Ústecký kraj opět vybírá železničního dopravce, ve hře jsou spěšné vlaky ze Žatce i motoráky na Moldavu
Stanice Libochovice na trati z Loun do Lovosic po modernizaci. Foto: Chládek & Tintěra.
Největší část výběru dopravce obsahuje spoje linky U11 z Postoloprt do České Lípy.
nevěděl by někdo, o kolik párů Sp Žatec – Ústí má jít? jelikož budou nejspíš stejně potřeba dvě vozidla, pak by dávalo smysl, aby to jezdilo ve 2h taktu celý den a neskončilo to u nějakých tří párů pro forma a s drahými prostoji…
(zajímalo by mě taky, jestli se aspoň zvažovalo prodloužení některých spojů do Podbořan, popř. Kryr, pokud by nějak rozumně vycházely proklady – celé Podbořansko má jen rychlíky Plzeň – Most, ale vlivem okresního uspořádání jsou tam vazby i na Louny.)
Co jsem slyšel tak bohužel opravdu snad 3 páry.
Zajímavou součástí Sp Žatec – Ústí bude to, že vznikne přímé spojení vlakové spojení Žatce a Loun, které dnes navzdory tomu, jak jsou ty města blízko sebe neexistuje. S ohledem na špatnou polohu nádraží v Žatci tam asi nijak závratná poptávka nebude, ale jako alternativa dobré.
Teprve když to napíšete,tak si člověk uvědomí,že v minulosti bylo vždy preferováno přímé spojení Žatce s Mostem(v dávnějších časech vyjímečně i s Bílinou)na úkor Loun….
V období krátce po „revoluční reorganizaci“ linek v Ústeckém kraji, kdy vznikla i současná relace Postoloprty – Česká Lípa, což byl asi zhruba rok 2007, existovaly nějaké posilové přímé Sp vlaky z Loun do Žatce západu. Bohužel byly vedeny vozem řady 810 (tak jako vlastně všechny vlaky v té oblasti tehdy) a nevím jak to bylo s návaznostmi.
Dnes na vlak 16807 (Jirkov – Žatec) opět vystaven M152.0517 . To se tedy kraji povedlo! Takže je to nejlepší adept na Sp Žatec – Ústí nad Labem.
M 152 v barvách Die Länderbahn CZ s.r.o ??
Jeďte se svézt nebo neotravujte.
Á pán Krušnohorec.. V každé diskuzi máte plnou pusu keců, ale když už něco píšu tak si to alespoň zjistím pravdu je to 810.381 a je na této lince provizorně díky rekonstrukci kmenového sprintera. A nevím většina provozovaných u ČD mi teda přijde více muzeální, tento stroj před příchodem mravenců jezdil linku Masaryčka- Čakovice.
PS: Modrá je modrá já vím..
Ti objednatelé jsou nepoučitelní. „Od prosince příštího roku“ je tradičně šibeniční termín, na to aby se stihly všechny úhosy, o pořízení vozidel ani nemluvě. Nemůže už konečně začít někdo soutěžit dopravce na obslužnost od 2025?
To by to musel alespoň zčásti koordinovat stát a ne nahodile kraje. /Ano, vím, že stát také není nejkompetentnější, ale alespoň by bylo jedno místo, kam směřovat požadavky/
Ten samý stát, který rychlíkové linky okolo Liberce poptával s ještě šibeničnějším termínem? Ale ale.
P. S. Samozřejmě že SKUTEČNÉ soutěže některé kraje vyhlásit umějí (svého času Liberecký, nyní Plzeňský…).
Tak schválně, prohrajou to ČD zase všechno? Nebo se už začnou snažit? Protože tady v kraji už jim toho nic moc nezbývá krom páteřní U1 a pár rychlíků. Jinak přijde mi zajímavé, že zrovna kraj vedený dvě volební období komunisty má snad nejrozmanitější složení dopravců, naštěstí funguje DÚK, tak to nevadí.
„Z velké části jde o soubor, který kraj soutěžil už dříve, ale nakonec se rozhodl dál zůstat u Českých drah.“
Nejde o soubor, ve kterém při té minulé soutěži podala nejvýhodnější nabídku DLB, ale pak ji musela stáhnout poté, co v Sasku uspěla s odvoláním a nakonec obhájila spoje v relacích Dresden – Görlitz/Zittau?
(Mezitím z toho souboru poptávaných tratí vypadly Os vlaky Děčín – Liberec, ale tam to mezitím paradoxně vyřeší sousední Liberecký kraj. 🙂 )
Ano jde, proto nám prdel zachránily ČD, a najednou až milé Landerbahn seženou vozidla, tak 10 letou smlouvu zrušíme a dáme jí spřátelené italské státní firmě. To je možné asi jen v ČR.
No tak dopravců co jezdí v ÚK ,nebo do něj zajíždějí a uznávají tarif DÚK není 6 ,ale 10,jsou to ČD,AŽD Arriva,GWTR,KŽC, Die Landerbahn CZ,Die Landerbahn Gmbh DLB,MBM rail,Railway Capital a RegioJet ÚK.Jinak hlavně že platí tarif DÚK a začne platit jednotný tarif a budu si moci koupit sítovku na všechny vlaky v závazku po ČR.Dále si myslím,že je zde úplně jedno kdo to provozuje ,jestli jedu 845,nebo Regínou,Sprinterem či 810 ,vše staré ,nepohodlné,kromě Panterů 1 třídu hledám marně a i tam jdu raději do dvojky ,Chebské rychlíky ani nekomentuji ,vesměs narvané 4 vozy a 24 míst v 1 třídě… Číst vice »
Ten pocit když Panter má v první třídě sedačky co má Arr v 845 v celém vlaku
A jak vypadají elektrické pantery od Arrivy ?
Jaký dává smysl to cos napsal…? 😀
Každej není socka aby nutně musel jezdit jen dvojkou. Prostě třeba chce jedničku aby nemusel sedět z Dežem co nadavá Arance.
Zajímalo by mě, kdy jezdíte, že zažíváte chebáky narvané. Z Ústí do Prahy jsou vždy obsazené tak akorát, ani prázdné, ani narvané. Z hlediska komfortu skvělé vozy a ještě tam budou dodávat teď úplně nové.
Já sem narvamým chebákem jel, narvaný byl jen pro to že v Bmz 229 lidi strhali ty gumy kolem oken tak ho musleli odstavit.
Krušnohory jsou momentálně obsazené z 20 procent. Nepamatuji se, že by se v nich někdy stálo.
Ještě bych přidal společnost DSÚK, ta v kraji také jezdí, ne?
Na gumách.
Hledáš marně 1 třídu nebo 1. třídu?
Cestujícímu je úplně jedno s kým jede, pokud to není zrovna fanda některého z dopravců. Základem je, aby to bylo jednoduché, rychlé a bez studia X podmínek, za jakých a s kolika jízdenkama se dostanu z bodu A do bodu B v rámci naší malé republiky. Jinak ty lidi z aut do VHD nikdo nedostane.
Presne tak, a idealne jeste jedna aplilace, kde si muzu koupit jak listek na vlak, tak na IDS.. Neco jako ma DB, muzu si koupit oboje z jednoho mista a ne si stahnout aplikaci pro kazdy kraj extra a pak si koupit xy listku… Podle kraje a dopravce
Nekladl bych si za cíl dostat lidi z aut do VHD. Pro přepravu dvou nebo tří lidí je určitě ekonomičtější a ekologičtější auto než autobus nebo dokonce vlak, a samozřejmě také rychlejší a operativnější. Jistě by se leckde vyplatilo z veřejných peněz spíše přispět na nějakou taxislužbu či poptávkové maršutky nežli pendlovat prázdnými autobusy a vlaky po liduprázdných vesnicích.
pche
„Pro přepravu dvou nebo tří lidí je určitě ekonomičtější a ekologičtější auto než autobus nebo dokonce vlak“
Pán asi žije v alternativní realitě.
Přesně tak, jedna aplikace na cestu vlakem kamkoliv a za nejlepší cenu (tedy bez nutnosti šetřit dělením na X jízdenek) by byla nanejvýš vhodná. Dále pak každý kraj by měl mít svoji IDS aplikaci (tj. doprava čímkoli odkudkoli kamkoli po kraji). A třešnička na dortu by mohla být nadstavba, která by tyto všechny aplikace (bylo by jich nejspíše 14) zastřešila a uměla by optimalizovat libovolnou jízdenku. No a vybrané dálkové autobusy v rámci ZDO buď zaintegrovat, nebo zahrnout do aplikace na vlaky. Pokud tu budeme mít nespolupracující kraje a dopravce hrající si zásadně na svém písečku, povede rostříštěnost sítě pouze… Číst vice »
Já tomu ted skoro nerozumím, vlaky na lince U11 mělí provozovat přece ČD 10 let. Díval jsem se do registru smluv a platí do gvd 2028/2029. Takže teď vůbec nevím, to kraj jim vypoví tedy smlouvu nebo co.
Já tu smlouvu neznám,ale není tam nějaká klauzule o vypovězení v případě neplnění…. něco,co teď uplatňuje.Lbc kraj?
Jenže liberecký nemá co by ČD nesplnilo, na L2 i L4 jezdí vše podle smlouvy, jen liberecký kraj se rozhodl že ČD zlikviduje.
Ale má, třeba nahrazování nasmlouvaných žraloků ojetými popelnicemi reginamy nebo rovnou šroty 810.
PS: Pro Krušnohorce, to se týká i ÚK, ale tam na to neupozorníš, co?
Ty chytráku, plnění na L2 je 99,9%. Takže jsi úplně mimo. Zkus to někde jinde.
Ještě dodám že stejně i na L4. Počet vlaků neodjetých 843 na L4 bude třeba za letošek do 5.
Pozor na emoce, ničí zdraví 🙂
Ale tak teď ČD holt ochutnávají druhou stranu toho co jim tak chutnalo. Dřív se udělalo cokoliv proto, aby se to zadalo rovnou jim, a teď už se najdou místa, kde se udělá cokoliv, aby se jim to sebralo. To je jen rovnováha vesmíru
Konkrétní důkazy pro svá tvrzení samozřejmě máte a jste ochoten je kdykoliv doložit….já jen, že jste určitě někdy někde slyšel něco o křivém obvinění
Co si ten článek nejdřív přečíst celý…? 😀
Já teda nevím, ale k čemu jsou ČD, když každý rok jim někdo odebírá výkony? Není na čase je prodat, dokud ještě mají nějakou cenu? Myslím celé ČD i s Cargem atd. Protože stát nemá zájem, aby ČD fungovaly.
Mě teda přijde, že přichází predevším o výkony kde doposud nasazovaly problémové a přesluhující řady 810, 814, 854, i 843. Naopak elektrické linky si z 95% udržely.
Brno-Bohumín je čistě elektricky rýchlíkový výkon
Na který nasazovaly přesluhující řady vagónů.
Proto jsem psal 95%, a ne 100%. To je možná tak jediné, co je štve.
A když si schovají Béčka, tak vyhrají všechny soutěže. Budou totiž nejlevnější. A vo to gou.
Stát nemá zájem, aby ČD fungovaly? Pořád ještě mají přímým zadáním státu a krajů drtivou většinu výkonů v osobní dopravě v ČR.
To je spíše lenost úředníků dělat poradna výběrka (do které hodila vidle Arriva tím že má kopřivové vozy na R14).
Ale když se koukneš na to, kdo a jak je akcionářem jmenován do vedení firmy (kámoši do trafiky, nikoli schopní manageri do práce) tak není zájem na tom, aby to fungovalo příliš efektivně.
Nikdo jim nic neodebral. Mají se snažit podat lepší nabídku a výkony si udrží.
Kamo mam CD rad ale nepis takovy nesmysly.
Měl by tam být spolek Pu-ta Českolipských drah. Alespoň tohle měl říct, nějaký odborník přes dopravu v Liberci, co má VŠ v oboru pánský krejčí nebo tak něco…
Novým radním pro dopravu v UK kraji má být prý bývalý manažer Tesca.
no tvl , pokud nekecas , tak to je teda odbornik
Hm…takže z České Lípy kompletně zmizí ČD i z té poslední tratě?
A co Os MB-Rumburk?
Od 12/2021 přebírá DLB (s největší pravděpodobností)
Aha. Já myslel, že byla řeč jen o Os z Liberce do Děčína.
*Od prosince roku 2022
Linku L2 od roku 2022, linku L1 už od roku 2021
*samozřejmě linku L4 od roku 2021
Správně píšete o té pravděpodobnosti….
Kromě pár naštvaných strojvedoucích, průvodčích a odborářů je to příliš trápit nebude. Jen nevím proč pořád berou do ČL nové strojvedoucí do zácviku, když se održet tyto výkony nějak výrazněji nesnaží.
Klidně by to mohla vyhrát Arriva. Snad se časem uvolní 628 od RJ z těch linek v UK, takže motoráky budou. Z Loun jsou roviny a pokud se s tím motorákem pořádně rozjede, tak setrvačností vyjede až do Litoměřic. Dál už tratě opravené nejsou, tak tam už může pomalu.
845 na Os vlacích je velmi nevhodná jako dočasné řešení (u RJ ÚK), o to nevhodnější pak jako trvalé řešení na diskutovaných výkonech (tím více na stmou Moldavu).
845 je především nevhodná pro jakýkoli výkon ve 21.století. V Německu je vyřazují právě pro jejich zastaralost a to rozhodně neznamená, že se tento šrot má dovážet k nám.
… a jakou radost vzbudil prodej tramvají T6 do Sofie.
A my jsme snad nějaká zaostalá země, abychom kupovali starý šrot z jiných zemí?
Upřímně, málokterý výkon mi přijde pro danou řadu vhodnější, než Sp Louny-Ústí nad Labem. Je to rovinatá trať a nebude stavět tak často, jako osobák.
A proč by se nemohl přihlásit samotný RegioJet?
Jsem stejného názoru. Například i nyní přes zimu jezdí historické motoráčky 810 do Jirkova. Je paráda, že taková linka funguje i v covidu. Tuším, že to jsou 810 Kžc?
Muzeální M152.0517 dopravce KŽC
810 jsou teď muzeální? Tak to takové linky Rakovník – Bečov, Kralovice (pokud zrovna jezdí), Kralupy-Louny, atd. jsou muzeální celoročně.
Co si kraj objednává to tam má. Středočeský kraj tu 810 chce a 00-S.
Krušnohorec určitě napíše se to kraji teda povedlo!
PS: Lubenec leží ve Středočeském kraji?
Jenomže vám vadí jen 810, ve kterých platí režijka…taková 810 v barvách AŽD je přece krásný doklad vyspělosti našeho znárodněného průmyslu:)))
Ale já nic o režijce nepsal. Problém je, že takovému Krušnohorci a nejen jemu vadí jen 810 kde režijka neplatí. Nahrazování 844 za 810 z Děčína jakoby neviděl.
V každé diskuzi máte plnou pusu keců, ale když už něco píšu tak si to alespoň zjistím pravdu je to 810.381 a je na této lince provizorně díky rekonstrukci kmenového sprintera. A nevím většina provozovaných u ČD mi teda přijde více muzeální, tento stroj před příchodem mravenců jezdil linku Masaryčka- Čakovice.
Ústecký kraj není žádná laboratoř. Všechny vlaky jezdí na čas, lze využít jeden jízdní doklad a žádné laboratorní výbuchy se nekonají.
A co nedávné výpadky vozidel RegioSprinter?
Proč nedávné?Náhrady 810 jezdily i včera za Regiosprintery u obou dopravců.
Stane se. Stejně tak nasazovaly ČD hodně často 810 místo RegioSharku na tu Moldavu (dokud nezačala výluka na 134 a NAD).
Prostě moderní vozidla jsou drahá a držet velké zálohy se nevyplatí, v nejhorší nouzi zaskakují stará vozidla.
Většina lidí také nemá doma záložní auto pro případ poruchy. Když jde gumkol do servisu, jede se MHD nebo taxíkem.
Dopravci se ve smlouvě zavázali k nějakému standardu své služby. Pokud ho nedodržují, je to špatně a pokud je k tomu nedonutí ani nastavené sankce, je to taky špatně, jak chováním dopravce, tak nastavením smlouvy. A to rozhodně nejsem nekritický fanda ČD, naopak alternativním dopravcům fandím.
Njn, někdo má výpadky regiosprinterů, jiný zase první třídy, když nasazuje popelnice 814 na R do Velenic. Nebo ani nepřepraví vozíčkáře jako u R na Rudu, kam jezdí šrot 842.
Rychlíky v úseku Veselí nad Lužnicí – České Velenice ( minimálně do elektrizace tratě) nemá ekonomický smysl provozovat. I cestující by raději uvítali osobní vlaky od každého rychlíku Praha – České Budějovice.
Souhlasím. Třeboňská trať potřebuje minimálně ráno a odpoledne v prac. den hodinový takt osobních vlaků. Rychlíky tam nemají smysl.
Ale o tom to není. Je to o tom, že dopravce nedodržuje smlouvu, nenasazuje první třídu, ale rozhrkanou popelnici 814. Nebo na Rudu šrot 842, kde nemůže jet vozíčkář a není tam klimatizace.
A když nasadí popelnici 810 AZD,tak je to vrchol operativnosti….
Předpokládám, že to dopravce nedělá svévolně, ale po dohodě s objednavatelem. Ostatně brejlovce už tam mají všichni zainteresovaní z MD nafocené, takže hlavní důvod existence těchto vlaků byl naplněn a 814 vadí hlavně těm, co si koupili 1. třídu do Třeboně. Kolik takových asi je?
Předpokládám, že problém je ČD udržet poruchové lokomotivy řady 754 v provozu a zálohy pravděpodobně došly. Teď si představte, že tuhle linku bude provozovat jiný dopravce než tam provozuje regionální dopravu. Jak by to asi řešil, autobusem, zrušením části trasy? Nebo si půjčí faura od Šatavy? Aby bylo co fotit. Doufám, že se pochlubíte svým řešením.
Mám chápat váš výrok „problém je ČD udržet poruchové lokomotivy řady 754 v provozu“, tak že ten nejlepší, největší a zavedený dopravce s dvousetletou tradicí, provozuje vrakoviště, které se ani nerozjede? A to je teda při počtu 754 přidělených do OCÚ Západ a jejich turnosové potřebě co říct!
A jaké je to vaše řešení?
Jiný dopravce!
Bože můj, ty jsi ale ukázkový fanatik a zaslepenec. 814 z Veselí do Velenic a 842 z Klatov do Rudy byly nasazeny po dohodě s objednatelem. Ne svévolně. Viz: https://zdopravy.cz/chybeji-cestujici-ceske-drahy-na-rychliky-nasazuji-regionovu-65913/
Každopádně dráhy cestující také nešetřily, s tím je bohužel problém u všech dopravců.
Přesto i rok poté jsou někteří cestující udiveni že jim v připojném vlaku od rychlíku ČD neplatí jízdenka. Ať už ti starší, nebo slečny se sluchátky.
Takové cestující v rámci krajských cest jsem už dva roky neviděl.
A od jakého rychlíku Čd se konkrétně neplatné jídenky prodávají?
Jedná se zejména o rychlíky Praha-Děčín, od kterých dělají v Lovosicích připoje na Litoměřice, Českou Lípu a Čížkovice regionovy ČD. Stačí, aby rychlík nabral 10min sekeru a osobák nečeká. Tím pádem jedou tito nepravidelní cestující z rychlíků do Litoměřic, Úštěka, nebo Čížkovic vlakem AŽD, který jede nedlouho po ČD. Alespoň tady se s tím osobně pravidelně setkávám.
Blbost, vlaky ČD na sebe přece vždycky čekají. To jenom když je rychlík soukromníka, tak ujíždějí přípoje. Kolikrát jsme tohle četli jako důvod k tomu aby na R8 zůstaly ČD.
Vlaky ČD na sebe čekají, ale ne neomezeně. Čekají jen tak, jak si mohou z hlediska provozních důvodů dovolit. Rozdíl je pouze u posledního přípoje daná den. Ten by měl počkat libovolně dlouho, nebo máte nárok na náhradní přepravu či ubytování.
U R8 osobně vidím hlavně problém v neplatnosti celodenních síťových jízdenek vhodné pro výlety…
Ano, ale toto není problém Ústeckého kraje! Pokud nabere rychlík v objednávce Ministerstva dopravy zpoždění, tak má cestují směr Úštěk, Česká Lípa smůlu a musí čekat další dvě hodiny tak či tak na vlak Čd s výjimkou pracovních dnů (dva nepřímo navazující odpolední spoje Ažd+Čd). A pokud vím,přípojné vlaky AŽD do Úštěka nikdy nejezdily. Na Čížkovice jsou návaznosti při zpoždění rychlíku pouze v pracovní dny, takže stav je pro tyto cestující jako před spuštěním Švestkové dráhy. Jediný komu to dělá vrásky jsou důchodci režijkáři a zaměstnanci drah z jiného správního obvodu, všichni jinak mají zaměstnanecké za 450Kč/rok, takže sekyru mohou… Číst vice »
Do Úštěka s AŽD? Od kdy? Možná tak do Litoměřic…
Jasně. Každý den se řeší problémy Dlbcz, arrivy a RJ UK. Jejich nejezdici vlaky a náhrady autobusy a už jsou kolorit. Neříkám že CD jsou bez chyby, ale to co se děje u dopravců v ústeckém kraji je opravdu ostuda. Každý den chodí stížnosti a nikdo to neřeší, jen výmluvy a kecy. Uběhl skoro rok a náhrada v nedohlednu.
Jaké stížnosti, např. na profilu DÚK se ozývá minimum cestujících, takže kdyby problémy byly stálé rozhodně by to lidé napsaly. A co se týká řešení stížností, dopravci je rozhodně řeší.
Ano,ale to řeší všichni dopravci, nicméně jediným ČD se vyhrožuje vypovězením smlouvy….
Melete blbosti. Jediný kde jezdí náhradní doprava a nejezdi vlaky je u DLB. A není to celoroční, takže si takovéhle lživé informace můžete nechat od cesty. Můžete mi například ukázat ty stížnosti co se každý den hromadí? Nebo je to jedna pani povídala?
Laboratoř není místo pro výbuchy, ale místo, kde se laboruje neboli pracuje.
Jsem zvědavý jestli vůbec někdy Sp ze Žatce do UL vyjede.
Očekávám, že nový dopravce nasadí na trať Ústí – Moldava motoráky do kterých se vejdou pouze tři kola tak jako na trať Chomutov – Vejprty.
Nebo pro velký úspěch tam bude jezdit Arriva s 628.2 . Motoráky „maximálně“ vhodné na stoupání Hrob – Dubí – Nové Město.
Napadá mne dopravce ZABABA ze Smíchova. Mohl by tamo jezdit s Prasátkem a dřeváky. Mají i páru a hytlák na kola. Jistě by nechtěl moc ? :-))) To jenom tak pro zlehčení situace … Osobně jsem zvědav kdo vysoutěží moldavskou dráhu, není to tam taková legrace, jako dole mezi kopečky.
Ten „prostor“ na 3 kola je naprosto šílený….to je taková polská salámová metoda z 90.let jak vyhnat lidi z vlaku….. Ale prvořadě to není až tak čistě chyba vozidla, jako toho, kdo dovolil jejich nasazení na takovýto výkon…..(ale zas ten kdo to dovolil/objednal patrně absolutně netuší, co je to za trať a kam kdo a proč by těmi vlaky rád jel……)
A jel jste někdy linkou T7 na Vejprty, kterou od letošního roku vozí Die Laenderbahn? Jelo nás pět kamarádů na cyklistickou túru. Už v pokladně ČD na nádraží v Chomutově nás paní vyděsila, že vozí jen tři kola ať si jízdenku raději koupíme „u nich ve vlaku, protože nás stejně určitě nevezmou“, tou dobou již se scházeli skupinky cyklistů. Po chvilce prijela souprava a lidé se začali vrhat i s koly do vlaku. V tu chvíli mě překvapila reakce průvodčí i strojvedoucího, kteří se pomáhali s uložením kol tak aby nebyla ohrožena bezpečnost. Nakonec se jim podařilo naskládat všech cca… Číst vice »
A maji uz odeslano oznameni do vestniku na zamer uzavreni smlouvy? I kdyz to je prime zadani, tak mi to osobne pride pomerne pozde.