Už jen jako zadní vůz. V Plzni vyřazují tramvaje T3, u všech spojů bude garance nízkopodlažnosti

Tramvaj T3R.P v Plzni. Foto: Gejmřík Vepřík / Wikimedia CommonsTramvaj T3R.P v Plzni. Foto: Gejmřík Vepřík / Wikimedia Commons

Provoz souprav tramvají T3 končí po 48 letech.

43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Arlex

Zajímalo by mě, jak to bude po zmíněném roce 2025. Budou jezdit PLF v soupravě wana+wana? Nebo se vyřadí taky?

Matouš

Už teď se občas jedna souprava objeví, já ji vídám na lince 2.

Lukav

Bude jezdit souprava wana+wana. Už teď se občas objeví v provozu.

medical examiner

No proč ne…ty přece nízkopodlažní v přiměřené míře jsou…
V Plzni totiž oproti Praze nemají problém s tím, aby se v jednu chvíli vystupovalo jen z jedné soupravy.

MartinS.

V Plzni s jejími 3 linkami tramvají je to trochu jiné než v Praze. Všechny 3 linky se potkávají pouze na jedné zastávce a to jen v jednom směru. Dvě linky se potom potkávají na 7 zastávkách a z toho jsou 3 zase jednosměrné. Takže jde celkově o 12 zastávek, kde by se mohly setkat 2 soupravy, ale protože jezdí v prokladu nebo aspoň 2 minuty za sebou, tak to tolik nehrozí. Srovnání s Prahou je nepatřičné. Tam kdyby se v centru vešla do zastávky jen jedna souprava, tak do hodiny ve špičce celé centrum stojí. Stačilo by, aby druhá… Číst vice »

BR 01 512

Ať si šotouši říkají co chtějí T3 jedině autogen nebo pár kousků muzeum

Jirka

V době, kde nejsou peníze kam se člověk podívá, by to bylo plýtvání, když by klidně sloužily. MHD není na dálky, stejně cestující většinou musí stát, tak je jedno, čím jedu, když jdou v létě otevřít okénka.

medical examiner

Že jo…tam je spíš důležitější spolehlivost než novota…
A ten „design“ T3 je přeci nadprůměrný…

Jan F.

Mírně OT, ale neuškodilo by mít na jízdních řádech i garanci klimatizovaného vozu. Alespoň po té větší obnově VP, kdy snad bude alespoň polovina spojů s klimatizací.

Petr

Jo, to bude pro plánovače rozhodně lahůdka, můžete to ostatně jít zkusit 😀 …Pokud vím, tak minimálně v Praze tohle lze zjistit z té jejich mapy PID kde vidíte jednotlivé spoje, tak tam máte podrobné info o vozidle které na daným spojí jede včetně klimatizace, tak se lze případně řídit podle toho, když už to těch pár minut v MHD nevydrzite bez klimy …

Tojejedno

Ono kolikrát ani ta klima není v tom voze pustena..takže informace dpp že jede vůz s klimou je kolikrát úplně k prdu…

Jan F.

U nás je spíš zvykem, že je klimatizace zaplá, ale postranní okénka jsou vysunutá.

Juraj

V uplynulých týdnech jsem zažil jednou, že bus s klimou nechladil. Bylo to v situaci, kdy venku bylo lehce přes 20, ale za slunečného počasí uvnitř už bylo docela horko.

U 15T4 mi přijde, že je celkově ta klima slabší, ale z cca 10 jízd nějak běžela vždy.

Paolo

Tak to ti doporucuji linky PID spolecnosti STENBUS a s vyjimkou jedneho ridice non stop vypnute..

Paolo

Klima je uz standart jsme v 21 stoleti, zadny luxus STANDART a jo jsou lidi i mladsi kterym muze neklimatizovany vuz delat potize ( napriklad kvuli astme, diabetu a podobne). Ty se muzes take v te pozici ocitnot.

Nechces tohle logikou nahradit motor v tramvaji konem? je to ekologicke a na par min staci ne?

Osamělý Vlk

Bylo by to asi fajn, ale pro cestující to vlastně není tak podstatná informace a pro dopravce by to byla zbytečná komplikace, už jen proto, že mnoho běžných cestujících vůz s klimou nepozná, a to ani, když je jednoznačně napsáno, že vůz klimatizaci má, takže okénka se běžně otevírají navzdory upozornění, že to snižuje efektivitu klimatizace. (I když je fajn, že ty vozy ty boční okénka mají. Cesta, kde busu vypadne klimatizace a nelze otevřít okénka, opravdu příjemná(ironicky, sám jsem zakusil u jednoho predátorského meziměstského dopravce.))

medical examiner

Tento problém bude vyřešen až tak v roce 2050, kdy na pražských kolejích budou zásadně vozidla jednotného typu, tj. x.generace T3, patrně upravených ve stylu LM99 😀 😀 😀

bkv
Jan T.

Na mapa.pid.cz je označení klimatizace u každého spoje

Jarda

Tvl vsude je vyřazují, nebo omezují a do budoucna postupně vyřadí.
Jenom liberec je nevyřadí snad nikdy.

Tojejedno

Praha taky ne…pořád tyhle sroty dokola opravují a renovuji….

Jura

Buďte rádi. 1000x lepší jak 13T a spol.

Jiří Kocurek

Dokud jsi zdravý a nemusíš nakládat kočárek.

Juraj

Praha pořád splácí 250 ks 15T, přičemž na dotace jen tak nedosáhne. Mezitím roste počet wan, což sice není moderní vozidlo, ale každé bezbariérové pořadí se počítá.

milan

navíc ty wany v sólu jsou počítány na garanci NP na všech nočních spojích – ještě nedávno v noci nebyla vypravována jediná wana, čili běžně (pokud nebylo posílení provozu kloubovými vozy) všechny noční TRAM linky byly tzv. bariérové, ale v posledních týdnech jsem i na nočních linkách zahlédl nějaké wany v sólech.

Antonín

V Praze, kde je bezmála tisíc vozů už teď není čím jezdit, vozy chybí, jako příklad – prohození části trasy linky 7 a 19 – chybí dvojsměrné vozy (je jich jen něco málo přes 50), což by v Liberci stačilo snad na interval 2-4 minuty na obou tratích. Dotace EU nedostane, je extrémně bohatá – snad 3. nejbohatší region EU. Jenže její bohatství na koupi stovek vozů nestačí. Staví nové tratě, a také občas nějaký vůz zlikviduje nehodou a vy chcete zlikvidovat T3? Pak by tramvajová doprava zkolabovala. Těch T3 jsou ještě stovky. A jejich náhrada jde do miliard, které… Číst vice »

Jarda

Mohli vzít ty t6 tuším z ostravy a brna, nebo co to bylo za typy, případně i nějaké t3. Pak by bylo aspoň neco, kdyz nejsou ojetiny ani nikde jinde. Postupně by nakupovali, sice to nepzjde hned ale postupně ano, vyřazené pospat na ukrajinu.

Antonín

Ty T6 Praha před pár lety vyřadila a měla jich tuším 150, proč? To mi úplně není jasné, ale stalo se – snad prý někde vadily výklopné dveře. Teď má problém….

MKzB

Důvodu je víc.
1. U T3R.P došlo modernizaci k účetnímu zhodnocení, takže jejich účetní hodnota je vyšší než u T6.
2. T6 mají spotřebu srovnatelnou se zrychlovačovou T3. TV3 je sice úspornější, ale kastle T6 zase těžší, takže to vychází plus minus stejně.

Paolo

T6 si umi upravit jine DP v CR a v SR v Bratislave tak, aby spotreba nebyla silena, jen v Praze to neslo proc?
Vyrazovani vozidel, ktere maji novejsi ram vozu a lepsi rozhledove podminky pro ridice je silenost.

Ale berme to pozitivne alespon v Bulharsku ( jako prodane) a na Ukrajine jako humanitarni pomoc poslouzi dal.

VojtaDrevik

Novější rám mají právě zrovna T3R.P…ty byly opravovány okolo roku 2000 a později, kdežto T6 byly dodávány v letech 95 až 97

PvvS

R.P mají původní rámy. Nový rámy mají R.PV. U T6 to mířílo na nutnost VP / GO . A tím by se tu finančně konzervovaly na dalších 10-12 let. A ve vozovým parku, kde je buď Progress nebo výzbroj od Schadewerku by byly problematickým atypem.

milan

A nevšiml jste si, že T6 měla vyšší schody a tedy výše položenou podlahu než T3 = čili byla více bariérovou než tramvaj T3 se starší karosérií? Ale T3RP je její renovace s modernější a hlavně úspornější výzbrojí!

Navíc výklopné dveře T6 proti skládacím (T3 a KT) či předsuvným (14T a 15T) znemožňovali zvýšit nástupní hrany zastávek nad úroveň spodní hrany těch výklopných dveří T6!

Antonín

O těch dveřích jsem věděl, vyšší schody jsem neregistroval – i když mi je skoro 60, tak schody mi nedělají zatím problém, většinou je beru po dvou, a s tou úsporou jsem si říkal, že je to +- stejné, jako T3R.P, ale spíše šlo o to, že, když chybí vozy, tak nevyřazovat, i když ne úplně ideální, není úplně , podle mě ideální, než vím, že budou nové.

Paolo

kdyz bude ekonomika Liberce a jejich dopravce tomu odpovidat take s vyrazovanim zacnou… Neni to levna sranda a kazda samosprava a jeji DP ma tych veci danych ze zakona trocha vic…

Danny

2023

král j

Jak to vypadá s vyřazováním T3 v Liberci?

Danny

Už jen samotná otázka se dá považovat za provokaci 🙂

Jindřich Fišera

V Liberci místo nových vozů zvolili nezrušení tratě z Vratislavic do Jablonce. Nejsme superbohatou zemí jako je Německo, pro města této velikosti jsou tramvaje opravdu velká ekonomická zátěž. Oproti srovnatelné Olomouci má Liberec téměř o čtvrtinu delší síť a tak nemá ani na krnovské eklhafty.

BR 01 512

Sláva, že aspoň v Plzni se těch starejch krámů zbavej. Tyhle vz.maji být uz jen na historické jizdy
Chápu, že šotoušci budou plakat ake pokrok je pokrok. mám rád 831 ale prostě to nejde do nekonečna.Lide tu taky nejsou věčně

DavidS

Já je mám teda radši než KT8. Ty bych vyhodil já. Ale samozřejmě nízkopodlažní článek je velká výhoda oproti těmhle.

medical_examiner

KT8 jsou ještě dobré. Horší je to se 14T…

medical_examiner

Hmm, leda že by vynalezli klimatizovanou variantu a udělali si z nich takový folklorní prvek…