Ústecký kraj rozšíří svůj dopravní tarif. Platit má ve vlacích do Slaného, řeší další oblasti
Motorový vůz Stadler RS1 841.2 na trati Kralupy - Louny ve stanici Klobuky v Čechách. Foto: Michal Chrást
Další možností je propojení tarifů mezi Šluknovskem a Libereckým krajem.
Tak to je skvělé. Už teď využívám celodenní jízdenky – za 170 Kč se dá skvěle cestovat. Posledně jsem jel Roudnice – CV – Klínovec a zpět. A celkově ty krajské jízdenky i jinde jsou velmi dobře udělané a cenově přijatelné (VYDIS, VDV…)
Konečně to někomu došlo – jediná linka U, ke neplatí tarif DÚK.
Asi protože tam nic nejezdí.
Nebo protože je to jiný stát taky
DÚK se tlačí, kam nemá, ale třeba o tarifu MHD Teplice nejsou nikde žádné informace.
Proč nemá? Mě to naopak zlevní a zjednoduší cestu. A to o dost. Teplice jsou komplet v DÚK.
Mohli by prodloužit DÚK do České Lípy i od Litoměřic, když už tam vede od Děčína
Souhlasím s Vámi, ale je tu jedno ale. Když pojede cestující z Lovosice do České Lípy a zakoupí si DÚK, tak musí být na jízdence uvedeny všechny „nadzóny“ jak přes Litoměřice, tak i přes Ústí a Děčín, protože v Ústeckém kraji nejde změnit trasování jízdenky a s tím spojené zvyšování ceny dle toho kudy cestující pojede. Dám dobrý příklad toho, jak je Ústecký kraj v tomto špatný. Když si cestující zakoupí měsíční jízdenku Havraň – Velemyšleves, tak vychází na cca 650 Kč a může cestující na tuto jízdenku jezdit i z Mostu do Chomutova včetně MHD Most, Jirkov, Chomutov, protože… Číst vice »
To má snad být návrh na vyspělý kilometrický tarif? Vůbec neakceptujete, že DÚK nejsou pouze vlaky a ty obce mimo koleje prostě a jednoduše spadají tam, kam byly přiřazeny. Tito zamindrákovaní průvodčí si pouze na člověku chtějí namastit kasu. Existují i jiné systémy se zónově relačním tarifem, které ovšem nejsou v ČR na takové úrovni. Proč by tedy pane bože se mělo zvyšování ceny podle toho kudy člověk do A-B pojede?
S Vámi nebudu absolutně diskutovat, když nevíte pointu příspěvků. Vám, jako objednavateli by se taky nelíbilo, kdybyste přicházel o značnou část peněz. Pane zamindrákovaný.
Pokud vím, tu pointu jste také nepochopil, a už vůbec ne princip zónově-relačního tarifu. Tarifní přemýšlení 19. století, čím víc ujedeš tím více zaplatíš nedává pro stálé cestující s časovým „kupónem“ smysl. Tak to pochopte prosím.
To není úplně tak pravda cesta nadzónou je povolena jen:
4.2
Ve vozidlech Dopravce je zakázáno:
a) cestovat při cestě mezi stanicemi nástupní a cílové zóny mimo povolenou cestu, tedy mimo nejkratší cestu nebo mimo cestu s nejmenším počtem přestupů nebo mimo cestu s nejkratší docházkovou či přestupní vzdáleností, anebo mimo cestu časově nejvýhodnější.
Jiná věc je, že revizor to většinou vůbec neřeší.
Platnost DÚK je do České Lípy ve směru od Děčína prodloužena od 1. ledna 2024.
To spíš z Jedlový. To je pravděpodobně to, co je naznačeno v článku.
A opacne cele vybezek?
Litoměřice a Lovosice, by uvítali spíše rozšíření PID do vlaků. Přeci jen půlka Litoměřic a Lovosic dojíždí pracovat do Prahy kam mají spádově mírně blíž než do Ústí. Do Ústí dojíždějí spíše středo a vysokoškoláci, ale pracující do Prahy. Byl by to další plus pro železnici jak motivovat cestující z Litoměřic do Prahy, aby ji dali přednost před silnicí. Zastávkový autobus je dobrý možná tak pro ty co pracují na severním městě.
Z Litoměřic (i Lovosic) je rozhodně „spádově“ blíže do ÚnL než do Prohy ( cca 30km versus cca 70km ). Ale v Praze prostě seženou mnohem snáze lépe placenou práci.
Přesně na tohle čekám. Do té doby mě rám nikdo neuvidí.