posily_do_teamu

Uzavírka hlavní dráhy pražského letiště se blíží, nová pojížděčka vyjde na půl miliardy

Letiště Praha. Zdroj: Letiště PrahaLetiště Praha. Zdroj: Letiště Praha

Částka počítá i s rekonstrukcí stávající pojezdové dráhy C.

Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MChB

Vzhledem k tomu, že se v drtivé většině případů přestává z východu, tak to budou na tu twy j dobré smyky.

Divák

Ta se podle obrázku bude používat při přistání od jihozápadu.

DM.

Nevěděl by někdo jestli i přes uzavírku bude lítat A380?

Tomáš

Ano bude. V rezervačním systému Emirates je stále A380 i v době uzavírky hlavní dráhy.

Air Traveller

provoz na draze 12/30 neni prekazkou procozu A380 🙂

Igelkott

Běžně přes Řepy přistává.

DM.

Napadlo mne jestli třeba nejsou užší pojezdové dráhy 😀 Děkuji.

Jeffer

Otvorte si TRCA https://aim.rlp.cz/ais_data/aip/data/valid/a2-pr-trca.pdf a pozrite sa. Zelená: môže; žltá: môže s obmedzením (pomaly); červená: nemôže.

Apex

380 do Prahy běžně létala, když byla 06-24 mimo provoz. Pojíždění je běžně řešeno za pomoci follow me, což je standard i na odletu.

TominoLopez

Jinak kdyby měl někdo zájem, tady na YT je video hezky vysvětlující problematiku rapid exit TWY.
https://www.youtube.com/watch?v=3D85-GqPYKU

TominoLopez

My Stodůlecký na na provoz na RWY 30 těšíme celej rok 🙂

Viki

Mluv za sebe jo?

Tomáš

Hluku se nebojím ani trochu. Na ty motorky a kamiony bez tlumičů výfuků letadla opravdu nemají…
Praha 5

Y.K.

Toto u popisu rapid exit taxiway není přesné: „Svým úhlem napojení na ranvej umožňuje plynulé vyjetí bez prudkého brzdění.“ To nemá nic společného s prudkostí brždění. Stejně většinou brzdí na autobrakes. Rozdíl je hlavně v tom, že do rychlého výjezdu může odbočit ještě při poměrně vysoké rychlosti (50 – 60 knotů) a vybrzdit ji už na pojížděčce, resp na tom rychlém výjezdu, což je to co zvyšuje kapacitu dráhy, protože ji přistávající letoun rychle vyklidí (jak uvádíte). Do klasického výjezdu musí odbočit nízkou rychlostí pojíždění a tak vyklizení dráhy trvá mnohem déle. Jinak zajímavé, nevěděl jsem, že se bude stavět… Číst vice »

Petr

Případná paralelní dráha také ovlivní hustě osídlené části metropole a Středočeského kraje. Například Suchdol, Bohnice, Čimice, apod…

Pepa

¨Ne víc než jsou ted

L.

Posune letadla o cca 1.5 km blíž k Bohnicím a Čimicům. Plus jich bude (výhledově) létat víc.

Air Traveller

to je sice pravda, ale to , co se presune ku praze, jsou pristani – a hlukova zatez v cimicich/ bohnicich z pristavajicich letadel zas tak vysoka nebude. letadla jsou tam jeste relativne vysoko.

a u toho suchdola je to tak 50:50 – casti suchdola se provoz vzdali, casti priblizi.

okarban

Zas tak vysoká nebude…diplomaticky řečeno, že bude:-)
Případně mě opravte, ale myslím, že se raději nikde neřešila kombinace tohoto a D0.

Georg

Naštěstí se v EU budou lety do budpucna omezovat a tento největší zdroj emisí a globálního oteplování pak přestane rušit i hlukem.

Igelkott

Rozhodně ano.

Leoš

Ale přinese mnohem větší provozní bezpečnost, efektivitu a díky tomu třeba také zákaz nočních letů.
A porovnávat osídlení jmenovaných oblastí s Kladnem a v podstatě celou Prahou na ose RWY 12/30 není úplně na místě.

okarban

Snad nevěříte na zákaz nočních letu. To by byl IMHO dost zářez do provozní efektivity SW. Takže když už zákaz, tak formální a realita bude jiná.

Jan Tichavský

Češi jsou přece experti na výjimky.

Hasler

Achjo… Ono je to jednou z podmínek EIA… Ale proč něco číst žejo…

okarban

Achjo… a co tedy napsat jak to tam je definováno…!!??