Ústecký podnikatel představil alternativní trasu rychlodráhy přes Ústecký kraj

Osobní vlak na trati z Ústí nad Labem do Lovosic. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czOsobní vlak na trati z Ústí nad Labem do Lovosic. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Stále není jasné, kudy budou rychlovlaky v kraji jezdit. Odpor proti nim je na více místech.

79 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří

Hmmm, než se postaví kus VRT, tak myslím že i ten můj roček bude mít v našich podmínkách vousatá prapravnoučata🤣, zbytek tratí v kopřivách. A zvlášť jakým stylem hospodaří SŽ😀 když jsem viděl na mapě ty jejich projekty, tak na to by bylo potřeba deset Rotschildů. Ono stačí jakým tempem bude hotová u nás na jihu NemaŠe. Tak nějaké to zrychlení bych uvítal, když jezdím týdně do UL, ale myslím že za 1,5 hodiny to za mého života určitě nebude.

František

No nevim, jestli si pan podnikatel vsimnul, ze se jedna o trasu pro rychlostni vlaky a ne o lokalku. Vysokorychlostni trate se uz z podstaty staveji co nejprimnejsi. Jeho navrh je vsak jak Semering, samy oblouk a ke vsemu s relativne malymi polomery. To je z fyzikalnich duvodu velkym omezenim pro pouzivani jizdy ve vysoke rychlosti. Pri prujezdu takovymi oblouky musi souprava vyrazne snizit rychlost, protoze pokud by tak neucinila, tak by vykolejila.

K.S.

Mě se ten návrh líbí, možná by akorát místo dlouhého tunelu až do ústí, pokud to terén umožňuje, mohla být trasa složená až ze tří kratších tunelů a Labe překonávat po mostech.

Zapa

Tam to nemá šanci vést někde po povrchu. Vždyť Labe tam vede v hlubokém údolí.

K.S.

Neříkám vést po povrchu, říkám vést tak, aby to přes Labe šlo mosty.

Alibaba

Obávám se, že ty vyústění navíc by v těch stráních bylo pro ekology velmi nepřijatelné.

K.S.

Ale, to se nějak vymyslí, zase tak hrozné by to ekologicky asi nebylo, horší je to s domy.

Alibaba

Na návrhu mi nesedí sjezdy na Pravobřežku u Žalhostic. Tam bych rád viděl rozkreslené spojky, jaké směry se budou křížit, na jaké rychlosti budou výhybky a jednotlivé spojky.
Dopravně, jak už tu někdo podotkl, mi nesedí úvrať v Litoměřicích na městě, tady ještě nebude oddělena nákladní doprava, takže bude úsek od sjezdu z VRT až sem docela exponován.
Asi bych navrhnul modrou variantu jen ve skále na pravém břehu Labe, aby se to křižovalo s Labem jen v Ústí. Nevýhody červené varianty tu byly řečeny, s nimi souhlasím.

Zbyněk

Spekulanti mají nakoupeno, tak hlavně chtějí, aby stát vykupoval, navíc co EIA, jsem zvědavý, jak to vyřeší z narušením podzemních termálních vod.

Neústečan

Toto je možné jen v ústeckém kraji… Hrabě Hausenblas ze Skřitína sbírá politické body tím, že navrhne svoji vlastní variantu VRT tunelu… Už vím proč Babiš v tomhle kraji kandiduje – asi bude dost jednoduché místní domorodce opít rohlíkem. Jojo bájný ústecký kraj…

K.S.

Když se podíváte do historie před řáděním rudých, tak se podnikatelé a jiné známé osoby k projektům jako železnice, průplavy atd. vyjadřovaly a navrhovaly vlastní řešení. Je to úplně normální ve zdravých a fungujících společnostech a poskytuje to minimálně druhý názor. Oni totiž lidi v jedné organizaci mohou trpět formou profesní slepoty. Ono úplně stačí aby ten projekt běžel tak dlouho že budou +- obmalovávat trasu vymyšlenou před 40 a víc lety.

Neústečan

(Když se podíváte do historie před řáděním rudých, tak se podnikatelé a jiné známé osoby k projektům jako železnice, průplavy atd. vyjadřovaly a navrhovaly vlastní řešení.) V tom případě bychom měli počkat, až se svou variantou příjde Bohúš Matúš. Třeba takový Zemanův průplav byl taky skvělý projekt že? (Je to úplně normální ve zdravých a fungujících společnostech a poskytuje to minimálně druhý názor.) Podle Vás je ústecký kraj zdravá a fungující společnost? (Oni totiž lidi v jedné organizaci mohou trpět formou profesní slepoty.) Pro mě za mě ať si trpí třeba profesní hluchotou. Ono bohatý filantrop je něco jako oxymóron.… Číst vice »

Neústečan

(Když se podíváte do historie před řáděním rudých, tak se podnikatelé a jiné známé osoby k projektům jako železnice, průplavy atd. vyjadřovaly a navrhovaly vlastní řešení.) V tom případě bychom měli počkat, až se svou variantou příjde Bohúš Matúš. Třeba takový Zemanův průplav byl taky skvělý projekt že? (Je to úplně normální ve zdravých a fungujících společnostech a poskytuje to minimálně druhý názor.) Podle Vás je ústecký kraj zdravá a fungující společnost? (Oni totiž lidi v jedné organizaci mohou trpět formou profesní slepoty.) Pro mě za mě ať si trpí třeba profesní hluchotou. Ono bohatý filantrop je něco jako oxymóron.… Číst vice »

K.S.

-Prostor je otevřený pro kohokoliv aby se k tomu vyjádřil v podstatě od záměru po zahájení realizace a i během ní, pokud to je něco velkého coo se bude stavět třeba generaci. -Překrucujete to a děláte mylné vývody. -Pokud myslíte že bohatý filantrop je oxymoron, asi nemá cenu další debata, jednak filantropie není o tom že všechno rozdáte, jednak ignorujete že se k filantropii propracuje většinou člověk až má sám naplněné potřeby a sny a taky ignorujete takové možnosti jako zajištění si pasivního příjmu přes investice atd. To že hned myslíte na postranní úmysly spíš vypovídá něco o Vašem charakteru.… Číst vice »

Neústečan

+ Pochybuji, že jakoukoliv jinou variantou běžného občana se bude ústecký kraj vůbec zaobírat. A už vůbec bychom o tom nečetli v článcích. + To je váš subjektivní názor. + Když dochází argumenty, příjde osobní útok. Narcisovi hausenblasovi nelze věřit ani nos mezi očima. + to co jsme mi poslal je nefunkční odkaz. Po smazání přebytečných mezer se objevila mapa 1:200 000 ze které je vidět jen to, že Vámi myšlená varianta vede přes Děčín z Prahy prakticky rovnou čarou. To je ta „omalovávaná“ varianta? Kecy v kleci. Tato alternativní varianta má hodnotu jakékoliv jiné neprověřené čáry v mapě. V… Číst vice »

K.S.

-Jsou různé metody, které může každý občan použít k tomu aby se jeho návrh dostal do veřejné diskuse. -Nepsal jsem nic o tom že se musí čekat na vyjádření, ale pokud se nemá kopnout do země zítra, tak je běžné že se k tomu může vyjádřit v podstatě kdokoliv. Někdo napíše komentář, někdo zpracuje nástřel studie alternativ. –Stěžujete si na osobní útok a hned se dalšího dopouštíte, zajímavé. -Odkaz je upravený tak aby nespadl do antispamové ochrany a komentář se zobrazil ihned. Když se na tu mapu povídáte, ano je v takovém měřítku jaké je, tak to podstatné z ní… Číst vice »

Josef Švejk

Ať žádnou rychlodráhu nestaví! Podívejte, jak neslavně dopadly koridory, jak dopadlo Pendolino, které mělo jezdit na trase Berlín – Praha – Vídeň! Akorát se v tom utopí spousta peněz a nic z toho nebude. Další věc je ta, že v téhle republice chybí peníze na mnohem důležitější věci, než je nějaká rychlodráha. Namátkou lze uvést údržba silnic, vyšší důchody, vyšší platy některých profesí (řidiči MHD, lékaři, apod.)…

Jan Makovec

Pro zvýšení důchodů je ideální hyperinflace.

K.S.

Reálně je důchod asi o 1500 Kč vyšší než kolik ten důchodce dostane. Slevy nepočítaje. A z těch dalších věcí, které vyjmenováváte: -O silnice se z velké části starají kraje a obce, to je jiná kasička než VRT -Zvyšování důchodů není možné, pokud tedy plánujete dál než jenom to aby si tu užila generace husákových dětí a pak to ostatní zacálovaly. Podívejte se na demografickou pyramidu, podívejte se na to jak je rozložené vlastnictví nemovitostí. Fakt se nedá zvyšovat, ne plošně, pokud nechcete podělat budoucnost. Za nízké důchody si do značné míry mohou v krátké době budoucí důchodci sami, měli… Číst vice »

tarten

Jasně! Neinvestovat, prožrat!

Zabakovec

Až se něco stane tak to v těch tunelech bude super.. A nemusí to být jen požár..

Zapa

Správně. Naší budoucností jsou lokálky plazící se kolem lesů a polí …

Karel

Nemá někdo další také svojí variantu, že by se i ta prověřila? Můžeme prověřovat a diskutovat do té doby, než se skutečně zajistí peníze na samotnou stavbu.

Zabakovec

Na to musíš kouřit párky, a být bohatý pak můžeš dávat návrhy 🙂

Zapa

Tak on se k tomu bohatství dopracoval svou šikovností. A hlavně ze své pozice s nějakým návrhem přijít může, zvlášť když do toho investoval ještě svoje prachy.

Martin

i kdyby ano, vyslysi nekdo bezneho obcana nebo musi mit konexe?

Jonáš Jiří

No nevím, jízda tunelem v takových rychlostech. Mně stačil průjezd ejpovickým tunelem a tak zalehlo v uších jsem ještě nezažil. Moc nepříjemný stav, trvající cca 2 minuty. Je to jen můj problém, nebo to působí na každého?

Jeřdno

Od určité rychlosti musí být tlakotěsné vagony, takže tohle se dít nebude.

qěcy

Pak mi vysvětlené, proč mi vždy zalehá v jakémkoliv voze oebb, DB, ČD při jízdě 140 a více v tunelu. Brutální byla noční jízda z Tarvisia B. do Udine v roce 2005. Asi mají vozy vždy poruchu tlakotesnosti.

Bohumil Pokorný

Nebyly tlakotěsné.

Anonymus

Kdo bojuje vsi silou proti rychlovlakum v Cesku, tak je podle me blazen. Ja jim fandim a doufam, ze 200 -350 km u nas bude normalka. Jednou 😁

Air Traveller

to jsou lidi, tkeří budou bojovat vždy a proti všemu.

pokud dochází ke změně stravu „BEZ VRT -> STAVÍME VRT“ tak budou prudit.

pokud by to bylo naopak „MÁME VRT -> BOURÁME VRT“ tak budou proti taky.

Tomáš Záruba

Přitom stačilo napsat, že se projevují indukčně. 😉

K.S.

Tak jim seženeme protějšky co se budou chovat kapacitně a máme po problému.

Jiří Kocurek

Dívám se na ten návrh a nějak nevidím slibované napojení do České Lípy. Tunel v Ústí pod Labem bude záležitost ošemetná, ale zase nic, co by se v ČR nedělalo při výstavbě Metra v Praze. Zbytek vypadá schůdně, tunelem to půjde tak jako tak.

Dušan Janovský

To napojení do Lípy je asi ona odbočka z mostu doprava na Litoměřice, pak jde po trati jet dál až do Lípy.

Gejza

Tohle spojení nebude na Litoměřicku fungovat tak dobře, jako u variant navržených SŽ, protože by musel někdo objednávat rychlíkové spoje z Prahy jen do Litoměřic, a nebo takové, které by v žst. město měly úvrať (to by u VR dopravy asi moc smyslu nedávalo). Pak tam jsou samozřejmě otazníky, jak by šel postavit tunelový rozplet mezi Litoměřicemi a Žalhosticemi – s minimálním nadložím pod zástavbou nových RD navíc v sesuvném území. Úrovňové zapojení do pravobřežky omezuje její kapacitu. K tomu je třeba přidat střet s plánovanou rozvojovou zónou bydlení v Bohušovicích a blízkost rozvojové zóny v Nových Kopistech (tam by… Číst vice »

Gejza

pardon: potřeba estakády od Nových Kopist až ke Středohorskému tunelu.

Vrabec na střeše

Řekl bych, že okolí Hrobcu není o nic menší záplavové území než Kopisty.

houby

Kopky hnoje mezi Lovosicemi a Roudnicí se musí nějak dopravit do těchto míst.

Jan Schmidt

Jak koukám na ten návrh, tak umožňuje dovést vlak na Horní nádraží v Litoměřicích, což je urbanisticky rozhodně super. Samozřejmě pokud si místní páni konšelé nechtějí toto území zašmelit, pardon zdevelopit.

Gejza

Neumoznuje. Bud jen na horni, nebo jen na mesto. Oboji nepujde

Jan Schmidt

V Brně na odsunutém nádraží se s úvratemi VR vlaků oficiálně počítá, tak nevím proč by nešli v Litoměřicích…

Jan Schmidt

nešly, pardon

qěcy

Já bych udělal úvrať při každém zastavení. Počítat se s tím dá vždy.
😛

Racek

Měl jsem zafixováno, že když se v médiích píše o „rychlodráze“, myslí se tím panťák na letiště. Tohle je nějaká nová terminologie?

Jan Sůra

Obojí je podobné: mluví se o tom desítky let:-)

Anonym ze severu

Že se ozval zrovna pan Hausenblas. Kdyby radši řešil podstatné problémy města, za které je zodpovědný (třeba urgoval opravu Benešákuna kraji, opravoval silnice a chodníky, …).

Alibaba

Nějaká mapka od pana podnikatele (nebo odkaz na ni) by nebyla?

Jan Sůra

V textu je odkaz.

Alibaba

Dík, na první pohled jsem si všiml jen toho odkazu na SŽ.

Pavel Q

Řešení kolem Litoměřic se mi líbí víc než kroucenina u Polep, možná bych si odpustil ty dvě spojky do LT-města, místo nich stanice u portálu tunelu s přestupem na zastávky na obou stávajících tratích.

Ale dál k Ústí to absolutně nechápu. Podcházet Labe tunelem? V modré variantě třikrát? V červené z tunelu vyjít v problematickém svahu a následně jít do prudkého oblouku na spoce na UL-Západ? Měl jsem za to, že ve Střekově je možné se vynořit z tunelu bez zásahu do zástavby.

M19

A jak byste se tam vynořil?

Gejza

Vyústění Středohorského tunelu je plánované pod děčínským zhlavím žst. Střekov. Trať dále na žst. centrum je navržena bez potřeby demolic obytných objektů. Jen to samozřejmě nebude pro nejbližší domy příjemné sousedství.

M19

Takže se vynoří jako ponorka? Nesmysl. Pod je nesmysl. Nebo hodláte demolovat areál bývalé Setuzy? To nezaplatíte včetně sanace staré zátěže.

Gejza

Tak to je ve Studii proveditelnosti (https://www.spravazeleznic.cz/vrt/studie-proveditelnosti). Uznávám, že je to odvážné, ale v tom místě je navrženo stoupání z tunelu 20 promile, a STZ je 6 a více m nad úrovní Děčínské, kde se to bude vynořovat. A nezapomeňme, že Středohorský tunel přijde na řadu až jako poslední a do té doby nejspíše uplyne ještě mnoho času (jaký je poločas rozpadu továrny na biosložku do paliv?).

M19

Vy vůbec netušíte o Setuze vůbec nic?

Gejza

Asi jste si ještě neráčil všimnout, že se v Setuze čas před 30 lety nezastavil: http://www.biovis.cz/cz/

Jiří Kocurek

Poločas rozpadu továrny si netroufám odhadout, ale firmy mají tendenci takové areály obsazovat průběžně. Ke vzteku jistého Andreje, protože pak s nimi musí v tom areálu nějak vycházet.

Jiří Kocurek

To je asi 200 m délky na nastoupání z tunelu nad Děčínskou ulici. Při 40 promile se dá udělat až 8 metrů, ale vychází to dost natěsno. Má to jít severně od stávajícího železničního mostu, nebo jižně?
Ty garáže tam, ty spral ďas, to je snadno nahraditelné, ale jak sám píšete, příjemné sousedství to nebude, 4kolejná trať.

Gejza

Nee, Děčínská bude přeložena a přejde VRT nadjezdem. Most přes Labe by měl být společný se stávající tratí.

Anonym ze severu

A kde by se šlo na Strřekově vynořit bez zásahu do zástavby? Před Církvicemi u kamenolomu?

Martin Předota

Ty zastávky v polích by byly průser pro okolní silniční síť. Skoro všichni by na ně jezdili autem. Takže ta odbočka do Litoměřic města za mě plně v pořádku. A navíc tam je pokračování na Č. Lípu, i když až v pozdější době. Nutné úpravy trati, které teď nebudou mít prioritu. Jinak se mi tento alternativní návrh u Litoměřic opravdu líbí víc. K Ústí se vyjádřit nedokážu. Ale když jsme se kdysi koukal na mapu, tak jsem výlez z tunelu na Střekově považoval za velký problém. Proto by mě zajímal nějaký oficiální detailní nákres, jak si to na tom Střekově… Číst vice »

Gejza

Pokračování na Č. Lípu bylo v minulé verzi. Teď už je tam jen napojení do žst. Litoměřice město.

Frantisek

Anebo by těmi auty nadále jezdili bez použití vlaku. To je teď při plánování železnic taková móda, naštěstí ne vždy se stane realitou. A pokud ano, přistavět další silnici přece není nikdy problém, na rozdíl od kolejí…

Gejza

Návrh Středohorského tunelu také nechápu. Podcházet Labe v půlce trasy v tunelu, a nebo rovnou třikrát – to by asi byl světový unikát. Vyústění tunelu ve Vaňově bylo už v minulosti zpochybněno (sesuvné území, nutnost demolic, snížení kapacity levobřežky). Připadá mi to, jako by měl pan Kalčík p. Hausenblase už plné zuby a začal mu tam před Ústím natruc malovat opičárny 🙂

Jiří Kocurek

Při dostatečně velkém nadloží je úplně jedno, jestli ten tunel pochází řeku. Nedá se moc přepdokládat, že bude nad hladinou spodní vody v hloubce stovky metrů u Kamýka.

ABC

neměl on už v Ústí málem postavenou gigafactory?

Gejza

Je smutné, že i lidé s rozhodovacími pravomocemi či možnostmi p. Hausenblase si umístění trasy do území představují jako Hurvínek válku a věří, že najdou zázračnou variantu, která naplní dopravní cíle stavby, nenarazí na limity využití území a se kterou budou místní spokojeni. Ve finále dosáhnou jen další zdržení a komplikace a zblbnou lidi, kteří nemají o problematice potuchy.

Jiří Kocurek

Přesně takovýto způsob jednání – my víme nejlíp, vypadnětě – vede k průtahům při přípravě a následně k paskvilům, které 3/4 lidí neche.

Miroslav

To neni jen pan Hausenblas. Z logiky veci by mela vyhrat varianta, aby velka mesta ( hlavne Usti) a dalsi vyznamnejsi mesta ( Litomerice, Decin) byla napojena na VRT primo, aby zde existovalo prime spojeni s Prahou a Drazdany, pokud mozno aby VRT vyuzivala jiz stavajici infrastrukturu v centru techto mest.
Bohuzel v Usti, Litomericich a okolnich vesnicich maji predstavu, ze se musi najit nejaka zazracna varianta, ktera nebude vest zrovna za jejich domem / zahradou.
Desi me, jak moc muzou tyto a podobne fantasmagorie oddalit vystavbu tohoto projektu.

Jiří Kocurek

„VRT vyuzivala jiz stavajici infrastrukturu v centru techto mest.“

Obávám se, že stávající infrastruktura na to kapacitu nemá a tak je jediným řešením takového požadavku podtunelovat nebo nadstavět stávajcíí nádraží.

Miroslav

Nekteri by stale jen tunelovali anebo nadstavovali. Ale zapominate, ze v Usti neni jen jedno nadrazi. Par set metru od hlavniho je nadrazi zapad, jehoz potencial neni nyni dostatecne vyuzivany. Pro osobni a rychlikovou dopravu smer
Most – Chomutov – Vary by se dalo upravit a uvolnit tak kapacitu hlavniho nadrazi pro VRT.

VTT

To jako mít jedno nádraží pro směr Most a jedno pro ostatní směry?

Frantisek

Západ pro veškeré směry (dálková odtud nově na severozápad), hlavní pak jako zastávka pro místní vlaky směr Podmokly a dále.

Frantisek

Ony na ty VRT nepřejdou stávající expresy? Nedají se prodloužit soupravy namísto jednoho vlaku za druhým? Jinak ano, dají se postavit i další patra, když je skutečně nouze. Nejdřív by ale měla nastoupit efektivní organizace dopravy, pak až být naléván další beton.

Frantisek

Litoměřice a Děčín? No lepší než pole pod Řípem nebo louky vedle Ústí, ale k napojení těchto menších měst na VRT by měly sloužit společné uzly v centrech těch velkých měst, ne extra zastávky v/u malých. Ony leckdy fantasmagoriemi jsou právě ty původní projekty, které házejí stanice do polí a stavějí je hlavně pro uživatele aut, bez vazeb na okolní síť. Někdy také přednostně řeší nedostatky této sítě, místo aby byly funkční nadstavbou a přinesly novou kvalitu.

Růža

Tak hlavně v komunistyckým kraji je zakořeněno. Natáhnu ruku, státe dej. Samozřejmě to neplatí na všechny.

Dave

Moc koukáte na seryjály.