Územní rozhodnutí pro 13 kilometrů nové silnice z Jihlavy do Znojma platí, ministerstvo zamítlo odvolání
Silnice I/38 na jih od Jihlavy. Foto: Google Street View
Zahájení třímiliardové zakázky je plánováno na začátek 30. let.
Tam by se hodila rychlostní silnice nebo aspoň 2+1 od Znojma až po Kolín nebo Slatiňany, ptz projet republiku v této části je očistec.
Když se podívám do mapy, tak úsek I/38 od Hatí až k Jihlavě si přímo říká o dálnici…
Jenze my jsme rekli ne, vsechno stahneme na brno… i cisarpan chapal, ze z prahy do vidne je to nejrychlejsi pres prostredkovice…
Hm, zajímavé je že ta cisařská silnice NEVEDLA do Prahy… respektive Praha se na ni připojovala přes Kolín. Fakt si chcete dneska do Vídně zajíždět přes Kolín, nebo dokonce přes Poděbrady?
D1 i D11 dneska vedou jinudy než císařské silnice, a je to hlavně tím že máme už poněkud jiné povozy, dále jiné technologie silnic a koneckonců i jiné hlavní město…
Z Prahy do Vídně by měla vést dálnice a ne za desítky miliard modernizovat silnici I.třídy…
I část silnice 38 z MB přes Kolín k D1 by měla být dálnice a odtud pokračovat přes Tábor do Plzně. Je to výhodnější varianta než dalších 50 let modernizovat stovky km silnic I.tříd (19, 20, 23, 34, 38 atd…)
Za mne by bylo idealni udelat tam to same, co maji Rakusaci na sve strane, 2+1, mimourovnova krizeni a odpocivky odpovidajici 21. stoleti.
Na tomto obchvatu je fajn, že je relativně bez závleků. Několik obcí jedním tahem. Co by za to leckteré obchvaty daly… Takhle by to ideálně mělo být všude, pokud by to šlo.
A jak to vypadá s rozšířením I/38 okolo Jihlavy na 4 pruhy? V letáku této stavby je to jako návazná stavba ale samotný leták se na mapě ŘSD najít nepodaří. Má o tom někdo nějaké informace?
„dle posledního sčítání dopravy na silnici I/38 nenaplňuje potřeby pro stavbu nové silnice“
Jeden by tam udělal dálnici, druhý by ani obchvat obcí neudělal… to jsou hodně extrémní rozdíly v názorech (a interpretaci dat)…
Za mně obchvat prostě musí být kdyby na chleba nebylo, diskutovat můžeme o uspořádání (za mně 2+1 preferované)
Souhlas, kdyz se D38 zarizla, tak min. 2+1 by to v tomto useku chtelo…
Snad to bude provedeno lépe než obchvat Havlíčkova Brodu, z toho jsem nedávno rostl, když jsem po I/38 projížděl. Takového času a peněz to stálo a pak jsou tam místo MÚK kruháče a semafory :-/
To zde rozhodně bude, viz kde se dá napojit/odbočit… na tomto úseku jen na začátku a na konci, a to pomocí MÚK.
Bohužel obchvat HalBrodu zabrousil příliš blízko a nechal ze sebe udělat „městský okruh“… ale ono se jim to částečně vrací, obchvat je jen mírně rychlejší zato ale delší, takže stále nezanedbatelná část řidičů volí origo „průtah“…
Taky jsem uvažoval, že by to možná vyšlo časově podobně a kratší. Snad to bude memento pro další obchvaty, když už se to jednou udělá v nějaké stopě, není moc šance to už do budoucna opravit.
Jak se bude dokončovat zakladni dalnicni sit, bude cim dal tim zrejmejsi, ze schazi rozumne dimenzovane paralelni odlehcovaci tahy. Typicky prave I/38 Jihlava-Znojmo nebo I/19 Plzen-Tabor-Humpolec. Idealne ve forme, v jake se stavi třeba I/34 Lisov-Vranin tzn. SPMV 1+1, mimourovnove krizena a s doprovodkou. Obavam se ovšem, ze u nas bude snaha to vždycky doprasit nejakou průsečnou křižovatkou, kruhacem a zrusenim stare silnice. Takze se i na novem tahu budou michat kamiony, co jedou z jednoho konce republiky (Evropy) na druhy s Lojzou na traktoru, co jede z jedne vesnice do druhé… Nastesti to není snad pripad zrovna tohoto useku… Číst vice »
Kterýsi Dobromysl chtěl ono příslovečného Lojzu s traktorem poslat na dálnici na 4 pruh, aby se ušetřilo za doprovodku.
https://www.youtube.com/watch?v=VWqk3xCG9vY
Ví někdo, jestli ŘSD postupuje nějak v přípravě 4pruhu na jižní části obchvatu Jihlavy?
A co obchvat Znojma,tam je to katastrofa.
A bude to ještě horší. Dopravní indukce je pes….
Jakože dopravní indukce způsobila toto??
https://mapy.cz/s/bujuvojode
Jsem netušil, že Královopolský tunel způsobí šílené kolony nahoře na Dobrovského a na Husitské. A bude lepší vytupovat už na Záhřebské a jít na Husitskou chytti předchozí spoj. Ne jak před tím, že se vystupovalo až na Skácelové, kolony buou ještě horší, ani šalina neprojede a navíc ještě poprasakjí stovk domů a budou se muset zbourat!
Je otevřený 12 let a stále se to nestalo.
Dle ŘSD má letos proběhnout výberko a příští rok začít stavba. Uvidíme, co na to místní aktivisti.
Jen houšť a větší kapky…
Ještě obchvat Znojma a z Prahy to bude do Vídně mnohem komfortnější tudy – už teď tuhle trasu vyhledávají hybridy a EV.
Kéž by už dostavěli D52. To je do nebe volající ostuda. 13 km schází na hranice, kam už Rakušané mají A5.
Nemaji. Rakouska dalnice konci 10 km pred hranicemi…
Ne že končí, je „prozatímně ukončena“ a na hranici vede jen poloviční profil. Proč by taky ne, když na české straně je to ještě užší a pomalejší. Dostavba v budoucnu je celkem drobnost, jakmile to u nás bude hotové…
Není div že ji vyhledávají, při aktuálním stavu D1xD2(xD52)…
Alternativa je dobrá věc.
Jo, kolony kolem Brna tomu pomáhají… A hybridům/EV taky úplně nevadí propady rychlosti kvůli obcím.
Super, ta cesta tam musí být pro obce šílená.
To je. Silnice třeba ve Stonařově je kolikrát cca 2m od domů. Kamiony prakticky u oken…
Jo, onehdá mě tam někde měl pilno předjíždět frajer v Arteonu s pražskou značkou, protože jsem jel v obci jenom 50. Za nepřehlednou zatáčkou jel v protisměru dědek s Terrou. Vyhnul mu tak tak.
No a zase pro silnici není dobré když na ni má každý třetí dům výjezd z garáže… pomůže to oběma.