Útlumová řada. České dráhy mají posledních sedm provozních plecháčů

Lokomotiva 242 "plecháč" na přejezdu v Hrdějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLokomotiva 242 "plecháč" na přejezdu v Hrdějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Pravidelné využití má přitom u ČD jen trojice plecháčů, jeden slouží jako topírenská lokomotiva.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
krteček

Tak obrat 658/665/666/657 byl oběh Princezen 263, škoda jich.😥

Martin

Je prosím některá z lokomiv této řady již někde jako muzejní?

Pavel Vavříček

Spíš ještě ne a nevím jestli si ČD jako osobní dopravce nechá nějakého jako muzejní pro jízdy

Hoermalmeister

Kdo se občas koukne na https://www.55p.cz/plzen_201_2025/ tak zjistí, že teda většinou jich jezdí víc než jenom dvě

Havel Papal

Fu???

M.M

Jw to perfektní lokomotiva, klobouk dolů před nima

Ferda

Vypsal bych výběrko na dalších 200 ks…

N.N.

Perfektní lokomotiva má umět rekuperovat a má být energeticky a efektivní. Plecháč v obojím značně zaostává.

Kandelábr

Jj to známe a za pár měsíců tu budeme číst článek jak ČD poslední Plecháče chtějí dualizovat a cpát do nich ETCS.

IRONIE

M 474 003

Tak jo, motorgenerátor se tam někam vejde.

Plech

„Pravidelné využití má přitom u ČD jen trojice plecháčů“. No potřeba jsou alespoň 4 lokomotivy, kromě topení IJ v Chebu je potřeba i vytápění souprav v Plzni, kterou zajišťuje 242.273.

Karl vB.

Pan David (trochu níže) asi 1 hodinu před vámi napsal:
„„Pravidelné využití má přitom u ČD jen trojice plecháčů.“
No minimálně jsou potřeba 4 lokomotivy, kromě topení IJ v Chebu je potřeba topení souprav i v Plzni, kterou zajišťuje 242.273.“
Až na pár odchylností ve slovosledu se jedná o docela vzácnou shodu dvou diskutujících ve stavbě věty. 🙂

Ondřej Wagner

Pokud se rozdíly rychlíky Rozmberk z Plzně do Brna na rychlíky z Plzně do Českých Budějovic a na rychlíky z Českých Budějovic do Brna, potom předpokládám, že rychlíky z Plzně do Českých Budějovic budou zajišťovat Regiopanteri a plecháče by snad mohli být pouze v úseku České Budějovice – Jihlava.

Kubrt

Zůstanou tam klasické soupravy.

Ondřej Wagner

A na jak dlouho tam ty klasické soupravy zůstanou?

Twix

Dokud nebude objednatel požadovat něco jiného. Zatím mu stačí status quo.

Karl vB.

„Expresy a rychlíky v Balíčku Jih nečeká velká změna. Stát zkrátil smluvní dobu na šest let“
https://zdopravy.cz/expresy-a-rychliky-v-balicku-jih-neceka-velka-zmena-stat-zkratil-smluvni-dobu-na-sest-let-201258/

PAVEL TYL

Vaše starosti bych chtěl mít.

bakiy

Plecháče České Budějovice – Jihlava určitě ne, protože ETCS (od prosince 2026).

David

„Pravidelné využití má přitom u ČD jen trojice plecháčů.“ No minimálně jsou potřeba 4 lokomotivy, kromě topení IJ v Chebu je potřeba topení souprav i v Plzni, kterou zajišťuje 242.273.

noerf

Vcelku by mne zajímalo, jak se nákupy lokomotiv ČD Cargo od ČD přenesli do hospodářských výsledků Carga s ohledem na nutnost oprav těchto lokomotiv a redukcí lokomotiv a vagónů s ohledem na úbytek zakázek. Tedy aby se nestalo, že tyto lokomotivy Cargo opraví a za tři roky vyřadíjim stačí pro mezinárodní provoz Traxxy a Vectrony a vnitrostátní esa.

Ondřej

Cargo moc nepočítá s r.230 a 240 ty to mají jasné.. 242 je nahradí.

Kubrt

ČD cargo má zasmluvněnou instalaci ETCS do 29 kusů řady 240, takže část této řady budoucnost ještě má.

Hřebíček

„konkrétně jde o vlaky 658, 665, 666 a 657“ – zde se sluší uvést, že tyto vlaky nevezou po celé trase, ale jde jen o úsek ČB – Plzeň
„sezónní víkendový provoz na spěšném vlaku Sp 1967/1967“ – jednak uvádíte Sp 1967 hned dvakrát a navíc tento spoj jede někde úplně jinde – jedná se o spoje Sp 1679/1678