Úštěk má po více než 20 letech napojené druhé nádraží na českou železniční síť
Instalace nové výhybky navázala na postupnou obnovu kolejiště.
Nadšenci ze spolku Zubrnická museální železnice jsou o malý krok blíže svému snu vrátit provoz na celou, v minulosti zrušenou, trať mezi Úštěkem a Velkým Březnem.
Minulý týden došlo během výluky Správy železnic na trati z Lovosic do České Lípy k instalaci nové výhybky v Úštěku, díky které je nyní napojeno i horní nádraží v Úštěku na českou železniční síť. Na obnově kolejiště na horním nádraží začali dobrovolníci pracovat letos.
O posunu v pracích informovala Zubrnická museální železnice na svém facebookovém profilu. „V těchto dnech dochází k podbíjení celého kolejiště. Dále došlo ke snesení mostní konstrukce za účelem její opravy,“ uvedl spolek.
Horní nádraží nebylo napojené na železnici 22 let. Spolek chce napojení využít pro přepravu historických vozidel na horní nádraží, kde chce pořádat například výstavy či historické akce. V dlouhodobějším plánu je obnova trati dál na Lovečkovice a Zubrnice.
Spolek využil na financování napojení částečně výtěžek sbírky Jedem dál, kde mohou lidé přispívat na obnovu celé trati. Základem jsou ale brigády dobrovolníků.