Dopravní podnik města Ústí nad Labem (DPMÚL) od 15. prosince zdraží jednotlivé jednorázové jízdenky pro cestování po městě, současně ale zlevní jízdné pro ty, kteří si kupují roční časovou jízdenku. Dopravní podnik změnu oznámil v tiskové zprávě. Poslední zdražení nastalo v ústecké dopravě v roce 2011.
Jednorázová jízdenka na 45 minut pro zónu 101 bude nově namísto 18 Kč stát 20 Kč, hodinová jízdenka podraží z 21 na 22 Kč. Zdraží ale jen papírové jízdenky. V případě, že cestující k odbavení použije svou bezkontaktní platební kartu, bude mu ze zvýšené ceny odečtena 10% sleva a za jednorázové obyčejné jízdné zaplatí 18 Kč nebo 19,80 Kč dle délky platnosti jízdenky a zvolené zóny. U zvýhodněného jízdného dochází ke zvýšení ceny u jednorázové jízdenky na 45 minut z 10 Kč na 12 Kč, u jednorázové jízdenky na 60 minut z 12 Kč na 14 Kč.
U zlevněného jízdného dochází ke zrušení papírové jednorázové jízdenky s platností na 45 minut. Zachována bude papírová jednorázová jízdenka zlevněná s platností na 60 minut, určená pro zóny 101-101/121/122/171 v hodnotě 5 Kč. Důvodem zrušení zlevněné papírové jednorázové jízdenky s platností na 45 min je stejná nominální hodnota jako u 60 minutové jízdenky v papírové podobě. Dále dochází ke zvýšení cen všech jednodenních a časových jízdenek: například měsíční jízdenka zdraží z 535 na 585 korun, čtvrtletní z 1395 na 1500 Kč.
Zlevní naopak roční kupón: dosud stojí 4845 Kč, nově bude stát v zóně 101 3990 Kč. „Věříme, že tuto změnu přivítá řada cestujících. Do této doby jsme se setkávali pouze s negativními komentáři s tím, že máme nejdražší roční kupón. Cena ročního kupónu bude nově vycházet v přepočtu na jeden den 10,93 Kč,“ uvedl výkonný ředitel společnosti Libor Turek.
Dobrý večer Pane Sůra, zajímalo by mě zda-li jste měl k dispozici dokument viz níže od str. 256, (kdyžtak mě opravte) z něhož vyplývá, že město zdražuje na základě domluvy s krajem protože cena snad už přes rok se drží uměle. Viz: https://www.kr-ustecky.cz/assets/File.ashx?id_org=450018&id_dokumenty=1738375
Měsíčník bude stát 585 Kč? V Praze nebo v Brně stojí 550 Kč. Řekne mi někdo, proč bych měl za tak mizernou dopravu platit víc?
Nepřiměřené naopak je, že v Praze za tak skvělou dopravu stojí tak málo.
To je možné. Ale každopádně jde Pražákům hlavně o to, aby cestovali MHD a vykašlali se na auta. O co jde vedení v Ústí nad Labem?
Ty kraso v Ústí teď platili 4,8tis. Mnohem dráž než v praze
Most – Litvínov: 6.000 Kc
Most: 4.000 Kc
Vzhledem k rozsahu sluzeb a kvality take des.
V Praze se taky platilo 4750 než bylo zavedeno „MHD za 10 Kč na den“
Ale jaký je rozsah nabídky MHD v Praze v porovnání s jakýmikoli krajskými městy s výjimkou Brna a Ostravy?
Z hlediska nákladů není ani tak důležitý rozsah celkové nabídky, jako průměrná vzdálenost, jakou cestující ujede a také obsazenost spojů. Ta je v malých městech o dost nižší, než v Praze.
Ja bych spise rekl, ze vcetne Brna a Ostravy. Praha je diky metru naprosto nesrovnatelna s libovolnym jinym mestem v Ceske republice. Pouze o rozsahu nabidky to vsak neni, je to i o ochote a schopnosti daneho mesta MHD dotovat.
Před X lety jsem viděl tabulku, kde byl poměr tržeb z jízdného ku celkovým příjmům jednotlivých DP v ČR; Praha tento měla suveréně nejnižší (25 %), ostatní města byla někde mezi 30-50 %.
Nejen ústecký.. Turnov-Jablonec nN IDOL 42 místo 28, už realita .. ( produktivní cestující )
Teda ale to, že má Praha s nesrovnatelně rozsáhlější MHD levnější dlouhodobé časové kupony, o vedení města ´ústí leccos vypovídá….Burešovo ANO a sujbekt co se jmenuje „UFO“Víc asi netřeba vědět :)…Ale co si lidi zvolili, to mají, třeba jednou „bude líp“ 🙂
U zdražení 45minutové jízdenky je nejspíš překlep a má být na 20 Kč.
jj, chyba. díky za upozornění.