Uzavřená část Libeňského mostu se zboří. Objevily se závady na kloubu, podpěry nepomůžou
Libeňský most, část na holešovické straně. Foto: Jan Sůra
Samotný most v části přes Vltavu zatím podle expertů není potřeba uzavírat.
20-30 let kecu, 5 let priprava projektu, 2-3 roky prace. tak to probiha v Cesku snad vsude. Hodne lidi by melo navstivit psychiatra, pokud tento proces bere jako standard
Dnes nebudou mít v Klubu za starou Prahu a obskurní partaji Praha Sobě klidné spaní. Každopádně jeden problém vyřešen👍
Teď ještě hlavní most a pak ten pod Vyšehradem, třeba by zas v rámci globálního oteplování mohlo trochu napršet a pak to zmrznout v konstrukci.
Až na to, že konkrétně tento inudnační most (Libeňák je soumostí z Holešovic až na Palmovku o délce 1,2 km) už i Scheinherr naplánoval zbourat (dle harmonogramu v srpnu 2024), takže nic nového. Naopak je dobře, že už je z jeho éry připravený zhotovitel a není potřeba teď na nic čekat.
tem lidem z Clubu je Praha zcela ukradena. Vetsina z clenu tu nema koreny. V tom spolku si jen vybijeji vlastni mindraky a frustraci, ze to v zivote nikam nedotahli. Asi tak by to mohlo bejt
Doufám, že se zbourá i sousední ruina, která vede přes Voctářovu ulici. Je to sice ze 70. let minulého století, ale možná v horším stavu, než „inundační most“. Jen připomínám, že Libeňský most se to jmenuje vlastně až do křižovatky Zenklova vs. Na Žertvách (křižovatka Dolní Palmovka). Tak kdyby to chtěl někdo rekonstruovat až k bývalému židovskému hřbitovu, tak do toho!
A přitom stačilo tak málo a most bylo možné zachránit. Tolik úsilí bylo vynaloženo, a nazmar. Stačila maličkost. Změnit fyzikální zákony. Ale to se pro tentokrát bohužel nepodařilo. Příště (železniční most) se to třeba podaří. Doufejme.
prosim odkaz na to kdo chtěl zachranovat inundační most… diky
pan Scheinherr?
Ne, ten chtěl tenhle (inundační) od začátku bourat. Zachraňovat se snažil jinou část soumostí (hlavní most přes Vltavu) u kterého by to i šlo, nebýt změny norem.
zdroj?
Ale vždyť zbourají i ten přes Vltavu a postaví repliku. Už tam mohl stát nový most.
Přesně. Navíc když tam bude replika, tak tam nebude místo na oddělenou cyklostezku.
A?? nejak nechápu… tamtu část nikdy nikdo zachovávat nechtěl… holt si mistni zvolili pány na radnici s tím ze si přejou zachovat 4 pruhy a nepřidávat dva další… demokracie ne?? politici dělají to, s čím je lidi zvolili… divný co??
Znáte to. Politik z dojmů nabyde přesvědčení, na přesvědčení si postaví kariéru … a pak přijde nějaký inženýrek a snaží se mu tu kariéru zruinovat
Francie byla v tomhle revoluční, zákonem zakázali padání meteroritů. Když šlo tohle, tak by se určitě dalo udělat něco dalšího. Například zakázat kyslíku reagovat se železem, bez ohledu na červené krvinky.
Takže ten inundační most zbourají, do x let postaví nový, aby po těch x letech dokončili přípravy a začali se stavbou té „repliky“ přes Vltavu?
To znamená návrat tramvají Dělnická – Palmovka někdy v roce 2030?
Pán je, koukám, optimista. 👍
Kdyz pujdou do akce aktiviste misto odborniku typuji 2050…
Zakázka je zadána, zhotovitel vybrán, část věci už se staví (přeložky sítí apod.). Tramvajová výluka měla být v roce 2025, tj. se to reálně protáhne o rok.
Bohužel je to v zásadě tak. Jen čistě teoreticky snad, pokud by projekt na hlavní most, povolení a zhotovitel nějakým zázrakem vzešly letos a mohlo se příští rok bourat, tak by se to celé dalo možná zvládnout za 3,5 roku, tedy dejme tomu uzavírka do druhé poloviny 2027. Pokud velký most nebude vše mít na konci letoška k dispozici, je to minimálně 4,5-5 let, tedy do konce 2028 (v té optimistické verzi).
Sláva! Už ať je ta ostuda dole. A rychle postavit nový most.
Profesoři z ČVUT to říkají minimálně od roku 2018, jenže tady si Čižinský a Scheinherr postavili hlavu a navzdory přírodním zákonům tvrdili, že ta ruina lze opravit.
A pro připomenutí, na Výtoni je to samé, jen +5 let.
Zase opakujete dávno vyvrácené nesmysly. Tuhle ruinu (inundační most) nikdo nechtěl opravovat, vždycky se počítalo s jeho nahrazením novým. Co se u něj změnilo je, že nečekaně nevydržel mrazy a museli ho uzavřít už pár měsíců předtím, než by ho stejně začali bourat. Přípravné práce už tam pěkných pár měsíců probíhají tak jako tak. Hlavní část přes Vltavu se ukázala jako opravitelná (dokonce tam měření z iniciativy vámi zmíněných pánů umožnilo zrušit pomalou jízdu a zákaz míjení tramvají, což provozu pomohlo). Důvod, proč město nakonec i přes opravitelnost této hlavní části soumostí sáhlo po řešení tvarovou replikou je změna norem.… Číst vice »
„Sláva! Už ať je ta ostuda dole. A rychle postavit nový most.“
Já bych se moc neradoval a nejásal. Aby se náhodou po demolici nepřišlo na to, že na stavbu nového nejsou peníze.
A co na to inženýři z magistrátu hl.m.Prahy? … mlčí …
takto dopadne i vyšehradský most za 2 roky
To je facka pro Prahu. Letos mělo začít připravovat rekonstrukci Libeňský most. Bude to odložená kvůli změně statiky. Vypadá to, že jsou na začátku přípravy rekonstrukce mostu.
Šlo by to česky? Příprava rekonstrukce už dávno běží, akorát se o nějakého půl roku urychlí, což je nakonec dobře
Není mi úplně jasné, proč při havarijním uzavření takto významné tramvajové tepny nemůže existovat nějaké rychlé provizorní řešení. Určitě by bylo technicky možné v řádu týdnů nebo i dnů starý most zbourat a postavit nějaké provizorium, které by umožnilo tramvajový provoz udržet. Jestli to má být uzavřené dva roky a musí se absolvovat všechna ta úřední kolečka, tak to teda potěš koště.
Je otázka kolik TP 220 je k dispozici.
Trošku bych se toho bál aby to tam nezůstalo 30 let , vždyť v Česku mívají nouzová mostní řešení až příliš dlouhou životnost, viz třeba „Rámusák“ který sloužil 33 roků. Část Rámusáku byla roku 2013 přepravena po demontáži do Dolních Počernic a říkalo se, že to ještě poslouží v budoucnu jako nouzový most ( po repasu) ….
Rámusák tam byl, protože se nikdo neměl ani k soutěži ani ke schválení stavby nového trvalého mostu. Tady už ta stavba letos fakticky začíná, kvůli čemu by tam mělo to provizorium zůstávat?
Je otázka jestli má cenu stavět provizorium na jeden až dva měsíce. Když v dubnu má začít stavba nového mostu.
Ne, v dubnu začne demolice té části mostu, která je teď uzavřena.
Zas az *tak* strasne vyznamna uplne neni, navic v tehle paramatrech lze castecne nahradit busem.
Zbourat to nepůjde hned, už jen protože se musí přeložit sítě. Provizorium jaké, odkud a kam? Jen pro tento úsek nebo pro celé soumostí, které se začne likvidovat o něco později? Jen pro tramvaje nebo i pro auta? A hlavně kdo to bude platit? Původní soutěž byla na co nejkratší uzavírku tramvajového provozu, vyhrála nabídka 365 dní. Teď už je jasné, že se to prodlouží, ale i kdyby to byly dva roky, tak se to nevyplatí.