Ústí spustilo další úsekové měření rychlosti, radar hlídá i dodržování světelných signálů
Křižovatka Masarykovy a Štefánikovy ulice v Ústí nad Labem. Foto: mapy.cz
V Ústí jde o šesté místo s úsekovým měřením rychlosti.
V Ústí jde o šesté místo s úsekovým měřením rychlosti.
„Primátor na kritiku reagoval, že lidé mají dodržovat pravidla silničního provozu.“
Arogance moci, říká člověk, který se podílel na obohacení na úkor města Krupka na pozemky ve Vrchoslavi.
Člověk, který „schválil“ odkup dluhy od místního kmotra a převedl je na město?
Měl by konečně odejít do důchodu a přestat škodit.
Zase jen vyber penez do rozpoctu mesta. Nic vic. Problem tehle krizovatky opravdu nejsou auta, ktera nestihnou dobrzdit na oranzovou, nebo ktera jedou 52 km/h. Ale tocvolanti, kteri jsou strasne prekvapeni, ze kdyz odbocuji, prechazeji tam chodci na zelenou ( ackoli jsou na to upozornovani oranzovym svetelnym signalem). Pripadne rychlici, kteri se lepi na auto pred sebou a jsou strasne prekvapeni, kdyz auto pred nimi zastavi chodcum. Dnes a denne jsem svedkem techto nebezpecnych situaci. Kolik uz tu bylo z techto duvodu kolizi. Presto, dohled policie (at uz dopravni, nebo mestske) v podstate nula. Usti bylo vzdycky „zvlastni“ mesto. Ale… Číst vice »
Wow, „nestihla dobrzdit na oranžovou“ prosím aspoň si tu nelžeme do kapsy… též řídím, a kromě náledí neexistuje situace „nestihnu dobrzdit“ stačí zareagovat na oranžovou bržděním, nikoliv přidáním plynu…
To jste tedy zjevně na mokru neřídil naloženou dodávku bez ABS.
Přeloženou …
No, predpokladam, ze s dodavkou jezdite casto, tak vite, ze na mokru potrebujete pri plnem nalozeni patricne delsi brzdnou drahu nebo nizsi rychlost. Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled. Řidič vozidla jedoucí za jiným vozidlem musí ponechat za ním dostatečnou bezpečnostní vzdálenost, aby se mohl vyhnout srážce v případě náhlého snížení rychlosti nebo náhlého zastavení vozidla, které… Číst vice »
A odvolání se proti přestupku zaznamenaného radarem je možné? Tak za jízdu na červenou asi ne, za to by se měly zabavovat řidičáky, ale být buzerován za překročení max. povolené rychlosti o 1 km/h je silně přes čáru.
Vždy je možné se odvolat. Někde potom dokonce takové přestupky házejí rovnou do koše, protože jim to nestojí za tu práci s odvoláním. Vyberou si to jinde.
Přesně tak a dovolím si vás ještě trochu doplnit. Celý „business model“ je založen na tom, že určená částka je poplatkem (nikoliv pokutou) přímo do obecní kasy, plátce ji hradí zcela dobrovolně a neuplatní se zde správní řád (správní řízení by začalo až pokud by dotyčný nezaplatil). Určená částka se stanovuje obvykle zpočátku nízká v řádu stovek Kč, aby adresát dopisu byl ochoten zaplatit. Pokud zaplatí, pak je zaznamenán jako dobrý plátce, kterého je příště možno bez rizika opětovně zkasírovat, případně mu částku zvýšit. Potížisty, kteří odmítnou zaplatit a vyžadují správní řízení, většinou po prvním kole nechají být, případně si… Číst vice »
Za překročení o 1 km/h se u nás nikdo nepokutuje.
No kéž by, zrovna úsek u polikliniky posílá 700,- za rychlost 51 km/h (resp. 54 km/h, po odečtení odchylky 3 km/h). Nejlepší fór je, že pokuty chodí i třeba hasičům. Úplně úžasný sledovat bedlivě rychlost a nevěnovat se ostatním věcem. Třeba ve špičce ideální.
Pokud dobře čtu, tak ta velmi nízká pokuta byla za rychlost 54 km/h. To je dobře.
Číst umíte dobře, metrologii neovládáte.
Hodnota 54 km/h je hodnota změřená, ne skutečná. Skutečnou hodnotu lze pomocí hodnoty změřené určit v daném pásmu nejistoty měření na určité hladině pravděpodobnosti. A protože v právním státě se případy nejistoty vždy vykládají ve prospěch obviněného, započítá se dolní mez příslušného intervalu, v tomto případě 51 km/h. Pokutu tak dostáváte za 51 km/h, nikoliv za 54 km/h.
Veškeré meze definované zákonem (pásma sankcí, počty bodů) se vztahují k takto určené hodnotě, nikoliv k hodnotě, kterou ukázalo měřidlo.
S těmi odchylkami samozřejmě musí každý řidič počítat a jet podle toho. Tedy ani omylem nemůže jet třeba 52 km/h s tím, že se do odchylky ještě vejde.
Vůbec jste to nepochopil.
Tak za 1. k prispevku pisatele, prekroceni rychlosti neni buzerace, je to prekroceni rychlosti. To jen na okraj.
2. pokud vam prijde pokuta za 51km/h resp. 54km/h je to porad prekroceni rychlosti, nikdo o tom nerozhoduje, proste to posle automat. Muzete podat odvolani, pak se tomu nekdo venovat bude, a je mozne, ze vam pokutu smazou, ale je to prekroceni rychlosti.
Tak proste jedu treba 45-47, nic to nikomu neudela, je to nepatrny rozdil v rychlosti a mate jistotu, ze vam pokuta neprijde.
Poslední odstavec je úplně mimo. Jezdit 45-47, abyste udělal panu policistovi radost, je vrchol devótnosti. Pokud říkáte, že 50 je 50, tak to musí platit na obě strany.
Co se týče chyby měření, za tu odpovídá ten, kdo měření provádí a zohlednit ji prostě musí, opravdu nemůžete nikoho obvinit z porušení předpisů o 1 km/h, když máte pásmo nejistoty +/- 3 km/h.
Co se týče principu „in dubio pro reo“, je to jeden z naprostých základů. Stejně jako to, která strana nese důkazní břemeno.
Všechno ostatní jsou jen hospodské kecy.
Samozřejmě, že jsem to pochopil. Ale nechápu, proč bych se tím měl zabývat. To co píšete, je nepodstatné.
Není žádný problém dodržet požadovanou rychlost. Pokud to pro někoho problém je, nemá za volantem co pohledávat.
Nějak jste uhnul od tématu, asi došly argumenty.
Vaše poslední věta je klišé, které se tu opakuje často. Proto se i já opakovaně zeptám: Opravdu si myslíte, že nedodržování rychlosti je způsobeno nějakou neschopností nebo problémem na straně řidiče?
Ústí není Praha…
Bohužel. Praha už zaostává i za českými krajskými městy.
Noo Ústí je exotika.
Aha..A CB?
U nás v Ústí na červenou neprojede.My s takovými hrisniky u nás v Ústí zatočíme.