Úštěk má po více než 20 letech napojené druhé nádraží na českou železniční síť
Práce na obnově napojení horního nádraží v Úštěku na českou železniční síť. Foto: Zubrnická museální železnice
Instalace nové výhybky navázala na postupnou obnovu kolejiště.
Nevíte někdo proč je tam to hrozný esíčko (druhá fotka). To by šlo přeci krásně narovnat…?
spojka na horní nádraží je ve stoupání 20 promile. Prostorově tam víc nevymyslíte (vmax 30, R=180).
Jak krásně narovnat?
Dole vycházíte ze stávající výhybky, ta se kvůli pilířům posunout směrem Liběšice nedá. A nahoře to chcete mít zapojený do staniční koleje, kde nechcete zkracovat délku této koleje (aby jste vůbec něco reálného nahoru naposunoval na jeden pohyb).
Velké úsilí všech lidí okolo ZMZ je třeba ocenit, mají za sebou obrovský kus práce a nevzdávají se. Díky nim třeba jednoho dne bude možné dojet po kolejích znovu z Ústí až do Úštěku. Poděkování rovněž patří i určité podpoře od vedení ÚK. Ústecký kraj je pořád (a doufám, že ještě bude) velice přívětivý pro železniční turistiku a to nejenom na těch vysloveně turistických tratích ve Středohoří, Krušných Horách a na Podřipsku. I na normálních tratích v režimu ZDO je velice dobrý takt, skvělá provázanost s autobusy a MHD, přátelský systém síťových jízdenek s možností cestovat i k sousedům do… Číst vice »
Mám podobnou zkušenost, Ústecký kraj má vynikající dopravní systém. Středočeský kraj, tam již jsou značné rozdíly a zatímco někde jezdí spoje bezvadně, například do a od Prahy, jinde je problém najít více než dva spoje denně, byť se rozhodně nejedná o malé vísky. A nakonec pan Borecký, to je hrobník veřejné dopravy, nejvíce mu leží v žaludku železnice.
držím palce, snad se obnova podaří a koleje budou až do zubrnic 😉
Teď jen pravidelně ojíždět srdcovku 🙂
Pěkné je, že na zubrnickou železnici jezdí pravidelně v rámci výuky (zaměřování/vytyčování) na katedře železničních staveb studenti stavební fakulty ČVUT. Studenti se něco naučí a železnici to zas o malý kousek posune dál.
Dobrý příklad práce spolku. Pan Martin Kašpar se nyní angažuje v Náměšti na Hané, kolem nádražní budovy.
Strašně moc fandím zubrnické železnici…ta banda nadšenců má můj obrovský obdiv… smekám před nimi klobouk…a co se týče správy železnic PO Ústí nad Labem to je u mě banda diletantů…s pozdravem výpravčí PO Praha hlavní nádraží…
Předseda ZMZ je právě dlouholetým ředitelem Oblastního ředitelství Ústí nad Labem.
Tedy bývalý.
Zubrnickým fandím snad jim ta obnova výjde celá
Peníze na napojení koleje na ZMŽ jsou. Ale aby se opravila Kozí dráha, nikoliv. Asi v tom p.Kašpar (SŽ a zároveň předseda spolku ZMŽ) má prsty. Nicméně dobrá práce a klobouk dolů. 🙂
*oblastní ředitel SŽ
Ta kolej ale nikdy odpojená nebyla, jenom byl odmontovaný jeden jazyk výhybky a srdcovka. V rámci opravy trati, která probíhala, se opravila i výhybka 🙂
To bylo nějaké úsporné opatření, demontovat jazyk výhybky?
zdroj náhr.dílů místní traťovky
Ano, celkem běžně se to dělá u výhybek, u kterých v příštích x letech nehrozí přestavení, nebo se chystá jejich rušení. Srdcovka vyžaduje větší údržbu, než kus kolejnice, zvlášť, když je pojížděná jen po jedné straně.
Příkladem budiž i výhybka vlečky v zast. Rosice u Brna – srdcovka odmontována na jaře 2011, výměnová část výhybky je na svém místě snad dodnes.
K tomuhle si dovolím trochu OT – nechápu, proč v Praze v metru nejsou výhybky s pohyblivými srdcovkami. V mezilehlých obratech jsou projížděné jednostranně a dostávají tím pěkně zabrat – ty rány při průjezdu nelze neslyšet.
Protože se to v metru tak dělalo vždycky. A to mlácení je spíš od spojek ve výhybkách, v pražském metru se výhybky prostě nesvařují.
Výhybka se neopravila ale dala jiná která se smontovala na dolním nádraží.
p. Kašpar už poměrně dlouho není předsedou spolku, ani členem výboru
jestli jste to četl tak zásluhu na tom má zejména sbírka, na kterou jsem mimochodem také přispěl.
Pane Jane, ověřte si nejdříve informace o složení vedení spolku ZMŽ a nepište bláboly. Jednání o obnovu připojení vlečky ZMŽ jsem organizoval již roku 2019, kdy byla trať SŽ pod křídly OŘ Hradec Králové…
Ostatní děkujeme za podporu činnosti i veřejné sbírky.
Petr Toman, člen výboru spolku ZMŽ.
…prostě Záhada lokálek… https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi5nsLklaT6AhVwlosKHTTuAF0Q3e4CegQICxAB&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DtDTB_MAANQ8&usg=AOvVaw07a-jvP8KXs7kIWIhExh-V
Ta banda diletantů PO Ústí nad Labem to nikdy nezprovozní… stačilo mě když jsem četl v práci kolik stála údržba tratě..přitom tam nahnali pár Ukrajinců a ty to tam prošli s křovinořezem…
Cenu si najděte na netu…kdyby mě dali milion tak tu trať mají exkluzivní
..🤪🤣
OŘ Ústí dělá na regionálkách nejlepší stavby v republice. Taky jsou jediní, kdo při všech větších opravách poctivě dělá projekt a zvyšuje rychlosti. Zdaleka nejhorší je Praha.
…jasný, smekám a fandím napojení regionálky Úštěk horní – Velké Březno, ale obdobně rád bych byl za zprovoznění Koziny alespoń pod lanovku do Krupky…
…prostě rozdíl mezi privátním a státním vlastnictvím…
Že by to bylo tím, že tady to byla oprava jedné výhybky, a u Koziny jde o celou trať?
Martin Kašpar již několik let není předseda spolku ZMŽ. Je to právě kvůli tomu, aby nějací pomatení závistivci typu Jan se do celé záležitosti nemohli navážet právě tímto způsobem. Krom toho napojení nádraží Úštěk nebylo nikdy zrušeno, výhybka č. 1, kterou je napojena spojka z horního nádraží do sítě Správy železnic, stále existovala, byť nekompletní. Ale to bylo především kvůli tomu, aby se zejména srdcovka neopotřebovávala. Stav z letošního jara před obnovou výhybky lze vidět například zde: https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=79979650&newest=1&yaw=0.686&fov=0.283&pitch=0.228&x=14.3287996&y=50.5826716&z=20&base=ophoto Snad tedy už nemusím dodávat, že když odbočná výhybka existovala, tak jí není jen tak možné vyjmout, protože dráha (později vlečka) na… Číst vice »
Oprava: Obrázek úštěcké výhybky č. 1 z letošního jara je lépe vidět zde: https://mapy.cz/s/nerecavome
Škoda, že tenhle přístup nefunguje obdobně i jinde. Ale přesto si myslím, že není třeba tuto obnovu hanět.
Nefunguje, protože to mnohdy dopadne tak, že majitel dlouho nepoužívanou vlečku bez úředního povolení konečně nechá zrušit.
Doplním. Dopadne to tak často proto, že ji nemůže třeba jen zakonzervovat.
Klobouk dolů.
Skvělá práce!
Ať žijí Zubrničáci! To je nejlepší zpráva letošního roku! Díky moc a moc fandíme!
To jste musel mít hodně smutný rok:-)))