Ústecký kraj spouští turistické linky, letos do nich dá 40 milionů korun

Vůz 810 pro Zubrnickou museální železnici. Foto: ŽMZVůz 810 pro Zubrnickou museální železnici. Foto: ŽMZ

Většina linek jezdí od 29. března do 3. listopadu

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
informátor

Pro upřesnění: linka T32 (historický autobus mezi Zubrnicemi a Úštěkem) bude i letos (opět) jezdit jen o letních prázdninových víkendech (v červenci a v srpnu). V ostatní dny lze v této relaci využít jen pravidelných autobusových linek DÚK s přestupem v Lovečkovicích (linky 452 / 632), přičemž linka č. 452 nezajíždí v Zubrnicích k nádraží, ale zastavuje jen v obci.

Jarda

Do Zubrnic bude jezdit zase die landerbahn? Nebo se vrátí „hurvínek“?

Pan průvodčí

Hurvínek, v záloze Šukafon. DLB tam měla jednorázovou akci.

Sebu

Posily na T3 letos zkusíme vlastními silami, tj. variantně 725+810+010+něco. Spolupráce s DLB byla bez problémů, ale proč nezkusit něco jiného. Nadále ale platí, co nejvíce šetřit ¨dědky¨ M131.1, aby je bylo možno co nejdéle nasazovat na pravidelné neposílené spoje linky T3.

Jan

Využil jsem i s kolem lodní linku Střekov – Lovosice. Parádní vyhlídková plavba Porta Bohemicou v krajském tarifu…

TrBus

Co má být turistického na přeshraničních linkách U2 (Děčín – Bad Schandau – Rumburk)
398/360: Teplice – Dubí – Altenberg – Drážďany
585 JChomutov – Kurort Oberwiesenthal
588 Chomutov – Marienberg,
když jezdí po celý rok?

Twix

Jsou to linky využitelné k turistice, tak proč je na začátku sezóny nezmínit 🙂 Kdysi jsem v letáčku DÚK s turistickými linkami našel kromě té U28 také U7 (pravobřežka přes Velké Březno).

Gajda

Dráha národního parku by asi turistická být mohla. Do Oberwiesenthalu taky nepojede nikdo jinej než turista – takže asi dost.

Tomáš Záruba

„Ústí nad Labem – Střekov – Velké Březno – Zubrnice“

To je tak, když někdo pustí z vodítka automatické opravy, pokud jde o pomlčky a mezery. 🙂

Jan Sůra

jj, díky za upozornění

MilanSima

Ten Oparenský expres zajišťuje AŽD? Nebo je to letos jiný dopravce?

Anonym ze severu

AŽD. Jinak by měla AŽD hodinový prostoj v Lovosicích a kraj by platil čekající vozidlo i obsluhu. Takhle připlatí „jenom naftu“ a stihne se zajet do Chotiměře a zpátky a vlak zaplacený vlak aspoň najde využití.

Jaroslav Černý

Zdroje pořád jsou.

Aaabbb

40 milionů jsou pro kraj opravdu drobné. Jsou kraje, které projídají stovky milionů třeba ve svých nesmyslných regionálních letištích… sponzorování leteckých dopravců typu Ryanair a podobně.

Místní

To je samozřejmě taky špatně, ale ve chvíi kdy celá země nemá prachy, vláda porušuje sliby a zvyšuje daně a zavádí nové, aby je poslala krajům k prožrání, je toto neomluvitelné.

Pan průvodčí

Za mne 40 mega na podporu turistiky naprosto v pohodě. Mne zase vadí jiné investice, bez kterých by se samosprávy obešly a nejsou existenčně nutné. Tímto způsobem bychom mohli zastavit dotace prakticky všemu.

David

Tak nemají letiště… Jo, asi by za to mohly být nějaký nový dětský hřiště, ale ne… Pár šotoušu bude mít výlet 810.

Mazání

Na kolika z uvedených tratí jezdí 810?

Twix

Pokud vím tak na Kamenickém a Podkrušnohorském motoráčku, Doupovské dráze a Moldavské dráze (spoje z Mostu, ne z Ústí).

impeko

na Moldavu jezdi 811

Twix

Ano, zapomněl jsem to specifikovat, hodil jsem to z hlediska cestujícího do jednoho pytle, ostatně vložený vůz je původní 010/012, ne?

Frantisek X

Ono ještě není dost hřišť? Proč si už vůbec nejde hrát na ulici jako dříve? A těmi vlaky nejezdí rodiče s dětmi, které to mají rády?

Místní

Nebo by se o to mohli snížit daně, které údahně úsporna Fialova vláda zvýšila, aby mohla spolu s kraji rozhazovat.

noerf

Otázka je, zda-li dotace do turistických linek pomáhá kraji, z kterého obyvatelé odchází. A zda-li by nebylo vhodnější, aby si turisté zaplatili tržní ceny za dané prostředky.

kuna

Jasně, jako se zaplatí 1 500 000 000 Kč za úvaziště pro pár turistických lodiček na kanále u Otrokovic. V porovníní s tím jsou turistické linky v ústeckém kraji skoro zadarmo.
O tom rozhodují volení zástupci občn, které dle politického mandátu spravují a utrácí veřejné prostředky. Je na občanech, jestli chtějí turistické linky, které občas i používají k rekreaci a dopravě, nebo dotace na horší nesmysly.

Petr Jetelina

Proč jezdí Kamenický motoráček denně?

malý bobeš

Protože „Augusta“

Místní

V tomto státě je radost platit daně.

xyz

Můj dlouhodobý tip je, že je to „jazýček na vahách“ v počtu spojů na rok tak, aby KŽC dostala od SFDI příspěvek na údržbu dráhy.

Podobný tip jsem měl u tratě do Nové Bystřice, kdy tam byly doobjednány spoje i v zimním období.

libcha

Hodilo by se do přehledu turistických linek připsat i typy nasazovaných vozidel. Pro přehled.

55p

Můžete se podívat na sledovačky 🙃