Už jen měsíc omezení. Na první šestipruh na D1 u Brna začali pokládat asfalt
Pokládka asfaltu na rozšířeném úseku D1 u Brna. Foto: ŘSD

Termín otevření je 14. dubna, řidiče pak čeká několik měsíců bez omezení na D1 u Brna.
Tak a teď, aby se v tom šestipruhu někteří naučili jezdit. Když vidím co se denodenně děje na exitu 203 směr Ostrava, jak někteří mají obrovskej problém se alespoň pořádně rozjet v tom pravým pruhu a některý esa to rovnou posílaj přes střed rovnou do levýho….
tam zrovna je nejlepší jet tím pravým stoupákem až nahoru a předjet tak všechny ty co spěchali do levého (za předpokladu že je ten pravý volný). Jinak to je obecný nešvar že lidi neznají pravidla a neumí se připojovat na dálnici, furt je spousta lidí co je schopná to poslat do průběžného v 50km/h přitom mají před sebou ještě dalších 200m připojovacího pruhu. Tyto lidi obyvkle neví že mají povinnost využít délku připojovacího pruhu k tomu aby se rozjeli na rychlost umožňující bezpečné zařazení, ideálně na rychlost jedoucích kamionů 80-90km/h
Kamiony jedou 90? Tedy, legálně?
Jsrm jen laik, ale kdyz koukam na tu mapu, nemelo se to rozsirovat spolecne s temi krizovatkami? Tesne pred krizovatkou se to zase zuzi do dvou pruhu? Vzdyt to nedava smysl. Tam budou snad jeste horsi kolony nez doted.
Příprava přestavby křižovatky D1xI/52 nabrala zpoždění kvůli VRT, kdy z důvodu potřeby zachování prostoru pro budoucí koridor VRT bylo nutné změnit již hotový projekt.
Z připojováku od Vídně na Ostravu se stane pravý průběžný pruh, který přejde přímo v odbočovací na Bratislavu. V opačném směru obdobně jen s tim rozdilem že hlavní směr od Bratislavy na Prahu se bude furt pripojovat do tech dvou pruhů. K obrovskému zlepšení tak dojde alespon ve směru od Prahy na Ostravu/Bratislavu. Ideálně se to mělo samozřejmě koordinovat s krizovatkou D1xD2, tam ale mimochodem i po přestavbě zustanou průběžné 2+2, což je ale pro celkovou kapacitu uzlu lepší, protože na D2 sjíždí z obou smerů D1 obrovské množství dopravy (50% kamionů z D1 od Prahy jede právě na D2… Číst vice »
Diky za vysvetleni.
Přínos stavby bude bohužel ještě léta minimální, neboť se hned letos zavře polovina mostu na konci rozšířeného úseku D1, kvůli přestavbě křižovatky D1xD2. Počítám, že poté se pustí do přestavby křižovatky D1xD52 na druhém konci rozšířeného úseku. Jde o velmi špatně koordinované akce. Omezení na tomto krátkém úseku tak bude celkem trvat cca 10 let.
Špatně koordinované? Jak si to představujete lépe? Že se budou dělat všechny „levé“ (pak „pravé“) úseky naráz? A tím pádem bude omezený provoz (1,5+1,5, v lepším případě) v celé délce nějakých 9km??
Od Kývalky po Holubice je to cca 35km. Za 10 let rekonstrukce, nových mostů a rozšíření na 3+3 je to ok 🙂
pardon, 28km.
I tak je to slušné. Musíte zohlednit, že je to za provozu.
Fakticky šlo velmi dobře koordinovat stavbu právě dokončovaného úseku a přestavby křižovatky D1xD2, dokonce na to byly jednotlivé etapy vzájemně připravené ale křižovatka se dostala do skluzu. Koordinace zrovna těchto dvou věcí by obrovsky dávala smysl jelikož se jedná o ty největší problémy které jsou na sobě závislé a již tak tristní dopravní situace by se tou koordinací už skoro nezhoršila. Přestavba D1xI/52 společně s rozšiřováním navazujícího úseku k Brno-západ či až po Kývalku samozřejmě dává smysl separátně samostatně tak jak je v plánu
Přesně tak. V Polsku rozšířili ze 2 na 3 pruhy za 2 roky 82 km na A1. U nás za 1,5 roku 2 km.
Takže u nás rychleji. Ono nejde o to kolik km. Jsou nějaké technologické postupy.
To jsme toho dokázali po 36 letech změna jenže teď tam měli být pruhy 4 …..
Jak se zprovozní dálnice na Ostravu vrchem, dojde ke zlepšení.
Nechcete rovnou 5,6,7… Jsou takové dva termíny – jeden se jmenuje dopravní prognóza a druhý ekonomická návratnost.
Rád bych všem úředníkum v Česku a zhotovitelům silnic a dálnic připomněl že v Chorvatsku za 7 let postavili zcela nových 340 km dálnic vč tunelů petikilometrových a mostů. Vy zde dva roky opravujete jeden most a usek dlouhy 24 km rozsireny o 1 pruh planujete delat 7 let 😀😀😀
To je sice pravda, ale taky se ta země pěkně zadlužila a u nás je jízda po dálnici v rámci Charity za 2500 ročně,, v Chorvatsku za ty peníze jedete Zagreb – Dubrovník a zpět a už vám moc nezbyde z kreditu,,, věřím že kdyby se celá dálnice 73 Brno – Svitavy vyhlásila jako PPP,, byla by za 5 let hotová a stát by 25 platil dohromady 200 miliard a nebo by zavedl mýtné jako v Chorvatsku, v ten moment vláda minus 10%,,, a u D1 nejde jen o 1 pruh,,, dělá se to komplet nové
Myslíte, že 2 500 je „charita“? Tak za jízdu po D4 s Vámi souhlasím, to charita je. Za jízdu po D5 před Prahou je to víc než příliš. Bavoryně – Loiděnice směr Praha je to kvalitou spíš bramborové pole, záplat se nejde dopočítat a od Loděnice po Zličín to zanedlouho vypukne opět – celodenní pomalinku se pohybující koona protože na D0 chybí pořádný nájezd a třetí pruh. Nikdo neví kdy dojede, kudy to objet….. zaplatíte za dálnici a hledáte cesty po okreskách. Způsobuje to tranzit D1 – D5. Na D1 je rozplet 2 km dlouhý, na D5 klasický odbočovací pruh.… Číst vice »
Ano, principiálně je to stále více než přijatelná cena. To, že jsou některé úseky nahovno platí pro libovolnou dálniční síť na světě a vzhledem k paušálnímu charakteru placení se nějaké nespravedlnosti nelze vyhnout.
Jak říkáš, postavili zcela novou dálnici, kdy tam nebyla zároveň žádná doprava a koordinace uzavírek. Na druhou stranu já si pamatuju 12 a více hodin na mýtných branách a hranicích, to se nemá Chorvatsko čím chlubit, to je spíše ostuda…
A kolik let to papírovali? Zákony jsou věc uředníků? Neznám úředníka co hlasuje v parlamentu. Zase jeden neznalec.
Chorvatsko, to už tu dlouho nebylo (nejspíše překryto oblíbeným Polskem)… Ano, je to skutečně velké dílo a často v těžkém terénu. Ovšem stavěné z velké části na zelené louce, často zcela mimo civilizaci. Vše doprovázeno sérií gigantických skandálů, proti který, jsou naše čapáky, dozimetry, motoly a rittigoviny pouhým čtením k odpolednímu čaji. nemluvě o tom, že 340 km za 7 let (le-li to relevantní) není nijak omračující číslo.
na těch nově zprovozněných 100+ km dálnic v ČR za rok 2024 jste zapomněl?
Takže by bylo lepší zavřít nejvytíženější úsek v republice úplně a třebas na 2 roky způsobit totálkí kolaps ?
Jasně. Nickolejný provoz, vzor SŽ, ne?
A objízdná trasa povede přes Břeclav?
U nás jsme nic jiného než D1 u Brna nedělali???
Ta dálnice vede přes území bez lidí = bez problémů co se týče lidí a jejich připomínek.
Ono to není zas tak horké, hlavní výstavba byla 96-00 a 00-10. Každopádně v roce 95 měli 300 km dálnic, nyní 1300 km. My jsme v té době měli 650 km, nyní 1500 km. Vše dělali dálniční společnosti, které jsou nyní předlužené, nové úseky jsou nerentabilní a na další rozvoj nejsou peníze. De facto se od roku 2010 státem sanuje několika mld eur dluh těchto společností.
Takže dávat za vzor Chorvatský systém výstavby sítě, výběru mýta s kolonami není asi nejlepší.
Ony ty kolony tam jsou zejména v sezóně. Používám HR dálnice celý rok a kolikrát se tam sám bojím, ačkoli i tam postupně provoz roste. Několikrát mi to i pekelně klouzalo, když sprchlo – což dělají cesty, po kterých se málo jezdí a zůstává na nich usazený prach.
To je ale necelých 50km ročně. To se i u nás staví více. Jen rozdíl je v tom, že se tak děje na celé síti a ne na jednom úseku 😉
Jak málo stačí ke štěstí: řidiče pak čeká několik měsíců bez omezení na D1 u Brna…
3x slava, neuveritelne jak se tato stavba zkratila kdyz se stavelo i pres zimu ve stanech
Proč asfalt? Už vidím opět ty koleje po prvním hicu v Brně 😉
Nestrašte 😆 životnost asfaltu je sice nižší než u CB krytu, ale za to se dá rychleji a snáze vyměnit- takže dle potřeby se zkrátka třeba za nějakých 12-15 let dálnice zavře vždy jeden pruh a povrch se obnoví.
Při splnění nejmenších dovolených tlouštěk vrstev AB krytu předpokládám životnost jejich životnost, při takovém průjezdu, menší než deset let.
Tomu „poslednímu“ rekonstruovanému povrchu je teď v průměru cca. 10-12 let a ještě nejevil známky vysoké degradace (neboli by byl býval ještě nějaký rok vydržel)… Ale jako jistě, zkazit se dá všechno, víte to pozitivně nebo jen tipujete naslepo?
Tak například povrch mezi Kývalkou a Brno-západ byl položen v létě 2018 a i přes velké vytížení a každodenní pomalé popojíždění kamionů vč. letních měsíců a dosud nevykazuje prakticky žádné závady a poruchy.
Jj, to se povedlo. Až se divím. Pochvala na obalovnu 🙂
Obalovna je samozřejmě základ, ale dával bych tak 20% úspěchu. Opravdu důležitá je sehranost celé party kolem finišerů a jet non stop beze spár a správně žehlit. A samozřejmě nepokládat pod +15°C. No a v neposlední řadě kázeň a žádný bordel před pokládkou a během vrstev.
Dělat betonový povrch na tomto úseku by bylo velmi nepraktické, protože při rekonstrukci povrchu potřebujete uzavřít celou polovinu dálnice, zatímco u asfaltu můžete jet po částech a tak je možné i při takové opravě vyjezdit zúžené 3+3 pruhy (jedna polovina 3+1, druhá polovina 2 + rozkopaná část), ostatně taková je běžná praxe u oprav mezi Prahou a Mirošovicemi na úseku kde jsou 3+3, proto je tam také asfalt a od Mirošovic dále na Brno beton
A na mostech se CB deska nedělá, takže velká část prováděných povrchů by beztak byla v asfaltu.