Už tu dávno mohl stát nový. Politik napadá kvůli Libeňskému mostu exnáměstka Scheinherra

Detaily stavu Libeňského mostu. Foto: TSKDetaily stavu Libeňského mostu. Foto: TSK

Podle náměstka Hřiba je na příkladu Libeňského mostu vidět, jak infrastruktuře škodí přílišná politizace.

Odebírat
Upozornit na
guest
94 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš

A znovu… Opět všichni budou tvrdit jak je libeňský most dlouho ve špatném stavu a že se to ví už od roku 1992,a nikdo nic neudělal! A teď navíc jak Hřib i Sheinherr budou tvrdit jak vlatně dělali vše dobře a skvěle!! A takové to lidi volíte do zastupitelstva?? Toto je minimálně na trestní oznámení! Nyní tato situace bude komplikovat život občanům řadu let a prodraži celou stavbu o neskutečné miliony, které by se hodili na opravu přilehlých ulic, které jsou v katastrofálním stavu, ovšem se spousty pruhů pro cyklisty a plastovými sloupky.. (patrně zakryjí poškozený asfalt a promáčknuté kanály)… Číst vice »

Mojmír

Za výtoňák by bylo potřeba zjebat koho? Že by se do ty osob, mohl pustit taky když už je v ráži..

Karl vB.

Vyšehradský železniční most náleží státu zastoupenému MD a potažmo jeho účelovou organizací – Správou železnic.
K tomuto mostu se sice také vyjadřoval kdekdo, samozřejmě i Scheinherr, který promptně od „strýdy z Lausanne“ obstaral další nezávislý posudek o tom, že most stačí opravit, ale z pozice magistrátního náměstka pro dopravu k němu neměl stejné páky, jako měl k Libeňskému mostu (který náleží městu Praze) a kterému pro ukojení svých zálib pouze prodloužil dobu klinické smrti.

Petr

Co politik to průšvih. Kdyby někdo vymyslel jak se obejít bez nich, tak má jistou nobelovku.

J Kárný

Jsem ročník 1955 a pamatuju si ten most jen jako zanedbaný. Za mého života se tam děly pouze práce s kolejemi pro tramvaje. Byl to ostrov, kde se rozvíjela, jak se dnes říká,šedá ekonomika, tak se nikomu do toho nechtělo až se to začalo rozpadat. Zodpovědnost je na všech od primátora Zusky až po současného pana Svobodu. Ty politické půtky jsou komické. JK

Roka

Nějak se při tom obviňování, kdo za co může, zapomnělo na starostu Prahy 7 Jana Čižinského, kdy on byl ve své době právě největším odpůrcem bourání, a iniciátorem petice „Libeňský most nebourat, nerozšiřovat“. Na druhou stranu uznejme, že rozšíření by bylo opravdu zcela zbytečné, zabránil rovněž i takovým zhůvěřilostem, jako byla výstavba bytového komplexu nad mostem, kdy to vypadalo, že než o most šlo některým spíš o příležitost, jak se zase napakovat https://www.prahain.cz/politika/jan-cizinsky-praha-sobe-kolem-snah-o-zachranu-libenaku-se-vytvorila-fajn-parta-2469.html No a tady je jeden z mnoha článků už z počátku roku 2016, kdy se o Libeňáku místo činů jen žvanilo a věc se zpolitizovala, takže se… Číst vice »

Miloš

Máte pravdu, na Čižinského se zapomělo, a odpovědnost je kde??
Opět nikde! Zde nikdo za nic neodpovídá!

Jaaa

No jo, volby jsou za dveřmi a tak je potřeba se ukázat. Je jedno, jak velká hloupost z vás vypadne a jak moc to odporuje tomu, co jste kdy řekli dřív, důležité je být vidět. ANO s ODS by měly obě šoupat nohama, protože to, v jakém je dnes Praha dopravním stavu, je stále především jejich dílo.

123

Já klidně věřím, že to Scheinherr myslel dobře a upřímně. Jenže to nestačí většinou ani doma, natož na radnici. Libeňák se mi libí, a to velmi a navíc čím jsem starší, tím si méně dělám iluze, že by někdo vystřihnul v Praze něco lepšího, než tehdy nebožtík Janák. V tomhle mu rozumím. Kdyby Scheinherr řekl, že se prostě ta ruina sundá a postaví se tam replika, tak bych mu jedině zatleskal. A ten most už mohl stát. Že se místo toho snažil o rekonstrukci byla prostě pitomost a bičování mrtvého koně. A v reálu i ztráta času a peněz. A… Číst vice »

Ten Onen

Tak za deset let nebo za pár desítek let se zjistí, že pilířům to flikování nepomohlo a bude potřeba vše zbořit, tentokrát komplet a postavit zase znovu…. A to se vyplatí 😀

DuK

Pane Nevyhoštěný i Vy jste naskočil na tu hloupost nazývanou tvarová replika? V tomto případě se samozřejmě jedná o demolici a stavbu NOVÉHO mostu-soumostí, které se může v některých částech podobat původnímu mostu. A řekněme si to na rovinu, bohužel pan Scheinherr svými nesmysly, naprostou ignorací stanovisek odborníků na mostní konstrukce (což v žádném případě nemůžou být architekti, jejíž názorům celou dobu naslouchal) pouze celou realizaci nového mostu zpozdil o několik let.

Petr Bárta

Co Vím, tak Scheinherr postavil mostní oddělení TSK na nohy. Rozjely se díky tomu prohlídky i rekonstrukce i běžných mostů a z velkých mostů se za něj podařila postavit Trojská lávka, Holešovická lávka, stavba Dvoreckého mostu a opravy Libeňáku i Barranďáku. Za to mu patří naopak díky!

J Kárný

Mám stejný názor

Lukáš F.

Já jsem teda v příspěvku pana Nepila neviděl, že by obhajoval Dolínkův návrh most zbourat a postavit nový, „dálniční“. Připadalo mi, že kritika spíš směřuje na to, že Scheinherr se snažil zachránit starý most, ale nakonec se stejně došlo k tomu, že se musí zbourat a postavit znova, jen to trvalo o pár let déle. Ale nedohledával jsem si jeho dřívější vyjádření na toto téma, tak se můžu mýlit.

Petr

Ať už je to jak chce, tak to celý trvá moc dlouho

Jiří Kocurek

Tradice… když si čtete o výstavbě kanalizace v Praze, tak kolem toho bylo taky strašného politikaření. Jen 20 let k projektu.

https://www.pvs.cz/historie/historie-kanalizace/

V roce 1865 vznikl Úřad stavební a hospodářský a kanalizace byla v péči jeho technického a hospodářského oddělení.
Ve stanovené lhůtě do 1. března 1885 se sešlo celkem pět projektů

Roman

Nepil is the new Prokop

Jiřik

Didn’t drink je nový Procopius?
.
Ne, i když ten jazykový mix otočíme, furt to je stejná kravina, roumene.

Bartol

Adam Scheinherr byl náměstkem od 2018 do 2023 a je samozřejmě zodpovědný za jakoukoli nečinnost před 2018. To je populismus a inteligence houpacího koně. Typické ANO.

Bartol

A když se podívám na mínusové hlasy, už se nedivím úspěchu Babišova fanklubu. 🥴

mgr.pavel

Tak on ale brojil proti tomu mostu už dříve, měl pár petic apod.

Formální odpovědnost leží na tehdejší koalici (zdravím do ANO, megapokryteckých lhářů zastupovaných Nepilem!), ale právě Sch. jim svým aktivismem celkem pomáhal..

Jaaa

Ano, protože jejich “nápady” byly za hranou všeho slušného.

Jirka - původní

Docela paradox, že ta část nad řekou drží. Na straně Holešovic se před pár lety část mostu podpírala a přežila. Najednou ale na straně Libeňské toto možné není a je třeba část okamžitě zbourat. Vidím v tom buď blbost nebo politiku (nebo malou domů)

P_V

Protože plochá konstrukce se podepřít dá, zatímco když podepřete klenbu, tak tím ztratí přítlak, který ji drží pohromadě a prolomí se. Klenbu musíte podepřít v celé délce. To by vlastně znamenalo postavit nový ocelový most pod tím betonovým. Levněji by asi vyšlo most zbourat a udělat tam násep. A nejlevněji (v součtu) ho zbourat a postavit nový…

Jiří Kocurek

Nejlevnější by bylo most zavřít a nedělat nic. Zároveň by to bylo ale to nejhorší pro uživatele onoho mostu.

Kubrt

Je to několik konstrukčně odlišných mostů.

Jiří Kocurek

Ta výztuž vypadá jako rákosování před omítkou… nehezky. Je tam vůbec dodržená minimální vzdálenost mezi pruty?

JGR

určitě to projektoval odborník, takže asi jo

Jiří Kocurek

Projekt je jedna věc, druhé věc je, jak to rozmístí/nahážou do bednění na stavbě.

JGR

stavební dozor vám asi nic neříká, vy všeználku na tomto fóru

Jiří Kocurek

Tak proč jsou ta železa fotce tak poházená?

PS: Třmínky jsou od toho, aby beton při zalití nepohnul s výztuží. A jsou rozmístěné taky jaksi divně, některé zešikma, nepravidelně, někde se zdá že úplně chybí… a po zatuhnutí betonu s tou výztuží už nikdo nepohne.

Karl vB.

Libeňký most byl slavnostně otevřen k desátému výročí vzniku ČSR, dne 28.10.1928.
Nelze proto vyloučit, že kvalita provedených prací mohla být poplatná tlaku na splnění tohoto termínu. Platilo totiž, že kdo předal nějakou dokončenou stavbu k do 28. října 1928, BYL NA 30 LET OSVOBOZEN OD DANĚ.
Velká poptávka po novostavbách vedla k růstu cen materiálu, pozemků i nedostatku kvalifikovaných pracovníků. Snaha stavebníků stavět rychle a levně vedla k přetěžování dělníků, nedodržování technologických postupů a využívání podřadnějších materiálů. To bylo také důvodem zřícení několika nových objektů – viz nejznáměší „Dům na Poříčí“.
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/na-porici-obchodni-dum-pad-stavba-katastrofa-historie-hotel.A231130_103619_praha-zpravy_vich

Chronosphere

Stavební dozor před sto léty,jo?

Jiřik

Činnost stavebního dozoru (pokud nějaký je) se občas dá nazvat nečinností. Železniční most nad D10 teď tak musejí bourat kvůli tomu, že stavebnímu dozoru před 50 lety nevadilo umístění armatur těsně u bednění, takže ty rezavé pruty lezou ven…

Juraj

Vždycky je vtipné, když provinční politik z kandidátky ANO, který za veškerou svou kariéru může děkovat Andrejovi, nařkne kohokoli jiného, že si udělal výtah do politické funkce. O to víc když bylo ANO v Praze u moci a s Libeňským mostem neudělalo nic (pardon, na pár měsíců ho zavřeli v roce 2018).

Ale tak pořád lepší, než ta obludnost ze Stuchlíkovy kampaně, nebo nedejbože zárodek další magistrály.

JGR

máte pravdu soudruhu kádrováku

Juraj

No řekněte, co z toho nesedí?
A schválně, který pražský politik za ANO byl před zvolením natolik výraznou osobností, že byl v nějakém veřejném povědomí? A co tak převratného vlastně ANO během vládnutí dokázalo?

JGR

co dokázala ta vaše slavná pětikolka za dva a půl roku

Matouš

Třeba stáhnout ANO nastartovanou inflaci zpátky na rozumnou míru.

Ale to už dost odbočujeme od dopravy. Tak třeba hodně pohnout s dálničními stavbami (D35 především) a přípravou VRT.

Jiří Kocurek

Přidám zařazení Praha-MB-Liberec-balt do TEN-T, namísto zkrášlovací party hic.

Co se energetické bezpečnosti týká: https://mapy.cz/s/rahoporelo
potrubí do obřích zásobníků v plynu u Hodonína. Napojení na budoucí CZ-PL dálkový plynovod Stork II a tím na LNG terminály v Baltu.

mlokXCM

S tou D35 bych tedy neřekl. Tam je zásluha současné vlády v tom, že výstavbu nadále financuje, jinak příprava pochází zejména z minulých let. U dálnic se schopnosti současné vlády ukážou například na středočeské části D3 nebo na severní části D0, kde je pořád plno práce.

Jaroslav Černý

Inflace vyletěla do závratných výšek za Fialy. Za Babiše nepřelezla 10 %.

https://www.kurzy.cz/ekonomika/inflace-dvouleta/

Lysimachia

Jestli takhle někdo dokáže uvažovat, tak se nemůžeme divit, že to tu vypadá, jak to vypadá.

Jaroslav Černý

Já vám jen linkuju oficiální tabulku dat ČSÚ.

vlachjan

V prvé řadě, pečovat o cenovou stabilitu má ze zákona dáno ČNB, nikoliv vláda a to bez ohledu na to jestli Babišova, Fialova, nebo kohokoliv jiného. V druhé řadě: nevím, jestli jste si hoši všimli, ale tato inflace zasáhla celou evropu, ameriku a značnou část asie. Významě se jí vyhla zejména Indie, jíž se podařilo levně nakoupit hydrokarbony a tím udržet nízké ceny energií prosvojelidi. Jeden by se pak skoro odvážil tvrdit, že tato inflace byla globálním, importovaným jevem, ke kterému výrazně nepřispěl ani Babiš, ani Fiala. Můžete diskutovat, zda-li přístup ČNB, který by se dal v populární zkratce popsat… Číst vice »

Jaroslav Černý

A ty levné hydrokarbony nakoupila indická národní banka nebo vláda?

Jiřik

Hydrokarbony neboli uhlovodíky – které konkrétní máte na mysli? Metan, etan, propan, butan, cyklododekan… 🙂

Jaaa

Pán netuší, že ty vrtulníkové peníze, které Babišák rozhazoval vidlema, se projevily postupně právě až za ty dva roky, když do té doby byla jaksi zavřená ekonomika.

Ale pánovi je to jedno, protože si myslí, že v ekonomice vše funguje na lusknutí prstem. To milej pane nefungovalo ani za bolševickýho řízenýho hospodářství.

Vybydlet barák a hodit vám ho na krk, ať ho teda spravíte, umí každej blb.

Chronosphere

A to ten Babišák s tím vrtulníkem obletěl celý svět,teda kromě Indie,neboť tam zrovna foukalo od Himálají,nebo tomáte z hladu?

Jaaa

Inflace vyvolaná vnějšími vlivy měla v ČR na celkový výsledek inflace menšinový podíl. Na rozdíl od těch vrtulníkovejch peněz.

Ostatně proto jsme byli v inflaci “nejlepší” v Evropě – spolu s Maďarskem, kde to Babišákův vzor Orbán vzal ještě víc od podlahy a zákonitě to taky tak dopadlo.

Fakta jsou fakta a to se holt nedá nic dělat.

bkv

> Třeba stáhnout ANO nastartovanou inflaci zpátky na rozumnou míru.
Myslíte tu inflaci o které premiér Fiala tvrdil, že za ní vláda nemůže, že je to věc ČNB?

Kebab

Přesně. Nemůže za ni ale jen když je vysoká. Když klesne, tak za to už může, to je jeho zásluha.

Jaaa

No tak ČNB se se svým agrofertím šéfem proti inflaci rozhodně nepředřela. Hlavně bylo potřeba umazat Agrofertu dluhy…

gwann

Alespon trochu zbrzdila narust statniho dluhu. Dala prijatelnou podobu zahranicni politice. Neni nadale nutno se stydet za predsedu vlady jakmile kdekoliv otevre hubu. Jurecka se snazi elektronizovat nejak davky. Bartos uvest v zivot elektronicky spis ve stavebnim rizeni. A tak podobne…

bkv

> Bartos uvest v zivot elektronicky spis ve stavebnim rizeni.
Bartoš zatím nic neuvedl. Ještě to nemá ani celé naprogramované…Možná od července, ale zatím se toho všichni děsí

gwann

Snazi se. A dle meho to bude.

Škrpál

Já měl kádrový posudek takový, že jsem estébáckému ksindlu Kabelkovi stál za to, aby se mi vypravil osobně vysmát, když jsem si podal přihlášku na vysokou školu. A tak vám mohu velmi přesně říci, že tohle přirovnávání názorových oponentů k rudofašistickým zrůdným svinstvům je jen nečistá křivárna, která se skutečností nemá vůbec nic společného.

123

Tak když bylo ANO u vesla … a že to teda byla trága … tak tam nebylo samo, že. A krom již zesnulé:-) ČSSD v té koalici byl i leckdo jiný … například jistý starosta jedné městské části, na území které slušný kus toho Libeňáku stojí:-))).

Ten Onen

Je to zastupitel za ANO, takze zaslouzi kritiku za svou prislusnot, ale v tomto ma pravdu. Scheinherr se do politiky dostal prave v ramci aktivismu za zachovani Libenskeho mostu, staci se podivat do vyhledavace: Adam Scheinherr (1987, Strakonice) je fyzik a zakladatel iniciativy za záchranu kubistického mostu v Praze – Libni,…. Založil proto iniciativu Libeňský most nebourat, nerozšiřovat. Takze to, ze nastoupil do funkce az po odmitnuti puvodniho projektu neni uplna pravda. Odmitnuti bylo reakci krome jineho na ten aktivisticky tlak. No a ze ten projekt rekonstrukce je nesmysl vedeli vsichni zainteresovani, jen to nikdo nesmel Scheinherrovi rict, protoze by… Číst vice »

Michal M

A všechna ta sofistikovaná ochrana údajně unikátního mostu byla jen NIMBYstická snaha proti širší novostavbě…

JGR

„Je to zastupitel za ANO, takze zaslouzi kritiku za svou prislusnot“ klíčenku za blbost měsíce vyhrává……. ten či onen

Jakub P

Adam Scheinherr v podstatě během jednoho funkčního období protlačil a rozjel rekonstrukci Barranďáku, ze který všichni jeho předchůdci cvakali pětku drát mezi půlkami hýždí, jak je měli strachy sevřený. Přestavbu soumostí Libeňáku stejně tak. Jo, oproti jeho původním plánům bude hlavní část tvarová replika a ne rekonstrukce, to je fakt, ale i s tím tlačením rekonstrukce platí, že to oproti předchůdcům citelně urychlil. Ona řada těch věcí, který se chystaly (kompletní náhrada ostatních částí soumostí kromě hlavního mostu přes Vltavu, úpravy kolem, atd. se tím rozhodnutím nakonec kvůli novým normám jít cestou tvarové repliky změní minimálně) ANO tam tlačilo nejdřív… Číst vice »

L.

Prosím vás, co je to ten „dálniční most“?

Kdyby se postavil původní projekt širokého mostu, vešla vy se na něj pohodlně tramvaj, jeden pruh pro auta v každém směru, široké chodníky a oddělená cyklostezka.

Nikde jsem nenašel, jaké má mít rozměry ta „tvarová replika“, ale dost pochybuji, že bude tak velkorysá jako původní projekt a na moderní oddělenou cyklostezku si my, cyklisté, budeme muset nechat zajít chuť. Tragikomické je, že za to mohou lidé, kteří se jinak podporou cyklistiky ohání od rána do večera.

Kolemjdoucí

Kéž bychom mohli věřit tomu, že by to tak dopadlo. Nejspíš by to ale dopadlo dvěma pruhy pro auta oběma směry a obrázky kola na asfaltu v jednom z nich.

L.

I kdyby, předělat pruhy je celkem jednoduché, ať už ve fázi výstavby, nebo potom. Ale když tam bude (stále) málo místa, tak s tím se toho moc nenadělá 🙁

P_V

Jako u toho výtoňského, kterému předvídám, že si budou tramvaje a autobusy vzájemně překážet na podolské straně, když budou v jednom pruhu čekat na dva různé směry.

P_V

(ehm.. slovo výtoňského nahraďte slovem dvoreckého)

Jakub P

Chteli tam AFAIK dva pruhy pro auta kazdym smerem. Coz vubec neodpovida kapacite ulic na brezich atd. Oddelena cyklostezka by se na takovy most samozrejme vesla, o yom, ze by tam byla ale celkem pochybuji. Je to to vedeni Prahy (Krnacova-Dolinek) ktere napr. Rozhodlo, ze cykloinfrastruktura ma byt pri rekonstrukcich davana vsude, ale s nulovym resenim jeji kvality (tedy barva vsude). V tom AS pravda bohuzel pokracoval (proto ho chvalim spis za MHD nez za cyklo), ale zacalo to uz pred nim.

Ten Onen

Nic neurychlil, původně tam měl být nový most s tramvajovým tělesem, jedním pruhem pro auta v každé směru, oddělenou cyklostezkou a chodníkem. Po 10 letech jsme u toho, že budeme mít nový most s tramvajovým tělesem, jedním pruhem pro auta v každé směru, neoddělenou cyklostezkou a chodníkem nebo smíšenou cyklostezkou s chodníkem. Posun v kvalitě žádný, posun v čase a ceně velký. A k tomu pár milionů pro Petra Teje, Scheinherrova kamaráda, bez jakékoliv soutěže nebo veřejné zakázky. Předchůdci tedy připravovali, ale aktivisti a NIMBYsti (vedeni právě Scheinherrem) do toho házeli vidle a vedli svatou válku ve jménu „citlivé rekonstrukce“.

Pražec

1) „Tvarová replika“ bude kvůli tomu, že se v mezičase změnily normy. Zrovna tyto vícepráce a zdržení soudruh předvídat nemohl (teď nemluvím o těch ostatních).

2) Hlavní problém není, že jsme nepostavili nový most, ale že se na ten starý sto let nešáhlo.
Scheinherr má u mě plus za to, že se zasadil o rekonstrukci Barranďáku a chystanou rekonstrukci mostu Legií. Oba mosty by jinak skončily jak ten nešťastný Libeňák.
Politik, který před stříháním pásek upřednostní nutné opravy, u nás bohužel není samozřejmost, tak si ho važme.

Jiří Kocurek

Pokud je od začátku špatný beton kvůli cementu nevhodnému do síranového prostředí… ?

JGR

skromný dotaz, odkud se ty sírany vzaly

Jiří Kocurek

Tak na to bude muset odpovědět někdo, jehož parketa je hydrogeologie.

Jiří Kocurek

Za sebe mohu jen dodat, že sírany se běžně vyskytují v minerálkách (Šaratica) a sádrovec je krystal síranu vápenatého.

Kubrt

Soudě dle rozsahu síranové koroze betonu v pilířích, bylo nejspíš použito nevhodné kamenivo (s vysokým obsahem síry). Dneska by to nikdo neudělal, ale před 100 lety nebylo povědomí a kontrola surovin na takové úrovni, jako dnes.

Chronosphere

Dal je tam Babiš. Asi. Nebo si dosaďte někoho jiného,vám nesympatického,kdo to před sto lety při výstavbě spískal.

Aussiger

Mě by jen zajímalo, kde udělali voliči z Prahy chybu?

MichaelP

A to jako v čem?

Augusto Pinochet

…proč…nám to nevadí…Prahu nejvíc řeší křupani, pomatenci z lesní samoty a náplavy z mongolska…

Jaaa

Protože bez nich jste v háji jak Baťa s dřevákama.

Ještě nějaké inteligentní dotazy?

mgr.pavel

Tak, a teď by někdo mohl Nepilovi ukázat Výtoňský most a pana Pospíšila.

Tam je to větší průšvih, a zatím bez rozuzlení.

Ten Onen,

No i v tomto pripade je treba ukazat si i na Scheinherra. Ten si objednaval cilene takove posudky

Ten Onen

No i v tomto pripade je treba ukazat si i na Scheinherra. Ten si objednaval cilene takove posudky, ktere potvrzovaly moznost zachovani stavajiciho mostu. Snazil se co nejvic prosadit rekonstrukci a branit bourani mostu. Mozna, kdyby i tady pristoupil na pribliznou tvarovou repliku (s ohledem na tri koleje), tak uz se mohlo davno stavet.

Michal M

Tak Scheinherr o tom nerozhodoval, rozhoduje o tom NPÚ. Nicméně taky se mi zdá, že se na Výtoni postavil na špatnou stranu historie…

Karl vB.

Scheinherr, místo toho, aby konal na základě podkladů, které byly k dispozici, ale nehodily se mu s ohledem na jeho záchranářský fetiš, do krámu, své názorové oponenty nálepkoval, že nejde o nezávislé odborníky a raději si nechal zpracovat studii v Lausanne, jejíž autor podle něj naopak nezávislý je.
Místo kvalitní novostavby mostu na dalších 100 let prosazoval opravu toho, co bylo (viz titulní fotka) zmršeno už v době stravby, nikoliv jen následnou neúdržbou.
U Vyšehradského železničního mostu je to to samé, jak přes kopírák.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/spolek-stavaru-nesouhlasi-s-opravou-libenskeho-mostu/r~0894253497f511e993a6ac1f6b220ee8/

Jakub P

Scheinherr narozdil od svych predchudcu konal a realne pripravoval rekonstrukci mostu pres Vltavu a kompletni vymenu ostatnich casti soumosti. Nakonec to dopadne vymenou a replikou i u te hlavni casti, ale ne kvuli stavu, ale kvuli zmene norem…

Karl vB.

A jeho předchůdce, pan Dolínek, ten nekonal? Anebo konal, ale spíš se někomu nelíbilo to, co prosazoval?

Karl vB.

Pokud by pan Scheinherr udržel svojí specifickou zálibu na uzdě a rovnou řekl, že se postaví zcela nový Libeňský most, který bude vypadat stejně, jako to, co se tam teď bourá, tak by odpadly všechny ty časově a finančně nákladné oživovací a průzkumné kejkle.
Nový most by mohl být v tuto chvíli před dokončením a pan exnáměstek by zřejmě měl o dost méně názorových oponentů.

Frantisek X

NPÚ nerozhoduje, má jen poradní hlas jakožto odborná instituce. Rozhoduje příslušný úřad. A že jsou hájeny i jiné zájmy než dopravní, je v pořádku – ani jedna strana není a nemůže být bohorovná.

Michal M

Poradní hlas? Bez jejich razítka nejde stavět, ne?

Kubrt

Ne; NPU není orgán státní správy, nemá rozhodovací pravomoc, nemá kulaté razítko. Je to jak píše František, NPU je odborný orgán, nikoliv správní.

Jakub P

To razitko ma pamatkovy odbor magistratu a odvolani resi ministerstvo kultury. NPU opravdu stoji bokem, i kdyz vliv urcite ma.

123

Malý rozdíl je v tom, že tam do toho Praha nemá až tak moc co kecat, bo jí ten most nepatří a ona ho rekonstruovat, resp. spíš stavět nový nebude. Libeňák jde ale plně za minulou pražskou koalicí a primárně Prahou sobě.