Úzké hrdlo české železnice. Druhý kapacitní přechod do Německa bude nejdříve v roce 2030
Zaplavená trať mezi Děčínem a Bad Schandau. Foto: ČD
Nové kapacitní spojení do Německa má vést přes Domažlice.
Nové kapacitní spojení do Německa má vést přes Domažlice.
Kdysi byla náklady hojně využívána trasa Česká Lípa – Rumburk – Jiříkov – Ebersbach. I v době po povodních.
Historicky před r. 1990 právě i kvůli nedostatku kapacity na Děčíně, viz i Hrádek/Zittau. Doba se ale mění, dneska už by tu srandu nikdo nezaplatil.
Tak tohle bylo po roce 2002.
Škoda, že se pořád neplánuje ten Liberec. Cesta přes něj by mohla být též alternativou do Německa, ale hlavně tudy vede nejkratší cesta do polských přístavů. A s tím by se svezla i ta schůdnější osobka. Prostě dvě mouchy jednou ranou.
Sklonově náročná jednokolejná trať ze všech stran (Děčín, Turnov … odkud (jakou komoditou) by se ty přístavy obsluhovaly ? Polské přístavy obsloužíte přes Zawidow, nikoli přes Hrádek nad Nisou, nicméně opět bez drátů ….
Kudy tu zátěž z Liberce povezete – přes Hrádek nad Nisou po neelektrifikovaných tratích ?
Pokud chcete obsluhovat polské přístavy z jihu, tak TO převezete po polských rovinách přes Chalupki /Zebrzydowice,, případně přes zadrátovaný Lichkov, byť úvratí v Chocni, v nejhorším přes Meziměstí
Přes Ústí nad Orlicí by to neklaplo?
Taky s úvratí, teda pokud se pojede na jih.
Tak samozřejmě, že by muselo dojít k úpravě. Myšleno jako realizace 5. koridoru. Cesta do Němec jako alternativa by byla vedlejším (avšak účinným) produktem. Lbc – Zittau – příprava na dvoukolejku již při výstavbě. A případná neexistence elektriky z Lbc tímto směrem – i dnes tahají dopravci náklady přes celou republiku jedním traktorem a taky žijí.
V Prusku se plánovalo do budoucna, bohužel brzdou je nudlička přes polské území – „Stalinova“ pomsta při ortodoxním vytyčení hranice „Odra – Nisa“ … Polsko „jako správný hospodář“ nebude přece investovat do trati, kterou nepotřebuje …. což konec konců platí i pro trať z Mikulovic do Jindřichova – ale po poplatku za použití trati hladově slintají …. Špatně nastavená „politika“ poplatku za použití ŽDC – viz případ brejlovce jedoucí z PKP do Litvínova … Pokud nejde o nezbytnou „technologickou“ jízdu mezi dvěma úseky neelektrizované trati – např. pří jízdě z Prahy do Berouna přes Rudnou a pak ze Zdic do… Číst vice »
Vida, já tipoval středu, jednání stihli už v úterý. Daleko důležitejší ale je to územko. Snad půjde kupředu bez větších záseků.
A staromilci ať se udusí vzteky, nad tím, že se něco změní.
Cože? Ony přestávají platit první dva drážní paragrafy? 😄
A to je vždy milé, když Češi rozdávají rady všem okolo, jak by to měli správně dělat.
DB Netz jistě ví jak je na tom SŽ(DC) a proto jsou úplně v klidu, protože než se u nás přestane žvanit a začne něco dělat začnu v Německu jednat a během několika měsíců stojí v tichosti na hranicích s kolejema včetně zadrátování a budou čekat čtvrt století než se na druhé straně ukončí eko-odvolací-rozkladové-výběrově-reklamační a vyvlastňvací taškařice……. o tunelu pod Krušnohořím bych se raději nezmiňoval, to je ještě větší pohádka něž VRT na Moravu a dálnice Hradec – Olomouc.
Tak nějak…
Třeba by pak ještě čekali na své straně Železné Rudy a pak se případně divili, že tam na české straně žádné koleje už nejsou (a trať končí ve Špičáku), uprostřed nádražní budovy je zeď a za ní neustále štěkot…
To tam takhle nevypadalo ani za komunistů. Osobní vlaky končily ve stanici Železná Ruda město, ale dál do Alžbětína byla trať průjezdná a občas tam jel nějaký nákladní vlak.
Jo, abych byl přesný – v 50. letech tudy projet nešlo.
No a nebýt „listopadu“ 1989, tak by se skončilo v Zwieselu ….
Manipulák pro dříví byl trasován Po, St, Pá.
Ja bych DB Netz zas tak nepreceneoval. „Par mesicu“ je hodne velka nadsazka. Pravda je ale takova, ze dostatecne kapacitni trat u nas chybi od hranic nejen do Plzne, ale az do Prahy. Ta nase opatrnost je neskutecna. Hlavne abysme nekde nepolozili o par kilometru koleji navic.
Aha. Kdy dostaví Němci dálniční okruh kolem Mnichova? Tipuji, že nikdy. Kdy dostaví B15n?
By mě zajímalo, zda někdo z těch, kteří Vám dali mínus, nyli někdy s autem v Bavorsku, protože evidentně vůbec nechápou, o čem píšete, ale berou to tak, že kopete do těch schopných Němců.
.., byli někdy..
Nojo, toho jsem si nikdy nevšiml, na jihu chybí kus okruhu (A99?). Musí se po A999, B2R a A96. Mají tam stejný problém jako je tady s D0 na severu?
Jasně, protože v Německu nemusí řešit valstnická práva, ani EIA, natož nějaké stavební povolení. Jim stačí plán stavby.
A tunely razí rychlostí 300 metrů za den.
Plzeň – Domažlice pěkné, ale jak ty vlaky chcete dostat do Plzně?Kde z Prahy už je dnes trasa za hranou kapacity, a tunel via Berou je jen v říší snů?
Že jo…co třeba nemít expresy do Mnichova zvlášť…
Co je třeba spojit s těmi do Chebu a oddělit až v té Plzni…
V žádném případě. Zničil byste tím celý současný provozní koncept. A co se týče vlaků z Prahy do Mnichova, v dlouhodobém horizontu je žádoucí odstranit prostoj v Plzni, který tam nyní je kvůli výměně lokomotivy.
A na cestě do Prahy je zase spojovat, při té spolehlivosti infra? Víte, jaké máme denně problémy s vlaky V relaci Brno – Šumperk/Jeseník? Pojďte si zkusit zkloubit názory MD a na druhé straně cestujících
ŽESNAD prosazuje zadrátování tratě Žatec – Plzeň, právě čistě za účelem nákladní dopravy. Bylo by tedy možné v nouzi jet z Prahy do Plzně oklikou přes Ústí nad Labem západ, Úpořiny, Obrnice, Postoloprty a Žatec.
Ještě se pak snad dočkáme dvoukolejky Nepomuk – Plzeň, takže by bylo možné jet z Prahy přes Tábor, Nemanickou spojku a Strakonice. Je to taky oklika, ale každá záložní trasa je k dobru.
Z Prahy do Plzně nově pod dráty přes Rakovník-Mladotice a přes Tábor bych to vzal po novém mostě přes Červenou, taky by se hodily dráty…. možnosti jsou
Je reálné mít někdy v budoucnu použitelné spojení Brno – Plzeň na jih od Prahy? Když se dívám na současné tratě, tak mi to přijde dost nepoužitelné. Když to vezmu od jihu tak přes České budějovice to asi použitelné při zadrátování je, ale ekonomicky jenom jako objízdná trasa. Přes Tábor skoro to stejný. Asi nejrealističtější je varianta jižního obchvatu Prahy někde na úrovni Benešova, napojená od Zruče nad Sázavou a na druhé straně někde za Černošicema. Ale tam by se jednalo ve velkém o novostavbu, takže to už je lepší stavět tunel Praha – Beroun.
No tak ony nějaké plány možná i kdysi byly, třeba.. .No transverzálka, že. Problém byl že kdysi krachla Vídeňská burza a celé se to rozsypalo a stavěly se pak akorát už lokálky. Původně měl třeba být uzel v Pelhřimově. A je otázka s jakým záměrem se má ta jižní trasa stavět. Jestli pro nákladní dopravu, nebo pro osobní, to totiž ovlivní výchozí body, pokud pro Nákladní, tak je výchozí bod někde v Břeclavi a Tullnu, možná Stockerau a do Brna to nemusí vůbec. Pokud pro osobní, tak zase pak Brno. Pokud by se stavěl nákladní tah, tak se musí zadrátovat… Číst vice »
Jde o čistě nákladní dopravu. Pro osobní vlaky je Praha příliš velká, aby ji objížděli. Proč Prahu objíždět z jihu? Aby nákladní vlaky, které jedou z jihu Moravy na Plzeň nemuseli jet po přetížených koridorech kolem Prahy. Břeclav – Znojmo je zamozřejmě zajímavá alternativa k tomu jet přes Brno. Ta trať má docela velký potenciál sama o sobě.
podívejte se na relief jižně od prahy. jakákoliv nová trať pro náklady je absolutní utopie z hlediska nákladů na jeji stavbu.
spíš zkapacitnit tratě severně od prahy
Co třeba provézt nějaké vlaky v nočních hodinách?
Kamiony také jezdí jen v nočních hodinách? A co je u nás v noci, je u sousedů přes den. Ne, musíme jezdit 24 hodin denně. Pořád a na to musi být infra i s rezervou. A to je naše práce asi na 100 let dopředu…
Tak pročo rovnou nenapíšete, že to bude kničemu, že se to stavět nemá? Oddůvodnění se už pak najde hromada.
Hlavně pak nadávejte celému národu, že se tu nic nepostaví – kvůli vám takovým, kteří tomu aktivně bráníte.
Jak, celkem jednoduše – Beroun > Praha v horším případě 3AB s prostorovými oddíly v délce 1 000 metrů, v lepším případe 4AB s prostorovými oddíly v délce 500 metrů … bezvadně fungovalo na DZZ trati z Plzně do Chebu …. při primitivním dálkovém řízení z Plzně na „osmibitovém“ protokolu ….
Pravda, při jednosměrném hradlovém poloautobloku, bez výhyben na dlouhých úsecích v případě výluky je trať na hranici propustnosti . Umocněno nezadrátování hrbaté, kudy by se daly zavádět odklony v elektrické trakci …., resp. grafikonově jsou „sem“ odhozeny vlaky tažené v trakci 70 a 80 ….
Nevím a ptám se, nebylo by v budoucnu snazší jet z Chebu do Hofu rovnou přes Aš, bez dvou úvratí? (pokud jedu od Plzně) Jasně že by to ale vyžadovalo větší úpravy tratě než v případě Marktredwitzu.
Ne.
Chodí sem lidé, kteří o dané věci nic nevědí, tak by asi bylo dobré napsat, že tomu brání zejména sklonové poměry.
Kapacitním problémem je i jednokolejka Plzeň – Cheb a krátké stanice pro křižování.
Díky za odpověď, to stručné „ne“ mě taky zprvu úplně neuspokojilo 🙂 To, že je nějaký důvod, proč Aš ne, jsem tak nějak čekal.
Jj, Ministerstvo dopravy – zase s křížkem po funuse.
Tak pozor, jste na omylu. Zrovna MD se v tomto případě v uplynulých letech snažilo a snaží.
Dostal jste dva mínusy za vyvracení šotodojmů.
To se tady nedělá. Důležité je být radikální!
Nic proti, ale nebyla ta „uplynulá léta“ tak nějak už tenkrát s křížkem po funuse?
Aneb slibem nikoho neurazíš.
To že je jediné kvalitní spojení cz/d vlakem jediným přechodem je ostuda obou stran. A jenom to ukazuje jak falešná provolání jsou všechny ty kecy o ekologii v celé EU. Pořád se mluví o elektromobilů té která nejméně dalších 10-20 let nebude mít reálné na cokoliv vliv (jestli vůbec nekdy) a přitom síť, která by měla být schopna na sebe navázat desítky tisíc tun nákladu denně a elektrický tu leží zanedbaná ladem. Vymyslí se nesmysly jako kamiony se sběračem na Ev a podstata věci je úplně někde jinde. Nemluvě o dotacích např. v zemědělství, díky kterém jezdí jablka a nevím… Číst vice »
To není problém EU, to je problém ČR, oni totiž Němci dávají do provozu některé tratě, Rakušáci staví nové a k tomu nějaké ty dlouhé tunely. V ČR je problém udělat nějaké větší akce jako posílení nejzatíženějších úseku a podobně.
Zrovna okolo Chebu je to problém spíš DB Netz..
Tak už Němcům naslibovali tunel do Německa. Jeden z nejdelších v Evropě.. Takže myslím, že slibů stačilo..
Já bych tomu z pohledu Němců taky nevěřil.
Slibů už bylo dost, chtělo by to taky trošku makat…
Ten tunel není nutné nejdelší, ale muže být “nejvydatnější” 🙂
Tunel si Němci vymysleli, co jim s tratí kolem Labe hodil nůž na krk jejich soud.
Pamatuju si, jak Angela Merkelová přijela do Prahy za premiérem Sobotkou:
– Jakou jste měla cestu?
– Těším se, až budu moct dojet po dálnici z Berlína až do Prahy. Kdy to bude?
– Pracujeme na odstranění následků sesuvu, který narušil výstavbu…
– Ano, to jsem slyšela minule.
Tak to je vtipné.
Ten tunel mají stavět Němci, ne my.
A že to trvalo, než na to přišly hlavy pomazané. S drátama můžeme můžeme splnit podmínky zelené doktríny. Potom třeba Plzní projede TGV do Prahy.
Nepravděpodobné…
No spis nějaké ICE
A proč dnes nejezdí přes Erfurt a Drážďany? Tam dráty máte…
To už tam bylo, jen je to zrovna 30 let. 🙂
Dvě věci:
Neuměli by Žesnadi prosadit komplet dvoukolejku Plzeň-Furth?
Švýcaři tlačili na elektrizaci Geltendorf-Lindau a přispěli na ni. Neměla by Česká republika přispět chudému Německu na elektrizaci Cheb – Marktredwitz – Hof, když je to v jejím zájmu?
Díky za důvěru, ale bohužel nejsme až tak všemocní. Podařilo se nám (nad rámec původní varianty 4e s dvoukolejkou jen v úseku Plzeň – Stod) alespoň prosadit další dvoukolejné úseky Stod – Holýšov a Blížejov – Domažlice.
A dvoukolejka začíná až v Ambergu. To je sakra daleko. Osobka má v Deutschlandu takt 1h a do toho rychlíky nebo RE z N. Jen Furth-Schwandorf je přes den minimálně na 2 hodiny.
Od té doby EU výrazně přitvrdila ve snaze o zelenější dopravu a právě převod nákladu na železnici je ochotná podporovat nemalými prostředky. Tak třeba by to na to někdo na MD slyšel a byl ochoten plány upravit 🙂
Zatím platí dosavadní Guide ekonomického hodnocení projektů a mez rentability ERR 5% a toho jsme při prosazování a vysvětlování ekonomických přínosů převedené nákladní dopravy na železnici využili.
Je to těžké. V posledních 20-30 letech bylo trendem v Evropě modernizovat železnice spíše pro potřeby vnitrostátních přeprav než pro spojení Evropy, které bylo a je základní myšlenkou EU. Když už tak přednost dostaly dálnice, kde tlak silničních dopravců býval silnější. Švýcarsko/Německo/Rakousko k sobě mají trochu blíže než západní a střední Evropa.
Samozřejmě…takové Bezpráví je palčivější problém než Furth im Wald…
No když ti zdechne něco v Bezpráví, tak jsi s náklady v naprosto stejném loji jako s Furthem. A jako bonus jsou tam všechny osobní vlaky Pha-Ova.
Cheb – Marktredwitz – Hof se dá elektrzovat velmi rychle. Obě koncové stanice mají cca 3 km od sebe napajecku. V zásadě stačí na několika místech zvednout profil a zapichat sloupy. Kámen úrazu je v tom, že by nějakých 25 km v Bavorsku bylo na 25 kV/50hz. Naše SZ by to musela povolit (věřím že bez problémů), ale DB Netz by toto řešení nezkouslo. Sice pořád by část byla na jedné koleji, ale celé v elektrice. Raději budeme cekat…. a čekat…… a brečet, že není kudy jezdit. Tohle mohlo být už cca 5 let.
A v čem je problém udělat dělení „na čáře“, jak je tomu u Znojma?
Nejak nechápu souvislost se Znojmem. Tam je 15 kV vedeno do českého vnitrozemí. Pokud myslíte styk soustav na hranicích CZ/DE, tak ten je vzdálen od německé menirny 62 km. To je příliš daleko, technicky by to nešlo. DB Netz má v plánu další trafacku, aby to šlo. Jenže to jim bude trvat 10-15 let, protože přívod jednotné fáze o nízké frekvenci. Styk soustav až ve vnitrozemí lze udělat na současné napajecky, proto si dovolím tipnout, že to lze udělat velmi rychle.
Ale na Grenze A/CZ je TO připraveno na oddělení. Je tam dělení a odpojovač …
Kolik má dosah napájecí stanice 15 kV 16,7 Hz …
Jaký bude úbytek napětí na „delší vzdálenost“, kolik vlaků bude na „delší“ vzdálenosti Hof – Pomezi nad Ohří „současně“ ? V „Redwitz“ by se stejně muselo na Hof objíždět …
Nicméně drátizace z Norimberka / Regensburgu je v „nějaké“ fázi příprav. Čili minimálně lze v Redwitz postavit napáječku …
V Arzbergu je ELNA vedle nádraží, tudíž postavit napáječku lze postavit v Arzbergu = minimalizace délky přívodního vedení VVN – konkrétně na Lipně je 110 kV vedeno zemním kabelem z ELNY Lipno …
A v UK je 400kV taženo bývalými železničními tunely.
http://www.geni.org/globalenergy/library/national_energy_grid/united-kingdom/graphics/1696-01-ensg_vision2020-25-map1.jpg
Modrá linka ze Stocksbridge do Stalybridge
https://mapy.cz/zakladni?x=-1.8078086&y=53.5029271&z=14&l=0
Hm, decinem prochazi vse, co jede na sever nemecka z cz, sk, hu, ro,…. Pres domazlice nic na sever Německa jet nepotrebuje. To uz dava vetsi smysl zkapacitnit trat do zitavy a liberec kapacitne spojit se zbytkem ceske site.
Souhlas, nová trať přes Liberec do Německa.
Elektricky: Děčín, Krušnohorský VRT tunel, Liberec, Domažlice a Cheb. A není co řešit.
Ale asi moc sním. Proto tvrdím, že problém vyřeší D6,7,8.
Ještě se divím že nikdo nenavrhl definitivní splavnění Labe a říční kontejnerové lodě.
Ale proč ne. Překladiště ve chvaletickém přístavu, to je hned u trati, druhé v Kralupech; průtoky nadlepšovat z vltavské kaskády (tak se s ní halt bude přes léto manipulovat, pláže tolik potřeba nejsou), pro úsek Chvaletice-Mělník to bude chtít přehradu někde na horním Labi, případně na Orlici… jo, a co dnes jede den, popluje za dobrého počasí týden. Ale to jsou drobnosti, hlavně nemuset řešit nové tratě… 🙂
To už mi přijde uskutečnitelnější…
Ale navrhl. M.Z.
Ale na TOM se pracuje … konkrétně zvedací most Lužec nad Vltavou, zvýšení podjezdné výšky mostu Čelákovice-Jiřina …
ALE – Štěpánský silniční most KLY (u Neratovic) s nedostatečnou podjezdnou výškou …..
nejen navrhl splavnit, dokonce podepsal
https://www.kurzy.cz/zpravy/602709-smlouva-o-splavneni-labe-mezi-ceskem-a-nemeckem-podepsana/
Dálnice problém nevyřeší.
Vyřeší ho jen to, když MD konečně začne dělat to, za co je placeno.
Pokud bude elektrizace Praha – Liberec – Zhořelec tak tím řeším odklon a zvýšení kapacity. Praha – Berlin a zároveň i odklon Praha Lichkov – Wroclaw. Nechápu proč když chci do Polska mám jezdit až přes Bohumín?
Přes Lichkov se jezdí a přes Meziměstí přes léto taky. Jo aha, tam neplatí režijka.
Jděte už s těmi debilními řečmi o režijkách do hajzlu. Už ani jako vtip to není dobré. Já režijku nikdy neměl, nemám a ani mít nebudu a také chci rozumně cestovat.
A kam do Polska potřebujete?
Kde mluvím o Polsku? Nikde.
Však můžete, co Vám brání jet do Polska? Můžete využít trať přes Harrachov, Královec, Mezimesti, Lichkov, Bohumín. Nebo autem nebo jezdí i autobus, bývalá linka Praha – HK – PL (nevím zda přes „pandemii“ jezdí).
Jasně…v TJŘ bude do Berlína jediný pár vlaků denně, ale budeme kvůli tomu elektrifikovat neexistující tratě.
Do Liberce se jezdí přes Turnov. Howgh!
Jenže potřebujete jet směr Mnichov, Norimberk, Švýcarsko, Francie. Jestliže autobusy a kamiony směr Švýcarsko, Nizozemí, Belgie, Francie jedou na směr jih a vlaky přes Drážďany, protože jinde není elektrifikace, tak je to zvláštní.
Mno jo, ale jaka je tam poptavka? Pres Decin jezdi nakladni vlaky z mnoha zemi. Pres Domazlice pojedou jen naklady z CZ. Toto je zakladni rozvaha, ktera se musi udelat.
Neulevim pretizene trati, ktera vede na sever tim, ze postavim trat vedouci na jih. Jediny zpusob, jak ulevit trati vedouci na sever, je postavit druhou trat na sever.
Dodatek: vyslovene je otazka, jaka je poptavka po nakladnich vlacich CR-Francie, Svycarsko, Belgie. To je naprosty klic k tomu, zda dava smysl stavet nakladni koridor pres Domazlice.
Chybi tam Bavorsko. Zajimave je kolik kamionu jezdi smer Rozvadov a dal a kolik Usti a dal.
Také mi to přijde divné. Nyní většina nákladních vlaků ze střední Evropy míří do severomořských přístavů. Nevím jestli zajížďka přes Domažlice zvýší konkurenceschopnost nebo situaci nějak převratně vyřeší. Přes Domažlice se provezou možná tak auta a sádrokarton, který se vozí někam do Helvétie. Leda že by jsme uvěřili vizim že nákladní doprava po železnici bude dále expandovat.
Polský tranzit?
myslíte do Brém přes Polsko, nebo novou trať přes Liberec? Nebo další novou trať pokud by expandovaly přepravy z Gdyně, nebo Štětína?
Rotterdam a Antverpy jsou bliz pres Domazlice.
Jenže pokud z Rotterdamu tahám 1800t, někdy i 2000t, tak to přes Domažlice nedám s jednou tramvají. Lepší je jet po rovinách klasicky, i když je to delší.
A trat pred Domazlice ma byt sklonove narocna? Vzhledem k tomu jak to tlaci ZESNAD tak by to pak nedavalo moc smysl.
Kolik jich tam jede? Relace beden z Lovosic, Ústí, Mělníku, Uhříněvsi, Třebové upřednostňují Hamburg a Brémy, sem tam Rostock.
Metrans treba primo jezdi CR – Rotterdam
Není rozumné se ptát, kolik jich tam jede dnes, protože tam nyní neexistuje ekonomicky přijatelná trasa. Je rozumné se ptát, kolik jich tam pojede, až tam ta ekonomicky přijatelná trasa bude…
Liberec bude ve vzdálené budoucnosti na železniční mapě pouze proto, že je to přeci jen přestupní uzel.
Tunel nikdy nebude, a nové tratě v této oblasti taky ne…
Vemte si mapu a podívejte se, kde je Rotterdam. Ona to přes Plzeň není až taková zajížďka. Přes Liberec je to delší.
https://mapy.cz/s/putaputace
Quizozapletlova otázka: Největší přístav v Evropě je ….
Z Domažlic do Dresden je to trochu oklikou. To problém jen odddali nikoliv vyřeší.
Z Prahy do Norimberku je to přes Drážďany také oklikou, a stejně se tak jezdí.
To jistě oklika je. Ale proč není ani zvažovaná trasa přes Liberec na Zittau resp. Zhořelec jste neodpověděl.
Možná jsem hnidopich, ale když už píšeme o Zhořelci, slušela by té větě spíš Žitava, než Zittau 🙂
Protože to nevychází ani omylem ekonomicky.
Co nevychází ekonomicky? Postavit trať nebo tudy provozovat nákladní vlaky? Tak se holt dokončí D 35, tam to ekonomicky vychází. Nebudeme si hrát na ekology a udržitelný rozvoj a jdeme stavět autostrádu. Na přímé vlaky Wolfsburg – Mladá Boleslav s autodíly zapomeneme, protože vlaky Ingolstadt – Györ jsou asi úlet. Proč dělat vlastně tu skoro dvoukolejnou Kubici. K čemu? D5 to pobere.
Podívejte se, jaká je na druhé straně „Reichenbergu“ infrastruktura … Když není Berlín (o Praze nemluvě) schopen dokopat Varšavu, aby fofrem opravila úsek Hrádek nad Nisou Grenze – Zittau Grenze přes polské území na rychlost 60 / 80 km/h. Tak nemá smysl něco vymýšlet … Když to objektivně nebude chtít Varšava udělat (jak se tam dostat ???), tak dá souhlas buď DB Netz nebo SŽ k provedení opravy, na účet Varšavy a nebo dostane nabídku, jíž nelze odmítnout … těleso trati, včetně pozemků prodá DB Netz nebo SŽ za JEDEN ZLOTÝ …. A dokopat Varšavu k rozhodnutí, které nelze odmítnout… Číst vice »
A organizačně.
Je to sice delší, za to horší cesta.
Že je Reichenberg v horách?
A jediná trať, kterou čeká nějaká změna, je z Turnova(a odtamtud přestup z Prahy)?
Pro osobní vlaky ano Ale jak jsem psal výše většina nákladů míří do severoněmeckých přístavů.
Efekt dopravní indukce platí i pro železniční nákladní dopravu.
V dnešní době ani ne, protože má plnohodnotnou substituci v podobě silniční dopravy.
Ucelene vlaky, obvykle s kontejnery nemaji v silnicni doprave ekonomicky substituci.
To je Vaše zbožné přání a ne realita.
On nikdo nejezdí do Bavorska? On nikdo nevozí do Bavorska náklad? Ony se v Hořovicích dělají skla pro BMW, ale do Bavorska je vozí zeppelín?
Trochu bych ubral – autoskla po železnici na vzdálenost ca 300 km? Kolik to bude dělat denně uc. vlaků?