Ústí nesouhlasí s navrženou trasou vysokorychlostní trati, žádá odklon nákladní dopravy
Stanice Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Údolí řeky a nivy Labe jsou pro nás tak cenným územím, že bychom byli rádi, pokud by byla odkloněna nákladní doprava, říká náměstkyně z ANO.
Z diskuse jsem si udělal obrázek o části diskutujících. Mnozí vůbec netuší, proč se navrhuje nová trasa VRT, proč se řeší změna ZÚR ÚK, ale přesto tu píší zaručené informace. Ústí nad Labem není a jeho politici nejsou těmi, kdo přišel s myšlenkou vést VRT přes Ústí. S tím přišli projektanti, kteří pracovali na různých studiích. Původní koncept VRT spojující jen hlavní města byl prostě ekonomicky nevýhodný a nepřinášel republice, krajům žádné výhody. Ústí nad Labem je, ať se vám to líbí nebo ne, dopravním uzlem. Je logické vést tudy VRT. A politici v Ústí to samozřejmě podporují a chtějí.… Číst vice »
Ústeckým radním by už někdo měl říct tu zásadní informaci.
Ekonomické hodnocení VRT přes Ústí bez nákladní dopravy nevychází.
To znamená: Bez nákladní dopravy nebude žádná VRT přes centrum.
Pokud toto Ústečtí radní nepochopí, tak se SŽ vrátí k VRT paralelní s D8 a terminálem za městem.
Tímto však připraví mnoho míst Ústeckého kraje o kvalitní dopravní spojení a nákladních vlaků se v žádném případě nezbaví. Naopak, jich bude ještě přibývat. A přestavba nádraží Střekov a Ústí – Západ (centrum) se přesunou do kolonky “výhledově”.
Tak, tak. Nedivím se, že to v Ústí vypadá, jak to tam vypadá, když je v čele tohle…
NIMBY forever
Co ústečan, to odborník na trasování VRT, dopravní technologii a územní plánování…
A taky na sběr surovin, sociální dávky atd atd
Neprojdou ………..
No co? 😅 Pomalu se bude zvyšovat význam Roudnice na úkor Ústí a jeho okolí. Budou si za to moci sami.
Roudnice? Se stanicí kdesi v polích pod Řípem? No…
V Roudnici by se měli tvářit více průkopnicky a vybudovat všehoterminál ve Štětí hned naproti přes Labe. Navíc by tam mohly zastavovat vlaky pro účely mistrovství ve veslování a kanoistice, včetně přepravy zavazadel/lodí.
Ano, je to pro ně tak cenné území, že si zde radní postavili mega halu za účelem pronájmu. V lokalitě se stoletými vilkami a dalšími historickými stavbami.
VRT v Ústí nebude nikdy.
Aby z té VRT do Ústí nebyla nakonec cyklostezka.
„V prostoru Předlic je koridor navržený tak, že významně zasahuje do pozemků společnosti Centropol, na kterých se připravuje stavba průmyslové zóny…“ To myslí vážně? Takže nejdříve vyhradíme plochy pro průmyslové zóny a obytnou výstavbu a pak mezi nimi budeme složitě kličkovat a hledat trasu pro liniové stavby jako je železnice? Skvělé plánování, bohužel u nás dost obvyklé. Ve výsledku se pak nepostaví nic nebo je to mnohem komplikovanější a alespoň třikrát tak drahé.
Tak aspoň se odkopali, jinak to moc nedávalo smysl…
Je-li to pravda, pak je to Ústí patrně v rukou party schizofreniků.
Pokud tam má být ekologicky šetrná výroba, měla by být napojena na železnici. Ne nutně přímo na průtah, ale obecně. Počítají aspoň s tím, nebo jim vlaky jen překážejí v té ekologii?
To dost záleží na tom, co by se tam mělo ekologicky vyrábět. Jsou provozy, kde zásobování vlakem absolutně nedává smysl a to jak z ekonomického, tak ekologického hlediska.
Centropol ?? To je ten energo-gigant ??
Nebylo by lepší vést VRT (RS) na Berlín přes Liberec? Zabily by se hned dvě mouchy jednou ranou, na Střekově by byl dál až na pozdně večerní a brzké ranní hodiny, no dejme tomu, klid a Reichenberg by se konečně dočkal vytoužené rychlodráhy. Hlavně by byl poklidný historický charakter Ústí podobně jako třeba v případě Litomyšle zachován pro budoucí generace.
jestli ustí chce být skanzen jako je teď tak proč ne 🙂
Zcela vážně: myslím, že vést takovou „VRT“ vhodnou i pro nákladní vlaky (co se plánuje pod Krušnými horami) by vhodné bylo, a to z několika důvodů. Především by tam nebyla potřeba megalomanská stavba v podobě Krušnohorského tunelu – nevěřím, že se na to najdou peníze; navíc v Německu prosazují jeho prodloužení až k Heidenau, čímž by jeho délka znova významně narostla. Dále by i ten Krušnohorský tunel ústil do vytíženého uzlu v Drážďanech, zatímco u libereckého koridoru by nákladní vlaky mohly u Horky uhnout na nákladní magistrálu Wegliniec – Magdeburg. Je zde možnost výstavby po etapách, kdy každá etapa něco… Číst vice »
„Nevýhodou by byla nutnost dojednat celou věc s Polskem….“
A tím to celé padá. Zkušenosti s peážemi tomuto řešení dává STOP.
Přesně a nákladní doprava by tak mohla vesele drandit po obou březích Vltavy tak jak tomu je dodnes.
Marná by nebyla ani varianta přes Louny a Chomutov a Saskou Kamenici, dál do Berlína by šlo využít buď varianty přes Drážďany či Lipsko (kde už je dokonce hotová VRT). Zároveň by se zhodnotilo dnes taktéž katastrofální spojení Praha-Karlovy Vary.
V Ústí nás nechtějí, takže nepojedeme do Drážďan k napojení na rychlou síť, ale vezmeme to přes Liberec do Cottbusu?
To mi připadá jako docela neotřelá myšlenka…
Němci mají trakci již v Horce a modernizace trati Praha – Liberec je také na stole. Poslední dobou kraj Ústí nad Labem řeší jen autobusy.
Jak je to vůbec s provozem cisternových vlaků v tunelech dlouhých 20km a více? Zajímá mě jestli by cisternové vlaky převážející výbušné látky mohly do krušnohorského/potažmo středohorského tunelu a nejezdily stejnak po staré trati. Podobně je tomu u některých alpských tunelů.
Jen pro zajímavost, jakých třeba? Jde jen o délku nebo i další faktory? Třeba takový Simplon se objíždí dost složitě.
četl jsem to v případě Lötschberského tunelu
No obecně do tunelů přepravu paliv moc nepouštět. V případě mimořádné události by se tunel dosti zvětšil a byly by z toho vícenáklady.
Jo, takové Ústí, Chlumec, případně spolky dokážou tu naši VRT spolu s naši byrokracií, za kterou ale můžeme svým způsobem my všichni, spolehlivě zazdít. 2027: Cháááááááááááá
A tunel v údolí? Úplně super myšlenka…, aneb známe z Českých Budějovic, že…
lze na to nahlizet i z jine perspektivy…proc stat a statni organizace mlzily a mlzi o vecech kolem VRT – hodnoceni a vyber trasovani, skutecne vyuziti novych trati a stavi dotcena uzemi do pozice „nabidka co se neda odmitnout“? V mediich koluji jen ty pekne veci…osobacky 350km/h, pak ovsem najednou, tak vlastne od hranice po Usti to zase tak moc neplati, ze to bude zdruzena doprava bez parametru VRT a ne jen koleje, ale dalsi stavby navazane na tuto trat > prekladiste kontejneru Chabarovicich, rozradiste, estakada k napojeni na vetev smer Teplice, takze najednou z osobniho rychlovlackuse stava mohutna prumyslova… Číst vice »
co se jim furt sakra nelíbí? vždyť ta VRTka nebude víc zasahovat do území jež Shinkansen v Japonsku
Ve Střekově to vyjede z tunelu, mírná zatáčka na most, dolů na nádraží vedle centra a zase tunelem někam pryč. Pár zbouraných domů je holt daň za pokrok a lepší spojení do centra Práglu než má Zličín nebo Černý most. Hlavně že se vedení města o Střekov celé desetiletí nezajímal 🙄
Pár zbouraných domů je fcajku pokud nejsou vaše, milej pane
Záleží na tom, jak velký odškodnění dostanu.
Hlavně stejný dům jinde. Co s odhadní cenou, za kterou se reálné baráky neprodávají.
jo s těma cenama to bude teď dost ošemetný…
Myslím, že na Střekově bude za peníze rád každý rozumný člověk, protože Ústí a hlavně dost často smrad k zblití.
A zrovna i ta čtvrť tam není moc lákavá.. ale zase kdo tam žije odjakživa, asi se mu těžce opouští.
Na to musí být nějaké kalkulovatelné bolestné, jinak by se nehnul skoro nikdo a nikdy.
Co takhle začít s vymístěním průmyslu z toho cenného údolí, než nějaká dráha.
Pak by ovšem dráha měla jít s průmyslem. I když, (nejen) pro ten už si vedle postavili autodráhu. To je pak těžké.
Má Ústí lepší argument, než NIMBY-based?
Ach jo..
Nemá
Mno, mile Usti, myslim, ze je na case se zkusit s Nemci dohodnout, zda ten tunel nelze uplne jinudy. Protoze tudy to zjevne nepujde. Napr. nekudy kolem Mostu.
No jestli to nepůjde špinavým údolím s chemičkou tak horší území už nemáme…
Jediný kdo je špinavý a rozkradený je to město (a lidi, kteří v něm žijí), okolní příroda je čistá a jedna z nej v ČR.
Ekologická železniční nákladní doprava jim po VRT bude vadit a v dosavadní trase jim nevadí, zatímco neekologická silniční nákladní doprava jedoucí i mimo dálnici jim nevadí. A každé 4 roky po volbách bude to vadí-nevadí jinak.
aha….a mate nejakou studii EIA, ktera podporuje vase tvrzeni nebo to jsou jen dojmy s pojmy? vasim tvrzenim rikate, ze D8 bude po dostavbe VRT zbytecna…vsechno pojede vlakem, lidi, naklad… No nepojede. kolik RO-LA vlaku vidite dnes? Vse bude o cene na 1/km a logisiticke siti. nekde se ten naklad bude muset slozit a odvest nakladakem. A jedno takove prekladiste ma vzniknout v Chabarovicich….takze zde zatez nakladni dopravou by narostla. VRT v nasich podminkach je v principu zbytecna. Hlavnim duvodem VRT ( lepe receno zdruzena trat) je otevrit novy mohutny dopravni kanal mezi severem a jihem. osobni VRT je nerentabilni.
No D8 hlavně byla zbytečná, dokud nestála a mohla být místo ní posílena železnice. Že neustále upřednostňujeme silnice a pak argumentujeme tím, že vlakem „nic nejezdí“, je hloupý alibismus. Náklad se může též rozřadit a jet na vlečku, pokud by byly na kolejích srovnatelné podmínky. Ovšem, vytvářet novou zátěž k té vytvořené silniční (kam jsme nahnali přepravy z kolejí) je nesmyslné. Smysl ovšem má ulevit aspoň těm ostatním silnicím, kde kvůli vytvoření stoky narostl provoz neúnosně. Jistě, můžeme to látat ještě dalšími silnicemi, ovšem zase s přelivem přeprav z kolejí, kde už jich je jen něco okolo 17 %. Problém… Číst vice »
To by to rozřazování a přísun na vlečky nesměly trvat týden a stát podstatně víc jak ten kamion. Pokud by to železnice zvládaly stejně rychle nebo i rychleji a levněji, tak by o přepravy nebyla nouze. Pak by dávalo smysl i místní překladiště. Ale většina závodů u nás nevyprodukuje tolik zboží, aby to naplnilo vagón, málokdy jede všechna produkce k jednomu zákazníkovi. Většinou jede kamion s několika cíli a rozváží postupně. Tam už dráha nemá šanci.
Kontejnery jsou různých velikostí. Pro naložení i pro poslední míli jej stačí z vagonu na auto přeložit pomocí mechanismu umístěném na tom autě, a to přímo z koleje pro vykládku/nakládku na kterémkoliv nádraží. Ani vlečka nemusí být. Takto se to umělo již před cca 40 lety. Nyní se jen vymlouváme, že to nejde.
….vasim tvrzenim rikate, ze D8 bude po dostavbe VRT zbytecna… Neříkám. Pouze konstatuji jakou dopravu v lokalitě mají a jaká se má realizovat a současně jak se k tomu ve výsledku nově staví. Nic jiného v tom nehledejte. Nebojte, na Vaši dálnici a ani na jinou silnici bych si nedovolil „sáhnout“, protože vím, jaký hněv bych tím vyvolal a navíc k tomu jsem se nikdy a nikde nechystal. RO-LA je dnes mrtvý projekt a na krátkou přeshraniční dopravu by stejně neměla smysl. Už jen z důvodu přepravy té značné mrtvé váhy + řidičů v osobním voze. Daleko výhodnější je přeprava… Číst vice »
Jak začne komunál kecat do mezinárodní dopravy, nikam to nepovede…
Město samozřejmě musí být do takové akce zapojené, ale musí to být konstruktivní. Tady město si uvědomuje, že VRT bude přínosem, což je fajn, ale pak už nevědí, co chtějí a jestli je to vůbec reálné. Tady by měl nastoupit nějaký komunikačně zdatný „moderátor“, který by dokázal se všemi stranami mluvit, přivést je k jednomu stolu a hledat konsenzus. Což tedy nevím, jestli někdo takový existuje.
Myslíte zřejmě mediátora, ne moderátora. Mediátoři existují, ale pokud např. SŽ nebude ochotna jednat o variantách, a jen hledat argumentaci pro své postoje, tak sebelepší mediátor nic nezmůže. Ostatně i z článku vyplývá, že jiné varianty se vůbec neposuzovali. SŽ jako investor má hledat řešení a umět vyjednávat, nikoliv aby dotčené subjekty laskavě navrhovali řešení schůdná pro SŽ a jinak drželi pusinku a krok.
Tak to je po třetí za tři roky co Ustí žádá změnu trasy, jak se s nima má někdo dohodnout když sami neví co chtějí…
Tak hlavně, že je to na koho hodit. Po třetí za tři roky žádá to samé? No, to je hrůza… To je ovšem problém SŽ, že ani jednou nedokázala adekvátně reagovat a jen se to pokoušela tzv. vysedět. Železnice jaksi není pupek světa.
Ne je to jinak. Co volby to skvělý nápad. Nejprve je to moc mimo, dejte to k nám a pak zase je to u nás moc. Gratuluju jako občan Ústí sám sobě k super vládě města…
Jenže „moc mimo“ je k ničemu, to to pak nemusí být vůbec. Leda udělat sjezd a nájezd jako u dálnice, aby se stavělo pro zátěž přímo ve městě a ne někde na poli, zatímco autem můžete jet rovnou.
Jeďte se tam podívat a pochopíte. Bydlel jsem 40 let a už se nevrátím.
kolem Chlumce stale existuje vyhrazeny koridor, s kterym obcane nemaji problem. pak prisel nekdo s napadem napojit Usti ve stredu mesta a problem byl na svete…nyni jde o to ze SZ o stale platnem koridoru VRT nechce vubec jednat a tlaci na zmenu. Lide staveli sve firmy a domy dle platne ZUR s vedomim, ze koridor VRT je vyhrazen. A pak prisel nekdo, kdo rozhodl, ze VRT posle jinudy, tedy do oblasti zastavby…
No jo, taky to v tom Ústí vůbec nemusí stavět, jenže k čemu to pak bude. Máme trať, ale je daleko, jedeme autem. Chtějí asi dopadnout jako Jílové u Prahy, které si sice vydupalo železnici, ale tak daleko, že je to teď moc pro Jílové i Kamenný Přívoz, a obojí se vozí aut(obus)y, a tak vysoko, že vznikly energeticky náročné sklony. Sice už umíme rekuperaci, ale ještě ne levitaci ke vzdáleným stanicím.
Co je v tom Jílovém tak, že nestačí ty přímý autobusy do Prahy ? A tomu vlaku by sklony nevadily ?
Nějaký takový „mediátor“ alias Tonda Blaník by se šiknul, bylo by to ve finále levnější a efektivnější 😃
Takže takový myšlenkový svět panuje na SŽ? I nu pak si za vše může sama.
Vážený pane, nejsem zaměstnanec SŽ, ani k této organizaci nemám žádný vztah a nemám s ní žádnou smlouvu a ani jsem nikdy neměl. Tady ale fakt nemáte pravdu, za tohle SŽ nemůže a nemůže. O vedení trati rozhodují politici a ne SŽ a v územních plánech je původně VRT vedená jinudy. Varianta přes Ústí byla zavlečena městskými politicky Ústí a SŽ byla proti. Teď funguje jakási politická komise, která to má vyřešit. Tím se nezastávám SŽ v jiných případech. Ověřte si prosím fakta. Pan Sůra tady o tom psal.
Zkuste méně demagogie. Nic z toho co jste napsal, neopravňuje SŽ k tomu, aby některé varianty vůbec neprověřovala. To co je, či není v územní plánu je druhořadé, politici jsou schopni to vyřešit, ale napřed musi SŽ reálně řešit připomínky a nedělat vlastní politiku, protože podle dojmu nikým nevolených zaměstnanců SŽ to bude takto. Fascinující je to zejména proto, že ti samí co takové potlačování silou podporují či jej sami činí, se projevují strašně ublíženě, když to na ně použije druhá strana.
Nesouhlas. Jestli neplatí uzemní plán, tak je jen chaos a soudy.
Co to má společného s platností? Změna územního plánu je samozřejmě možná a oní rozhodují politici. A územní plán obsahuje na takové stavby jen územní rezervu ne definitivní zakreslení stavby. Jen třeba respektovat zákon. A chaos a soudy hrozí při potlačování silou i tak.
Tak to se dobře vybarvujete, „hlavně posuzovat co nejvíc variant“…
Co není v územním plánu to jsou politici schopní vyřešit – jo, tak za dvě desetiletí a po třech žalobách.
Tak holt radši ať to jde opodál, nějako „dopojení“ pro lokální spoje se už časem dodělá (a nebude na to žádný spěch, pěkně v klidu se může posuzovat třeba sto variant)…
Osobní osočování místo argumentů? Vůbec netuším jak jste j těm vašim vývodům došel. Mám z toho pocit, že se domníváte, že SŽ se neodporuje, jen poslušně kývá. Oni ti politici také rozhodují o penězích. Takže to také může být za desítky let. A pokud se někteří z nich časem dostanou na místa kde o nich budou rozhodovat, tak ta neochota se skutečně bavit a hledat řešení může být lehce příčinou proč se nic nepostaví. Ale to chce vidět dál než kam sahá černobílý pohled na svět.
Jo, a dopadne to jako u tratě Benešov – Tábor, kde po přesunu vlakových zastávek zůstaly autobusy u těch starých, včetně těsných přestupních časů, případně vlak staví raději v lese za kopcem, kam půjde leda houbař, anebo o kus dále v poli, ať to místní nemají moc blízko. U Ústí je problém, že je to větší město, a chybějící vazby zkomplikují kýženou přepravu po kolejích dostatečně velkému množství lidí i věcí. Ale jestli to chceme stavět jen, aby se vykázalo, že přece železnici podporujeme, byť na ní zůstává menšina přeprav…
Myslel jsem moderátora diskuze mezi jednotlivými stranami. Klidně tomu můžeme říkat i mediátor, ale hlavně aby někdo takový existoval.
Hledáte moderátora, tedy nejde vám o hledání konsenzu, ale o jakousi debatu, kde témata bude určovat moderátor určený SŽ. Mediátor je něco jiného.
Zprostředkovatel versus uvaděč/hlasatel, no. 🙂
Potrefená husa nejvíce hýká… a ještě se špatným pravopisem… Když už se teda jiné varianty neposuzovaly tak prosím s tvrdým Y. Dotčené subjekty také laskavě navrhovaly… Lidé v ústí se rádi vyjadřují k věcem, kterým nerozumí a za svůj názor se ani trochu nestydí, naopak ho se vší pýchou vystavují na obdiv na sociálních sítích a v diskuzích.
Děkujeme za názor!
Martin Kolovratník! 🙂
PS: Samozřejmě jde o ironii.
Vážení a milí radní města Ústí nad Labem, VRT původně vůbec neměla vést Vaším městem, a díky tomu také původní trať vedla od Vašeho města ku matičce Praze jinudy a nevyvolávala protesty obcí, neboť byla dlouhodobě ukotvena v územních plánech. Na základě žádosti Vašich předchůdců, kteří namítali, že pokud VRT nepůjde přes Vaše město, pozbude ono značného významu. Díky tomu SŽDC celou věc přehodnotila, a navrhla trasu jinou, čímž došlo k opuštění trasy původní a objevila se u obcí, které s tím dříve nepočítaly a tudíž se pochopitelně brání a požadují věc navrátit tam, kde byla. V mezičase se politické… Číst vice »
Chtějí ještě jednu věc a to pozemky pod stávajícím nádražím Západ s argumentem, že potřebují místo pro obecní bytovou výstavbu. To sice zní hezky, ale v polistopodové transformaci město vetšinu pozemků prodalo, přesněji politická mafie je rozkradla.
Proste lokální populizmus placený v veřejných penež.
No, zase takové stanice v pustinách, to je docela bažina pro využití tratě, zvláště bez potřebných napojení. Zajímalo by mne, co si slibují od stanice v polích nad Roudnicí (přestup z lokálky, pokud vůbec) či u Nehvizd (kde mohlo dojít k posunu a napojení přes Mochov jak na Čelákovice, tak na Český Brod, ale nebude). Zřejmě jen úlevu pro paralelní dálnici a další lidi s auty. Nic moc. Městům a obcím blíže Praze to může být jedno, nakonec v té Roudnici mohli postavit parkovací dům u nádraží a nějakou příjezdovou cestu mimo centrum, bylo by to pro všechny.
Zde jsem si dovolil naznačit o jak „cenné“ území se jedná: https://mapy.cz/s/dupelonage
Široko daleko není nic co by opodstatňovalo tunelovou variantu. Troufám si tvrdit, že tím, že bude ANO blokovat stavbu jde ve výsledku proti vlastním občanům.
Ta cennost může také spočívat v tom, že právě tudy jsme přes toto území křížem procházeli zamlada při nedělní procházce a proto sesouhlasím s jakoukoli změnou. Znám to z našeho města velmi dobře.
Tímhle přístupem nakonec zvítězí varianta s nádražím za městem, která nebude pro město moc přínosná
Ta varianta vedení mimo Ústí v souběhu s D8 by umožnila rychlejší vlakové spojení Prahy s Teplicemi a Litvínovem, takže by asi mělo smysl se k ní vrátit.
Teplice a Litvínov mají dohromady míň obyvatel, než Ústí. Proč chcete upřednostnit menší obslužnost?
Protože Ústí to zdá se chce, ale jedině podzemím…?
Rychlíky do Ústí by jezdily přes Lovosice a pokračovaly do Děčína, do Teplic a Litvínova by to byla druhá linka. Ústí by i tak VRT přinesla výrazné zkrácení jízdní doby.
Protoze to s bahnem bude rychlejš, než až do Usti a vznikne ideální přestupní uzel napojeny i na auta
I na auta, nebo hlavně na auta? Pro koho je ideální přestupovat na periferii, případně přestupovat dvakrát místo jednou?
A o kolik? 3 minuty? Stojí to za to, že z Ústí ti bude dál?
Pomalejší. Protože samotné TP půlhodinový interval samostatné linky z Prahy neoduvodni. Když se do TP pojede přes UL, jsou přínosy takových vlaku vyšší => spíše se zavedou. A co je úspora 5-10 min. proti prodlouženému čekání na spoj, zvlášť takhle v okrajové časy…
Ideální. Ze vše ježdění na Hlavni je přežita blbost. Už jen proto, ze na jedné straně řeka, na druhé namesticko, které je tak historicky bezcenné, ze se tam prodává jen vetes a je tam převaha trvale opalenych obyvatel. Nákupní atd je jinde. A to, ze projede městem více S bahn a rozveze to po městě je daleko lepší, než soto foto s ICE na Hlavaku
Jen aby chtěli přestupovat… Další ponaučení v tomto smyslu se už léta chystá v Brně, tak schválně. 🙂 Jasně, úleva centru rozvozem i (!) z okrajů je dobrá, vynucený přestup už daleko méně.
Nejen pro město. Pokud tam nepojedou přímé vlaky z města, neuleví se od aut ani okolí stávajících silnic, u stojící dálnice už je to asi stejně jedno, až pak v uzlu (Praze) se projeví auta těch, pro které už je přestup navíc příliš nepohodlný.
1. Nakladni vlaky nyni jezdi pres Usti… nesouvisi to s VRT, dokonce jezdi tim udolim Labe…
2. Zmena trasy znamena i odklon osobnich vlaku, na trase Praha-Teplice a Praha-Drazdany…
Tak co chteji?
Obávám se, že nevědí co chtějí. Tedy kromě prezentace vlastní osoby.
Je to výhodné prudit do dalších voleb…
Možná nechtějí, aby kamiony z dálnice za městem (ty, které zde nemají start ani cíl) přešly na vlaky městem, to je to celé. Cena? Setrvale nízký podíl nákladů na kolejích, osoby tlačené do aut nutností přestupu na vlak na periferii. Ten hluk lze přitom řešit, menší vůle je bohužel k omezování celkových objemů přeprav větší orientací na místní výrobu a spotřebu, a jejích směřování na celkově šetrnější (byť při vedení tratě městem místně ne tolik) způsoby přepravy.
To je dojemné, jak radě města záleží na krásách údolí Labe. Možná by mohlo město začít tím, že by se posnažilo, aby to u nich konečně nevypadalo (místy) jak 3 roky po válce.
Jakože nálety už milosrdně zarůstají sutiny?
Ona ani ta mega novostavba obludného nákupního střediska po vzoru (nejen) pražských periferií tomu moc nepomohla. Hradba jak pěst na oko, lanovka až z posledního podlaží – něco jako úžasný přístup a příjezd na autobusová stanoviště v Budějicích. 🙂 Komerce nade vše.
….něco jako úžasný přístup a příjezd na autobusová stanoviště v Budějicích….
Zejména když jsou mimo provoz eskalátory. Ovšem to, že tam postavili zaměstnance, kteří navigovali lidi do výtahů (snadno přehlédnutelných), to bylo velmi pozitivní. Málokdo něco takového očekával.