Ústecký kraj promění turistické linky, na většinu nasadí modernější vlaky
Jednotka Siemens Desiro na trati do Zubrnic. Foto: Zubrnická museální železnice

Proměna se bude týkat většiny linek s výjimkou dvou na tratích, které nepatří SŽ.
Turistická linka nerovná se nostalgická linka. Turista vezme kolo, batoh a jde do přírody, muzea, na hrad atd. A vlak je pouze dopravním prostředkem. A k tomu mu poslouží lépe to Desiro. U nostalgie je cílem výletu právě jen ten vlak. V lepším případě cokoliv s čoudou v horším hurvínek, kredenc či singrovka. Pro ultras šoto 810.
Vypadá to jako příprava na výhradní provoz ETCS a nemožnost vjezdu nevybavených vozidel do uzlových stanic.
Holt pak bude stačit jen Zubrnice a Děčín pořešit výjimkou.
Na trase T4 Litomšřice – Opárno jezdí dloudobě AŽD s tím nejnovějším, co má. Klimatizované, nízkopodlažní, s Wifi, se stojany na kola. S občerstvením. Nevím, co by tady dali lepšího. Asi se to týká jiných tras.
Jakakoli zmena na Moldave bude k lepsimu. Soucasne 810, u kterych polovinu mista pro kocarky a kola zabere jakasi bedna s brzdicem byl vysmech.
Tady slapl objednatel s vozidly vedle, snad se takovych kiksu propriste vyvaruje.
Když ještě na Podřipském motoráčku jezdily kredence, tak to bylo lákavě a návštěvníky to přilákalo. Dnes když jezdí 810, tak je jedno jestli pojede Stadler. Možná lepší ten Stadler.
Lákavé? Leda tak pro šotouše. Ale dopravní obslužnost se dělá primárně pro lidi, co mají všech pět pohromadě a ti nejsou zvědaví na nějaký „kuchyňský nábytek“ z minulého století.
Jsou to víkendové turistické linky. Nikoliv základní dopravní obslužnost
I vikendova turisticka linka je dopravni obsluznost. Mozna ne ta uplne zakladni, ale je. Vetsina lidi obcas nejakej vylet potrebuje a proc by kvuli tomu meli byt nuceni jezdit autem, kdyz to jde jinak a efektivneji?
A poté rapidně klesne počet cestujících…
Jenom aby tam pak ještě někdo jezdil…
Když nebude zájem, tak se linka zruší, jak jednoduché.
Přesně tak. I když já myslím, že to spíš lidi přitáhne.
Tak se to zruší a bude cyklostezka…
Jaký je rozdíl mezi (historickým?) šukafonem RCAS na Doupovské dráze oproti (historickému?) šukafonu KŽC na Šenovce? 🙂
Myslím si že zrovna tímto rozhodnutím šlápl kraj vedle. Naopak nostalgická vozidla mohou na konkrétních turistických linkách přitáhnout daleko více cestujících a udělat kraji a dopravě propagaci.
Protože zejména rodiče s dětmi pojedou právě i kvůli té nostalgií. Na RS1 děti fakt neutáhnete.
Takže pokud se najde rozumná cena a přijatelný provozní koncept, nemusí být nasazení historických vozidel na škodu.
Dětem je šukafon nebo desiro úplně fuk, nemaskujte za ně své šotopreference 🙂
Ve srovnání s muzejní 810 určitě ano, protože stahovací okénka nemá ani jedno z uvedeného.
No a skutečně muzejní vozidla, ze kterých se dá koukat ven, nyní tak jako tak jezdí jen na ZMŽ.
Nase dite naopak silne preferuje to Desiro a nizkopodlazni vozidla obecne. Vlaky miluje, koukat bude rad na jakejkoli, ale kdyz tim ma jet, at je to moderni a cisty.
Zajímavé, našim je to fuk, řekl bych. Určitě ocení použitelný záchod, to je asi to hlavní 🙂
Jediné, co je moc nenadchlo, byl rybák.
Dneska děti preferují WiFi :))
To na výletech neprovozujeme 🙂
Tak to z nich rostou duševní chudáci…….
To procento, které to odradí, bude podle zkušeností nahrazeno větším množstvím lidí, pro které ten vlak slouží jako dopravní prostředek. Těch šoto turistů není zase tolik.
Jak se „najde rozumná cena“, když se doposud nenašla?
Ty linky bez historického vlaku nemají v podstatě význam, protože přijdou o své hlavní lákadlo.
Ty linky mají vozit turisty, ne šotouše.
Navíc teď už tam stejně moc echt-historické vozy nejezdí, nemám-li za ně považovat 810.
Pryč už jsou časy, kdy přes Budyni jezdil kredenc/loďák nebo do Šenova hurvínek.
Mmch. jsem zvědav, co dle stejného kontextu má jezdit z Mostu na Moldavu.
Spis naopak prijdou o vyznamnej odrazujici faktor.
To, co tam ted jezdi, neni pro prevaznou vetsinu lidi dost historicky, aby to povazovali za skutecnyho veterana, ale ani to nema moderni pohodli a moznosti treba co se tyce te prepravy kol a kocarku. Je to neco mezi, pro vetsinu lidi ani „skutecna‘ historie ani moderni sluzba, neco co v neznalem cloveku zanecha spis pachut a pocit, ze byl podveden, nez nadseni.
Takže na Doupovské dráze, kde nyní jezdí řada 810, bude pan Ing. Šatava nasazovat něco modernějšího:?
Že by to konečně znamenalo konec většiny bez výběrka získaných kšeftů langusty?
Tam se prodává občerstvení ve formě langust? Na kterých linkách (nebo které lince)?
Nedělejte že nerozumíte…😉
Perličkou je, že jsem kdysi znal jednoho mladého studenta SŠ toužícího stát se průvodčím ČD (kterým se pak i stal), který měl stejné příjmení jako jednatel KŽC, přesto se mu líbilo vulgárně komolit příjmení Ing. Radima Jančury tak, že „a“ změnil na „á“ a přidal tam k“. Jeho spolužák na té samé SŠ to měl ještě lepší – také rád komolil příjmení Ing. Radima Jančury, přitom jeho příjmení končilo písmeny „-unda“, v řádném termínu nedošel k maturitě a pak si v dospělosti své příjmení změnil. P. S. Mgr. Bohumila Augustu nemám rád (resp. zejména jeho vymezování se i vůči jiným… Číst vice »