Už aby to bylo. Na severu Prahy má dálniční okruh nepřátel jen málo, chtějí delší tunely
Varianty severní části Pražského okruhu 520. Foto: Zdopravy.cz
Úředníci nyní v rámci posudku EIA vybírají mezi tunelovou a zářezovou variantou.
Je tedy nevím, v čem údajně (lidem na severu Prahy) okruh uleví, když je to tranzitní 6-proudá dálnice pro 20.000 kamionů… Lidé neprotestují asi jen proto, že je to poslední segment a nikdo už s tím nehne. Je fakt, že už to takto vzniklo někdy v 70.letech, kdy se R10 přivedla na Chlumeckou, čím vznikl zárodek okruhu. Mohlo to být i horší, protože v zakos šel okruh mezi Kbelama a Vinoří…
Doufám, že zvítězí zdravý rozum a bude se stavět zahloubená varianta.
Tunely jsou nejen stavebně mnohem dražší, ale mají také mnohem dražší provozní údržbu a co víc – na rozdíl od zahloubené varianty mají také odstávky. To znamená, že se tunel na několik dní uzavře a provádí se výměna nefunkčních světel nebo zkoušky technologie či mytí tunelu.
Na to vše se několikrát ročně tunel zavře a v okolních obcích nastane horor.
Nechápu, že to chtějí několikrát ročně zažívat, místo pohody se zahloubenou variantou.
Taky si říkám, jestli jsme tak bohatí, abychom mohli stavět tunely po polích v rovině…
Jen zahloubit ať se jede spíš dálniční rychlostí a ne 100 km/h v tunelu
I já bych spíš doporučoval (převážně) zahloubenou variantu (ale je potřeba dostatečný počet přemostění, pro pěší/kola/zemědělce/zvěř), ovšem spíš vidím výhodu nejen v nižší ceně vybudování, ale taky provozu – oni ty dlouhé tunely stojí dost i po celou dobu provozování!
Tu rychlost bych až tak primární neviděl, když tam bude každou chvíli nájezd/sjezd (což je dobře!) tak se tam reálně nedá dát vyšší než nějakých 100-110kmh… a nejsou to desítky kilometrů aby rozdíl rychlostí udělal víc než minutu či dvě v době jízdy „od začítku po konec“…
Čím déle se uvažuje nad stavbou, tím více vzniká potřeby posudků a odvolání. Různé schválené posudky a rozhodnutí mají ale omezenou platnost a tak postupně při řešení všech článků řetězů vypadávají zase ty první. Mezitím se postaví stovky nových domů a tato zástavba se musí řešit znovu a prostě tak dokola. Ale velká část, co odmítá kompromis na půli cesty, přitom vyrazí pokrytecky druhý den jinému městu,nebo jeho části, po jeho obchvatu, kde si to už vyřešili.
“Letos získáme kladný posudek EIA…”
To skoro zní, jako by se tyhle posudky vytvářely na objednávku.
Ty posudky nás jednou zničí. Jen další úřednický klacek pod nohy.
Jj., životní prostředí je nesmysl, vy třeba spokojeně žijete na kamionovém parkovišti, ne?
Nesmysl je, ze vubec nekdo v roce 2024 uvazuje o povrchove nebo zarezove variante.
Nesmysl je v rovných polích budovat tunel, který bude extrémně drahý a potom bude kontinuálně generovat nemalé náklady na svůj provoz. Jen proto, že si nimby za levno koupili pozemky opodál.
A jak nazvat ministra dopravy, který si na rovině prosazuje 3km dlouhý tunel Líbeznice?
https://e-petice.cz/petitions/petice-vyzva-ministru-kupkovi-usetrete-za-tunel-libeznice.html
A platit ty tunely budete vy?
Moje zamyšlení se nad alternativním řešením části okruhu 520
https://praha2030.tumblr.com/post/745765552042213376/rebelsk%C3%A9-zamy%C5%A1len%C3%AD-se-nad-alternativou-k-%C4%8D%C3%A1sti
To vaše „alternativní řešení“ naráží na jeden problém: pokud se totiž realizují stavby okruhu v úsecích 518 a 519 a nerealizuje stavby úseku 520, stáhnete do té sice rozšířené a zatunelované Kbelské (tedy fakticky do zastavěného území Prahy) i veškerou dosud neexistující dopravu (včetně kamionů) z nesmyslné „jižní“ varianty úseků 518+519 – a to určitě nikdo nechce. Takže: pokud bude trvat podpora realizace úseků 518 + 519 SOKP v poloze přes Suchdol, musí být (bohužel) postaven i úsek 520, byť tvoří hloupou „bramboru“ a řidiče bude na použití jejího nápadného závleku nutno tlačit hrubou silou – kdyby „vnější okruh“ byl… Číst vice »
Nerozumím co myslíte tím: „neexistující dopravu (včetně kamionů) z nesmyslné „jižní“ varianty úseků 518+519“
TIpuji, že provoz pochází hlavně z dálnic a to nejvíce z D5, D1, D8 a D11.
Mimo jiné bych viděl „trošku“ problém v tom že když budete chtít zahloubit a výrazně rozšířit Kbelskou, musíte na docela dlouhou dobu zastavit provoz na ní (těžko budete zahlubovat silnici za provozu)…
Vyřadíte na dlouhou dobu Kbelskou a taktéž Novopackou (musíte udělat obě) z provozu, přetížíte D8 na spojce Kbelské a pokračování okruhu a nevyřešíte přístup na okruh směrem od Brandýsa, zapomínáte, že do toho tunelu se musí nějak vjet a taky z něj vyjet a že ta místa nepatří mezi nejhezčí ani nejoblíbenější, zvláště když budou blízko obytné zástavby (především Prosek).
Pochybuji, že je to rychlejší. Chybí všechna povolení od EIA až po změnu územního plánu. Pak musít zbourat stávající stavbu, kterou asi na několik let uzavřete a postavíte tunel. To opravdu nebude rychlejší a dost pravděpodobně ani výrazně levnější.
Váš nápad je nesmysl.
Neřešení nemůže být řešením. To ví i malí dítě.
Když Kupka a spol v roce 2023 „zrušili“ hlukové limity, tak se nedivte že obce vše chtějí do tunelu…Navíc příklad 3 km dlouhého tunelu Líbeznice vedle bydliště pana ministra dopravy táhnou…
Mate to nejake pomotane. Zadny 3km tunel Libeznice neexistuje…
Na projektované VRT Praha – Drážďany ano:
https://e-petice.cz/petitions/petice-vyzva-ministru-kupkovi-usetrete-za-tunel-libeznice.html
Tak to jste si spletla diskuzi, tady resime D0 a ne VRT.
D0 i VRT se na tomto úseku kříží
Nepopletla.
M.S. správně píše, že jestliže Kupka umožní změnu projektu pto VRT, aby tam byl tunel, pak ostatní očekávají, že změnit projekt D0 ze stejných důvodů bude možné taky.
3 km dlouhý tunel Líbeznice – investor SŽ…Parádní konflikt zájmů…Nebo je to nový standard výstavby dopravních staveb?
Dobře, vyjdou tedy oba tunely výškově, když se jejich trasy kříží?
Snad to spolu ŘSD a SŽ spolu řeší, aby to nedopadlo jako na D3 následným bouráním hotové dálnice
Pak si ale SŽ nesmí vzpomenout, že chce na železnici o 20-40 km/h víc a posouvat koleje o metr tam a o 2 metry tamhle.
Ano, musela by mít SŽ na dlouhé roky dopředu jasné přesně KDE bude stavět, a aspoň orientačně i KDY… což je u nás téměř nepředstavitelné.
Vyjdou. Normálně tam budou závory a semafor. Jako mnohde jinde. Jen jim budou zvednuté závory trochu drnkat o kombajny na povrchu.
Nic jako VRT nebude… Veřejný peníze docházejí a návrh VRT vůbec nebere v potaz rozvoj dálniční sítě, 6.5 mio aut na 11 mio lidí a nebo i rozvoj autonomních aut. Vyjma tunelu do Drážďan to má celý návratnost jako Zemanův kanál.
Naopak, to rozšiřování dálnic má dnes až na výjimky celé návratnost jako DOL.
VRT je jediná dnes realizovatelný dopravní systém, který umožní posunout hospodářství ČR z roku 1975 někam blíž současnosti.
Co znamená, že docházejí veřejné peníze ve vašem chápání? 😀
Ono hrusky jablka, vzdyt to je jedno. Mozna jste si nevsiml o jake doprave clanek a diskuse je.
jako super, ale osobně mě štve rozdílný přístup k řešení dopadů na různých úsecích, 510 – v budoucnu nejzatíženější úsek okruhu, ale budou tam jen obyčejné protihlukové stěny a místní tam maj ještě další dálnice a je nulová ochota postavit cokoliv účinnějšího a jen se hledají důvody, proč něco nejde, 520 – mnohem nižší zatížení a řeší se trasa tunelem. A pak se diví, že někde problém maj a někde nemaj.
Co presne ucinnejsiho nez protihlukove steny si predstavujete na uz existujicim useku 510?
byl požadavek na studii nějakého zastřešení, ona totiž 510 je sice na náspu, ale obydlená oblast je ještě výš a kouká seshora na vozovku. Jenže ŘSD se tim odmítlo zabývat. A na jednání týkajících se tohoto úseku se ŘSD obecně vyjadřovalo ve smyslu, že je v podstatě zajímá jen co nejnižší cena, což evidentně jinde nehraje až takovou roli
Pravda, nejake zastreseni jako Vchynice na D8 by asi proveditelne bylo. Asi tam ten hluk podle mereni neni az zas tak vazny problem…
Není to problém „právně“ (protože už stojí, takže se nemusí povolovat) ale normálně reálně by nad nějakým podobným uspořádáním měli uvažovat… FAKT se v našem státě neudělá nic dokud to nenařídí soud? Co nějaký normální rozum?
u díry u D8 která je pod dálnicí udělaj střechu a na dálnici kde je obytná zástavba nad dálnici a jezdí tam dvojnásobek aut je střecha zbytečná? jako sorry, ale když na dálnici kde má jezdit 138tisíc aut (btw pravděpodobně budoucí nejzatíženější úsek dálniční sítě nebo jeden z nich a bude tam jezdit víc aut než na desetipruhu o Modletic, což je nejzatíženější úsek dnes) a nad kterou je obytná zástavba a kde je ještě jedna dálnice stačí obyčejné protihlukové stěny, tak nechápu, proč se jinde s mnohem nižšíma zátěžema šaškuje s tunelama a zářezama. A když vidim, jak vypadá… Číst vice »
navíc ten úsek stejně budou muset nějak dořešit, protože bude i po zkapcitnění těžce přetížený. Zatím k tomu přistupují stylem „o problému víme, ale netušíme jak ho vyřešit, tak se budem tvářit že neexistuje a nebo si vycucáme z prstu, jak to bude fungovat“, ale to jim vydrží maximálně do zprovoznění celého okruhu
A dál? One more lane, bro?
Rikal jsem si, kde jste s tim svym blabolem…
Jj, tak mi povězte, pane dálnice, jak jinak to chcete řešit?
Resenim je priprava odlehcovacich tahu, ktere se pro dalkove trasy zcela vyhybaji Praze a StC kraji. Hlavne Plzen-Tabor-Humpolec a dale Brno-Svitavy-HK-Jicin-Turnov…
jenže to to by na tom museli taky dělat. To že jim to na 510 poněkud nevychází maj ve svých vlastních papírech skoro deset let a zatim nemám dojem, že by měli potřebu to řešit, spíš naopak.
Je Česko tak bohaté, aby mohlo stavať tunely na rovine kvôli hluku a priplatiť si cez 20mld korún?
„Zahloubená varianta má odhadované náklady 17,383 miliardy korun, tunelová 38,216 miliardy.“
Lebo za tých 20 mld. by mohlo vzniknúť veľké množstvo obchvatou na jedničkách a zbaviť hluku podstatne viac ľudí.
Dálnice se staví na 100 let, jak se jednou natrasuje a zvolí niveleta, už s tím nikdo nehne
Trasa může sloužit i více než 100 let. Nemálo dnešních silnic (především dvojky) vede v trase, kudy jezdili praprapředkové na koni či povozem. Císařské silnice z doby Marie Terezie nevyjímaje.
Území mezi Prahou a Labem je tak zastavěné, že jakákoliv jiná trasa je prakticky neprůchodná. Bude mladší než všichni majitelé _nově_ dotčených nemovistostí a jim nelze vyčítat, že se měli řídit územním plánem.
„Území mezi Prahou a Labem je tak zastavěné, že jakákoliv jiná trasa je prakticky neprůchodná.“ To je naprostý nesmysl: jakmile se zprovozní celý „SOKP“, zjistí se, že stejně nestačí a je třeba zvýšit kapacity silnic vzdálenějších od Prahy (II/101 + silnice 1. třídy typu I/16, apod.), resp. postavit nové modernější a kapacitnější, které je nahradí – a to právě v prostoru severně od Prahy. Kdyby se už teď místo zprzněného SOKP stavělo něco opravdu užitečného pro tranzitní dopravu, která je teď uměle nucena jezdit zbytečně až na okraj Prahy, mnoho problémů by vůbec nenastávalo – to, co se děje nyní,… Číst vice »
Resenim je priprava odlehcovacich tahu, ktere se pro dalkove trasy zcela vyhybaji Praze a StC kraji. Hlavne Plzen-Tabor-Humpolec a dale Brno-Svitavy-HK-Jicin-Turnov…
Nesmysl.
Řešením je stavba VRT.
možná kdyby všichni bydleli u nějakého terminálu VRT a jezdili jen mezi terminály. Ale tipuju, že většina lidí jede tam kde jim VRT nijak nepomůže.
Tím, že se na VRT přesune velká část tranzitní dopravy, uvolní se velká část přepravní kapacity na současných hlavních tratích.
To není pravda.
Silnice i dálnice se dá na rozdíl od tunelu přestavět a posunout.
Týká se vás to nějak?
Pokud platí daně, tak ano.
Ty přece může platit i doma, ne? A zvelebovat svými daněmi svoji domovinu.
Nemůže, Fico by ho nazval emerikánským cizincem, podobně jako firmu ESET, kterou se snaží zlikvidovat.
Fico si totiž vzal do hlavy, že ESET vyvádí zisky do ciziny a jakákoliv evidence o opaku ho jenom navztekává, že si někdo dovoluje odporovat jeho výmyslu.
Poselství: Lidi, nebuďte jako Fico!
Jsme rádi že na dálku, z internetu, poznáte něčí občanství… Zasíláme klíčenku….
To je absurdní příspěvek.
Tunely na rovine se resi to, ze zavrou hu*u lidem, kteri si za poslednich 30 let nastaveli baraky primo u trasy budouciho okruhu. Bude to velmi drahe. Postavit i provozovat. Ale jine reseni asi nemame…
Ti lidé si baráky nejspíš nepostavili načerno a hygienické limity dost často jinak, než tubusem, splnit nepůjde. Osobně bych problém hledal v nepružnosti státu, který ponechává 60let staré trasování a povede transevropský tranzit městem. OK, když to musí být, ať je to v tunelech. Potěší se lidé i příroda, on takový předěl v krajině není nic žádoucího.
Muzete upresnit tu tezi, ze stat vede „transevropsky tranzit mestem“?
Které části nerozumíte? 1. dálnice staví stát 2. D0 je spojnice paprsků dálnic které slouží mj. mezinárodnímu tranzitu 3. Jen oblast Černý Most, kudy prochází, je zhruba 50tis obyvatel
Na cernaku vede okruh na nekolika stovkach metru mezi okrajovym sidlistem a periferni mestskou casti. Nic jako vedeni kompaktni mestkou zastavbou se tam nedeje. Jinak vede okruh bud stredoceskym krajem nebo kolem perifernich mestskych casti, ktere byly administrativne pricleneny k hlavnimu mestu. Jak byste to resil vy?
“… Nic jako vedeni kompaktni mestkou zastavbou se tam nedeje…”
Jj, že je to totální překážka jakémukoliv rozvoji města, už hezky pomíjíme.
Typické myšlení někoho, kdo tomu absolutně nerozumí, ale myslí si, jak je chytrej.
Kazde vedeni liniove stavby je kompromisem a urcitou prekazkou necemu jinemu. Co na tom nechapete?
Je … krátkozraké si myslet, že úplně nová trasa jinudy bude bezproblémová a žádné protesty proti ní nebudou.
Krátkozraké bylo nereagovat na očekávatelný rozvoj města a neposunout trasu někdy v devadesátkách
Posunout kam?
Mimo město, tranzit rumunských kamionů na cestě Evropou, kolem pražského sídliště moc chytrý není.
510 ovlivnuje nekolik tisic obyvatel Cerneho mostu a HoPo. Ano, to je pravda. Posunutim do StC ovlvnite nekolik tisic jinych obyvatel Rican, Uval Nehvizd atd atd. Bylo by to v necem „chytrejsi“? Ja vim, NIMBY 😉
jenže ono nejde jen o počty lidí, ale o míru zátěže. Zatimco u čerňáku má jezdit skoro 140tisíc aut za den, u Nehvizd by to bylo padesát tisíc (méně než je na čerňáku dnes). Navíc 140k na čerňáku bude dopravně nefunkční, protože to na to nebude mít kapacitu, tak u nehvizd kapacitně naprosto v pohodě. btw i při odsunutém okruhu bude u čerňáku na současné trase jezdit víc aut než by bylo u nehvizd, čerňák se aut nezbaví, jen to zůstane na přijatelné úrovni, ať už z pohledu zátěže nebo dopravy. Tak nevim o jakém nimby všichni pořád plácaj.
Jediné co bylo krátkozraké, že ta trasa už dávno není v územním plánu, aby nemohli tamní lidí vydírat.
Ja vim, cmarat pastelkou do mapy umi kazdy jouda. Ale stavba linioveho projektu je u nas zalezitost na desetileti a je dulezite dlouhodobe planovani a konzistentnost. Trasu nemuzete menit ob rok podle toho kde si ktery smudla postavi chaloupku par metru od budouci trasy. Tunely jsou fajn. Jste proto ochoten platit trojnasobne dane?
jenže současná trasa je už jen čára pastelkou na mapě, protože všechny ostatní parametry týkající se dopravy atd už dávno neplatí, z původních plánů zůstala jen ta čára v mapě. A byl byste překvapanej, jak často se trasa okruhu měnila. Kdyby se neměnila, tak ten okruh stavíte podle původních plánů někde v oblasti jižní spojky a průmyslové.
Nesmysl.
Vyvlastnit a postavit, jako kdekoliv jinde v republice.
Zase děláte z lidí na severu Prahy nadlidi – což nejsou.
Nejen, že bude 2x dražší, ale počítejte i s 2x dražím provozem.
Přesně tak.
Nechápu, že ŘSD svévolně dělá z lidí na severu Prahy NADLIDI, kterým jako jediným v ČR vadí hluk.
Zbytek státu miluje hluk a tak se tam tunely na rovině stavět nesmí.
No jo, hlavně aby byl okruh a Brandýští měli kudy jezdit do Prahy. Škoda že tam už není nějaká dálnice D10. S okruhem budeme spěchat, železnice počká, dopravit se rychle a pohodlně z Brandýsa do centra MHD netřeba, když bude nový okruh a parkování na chodníku je téměř zdarma…
Tam bude vlakotramvaj
Ministr, optimistická varianta: V roce 2026 se podá návrh na povolení záměru a na konci 2027 by mohlo být stavební povolení. Na přelomu let 2027 či 2028 by pak mohla být zahájena stavba.
Určitě ne, zvlášť když na Běchovickou část se čeká a čeká, 14 let? (od dokončení jižních částí)
Akcelerace vystavby nastala s prichodem Matla na RSD. Plus zmena legislativy.
Mate tam chybu. Prekladat se ma silnice 610, nikoliv 620.
Je dobře, že se věci pohnuly dopředu. Jen se obávám zda dostavba okruhu skutečně usnadní cestování. Dnešní Jižní spojka D0 se může pyšnit titulem nejucpanější dopravní tepna v Praze.
Usnadní prvních 5 let. Pak budeme zase kde jsme byli.
Ale to jsou věci, co zjevně průměrnému Čecháčkovi z devadesátek nedochází.
Škoda že si nepamatujete ty fronty stojících kamionů před semaforem na vjezdu na Barrandovský most na Jižní spojce někdy až od Průhonic do roku 2010…
A dál? Teď ty fronty kamionů stojí jinde, na Barranďáku stojí osobáky, a jsme v každém jednom případě opět tam kde jsme byli.
Akorát vy to schválně nechcete vidět, protože nemáte sebereflexi, chybí vám jen špetka pokory a chcete nutně mít pravdu za každou cenu.
Aktualne probiha rekonstrukce barandaku. Proto ty fronty. Mimo rekonstrukci se po barandaku jezdi celkem pohodove…
Který úsek D0 se nazývá Jižní spojka? Nepletete si okruhy?
Nikde nevidím požadavek na snížení rychlosti třeba na 50 km/h, tím se sníží hluková zátěž.
(trocha ironie, trochu návod z Mladé Boleslavi)
Protože odpůrci požadují rovnou nestavět a ne omezení ze 150 na 80 km/h.
Mimochodem, podle téže diskuze přece žádní odpůrci siničních staveb neexistují, takže to můžeme uzavřít a poslat pozdrav do Tetčic.
Máte plnou pravdu. Ještě bych přidal, aby si skutečnosti autoři i ověřovali. V textu: „Projektanti totiž navrhli přeložku silnice 620 do zcela nové stopy, která dovede severní dopravu na okruh prostřednictvím MÚK Přezletice.“ se objevil odkaz na přeložku „II/620“. Po otevření odkazu se jedná ve skutečnosti o přeložku stávající silnice II/610. Dotyčný autor asi neví, že předčíslí „6“ se dává při k označení silnice při rekategorizaci silnic I. třídy do kategorie silnic II. třídy (v jeho případě by se jednalo o silnici I/20, která vede z Karlových Varů přes Plzeň, do Českých Budějovic). Tady se jedná o původní silnici I/10,… Číst vice »
Ne že by tento úsek nechyběl, je dobře že se hýbe dopředu. Ale z těch chybějících je tím nejmíň potřebným.
Běchovice-D1 se snad už konečně dotáhne do realizace, mnohem raději bych byl za posun Letiště-Suchdol-Březiněves. Ale překonat tamní NIMBY, to bude oříšek..
Na D0 nic jako „nejmin potrebny usek“ neexistuje. Tam jsou jen useky „pred 30 lety bylo pozde“. Navic RSD chce stavet cely sever idealne najednou…
Tak to tedy dost nesouhlasím. Každý chybějící úsek dálnice přináší měřitelné negativní dopady na převoz zboží a cestujících, či na ekologii. Ta čísla lze mezi sebou porovnávat. Lze porovnat, jaký přínos by měla samotná realizace dílčích úseků i třeba jejich kombinací („celý sever najednou“). Já tvrdím, že v tomto porovnání přinese tento úsek sice absolutně dost vysoký přínos (protože část obchvatu 1.5M města), ale že hypotetický přínos zbývajících dvou úseků je vyšší. V absolutním vyjádření je tento úsek fakt hodně moc důležitý. V relativním vyjádření jsou Běchovice nebo Suchdol důležitější. (tento chybějící úsek lze ještě objet Novopackou a Kbelskou; Běchovice… Číst vice »
Tak ono lze argumentovat, ze i Suchdol lze objet po I/16 pres Velvary. Usek Bechovice-Modletice je zase vystavbe bliz, zacit se ma uz cca za 2 roky. Optimalni je ale postavit vsechno na severu najednou, nez to stavet po castech a pretezovat casti systemu do doby dokonceni. A takovy je i zamer – stavet to najednou a tomu tleskam. Jen k 520 se obce staveji celkem vstricne zatimco u ostatnich useku se naslo par potizistu a ti to budou brzdit ze vsech sil…
Jako že někde od Hostivic pojedu až ke Slanému a pak po 2proudé jedničce I/16? A to má být srovnatelná objížďka k té Novopacké a Kbelské? Asi si musím koupit lepší brýle abych si měřil vzdálenosti a srovnával 4pruh s 2pruhem. Postavit sever v celku bude optimální. Ale dokud nebude povolení přes Suchdol kde se to táhne donekonečna, tak jsou současná povolení na tuto část pro „jedině v celku“ variantu celkem zbytečná, že? Klidně ať se staví v celku nebo po částech, to na důležitosti jednotlivých kousků nic nemění. Nejvíc třeba je mít sever celý, to ale blokuje Suchdol –… Číst vice »
Ono globálně to nejméně potřebný úsek asi je, ale hlavně je jediný, jehož hlavním cílem je ulevit místním v okolí dálnice, ne lidem v jiných částech Prahy. Úsek kolem Vinoře viditelně pomůže dopravě ve Vinoři. Úsek skrz Dubeč má pomoct Spořilovu Proto tohle vypadá nadějně.
Nejvíce „staší“ hluk si beru trochu osobně
Omlouváme se za takové invektivy:-)
Při souhrnné délce navrhovaných tunelů by se nakonec vyplatilo to vzít přímo tunelem pres Satalice, Kbely a Čakovice. 😀
Bylo by to skoro 9 km tunelu v jednom kuse, nevím jak by to vyšlo s bezpečností.
No tak by se mezi Kbely a Čakovicemi kus vynechal a bylo by to 4+4
Tak jestli to zaplatite tak ja jsem pro.
Kolik tunelů budou chtít obce podél. Nebude to náhodou více?
Nebude
A nebo tunely pod centrem, jako metro.
Samozřejmě je to volovina, protože auta mají zůstat na okraji Prahy a do centra se má jet veřejnou dopravou.
Stavit co nejdříve to jde. Jako obyvatel severní časti se opravdu těším, až budu moci na letiště okolo a ne přes Dejvice nebo při cestě do Brna neprojíždět okolo spalovny. Ještě zdvojkolejnit trať na Všetaty a nějakou páteřní cyklostezku do centra na léto s asfaltovým povrchem bez zajížděk.
Nevidím důvod, proč by kvalitní cyklostezka měla sloužit jen v létě? To, co tam máme teď, je v zimě pochopitelně často nesjízdné, zejména směrem na ČM a Vinoř, do centra žádná cyklostezka nyní nevede, až z Vysočan a ta v létě už nestačí kapacitně. Dobrá asfaltová cyklostezka, která se občas i uklidí od sněhu, může velmi dobře sloužit i v zimě, vzít si rukavice a čepici není takové příkoří, jak si někteří politici pořád myslí…