Ústecký kraj promění turistické linky, na většinu nasadí modernější vlaky

Jednotka Siemens Desiro na trati do Zubrnic. Foto: Zubrnická museální železniceJednotka Siemens Desiro na trati do Zubrnic. Foto: Zubrnická museální železnice

Proměna se bude týkat většiny linek s výjimkou dvou na tratích, které nepatří SŽ.

Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Happy

Turistická linka nerovná se nostalgická linka. Turista vezme kolo, batoh a jde do přírody, muzea, na hrad atd. A vlak je pouze dopravním prostředkem. A k tomu mu poslouží lépe to Desiro. U nostalgie je cílem výletu právě jen ten vlak. V lepším případě cokoliv s čoudou v horším hurvínek, kredenc či singrovka. Pro ultras šoto 810.

55p

Vypadá to jako příprava na výhradní provoz ETCS a nemožnost vjezdu nevybavených vozidel do uzlových stanic.
Holt pak bude stačit jen Zubrnice a Děčín pořešit výjimkou.

Topstar81

Na trase T4 Litomšřice – Opárno jezdí dloudobě AŽD s tím nejnovějším, co má. Klimatizované, nízkopodlažní, s Wifi, se stojany na kola. S občerstvením. Nevím, co by tady dali lepšího. Asi se to týká jiných tras.

Zbynek

Jakakoli zmena na Moldave bude k lepsimu. Soucasne 810, u kterych polovinu mista pro kocarky a kola zabere jakasi bedna s brzdicem byl vysmech.

Tady slapl objednatel s vozidly vedle, snad se takovych kiksu propriste vyvaruje.

Vláčkař

Když ještě na Podřipském motoráčku jezdily kredence, tak to bylo lákavě a návštěvníky to přilákalo. Dnes když jezdí 810, tak je jedno jestli pojede Stadler. Možná lepší ten Stadler.

Daniel Jablonecký

Lákavé? Leda tak pro šotouše. Ale dopravní obslužnost se dělá primárně pro lidi, co mají všech pět pohromadě a ti nejsou zvědaví na nějaký „kuchyňský nábytek“ z minulého století.

Jirka

Jsou to víkendové turistické linky. Nikoliv základní dopravní obslužnost

Jakub P

I vikendova turisticka linka je dopravni obsluznost. Mozna ne ta uplne zakladni, ale je. Vetsina lidi obcas nejakej vylet potrebuje a proc by kvuli tomu meli byt nuceni jezdit autem, kdyz to jde jinak a efektivneji?

Pm1

A poté rapidně klesne počet cestujících…

Jan

Jenom aby tam pak ještě někdo jezdil…

Kubrt

Když nebude zájem, tak se linka zruší, jak jednoduché.

Daniel Jablonecký

Přesně tak. I když já myslím, že to spíš lidi přitáhne.

David

Tak se to zruší a bude cyklostezka…

xyz

Jaký je rozdíl mezi (historickým?) šukafonem RCAS na Doupovské dráze oproti (historickému?) šukafonu KŽC na Šenovce? 🙂

Kamil Novotný

Myslím si že zrovna tímto rozhodnutím šlápl kraj vedle. Naopak nostalgická vozidla mohou na konkrétních turistických linkách přitáhnout daleko více cestujících a udělat kraji a dopravě propagaci.
Protože zejména rodiče s dětmi pojedou právě i kvůli té nostalgií. Na RS1 děti fakt neutáhnete.
Takže pokud se najde rozumná cena a přijatelný provozní koncept, nemusí být nasazení historických vozidel na škodu.

Kubrt

Dětem je šukafon nebo desiro úplně fuk, nemaskujte za ně své šotopreference 🙂

xyz

Ve srovnání s muzejní 810 určitě ano, protože stahovací okénka nemá ani jedno z uvedeného.

No a skutečně muzejní vozidla, ze kterých se dá koukat ven, nyní tak jako tak jezdí jen na ZMŽ.

Jakub P

Nase dite naopak silne preferuje to Desiro a nizkopodlazni vozidla obecne. Vlaky miluje, koukat bude rad na jakejkoli, ale kdyz tim ma jet, at je to moderni a cisty.

Kubrt

Zajímavé, našim je to fuk, řekl bych. Určitě ocení použitelný záchod, to je asi to hlavní 🙂
Jediné, co je moc nenadchlo, byl rybák.

55p

Dneska děti preferují WiFi :))

Kubrt

To na výletech neprovozujeme 🙂

Jirka

Tak to z nich rostou duševní chudáci…….

Kicruj

To procento, které to odradí, bude podle zkušeností nahrazeno větším množstvím lidí, pro které ten vlak slouží jako dopravní prostředek. Těch šoto turistů není zase tolik.

Daniel Jablonecký

Jak se „najde rozumná cena“, když se doposud nenašla?

Ondřej

Ty linky bez historického vlaku nemají v podstatě význam, protože přijdou o své hlavní lákadlo.

Kubrt

Ty linky mají vozit turisty, ne šotouše.

xyz

Navíc teď už tam stejně moc echt-historické vozy nejezdí, nemám-li za ně považovat 810.

Pryč už jsou časy, kdy přes Budyni jezdil kredenc/loďák nebo do Šenova hurvínek.

Mmch. jsem zvědav, co dle stejného kontextu má jezdit z Mostu na Moldavu.

Jakub P

Spis naopak prijdou o vyznamnej odrazujici faktor.

To, co tam ted jezdi, neni pro prevaznou vetsinu lidi dost historicky, aby to povazovali za skutecnyho veterana, ale ani to nema moderni pohodli a moznosti treba co se tyce te prepravy kol a kocarku. Je to neco mezi, pro vetsinu lidi ani „skutecna‘ historie ani moderni sluzba, neco co v neznalem cloveku zanecha spis pachut a pocit, ze byl podveden, nez nadseni.

Náhodný

Takže na Doupovské dráze, kde nyní jezdí řada 810, bude pan Ing. Šatava nasazovat něco modernějšího:?

Bez přezdívky

Že by to konečně znamenalo konec většiny bez výběrka získaných kšeftů langusty?

Náhodný

Tam se prodává občerstvení ve formě langust? Na kterých linkách (nebo které lince)?

Happy

Nedělejte že nerozumíte…😉

xyz

Perličkou je, že jsem kdysi znal jednoho mladého studenta SŠ toužícího stát se průvodčím ČD (kterým se pak i stal), který měl stejné příjmení jako jednatel KŽC, přesto se mu líbilo vulgárně komolit příjmení Ing. Radima Jančury tak, že „a“ změnil na „á“ a přidal tam k“. Jeho spolužák na té samé SŠ to měl ještě lepší – také rád komolil příjmení Ing. Radima Jančury, přitom jeho příjmení končilo písmeny „-unda“, v řádném termínu nedošel k maturitě a pak si v dospělosti své příjmení změnil. P. S. Mgr. Bohumila Augustu nemám rád (resp. zejména jeho vymezování se i vůči jiným… Číst vice »