Uzavírka hlavní dráhy pražského letiště se blíží, nová pojížděčka vyjde na půl miliardy
Letiště Praha. Zdroj: Letiště Praha

Částka počítá i s rekonstrukcí stávající pojezdové dráhy C.
Částka počítá i s rekonstrukcí stávající pojezdové dráhy C.
Vzhledem k tomu, že se v drtivé většině případů přestává z východu, tak to budou na tu twy j dobré smyky.
Ta se podle obrázku bude používat při přistání od jihozápadu.
Nevěděl by někdo jestli i přes uzavírku bude lítat A380?
Ano bude. V rezervačním systému Emirates je stále A380 i v době uzavírky hlavní dráhy.
provoz na draze 12/30 neni prekazkou procozu A380 🙂
Běžně přes Řepy přistává.
Napadlo mne jestli třeba nejsou užší pojezdové dráhy 😀 Děkuji.
Otvorte si TRCA https://aim.rlp.cz/ais_data/aip/data/valid/a2-pr-trca.pdf a pozrite sa. Zelená: môže; žltá: môže s obmedzením (pomaly); červená: nemôže.
380 do Prahy běžně létala, když byla 06-24 mimo provoz. Pojíždění je běžně řešeno za pomoci follow me, což je standard i na odletu.
Jinak kdyby měl někdo zájem, tady na YT je video hezky vysvětlující problematiku rapid exit TWY.
https://www.youtube.com/watch?v=3D85-GqPYKU
My Stodůlecký na na provoz na RWY 30 těšíme celej rok 🙂
Mluv za sebe jo?
Hluku se nebojím ani trochu. Na ty motorky a kamiony bez tlumičů výfuků letadla opravdu nemají…
Praha 5
Toto u popisu rapid exit taxiway není přesné: „Svým úhlem napojení na ranvej umožňuje plynulé vyjetí bez prudkého brzdění.“ To nemá nic společného s prudkostí brždění. Stejně většinou brzdí na autobrakes. Rozdíl je hlavně v tom, že do rychlého výjezdu může odbočit ještě při poměrně vysoké rychlosti (50 – 60 knotů) a vybrzdit ji už na pojížděčce, resp na tom rychlém výjezdu, což je to co zvyšuje kapacitu dráhy, protože ji přistávající letoun rychle vyklidí (jak uvádíte). Do klasického výjezdu musí odbočit nízkou rychlostí pojíždění a tak vyklizení dráhy trvá mnohem déle. Jinak zajímavé, nevěděl jsem, že se bude stavět… Číst vice »
Případná paralelní dráha také ovlivní hustě osídlené části metropole a Středočeského kraje. Například Suchdol, Bohnice, Čimice, apod…
¨Ne víc než jsou ted
Posune letadla o cca 1.5 km blíž k Bohnicím a Čimicům. Plus jich bude (výhledově) létat víc.
to je sice pravda, ale to , co se presune ku praze, jsou pristani – a hlukova zatez v cimicich/ bohnicich z pristavajicich letadel zas tak vysoka nebude. letadla jsou tam jeste relativne vysoko.
a u toho suchdola je to tak 50:50 – casti suchdola se provoz vzdali, casti priblizi.
Zas tak vysoká nebude…diplomaticky řečeno, že bude:-)
Případně mě opravte, ale myslím, že se raději nikde neřešila kombinace tohoto a D0.
Naštěstí se v EU budou lety do budpucna omezovat a tento největší zdroj emisí a globálního oteplování pak přestane rušit i hlukem.
Rozhodně ano.
Ale přinese mnohem větší provozní bezpečnost, efektivitu a díky tomu třeba také zákaz nočních letů.
A porovnávat osídlení jmenovaných oblastí s Kladnem a v podstatě celou Prahou na ose RWY 12/30 není úplně na místě.
Snad nevěříte na zákaz nočních letu. To by byl IMHO dost zářez do provozní efektivity SW. Takže když už zákaz, tak formální a realita bude jiná.
Češi jsou přece experti na výjimky.
Achjo… Ono je to jednou z podmínek EIA… Ale proč něco číst žejo…
Achjo… a co tedy napsat jak to tam je definováno…!!??