Už jsme v polovině, hlásí stavbaři z turbokřižovatky na D10. Obří stavba u Kosmonos získává obrysy
Budovaná křižovatka na D10 u Kosmonos (srpen 2024). Foto: ŘSD
Plný provoz se na křižovatce spustí za rok. Zároveň začne stavba přeložky I/16 směrem na Jičín.
Škoda, že se ta výpadovka nestaví jako čtyřpruh a případně nepropojí s H.K., když i kolem Jičína bude čtyřpruh. Mohly by po ní jezdit kamiony z půlky Čech směřujících do průmyslové zóny.
A bude křižovatka osvětlená? Jako největší nešvar českých dálnic (hned po pseododálnicích typu D46, D35 u Olomouce, D4 atd…) vidím absenci osvětlení na většině MÚK. Přitom je to investičně a dnes při LED i provozně marginální položka v celém úseku dálnice. Udělá to ale obrovskou službu bezpečnostní a člověka to i probere a připraví, když jede opravdu velkou dálku, na možné komplikace při napojování ostatních účastníků. Lépe se odhadují vzdálenosti. Třeba v Polsku se v noci dálnice i díky tomuto projíždějí mnohem příjemněji.
Jojo, přilákejme ještě víc hmyzu k silnicím a ještě více světelného smogu…
Hmyz neumírá kvůli autům ale kvůli chemickým postřikům na polích. Podívejte se na mapu světelného znečištění a zamyslete se, jestli pár MÚK opravdu tak strašně zhorší situaci, nebo spíše ne. Za tu bezpečnost to stojí.
https://www.lightpollutionmap.info/#zoom=9.25&lat=50.4510&lon=14.9357&state=eyJiYXNlbWFwIjoiTGF5ZXJCaW5nUm9hZCIsIm92ZXJsYXkiOiJ2aWlyc18yMDIzIiwib3ZlcmxheWNvbG9yIjpmYWxzZSwib3ZlcmxheW9wYWNpdHkiOjYwLCJmZWF0dXJlc29wYWNpdHkiOjg1fQ==
Svetelnej smog.
Dokážu pochopit, že by mi za barákem postavili dálnici, MUK, protože holt jinak to nejde. Ale aby tam blbounům, co neudrží pozornost, ještě osvětlovali široké okolí, tak to by bylo moc.
blbouni, co neudrží pozornost
jojo, to by se lidem od dráhy stát nemohlo.
Jojo blbouni co neudrží pozornost… Je vidět, že jste toho moc po dlouhých zimních večerech nebo po nocích nenajezdil. Až to do vás nějaký unavený blboun nakouří, protože pojede třeba z Balatonu kde bylo celý den horko a jeho pozornost bude, logicky protože nejsme roboti, upadat, vy se budete ptát proč se to stalo!?
No rozhodně ne kvůli neosvětlený křižovatce.
Nebo třeba z Chorvatska na jeden zátah, že? Tohle debilní chování ale neřeší osvětlená MÚK.
Prrotože problém je, že amatér se unaví a nezastaví aby se vyspal. V isvětlwní komunikací chby nehledejte. osoibně jsem taději když jsou osvětlena jen vybraná mista (sjezdy, křížená a pod.) Taková ta svěrla která ani pořádně neosvětlá jízdní prihy jsou k ničemu. Spíš přo dlouhé jízdě znavuje oči. Tak to bylo v Belgii. Pak torušili. Nevím jak je to dnes.
Loni jsem byl v Ománu a jel jsem tam po dálnici v pustině, která byla osvětlená komplet. Nějakých 200 km. A bylo to docela příjemné.
Přesně. Na Středním východě jsou dálnice komplet osvětlené ve všech zemích. Stačí nad těmito zeměmi v noci letět letadlem a celá dálniční síť je krásně vidět. Ale v ČR je problém osvětlit rozsáhlou dálniční křižovatku…
Protože se hned vyrojí tisíce aktivistů se světelným smogem… Jako mě se taky světelný smog nelíbí, ale to co je lamp u Tesca v Letňanech by osvítilo všechny MUK na D8 a D10 dohromady. Tak možná se zaměřit na zbytečné svícení tam kde to není potřeba a naopak svítit tam kde to potřeba je. To ale křiklounům jako vždycky nevysvětlíte, ti mají svoji ideologii
Při čtení vašeho příspěvku jsem si vzpomněl na příspěvek na FB pod odkazem na tento článek https://www.krimi-plzen.cz/a/vuz-skoncil-v-pozarni-nadrzi/ ve kterém paní píše: „To jsou ty nádrže uprostřed vesnice. Taky jsem skoro tak dopadla. Hledala jsem správnou cestu o pulnoci a oni zhasli zrovna světla naštěstí vim ,že v každé vesnici na severu je místo náměstí většinou voda. Jsem minula.“ Není to náhodou příbuzná?
Jestli se potřebuje probrat,tak už nemá za volantem co dělat a dávat si šlofíka.
Jasně, protože mistr světa Jan Váhala jede v noci stovky kilometrů bez mrknutí oka. Únava přichází na každého, každý ji zvládá jinak, já bych to nenechal zajít takto daleko ale nějaký bulharský řidič co to sype až do Německa, tomu je to u zadku. A tomu by osvětlené minimálně MÚK také pomohly.
Za prvé. Přestaň mi laslavě komolit příjmení. Za druhé. Mistr světa nejsem. A za třetí. Asi si to nepochopil. Když přijde únava, nemáš řídit, ale chrnět.
Teď se podařilo již po cca 12 letech osvětlit „MÚK“ D10xD0, tak očekávám lampy u MB nejdříve v roce 2036.
Je to v rámci celé stavby spíš marginálie, ale zajímá mě, jak bude udělaný sjezd na tu obslužnou komunikaci k zahrádkám. Tohle byl totiž asi nejlepší cyklistický výjezd z Boleslavi na Český ráj – podél výpadovky vede až k dálnici cyklostezka, pak stačilo přejet most, uhnout do polí a hurá na Kněžmost. Všechny ostatní výpadovky z Boleslavi jsou jinak vzhledem k intenzitám provozu pro cyklisty dost nepříjemné. Tak snad tady průjezd pro cyklisty zůstane zachovaný.
Vedlejšími ulicemi přes Kosmonosy a potom přes most na Horní Stakory. Mimo dopravní špičku je to docela v pohodě cesta na kole…
V současnosti se to jako alternativa dá, ale přes tu Průmyslovou je to úplně bez provozu a bez zbytečného prudkého stoupání. Ještě lepší by byl most pro pěší a cyklisty v ose ulice Víta Nejedlého, kudy před výstavbou dálnice vedla cesta na Chaloupky, ale to by byla asi příliš velká investice (i když u Mnichova Hradiště se to nedávno povedlo).