Ústecký kraj opět vybírá železničního dopravce, ve hře jsou spěšné vlaky ze Žatce i motoráky na Moldavu
Největší část výběru dopravce obsahuje spoje linky U11 z Postoloprt do České Lípy.
Ústecký kraj začíná řešit, kdo bude provozovat další část železničních linek. Vybraný dopravce bude provozovat i nové spěšné vlaky mezi Žatcem a Ústím nad Labem.
Kraj oznámil plán na výběr z nabídek více dopravců už loni v létě. Z velké části jde o soubor, který kraj soutěžil už dříve, ale nakonec se rozhodl dál zůstat u Českých drah. Od kdy by vybraný dopravce měl jezdit není zatím jasné. Smlouva s Českými drahami počítá s dvouletou výpovědní lhůtou.
„Ústecký kraj požádal železniční dopravce o vypracování indikativních nabídek na zajištění provozu části linek v provozním souboru DMU120. S obdrženými nabídkami se nyní seznamujeme,“ řekl mluvčí Ústeckého kraje Martin Volf. Jde o linky U11 (Postoloprty – Česká Lípa), část T8 (větev Ústí nad Labem – Moldava) a připravovanou novou linku U52 Žatec – Ústí nad Labem. Dosud jde o výkony, které jsou kompletně u Českých drah.
Kraj nechce uvést, kdo všechno se přihlásil, ani dopravci nechtějí svůj zájem příliš komentovat. Rozhodnutí čeká až nové vedení kraje. Ústecký kraj je „laboratoří“ liberalizace, od loňského prosince v kraji jezdí šest různých dopravců.
Plán na spěšné vlaky ze Žatce do Ústí nad Labem existuje už dva roky. Mají jezdit přes Louny a Lovosice, dosud takový spoj neexistuje. Kraj chce využít především časové úspory po modernizaci tratě z Lovosic do Loun. O víkendu pak mají jezdit spěšné vlaky z Ústí do Moldavy. Ty už kraj zavedl v minulosti, ČD na ně nasazují RegioShark.
Výběr dopravce finišuje také v Královéhradeckém kraji, kde je již po podání nabídek. V obou případech jde o výkony, které dosud zajišťují České dráhy.