Ústecký kraj promění turistické linky, na většinu nasadí modernější vlaky

Jednotka Siemens Desiro na trati do Zubrnic. Foto: Zubrnická museální železniceJednotka Siemens Desiro na trati do Zubrnic. Foto: Zubrnická museální železnice

Proměna se bude týkat většiny linek s výjimkou dvou na tratích, které nepatří SŽ.

122 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

Taky by to chtělo na některých linkách udělat „normální“ JŘ s (dvou)hodinovým intervalem a standardními návaznostmi. Moldava, Krupka, možná i Libochovice, asi i Doupov.

xyz

K tomu už by Dobrá správa musela umožnit křižování někde mezi Děčínem a Krupkou, protože za 2 h se nedojede tam i zpět.

A např. pro přípoje (byť jedním směrem) v Libochovicích by při 2h taktu vycházelo křižování podřipské linky do Mšeného-Lázní, jenže tam si Dobrá správa „vyoptimalizovala“ druhou kolej v roce 2006 – pár měsíců před zastavením celoroční dopravy.

Frýdlantský výběžek

Na „Kozině“ by pro takové křižování asi nejvíc vyhovovala Telnice (ostatně myslím, že to tak fungovalo většinou i „historicky“ i bez taktové dopravy) – a ještě by tam mohly vzniknout i smysluplné návaznosti s autobusy (cyklobusy).

L.P.

To by ale chtělo do Telnice dosadit samovratné výhybky, aby to křižování odsýpalo. A chci slyšet naříkání Správy železnic, kdyby k tomu mělo dojít. To by zas bylo výmluv, proč to nejde :-).

Frýdlantský výběžek

SŽ (a je lhostejné, zda z vůle vlastní nebo třeba na žádost/pokyn/rozkaz někoho zvenčí) dělá všechno pro to, aby „Kozinu“ už nemusela obnovovat minimálně do doby, než se definitivně rozhodne o těžbě lithia pod Cínovcem – pak totiž možná bude muset obnovit minimálně úsek z Oldřichova do Lesní brány, a to už by se jí zrušení (neusjízdnění) toho zbytku obhajovalo mnohem nesnáze než teď, když kraj není ani ochoten prosadit si prodloužení sjízdného úseku aspoň na zastávku v Novosedlicích, kudy už jezdí teplické autobusy. Takže ani žádný velký zájem o osazení samovratných přestavníků do Telnice (a tím spíše ještě třeba… Číst vice »

xyz

V Telnici to bylo i v roce 2007 – jediném tamním roce s taktovou dopravou.

Kuba

Co oprava trati 097 u Dobkoviček? Nějaký posun? Zaznamenal jsem pouze na facebooku Chotiměře, že mezi srpnem a říjnem proběhne inženýrsko-geologický průzkum.

KLN

Přece nechcete aby stát opravil to co sám zničil.

Zahn

Soumnrak KŽC zlodějny?

Martin

Už aby to bylo !

Koukám

Už aby to bylo

Pan průvodčí

T10 z Děčína do Krupky by potřebovala kapacitnější a dispozičně vhodnější stroje jako sůl. Zájem cestujících předčil snad i ty nejobtimističtější očekávání a motorový vůz řady 810 je naprosto nevyhovující a nedostačující pro množství kočárků a kol.
Upřímně jsem takový skok v počtu cestujících po zprovoznění úseku do Krupky nečekal nejen já. V diskuzi v minulosti jsem byl přesvědčený o tom, že to jsou vyhozené peníze. Beru zpět a kaju se. Tento poslední víkend s letním počasím byl šílenej masakr.

xyz

Mě zase docela zaskočila neděle 6. 7. 2025, kdy ranním spojem (v 7:36 h z Děčína) jelo jen asi 10 cestujících.

O. K., jsem rád, že jindy (jiný čas/den) to bylo znatelně lepší.

Sova

Tak brzo ráno těžko čekat víc, to není úplně mainstreamový čas pro turistický ruch. Pár ranních ptáčat z řad místních to využije, ale většina pojede raději později.

platamond

Na 7:36 je to velmi slušná frekvence. Lidi opravdu o dost déle spí. Před 20 lety byly vlaky 6:30 a 7:30 nebouchané turisty, dnes jedou lidé po 10:00, ale i před polednem, tedy to co bylo úplně mimo.

Daniel Jablonecký

10 lidí jako velmi slušná frekvence? To je spoj na zrušení. Kolik dělá jízdné a kolik jsou náklady? Desetina? Dvacetina? Tohle je vyhazování peněz oknem, ale když na to ÚK má, jejich věc.

Pan průvodčí

Ano, ÚK na to má. I díky tomu, že přestal kraj bagrovat ČD výkony bez konzultací a VŘ. Posuzovat význam spoje podle jednoho dne, který měl být podle předpovědi odpoledne děštivý, s bouřkou a silným větrem je trošku mimo. Touto optikou bychom mohli zrušit například v PIDu všechny vlaky před půl šestou ranní, protože s nimi také jezdí tak posledních 5 let také minimum lidí.

Jakub P

To nemůžete z dostupných informací vědět jistě, může ta jízda být nutná z provozních důvodů. Pak je často lepší, když vezme pár lidí, než aby jel úplně prázdnej jako služební jízda. Nějjakou službu to udělá a náklady navíc jsou zanedbatelný.

xyz

Jj, v tomto dost souhlas. Navíc zrovna v době, kdy je venku světlo do nějakých 21:30 h, není důvod vyrážet echt-brzy.

Frýdlantský výběžek

Co byste chtěl v neděli ráno za zájem? Kdyby se jednalo o sobotu, bylo by to vaše překvapení v létě snad na místě, protože sobota je den využívaný i k delším jednodenním výletům (a je proto lumpárna, když poslední sobotní „návratové“ spoje jedou mnohdy už brzy odpoledne či v časný podvečer), ale v neděli si každý rád spíše přispí a i případné výlety jsou jen kratší a méně náročné (i kvůli tomu, že už následuje pracovní den).

Pan průvodčí

Kouknul jsem se na předpověď počasí na 6.7.2025 a nízké frekvenci se zrovna v tento den nedivím. Bouřky sice nakonec sever čech minuly, ale i tak se na celodenní výlet, notabene s dětmi spíš vykašlete. Zrovna turistické linky jsou počasím velmi ovlivněny.

xyz

Minuly většinu Čech. A i do té menší části dorazily v době, kdy poslední večerní spoj Kozí dráhy dojel zpět do Děčína.

Ale jak píšu – jestli v jiné dny/časy jelo lidí víc, tak O. K.

Tomáš Záruba

V neděli jsme se svezli a mohu to potvrdit. Ten dvojefekt Krupky (coby „místa, kde někdo žije“) s lanovkou (turistický cíl) je prostě rozhodující pro životaschopnost linky. Motorák obsazený dokonce i odpoledne z Děčína, to bych zas nečekal já… A 3/4 lidí jelo DC – Bohosudov zastávka.

David_Rychnovský

A že by i na U14 Jirkov – Lužná jezdily nízkopodlažní vozidla u DLB a ne 810 jak je poslední dobou zvykem? Takhle vypadá doprava 21. století? Proč to kraj neřeší když smlouva vyžaduje náhradní vozidlo aby bylo nízkopodlažní?

Pavel

Už jsem se lekl, že do Vejprt bude jezdit modernější vlak, než-li rozhrkaný regiosprinter.

Twix

Asi bude muset stačit. Tady mě v sobotu 6.9. překvapilo, kolik lidí tím jelo prvním spojem z Cranzahlu – někteří nastoupili ještě před příjezdem Desira z Chemnitz, po jeho příjezdu se Regiosprinter naplnil slušně. Přitom z české strany jsme tím přijeli úplně sami. Chápu že to z Chomutova jede celkem brzy, ráno ještě tak hezky nebylo (ale den se povedl) a že většina lidí vystupuje dříve než v Kovářské, kde jsme nastupovali my.

Frýdlantský výběžek

Sasíci k nám jezdili o víkendech rádi vždycky – vždyť hlavně kvůli jejich „desirům“ tam vlastně byla povolena i vyšší TR a i teď tam hlavně kvůli nim ještě vůbec nějaké vlaky jezdí.

Jun

Děsivá představa jet regiosprinterem 2hodiny do Chomutova

xyz

Do Vejprt se mmch. letos přestane jezdit už 5. 10. – pak výluka bez NAD…

Pavel

Co se prosím bude opravovat?

Nikola

Do října to jezdí do Vejprt každoročně. On už říjen v Krušných horách na výlety moc neláká.

xyz

Posledních několik let to bylo do KONCE října.

Resp. nyní to mělo být do 2. 11. https://www.cd.cz/jizdni-rad/tratove-jizdni-rady/files/cz-k137-241215-01.pdf

xyz

… ale aktualizace k 20. 9. praví konec provozu 5. 10. https://www.cd.cz/jizdni-rad/tratove-jizdni-rady/files/k137-od-2025-09-20.pdf a vývěsky ve vlacích DLB píšou o příčině – výluka Křimov – Vejprty.

Happy

Turistická linka nerovná se nostalgická linka. Turista vezme kolo, batoh a jde do přírody, muzea, na hrad atd. A vlak je pouze dopravním prostředkem. A k tomu mu poslouží lépe to Desiro. U nostalgie je cílem výletu právě jen ten vlak. V lepším případě cokoliv s čoudou v horším hurvínek, kredenc či singrovka. Pro ultras šoto 810.

factory

Jsem ultras! Ale to je tím ze 810 je moje mladí. Tábory a čundry za Opavou.

Zrcadlák

I stáří 810 pořád normálně jezdí. Na cundr v okolí Opavy stále 810 můžete.

Frýdlantský výběžek

Však také ten název „turistické linky“ je jen účelový výmysl Ústeckého kraje (že, pane Jeřábku …) – když před mnoha roky začal jezdit Doupov, „Švestková dráha“ a „Kozí dráha“, původně v režii především tamních obcí a pod „provozní patronací“ Jana Šatavy, tak žádný název „turistické linky“ neexistoval a ze strany ÚK jako dílčího spolufinancovatele byl naopak právě tlak na provozování „nostalgických“ vozidel. Ale jak vidno, všechno se nějak vyvíjí …

xyz

Tehdy to bylo celé jiné – mj. snad výhradně letní provoz.

Ne 7 měsíců v roce (v nepracovní dny).

Frýdlantský výběžek

Jistě – protože se jezdilo jen podle možností rozpočtů obcí okolo těch tratí, kraj na to přispíval jen minimálně, pokud vůbec. A ke změně k lepšímu došlo až po změně vedení kraje, kdy se najednou ukázalo, že pod názvem „turistické linky“ z toho může mít právě i kraj dobrou reklamu.

55p

Vypadá to jako příprava na výhradní provoz ETCS a nemožnost vjezdu nevybavených vozidel do uzlových stanic.
Holt pak bude stačit jen Zubrnice a Děčín pořešit výjimkou.

Pan průvodčí

Zubrnické motoráky budou končit po zavedení ETSC ve Velkém Březně.

Jirka z CB

Tak proč je v plánu předělat ve VB zhlavi a Zubrnice napojit přímo bez úvratě.

Frýdlantský výběžek

Když tyto snahy prapůvodně vznikaly, tak se o ETCS ještě vůbec nemluvilo, a hlavně nikdo ještě ani neměl představu, co zavedení ETCS vlastně přonese za problémy.

Twix

Tak to by chtělo provést tak jako tak kvůli nástupišti, ne?

Luboš Beneš

Ta úvrať v Březnu je opravdu nepraktická, přitom jsou tam 2 koleje obsazené vraky.

Frýdlantský výběžek

Ještě že ty vraky stále ještě jsou: sešrotovat je lze snadno vždycky, ale znovu už je nikdo nesežene a kdyby měly posloužit jen nějaké náhradní díly z nich, tak by mělo smysl nelikvidovat je zbytečně brzy.
Podobná situace ostatně nastala už před asi 40 roky, kdy musel být rozpuštěn „skanzen“ v České Třebové (neplést si s pozdějším vrakovištěm v lokodepu !!!) – byly to tehdy, pravda, mnohem zachovalejší vozidla, ale mnohá z nich posléze posloužila jako základy muzejních sbírek nejen různých spolků, ale i oficiálních institucí, a byla následně i opravena do stavu schopného provozu.

Pan průvodčí

To rád čtu. Pokud se za ty roky něco posunulo, jedině dobře. 👍

Topstar81

Na trase T4 Litomšřice – Opárno jezdí dloudobě AŽD s tím nejnovějším, co má. Klimatizované, nízkopodlažní, s Wifi, se stojany na kola. S občerstvením. Nevím, co by tady dali lepšího. Asi se to týká jiných tras.

Ústečák

No, funkční klimatizaci jsem u AŽD nezažil už hodně dlouho… Trochu se mi zdá, že se na to už rezignovalo.

Zbynek

Jakakoli zmena na Moldave bude k lepsimu. Soucasne 810, u kterych polovinu mista pro kocarky a kola zabere jakasi bedna s brzdicem byl vysmech.

Tady slapl objednatel s vozidly vedle, snad se takovych kiksu propriste vyvaruje.

Joachimstahl

…a kterápak super hyper moderní souprava s velmi trapnými čtyřmi háky na kola má vyšší kapacitu pro bicykly než vlečný 010?

Twix

Háky na kola nejsou v regionální dopravě šikovné, lepší je opírat to o stěnu. A do Desira nebo Foxe se těch kol naloží docela dost a hlavně snadno, do 010 je to celkem cvičení. Kterou verzi tam Railway Capital provozuje? Jestli základní 010, to je na kola dost k ničemu, pak jsou verze s větším cyklooddílem, nebo pak s půlkou sedaček nebo všemi vykotlanými.

Milos2

Máte pravdu.Do Desira i Foxe se vejde poměrně dost kol,ale nesmíte narazit na personál,který řekne 6 kol a dost i když je spoj poloprázdný.Například často Děčín.Stačí rodinka se třemi dětmi a je vymalováno…

Vláčkař

Když ještě na Podřipském motoráčku jezdily kredence, tak to bylo lákavě a návštěvníky to přilákalo. Dnes když jezdí 810, tak je jedno jestli pojede Stadler. Možná lepší ten Stadler.

Daniel Jablonecký

Lákavé? Leda tak pro šotouše. Ale dopravní obslužnost se dělá primárně pro lidi, co mají všech pět pohromadě a ti nejsou zvědaví na nějaký „kuchyňský nábytek“ z minulého století.

Jirka

Jsou to víkendové turistické linky. Nikoliv základní dopravní obslužnost

Jakub P

I vikendova turisticka linka je dopravni obsluznost. Mozna ne ta uplne zakladni, ale je. Vetsina lidi obcas nejakej vylet potrebuje a proc by kvuli tomu meli byt nuceni jezdit autem, kdyz to jde jinak a efektivneji?

Daniel Jablonecký

Základní možná ne, ale obslužnost rozhodně ano. A turista nerovná se šotouš. Prostě kredenc ne. Ne.

Twix

Však tohle je dost šotoušská linka a lidi na kredenc zvědaví byli. Souhlasím že by tam mělo jezdit modernější nízkopodlažní vozidlo, ale myslím že 830 versus 810 dělá rozdíl.

Daniel Jablonecký

Šotoušská linka je to nejspíš proto, že tam jezdí co tam jezdí. Ale to fakt není moderní služba pro obyvatele a návštěvníky kraje. Moderní vozidlo je schopné přitáhnout mnohem víc cestujících než obstarožní motoráček. Ten patří na zvláštní jízdy pro milovníky historie a nostalgie, ale ne na moderní turistické linky.

Twix

Tak s tím vším souhlasím, není to ve sporu s tím co píšu.

KLN

Lákavá je kredenc i pro rodiny s dětmi a výletníky. Pokud tam bude normální vlak není důvod vlakem jet a rodinu vezmu autem

Pm1

A poté rapidně klesne počet cestujících…

Frýdlantský výběžek

Asi jak kde – možná někde nebude nárůst, ale pokles bych nejspíš nečekal nikde, protože za ty roky už se většina lidí „nostalgie“ nabažila dost, takže jim chybět příliš nebude, a většině mládeže už to neříká nic dávno.

Jan

Jenom aby tam pak ještě někdo jezdil…

Kubrt

Když nebude zájem, tak se linka zruší, jak jednoduché.

Daniel Jablonecký

Přesně tak. I když já myslím, že to spíš lidi přitáhne.

Nikola

V ÚK se vlakové spoje zásadně neruší i když s nimi jezdí minimum cestujících😉

David

Tak se to zruší a bude cyklostezka…

xyz

Jaký je rozdíl mezi (historickým?) šukafonem RCAS na Doupovské dráze oproti (historickému?) šukafonu KŽC na Šenovce? 🙂

dany

KŽC si na svojí trať nikoho jiného nepustí.

xyz

Nicméně i tam kraj může po KŽC chtít lepší vozidlo než šukafon.

Kamil Novotný

Myslím si že zrovna tímto rozhodnutím šlápl kraj vedle. Naopak nostalgická vozidla mohou na konkrétních turistických linkách přitáhnout daleko více cestujících a udělat kraji a dopravě propagaci.
Protože zejména rodiče s dětmi pojedou právě i kvůli té nostalgií. Na RS1 děti fakt neutáhnete.
Takže pokud se najde rozumná cena a přijatelný provozní koncept, nemusí být nasazení historických vozidel na škodu.

Kubrt

Dětem je šukafon nebo desiro úplně fuk, nemaskujte za ně své šotopreference 🙂

xyz

Ve srovnání s muzejní 810 určitě ano, protože stahovací okénka nemá ani jedno z uvedeného.

No a skutečně muzejní vozidla, ze kterých se dá koukat ven, nyní tak jako tak jezdí jen na ZMŽ.

Jakub P

Nase dite naopak silne preferuje to Desiro a nizkopodlazni vozidla obecne. Vlaky miluje, koukat bude rad na jakejkoli, ale kdyz tim ma jet, at je to moderni a cisty.

Kubrt

Zajímavé, našim je to fuk, řekl bych. Určitě ocení použitelný záchod, to je asi to hlavní 🙂
Jediné, co je moc nenadchlo, byl rybák.

Jakub P

On i po Praze nerad jezdi T3, proste nema ty schody rad, ani kdyz ho vysadime.

55p

Dneska děti preferují WiFi :))

Kubrt

To na výletech neprovozujeme 🙂

Jirka

Tak to z nich rostou duševní chudáci…….

KLN

Děti mají raději něco neobvykléjo a ne vysloužilý neměcký motorák. Rodiny s detmi pojedou radeji autem

Twix

A o tom rozhodují ty děti podle typu nasazeného vozidla?

Kicruj

To procento, které to odradí, bude podle zkušeností nahrazeno větším množstvím lidí, pro které ten vlak slouží jako dopravní prostředek. Těch šoto turistů není zase tolik.

Daniel Jablonecký

Jak se „najde rozumná cena“, když se doposud nenašla?

Roman

V ústeckém kraji nemáte celodenní jízdenky?

Kubrt

Rozumná cena pro objednavatele. Tam už bude hrát výraznou roli to, zda vozidlo jezdí jen o víkendu v létě, nebo celý rok každý den.

Frýdlantský výběžek

Hlavně jsou ty „šukafóny“ bezkonkurenčně provozně naprosto nejlevnější, a proto je také dopravci teď už nabízejí přednostně – jinak by museli žádat od kraje vyšší „dosyp“, a to by se asi s velkým nadšením nesetkalo. Takže právě to asi chce kraj řešit tím, že otočil, v tichosti „zapomněl“ na své dřívější požadavky na nasazování nostalgických vozidel, a logicky hledá možnost nahradit „šukafóny“ něčím jiným, ale při současném minimáálním nárůstu nákladů na ty „dosypy“.

xyz

Úplně nejlevnější je Regiosprinter do Chotiměře, protože jede za vícenáklady (jinak by odstál přes hodinu v Lovosicích).

Nikola

810 jsou možná nejlevnější pro dopravce. KŽC si ale nechává od kraje platit za 810 poměrně slušný prachy. Asi je stojí víc servis 😄

Daniel Jablonecký

Rozumná cena pro objednatele, milý Romane, to je to, oč tu běží.

Ivan_pha

Dětem je fakt jedno, čím jedou. Možná kdyby se jednalo o parní provoz, tak by to vliv mělo.

Zrcadlák

Hlavně nesmí jezdit do školy taky 810. Zatím 810 jezdí normálním provozu tak to nelze brát jako historické vozidlo na které někoho nalakate.

Ondřej

Ty linky bez historického vlaku nemají v podstatě význam, protože přijdou o své hlavní lákadlo.

Kubrt

Ty linky mají vozit turisty, ne šotouše.

xyz

Navíc teď už tam stejně moc echt-historické vozy nejezdí, nemám-li za ně považovat 810.

Pryč už jsou časy, kdy přes Budyni jezdil kredenc/loďák nebo do Šenova hurvínek.

Mmch. jsem zvědav, co dle stejného kontextu má jezdit z Mostu na Moldavu.

Luboš Beneš

Na Moldavu potřebujete naložit rychle a pohodlně spoustu kol v létě a lyží v zimě.

Nikola

Kredenc a hurvínek jsou k vidění už jen na letáku. Roky tam jezdí 810 resp.M152

Jakub P

Spis naopak prijdou o vyznamnej odrazujici faktor.

To, co tam ted jezdi, neni pro prevaznou vetsinu lidi dost historicky, aby to povazovali za skutecnyho veterana, ale ani to nema moderni pohodli a moznosti treba co se tyce te prepravy kol a kocarku. Je to neco mezi, pro vetsinu lidi ani „skutecna‘ historie ani moderni sluzba, neco co v neznalem cloveku zanecha spis pachut a pocit, ze byl podveden, nez nadseni.

Tomáš Záruba

No po 20 minutách jízdy v 810 z Děčína do Krupky jsem přesně uvažoval, jestli když se tak rozhlížím po plném vlaku lidí zjevně „normálních“, zda fakt je nutné spojovat turistiku a historii a jestli by víkendově volné posily ze standardních kladiv nebyly lepší. No a za 2 dny čtu tenhle článek (aneb „…teď tu byl“ 🙂 ).

Náhodný

Takže na Doupovské dráze, kde nyní jezdí řada 810, bude pan Ing. Šatava nasazovat něco modernějšího:?

Bez přezdívky

Že by to konečně znamenalo konec většiny bez výběrka získaných kšeftů langusty?

Náhodný

Tam se prodává občerstvení ve formě langust? Na kterých linkách (nebo které lince)?

Happy

Nedělejte že nerozumíte…😉

xyz

Perličkou je, že jsem kdysi znal jednoho mladého studenta SŠ toužícího stát se průvodčím ČD (kterým se pak i stal), který měl stejné příjmení jako jednatel KŽC, přesto se mu líbilo vulgárně komolit příjmení Ing. Radima Jančury tak, že „a“ změnil na „á“ a přidal tam k“. Jeho spolužák na té samé SŠ to měl ještě lepší – také rád komolil příjmení Ing. Radima Jančury, přitom jeho příjmení končilo písmeny „-unda“, v řádném termínu nedošel k maturitě a pak si v dospělosti své příjmení změnil. P. S. Mgr. Bohumila Augustu nemám rád (resp. zejména jeho vymezování se i vůči jiným… Číst vice »

Pan průvodčí

U Moldavy by docela sedla možnost využít o víkendech volnou jednotku od AŽD a propojit rameno Moldava – Most – Lovosice – Litoměrice s návazností v uzlech Lovosice a Most se zavedením pevného intervalu 240 minut mezi spoji i za cenu odebrání jednoho páru Os mimo letní čas. Současný grafikon na 135 taky není moc ,,user friendly“.

Blbost

Sprinter snad má více prostoru na kola a kočárky? Neřekl bych. A navíc už vidím, jak to na podzim bude vyjíždět..
Nesmysl.

KLN

Sprinter se nemá vůbec pouštět na trať. Horší vozidlo zatín nespatřilo světlo světa

p.volavka

Ale ano. Šroty 845 a štrúdly taky nejsou zázraky techniky. Všechno německý odpad.

KLN

Ta neni tak strašná jako regiosprinter. To je ďablův vynález. Rádi jej mají jen uctivači jakéhokoli šrotu ze zapadnich zemí

xyz

Tedy odjezdy Most cca 7:35, 11:35, 15:35 a příjezdy zpět tamtéž cca 10:20, 14:20 a 18:20 h.

Nicméně tím pádem by vlak jedoucí z Lovosic dojel do Mostu v 9:27 h a zpět by odjížděl až 12:27 h.

Nicméně zrovna Regiosprinter nemá moc prostoru pro kola, což se na Moldavu hodí (ovšem, ten samý vůz jezdí do Vejprt, kde by se podobný prostor hodil taky).

xyz

** Zde je perličkou, že tím pádem by při stejném počtu souprav šlo mít 2h takt Most – Moldava, kdy by tam pokračovaly všechny vlaky jedoucí z Lovosic.

Jen by byl problém, kde je vykřižovat – do Oseku-města by se to asi nestíhalo. A při křižování v Louce by pak bylo hodně natěsno, stíhat dojet na Moldavu, tam mít obrat a dojet zpět do Louky „do dvou hodin zpět“ od předchozího křižování.

Frýdlantský výběžek

To jsou sice hezké teorie, ale v Mostě je skupina s malým rozpětím příjezdů a odjezdů několika vlaků, a když budete chtít jezdit do toho křížem s vlaky „Švestkovky“, tak vás každý normální technolog požene svinským krokem.
Při tak „na krev“ vycházející taktové dopravě už to v uzlech velikosti Mostu vychází většinou lépe na přestupy (podobné ovšem spíše přeběhům) než na přímé vlaky, které by musely jezdit křížem přes celé zhlaví.

xyz

Přestup = vozidlo navíc oproti situaci s protrasováním.

Při křižování v Louce by to v Mostě nebylo „na krev“, ale velmi (až moc) rozvolněné.

A protrasování je ve špičce X ve stejném směru (tzn. od Obrnic do Louky) už teď – okolo X:00 h.

Srovnatelné se stavem, který by tam byl v době „Krušnohorové skupiny“.

xyz

** K protrasování vypíchnu víkendovou situaci u Os-131/123, kdy bez něj by byla potřeba 2 + 2 vozidla pro každou z tratí, ale díky tomu přejíždění mezi Bílinou a Mostem jsou nakonec potřeba jen 3 vozidla.

Přitom by se taky dalo namítnout, jak jízda té Pesy případně „překáží dalším vlakům“ (vč. jízdy těsně před/po R). 🙂

Frýdlantský výběžek

Záleží na tom, kde, odkud a kam chcete mít přípoje – a sám píšete, že při křižování v Louce u Litvínova (které by vyhovovalo současné koncepci „zbytku světa“) se dvouhodinový obrat z Louky na Moldavu a zpět regulérně sjet nedá. A když budete chtít křižovat v Oseku městě, což by vyhovovalo tomu obratu, tak to právě zase bude „skřípat“ s tím křížením cest pro rychlíky v Mostě, o kterém jsem psal já: ostrou tužkou by to sice možná nakreslit šlo, ale že by prošlo hrát si takto na vteřiny, tomu asi nevěříte ani sám. A ani netuším, jak to teď… Číst vice »

xyz

Louka – Moldava se pod 1 h sjet dá, pokud by se dalo v Dubí úvraťovat bez zajíždění dozadu.

O. K., Regiosprinterem do takového kopce bych si jist nebyl (na druhou stranu když to vyjede 845 – ?)

xyz

Mmch. Louka – Moldava je po kolejích 25 km (po silnici ještě méně). Jestli vlak nestihne tuto trasu ujet za dejme tomu 56 minut (aby stihl obrat na Moldavě), tak je to hodně špatné a vlastně za takové situace ten 2h takt ani moc nemá smysl, protože tak pomalé spojení stejně postrádá nějakou „základní konkurenceschopnost“. Já bych to viděl ještě jinak – po Osek město se stejně jezdí celotýdenně/celoročně, tzn. zrychlit úsek od Mostu po Osek město. z Oseka m. udělat plnohodnotnou stanici, a stíhat křižování tam. Pak dejme tomu zrušit Hrob jako stanici, Dubí řídit dálkově (a každopádně úvraťovat… Číst vice »

xyz

** K tomu B. Augustovi bych ještě dodal, že snad nej… nejdivnější od něj byla prohlášení na webu KŽC poté, co ten který svaz obcí apod. už nechtěl objednávat nějaký z jeho spojů (Podbrdský/Podtrosecký/“hornípacifický“). Ve smyslu, že ten a ten kraj/svaz obcí „nedovede ocenit pravou nostalgii a přispět na ni“ atd.

Náhodný

nÍŽE JE UVEDEN NĚJAKÝ PAN aUGUSTA. žE BY pro byl myšlen on? Podobnost jeho příjmení se slovem langusta to nabízí. Jinak ho neznám.

p.volavka

Už ho znáte.

Bez přezdívky

U toho slizouna se ta drobná úprava příjmení vyloženě nabízí. To jakým způsobem získává bez výběrek zakázky je do nebe volající.