Ústecký kraj shání autobusy na plyn, další vozy si musí jeho dopravce pronajmout
Nové autobusy Scania pro DSÚK. Foto: Jan Sůra
Dvě zakázky na nákup celkem až 40 autobusů na stlačený zemní plyn vypsala Dopravní společnost Ústeckého kraje. Příspěvková organizace Ústeckého
V Teplicích jezdili sorky a mercedsi už dávno +Louny
A víte, komu patří plnička CNG v Dopravním podniku?? Že by BusLine??
Nepatří. Busline (resp. Vařilově firmě) patří jablonecká plnička.
12 m autobusy nabídnou všichni. Ty 15 m meziměstské autobusy na CNG bude zajímavé sledovat, kolik přijde nabídek.
U těch 12 m může být otázkou termín dodání a vytížení továren. To taky může ve výsledku dost rozhodnout o ceně…a taky o tom, jestli nabídku podají skutečně všichni.
Myslím, že favoritem u 15 m vozů bude Scania Citywide LE CNG. Mám za to, že jsou v provozu v Havířově.
A Csad Kladno jich taky pár má.
Crossway 15 není ve hře?
Není v CNG. Ale chtějí ho vyrábět.
No vaše jistota je troufalá. Ústecký kraj před nákupem Scanií musel zrušit 2 soutěže. Kontrolní otázka: víte proč.? Nebudu vás trápit, nikdo se nepřihlásil. Bude záležet na podmínkách a termínu. Jelikož kraji teče do bot, bude je chtít co nejdříve. A výrobci mají tak plné kapacity, že se může stát, že to dopadne obdobně.
Nebo překvapí nečekaný účastník. Díky vytíženosti výrobních kapacit renomovaných výrobců stoupá šance na úspěch málo známých značek z východu Evropy nebo Asie. V Bratislavě uspěl Otokar. To by „čučeli“ kdyby jediný kdo se přihlásí byl výrobce třeba z Číny. Díky současné situaci na trhu s novými vozy slaví nečekané úspěchy turecké, čínské nebo třeba ukrajinské značky v Z Evropě. Záleží zda mají co nabídnout, ale již dnes si v Německu, Francii, Dánsku, Itálii zvykají na vozy MHD od značek, které by ještě před několika lety neměli šanci na úspěch. Značky typu MB, Man, Iveco jdou do velkých a technologicky složitých… Číst vice »
Máte pravdu, do Liberce na 18m CNG vozy se přihlásil pouze Solaris. V Paříži díky malé konkurenci uspěl BYD. Jinde dosud živořící nebo méně známé značky. Je otázka jestli je to tak dobře. Jestli dopravci, kterým nestačí počkat 1,5 roku až 2 nekoupí za hodně peněz mizerné vozy, které by za jiných okolností nechtěli.
Jistě, nebo teď Bogdan byl druhý účastník tendru na trolejbusy v Opavě.
On ústřední výbor strany Ústeckého kraje žije trošku svým životem.