Ústí rozšíří trolejbusové tratě, nová spojnice nahradí autobusovou linku

Trolejbus Škoda 27Tr pro Ústí nad Labem. Foto: Škoda GroupTrolejbus Škoda 27Tr pro Ústí nad Labem. Foto: Škoda Group

Nová trať propojí Krásné Březno a Dobětice.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal Bartoníček

Bude trať jednosměrná nebo obousměrná?

Vrabec na střeše

A budou tam tam ty trolejbusy vůbec jezdit? Jelikož i v Krásném Březně je množství těch jejichž barva pleti se nesmí vyslovit větší než malé.

Daniel

Taková investice rozhodně nezachrání ten totální rozvrat co nastal pár měsíců zpět.

Gejza

A jak to vypadá s vodíkovou mobilitou v Ústí? Že by rozšiřování trolejového vedení bylo tichým projevem vyšumění záměru zavedení vodíkové trakce?

Jiří Kocurek

Ikdyby ano, tak jen dobře. Energetická náročnost vodíku je …

Aussiger

Spolchemie má vodíku celkem dost, ale to je ten „šedý“…kdoví jak to celé s H- mobility skončí. Nicméně jste-li dost solventní můžete DP udělat nabídku..

Kubrt

Vodík ze Spolku není šedý (fosilní), ale jedná se o vedlejší produkt chlórové elektrolýzy. Jeho „barva“ tedy odpovídá mixu zdrojů elektrické energie v ČR.

Pozorovatel

Momentálně má Ústí nad Labem kolem 60 procent dopravy v elektrické trakci. Po zavedení parciálních trolejbusů na linky 74 a 75 ten podíl ještě stoupne. Nikdy se v Ústí neuvažovalo, že by se trolejbusový systém měl nahradit vodíkovými autobusy. Vodíková trakce i přes všechny své nevýhody se měla zavést v rámci diferzifikace jako doplněk právě k trolejbusové dopravě a měla hlavně nahradit naftové autobusy, protože všude se nedají nasadit parciály. Šlo i to, že vodíková mobilita v ústeckých podmínkách (v místní chemičce vzniká vodík jako druhotný produkt při výrobě, aby mohl být použit, musí se vyčistit) mohla být jako alternativa… Číst vice »

Kubrt

Ústecký vodík je velmi čistý, vyrábí se při membránové chlórové elektrolýze. Nicméně aby se dal použít pro tankování vozidel, musel by se stlačit, což by byla další investice (v i jinak dosti ekonomicky náročném dobrodružství jménem vodíkové mobilita).

MCZ

I vodík ze Spolchemie se před použitím jako palivo pro autobusy musí vyčistit…

Kubrt

A od čeho?
Ve fosilním jsou CO a zbytky uhlovodíků a síry, ve rtuťovém rtuť, ale v membránovém??

MCZ

To netuším, ale stavba čističky vodíku nebude bezdůvodná… https://dpmul.cz/projekt-vodikova-mobilita

Jiří Kocurek

Alternativa nezávislá na dovozu pohonných hmot to až tak úplně není, ta chemička (a tím i její druhotná výroba) závisí na zpracování ropy.

Aussiger

Bylo načase..

liborvavrik82

Zatrolejování ulice Výstupní dává veliký smysl. Úsek linky 75 (za mého života v Ústí v Doběticích to byla 5ka) mezi Doběticemi a Krásným Březnem se přímo nabízí. Pro výluky a nenadálé situace na silnici podél Labevznikne alternativní trasa pro trolejbusový provoz.

Kubrt

Rozumím tomu dobře, že do trolejbusů přejdou linky74 a 75 s tím, že úsek od rondelu ke konečné OC Všebořice bude pojížděn na baterku?

Al de Baran

Ta druhá stavba mi přijde nějak zmatečně popsaná: není to spíš tak, že se má doplnit stopa mezi zmíněnou křižovatkou Božtěšická-Vinařská a bukovským rondelem?

Kubrt

Tak tomu taky rozumím.

Honza

Taková stopa tímto směrem tam ale již je. Jak je to napsané to chápu jako místo pro natrolejení v zastávce Pod Holoměří směrem k nemocnici.