Jaký je v tom rozdíl!! Proč zakázky… Číst vice »

Alibaba

Protože železnice nemá politickou podporu.
Je teorie, že naopak ceny u ŘSD jsou hodně nadsazené. A taky tu železnici obrazně nepostaví Franta Omáčka s tatrovkou, protože tam jsou náročnější požadavky a tehchnologie.

Granja

Tak, tak. Až se v první větě u třetího slova vynechají první dvě písmenka, bude to o něčem jiném.

Alibaba

Pro zapojení tratě do tunelu se bude muset trochu překopat zhlaví v Chocní (zapojit 3 koleje) a hodně zhlaví v Ústí (4 koleje), ale tenhle opravovaný mezilehlý úsek v podstatě zůstane tak jak je.

Jan Sekanina

…“Nyní jsou zde dvě vnější jednostranná nástupiště o délce 220 metrů, přístup k nim je bezbariérový a pod kolejištěm se zřídil nový podchod. Díky rekonstrukci stanice už zastavující vlaky nebrzdí projíždějící dálkové.“…Této informaci nerozumím. Z fotek a videa je zřejmé, že nástupiště stanice BnO jsou na záhlaví stanice. Pokud by se výstup cestujících prodloužil, za ním jedoucí rychlý vlak to samozřejmě zbrzdí. Leda, že by byl Os před zastavením předjet ještě ve stanici. Zřejmě to nešlo nešlo vyřešit jinak. Nevím.

Modré zábradlí

Nemusíte řešit že cestující z osobního vlaku dál od budovy lezou do cesty vlaku opačného směru. O to tady jde.

Jan Sekanina

To je jasné, to je výhodou nástupiště s podchodem. Ale jisté omezení je to i nyní.

Jiří Kocurek

Mám nápad: Co takhle v tom Brandýše udělat úrovňový přechod z budovy na peron a když po některé z těch kolejí pojede vlak, tak se sklopí závory a přechod se uzavře.
Zábradlí bude! Zavěšeno pod břevnem a osobně ho namodro natřu!

PS: Jen na přechodu nesmí zůstat stát vlak, to bych se blbě dostával na druhou stranu přechodu, abych to zábradlí natřel namodro i tam.

Ic540

Není to tím že když v minulosti zastavil vlak BnO tak nemohl projíždět protější vlak aby někoho v kolejišti nesrazil…

Alibaba

Dřív se pro směr do Ústí nastupovalo v kolejišti a chodilo se přes kolej směr Choceň, takže když stál osobák u nástupiště, tak vlak směr Choceň stál na vjezdu do Brandejsa.

Rušňovodič Peter

110km/h už len v kombinácii s ETCS? Znamená to teda autoblok už bez líniového kódu? Mal som za to, že aj keď novozavádzaný AB už sa buduje zasadne bez prenosu, tak keď sa prebudováva tam, kde bol aj predtým, tak sa liniový prenos zachováva.

Martin H.

Ono to ETCS povoluje i některé věci, které se nenávěstí na trati. Těch 110 by se tam snad mohlo jet i s nedostatkem převýšení 150 mm, klopidla snad rychleji. Tak mě zajímá jak je to vlastně s verifikací pro naklápěcí soupravy… 🤔

PepaM

Přenos kódu tam pokud vím je, ale pro těch 110 nevychází dohlednost návěstidel, proto je to podmíněno plným dohledem ETCS. Bez ETCS tam i naklápěcí jednotky pojedou 90.

JiP

A at pak nekdo netvrdi ze nejsou na zeleznici penize. Jenom do 1. koridoru za posledni 2 roky nateklo v tomto useku + Brno-Blansko skoro 9 mld korun a vysledek je prodlouzeni jizdni doby o 10 minut. A takhle my si tu zijeme……

Jerys

A dálnice a silnice peníze nejsou?

X 1

Kolik stála oprava D1 a zvýšila se rychlost?

JiP

Argumentovat zvyseni rychlosti na dalnici je demagogie nejhrubsiho zrna, a mimochodom ke zvyseni navybranych usecich na 150 km/h je schvaleno a bude se tykat zrovna podstatne casti D35 ktera konkuruje tomuto zeleznicmimu paskvilu……

Alibaba

Není to demagogie. Dráha má taky omezení legislativní.
Bez zásadních směrových úprav (a ty se tu nedělaly) nezvýšíte rychlost ani na těch 160 km/h.

Na zvýšení rychlosti na dálnici na 150 jsem zvědavý z hlediska bezpečnosti a jejího respektování. Podle vyjádření ministra má být toto zvýšení realizováno pomocí proměnných značek, kde se bude rychlost měnit podle intenzity provozu. S mentalitou našich řidičů si to moc nedovedu představit.

Ketchup1970

Jezdi se běžně 140 -150 už teď . Blby je ze teď se bude jezdit 160-170 protože co Čech to natahovač norem.

Jiří Kocurek

A kdyby se povolilo 160-170, tak každý, včetně poslendní dýchavičné Fabie „Internetovny“ HTTP, pojede 180-200 km/h. Nedejbože, aby byla rychlost neomezená, to by překročili rychlost světla!

Ketchup1970

Tak passer by jel 400 . Opravdu myslíte ze u nás se dodržují limity rychlosti 30. 40 50 60 70 80 ? Tak kdy je teda ten přerod pro dodržování ? Kdy nastává ten úžasný zlom dodržování ?

Kebab

#mentalita

Hala D

#de-mentalita

Hala D

Nehledě na to, že při hávárii auta ve 150 zbyde z řidiče mastnej flek a z auta hromada plechu.

Hala D

Až se na dálnicích bude jezdit 150 tak bude rychlotrať na 300km/h. Silničáři jako obvykle mimo reálný čas a prostor.

Hala D

Chápeme, že se vám nelíbí, že na dálnici se utratilo násobně více, aniž by přibyl další jízdní pruh, nebo se zvýšila rychlost. A při představě, že za 40 znovu kompletní generálka, tak se dálnice jeví jako polykač peněz daňových poplatníků. Holt dálniční paskvil.

Hala D

A to nemluvím o kompletní elektrifikaci D1 elektromobily.

Modré zábradlí

Na 150km/h rozhodnutím parlamentu 😁

Jiří Kocurek

No, tak rozhodnem v Parlamentu, že oblouk na 80 km/h se může projíždět až 135 km/h a běda fírovi, pokud to neudrží na kolejích, protože jel 137 km/h!

Nebo raději ne, těch 90-110 km/h to udrží, ale 135 fakt už ne, to je moc blízko smrťáku.

hank

Další důkaz kvality té sebranky, která nás v parlamentu údajně zastupuje.

Alibaba

Parlament bych do toho až tak netahal, má tam být podmínka, že pro možnou rychlost musí vyhovovat technické parametry*, takže ŘSD nebude logicky takovéto oblouky osazovat technikou proměnných značek pro povolení zvýšení rychlosti.

*poloměr, délky připojovacích pruhů, rozhledové poměry vzniklé z poloměrů jak směrových tak výškových, a možná někdo přidá něco dalšího

Hala D

Přesně. Tvrdě do nich. Do fanatických dálničářů.

Martin H.

Víte, říká se tomu údržba. Já třeba něco podobného provozuji na svém autě. A světě div se, jede pořád stejně…

Jiří Kocurek

Nevysvětlíš. Kdysi se přece neudržovalo, protože to bylo na věčné časy.

Martas

Já bych první koridor připodobnil I/3 na silnici. Stejně jako tam ŘSD hasí požáry – mimoúrovňová křížení (Pyšely), kruháče, rozšíření na 2+1 a stejně to potom ve špičce kolabuje, tak tady se hasí požáry na prvním koridoru. Dokude nebude VRT/dálnice nic se pořádně nevyřeší.

Jiří Kocurek

Popravdě, přes Bezpráví by to chtělo další 2kolejnou trať novou stopou, intenzity tam na to jsou. Rozšiřovat tuhle klikatici ze 2 na 4 koleje je nesmysl.

Filip

A to bys to chtěl zavřít?

SŽCZ tu trať, doslova, vybydlila. No ale tak to nemůžeš „komunikovat“: „jsme kokoti, neschopní, tu trať jsme, prakticky, spotřebovali, musíme ji urychleně postavit znovu, jinak jí můžeme pomalu zavřít.“ Ne, komunikuješ to, že rekonstruuješ, při tom uděláš nějaké to nástupiště, nabílíš barák, ne, Potěmkiáda musí být a problém je vyřešen, harmonie obnovena! 😃

Ketchup1970

A cena kdyby ji někdo opravdu ohlidal , viz kauza KSUS a Svobodovi . To se nám odklání a křiví soutěž .. To by se nám rozpočet krasne dodržoval . Poctivost by nám udělala strašně velkou službu . Je krize morálky jak říkal už Baťa .

JiP

To je jejich problem, tak dlouho odkladali prelozku az se jim to rozpadlo pod rukama.

Alibaba

Jenže o tom (investice do tunelu) SŽ nerozhoduje, to má maximálně poradní hlas.
A časy se mění, takže se zjistilo, že je potřeba jak stará trať tak i nové tunely. Před 20 lety tohle nebylo.

Jan Schmidt

Že před 20 lety existovali blbci co říkali, že když se postaví nová trať, musí se stará zrušit není omluva. Na silnicích se to nedělo.

Alibaba

Jenže ta varianta co neprošla EIA provoz ve staré stopě vylučovala úplně. Ostatní varianty s dlouhými tunely vylučovaly občas jen úsek Choceň – Brandejs, zbytek mohl zůstat. Jinak i soudruzi za socialismu plánovaly z Chocně do Třebové alespoň 3 koleje, jen se jim to jaxi nedostávalo do plánu.

Karel

Ne. Prodloužení jízdní doby je výsledek nereálného jízdního řádu.