Úvaly u Prahy plánují stavbu dopravního terminálu u nádraží a zavedení modrých zón

Nádražní budova Úvaly. Autor: CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=82414545Nádražní budova Úvaly. Autor: CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=82414545

Parkovací zóny se mají týkat celého města, v lokalitě u nádraží mají zajistit, aby lidé parkovali pouze na vyhrazeném parkovišti.

91 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Zababa

Ono by se to jezdilo na hromadnou, ale to by vecerni autobusy nesměly jezdit v takových intervalech. Nebudu riskovat, že nestihnu ten správný vlak a budu čekat 2 hodiny na nádraží.

LKB

Ach jo, modre zony jsou zlo. Jako typ kvazi dane beru, ale s parkovanim velmi zridka pomohou… Proto by bylo nejlepsi je zrusit a zamerit se na budovani infrastruktury. A fakt me mrzi, ze se k nemu pridava dalsi obec. Takze dopravni terminal fajn. Ale zony ne…

Gwann

tak autickari, ani v uvalech vás nechtějí…asi tam taky rádi neomarxisti….

neschopnost ohleduplnosti a chování dle vzorů černý pasazer slaví další uspechy v podobě šíření restrikci

Andrej

Modre zony nie su namierene proti autickarom a automobilzmu obecne, ale proti urcitej skupine autickarov vymenou za vyrazne zlepsenie komfortu pre inych autickarov. V priemere sa jedna o regresivnu dan, kde benefit pohodlneho parkovania na verejnom priestranstve pred barakom ide predovsetkym za v priemere movitejsou populaciou, hlavne vlastnikmi starsich nehnutelsnosti bez garazi, v Brne a v Prahe casto za ludmi, ktori v 90. rokoch levne sprivatizovali obecne, podnikove a druzstevne byty, v ktorych predtym boli najomnikmi, a naopak obmedzenie moznosti parkovania, resp. ich vysoke spoplatnenie, ide v priemere za chudobnejsimi ludmi, za podnajomcami, ludmi zo zdielanych bytov, studentami, bez jednoduchej… Číst vice »

Miky

Mozna jsem mel jen stesti, ale nikdy jsem nemel s parkovanim v Uvalech problem. No klasika – barva modra, pro rozpocet dobra.

Alibaba

Když už tam budou kopat ulice okolo nádraží, tak by se hodilo zrušit ten tříkolený přejezd a vyřešit průjezd podjezdy.

akmt

Přejezd zrušit můžete rovnou – podjezd už existuje. A jestli si myslíte, že je možné vybudovat podjezd přímo místo stávajícího přejezdu, tak to můžete rovnou současné centrum města zrušit, protože ty rampy by začínaly a končily v dost nesmyslných vzdálenostech od něj.

Alibaba

Podle nivelety si nemyslím, že se dá udělat v místě současného přejezdu další podjezd.
Vyřešit „průjezd podjezdy“ je myšleno udělat dopravní značení pro nákladní dopravu (přece jenom je v podjezdu podjezdná výška omezená), zkontrolovat poloměry, třeba zprovoznit tu cestu nad koupalištěm, až po přinejhorším obnovit nadjezd co byl nad tratí směr Kolín.

Vašek bus

No mě by jen zajímalo kolik z vás diskutujících zná Úvaly alespoň zběžně. Že se tady k tomu tak fundovaně vyjadřujete. Já jsem zažil “ staré “ nádraží téměř celou ZŠ jsem tam odtud jezdil busem domů a pak 3 roky tam přestupoval z busu na vlak cesto na učiliště. Po nějaké době jsem z toho samého nádraží jezdil jako řidič autobusu a na to že to tam všichni měli jako velký přestupní uzel pro x okolních vesnic a že odtud startovalo x autobusových linek tak tam nebylo pro řidiče žádné zázemí jestli tam je teď něco po modernizaci nevím… Číst vice »

Jarek

Předpokládám, že když už někdo vlastní auto, má kde zaparkovat.A teď nabídka poptávka a co se mi vyplatí.Pěšky> MHD1(autobus na nádr)> MHD 2 (tady ten vlak) a MHD 3 (něco od vlaku v cílové destinaci) popř .zase pěšky.Někdo to může mít o bod kratší, no a teď auto a práce kde zaparkuji. My např. nyní našli kancelářské prostory na periferii, ale s 10 místy stání pro klienty, stejně k nám každý jezdí autem a za 25% nákladu někde oproti centru kde parkovací místo je dražší než kancelářský prostor.. Prostě každý musí vyhodnotit co je lepší.

Jiří Kocurek

Napřed parkoviště, pak až zóny. Možná pak zóny nebudou ani potřeba.

ABC

P+R je samozřejmě záslužné, otázka je jaká bude cena a kapacita, zvlášť pokud v okolí jiná alternativa nebude. Protože pro ty co cena odradí nebo se nevejdou se přímo nabízí popojet za roh do Klánovic (kde se plán modrých zón aspoň co jsem letmo četl nesetkal s velkým pochopením) a které už jsou v pražském pásmu, což je při předplatném sakra rozdíl….

Jaaa

To bych čekal.

Nicméně to „popojetí“ může znamenat klidně půl hodiny v koloně.

ABC

Tam to tak hrozné nebývá. Kolona běžně začíná až tak v půlce cesty mezi Újezdem a Běchovicema.

Miroslav Zikmund

To parkoviště musí někdo zaplatit. Proč by mělo být placeno z peněz nemotoristů …. ať se motoristé složí do investičního fondu na stavbu parkoviště (nebo založí a.s. Parkoviště) …. budou spolu vlastníky, budou mít kde parkovat a budou se podílet na nákladech spojených s provozem ….

Polaris

Ano, opět důkaz, jak hloupé nápady produkuje tzv. “selský rozum.”
Podle vaší zvrácené logiky tedy budeme striktně budovat vše za peníze přímých uživatelů? Cyklostezky si budou platit výhradně sami cyklouši? Stadiony a sportoviště sportovci a fanoušci? Divadla a kocertní sály minorita, která je navštěvuje? Zdravotní pojištění nebude pokrývat léčbu následků například za sportu?
Zkuste nejdříve přemýšlet, než začnete psát. Nakonec by také někdo mohl začít navrhovat, ať si třeba železnici platí výhradně ti, kdo ji používají. Já to nejsem.

JiP

Jestli neco ceske zeleznici schazi, tak prave kapacity P+R parkoviste. Bohuzel vyuziti zeleznice se obvykle casto smrskava toliko na ty, kteri jsou schopni k vlaku dojit pesky. Nejak porad tlacime na elektromobily, ale to ze k elektrickemu vlaku se casto neni jak dostat nikoho netrapi. Navic mam obcas pocit, ze CR je vetsi nez Rusko. Vse se stavi na plochu, patrove parkoviste je v CR snad zakazany pojem.

Jaaaa

Jj, místní budou pana starostu milovat, že jim přivedl cizí auta pod okna. 😀

Kubrt

Ty tam přivedla/přilákala železnice, starosta už se stím „jen“ musí nějak vypořádat. Ostatně my železniční fandové voláme po tom, aby železnice byla traktivní a výkonná, ta auta kolem „venkovských“ nádraží právě ukazují, že železnice je atraktivní, takže OK.

Vašek

Jenže u těch venkovských parkujete zadara. Pokud máte zaplatit za parkovné u nádraží, pak za vlak a z vlaku MHD, je už možná výhodnější jet rovnou autem. Rychlejší určitě a nikdo vám nefuní za krk.

Twix

Tak zrovna z Úval jezdí většina lidí vlakem tam, kam by to autem bylo spíš pomalejší. Cenově to vychází vlakem dražší nejspíš už teď, a stejně tím houfně jezdí. (Mimochodem „za vlak a z vlaku MHD“ už je tady asi 20 let jedna společná jízdenka, ne dvě)

ABC

to ale neznamená že jí neplatíte 🙂

Jaaaa

Problém je ale s těmi auty. Vedle v Tuklatech zástavba u zastávky není, tam by větší parkoviště nevadilo.

Lol Phirae

No, anebo třeba v Lednici.

Jaaa

No comment, fakt.

JiP

A ti cizi jsou radi, ze plati ze svych dani vlaky, ke kterym se nemaji jak dostat.

JiP

Nezlobte se, ale vy jste prototyp dnesnich sobcu. Predpokladam, ze vase auto stoji vyhradne ve vasi garazi a nikde jinde a soucasne vy sam take nikam necestujete a neopoustite dum. Nadrazi ve meste je verejny statek, ktery ma sva pozitiva ale i negativa. POkud tedy nikdo jiny vlakem nez mistni jezdit nebudou, tak at si ho potom ale take jenom mistni pekne zaplati ze svych dani. A propo, timto protestuji, ze po dalnici za nasi vsi zadny kamion, ktery vozi potraviny do vsech mest vsude mozne jezdit nebude. Leda do naseho kramku.

Jaaaa

Prosimvás, proč zase vyvozujete něco, co nepíšu?

Sběrná parkoviště u vlaku určitě být mají, o tom žádná, ale asi není úplně vhodné, aby parkovala uprostřed obce a zatěžovala provozem místní obyvatele, ne?

Hned vedle je zastávka na kraji obce, přivést tam cestu s auty přece není nepřekonatelný problém. A shodou okolností je to problém zrovna toho stejného člověka (Borecký).

JiP

Kdyz ona ta vyznamna nadrazi odkud ma smysl jezdit vlakem tak nejak historicky v tech mestech uz jsou. Pravda je, ze napr. Tuklatech by se P+R udelat delo. Bohuzel podel cele linky S1 se na malych zastavkach, kde by prostor i byl, parkuje vice mene ruzne nadivoko. A to jak je budovani parkovist mysleno vazne, tak na rekonstruovane zastce Tatce, vznikne celych 6!!! parkovacich mist, pritom prostor tam je mozna na 200-300 parkovacich stani.

Gwann

no, a tohle je řešení. u zastávek v poli mají být P+R z krajských či ministerských peněz. ne v Uvalech v zástavbě z obecních penez

Miroslav Zikmund

Ten prostor v podobě pozemku patří komu ? Státu, obci, jiné právnické osobě nebo fyzické osobě, ochotné za úplatu pronajmout na dobu nezbytně nutnou pozemek z důvodu stavebních prací, ale neochotné ten pozemek prodat za účelem výstavby parkoviště … Pokud je to zemědělská půda, musí se zaplatit za vynětí a soukromník může chtít tolik, kolik investor vázaný „tabulkami“ / znaleckým posudkem není ochoten / nemůže = nesmí zaplatit ….

Havel

Opět potvrzuješ svojí demenci. Tobě vaděj auta, tobě vaděj auta na P+R a lidi ve vlacích či mhd,,, Já doufám, že žádný auto nemáš a chodíš všude pěšky a nebo si jen trapnej troll, kterej se zapojí pod každou diskuzi s autama a jen buzeruje ,,,

Gwann

troufnu si přeložit pana Jaaaa – chce P+R mimo obec. a placeno z jiných než obecních peněz. což je jen a jen rozumně.

Jaaa

Jj, mně vadí lidi ve vlacích a MHD. Tak určitě.

A myslet si, že prostorový problém s auty vyřešíte tak, že je místo do centra Prahy přesunete do centra Úval, to je opravdu úvaha hodná génia.

Gwann

a ještě utratil obecní rozpočet za parkovací dům pro prespolni

Miroslav Zikmund

Prostor nad kolejištěm stanice je ideální pro parkovací plochu nevyžadující jakýkoli zábor pozemku …

Pavel

Btw říčanským zónám hrozí rychlý konec. Organizuje se referendum a chybí už jenom desítky potřebných podpisů. Pokud by proběhlo v termínu voleb tak je velká pravděpodobnost, že bude platné s rozhodnutím Nechci zóny.

Lol Phirae

Super zpráva.

Koro

Tohle zkouseli i na Praze 6, par let ubehlo a modre zony jsou a obyvatele jsou spokojeni.

medical examiner

A nakonec budou modré zóny všude…
Akorát před nádražím budou místa (K+R, méně P+R)

Facepalm

A to je dobre, nebo spatne? On by kazdej chtel mit v rodine dve auta a nejlip je parkovat na ulici, aby se nemusel mrcasit se zajizdenim do dvora, takze si nejsem uplne jist, jestli tihle lide budou nadseni, kdyz jim vzdy na cely den zaplni ulice stejne fungujici prespolni….

medical examiner

No to maj blbý…
A bude hůř…

Jiří Kocurek

Takže jim zakážete referendum?

Facepalm

Mohu se optat, jakým že myšlenkovým pochodem jste z mého povzdechu vydestiloval, že chci někomu zakazovat referendum? Ať si tam odhlasují, co libo, to je jejich boj, mě akorát není úplně jasný, co si jako myslej, že to vyřeší, když aut neustále raketově přibývá a to je ještě navíc půlka prodanejch aut SUV, tedy předměty velikosti, jaké mívaly před poslední válkou tanky… Ale co já vím, třeba pak proběhne další referendum, které definuje Říčany jako čtyř- či vícerozměrný prostor a tím pádem bude po problému…

Lol Phirae

Zkusil bych třeba postavit parkoviště. Hint: Jinde se staví i pod zemí a dokonce, světe div se, mnohapatrová nad zemí.

Jaaaa

Jj, takový hodněpatrový parkoviště v centru, to je městotvornej prvek jak noha. 😀

Lol Phirae

Ano, daleko lepší je, když nejde projít po chodníku, případně se mezi zaparkovaná auta nevejdou hasiči.

Jaaaa

Možná by stačilo, aby ta auta parkovala u nějaké zastávky mimo centrum, ne?

Raddie

Ideálně u zastávky, kde staví jen couráky 😂😂😂

Jaaaa

V Úvalech staví rychlíky? Nějak jsem si nevšiml.

Facepalm

A ten hezký nápad si nebudeme kazit ani skutečností, že zrovna v Říčanech u nádru tak nějak není místo.

Pavel

Proč by nešlo u říčanského nádraží u kolejí postavit jedno patro navíc? Zase tak velký deficit míst není a stačilo by to.

Gwann

a proč u nádraží v říčanech…?

co třeba na poli mezi všechromi a svojsovicemi, s tím, že se postaví nová zastávka? nebo u svetic na poli před stanici?

Jaaaa

To nejde, tím byste respektoval základní zásady územního plánování, jak se běžně učí na vysokých školách.

V téhle zemi musíte být punk a všechny rozumné zásady porušovat. Sedlácké řešení je přece vždy lepší než to vědecké. 🙂

Gwann

jo, ta všechrom by šla možná dokonce celkem bezkonfliktne napojit na sjezd z D1. ale proč to dělat snadno, kdyz jde ještě snadněji ničit život lidem říčanech, Uhrinevsi, podél magistrály v Praze, na Sporilove a všude možné jinde…

Andrej

zabrat kus pola je lepsie nez pristavit patro na stavajuce parkovisko?

Miroslav Zikmund

A co tak třeba nad kolejištěm říčanského nádraží postavit parkovací plochu …. nebude TO stát ani jeden cm2 plochy ….

Facepalm

A kde konkrétně si v Říčanech u nádraží takové parkoviště představujete? Pokud ho tedy nechcete stavět 30 metrů pod zemí za použití NRTM nebo něčeho podobného, kdy by vám jedno parkovací místo vyšlo na několik milionů?

Martin 2

Už zase perlíš?

Lol Phirae

Ano, to je obrovský problém. Viz např. https://mapy.cz/s/komamefudo asi tak 100 metrů od toho nádraží. Představte si, že by tam těch aut mohlo parkovat několik set.

Facepalm

Jojo, parking house mezi rodinnejma domama, whot could possibly go wrong, žejo.

Lol Phirae

Jasně, parking house tam, kde už stojí parkoviště (a vedle další u supermarketu), to je obrovský, ale opravdu ohromný problém.

Jaaaa

A zvýšení intenzity provozu přivítají místní slavobránou s girlandami. 😉

Miroslav Zikmund

Proč 30 metrů nad zemí, stačí nad branami TV ….

Novotný

Hlavně že Borecký zavádí zóny na parkování a plánuje postavit honosný terminál, a na druhou stranu ruší lokálky a zdražuje dopravu pro běžné cestující. To je trochu kontraproduktivní.

Kubrt

Vnímáte rozdíl mezi obcí a krajem? Cestující využívající úvalské nádraží nejsou „bežní“?

Ferda Vomáčka

Podle toho, kolik jich předjíždí pásma aby ušetřili pár drobných, tak bych řekl, že ne 😄

Facepalm

Nevnímá, stejně jako asi tak 95 % populace Čechystánu. A tady na zdopravy je to evergreen nejen v diskusích, ale bouhužel už i v článcích, viz minulotýdenní blábol o obchvatu České Lípy.

Jakub P

Těžko, stejně jako těžko vnímá skutečnost, že veřejná doprava v kraji není jednoduchý nalej-vylej, ale celkem složitej systém, ve kterým můžou současně být místa a spoje, kde se zbytečně plýtvá a bohatě postačí je obsloužit levněji, a místa, kde kapacita/infrastruktura nestačí a je potřeba je posílit…

Nebo že krajská kasa může být díky kombinaci předchozího vedení kraje, změn daňovejch zákonů a covidu tak prázdná, že i zastupitelům, kteří veřejnou dopravu podporujou, nezbyde, než ji aspoň o kus zdražit, aby si ji kraj vůbec mohl dovolit…

Rudolf Tuček

Zony zavádí obec Úvaly ne kraj, a neznamená to že se ktomu nemůže vyjádřit krajský radni neb tam budou jezdit busy v jeho kompetenci.
Terminál v Úvalech využiji stovky až tisíce lidí u lokálek se bavíme o desítkách cestujících.

Kubrt

Pan Borecký je zároveň starosta Úval.

Rudolf Tuček

Pak je tedy vše v pořádku.

medical examiner

A kde konkrétně bydlí?

Jiří Kocurek

§ 175Vydírání
(1) Kdo jiného násilím, pohrůžkou násilí nebo pohrůžkou jiné těžké újmy nutí, aby něco konal, opominul nebo trpěl, bude potrestán odnětím svobody na šest měsíců až čtyři léta nebo peněžitým trestem.
(2) Odnětím svobody na dvě léta až osm let bude pachatel potrestán,

a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny,

(3) Odnětím svobody na pět až dvanáct let bude pachatel potrestán,

a) způsobí-li takovým činem těžkou újmu na zdraví,
(5) Příprava je trestná.

Jelen

Že se někdo zeptá na bydliště je vydírání? Nepřehánějte.

medical examiner

Ono je tam poněkud víc paragrafů… § 329 Zneužití pravomoci úřední osoby (1) Úřední osoba, která v úmyslu způsobit jinému škodu nebo jinou závažnou újmu anebo opatřit sobě nebo jinému neoprávněný prospěch. a) vykonává svou pravomoc způsobem odporujícím jinému právnímu předpisu, b) překročí svou pravomoc, nebo c) nesplní povinnost vyplývající z její pravomoci, bude potrestána odnětím svobody na jeden rok až pět let nebo zákazem činnosti. (2) Odnětím svobody na tři léta až deset let bude pachatel potrestán, a) opatří-li činem uvedeným v odstavci 1 sobě nebo jinému značný prospěch, b) spáchá-li takový čin na jiném pro jeho skutečnou nebo… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Jaká je příčinná souvislost s modrými zónami. Jako takové nejsou protiprávní (v rozporu s ústavou) … čili jejich zavádění / množení nemůže naplnit skutkovou podstatu TČ … Modrá zóna nemůže nikomu objektivně způsobit škodu …

Miroslav Zikmund

V čem spočívá podstata TČ v příčinné souvislosti s modrými zónami v Úvalech …

Bilykralik16

Přesně tak, terminál tam roky chybí. Denně to vidím, když autobusy stojí před budovou jen na trochu rozšířené ulici. Teď jen doufat, že na terminálu to bude z kvalitnějšího povrchu. Je to pár let, co se ta silnice opravovala, a už je pořádně zničená.

Jaaaa

Autobusy silnice neničí!

Kebab

To až tak neplatí, autobus má zpravidla větší hmotnost na nápravu, než kamion.

Jaaaa

Ale jak to? Vedle v diskusi mi bylo „vysvětleno“, že je to cajk.

Původní Pražák

To dá šotorozum, že bez lokálky do Lužce nad Vltavou nedává terminál v Úvalech žádný smysl. Říká se tomu přece spojené nádoby.

ABC

z potůčku potok a z říčky řeka!

Rudolf Tuček

Z vyschlých potoku nikdy řeka nebude.

Lol Phirae

Nezapomenou na přímou linku do Mšena!

Jiří Kocurek

A z Mochova do Lednice!

medical examiner

No…ono kdyby ta lokálka vedla do Mělníku…tak by to hned bylo jiné kafe.

Tam ten problém (stejně jako u „Mochovky“) spočívá v tom, že ta trať nikam nevede – jen do sousední vesnice.

Jiří Kocurek

Ona totiž vedla do fabriky. Jenže svět se změnil…

… a proto by se měla přikázat budková povinnost, aby ty telefonní budky zůstaly.

Jiří Kocurek

Jaký vliv má lokálka do Mochova na parkování v Říčanech? Nulový, žejo, takže je to falešné dilema. Totiž kdo pojede z Mochova do ŘÍčan vlakem? Ti 4 (slovy: čtyři) lidi na spoj to fakt nebudou.

Jaaa

Tohle není falešné dilema, ale falešná stopa.
Stejně jako „…a v Americe zase bijou černochy“.