Prosim vás Terasa je léta létoucí furt stejná. Což je asi její hlavní „úpadek“ – na rozdíl od jiných velkých sídlišť v republice se moc nerozvíjí. Ale do někam fakt nešla.
Hlavní problém Ústí nad Labem je jeho skladba obyvatel, kdyby byla jiná, vyřešilo by i většinu ostatních problémů a i přes velké šrámy z minulosti by to mohlo být pěkné město.
skladbu obyvatel ovlivňují spekulanti odjinud, kteří tam sestěhovávají nepřizpůsobivé. přitom těžko bych hledal místo v lepší geogr. poloze, po dálnici ani ne hodinu do prahy a 30 minut do drážďan.
Karel
1 rok
Ano, historie se opakuje. Kratkozrakost obyvatel, byť dobře míněna, zatemňuje rozum. Nákladní vlaky dnes přes toto „úžasné“ centrum jezdí delší trasou než budou jezdit po trase VTR. Navíc po trase VTR budou z Litoměřic jezdit pouze tranzitní vlaky směřující do Německa. Ostatní NV vnitrozemské budou jezdit v dosavadním režimu a co taková souprava dopravující uhlí respektive uhelný prach ve vagónech 50 let starých udělá za paseku něco vím, jezdí od mého bydliště necelých 100m….
Myslim, ze bychom meli rozlisovat trat a vlaky, blokovat stavbu kvuli starym vozum nedava smysl,…
Ohledne uhli je otazkou, jak dlouho a kolik se ho vubec bude prepravovat v budoucnu a take v jakych vozech… vetsina nakladnich vlaku bude spis kontejneraky… navic po moderni trati, ktera bude mene hlucna nez ta soucasna…
Poloha noveho nadrazi je defakto odstinena stavbami, i pokud tam bude rada demolici, jako v Revolucni, tak nova vystavba situaci muze jeste vylepsit…. a muze take zde vzniknout plnohodnotne centrum s obchody, restauracemi, kancelaremi i byty… ale to je na mestu Usti, jak si upravi uzemni plan…
Vašek
1 rok
Historie se opakuje. Když se v předminulém a minulém století budovaly železnice, nikdo ji nechtěl za humny, nikdo nechtěl, aby mu rozdělila políčko, proto se klikatí mnohde kilometry od vsi. A ruku na srdce, kdo by chtěl, aby mu dnes rachotila železnice pod okny. A pokud je ,,příznivé“ počasí, nese se hluk brzdícího vlaku kilometry a žádná protihluková stěna ho nezastaví. Vím, vím, tiché nákladní vozy, kotoučové brzdy, veřejný zájem,…… Přesto je naprosto chápu.
Tento historický mýtus, šířený méně vzdělanými chrudimáky není ničím historicky podložený. Pokud si prohlédnete terén západně a východně od obou měst, není co řešit, hlavní trať prostě musela jít podél Labe. To nic nemění na tom, že Chrudim byla do pol. 19. stol. významnější. Jestli místní obyvatele něco štve, tak je to absence lepšího napojení na pardubické hl.n., tedy neustálé couvání přes Rosice…
Zdrasa
1 rok
Prosím, neberte vyjádření současného vedení nijak vážně. Koalice myslitelů ANO a SPD. Už představa, že místo západního nádraží bude obytná čtvrť je naprostá blbost. Naproti chemičce na zamořený půdě. Krom toho na bydlení je v Ústí i poblíž centra spousta jiných míst, ale nikdo tam stavět nechce.
Převážně důchodci (protože Nedvědický má číslo na Andreje) a specifická skupina, kterou v Americe označují pojmem white thrash. Na mě je to dost extrémní pojem, ale popisuje tenhle druh lidí, v Ústí velmi rozšířený, nejlépe.
Tak jde spíš o to, že na nemalou část ústeckých voličů důchodového věku stačí ke zvolení se nechat s Andrejem vyfotit, dát na billboard a hlas máte jistý. Že by se nedejbože Andrej zajímal o Ústí, to naštěstí ne.
Chtějí mít drahý tunel, ale nechtějí, aby jim tam jezdily vlaky. Rychlé vlaky do Drážďan a do Prahy se stanicí přímo v centru by se jim sice líbily, ale bez těch nákladních vlaků to nemá šanci ekonomicky vyjít. Asi je čas, dokud se nerozmyslí, dát přednost i jiným projektům, investovat nejdříve do tratí přes Domažlice a do Liberce a zajistit tak víc rychlých a kapacitních tratí přes hranice i tímto způsobem.
Jak už tu psal někdo jiný, máme staro-nové vedení složené z těch největších „myslitelů“, kterým o rozvoj města reálně vůbec nejde. V minulém období stejný primátor VRT neřešil vůbec. Tak by mi jen přišla škoda, kdyby pár idiotů zvolených místníma důchodcema měla zaříznout jedinou naději pro rozvoj města, co zde je.
Ano, je jich tu hodně, mladí lidé se stěhují pryč. Kromě důchodců pak ty šašky volila ještě skupina kolegou v jiném komentáři správně identifikovaná jako obdoba „white trash“, která je v Ústí také široce zastoupena.
To sice ano, ale to prostředí, přece jen, je trochu civilizovanější, když vezmu okolí obou hlavních nádraží.
Leipaer
1 rok
Všechno okolo nás je předmětem nákladní dopravy. Buď jako surovina, komponenta, nebo výrobek. Když to vytlačíme z kolejí, ucpe nám to silnice, vážení páni rádní…
Přesně tak. Tady do toho začali kecat volení zástupcové, které si sprostý lid zvolil. Takže změna projektu a vrátit se k původní variantě zastávky u Chabařovic, když mají s průjezdem v centru takový problém.
To je ale nesmyslna varianta nekdy z 90 let, kdy se VRT planovala jen jako prujezd republikou bez zastavek krom Prahy a castecne Brna,…
Nema smysl Usti a Teplice defakto vynechat z VRT pac by to bylo jen spojeni Drazdan a Prahy a tedy jen mezinarodni preprava, vnitrostatni by musela prakticky zustat na koridoru nebo provozovana vice vlaky a tedy i s vyssimi naklady….
Zkuste si přečíst aspoň začátek článku. „Ústečtí zastupitelé“ opravdu nejsou úředníčci. Jsou to čerstvě zvolení zástupci občanů. Co si lidé zvolili, to mají.
A jak pozoruju u nás, různí „patrioti“ a „rodáci“ jsou obvykle velmi hlasitá skupina, kterým se vedení obce snaží vyhovět, velmi často i kvůli osobním vazbám.
Gwann
1 rok
Já myslím, že je třeba si přiznat, že míra naší demokracie připomíná vrtochy kocourkovskych radních. A bud s tímhle bordelem něco uděláme, nebo to můžeme zabalit. Chápu, nakladni vlak není idealka. Ale to není spousta věcí. Třeba dálnice z Ústí končící v Praze na Václavaku. Nebo nákladní prutah v Brně přes Židenice. Ulice v holesovickach. Můžu si vymyslet jakoukoliv pitomost za šíleně prachy. Ale pak se mi taky může stát, že se nepostaví nic. Osobně bych po tomto blabolu prestal jakkoliv zlepšovat železnici v Aussig. Což je přímo perla republiky, s krásou Trmic, Predlic a dalších zákoutí odkud se vystěhováli… Číst vice »
a co s tím má město dělat? pokud investor z Prahy skoupí byty a nastěhuje tam nepřizpůsobivé, tak co uděláš? zakážeš to? jak? když se město prohlásilo za ghetto, aby nevyplácelo doplatky, pání senátoři to zrušili. Ústí ničí lidé, kteří z Ústí nepochází, ale udělali si z něj dojnou krávu. To samé ruina Hotelu Máj? Majitel z Jablonce a čeká až to samo spadne…nikdo s ním nehne.
Nu co, nechtějí vlaky, chtějí bydlet a jezdit auty. Akorát to měli říct přímo a přiznat si následky. Ještě by možná rádi na vlaky vzpomínali.
Jouda
1 rok
Ústí nad Labem je samo o sobě blbým městem. Faráři nechtějí, aby se zvonilo velkými zvony na šikmé věži, samotné město i městské části trpí náplavy nepřizpůsobivých, narkomanů, opilců a navíc sama o sobě železničáři neumí opravit rozpadající se podchod na západním nádraží, který se zachvíli zbortí pod přijíždějícími vlaky a tak dále.
Martin
1 rok
Takova mala technicka poznamka, nejezdi tam nahodou dnes primarne nakladni vlaky?
Tomáš Záruba
1 rok
Ta redukce západu je absolutní nesmysl. Naopak by bylo třeba co nejdříve vrátit vjezdovou skupinu (byť nově ve funkci „rozšířeného objezdu“), ať se nemusí postávat v různých Trmicích nebo Řehlovicích. Jo a od věci by nebylo (znovu?) napojit kolej 605a na Trmice, ať se dá zajíždět do depa od západu „normálně“. Jediné co by reálně šlo zeštíhlit je bývalý ranžír, neboli koleje z objezdu k St1 přitáhnout více na sever. Ohledně té VRT vidím u povrchové varianty hlavně tu nevýhodu, že není využita dvoupatrovost uspořádání k mimoúrovňovému propojení od Teplic na Děčín plus odjezdům z ranžíru na sever, aspoň co… Číst vice »
Kolego, jestli bývalý ranžír jsou koleje 63-97, tak hodně z nich je v poslednich letech dost využíváno..a to úměrně tomu, jak klesá ochota SprŽele odstavovat byť na dejme tomu 12 hodin vlak v nacestené stanici před jeho předáním do Německa a stoupá úroveň předsatav stejné organizace, že nákladní doprava bude jezdit jen skrz a na Děčínsko najíždět tak max.2 hodiny před předáním….
To je možné, tak si případně danou část textu škrtněte. Měl jsem za to, že jde o odstavování správek apod. Možná je to ale věc, která skončí se zprovozněním DC východu (?).
Tam pak bude asi už problém s šířkou tělesa mezi depem a ulicí, když to bude potřeba vytahovat mnohokolejně na západ. A hlavně proč, když už stejně bude muset býát pro VRT vysoký násep nad úrovní kolejí směr hl.n. resp. jih? Stačí aby ten násep měl v sobě díru a v ní spojku, a problém se vyřeší zcela přirozeně (a navíc bude možno jet z toho ranžíru na sever).
Anonym ze severu
1 rok
Jak říká kolega: „Oni jsou v tom Ústí ale úplně blbí.“
a kdyz se nejedna o usti ale o nejakou vesnici , ktera bude obdarena vrt za humny bude to taky ,,fuj sž,,? nebo to bude dan civilizaci kterou obyvatele obce budou platit kravalem za domy znehodnocenymi pozemky a prerusenymi cestami?
Bohužel, většina z těch 30 %, co tu přišla k volbám, taková skutečně je. Myslící menšina se už radši většinou odstěhovala nebo marně vyhlíží změnu k lepšímu.
Gejza
1 rok
Težko někde hledat méně kompetentní politické vedení, než v Ústí. V posledních desetiletích neudělali ve městě téměř nic dobře. VRT je pro město obrovská šance, jak se vyhrabat z těch neskutečných problémů, ale není tam jediný schopný politik, který by se toho dokázal chopit a být investorovi kompetentním partnerem. V první řadě je to právě VRT, co velké části města uleví od nákladní železniční dopravy. Díky ní bude méně vlaků jezdit přes obytné čtvrtě jako Vaňov, Krásné Březno, Neštěmice, Brnou, Svádov, Valtýřov. Většina nákladních vlaků projede městem nejkratší trasou v ose Střekov – Předlice, kde kromě Střekova bude vliv na… Číst vice »
Hádání se o Bémovi přenechám jiným. Faktem zůstává, že za Nedvědického se opravdu naprosto bez přehánění neudělalo vůbec nic. 4 roky město jelo tak nějak samo na setrvačník, rozvoj 0. Ono teda i předtím 3 roky s přeběhlíky z UFO nestálo za nic.
Co chcete, když město vede primátorský spekulant s pozemky z Krupky, který byl ještě nedávno řešen PČR. Po letech to policie hodila pod rohožku. Proč asi? No a jak má působit rada města pod jeho vedením? VRT je pro UL příležitost na sto let, která se nebude opakovat a Nedvědický tu za pár let nebude. Snad nebude také partner ANO, strana Okamura, tzn. bojím se všeho a to nese hlasy. SPD také nepatří do vedení slušného města, ale co chcete, když máte normální čtvrti města a ty ostatní, kde bydlí jen pracující chudáci, kteří nemají na přestěhování se a je… Číst vice »
Blbe, kdyz si takove blbe politiky zvoli vetsina pristehovana kdysi z Ukrajiny (rika se jim Cesi)…
Za Sobotky byl alespon zrizen fond pro podporu Sudet. Bohuzel CR neumi systemove rozvijet regiony. Takze Usti je stale jeste Ustim…
Petr Šimral
1 rok
Jo jo. Konfigurace terénu je taková, jaká je…
Nákladní doprava udělala obrovský pokrok. Výrazně ztichla.
Železniční infrastruktura taktéž ztichla (mosty s průběžným ložem, svařování kolejnic, výhybky s přestavitelnými srdcovkami a bez pískajících přídržnic). A místo toho, aby vlaky CZ – SRN v Polepech vystřídali strojvedoucí z českého na německého, projeli Středohorským tunelem, rozjely se na sto až stodvacet, bleskem projely centrem Ústí a vyrazily do stoupání k portálům Krušnohorského tunelu, tak začneme vymýšlet nějakou „divokou, nesplnitelnou“ variantu, která neřeší ani ty jednodušší zákony železnice.
V takovém případě je uvolnění prostoru v Ústí západu k smíchu…
Nejhorší je, že io VRT se mluví nějakých hodně pátků, je už „nějak“ nakreslená v mapách a najednou se město probudí a chce něco jiného. Tohle je naprosto špatně a na podobné stupňování požadavků Evropa chcípne.
Město nechce něco jiného. V mapách je už nějaký pátek nakresleno, že VRT se městu úplně vyhne. Takže to asi skončí terminálem u Chabařovic, proto kterému neprotestuje ani město, ani jiné obce po cestě. Vlaky tam nikomu vadit nebudou a nikdo jimi jezdit nebude, protože to bude mít vnitrozemsky kratší spěšňákem po koridoru, než hodinu čekat na nenavazující přípojný osobák nebo místní autobus.
to je presne popsany problem vrt v ceske minikotline. nadrazi 20 km od mesta.kdo pojede z usti do phy , proc by jel pul hodiny busem , 15min na nastupisti ,pak hodku ve vrt za cenu nepochybne vyssi nez rychlik pres lovosice , v nehvizdech prestup a 20 min na hlavni? dohromady 2 hodiny . vlak z hlavniho na hlavni totez.
Plácáte kraviny s Nehvizdama, obzvlášť ještě větší kravinu ze směru od Ústí n. L. Vy jste při slově Nehvizdy asi upadl nějak na hlavu, že tuhle myšlenku furt melete.
Pokud se podaří městu Ústí vystrnadit VRT z města, tak stejně budou jezdit pravděpodobně nějaké rychlíky od Děčína, které najedou za Lovosicemi na VRT a pak do pojedou do Prahy. Teoreticky by mohli mít i nájezd právě někde u Trmic/Chabařovic, záleží, kam se městu to VRT podaří blbě vymístit.
takže plácáte blbě i v tomhle případě.
V mapách to možná v těch polích kolem Ústí je zakresleno, ale ekonomicky to nikdo obhájit nedokáže, takže doufejme, že ani nikdo nedá peníze na stavbu něčeho takového. Pro vnitrostátní dopravu by to bylo nepoužitelné, pro dopravu z Ústeckého kraje do Německa také a nákladní doprava by stejně za tunelem musela sjet a pokračovat přes Ústí, kde ji nechtějí ani v té novější variantě.
Tak asi bude problém v tom, že si SŽ (resp. ještě její předchůdce, tedy unitární ČD) nechaly do map zakreslit nesmysl.
Ono územní plánování je právě proto, aby se takové změny dělaly těžko, pokud možno pak vůbec.
Nebude to použitelné pro rychlou dopravu z Ústí do Německa, jinak to pro vnitrostátní dopravu použitelné bude.
Prostě si Ústí kopá svůj vlastní hrobeček v tom svým smrádečku.
Pokud už takhle blbě vymístí VRT za město, tak určitě budou existovat linky, které na tu VRT při jízdě z Ústí najedou, ať někdě u těch Chabařovic, nebo za Lovosicema.
To nikdy nebude. Co bude a doufám, že to nebude trvat dlouho (tedy, že to bude kratší doba než rozdávání V rozkazů proti podpisů strojvedoucím místo doručování přímo strojvedoucím před směnou, německý způsob jsem poprvé já osobně ukazoval v roce 2005) bude železniční angličtina jednotně a k tomu na území státu národní jazyk.
Já bych si ještě dokázal představit na CDP pár vícejazyčných dispečerů, kteří si vodí strojvedoucí podle jazyku, kterým hovoří, ale to je asi už moc veliká scifi…
No ale tak řekněme si, že zdaleka nejlepší by opravdu byl model „do první/zvolené stanice za čárou jedeš jako doma, s jen nejnutnější znalostí rozdílů, a na dorozumění je tam delegován nějaký „překladatel“, případně výpravčí umí tvůj jazyk aspoň malinko“.
Protože takhle se jazykový problém bude týkat asi tak 1/30 lidí oproti stavu, kdy „platí jazyk daného infrastrukturníka“.
Copak to je jasný, metoda „PNJ“. Ale netvrď mi, že by spojený tlak dopravců (nejen nákladních) nemohl vést k tomu, že to dostanou befélem z EU v rámci nějakého toho n-tého balíčku.
Copak to nikde jinde nikoho neštve?
je znam sklon planovane trati? obcas se tu objevuji prispevky jako ze naklady do kopce to se nesmi , velka spotreba , nejsou loko apod . jak kdyby parni loko pred 100lety měly vykon větší než ř742. absolutni vetsina trati byla postavena pro nakl dopravu ale vést takový vlak přes vysočinu je pro mnohé noční můra. Tak ja jen abychom si tu nevysnili sklon 20promile. pro tgv normalka , pro 40 vagonu a trax oříšek. když tady to do kopce půjde , proč je to jinde takový problém .např při ucpání elbtalu je objezd přes kopec natolik problém že se… Číst vice »
K smysluplné diskuzi na toto téma to není úplně vhodné místo. Nicméně jednoduché shrnutí…
Máte trasu vlaku, třeba 500 km dlouhou a v jednom místě postavíte novou trať s jinými sklonovými poměry, třeba jen deset promile. A najednou buď v celé trase musíte omezit možnou hmotnost vlaku nebo vlak pod stoupáním rozdělit a pak zase spojit a nebo mít někde druhou lokomotivu jenom na ten kousek. A všechno toto stojí peníze.
A právě o ty peníze jde, protože o ty soupeří železniční dopravci nejen mezi sebou, ale hlavně se silniční dopravou, která nějaké takové omezení nezná.
Maximální sklon pro takovouto trať se smíšeným provozem je 12,5 promile, čím menší tím lepší.
erik127
1 rok
„Podzemní varianta tratě by podle dřívějšího vyjádření Správy železnic nesla víc problémů než povrchová“… hlavne ze povrchova varianta SZ neumi jizdy linek jako Lovosice – Decin ad… co by clovek chtel za X mld od SZ, ze…
A jak by jste to chtěl v Ústí vymyslet aby byl zachován neúvraťový směr linky Lovosice Děčín přes nové VRT nádraží a zároveň směr od Střekova na Chabařovice?
Samozřejmě že může, byť to znamená nějakou minutu zdržení. Ale upřímně vůbec netuším zda li bude zachována odbočka z UL jih směrem na nové VRT nádraží. A aby vlak Lovosice Děčín jel na hlavní, pak couval na nové nádraží a pak zase přes hlavní na Děčín je opravdu nesmysl. Vím že jsem viděl i návrh nového nádraží částečně na mostě přes Labe s tím že i na koridorove trati (pod mostem trate vrt) byla nástupiště. Ale vzhledem k tomu kde by to bylo umístěné by to asi nejlepší řešení nebylo, navíc velmi limitovano prostorem.
Spojka z jihu na nádraží centrum bude, ale R20 může v pohodě nové nádraží míjet a jet od Lovosic přes stávající hlavák rovnou na Děčín, jak je to aktuálně plánováno.
Já s tím problém nemám, ale zakladatel tohoto vlákna je naštvaný. 😀
Valtteri
1 rok
Všichni by chtěli auta, elektroniku, pohonné hmoty atd atd. Ale hlavně ať nákladní vlak s komoditou nejede tudy, tudy, ani tudy. Nestačí protihlukové stěny, snížená rychlost, šílené nekovové špalíky K, L, LL…
Chceme normální život ve všem komfortu, ale hlavně ať trať či dálnice nestojí poblíž města, poblíž vesnice, poblíž pole…no ideálně nikde…
Jak české.
Libcha
1 rok
Rýsuje se další soupeř, který bude různě blokovat VRTku nejrůznějšími nápady. Tady požaduje tunel za desítky GKč aby náhodou metransí kontejneráky nevířily prach v jednom z nejznečištěnějších měst v ČR (je to vůbec možné?), kromě toho chce redukovat už tak sotva dostačující kolejiště a v sousedství toho, co zbyde (a bude vířit prach!) – pozor – obytnou čtvrť. Příště bude chtít ještě vodotrysk a korunovační klenoty.
David
1 rok
Podporuji Ústí v tom, aby byla VRT trasovaná přes město, protože si, i jako Pražák, myslím, že by to pomohlo regionu. Ale je vidět, že pro zastupitele to zas takový benefit není, když jsou ochotni akceptovat i variantu „terminál za městem“ jen aby jim nákladní doprava namísto po mostě jezdila nadále po obou stranách řeky.
Oni by chtěli osobní a nákladní dopravu rozdělit, jenomže to by musely být pod Středohořím dva tunely, což ale úplně ztrácí rentabilitu, takže by to nikdo nezaplatil.
Zdravím, viděl jsem v Berlíně Hbf mimoúrovňové křížení dráhy+ S-bahn ..
Neviděl jsem konkrétní návrh VRT z výjezdu Střekov tunel+ most přes Labe, ale muchachos nešlo by pod Větruší udělat odbočku pro osobní vlaky VRT a před tunelem Krušné hory -Erzgebirge obě tedy nákladní a osobní opět spojit? Neřeším zde jednotlivé řešení které z nich bude podpovrchové/ nadpovrchové. Ani netuším, jsou-li jiné varianty tunelu, než ten u Chlumce.
Jirka
1 rok
V Ústí nad Labem už není co zkazit.
Alibaba
1 rok
Tak aby SŽ oprášilo původní variantu v územní rezervě a Ústí se VRT vyhlo. Rychlá obsluha by byla současnýma expresama, které by na Západě úvratily na Cheb, EC do Němec by stavěli někde na periferii u Trmic.
Na tom se s prumernym starostou neshodnete nikdy. Viz parcialni trolejbus ve strednich cechach. Obri nakupni centrum s milionem aut vedle centra nevadi, odhlucnena trat je hned prilezitosti ke zviditelneni.
Pravda, mají tam OC „Centrum“, tak možná myslí tohle. 😀 V té katastrofické VRT vizi tedy , pokud jste u toho kostela co ho obestavěl nákupák, tak nic. Ale pokud bychom se dívali z nákupáku „Centrum“ někam na Větruši, tak bychom viděli projíždět elektrický nákladní vlak po opravené trati – slyšet by asi nebyl, nesmrděl by, ale vidět by tedy byl. Kdežto dnes tentýž nákladní vlak pojede dál na Děčín kolem jiných obyvatel Ústí a to jako v pohodě je, stejně tak uhelné vlaky na Most, to je normální, to je teď. Ale ten kontejnerový vlak co by nově nejel… Číst vice »
To OC se jmenuje Fórum, když už.
Jinak řekl bych, že jde jen o snahu některých zastupitelů (populistů z ANO, SPD a Trikolory) se zviditelnit, ve smyslu „Dívejte, jak se za vás pereme, hlučné nákladní vlaky v centru nechceme,“ ale reálně to na nic moc vliv mít nebude, a přestavba uzlu Ústí se bude dál připravovat tak, jak se nyní plánuje (doufám).
My tady u dráhy na Střekově žijeme od roku 1946 a vím, co je to za randál, když projíždí vlak muchachos. Klepe se celý dům a při myšlence, že těch stovky tun těžká se bude prohánět dvoustovkou na otevřeném koridoru, mne děsí.
Ty „populisto“, konsensus hledáme.
Starý svršek plus oblouky malých poloměrů jsou přesně to, co na VRT nebude. A dvoustovka pro nákladní vlaky teprve ne. Takže buďte úplně v klidu, současný hluk z nádraží Střekov možno dělit asi dvěma.
Jak píše pan Záruba, tady se bavíme o novém, odhlučněném svršku a spodku s protivibračními opatřeními, a vhodnějším trasováním.
Moderní novostavba, resp. její vibrační a hlukové účinky na okolí, versus stávající stav na Střekově, to jsou nebe a dudy.
Nákladní vlaky dvoustovkou (s nejvyšší pravděpodobností nikdy) jezdit nebudou, max. 100 – 120.
Bydlím také na Střekově, 100m od trati. Zrovna snídám a nyní jel na železniční most přes Labe nákladní vlak a můj šálek kávy stojí na stejném místě. Nekecte blbosti, např. kontejneráky co jezdí na Děčín už nejdou ani pořádně slyšet.
tak právě s prostorem Západního nádraží se teď asi bude hodně spekulovat, pokud by tam bylo to nádraží, tak by se to tam asi hodně přestavělo.
noerf
1 rok
Mohl by mi někdo vysvětlit, proti čemu konkrétně protestují zástupci města? Předpokládám, že po VRT nákladní doprava jezdit nebude a bude jezdit po stávajících tratích.
S nákladními vlaky se určitě počítá v Krušnohorském tunelu (ČR – DE). Uvažuje se i s nákladní dopravou v tunelu pod Středohoří, z čehoš vyplývá, že vy tyhle nákladní vlaky vyjely s tunelu na Střekově přes nový most přejely Labe a projely skrz Západ (kam samozřejmě dojedou i po stávajících tratích) do Krušnohorského tunelu.
Přes Středohorský a Krušnohorský tunel se právě počítá se smíšeným provozem, protože Elbtalbahn prostě nestačí. I proto se tam počítá s maximální rychlostí 250, resp. 200 km/h, a ne těch 320 (350) jako jinde.
Nákladní doprava VRT zaplatí , osobka je jen přílepek celého VRT. Mj. celý železniční uzel v Polabí je nejvytíženější a na hranici maxima ve vytížení v ČR.
No právě. Nákladní doprava tady, stejně jako kdekoliv jinde, dodává ekonomickou efektivitu, ale je pro obecenstvo fuj… Například Berounský tunel by nikdy bez železniční nákladní dopravy nemohl vzniknout.
Výkřik úředníka z třetího zbytečné města na mapě Evropy. Ústí nad Labem bylo, je a bude špína severu.
Ano, protože centrum Ústí je oázou klidu a čistoty. Taková souprava s uhlím je víc čistá, než celé centrum.
Upřímně, v případě Ústí nad labem – snad až na čtvrť Klíše a údolí Labe ve směru na Prahu – pomůže jen totální demolice.
Klíše? Bejvávalo…
tak to drž hubu. skorotice, habrovice, brné nebo ve vaňově, severní terasa jsou uplně super.
No ty vilové „satelity“ dejme tomu, ale ta terasa šla (stejně jako ostatní sídliště) úplně do pr..le.
Prosim vás Terasa je léta létoucí furt stejná. Což je asi její hlavní „úpadek“ – na rozdíl od jiných velkých sídlišť v republice se moc nerozvíjí. Ale do někam fakt nešla.
a kam by se jako měla rozvíjet?
Skřivánek. Dneska nejlepší místo pro život v UL.
tak jestli bys na ten „vilový“ satelit měl peníze
Hlavní problém Ústí nad Labem je jeho skladba obyvatel, kdyby byla jiná, vyřešilo by i většinu ostatních problémů a i přes velké šrámy z minulosti by to mohlo být pěkné město.
skladbu obyvatel ovlivňují spekulanti odjinud, kteří tam sestěhovávají nepřizpůsobivé. přitom těžko bych hledal místo v lepší geogr. poloze, po dálnici ani ne hodinu do prahy a 30 minut do drážďan.
Ano, historie se opakuje. Kratkozrakost obyvatel, byť dobře míněna, zatemňuje rozum. Nákladní vlaky dnes přes toto „úžasné“ centrum jezdí delší trasou než budou jezdit po trase VTR. Navíc po trase VTR budou z Litoměřic jezdit pouze tranzitní vlaky směřující do Německa. Ostatní NV vnitrozemské budou jezdit v dosavadním režimu a co taková souprava dopravující uhlí respektive uhelný prach ve vagónech 50 let starých udělá za paseku něco vím, jezdí od mého bydliště necelých 100m….
Myslim, ze bychom meli rozlisovat trat a vlaky, blokovat stavbu kvuli starym vozum nedava smysl,…
Ohledne uhli je otazkou, jak dlouho a kolik se ho vubec bude prepravovat v budoucnu a take v jakych vozech… vetsina nakladnich vlaku bude spis kontejneraky… navic po moderni trati, ktera bude mene hlucna nez ta soucasna…
Poloha noveho nadrazi je defakto odstinena stavbami, i pokud tam bude rada demolici, jako v Revolucni, tak nova vystavba situaci muze jeste vylepsit…. a muze take zde vzniknout plnohodnotne centrum s obchody, restauracemi, kancelaremi i byty… ale to je na mestu Usti, jak si upravi uzemni plan…
Historie se opakuje. Když se v předminulém a minulém století budovaly železnice, nikdo ji nechtěl za humny, nikdo nechtěl, aby mu rozdělila políčko, proto se klikatí mnohde kilometry od vsi. A ruku na srdce, kdo by chtěl, aby mu dnes rachotila železnice pod okny. A pokud je ,,příznivé“ počasí, nese se hluk brzdícího vlaku kilometry a žádná protihluková stěna ho nezastaví. Vím, vím, tiché nákladní vozy, kotoučové brzdy, veřejný zájem,…… Přesto je naprosto chápu.
Ano, historie se opakuje, a proto už Chrudim nikdy nebude atraktivní jako Pardubice. Ti poslali Pernera taky k čertu.
Tento historický mýtus, šířený méně vzdělanými chrudimáky není ničím historicky podložený. Pokud si prohlédnete terén západně a východně od obou měst, není co řešit, hlavní trať prostě musela jít podél Labe. To nic nemění na tom, že Chrudim byla do pol. 19. stol. významnější. Jestli místní obyvatele něco štve, tak je to absence lepšího napojení na pardubické hl.n., tedy neustálé couvání přes Rosice…
Prosím, neberte vyjádření současného vedení nijak vážně. Koalice myslitelů ANO a SPD. Už představa, že místo západního nádraží bude obytná čtvrť je naprostá blbost. Naproti chemičce na zamořený půdě. Krom toho na bydlení je v Ústí i poblíž centra spousta jiných míst, ale nikdo tam stavět nechce.
můžete doložit tu zamořenou půdu?
Nezlobte se na nás Ústečáky, máme zde nové vedení chytrolínů z ANO a alibistů z SPD. Oni tomu sice nerozumí, ale hájí zájmy obyčejných lidí…
Kdo vám je zvolil?
Převážně důchodci (protože Nedvědický má číslo na Andreje) a specifická skupina, kterou v Americe označují pojmem white thrash. Na mě je to dost extrémní pojem, ale popisuje tenhle druh lidí, v Ústí velmi rozšířený, nejlépe.
Ten Andrej, ten má prsty naprosto ve všem, může za vše negativní a do nekonečna se budou na něho všichni vymlouvat.
V tomto se bude vyrovnávat samému arciďáblovi Kalouskovi – ovšem marně 😀
Tak jde spíš o to, že na nemalou část ústeckých voličů důchodového věku stačí ke zvolení se nechat s Andrejem vyfotit, dát na billboard a hlas máte jistý. Že by se nedejbože Andrej zajímal o Ústí, to naštěstí ne.
Nechci vam do toho mluvit, volby jsou volby a je to prani Usti, ale tahle kombinace moc dobreho neprinese…
tak ANO vyhrálo skoro všude a na celostátní úrovni se muselo složit 5 stran, aby ho o procento přeskočili. takže ANO nebude jen záležitost ústí.
3 strany…
Chtějí mít drahý tunel, ale nechtějí, aby jim tam jezdily vlaky. Rychlé vlaky do Drážďan a do Prahy se stanicí přímo v centru by se jim sice líbily, ale bez těch nákladních vlaků to nemá šanci ekonomicky vyjít. Asi je čas, dokud se nerozmyslí, dát přednost i jiným projektům, investovat nejdříve do tratí přes Domažlice a do Liberce a zajistit tak víc rychlých a kapacitních tratí přes hranice i tímto způsobem.
Jak už tu psal někdo jiný, máme staro-nové vedení složené z těch největších „myslitelů“, kterým o rozvoj města reálně vůbec nejde. V minulém období stejný primátor VRT neřešil vůbec. Tak by mi jen přišla škoda, kdyby pár idiotů zvolených místníma důchodcema měla zaříznout jedinou naději pro rozvoj města, co zde je.
Sakra. Vy tam máte důchodců!
Ano, je jich tu hodně, mladí lidé se stěhují pryč. Kromě důchodců pak ty šašky volila ještě skupina kolegou v jiném komentáři správně identifikovaná jako obdoba „white trash“, která je v Ústí také široce zastoupena.
Přesně, když si vymýšlejí, tak bych to zabalil a šel o dům dál.
O te ekonomicke strance mam pochybnosti, podle meho dost jsou kriteria az moc prisna oproti jinym zemim…
V Ústí nad Labem by chtěl žít každý…. Já tam naštěstí nikdy nebyl….
buďte rád je to tam otřesný.
Mně to říkal i jeden Ústečák, kterého jsem potkal na dovolené….ať tam raději ani nejezdím…
Jsem též Ústečák. Opravdu nejezděte.
Ja v Usti byl a mam tam zname a na druhou stranu jsou tam mista celkem dobra, a bydleni levne… a jak rikam, mesto by chtelo pozvednout,…
Vždycky jsem rád když z toho smradu a hnusu ujíždím zpátky do Děčína.
Ne že by to v Děčíně bylo nějak lepší. Smradu sice méně, obyvatelstvo (hlavně kolem nádraží) plus mínus pobodné…
Ok. Ústí je prost ošklivé město s nádherným okolím.
ústí bylo solidní německé město s německou architekturou, než ho přátelé z USA vybombardovali a zbytek zbourali komunisti….
To sice ano, ale to prostředí, přece jen, je trochu civilizovanější, když vezmu okolí obou hlavních nádraží.
Všechno okolo nás je předmětem nákladní dopravy. Buď jako surovina, komponenta, nebo výrobek. Když to vytlačíme z kolejí, ucpe nám to silnice, vážení páni rádní…
Jestli ale budou ty dvě koleje vůbec stačit.
Ústí není Praha…
Hlavním zdrojem prachu v ul je jedno z ústeckých nej, tedy unikát evropského formátu, velkolom Mariánská skála. lada
Nejhorší je, když úředníček může ze své pozice kecat někomu do majetku a jen tak bez osobní odpovědnosti mu přivodit extrémní zvýšení nákladů….
Úředníček do majetku nikomu nekecá. Jsou to vždy rozhodnutí politiků.
Přesně tak. Tady do toho začali kecat volení zástupcové, které si sprostý lid zvolil. Takže změna projektu a vrátit se k původní variantě zastávky u Chabařovic, když mají s průjezdem v centru takový problém.
To je ale nesmyslna varianta nekdy z 90 let, kdy se VRT planovala jen jako prujezd republikou bez zastavek krom Prahy a castecne Brna,…
Nema smysl Usti a Teplice defakto vynechat z VRT pac by to bylo jen spojeni Drazdan a Prahy a tedy jen mezinarodni preprava, vnitrostatni by musela prakticky zustat na koridoru nebo provozovana vice vlaky a tedy i s vyssimi naklady….
Nebo trochu utopicka moznost, misto Usti napojit primo na VRT (vnitrostatni spoje) Teplice bez Usti, s aglomeraci ma cca 70tis. obyvatel
Zkuste si přečíst aspoň začátek článku. „Ústečtí zastupitelé“ opravdu nejsou úředníčci. Jsou to čerstvě zvolení zástupci občanů. Co si lidé zvolili, to mají.
A jak pozoruju u nás, různí „patrioti“ a „rodáci“ jsou obvykle velmi hlasitá skupina, kterým se vedení obce snaží vyhovět, velmi často i kvůli osobním vazbám.
Já myslím, že je třeba si přiznat, že míra naší demokracie připomíná vrtochy kocourkovskych radních. A bud s tímhle bordelem něco uděláme, nebo to můžeme zabalit. Chápu, nakladni vlak není idealka. Ale to není spousta věcí. Třeba dálnice z Ústí končící v Praze na Václavaku. Nebo nákladní prutah v Brně přes Židenice. Ulice v holesovickach. Můžu si vymyslet jakoukoliv pitomost za šíleně prachy. Ale pak se mi taky může stát, že se nepostaví nic. Osobně bych po tomto blabolu prestal jakkoliv zlepšovat železnici v Aussig. Což je přímo perla republiky, s krásou Trmic, Predlic a dalších zákoutí odkud se vystěhováli… Číst vice »
Trmice jsou samostatné město a problémy nezmizí, pokud určití spekulanti budou sestěhovávat nepřizpůsobivé a kasirovat doplatky na bydlení.
A město s tím dělá co? Místo nevdecne práce, kterou nikdo beocebi, si raději dělá body na pruzeni jiné státní organizace.
PS: správu železnic fakt nemusím ale tyhle nimbysty ještě mene
a co s tím má město dělat? pokud investor z Prahy skoupí byty a nastěhuje tam nepřizpůsobivé, tak co uděláš? zakážeš to? jak? když se město prohlásilo za ghetto, aby nevyplácelo doplatky, pání senátoři to zrušili. Ústí ničí lidé, kteří z Ústí nepochází, ale udělali si z něj dojnou krávu. To samé ruina Hotelu Máj? Majitel z Jablonce a čeká až to samo spadne…nikdo s ním nehne.
Trmice (v originále Türmitz) byly kdysi výstavní obcí. Po odsunu sem KSČ nastěhovala Schwartzsau a od té doby to jde z kopce.
Dálnice z Ústí končí u Zdib.
Mohl bych prosím poprosit o zdroj? Na ceskenoviny.cz se mi to nepodařilo najít.
Servis ČTK. Na ceskenoviny.cz nejsou zdaleka všechny texty, které ČTK vydá.
To si vzpomněli dost pozdě!
Navíc by měli být rádi, že se vůbec počítá se zastávkou v Ústi – v původním projektu žádná mezizastavka nebyla!!!
Bojí se hluku a zároveň žádají aby SŽ uvolnila část západního kolejiště pro bytovou výstavbu.
Okavypulné.
Nu co, nechtějí vlaky, chtějí bydlet a jezdit auty. Akorát to měli říct přímo a přiznat si následky. Ještě by možná rádi na vlaky vzpomínali.
Ústí nad Labem je samo o sobě blbým městem. Faráři nechtějí, aby se zvonilo velkými zvony na šikmé věži, samotné město i městské části trpí náplavy nepřizpůsobivých, narkomanů, opilců a navíc sama o sobě železničáři neumí opravit rozpadající se podchod na západním nádraží, který se zachvíli zbortí pod přijíždějícími vlaky a tak dále.
Takova mala technicka poznamka, nejezdi tam nahodou dnes primarne nakladni vlaky?
Ta redukce západu je absolutní nesmysl. Naopak by bylo třeba co nejdříve vrátit vjezdovou skupinu (byť nově ve funkci „rozšířeného objezdu“), ať se nemusí postávat v různých Trmicích nebo Řehlovicích. Jo a od věci by nebylo (znovu?) napojit kolej 605a na Trmice, ať se dá zajíždět do depa od západu „normálně“. Jediné co by reálně šlo zeštíhlit je bývalý ranžír, neboli koleje z objezdu k St1 přitáhnout více na sever. Ohledně té VRT vidím u povrchové varianty hlavně tu nevýhodu, že není využita dvoupatrovost uspořádání k mimoúrovňovému propojení od Teplic na Děčín plus odjezdům z ranžíru na sever, aspoň co… Číst vice »
Kolego, jestli bývalý ranžír jsou koleje 63-97, tak hodně z nich je v poslednich letech dost využíváno..a to úměrně tomu, jak klesá ochota SprŽele odstavovat byť na dejme tomu 12 hodin vlak v nacestené stanici před jeho předáním do Německa a stoupá úroveň předsatav stejné organizace, že nákladní doprava bude jezdit jen skrz a na Děčínsko najíždět tak max.2 hodiny před předáním….
To je možné, tak si případně danou část textu škrtněte. Měl jsem za to, že jde o odstavování správek apod. Možná je to ale věc, která skončí se zprovozněním DC východu (?).
Ono by to křižování nešlo vyřešit nějakým přesmykem na západním zhlaví žst. Centrum?
Tam pak bude asi už problém s šířkou tělesa mezi depem a ulicí, když to bude potřeba vytahovat mnohokolejně na západ. A hlavně proč, když už stejně bude muset býát pro VRT vysoký násep nad úrovní kolejí směr hl.n. resp. jih? Stačí aby ten násep měl v sobě díru a v ní spojku, a problém se vyřeší zcela přirozeně (a navíc bude možno jet z toho ranžíru na sever).
Jak říká kolega: „Oni jsou v tom Ústí ale úplně blbí.“
Proč ? Že v „zájmu civilizace“,který jim vnucuje Správa železnic, státní organizace odmítají prach a hluk ?:-)
a kdyz se nejedna o usti ale o nejakou vesnici , ktera bude obdarena vrt za humny bude to taky ,,fuj sž,,? nebo to bude dan civilizaci kterou obyvatele obce budou platit kravalem za domy znehodnocenymi pozemky a prerusenymi cestami?
Bohužel, většina z těch 30 %, co tu přišla k volbám, taková skutečně je. Myslící menšina se už radši většinou odstěhovala nebo marně vyhlíží změnu k lepšímu.
Težko někde hledat méně kompetentní politické vedení, než v Ústí. V posledních desetiletích neudělali ve městě téměř nic dobře. VRT je pro město obrovská šance, jak se vyhrabat z těch neskutečných problémů, ale není tam jediný schopný politik, který by se toho dokázal chopit a být investorovi kompetentním partnerem. V první řadě je to právě VRT, co velké části města uleví od nákladní železniční dopravy. Díky ní bude méně vlaků jezdit přes obytné čtvrtě jako Vaňov, Krásné Březno, Neštěmice, Brnou, Svádov, Valtýřov. Většina nákladních vlaků projede městem nejkratší trasou v ose Střekov – Předlice, kde kromě Střekova bude vliv na… Číst vice »
Svědčí o tom i objednávka regionální vlakové a autobusové dopravy, totální chaos. Jinak pěkně sepsáno.
A v Praze bychom to méně kompetentní politické vedení náhodou nenašli???
Opravdu ne. Oproti Nedvědickému byla i Krnáčová skvělým kompetentním politikem.
Pan Tlustý říkal, že poslední, za koho se něco v Praze postavilo byl Pavel Bém.
Hádání se o Bémovi přenechám jiným. Faktem zůstává, že za Nedvědického se opravdu naprosto bez přehánění neudělalo vůbec nic. 4 roky město jelo tak nějak samo na setrvačník, rozvoj 0. Ono teda i předtím 3 roky s přeběhlíky z UFO nestálo za nic.
Co chcete, když město vede primátorský spekulant s pozemky z Krupky, který byl ještě nedávno řešen PČR. Po letech to policie hodila pod rohožku. Proč asi? No a jak má působit rada města pod jeho vedením? VRT je pro UL příležitost na sto let, která se nebude opakovat a Nedvědický tu za pár let nebude. Snad nebude také partner ANO, strana Okamura, tzn. bojím se všeho a to nese hlasy. SPD také nepatří do vedení slušného města, ale co chcete, když máte normální čtvrti města a ty ostatní, kde bydlí jen pracující chudáci, kteří nemají na přestěhování se a je… Číst vice »
Blbe, kdyz si takove blbe politiky zvoli vetsina pristehovana kdysi z Ukrajiny (rika se jim Cesi)…
Za Sobotky byl alespon zrizen fond pro podporu Sudet. Bohuzel CR neumi systemove rozvijet regiony. Takze Usti je stale jeste Ustim…
Jo jo. Konfigurace terénu je taková, jaká je…
Nákladní doprava udělala obrovský pokrok. Výrazně ztichla.
Železniční infrastruktura taktéž ztichla (mosty s průběžným ložem, svařování kolejnic, výhybky s přestavitelnými srdcovkami a bez pískajících přídržnic). A místo toho, aby vlaky CZ – SRN v Polepech vystřídali strojvedoucí z českého na německého, projeli Středohorským tunelem, rozjely se na sto až stodvacet, bleskem projely centrem Ústí a vyrazily do stoupání k portálům Krušnohorského tunelu, tak začneme vymýšlet nějakou „divokou, nesplnitelnou“ variantu, která neřeší ani ty jednodušší zákony železnice.
V takovém případě je uvolnění prostoru v Ústí západu k smíchu…
Nejhorší je, že io VRT se mluví nějakých hodně pátků, je už „nějak“ nakreslená v mapách a najednou se město probudí a chce něco jiného. Tohle je naprosto špatně a na podobné stupňování požadavků Evropa chcípne.
Město nechce něco jiného. V mapách je už nějaký pátek nakresleno, že VRT se městu úplně vyhne. Takže to asi skončí terminálem u Chabařovic, proto kterému neprotestuje ani město, ani jiné obce po cestě. Vlaky tam nikomu vadit nebudou a nikdo jimi jezdit nebude, protože to bude mít vnitrozemsky kratší spěšňákem po koridoru, než hodinu čekat na nenavazující přípojný osobák nebo místní autobus.
to je presne popsany problem vrt v ceske minikotline. nadrazi 20 km od mesta.kdo pojede z usti do phy , proc by jel pul hodiny busem , 15min na nastupisti ,pak hodku ve vrt za cenu nepochybne vyssi nez rychlik pres lovosice , v nehvizdech prestup a 20 min na hlavni? dohromady 2 hodiny . vlak z hlavniho na hlavni totez.
Plácáte kraviny s Nehvizdama, obzvlášť ještě větší kravinu ze směru od Ústí n. L. Vy jste při slově Nehvizdy asi upadl nějak na hlavu, že tuhle myšlenku furt melete.
Pokud se podaří městu Ústí vystrnadit VRT z města, tak stejně budou jezdit pravděpodobně nějaké rychlíky od Děčína, které najedou za Lovosicemi na VRT a pak do pojedou do Prahy. Teoreticky by mohli mít i nájezd právě někde u Trmic/Chabařovic, záleží, kam se městu to VRT podaří blbě vymístit.
takže plácáte blbě i v tomhle případě.
V mapách to možná v těch polích kolem Ústí je zakresleno, ale ekonomicky to nikdo obhájit nedokáže, takže doufejme, že ani nikdo nedá peníze na stavbu něčeho takového. Pro vnitrostátní dopravu by to bylo nepoužitelné, pro dopravu z Ústeckého kraje do Německa také a nákladní doprava by stejně za tunelem musela sjet a pokračovat přes Ústí, kde ji nechtějí ani v té novější variantě.
Tak asi bude problém v tom, že si SŽ (resp. ještě její předchůdce, tedy unitární ČD) nechaly do map zakreslit nesmysl.
Ono územní plánování je právě proto, aby se takové změny dělaly těžko, pokud možno pak vůbec.
Nebude to použitelné pro rychlou dopravu z Ústí do Německa, jinak to pro vnitrostátní dopravu použitelné bude.
Prostě si Ústí kopá svůj vlastní hrobeček v tom svým smrádečku.
Pokud už takhle blbě vymístí VRT za město, tak určitě budou existovat linky, které na tu VRT při jízdě z Ústí najedou, ať někdě u těch Chabařovic, nebo za Lovosicema.
No a taky by u této VRT bylo slušné, aby to český fíra mohl dotáhnout až do Německa za tunel… Když to umí silnice, tak proč ne dráha s ETCS.
To nikdy nebude. Co bude a doufám, že to nebude trvat dlouho (tedy, že to bude kratší doba než rozdávání V rozkazů proti podpisů strojvedoucím místo doručování přímo strojvedoucím před směnou, německý způsob jsem poprvé já osobně ukazoval v roce 2005) bude železniční angličtina jednotně a k tomu na území státu národní jazyk.
Já bych si ještě dokázal představit na CDP pár vícejazyčných dispečerů, kteří si vodí strojvedoucí podle jazyku, kterým hovoří, ale to je asi už moc veliká scifi…
No ale tak řekněme si, že zdaleka nejlepší by opravdu byl model „do první/zvolené stanice za čárou jedeš jako doma, s jen nejnutnější znalostí rozdílů, a na dorozumění je tam delegován nějaký „překladatel“, případně výpravčí umí tvůj jazyk aspoň malinko“.
Protože takhle se jazykový problém bude týkat asi tak 1/30 lidí oproti stavu, kdy „platí jazyk daného infrastrukturníka“.
Na to jaksi infrastrukturníci neslyšejí…
Copak to je jasný, metoda „PNJ“. Ale netvrď mi, že by spojený tlak dopravců (nejen nákladních) nemohl vést k tomu, že to dostanou befélem z EU v rámci nějakého toho n-tého balíčku.
Copak to nikde jinde nikoho neštve?
je znam sklon planovane trati? obcas se tu objevuji prispevky jako ze naklady do kopce to se nesmi , velka spotreba , nejsou loko apod . jak kdyby parni loko pred 100lety měly vykon větší než ř742. absolutni vetsina trati byla postavena pro nakl dopravu ale vést takový vlak přes vysočinu je pro mnohé noční můra. Tak ja jen abychom si tu nevysnili sklon 20promile. pro tgv normalka , pro 40 vagonu a trax oříšek. když tady to do kopce půjde , proč je to jinde takový problém .např při ucpání elbtalu je objezd přes kopec natolik problém že se… Číst vice »
K smysluplné diskuzi na toto téma to není úplně vhodné místo. Nicméně jednoduché shrnutí…
Máte trasu vlaku, třeba 500 km dlouhou a v jednom místě postavíte novou trať s jinými sklonovými poměry, třeba jen deset promile. A najednou buď v celé trase musíte omezit možnou hmotnost vlaku nebo vlak pod stoupáním rozdělit a pak zase spojit a nebo mít někde druhou lokomotivu jenom na ten kousek. A všechno toto stojí peníze.
A právě o ty peníze jde, protože o ty soupeří železniční dopravci nejen mezi sebou, ale hlavně se silniční dopravou, která nějaké takové omezení nezná.
Maximální sklon pro takovouto trať se smíšeným provozem je 12,5 promile, čím menší tím lepší.
„Podzemní varianta tratě by podle dřívějšího vyjádření Správy železnic nesla víc problémů než povrchová“… hlavne ze povrchova varianta SZ neumi jizdy linek jako Lovosice – Decin ad… co by clovek chtel za X mld od SZ, ze…
A jak by jste to chtěl v Ústí vymyslet aby byl zachován neúvraťový směr linky Lovosice Děčín přes nové VRT nádraží a zároveň směr od Střekova na Chabařovice?
Proč by Lovo – DC muselo být neúvraťově?
Samozřejmě že může, byť to znamená nějakou minutu zdržení. Ale upřímně vůbec netuším zda li bude zachována odbočka z UL jih směrem na nové VRT nádraží. A aby vlak Lovosice Děčín jel na hlavní, pak couval na nové nádraží a pak zase přes hlavní na Děčín je opravdu nesmysl. Vím že jsem viděl i návrh nového nádraží částečně na mostě přes Labe s tím že i na koridorove trati (pod mostem trate vrt) byla nástupiště. Ale vzhledem k tomu kde by to bylo umístěné by to asi nejlepší řešení nebylo, navíc velmi limitovano prostorem.
Spojka z jihu na nádraží centrum bude, ale R20 může v pohodě nové nádraží míjet a jet od Lovosic přes stávající hlavák rovnou na Děčín, jak je to aktuálně plánováno.
Já s tím problém nemám, ale zakladatel tohoto vlákna je naštvaný. 😀
Všichni by chtěli auta, elektroniku, pohonné hmoty atd atd. Ale hlavně ať nákladní vlak s komoditou nejede tudy, tudy, ani tudy. Nestačí protihlukové stěny, snížená rychlost, šílené nekovové špalíky K, L, LL…
Chceme normální život ve všem komfortu, ale hlavně ať trať či dálnice nestojí poblíž města, poblíž vesnice, poblíž pole…no ideálně nikde…
Jak české.
Rýsuje se další soupeř, který bude různě blokovat VRTku nejrůznějšími nápady. Tady požaduje tunel za desítky GKč aby náhodou metransí kontejneráky nevířily prach v jednom z nejznečištěnějších měst v ČR (je to vůbec možné?), kromě toho chce redukovat už tak sotva dostačující kolejiště a v sousedství toho, co zbyde (a bude vířit prach!) – pozor – obytnou čtvrť. Příště bude chtít ještě vodotrysk a korunovační klenoty.
Podporuji Ústí v tom, aby byla VRT trasovaná přes město, protože si, i jako Pražák, myslím, že by to pomohlo regionu. Ale je vidět, že pro zastupitele to zas takový benefit není, když jsou ochotni akceptovat i variantu „terminál za městem“ jen aby jim nákladní doprava namísto po mostě jezdila nadále po obou stranách řeky.
Oni by chtěli osobní a nákladní dopravu rozdělit, jenomže to by musely být pod Středohořím dva tunely, což ale úplně ztrácí rentabilitu, takže by to nikdo nezaplatil.
Zdravím, viděl jsem v Berlíně Hbf mimoúrovňové křížení dráhy+ S-bahn ..
Neviděl jsem konkrétní návrh VRT z výjezdu Střekov tunel+ most přes Labe, ale muchachos nešlo by pod Větruší udělat odbočku pro osobní vlaky VRT a před tunelem Krušné hory -Erzgebirge obě tedy nákladní a osobní opět spojit? Neřeším zde jednotlivé řešení které z nich bude podpovrchové/ nadpovrchové. Ani netuším, jsou-li jiné varianty tunelu, než ten u Chlumce.
V Ústí nad Labem už není co zkazit.
Tak aby SŽ oprášilo původní variantu v územní rezervě a Ústí se VRT vyhlo. Rychlá obsluha by byla současnýma expresama, které by na Západě úvratily na Cheb, EC do Němec by stavěli někde na periferii u Trmic.
Jen to ne.
Souhlas, tohle není o hledání kompromisů, takhle to nikdy nepostavíme. Klidně bez Ústí..
V jaké myslitelné variantě čehokoliv by vlak projížděl centrem Ústí?
Nebo když teď jede nákladní vlak od Prahy přes Ústí západ na Most, tak něco z té post-apokalyptické scenérie kolem Ústí západu je jako „centrum“? 😀
To bych pak teda opravdu nechtěl vidět periferii… 😀
Tohle se spíš týká vlaků co jedou přes Střekov (a přes Jih) do Děčína, které by byly právě odkloněny (na Střekově a na jihu) do Krušnohorského tunelu.
Na tom se s prumernym starostou neshodnete nikdy. Viz parcialni trolejbus ve strednich cechach. Obri nakupni centrum s milionem aut vedle centra nevadi, odhlucnena trat je hned prilezitosti ke zviditelneni.
Pravda, mají tam OC „Centrum“, tak možná myslí tohle. 😀 V té katastrofické VRT vizi tedy , pokud jste u toho kostela co ho obestavěl nákupák, tak nic. Ale pokud bychom se dívali z nákupáku „Centrum“ někam na Větruši, tak bychom viděli projíždět elektrický nákladní vlak po opravené trati – slyšet by asi nebyl, nesmrděl by, ale vidět by tedy byl. Kdežto dnes tentýž nákladní vlak pojede dál na Děčín kolem jiných obyvatel Ústí a to jako v pohodě je, stejně tak uhelné vlaky na Most, to je normální, to je teď. Ale ten kontejnerový vlak co by nově nejel… Číst vice »
To OC se jmenuje Fórum, když už.
Jinak řekl bych, že jde jen o snahu některých zastupitelů (populistů z ANO, SPD a Trikolory) se zviditelnit, ve smyslu „Dívejte, jak se za vás pereme, hlučné nákladní vlaky v centru nechceme,“ ale reálně to na nic moc vliv mít nebude, a přestavba uzlu Ústí se bude dál připravovat tak, jak se nyní plánuje (doufám).
My tady u dráhy na Střekově žijeme od roku 1946 a vím, co je to za randál, když projíždí vlak muchachos. Klepe se celý dům a při myšlence, že těch stovky tun těžká se bude prohánět dvoustovkou na otevřeném koridoru, mne děsí.
Ty „populisto“, konsensus hledáme.
Starý svršek plus oblouky malých poloměrů jsou přesně to, co na VRT nebude. A dvoustovka pro nákladní vlaky teprve ne. Takže buďte úplně v klidu, současný hluk z nádraží Střekov možno dělit asi dvěma.
Jak píše pan Záruba, tady se bavíme o novém, odhlučněném svršku a spodku s protivibračními opatřeními, a vhodnějším trasováním.
Moderní novostavba, resp. její vibrační a hlukové účinky na okolí, versus stávající stav na Střekově, to jsou nebe a dudy.
Nákladní vlaky dvoustovkou (s nejvyšší pravděpodobností nikdy) jezdit nebudou, max. 100 – 120.
Bydlím také na Střekově, 100m od trati. Zrovna snídám a nyní jel na železniční most přes Labe nákladní vlak a můj šálek kávy stojí na stejném místě. Nekecte blbosti, např. kontejneráky co jezdí na Děčín už nejdou ani pořádně slyšet.
tak právě s prostorem Západního nádraží se teď asi bude hodně spekulovat, pokud by tam bylo to nádraží, tak by se to tam asi hodně přestavělo.
Mohl by mi někdo vysvětlit, proti čemu konkrétně protestují zástupci města? Předpokládám, že po VRT nákladní doprava jezdit nebude a bude jezdit po stávajících tratích.
S nákladními vlaky se určitě počítá v Krušnohorském tunelu (ČR – DE). Uvažuje se i s nákladní dopravou v tunelu pod Středohoří, z čehoš vyplývá, že vy tyhle nákladní vlaky vyjely s tunelu na Střekově přes nový most přejely Labe a projely skrz Západ (kam samozřejmě dojedou i po stávajících tratích) do Krušnohorského tunelu.
Přes Středohorský a Krušnohorský tunel se právě počítá se smíšeným provozem, protože Elbtalbahn prostě nestačí. I proto se tam počítá s maximální rychlostí 250, resp. 200 km/h, a ne těch 320 (350) jako jinde.
Nákladní doprava VRT zaplatí , osobka je jen přílepek celého VRT. Mj. celý železniční uzel v Polabí je nejvytíženější a na hranici maxima ve vytížení v ČR.
No právě. Nákladní doprava tady, stejně jako kdekoliv jinde, dodává ekonomickou efektivitu, ale je pro obecenstvo fuj… Například Berounský tunel by nikdy bez železniční nákladní dopravy nemohl vzniknout.