Ústecký kraj poprvé chystá pořízení kloubových autobusů
Nové autobusy Scania pro DSÚK. Foto: Jan Sůra
Nové autobusy mají jezdit hlavně na lince z Ústí nad Labem do Krupky.
Nové autobusy mají jezdit hlavně na lince z Ústí nad Labem do Krupky.
Ono to může být taktika jako v MHD v Ústí nad Labem. Větší trolejbusy = menší frekvence spojů.
Oceňuji snahu KÚ zkvalitňovat cestování VHD, ale nakupovat 4 kloubové autobusy, protože na lince 458 jezdí 1 pár školních spojů, které jsou více vytížené…U ostatních spojů není problém si sednout v jakékoliv úseku. S klouby se tedy počítá i na linku 450, která je oběhově provázána a zde jsou 15m kapacitně dostačující.
Klouby svým vnitřním uspořádáním ani nenabídnou výrazně vyšší počet míst k sezení, protože točna navíc…
Školních spojů, kde se jezdí na stojáka jezdí v kraji mnoho a není běžné určovat typ vozidla na základě špičkového výkonu.
Ale co, hlavně ať je výběr kvalitní.
„není běžné určovat typ vozidla na základě špičkového výkonu.“
To je blbost, ale z vašeho příspěvku jsem pochopil, že myslíte jenom místa na sezení.
Pokud nejsou řidiči na posilové spoje, tak s tím větším autobusem bude lepší jezdit celý den, než ho někde měnit.
Ještě bych je přidal na linku 488, která spojuje Duchcov Teplice Chlumec a Ústí…Jinak DÚK po dětských nemocech funguje velice dobře. Co by bylo ještě super, ještě více přeshraničních linek do Saska. Ty stávající jsou fajn, ale je tam ještě větší prostor pro doplnění.
Třeba časem linky 485, 486, 488, 491 a 492 ke kloubům dozrají. V pracovních dnech by měly svůj smysl i mimo špičku. Do Krupky, Duchcova, Novosedlic a Dubí je solidně nabito i v sedle.
Tak hlavně aby to zas nebyl nějaký aušus, co bude častěji v servise než na linkách, no a aby to mělo nějaký komfort pro řidiče, těch se nikdy nikdo nezeptal, co potřebují.
Ptát se zaměstnanců na potřebu pracovního prostředí je důležité. Důležitější je však to, jakou výbavu pracoviště řidiče si dopravce objedná.
Tak tak, mluvit se o pohodlí může, ale když se zpětná vazba nebere v potaz, pak škoda slov.
Není možné do Krupky vestovat vlakem?
Kudy? Zajížďkou přes Děčín nebo Oldřichov? Na to moc lidí zvědavých nebude a pro Bohosudov už zastávka na hlavní trati existuje.
Že vy jste tam jel jen prstem po mapě ? 🤔
Určitě poběží celej Maršov a Bohosudov na nádraží tři kilometry daleko, když mají komfortní spojení autobusem do Teplic v intervalech 15 minut ve špičce a 30 v ostatních obdobích. A tuto nabídku doplňují další autobusové linky do Chabařovic, Ústí, Dubí, Litvínova a ještě jednou linkou do Teplic přes průmyslové zóny. Zastávku využívají především zaměstnanci přilehlých průmyslových zón dojíždějících z regionů a několik málo obyvatel z bezprostředního okolí.
Občas do diskuse přispívají přespolní..patrně ve snaze dát diskusi nadregionální rozměr…:-)))..
komfortní spojení autobusem? Nemá záchod!
Tak busy co jezdí delší trasu WC mají. V těch ostatních není díky krátké jízdní době potřeba.
Ani stahovací okna!!! 🤪
Ano jistě všichni poběží někam daleko do polí na vlak aby je odvezl zase někam do polí že. Například já když chci jet vlakem z Oseka do Teplic tak musím jít na dolní nádraží „Osek“ (které je až pod hřbitovem v poli) což mám nejkratší cestou od baráku 3 km.
Můžete tam jet autem a zaparkovat na parkovišti P+R. U nás na jihu Moravy to funguje.
Tady mne někdo přejmenoval.,
🤣🤣 Otevřete si mapy a najděte si stanici „Osek“ (v Ústeckém kraji) a prosím neplést se stanicí „Osek město“ která je tu taky ale na Moldavské dráze. Autem se sice do té slepé ulice vjet dá ale zaparkovat rozhodně ne.
Nárůst počtu cestujících na autobusových linkách DÚK je patrný i v jiných relacích. Na linku z Teplic do Hostomic a Bíliny taky začaly být vypravovány patnáctimetry proti sólo vozům někdy předloni. Ještě nedávno vysmívaná U3 do Litvínova taky začala jezdit mnohem více obsazená. Lidé se celkem rychle učí od Oseka přestupovat v Háji na vlak. I s přestupem ušetří proti autobusu čtvrt hodiny, který navíc nabere momentálně po rozkopaných Teplicích jen na Duchcovské ulici i deset minut sekyru. Velký nárůst cestujících je i na lince 402 z Děčína do Varnsdorfu nebo na 451 do Tisé. Tyhle linky, respektive jejich předchůdci… Číst vice »
Nezbývá, než souhlasit. Od kloubáků v náhodných časech v relaci Rbk – Žatec, přes ekobusy, které na Lísce zněly, jako by zrovna měly explodovat, případně řidiče vyhazovače, jsme se dostali opravdu na úroveň. Už jsem párkrát zažil odřeknutí 402, jinak ale musím včasnost a kvalitu opravdu pochválit. Ke „štěstí“ už mi chybí pouze větší stabilita přestupů v Děčíně v ose R20 – 402.
Jo souhlas. Já jsem Osečák a ve špičkách by se ten kloubák na linkách 485 a 486 uživil taky zejména na spoji přes Duchcov jen si nejsem jistej jestli by se vytočil na tom duchcovském minikruháku.
Kéžby se v taktové dopravě probral i ODIS. Většina linek by uživila 2 hodiny celodenně naprosto v pohodě, u Ostravy i 1 h.