obrazok-zdopravy

Uzavření metra Hradčanská se blíží, kompletní rekonstrukce stanice vyjde na miliardu

Přejezd Hradčanská a motorový vůz 854. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPřejezd Hradčanská a motorový vůz 854. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Rekonstrukce bude zahrnovat výměnu eskalátorů a opravy nástupišť, vestibulu i výstupů z metra.

Odebírat
Upozornit na
guest
69 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jezewec

Hradčanská se po revoluci rekonstruovala jako první a těch skoro třicet let je už vidět. Vyčištění vestibulu od obchodů pomůže, mimochodem na Müstku (uprostřed Václaváku) by to vestibulu také pomohlo. Doufám, že bude instalováno více kamer dole ve stanici, vandalismus páchaný na kamenných obkladech je strašný, viz poměrně nedávno rekonstruované Muzeum. Výstup směr Dejvická by si opravu a kamery zasloužil také.

Alena

Oprava metra A je fajn, ale co takhle metro C, které je starší a potřebuje to určitě více.
Hlavně stanice Kačerov! To není v plánu?

Jan Kavan

Je v plánu, použijte Googlr

Juraj

Ha, jenže zavřít na rok Kačerov bez alternativy v podobě déčka je trošku kataklyzmický scénář, nejen pro celý jih města, ale i pro dojíždějící. Takže všeho do času.

MaT

Céčko jako trasa je možná historicky starší, ale zase na Áčku jezdí starší soupravy…

Adam Ř

Metro C má (s výjimkou Kobylis) hloubené stanice, je to technicky něco dost jiného. A navíc i na něj se dostává: momentálně běží rekonstrukce Florence a Pankráce

Jiří Bílý

Prosil bych to zkombinovat s uzavřením stanice Vltavská kvůli stavbě Filharmonie, aby se letenští mohli pěkně zdravě projít na nádraží Holešovice, nebo Dejvickou.

Juraj

Na Letnou nejezdí tramvaje?

Leinad

Dav Baníkovců na Spartu chodí od metra.

Vojtěch C

A ještě k řešení světelné signalizace v prostoru zastávek TRAM. Všechny povrchové přístupy jsou osazeny návěstidly světelného signalizačního zařízení. Choci přicházející od železničního přejezdu pochopitelně v okamžiku, kdy chtějí doběhnout tramvaj (směr Sparta resp. Chotkovy sady) tuto signalizaci nerespektují a mnohdy se ani nerozhlédnou a na poslední chvíli uskakují před rychle se blížícím tramvajovým vlakem (ze směru od s Badeniho ulicí „Na Špejcharu). Bohužel několikrát to nestihli a došlo ke střetu (několikrát s fatálními následky). Později byla rychlost na přechodu proti ulicím Bubenečská a K Brusce snížena na 35 km/h. Na vícero křižovatkách tramvajových tratí s hustým provozem není přechod… Číst vice »

Martin Pištora

Ty semafory tam na tlačítko reagují docela rychle, tedy až na situace, kdy je v blízkostti více tramvají. Na zelenou tam čeká jen asi polovina chodců.
Střední semafor přes koleje má problém, že zde není vyznačen přechod. Samotný semafor nezakládá povinnost chodců přecházet v jeho místě. Ta je jen na přechodu a ještě na „místě pro přecházení vozovky“. „Místo pro přecházení vozovky“ ovšem není definováno a není zde vodorovným značením vyznačeno. Navíc ty koleje nejsou vozovka (i když ani ta není definována). Takže vedle semaforů lze přecházet kdekoliv a kdykoliv, v místě semaforu jen na zelenou.

vladki

Pokud koleje nejsou vozovka, tak bych řekl že se přecházet nesmí nikde, kde to není explicitně povoleno, např. semaforem.

Vojtěch C

V předchozím komentáři jsem se pokusil vysvětlit komplikovanost a „kostrbatost“ současného prostorového uspořádání na Hradčanské. V té souvislosti je docela pochopitelné, že drtivá většina lidí, kteří nejdou do metra, ale chtějí se z křižovatky Dejvická x Bubenečská x Pod Kaštany (a od zast. BUS 131) dostat ke tramvajovým zastávkám, či na druhou stranu ulice, jdou raději po povrchu přes železniční přejezd, dva jízdní pruhy a tramvajovou trať.
Přes železnici chodí mnozí i v době výstražného signálu přejezdového zařízení. Taktéž Signály pro chodce u vozovky i tramvajových kolejí jsou pro mnohé spíš jen „orientační“.

Vojtěch C

Že by to byla příležitost odstranit – napravit některé zrůdnosti, které při poslední přestavbě tohoto prostoru vznikly: Schodiště z podchodu je umístěno zhruba v polovině tramvajových zastávek. Takže v případě, kdy zastaví dva tramvajové vlaky za sebou, tak cestující, kteří chtějí mezi těmito spoji přestoupit musejí procházet zúženým prostorem. Tedy to schodiště je umístěné přesně v prostoru, kudy se v určitý okamžik potřebuje urychleně přemisťovat značné množství cestujících. Kupříkladu na Želivského také došlo k redukci nástupištních hran (zrušení paralelních tramvajových zastávek), ale nové zastávky jsou situovány tak, aby schodiště bylo na konci nástupiště. Navíc zde krom tramvají zastavuje několik autobusových… Číst vice »

q89

souhlas, nicméně to by si vyžádalo překopání celého území, což by možná šlo během stavby Blanky, ale rekonstrukce stanice se bude odehrávat (až na „kosmetické změny“) na stávajícím půdorysu.

Vojtěch C

No právě v době stavby Blanky, když téměř celý uliční profil zmizel někdo vymyslel, že se to zúží ze dvou paralelních zastávek na prakticky šířku 1.5 metru kolem schodiště do podchodu.

vladki

Z pohledu cestujícího vycházejícího z podchodu je to umístění uprostřed ideální. Pokud tam stojí dvě tram za sebou, tak má obě dvě blízko a nemusí trajdat přes celé nástupiště a dav lidí.

Jakub P

Byl jste tam někdy? Podívejte se aspoň na letecké nebo satelitní mapě, jak tam ta schodiště ústí. Ve směru na Letnou je to úplně na konci, u posledních dveří druhé tramvaje v zastávce, a ještě po tom schodišti jdete směrem dozadu, ze zastávky, takže musíte udělat 180 otočku. Ve směru na Vozovnu to schodiště ústí tak, že když po něm vyjdete, máte slušně přístupné jen jedny nebo dvoje dveře (podle typu) první tramvaje v zastávce, navíc v tomto směru je problém, že to už tak úzké místo kole schodiště je nejlákavější na čekání (možnost se opřít o zídku kolem schodiště… Číst vice »

Luboš

Co eskalátory ale v jakým stavu je distribuční transformovna to byste koukali. Ta je po životnosti už desítky let.

M 474 003

Původní rozvaděče z roku 1977?

Martin Pištora

Při té příležitosti by se eskalátory měly zkrátit aspoň na polovinu. Tak jak jsou dlouhé dnes, je rychlejší jezdit tramvají.

Lysimachia

Jako že na zbytku budou pevné schody? 😀

Martin Pištora

Ne, navrhuji převrat tunely blíže k povrchu.

Adam Ř

Navrhuji radši nové metro Malostranská – Anděl, náklady asi tak stejné a užitek o dost větší

Lysimachia

😀 😀 😀

S lidmi, kteří zjevně netuší, co to je podélný sklon, nemá cenu diskutovat.

Martin Pištora

Sklon mě jako cestujícího nezajímá. Měli to pojmout jako zubačku nebo jakkoli jinak.

M 474 003

Do spirály to nechcete? Stoupalo by to jako schody na petřínskou věž.

Adam Ř

Ok, tak to se pomalu dostáváme na cenu odpovídající novému metru Hradčanská – Anděl – Pankrác. No uznejte, nebylo by to lepší než mělká Hradčanská?

Johnny

😀 tahle „myšlenka“ mě opravdu dostala

DavidS

Že je to jen trolení, že jo? Řekněte nám, že to nemyslíte vážně. Už kvůli vám.

Jiří Bílý

Proč? Pokud byste jel jen na Dejvickou a tramvaj zrovna přijížděla, je to rychlejší stoprocentně.

Martin Pištora

Dejvická má ještě výhodu v tom, že na ní jsou schody krátké. Pokud i druhá stanice má dvouminutové schody, jako třeba Petřiny, tak je tramvaj vždy rychlejší.

Lysimachia
M 474 003

Kdy už někdo vymyslí eskalátory, které pojedou uprostřed rychleji než na koncích???

Luk

Ono by to nebylo zase tak složité zkonstruovat. Po stranách by byly lineární motory, kde každý schod by byl samostatným „rotorem“ (nebo jak to nazvat – prostě tou pohyblivou částí), podobně i madla. Ale asi by to bylo cenově úplně jinde než běžné eskalátory, navíc jsou tam i otázky související s bezpečností, tedy asi to do běžné praxe nepůjde nikdy.

Adam Ř

Ještě byste musel vymyslet, jak ty chody prodloužit. Vzhledem k tomu, že časový interval průjezdu schodů musí být všude stejný, musely by v části kde jsou rychlejší být delší.

To už by bylo o hodně rozumnější udělat tam lanovku s oběhem kabin které by se ve stáncích sundávaly z lana a jeli pomalu.

Samozřejmě i to je ekonomický w provozní nesmysl, ale asi lepší než zrychlující eskalátor

looking4bucho

Na tom je nejhorsi, ze si pamatuji tu vymenu pred 30ti lety a sam jsem podlehl dojmu ze se to tam delalo nedavno…:-(

Bobek

To se člověk na chvilku otočí a frnk, frnk, obě želvy pryč. 🙂

Jiří Bílý

Klid. Ještě tři – čtyři výměny si užijete.

M 474 003

Kdyby se neodstranily původní sovětské eskalátory, mohly chodit ještě mnoho dalších let. Vše bylo mohutné a předimenzované, ovšem zase energeticky náročné. Navíc nebyly tak odporně pomalé. Distribuční transformovna ještě není rekonstruována? Původní rozvaděče z roku 1977?

Twix

Sovětské eskalátory byly hlavně velmi náročné na údržbu a nedají se udržovat při životě věčně – což se ani nechce, protože ta jejich rychlost nebyla úplně bezpečná, zvlášť pokud došlo na nouzové zastavení. Je pravda, že s novými eskalátory stihne cestující až to další metro oproti sovětským, ale za všechna ta rizika to nestojí.

Leinad

Rychlost eskalátoru je problém i pro invalidy(chodící o holi), kočárky, atd. Proto DPP rozlišuje stanice na
1) Rychlý eskalátor, žádný výtah
2) Pomalý eskalátor a vedle je výtah.
Nové eskalátory, kde se dá konfigurovat rychlost, schválně DPP nedává na max, zvláště pokud je ve stanici výtah.

MaT

No a nedávalo by spíš smysl nechávat eskalátory jezdit rychleji ve stanicích, kde Vámi zmíněné skupiny cestujících mají bezpečnější alternativu (ten výtah)?

Luboš

Není rekunstruovaná. Původní rozváděče z roku 78 s plánovanou životností 20 let. Ale revizema to prochází, celkem to funguje. Ono na tu rekonstrukci taky dojde.

Jan Kavan

Bude v tu dobu možné využít pendl na Masnu alespoň?

Lysimachia

Čekám, že v duchu nejlepších salámových tradic tam SŽ rozkope další úsek.

Pan průvodčí

Teď bude zhruba dva až dva a půl roku klid. Pak se začne úsek Výstaviště – Dejvice a v ideálním světě do roka na to Dejvice – Veleslavín, ale tomu už přestávají věřit i ti největší optimisté.

Jan Kavan

Respektive asi by dával smysl Veleslavín – Dejvice – Masna

filipkcak

Tak veľmi dúfam, že osvetlenie nebude zavesené, ale zabudované v obklade ako na Jiřího z Poděbrad a vlastne vo všetkých pôvodných staniciach.

q89

Ano, u rekonstrukcí dalších stanic na A se s tím počítá. Nejbližší rekonstrukce budou Hradčanská, Flora a Želivského.

Jakub P

Kéž by to rovnou využili i k předělání toho dopravně-inženýrskýho běsnění vzor sedmdesátky na povrchu, ale to se bohužel nestane.

Michal M

Takové věci se při rekonstrukci stanice podzemní dráhy nedějou.

Jakub P

Tady to bohužel byla výjimka a při rekonstrukci vestibulu metra ta magořina na povrchu vznikla…

V. K.

Výměna eskalátorů je už poměrně akutní, protože kdo si tuhle stanici častěji používá si určitě všimnul jejich neustálých poruch.

zyx

A bude takto renovovaná stanice metra fungovat i během (až někdy nastane) výstavby železniční stanice, nebo se ke stanici metra v té době kvůli výstavbě železnice nedostaneme?

q89

Stávající vestibul (a přestup na tramvaje) nebude uzavřen, takže stanice bude v provozu. Zavřený bude podchod pod železnicí. Výtahy s přestupem na vlak budou ve výstupu do nového vestibulu na druhé straně stanice.

Petr

Za 1,144 by se dalo postavit 250 baráků s užitnou plochou 90 m2. Tzn. bydlení pro 1000 lidí. A tady se opraví eskalátory. Přijde mi to trochu jako nepoměr.

Frantisek X

Kompletní rekonstrukce stanice není jen oprava pojízdného schodiště. A kolik lidí stanici využije, více nebo méně než tisíc? Mimochodem, těch 250 domů s 90 čtverečními metry na 4 lidi byste v okolí umístil kam? Část možná na Letnou místo parkovišť, beru. 🙂 Ovšem pro lidi bez aut, doufám…

DavidS

To je fajn, tak je postavte kolem stanice Hradčanská, která se rozpadne a těch 1000 lidí bude denně nadávat na to, že jim nikdo neopravil stanici. Vy budete hádám mezi prvními.

frank

Čli vy říkáte, že když někdo plánuje postavit 30 km dálnice , že by za to mohlo být postaveno x baráků pro 4 lidi ?

Tomáš

Přířerné peníze za blbost 🙁

kolemjdoucí

Promiňte, tomuto Vašemu názoru nerozumím. Můžete ho nějak vysvětlit? Konkrétně za jakou blbost, ať se mohu přidat nebo to odmítnout. Za rekonstrukci? Za výstavbu nové železniční stanice? Za řešení výtahů? Za výměnu eskalátorů? Díky moc.

vlachjan

Máte pravdu. Na co bychom potřebovali ve stanici, která je třicet metrů pod povrchem takový nesmysl, jako jsou funkční eskalátory.

vlachjan

Oprava: čtyřicet.

Norbert

To máte nějak podložené fakty, nebo jde jen o trolení?

lukas

Na to ani nereagujte, hodně lidí si myslí,že se má něco opravit až když se to rozpadá a bortí…

Jan Tichavský

Viz Libeňský most, který je na tom tak špatně, že se musel projekt předělávat a měsíce vyloučeného provozu tramvají plynule přecházejí v roky. Na druhou stranu zase sloužil bez větších oprav nějakých 100 let. Tak co, stálo to za to?

Frantisek X

V některých případech se ovšem čeká na rozpad a borcení, protože není zájem věc opravovat. 🙂

frank

a mohl sloužit minimálně o třetinu déle, kdyby se o něj starali …