Ústecký kraj shání autobusy na plyn, další vozy si musí jeho dopravce pronajmout

Nové autobusy Scania pro DSÚK. Foto: Jan SůraNové autobusy Scania pro DSÚK. Foto: Jan Sůra

Dvě zakázky na nákup celkem až 40 autobusů na stlačený zemní plyn vypsala Dopravní společnost Ústeckého kraje. Příspěvková organizace Ústeckého

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa0

V Teplicích jezdili sorky a mercedsi už dávno +Louny

Fíra

A víte, komu patří plnička CNG v Dopravním podniku?? Že by BusLine??

noerf

12 m autobusy nabídnou všichni. Ty 15 m meziměstské autobusy na CNG bude zajímavé sledovat, kolik přijde nabídek.

M H

U těch 12 m může být otázkou termín dodání a vytížení továren. To taky může ve výsledku dost rozhodnout o ceně…a taky o tom, jestli nabídku podají skutečně všichni.

PetrB

Myslím, že favoritem u 15 m vozů bude Scania Citywide LE CNG. Mám za to, že jsou v provozu v Havířově.

Ondřej

A Csad Kladno jich taky pár má.

Anonym ze severu

Crossway 15 není ve hře?

Erik

Není v CNG. Ale chtějí ho vyrábět.

Erik

No vaše jistota je troufalá. Ústecký kraj před nákupem Scanií musel zrušit 2 soutěže. Kontrolní otázka: víte proč.? Nebudu vás trápit, nikdo se nepřihlásil. Bude záležet na podmínkách a termínu. Jelikož kraji teče do bot, bude je chtít co nejdříve. A výrobci mají tak plné kapacity, že se může stát, že to dopadne obdobně.

Libor

Nebo překvapí nečekaný účastník. Díky vytíženosti výrobních kapacit renomovaných výrobců stoupá šance na úspěch málo známých značek z východu Evropy nebo Asie. V Bratislavě uspěl Otokar. To by „čučeli“ kdyby jediný kdo se přihlásí byl výrobce třeba z Číny. Díky současné situaci na trhu s novými vozy slaví nečekané úspěchy turecké, čínské nebo třeba ukrajinské značky v Z Evropě. Záleží zda mají co nabídnout, ale již dnes si v Německu, Francii, Dánsku, Itálii zvykají na vozy MHD od značek, které by ještě před několika lety neměli šanci na úspěch. Značky typu MB, Man, Iveco jdou do velkých a technologicky složitých… Číst vice »

Libor

Máte pravdu, do Liberce na 18m CNG vozy se přihlásil pouze Solaris. V Paříži díky malé konkurenci uspěl BYD. Jinde dosud živořící nebo méně známé značky. Je otázka jestli je to tak dobře. Jestli dopravci, kterým nestačí počkat 1,5 roku až 2 nekoupí za hodně peněz mizerné vozy, které by za jiných okolností nechtěli.

Erik

Jistě, nebo teď Bogdan byl druhý účastník tendru na trolejbusy v Opavě.
On ústřední výbor strany Ústeckého kraje žije trošku svým životem.