Správa železnic začíná opravovat nádraží, které prošlo rekonstrukcí před 13 lety
Podle zadávací dokumentace není budova v havarijním stavu.
Správa železnic (SŽ) se rozhodla pustit do rekonstrukce výpravní budovy ve stanici Blatno u Jesenice na trati mezi Plzní a Mostem. Za 18,5 milionu korun opraví společnost GJW Praha budovu, která prošla rekonstrukcí v roce 2009, kdy získala nová okna, střechu či fasádu. Správa železnic bude klást podle svého vyjádření na bezbariérový přístup, nástupiště ale zůstanou nadále původní.
Oprava začíná v době, kdy Správa železnic a opozice opakovaně upozorňuje, že kvůli nedostatku peněz může dojít k omezování oprav tratí. Na opravu budovy v Blatně Správa železnic peníze našla.
„Rekonstrukce se provádí kvůli stavebně technickému stavu budovy, periodické prohlídky poukázaly na nutnost opravy vnějších a vnitřních stavebních konstrukcí,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. „Na objektu se nevyskytují žádné závady havarijního charakteru. Vyskytují se ale některá místa, která jsou staticky nevyhovující a ta je třeba opravit,“ uvedla Správa železnic v zadávací dokumentaci.
Podle Gavendy se se opravy týkají většiny objektu, vnitřních prostor včetně prostor pro cestující, veřejných toalet a přístupových cest s důrazem na bezbariérový přístup. „Dokončí se výměna oken, instalovat se bude nový úsporný vytápěcí systém,“ dodal. K opravě části střechy, výměně oken v provozních prostorách a základnímu nátěru fasády došlo v roce 2009. „Tehdy vyměněná okna stejně jako střední část střechy nejsou součástí současných oprav. Další práce na budově pak řeší aktuální rekonstrukce,“ dodal. Stav budovy po rekonstrukci bude kontrastovat se stavem nástupišť, která zůstávají nadále sypaná.
Firmy měly na podání nabídky podle údajů na profilu zadavatele jen deset dnů. Kromě vítěze soutěže se tendru účastnily ještě společnost Rekop a Chládek & Tintěra.