Ústecký kraj: na Kozí dráhu se mohou vrátit vlaky

Kozí dráha nedaleko Děčína. Autor: Phoenix CZE – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65025077Kozí dráha nedaleko Děčína. Autor: Phoenix CZE – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65025077

Podle náměstka ústeckého hejtmana budou vlaky jezdit nejpozději příští rok.

266 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
HaWrani

Žasnu nad názorem Středočecha na REGIONÁLNÍ trať v severních Čechách. Samozřejmě, že prodavačka odtud nemůže tušit, co je Kozina. Zeptejte se spíš Severočechů z dané lokality. Ne těch, kteří sedí u televize nebo počítače a vše jen komentují. Zeptejte se těch, co víkendy tráví turistikou. Zeptejte se těch, co do vlaku naloží kolo a nechají se někam odvézt. Naprostá většina z nich jen nostalgicky vzpomíná a doufá, že k obnově dojde. Pokud se vše dotáhne do konce – trať až do Oldřichova a koupání jezero Barbora. Nebo alespoň do Krupky s lanovkou na Komáří Vížku. Úžasně strávené víkendy. Pokud to… Číst vice »

Martin

Zde je ve zkratce řečeno vše 🙂 Článek je z roku 2007.

https://www.novinky.cz/domaci/clanek/posledni-sbohem-zrusenym-tratim-40179389

USA

Kolik stovek milionu ta oprava bude stat, kdyz jen polovina Msenky stala 350 milionu? Plny souhlas s Milosem 2 nize. Oprava teto trati nedava zadny smysl. To neni potresrani SZDC, ale liti penez danovych poplatniku z okna. EU na to nejspise nic neprispeje, takze se pujci pul miliardy a opravi se za ne trat na vikendy. Par lidi bude mit radost z atrakce, stat a jeho obcane budou zase o neco zadluzenejsi. Ale hlavne, ze bude jezdit nekde na severu dalsi vlacek, na trati o ktere nejspis 99 lidi ze 100 ani nevi ze existuje. Schvalne se dnes zeptam prodavacky… Číst vice »

HonzaEM

Je velký rozdíl rekonstrukce a uvedení do sjízdného stavu.

HaWrani

Žasnu nad názorem Středočecha na REGIONÁLNÍ trať v severních Čechách. Samozřejmě, že prodavačka odtud nemůže tušit, co je Kozina. Zeptejte se spíš Severočechů z dané lokality. Ne těch, kteří sedí u televize nebo počítače a vše jen komentují. Zeptejte se těch, co víkendy tráví turistikou. Zeptejte se těch, co do vlaku naloží kolo a nechají se někam odvézt. Naprostá většina z nich jen nostalgicky vzpomíná a doufá, že k obnově dojde. Pokud se vše dotáhne do konce – trať až do Oldřichova a koupání jezero Barbora. Nebo alespoň do Krupky s lanovkou na Komáří Vížku. Úžasně strávené víkendy. Pokud to… Číst vice »

Miloš 2

Jsem sice fanda železnice,ale tento projekt mne nenadchl ani trochu.Utratí se fůra peněz pro pár desítek nadšenců,kteří možná zpočátku provoz trati využijí.Po pár týdnech bodou vlaky poloprázné.Také uvažovaná varianta -přeměna na cyklostezku by byla řádově pro tisíce lidí.Zejména pro obyvatele Děčína a Jílového by byla „požehnáním“.Vyjet odtud s rodinkou je po dnešní silnici/13/ poloviční sebevražda.

Jaaa

Cyklostezka může vést podél. A o „pár desítek nadšenců“ opravdu nejde, podél tratě je lidnatých obcí se spádem do Děčína dost a dost. A taky se tam dostane mnohem víc turistů.

Gwann

mno, vždy mne potěší, kdyz se v diskuzi o lokálkach a jejich neekonomicnosti objeví někdo, kdo navrhuje utratit za přeměnu tratě na cyklostezku tolik jako by stálo tuto lokalku udržovat 50 let.

a vydávat do za ekonomický optimální řešení, vč. veřejného zájmu na vyletovani cyklistů, co dojedou auty…

a tisíce lidí na tenhle cyklostezce? tak možná za celou sezónu…a tak 3000

Víťa

Tu cenu máte odkud? To jako vytrháná kolejí, úprava tělesa pro nosnost cyklystů je dražší než oprava mostních těles pro vlaky o váze desítek tun?

Gwann

projekt k nalezení na sfdi. 1km cyklostezky na mutence. v rovině, bez mostu. 4 mio…

Gwann

nebo další: Vybudování cyklostezky stálo podle Horáka asi devatenáct milionů korun, přičemž pětasedmdesát procent z toho přispěl Státní fond dopravní infrastruktury a o zbytek se podělily obce svazku. Stavba měla dvě části, v první zmizely koleje a v druhé vznikly povrchy, z nichž vrchní je z asfaltu. Využilo se přitom původní podloží železniční trati, bez něj by se výstavba ještě prodražila. Podle neoficiálních informací starosty Mutěnic už vláda schválila prodej pozemků pod cyklostezkou svazku obcí za dva miliony korun. „Druhým úkolem na cyklostezce bude získat zrušená nádraží a udělat v nich zázemí informačního, občerstvovacího a ubytovacího charakteru,“ nastínil Lukl další… Číst vice »

jirka

OK, skvělé, teď ještě Horní Slavkov- Loket, Kralovice- Mladotice, to jsou další neméně známí větší kostlivci ze skříně SŽDC !!!

Gwann

já bych řekl, že by dost užitečná byla obnova trati skalsko-chotětov (v ceně lístku lahváč podkováně). a prosil bych také Kuřim-Veverská Bitýška, stanici umístit pobliž přístaviště, to tu totiž snad ještě na síti nemáme, přestup hrana-hrana vlak-loď MHD. dát to do taktu a zesouladit se začátky prohlídek a zaintegrovat do jízdenky i vstupenku na Veveří…a turisti se jistě budou jen hrnout. zvlášť pokud by ještě od přístaviště lodí vedla na hrad lanovka.

Tomáš Záruba

Vy si sice děláte legraci, ale kdyby ta Veverská Bitýška nebyla v hluboké minulosti zrušena, tak by velmi pravděpodobně nyní byla (možná čerstvě) elektrizována a vedeny z ní přímé vlaky do Brna cca v půlhodině.

Gwann

občas to dovadim to absurdit a podavam až výsměšné…a nemusel bych, dneska by trat byla super, a celá oblast by byla suburbanizovana, krasne bydlení se super spojením. rozhodně by měla větší smysl než bousovka nebo lokálka do Mestce Králové.

Gejza

„Do budoucna by linky mohly být v provozu i v zimě, protože u Telnice je lyžařské středisko“
Aha. Už vidím, jak se z šukafonu vyhrnou sjezdaři, dají lyže na ramena a budou si to štrádovat 2,5 km v přezkáčích po silnici do lyžařského areálu.

pamětník

Není snad až tak velký problém zřídit i kyvadlovou dopravu – jako kdysi jednu sezónu, když tam dopravu pokrýval Honza Šatava, byla návazná doprava autobusem do Bohosudova k lanovce.

Gejza

Já si prostě nedovedu představit sjezdaře, nebo snowboarďáky, jak pojedou něčím na Kozinu, pak Kozinou a pak ještě něčím dalším do střediska. Tak to prostě nikde ve světě nefunguje. Normální návštěvník vám jinak, než jedním spojem od domu až k lanovce nepojede.
Může to být zajímavé tak akorát pro sportovněji laděné běžkoturisty. Ty, kterým nevadí se napřed vyškrábat tím krpálem na kopec. Odtud už je cesta do Děčína pěkná. Jednou za 3 zimy, když je dost sněhu…

Zbyněk

Jo, ve světě to tak nefunguje, tak to není možné, je zajímavé, že prokazatelně to fungovalo ještě po začátku první republiky do roku 2007.

Gejza

Zbyňku, vy byste jel Kozinou s lyžemi a přezkáči, nebo s prknem lyžovat do Telnice? Kdybyste to udělal dejme tomu 5* za sezónu tak máte u mě flašku 🙂

Nikola

Jak je možný, že nejenom v zimní sezóně je využití autobusových linek jedoucích na Zadní Telnici mizerné? Copak ti lidé nechápou, jak je to skvělé jet na lyže busem, vlakem. Jezdit po sjezdovce s věcmi na převlečení, je přeci fajn.

provokatér

A není to třeba právě tím, že tam ten vlak nikam už roky nejezdí?

Nikola

Tak určitě. Ústečáci, kteří tuto přímou linku, dokonce 2, mají ji nevyužívají a děčínáci by ji hromadně využívali jen kdyby jim tam jezdil vlak.

Zbyněk

Ano, to je každého osobní komfort a každého věc, co bude tahat s sebou.

Kuba

Tak to zrovna není fyzická vlastnost cestování VHD na sjezdovky. Spousta areálů nabízí uzamykatelné skříňky. Nevím, jak zrovna Telnice, ale řešitelné to je.

xyz

Ne autobusem, ale minibusem.

A byla to sezóna 2014.

Mimochodem, pořád platí, že ten vlak by vyřešil přepravu jen lidí od Děčína. Ne z Teplic, ne z Ústí.

Karosa-Citybus-Citelis/line

Tak to je super zpráva, konečně se to podařilo 🙂

HonzaEM

Neříkejme hop, dokud jsme nepřeskočili. Vůbec bych se nedivil, kdyby se našel další důvod, proč to nepujde.

pohledem realisty

To jistě – těch, kdo tomu házejí už roky úspěšně klacky pod nohy, je pořád setsakramentsky dost, a nevěřím, že by to chtěli vzdát jen tak bez boje. Ale snad to přece vyjde, těším se, až se tam zase po létech svezu.

Krysa350

Dráha má v celé délce potenciál a smysl, zastávky se dají optimalizovat i rychlost by se tam dala navýšit, není to samá vracečka. Škoda již neexistující spojky do hl. n. v Děčíně.

HonzaEM

Ta spojka byla uplně na ho**o. Měla tak malý poloměr, že tam vlaky často vykolejily.

Jaaa

Kolik? Jestli to bylo víc jak 120 m, tak v pohodě. Na Bechyňce vlaky jezdí dodneška, byť potřebují zvláštní revizi.

HonzaEM

Na Bechyňce musí být upravené vozy na menší poloměr.

pepino

Osobně jsem si trať v minulém roce 2x prošel. A kdo to tam zná , tak ví že o různé památky, či zajímavosti tam není nouze. Nejenom Telnice a sky areál , ale i lanová dráha, Napoleonská ležení (těch je tam opravdu plno) , hodně zřícenin hradů a dnes i krásně udělané jezero Barbora. Jediný závažný problém jsou totálně vyhnilé pražce v úseku Telnice – Chlumec. Ostatní světe div se je na betonu (od Oldřichova do Chlumce) , nebo Y do Děčín – Telnice . Traťovka zajíždí Děčín – Telnice a nebo Oldřichov -Chlumec. Takže v žalostném stavu je cca… Číst vice »

Tom Matoo

Skutečně by na Ruzyň stačila jednokolejka? Netuším jaký je plánovaný takt..

pepino

Na Ruzyň se právě bude prodlužovat tramvaj – již odsouhlaseno. Jiný potenciál, než potenciál cestujících z letecké přepravy tam prostě není. ( do dnes tam stačilo pár busů za hodinu). Nějaký pendl vlak, co se tam plánuje prostě ani nemá smysl. Pokud tam nezastaví občas nějaká dálková linka, tak vlak ani nemá cenu. (to raději busem, který mě zastaví bez mezipřestupu u terminálu) I do Vídně jezdím raději busem , než se v noci někde hrkat, přestupovat a jinak blbnout.

HonzaEM

A nebylo by přece jen lepší prodloužit tam to metro, co bylo původně v plánu?

HonzaEM

Beton tam je proto, že trať se opravovala výziskem z koridorů, krátce před zastavením provozu. Ten starý Duchcov by byl zajímavý, kdyby tu nádražní budovu nedávno nezbourali a pro železniční a přejezdové fandy, kdyby v těchto dnech nezrušili to VÚDčko v Jeníkově.

pkajetan

pepino, mluvíte rozumně, srozumitelně, bez emocí, pracujete s fakty a kcentujete zodpovědnost – bohužel většina společnosti je dnes přeinstalovaná a přijímá a vysílá na jiné frekvenci … Je to smutek. Naprosto s Vámi souhlasím.

Jedem

Konečně.

Papouš

Oživovat kozinu nemá smysl, víc by tomu slušela cyklostezka.

HonzaEM

Tak si jí postavte vedle Koziny.

SSS

Uz vidim ten vykup pozemku😬

SSS

Neznam pomery Dc – Telnice. Ale Oldrichov (letos uz tedy Jenikov – Telnice) bez sakra uprav je trat k nicemu. Jsem zeleznicni nadsenec, ale realisticky by si priznivci Kozi meli připustit, ze cestovani se za 150 let fakt zmenilo. A delat z toho primestskou dopravu vedenou mimo mesto….. ten turismus to nezachrani…

Gwann

no, ona i nákladní doprava na této sklonově náročně trati byla vždy poněkud neúspěšná a to ještě velký kus trati zmizel v důlní jámě….ale byla to konkurence k ATE. pravda, prakticky zkrachovala už tehdy.

ale, že se železnice nevplatí, to je nyní již standard, tudíž….

Gwann

specielně pro Papouše byl si dovolil navrhnout, aby byla vyvinuta a schválena TSI kompatibilní drezína na ruční pohon. samozřejmě s ETCS.

pak souhlasím, aby se jednou za rok na podobném vehiklu projížděl i na kozině

nedůležité

DNFTT

Tomáš Záruba

Já mám tedy osobně určitou obavu, že provoz pouze do Telnice bude akorát tak zneužitý coby „negativní průkaz“ pro další obnovu (možná nejen zde). Protože na té trati vidím jako naprosto zásadní turistický cíl lanovku na Komáří Vížku („Bohosudov zastávka“), ideálně v Děčíně jako přípoj od EC. Navíc Krupka – Děčín by nebyla marná relace ani pro „klasickou ZDO“. Právě kolem Libouchce se ale jede tak nějak „územím nikoho“ a vyhýbá se to i turistickým cílům. Tím samozřejmě nechci zpochybnit tu snahu aspoň nějak začít. Ale určitě je třeba jasně říkat, že fakticky lze cokoli posuzovat až po zprovoznění úplném… Číst vice »

-TR-

Smlouva se určitě bude podepisovat na několik let. Takže do té doby bude dost času na obnovení až do Krupky.

Zbyněk Vlk

Na Švestkové dráze mezi Třebívlicemi a Obrnicemi taky není žádný turistický špek. Ale ty panorámata! To samé je ve výše uvedeném úseku „nikoho“ v okolí Libouchce. Lze se kochat krajinou.

-TR-

Švestková dráha v roce 2019 změnila svou funkci a vrátil se na ni pravidelný provoz. To je trochu jiný případ.

HonzaEM

No to na turistické atraktivitě přece nic nemění, že se tam lidi můžou svézt ne jen těch pár dnů o víkend, ale každý den v týdnu celý rok.

Jézeďák

Na lokálkách by to na ty panoramata chtělo stahovací okna, tzn. okolí tratě prořezat a hlavně nestavět protihluková monstra, což snad nepřipadá v úvahu. Jinak to tam neznám, ale zkušenosti z jízdy po lokálkách mám. Když jsem byl malý, mívali jsme velkou radost, když to netáhla pára, a mohli jsme se vyklánět z oken bez nebezpečí vlétnutí jiskry do očí. Tuto dětskou radost, byť už v dospělosti, nám vzala řada, tentokrát ještě, M 152.

HonzaEM

Panoramata na Švestkové dráze jsou pěkná, ale já bych v Ústeckém kraji rozhodně věděl o lepších.

projížděč NAD

Tak třeba kde – ať nemusím příliš přemýšlet (já netrvám na projíždění pouze a jen NAD)?

HonzaEM

Třeba z Loun do Domoušic, nebo z Lovosic do Teplic.

SSS

Nevim, jestli vite, ale AZD ma Svestlu jako testovaci trat….proto do ni nalilo prachy. Jinak by nejezdila. AZD to neobnovovalo kvuli lidem😉

Romanero

Oblíbená lokálka? No, to asi moc ne, jinak bychom se dnes nemuseli bavit o obnovení provozu.
Krupské muzeum? Tak snad zřejmý tahák na celé trati je luxusní přestup na lanovku na Komárku. O tom ani slovo..

-TR-

Lví podíl na likvidaci provozu má tehdejší hejtman Jiří Šulc (ODS), v současné době před soudem kvůli kauze ROP Severozápad. Protesty proti zastavení provozu byly ve své době značné, aspoň podle starých novinových článků. V letech 2004 – 2008 byly v zastupitelstvu Ústeckého kraje pouze 3 strany. Celkem bylo zastupitelů 55 (jako dnes), přičemž ODS měla 28 mandátů, tedy těsnou většinu a vládla sama, bez koalice, což znamenalo, že si mohla dělat všechno dle své libosti. Opozici tvořila KSČM (17 mandátů) a ČSSD (10 mandátů). Nutno ovšem dodat, že dnes je situace trochu jiná. Náměstkem hejtmana za ODS je v… Číst vice »

-TR-

Ještě bych doplnil, že jeden z viníků zastavení provozu je také tehdejší děčínský primátor Vladislav Raška (rovněž za ODS), který prosazoval výstavbu dálničního přivaděče od dálnice D8 do Děčína právě v trase Kozí dráhy.

Ten stejný Raška kandidoval v roce 2020 do zastupitelstva kraje za hnutí Lepší sever, nicméně nebyl zvolen. Ovšem Lepší sever se v předvolební kampani jako jediné hnutí hlasitě vyjádřilo proti návratu vlaků na trať. Ostatní subjekty buď návrat podpořily, anebo byly neutrální.

Romanero

Heleďte, tahejte do toho politiků kolik chcete, ale já jsem léta letoucí bydlel v Krupce u trati a těch lidí jezdila hrstka v kladiva a ještě menší hrstka o víkendech. Asi bychom našli tratě, kde těch lidí jezdí dodnes ještě méně, ale že by to zastavení provozu byla nějaká akce protiv zdravému rozumu, to bohužel tvrdit nelze.

-TR-

Tak když GVD 2006/2007 vypadal tak, jak vypadal, tzn. poslední spoj z Děčína do Krupky v pracovní dny ve 14:41, tak se nelze divit, že to jezdilo prázdné.

Nikola

Rozsah vlakové linky byl utlumován s rostoucím počtem souběžně vedených autobusových linek. Jediné co nebylo autobusy plnohodnotně nahrazeno bylo spojení mezi Libouchcem a Bohosudovem. Ale to byl i u vlaku úsek s nejslabší frekvencí.

-TR-

No a už jsme zase u toho. Kozí dráha tehdejším politikům ležela v žaludku, tak samozřejmě bylo nezbytné cestující vyhnat špatným jízdním řádem.

Mirwald

Politici nemají nic lepšího na práci, než aby jim ležela u žaludku nějaká kozí dráha…. proberte se člověče. Vždyť to je reakce jak u pětiletého děcka.

-TR-

Říkám vám to tak, jak to bylo v roce 2007. Šulc a Raška měli na likvidaci Kozí dráhy velký zájem. První byl hejtman, druhý byl primátor Děčína, šlo tedy o regionální politiky, v jejichž kompetenci tyto věci jsou. Samozřejmě, že celostátní vedení ODS s touto kauzou nemělo nic společného, i když za Topolánka opravdu platilo, že ODS = korupce.

HonzaEM

Likvidace Kozí dráhy byla silně politická záležitost, tak snad už konečně zdravý rozum zvítězil. Ale stejně tomu neuvěřim, dokud tam nevyjede první vlak. Na likvidaci této tratě měl zájem taky majitel děčínského pivovaru, protože před pivovarem je přejezd u zastávky Děčín zastávka, který by se musel v případě obnovení, na jeho náklady přestavět, kvůli z jednosměrnění stávající komunikace a vybudování nové, pro opačný směr.

pohledem realisty

No, však právě – „pivovarník“ byl a asi stále je jeden z těch hlavních odpůrců!

Martin

Pivovarník, který obnovil pivovar, ho prodal a z Děčína se vytratil na Slovensko.

Thomasoi

Mirwalde, když se vesele kradlo přes ROP Severozápad tak jistě mnohým tehdejším politikům připadalo jako velmi zajímavé, zkusit zrušit Kozí dráhu a postavit tam cyklostezku… protože „podojit dotace se hodí“ a nástoje k tomu byli!

Weny

To že pan Raška měl zájem na dálničním přivaděči a v cestě mu stála tahle trať je veřejné tajemství. A pan Šulc nechť asi každý udělá obrázek sám. Jak je napsáno výše momentálně je jeden z hlavních aktérů v kauze ROP Severozápad.

HonzaEM

Přesně tak, kdo máte doma staré jízdní řády, tak se podívejte, jak to posledních několik let roze**li. Ale to bylo cíleně, aby se mohlo říct, že tím nikdo nejezdí.

Nikola

Proč do toho pořád taháte tu politickou ideologii? Obslužnost Jílového, Libouchce je lepší po silnici autobusem. Krupsko zase spáduje do Teplic, kam koleje nevedou. Zastavení provozu bylo tehdy naprosto opodstatněné.
Chtělo by si taky vzpomenout, že se za Šulce začal kraj více angažovat v krajské objednávce VHD a jeho výsledek je dnešní DÚK.
To, že byl Šulc gauner je věc jiná.

pamětník

DÚK rozhodně není ani náhodou výsledek fungování Šulce a jeho poskoků – a to, že Jeřábek upravil své tehdejší kariéristické přisluhovačské jednání, je také jiná věc.

Nikola

Odbor dopravní obslužnosti začal postupně vytvářet kvalitní dopravní systém od roku 2006, po autobusové krizi. A u kormidla v tu dobu Šulc byl.

pamětník

Kvalitní dopravní obslužnost začala podle vás likvidací železniční osobní dopravy na vedlejších tratích?
Já mám tedy o kvalitní dopravní obslužnosti poněkud jinou představu – a v Ústeckém kraji se něčemu takovému začali blížit až mnohem později: v posledním desetiletí, tedy až dlouho po odchodu Šulce!

Nikola

Pamětník si pamatuje pouze rušení tratí. Já si zase pamatuji postupné zavádění taktu i na autobusových linkách, opuštění koncepce historicky proškrtaných JŘ z devadesátých let.

A. Mikulka

Ten kvalitni dopravní program začal vytvářet šotouši nenáviděný Jakub Jeřábek proti vůli hejtmana Šulce.

Nikola

V tom s Vámi souhlasím. Zásluhy nesou pracovníci odboru. Ale kdyby se vedení kraje nechtělo, tak se může odbor stavět na hlavu a neprosadí nic.

-TR-

Argument, že Krupka spáduje do Teplic, by bylo možné použít i proti nové autobusové lince Krupka – Ústí nad Labem, která byla zavedena v roce 2011, zpočátku jako linka DPMUL č. 1, později byla změněna na linku DÚK 458. Už od samého začátku provozu této linky byly autobusy na této trase beznadějně přecpané, takže kraj musel slevit z požadavku nízkopodlažních autobusů a povolit nasazení kloubových Karos, které DPMUL měl. V současné době tam jezdí autobusy o délce 15 metrů.

Nikola

Počet autobusů jedoucích z Krupska do Teplic je řádově vyšší, než počet spojů směřujících do Ústí. Krupsko tedy převážně spáduje do Teplic. Nasazení kapacitních vozů na 458 není dáno jen poptávkou Krupska, ale hlavně tím, že obsluhuje Chabařovice. To byl také problém tehdejší linky 1.

xyz

Vždyť je to v konečném důsledku jedno – tato trať neumí kvůli svému nevhodnému trasování zajistit spojení z Krupky (či z kteréhokoliv jiného místa okolo Krupky či Telnice) ani do centra Teplic, ani do centra Ústí n/L.

-TR-

Ale do Děčína ano. Nějaké spoje by se tímto směrem hodily, není jich třeba tolik jako do Teplic nebo do Ústí.

Nikola

A jaký interval by se hodil pro kvalitní dojížďku. 120 nebo 180 minut?

-TR-

2 hodiny základ, můžou tam být i výjimky.

Georg

To jako hezky vypadá, ale praktické to opravdu moc není.

MHD

I když ve všední dny bych si nehrál na takt, ale podle potřeby. Tj. ráno klidně vlaky po hodině a dopoledne třeba větší díra.

Romanero

Akorát do Děčína zase Krupka nespáduje. Takže jste si to sám objasnil, kde je zakopaný pes..

Pietro

Dokud Šulc nezačal likvidovat provoz, tak jezdil motoráček z Děčína narvaný až po střechu. Mantra byla dálniční přivaděč, cyklostezka a dodávám: pozemky Byla to doba, kdy na kraji vládli gauneři. Ostatně, pořád se řeší kauza ROP Severozápad. Jsme jen zvědav, kdy si přijdou do Moravan pro Páťu, co se rád dělí. 🙂

Nikola

Narvaný to jelo jenom párkrát. A to když měl Jančura promoakci Žluté jaro. 2008 tuším. To bylo neuvěřitelné kolik lidí do Desiro přitáhlo😉

Jan Sůra

2010 květen

Weny

Jezdil jsem pravidelně na téhle trati. A to že by vlakem nikdo nejezdil, určitě nebyl hlavní problém téhle trati.

Mychal

Jo! Dobrých zpráv není nikdy dost!

medical_examiner

To rozhodně – špatných a hloupých zpráv jsou všude závěje…

A. Mikulka

Dobrých Správ :-D?

Nikola

Provozovat turistický provoz pouze do Telnice nemá s turismem nic společného. Žádné cíle zde k návštěvě nejsou. Ledaže by se chtěl jet někdo podívat na pasoucí se krávy v oblasti Velkého Chvojna. Pochopil bych obnovení až s možností dostat se do Bohosudov, Krupky…
Opravdu zvláštní rozhodnutí kraje ve chvíli kdy plánuje omezení základní dopravní obslužnosti kvůli nedostatku financí.

Ondros

Z Jílového jsme chodili do Tiských skal 😉

Nikola

Ano, vy přesně patříte do té minoritní skupiny, jejichž zájem není možné podchytit VHD. Většina lidí jezdí do Tiských stěn autem a ta menší část využívá z Děčína bus s přestupem v Libouchci. Anebo busem přímo z DC na Sněžník.
Chápu, že pro fotografy hurvinků, kredenců, šukafónů to bude asi trhák, na chvíli….

Michal

Ono to, kdo co využívá, je dost otázka nabídky. Nicméně například já jsem absolvoval před pár lety do oblasti kolem Tiských stěn školní výlet a mačkat se z Ústí dál v těch regionálních autobusech, které se po nástupu celé třídy staly vždy rázem přeplněnými a děti s batohy na zastávkách pomalu vypadávaly ze dveří, to byla vážně cesta snů… Musím říct, že bychom tenkrát opravdu ocenili, kdyby tam ten vlak jel a mohli jsme jím dojet až do Telnice.

Nikola

Vašimi slovy má být tedy dopravce připraven na neohlášenou přepravu 20-30 dětí a pravidelně nasazovat kloubový nebo 2 autobusy na spoj kde normálně jezdí 10-20 lidí? Pokud by jste předpokládal, že by tím vlakem kromě vaší skupiny nikdo jiný nejel, tak asi ok, místa by jste měli dost. Pak je ještě otázka jestli je lepší trpět 25 minut busem z Ústí na Telnice, anebo přes hodinu vlakem.

Jaaa

Holt tam nepojedu. Kodrcat se někde busem odmítám.

Georg

neplati v nem rezijka?

Jaaa

Je to nepohodlné. Vyhýbám se i NAD, kde režijka náhodou platí. Zato se nevyhýbám soukromníkům na dráze, kde kraje nedělají obstrukce, a to i když tam režijka neplatí.

Gwann

kde jezdí jen autobus, tam to pro Tebe neexistuje….říká má drahá…
a takových magorů je naštěstí i víc.

PS: ale třeba i děcka snesou líp vlak než bus

Georg

a to je duvod pro obnovu velmi malo potrebne a velmi malo vytizene trati? „kvuli detem“?

kakov

ne je to důvod se nad možnou obnovou zamyslet, co to může přinést, nemusí být hlavní cíl všechno, nebo aspoň všechnu železnici zrušit,

apropo musím se poohlídnout po nějaké cyklostezce, kterou přestavíme na lokálku 😀

-TR-

Obnova Kozí dráhy do provozuschopného stavu je především zákonná povinnost, kterou SŽ má.

A. Mikulka

Přesně tak. Mně je Kozina celkem u prdele ale SprŽel má dělat to, co jí ukládá zákon.

Jaaa

Jj, kinetóza je ve vlaku řadově menší, protože vlak má řádově přísnější normy pro nejvyšší dovolené přetížení (resp. regionální bus žádné takové normy nemá a podle toho to pak vypadá).

Opravdu nejedu na výlet se někde tlačit na úzké sedačce s nohama pod bradou a otlačenejma kolenama a nártama od předchozí sedačky.

Blbý je, že tenhle trend se rozmáhá i u vlaků. Ale ty obvykle mají rozteče sedaček větší a bývají i širší, než v blbým buse, kde mne za chvíli tlačí zadek a bolí záda.

pohledem realisty

Nikola: Tak tam kousek nad Chlumcem zpětně namontujte ty kolejnice, které tam kdysi traťovka demontovala a nechala ležet, aby mohla tvrdit, že je někdo rozkradl (nedivil bych se kdyby tam v tom bahně ležely dodnes), a může se začít jezdit třeba hned – kromě bahna nateklého na trať tam jinak téměř nic podstatného v provozu až do Bohosudova nebránilo a asi ani teď stále nebrání.

HonzaEM

Tak když tam ještě loni touhle dobou jezdily drezíny v celé trase, tak už je tam asi namontovali.

pohledem realisty

Já jsem to prošel naposled před více než pěti roky (on ten čas strašně letí …) a tehdy tam ty kolejnice byly „deponované“ vedle trati a ta byla zaplavená bahnem, takže tehdy se tam rozhodně projet nedalo. A dost pochybuji, že by to od té doby byla „traťovka“ zprůjezdnila, když vedení ústeckého OŘ SŽDC bylo tak tvrdošíjně proti jakýmkoli snahám o umožnění jakéhokoli provozu.

Jaaa

Ta oblastní ředitelství obecně jsou takové státy ve státě, s mnoha se velmi špatně spolupracuje. Většinou to závisí na osobnosti ředitele nebo jeho náměstků – když tam sedí blbec, tak nenaděláte nic ani zevnitř SŽ.

HonzaEM

Před rokem se tam dělala docela velká údržba.

ANODS

Na jedný straně chce Ústecký kraj zredukovat veřejnou dopravu o 20%, protože na ni nemá peníze, na druhý chce zprovozňovat zapadlou lokálku…

Víťa

Řehák má dost. Má jít radši učit.

Kubrt

Voliči ho opakovaně volí do zastupitelstev, takže ho nechte vykonávat jeho mandát.

Víťa

No, právě :). Ze zastupitelstva toho moc nelze udělat, takže první pokud bude rovnou kraj. Skvělé.

-TR-

Ono je možné, že k žádným redukcím nakonec nedojde. ANO má naděláno v gatích (teď se proflákla kauza Marschallová a Krajská zdravotní). Pokud by k té redukci přistoupili, tak jim to všichni omlátí o hlavu. Piráti a STAN určitě, také Komínek z KSČM chce letos do Sněmovny, takže všichni si na tom udělají kampaň.

Nikola

Tak jasně, vedení kraje se může inspirovat u vládní garnitury. Zachová rozsah dopravní obslužnosti a to zvýší zadlužení kraje. Anebo škrtne prachy v jiné kapitole. Co je lepší?

-TR-

Nemůžou škrtnout prachy nikde, když jsou peníze na Marschallovou 😉 Všechno bude použito v kampani proti nim.

Gwann

a po zásluze. kdo chce zapalovat, musí sám hořet. to je Bureš měl naučit, jistě mu to maminka doma vtloukala do hlavy.

a ne reakce ala Marie Antonietta – co ti lidé křičí…chléb, chléb. nemají chléb? ať jí koláče….

-TR-

Dnes by to byly koblihy místo chleba 😀

Ale přiznám se, že mám koblihy rád, a když jsem ještě cestoval před koronavirem, tak jsem si je rád kupoval k svačině. Snad to nikdo po volbách nezakáže jako symbol Babišovy éry, pokud vyhraje opozice 😀

Gwann

tak koblihy vysloveně žeru

je symbolické jak v nich je červená či oranžová „marmeláda“ 🙂

-TR-

Jahodová nebo meruňková, zase v tom bych politiku tak nehledal 😀

Gwann

je to symbolická shoda náhod 🙂

-TR-

I když, pokud se bavíme o ANO, tak kobliha by měla mít spíš povidlovou náplň 😀

Kalanis

Tak bavorský vdolek!

-TR-

Ještě jsou celkem chutné polské pączki. Ty jsou trochu jiné oproti českým koblihám, jsou víc šišaté. Aspoň jsem to tak pozoroval v Polsku.

Gwann

a taková skořicová smyčka, co je z koblihového těsta…připomíná i jiné věci 🙂

Nikola

Krajské volby budou za dlouho a parlamentní volby budou o covidu a migrantech😉

-TR-

To jo. Jenže jednotliví kandidáti mají velký zájem o preferenční hlasy ve volbách do Sněmovny. A přestože např. koalice Pirátů a STAN se dohodla, že se nebude propagovat kroužkování, tak jednotliví politici ve všech stranách budou usilovat o to, aby ty kroužky dostali a aby v křeslech usedli právě oni. Třeba právě různými aktivitami.

Úspěšný regionální politik může preferenčních hlasů získat dost.

Co se týče tématu covidu, tam to hovoří v neprospěch ANO, naopak migrace může promluvit proti Pirátům.

Nikola

To je zajímavé, že strana řízená PR, dovolí jím řízeným ministerstvem výrazně zredukovat počet rychliků mezi DC a Prahou. Jestli to nebude tím, že kvalita dopravní obslužnosti má na rozhodování občanů ve volbách velmi malý vliv. Viz konec KSČM v Ústeckým kraji.

-TR-

Redukce rychlíků mezi Děčínem aa Prahou je dočasná a správná, protože je koronavirová krize. Až se situace vrátí do normálu, vlaky budou obnoveny.

Co se týče voleb, tak dobrých výsledků dosáhly strany, které slibovaly, že v dosavadní práci budou pokračovat. Tedy např. STAN pod vedením Filipa Ušáka, anebo Spojenci pro kraj, kteří slíbili návrat vlaků na Kozí dráhu. KSČM ublížilo to, že Bubeníček na hejtmana již nekandidoval, a Komínek, který sám chtěl být kandidátem na hejtmana, nebyl vedením strany připuštěn na 1. místo kandidátky.

Dominik

Tak Komínek je možná dobrý na autobusy, ale o železnici ví kulové. A když není radním pro dopravu, tak chce akorát další korýtko.

-TR-

Ozval se režijkář, který nedokáže přenést přes své modré srdce, že na většině tratí v Ústeckém kraji jezdí jiný dopravce než ČD.

realistický odhad

Bohužel, pokud jde o Komínka a železnici (ale třeba i trolejbusy, takže asi dráhy obecně), tak Dominik asi daleko od pravdy není …

-TR-

Víte vy vůbec o tom, že vám Komínek zařídil roční zaměstnaneckou jízdenku za 450 Kč? Lze ji využít nejen ve vlacích ČD a jiných dopravců, ale můžete s ní jezdit i v autobusech DÚK a ve většině provozů MHD. Mají na ni nárok zaměstnanci všech železničních a autobusových dopravců a také i zaměstnanci SŽ, kteří pracují v Ústeckém kraji.

To blouznění po neplatných režijkách za těchto okolností nedává absolutně žádný smysl.

Jiří Kocurek

Ale oni nechtějí platit víc jak pětistovku* za celokrajskou lítačku, kde by na to vzali?

*) Vylhaný argument je taky agument, když se prosazuje víra.

realistický odhad

Já jsem se ovšem vůbec nezabýval žádnou „režijkou“ ani nějakou zaměstnaneckou jízdenkou na VHD – já jsem jen chtěl připomenout třeba Komínkovu podporu rušení trolejbusů v Chomutově a další podobné kroky nepodporující drážní dopravu. Že sem nějaký pomatenec provokativně tahá „režijky“, to není problém můj, ale toho, kdo mu na ty hloupé provokace s chutí skáče!

-TR-

No vidíte. A trolejbusy v Chomutově jezdí dodnes, dokonce je možné občas Komínka potkat jako řidiče na nějaké lince. A i když měl v minulosti jiný názor, tak nakonec ustoupil poté, co se proti zrušení trolejbusů vzedmul odpor z řad místních obyvatel. Vznikla tehdy občanská iniciativa, po záchraně trolejbusů se rozpustila.

-TR-

Jinak DPCHJ se také v roce 2019 částečně podílel na projektu Československý trolejbus, který spočíval v odprodeji jednoho trolejbusu Škoda 15Tr do Košic. Cílem projektu bylo podpoření úvah o obnově trolejbusové dopravy v Košicích. Sice je to technicky možné, protože trolejové vedení se zachovalo, nicméně chybí vozový park.

-TR-

Je třeba ještě doplnit, že hlavním organizátorem celého projektu byl časopis Československý dopravák, v jehož majetku je trolejbus pořád.

Aktuálně se kolem toho nic neděje kvůli koronaviru.

Dominik

Zde vůbec nejde o režijku, ale o realitu, protože mě to může být teoreticky jedno, co tam jezdí, když nejsem z toho kraje, ani tam nikterak pravidelně nejezdím.
Navíc, párkrát jsem měl možnost s ním debatovat, či číst jeho vyjádření, a nepřišlo mi, že by o železnici (krom obecných věcí), nějak víc věděl.
Můžete se třeba zeptat v AŽD na jeho znalosti železnice.
A že se cpe do PS kvůli korýtku a imunitě? No vzhledem k tomu, jakým stylem se vecpal na kandidátku, jako lídr, tak na tom možná kus pravdy bude.

-TR-

Pořád si troufám říct, že Komínek má o železnici přehled větší než např. Kolovratník. Pokud bude ve Sněmovně někdo, kdo bude prosazovat skutečný rozvoj železnice, nikoliv její likvidaci, tak to bude jedině dobře. Určitě se najdou i poslanci z jiných stran, kteří budou mít stejný záměr, a může se třeba vytvořit nadstranická platforma napříč koalicí i opozicí, ať bude jakákoliv.

AŽD měla s minulým vedením kraje korektní vztahy a chce mít samozřejmě dobré vztahy i se současným vedením.

Dominik

Já neříkám, že neměli dobré vztahy, a bodejť by neměli, když si zařídili objednávku dopravy v ZDO, ale to není v rozporu s tím, že železnici jinak moc nerozumí. Narozdíl třeba od poslankyně Matušovské, která má vystudovanou Dopravní fakultu v Pardubicích a železnici skutečně rozumí.

-TR-

Ukažte mi reálné výsledky, kterých dosáhla Matušovská, a srovnejte to s prací Komínka. Přestože je Matušovská titulovaná a Komínek je „pouze“ bývalý voják a řidič autobusu, troufám si říct, že za Komínkem je daleko větší kus práce.

realistický odhad

Obávám se, že Kolo***níka podceňujete – ten škodí cíleně a s aspoň nějakou znalostí věci!

-TR-

Nepodceňuji ho. I blbec může nadělat mnoho škod.

HonzaEM

Až na to, že to není zapadlá lokálka.

kapr

Ach jo. Já vím že mně za to sežerete ale nemyslím si že by stát obzvlášť v dnešní době měl vyhazovat peníze na generální opravy tratí, které nemají žádný potenciál k ničemu víc než být pochybnou turistickou atrakcí která bude ve výsledku vždy ztrátová. Jsou tady mnohem bolavější místa kam je třeba nalít peníze.

medical_examiner

Chcete být podáván se zelím nebo se šípkovou omáčkou? 😂

Gwann

na modro. vznést námitku proti zdejší šoto-modle, kozí dráze….jste odvážný 🙂

pohledem realisty

O jaké generální opravě píšete? Kozí dráha žádnou GO nepotřebuje, tam stačí odstranit jen několik závad způsobených dlouhodobou nedostatečnou údržbou!

Víťa

Vidětl jste kvalitu mostů přes I/8? Tam se trochu bojím i jezdit autem.

-TR-

To není vyhazování peněz, to je dodržování zákona, který byl porušován.

Rudolf 33

I zákon m

Rudolf 33

I zákon může být hloupý. Pak je ho zapotřebí zrušit.

-TR-

Heleďme, Kolovratníkův fanoušek 😀

A. Mikulka

Ale do jeho zrušení je potřeba ho dodržovat.

nedůležité

sed lex, dura lex

HonzaEM

Ona je nějaká osobní doprava výdělečná? O žádné generální opravě tady nebyla řeč, trať se má uvést jen do funkčního stavu, to co měla SŽDC dělat celých 14 let a kašlala na to. Tahle trať má velký potenciál, že jí uměle zničili z politických důvodů, je smutný fakt.

Kamui

Bohužel trať je dost nešťastně zapojena do hlavní trasy až za Teplicemi. Kdyby se postavilo toto: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=13.8507062&y=50.6502347&z=13&rm=9fVzwx1MFFgNnUrU1WE8ngSqNNZ6J0gNoFng6Xfd0ghafUNghrfWNg1000g6mHNgN-LnZ3P0ZNTn-K tak věřím že by to trati přidalo na atraktivitě i pro denní dojížďku. Já vím – šotofantasmagorie.

PKCZ

Bohužel, v Česku se tyhle logický věci moc čekat nedají.

medical_examiner

Tak to hlavně neztraťte. Jednou se to bude hodit.
Zkuste vykoumat, jak napojit trať 120 na hlavní nádraží…

Kubrt

To už je hotovo, říká se tomu semering.

medical_examiner

A nějaká spojka by to být nemohla?

Alibaba

Asi bych to trochu rozvinul, aby tam nebyl takový sklon, vychází vám to přes 30 promile.
Tady to je cca 25 promile: https://mapy.cz/s/caporufuva

Kamui

Pro osobní dopravu 30 promile není problém a případná nákladní může jezdit po staré trase.

Vladki

Jede to tesne kolem archeologickeho naleziste – velke riziko ze do toho pamatkari hodi vidle.

Gwann

asi by mne neměli rádi na dopravním podniku, ale myslím, že potřebují nové garáže
https://mapy.cz/s/mukedodoru

Jiří Kocurek

Bývalé teplárny. Nebál bych se jít i přes ten areál, ať na trati není oblouk o poloměru pod 200 m.

https://teplicky.denik.cz/ctenar-reporter/sokoli-par-hnizdi-na-komine-byvale-vytopny-v-probostove-lide-nesmi-dravce-rusit-20200330.html

Gwann

tak pokud je bývalá, tak šup i přes ni…

Jaaa

Bych se spíš na jihu pokoušel jít přes ty zahrádkářské osady, to by mohlo pak celé mít relativně slušné poloměry oblouků. Byť by se musely vybourat asi dva domy.

PIDofil

Krásný nápad – nová zubačka v Čechách!
Nebylo by třeba levnější a užitečnější obnovit trolejbusovou trať do Novosedlic k zastávce?

Gwann

zubačka je lepší. pokud možno provozní. ať si turisti do Krupky užijí

-TR-

Do Novosedlic mohou zajíždět i parciální trolejbusy. Teplice už je mají.

A. Mikulka

To je sice pravda ale ta trať byla zrušena zcela bezdůvodně, byla sice vyžilá ale sjízdná. Ještě pamatuji ty otočené sekčáky hned za vozovnou, aby nedejbože nikoho nenapadlo zkusit tam zajet.

-TR-

To nechme stranou. Prostě trolejbusy mohou do Novosedlic jezdit bez jakýchkoliv investic.

HonzaEM

Na co zubačka? 30 promile je v pohodě.

tondovo

Zkuste si přepnout na turistickou mapu, tam jsou vrstevnice…

Karel
Rudolf 33

Z Novosedlic do Teplic autobusem 2 kilometry. Vlakem dle vašeho návrhu nejméně 12 km.

HonzaEM

Tohle vypadá dobře.

HonzaEM

A ještě to zadrátovat a vlaky, co z Ústí končí v Teplicích, ukončit až v Krupce.

Alibaba

Technicky a prostorově to vyhovuje, jen dopravně je to trochu delší. Jinak spíš Rudolf 33 – autobusem s přestupem.

HonzaEM

A rekonstrukcí Oldřichova je to ještě horší, protože v Oldřichově není žádné nástupiště. Vlak by se musel z Jeníkova vrátit do Oldřichova, nebo pokračovat až do Oseka.

Iveta

Ha -Ha ,no snad to vyjde,ale zákon o dráhách č 266/94 sb se bude měnit ke konci roku.Dnes je covid ,tak to letos asi nevyjde a od příštího roku je dráha již více než 2 roky bez provozu ,tak když projde návrh poslance Kolovratníka bude zakonzervována.Ale před volbama dobrej tah .Bubeníček za KSČM stál ha hov.. ,ale dnes hejtman za koalici ANO maká (na své poradkyni uklízečce s platem 130 táců měsíčně),to je jako dát důchodcům 5000 na vánoce ,kteří tvoří až třetinu voličů a zvolí se Babiš.Jinak pro otevření tratě jsem s propojením provozu na lanovku je to kousek… Číst vice »

Aleš

Ten komentář je evidentně mimo mísu. Nejsem sympatizant komunistů, natož pak Babiše a jeho análních alpinistů, ale Bubeníček byl a asi nadlouho zůstane nejlepším hejtmanem Ústeckého kraje. Z toho předchozího příspěvku čiší jen zášť a závist

-TR-

Naprosto souhlasím. Už teď se ukázalo, že Schiller nesahá Bubeníčkovi ani po kotníky.

Gwann

na komunistu vypadal i sympaticky. pan Schiller se svojí poradkyní a trafikou pro Adama Roušky-Jsou Vojtěcha znemožnil do půl roku….

teď už se to s ním potáhne jak s Jermanovou to služební auto pro kadeřníka-manžela a analýza hudebních festivalů v ostatních krajích….

Georg

coz je bohuzel je dost typicke pro prakticky jakykoliv traktat, ktery tu uzivatel „iveta“ napise.

Dominik

Jednoduché řešení, trať odprodat kraji, ať se o ní stará, když o ní tak stojí, jestliže tam není zájem o pravidelnou osobní ani nákladní dopravu.

Navíc bych se ještě neradoval, nemusí náhodou záměr obnovit trať schválit centrální komise MD, nebo už se tak stalo?

švestka

Tak je kousek do voleb, vedení SŽ už stříhá metr a to je pak je každá zakázka dobrá, než v říjnu poletěj.

medical_examiner

Tak to mají na SprŽel ještě dobré. Mohlo by se jim v budoucnu stát, že by byl pro ně stříhán provaz nebo nastavován řemen…😁

Vladki

Jak obnovit… Ona byla zrusena? Pokud vim je na ni jen vyluka kvuli zlemu technickemu stavu. Tedy situace kdy SprZel porusila zakon jenz ji uklada udrzovat trate provozuschopne. V dokumentu o kozi draze bylo ze naklady tam nejake jezdily, tak jim zakazali kus trati, tak jezdily z druhe strany, tak jim to zakazali taky. Ale pochybuju ze se tam vrati i kdyby to obnovili.

Dominik

Já se neptám zda tam jezdily, ale zda tam je nějaký rozumný zájem i ze strany firem a nákladních dopravců nyní. To o schvalování MD mám z článku z února loňského roku: Správa železnic aktuálně připravuje podklady pro zpracování záměru projektu, který by měl přesněji určit předpokládané náklady na případné uvedení trati do provozuschopného stavu a posoudit efektivitu případně vynaložených finančních prostředků. Konečné slovo bude mít centrální komise MD. Správa železnic nedávno odhadla částku na více než sto milionů. No vidíte, stále se mluví o správném hospodaři, a zde nikomu nevadí, že zákon nutí chovat se organizaci nehospodárně – vrážet… Číst vice »

-TR-

Od toho právě ten zákon je, aby zajistil fungování věcí, které nejsou výdělečné a přesto jsou potřeba.

Dominik

Když nebyla objednávka, tak asi potřeba nebyla.

-TR-

Objednávka nebyla, protože:

1) politika (už jsem to psal výše, nebudu to psát znovu)
2) značná nedůvěra mezi minulým vedením kraje a SŽ – Komínek se obával toho, že pokud kraj uzavře smlouvu s dopravcem, SŽ trať i tak neobnoví a nebude možné smlouvu plnit, což by znamenalo NAD

Nové vedení kraje jde trochu do rizika, ale koaliční Spojenci pro kraj to před volbami slibovali, a když teď své sliby se pokouší realizovat, tak jim samozřejmě budu držet palce.

-TR-

Jinak velmi pravděpodobně se hnuly ledy poté, co se na tomto webu poukázalo na fiktivní náklady na údržbu tratí, kde se neděje nic. SŽ samozřejmě nemá zájem, aby se prováděl audit nákladů, takže už slibují, že to uvedou do provozuschopného stavu, aby se na nic nepřišlo a vyhovělo se liteře zákona.

HonzaEM

Zájem byl vždycky.

Dominik

Zájem byl vždy? Zatím jsem víceméně slyšel, jen o KPT Rail se zájmem o sezónní vlaky. O Nákladní dopravě tolik slyšet nebylo, spíš skoro vůbec.

Jak jsem řekl v úvodu, má to řešení, ať se tedy tyto tratě, které mají sloužit výhradně turistické sezónní dopravě, odprodají krajům, či příslušným spolkům, když o ně tak stojí, a nezatěžují státní rozpočet.

Jaaa

Správa železnic by z titulu své hlavní činnosti měla zuby nehty bránit omezování svých aktiv všude, kde je to jen možné. Není to ani Správa cyklostezek, ani Správa distribuce státního majetku krajům. Pokud ti idioti na GŘ, OŘ a ve vedení SŽ nechápou, že vlastním omezováním provozovaných úseků si v konečném důsledku sami pod sebou podřezávají větev, pak patří vykopnout. Taky by se mohlo ukázat, že soukromník to zvládne líp, a to včetně koridorů a nebo VRT. Na co je státu úřad, který pak nic nespravuje? Ale oni raději prostě jenom rozkrádají. Kde asi myslíte, že končí ty prachy ze… Číst vice »

A. Mikulka

Mne fascinuje, jak tady řidič motorového útočného vozíku vydává téměř oficiální stanoviska SprŽel.

Dominik

Nejsem ani řidič MUVky, ani zaměstnanec Správy Železnice. A to skoro stanovisko je citace z článku z minulého roku.

A. Mikulka

Nedávno jste ještě psal, že jste zaměstnanec SprŽele. Tak jestli se vám už povedlo z útočného vozíku upgradovat na bangli, tak blahopřeji.

HonzaEM

Ta trať nebyla nikdy zrušena, tak co byste chtěl obnovovat?

A. Mikulka

Váš zaměstnavatel není žádná soukromá a.s., aby si mohl vybírat, o co bude pečovat a o co ne. Vaší psí povinností bylo nenechat to schátrat, ta trať byla při zastavení osobní dopravy sice v žádném hvězdném stavu ale plně sjízdná.

Dominik

Pane Mikulko, nejsem zaměstnanec Správy Železnice.
Takže najednou není povinností státní organizace, chovat se jako dobrý hospodář?
A při investicích do tratí, kde není žádný provoz, či minimální, tak často čteme, že to jsou zbytečně vyhozené peníze.

Jaaa

Povinností SŽ je starat se o svěřený majetek péčí řádného hospodáře. Veškerý svěřený majetek!

Povinností a dokonce ani právem SŽ není rozhodovat, o který majetek se starat bude a o který ne. To jí nepřísluší a zcela správně, protože SŽ nemá nástroje na to, jak ohodnotit přínos toho kterého majetku pro stát a jeho občany, jimž je servisní organizací.

Toto náleží výhradně politickým a odborným řídícím orgánům, tedy vládě, parlamentu a MD.

Jan Sůra

SŽ vrátí za celou dobu nestarání se o tento úsek peníze, které brala za udržování v údajném provozuschopném stavu?

HonzaEM

Mohl by z „našetřených“ peněz za celou dobu to opravit.

PKCZ

No konečně! Snad to bude pravda.

Štěpán

Komentáře od odpůrců železniční dopravy (tisíckrát omílané nesmysly typu „to by odvezl mikrobus apod.“) za 3, 2, 1…

medical_examiner

Ti, o kterých mluvíte, to patrně pojali jako odpočítávání k úplně jiné cestě…

svojsin

On to nesmysl kolikrát není, (záleží na konkrétním případu).
To si ale fanatický šukafonní šotoušek nikdy nemůže přiznat.

Štěpán

Nesmysly to jsou, obzvláště od vás.
Nejsem žádný „šukafonní šotoušek“, jen prostě nejsem tam zabedněn ve svých postojích k zdánlivě zbytečným tratím, které vůbec nemusí být zbytečné, když se bude chtít.

Georg

a „kdyz se bude chtit“ znamena zavedeni vseobecne zeleznicni povinnosti, nebo jak si to predstavujete?
tam bude jezdit 500 lidi denne, aby davalo smysl obnoveni kolejove dopravy, nebo vam jako sotouskovi staci 50, pac to prece plati nekdo jinej?

Štěpán

Nejsem šotoušek, koukám, že toto slovo se tady skutečně rozmohlo jako nadávka na lidi s jiným názorem na věc (zatímco my nijak fanoušky silniční dopravy tímto způsobem nezesměšňujeme). Ono totiž počty přepravených lidí opravdu nejsou jediným kritériem, podle kterého se dá smysluplnost železnice určovat. Jenže toto nemá smysl antiželezničním lidem vysvětlovat, protože oni si vždy budou prosazovat svoje bez ohledu na realitu, i kdyby to byl sebevětší nesmysl. A tím „když se bude chtít“ mám na mysli především to, že kolikrát stačí provést nějaké drobné úpravy pro zatraktivnění dané trati. Často jsou totiž problémem vyloženě drobnosti, jako nevhodné časové polohy… Číst vice »

svojsin

Muselo by se psát konkrétně.
Pro vás je ale jakákoliv trať pro osobku „důležitá“, bez ohledu na realitu.

Štěpán

Zatímco pro vás je každá regionální trať na zrušení, že? Protože autobus je podle vás plnohodnotná náhrada vlaku, což ale každému normálnímu člověku dojde, že rozhodně není.

svojsin

To píšete vy. Já jsem nikdy neřekl ani nenapsal, že je každá trať na zrušení.
V drtivé většině navíc spíš řeším , jaká konkrétní obsluha by v té které relaci měla být, než že by měl někdo snášet těleso trati.

Takže znovu, je to případ od případu. V některých! případech je autobus dokonce výhodnější, než jen plnohodnotná náhrada (např. často zmiňovaná relace Kralovice – Rakovník).

tormen

Jen se neradujte, blíží se volby, to je vše… Po podzimu se zas něco přihodí, a ono to nepůjde.

švestka

To se naopak musí stihnout do voleb, pak tam bude nový vedení a to už jen najde ve skříni jenom kostlivce ve formě nevypověditelné smlouvy na opravu.

-TR-

Jestli MD bude v rukou někoho z koalice Piráti + STAN, tak se neobávám toho, že by docházelo k zastavení takových investic. Ke kádrovým změnám u SŽ by však nejspíš došlo, koneckonců důkazem je i aktivita poslanců ve Sněmovně kolem konzervace dráhy.

A to říkám jako člověk, který tuto koalici neplánuje volit.

HonzaEM

Volby už byly vloni.

-TR-

Letos na podzim budou volby parlamentní. A to může znamenat i kádrové změny ve vedení SŽ, pokud se změní vláda.

Kubrt

A pak že veřejné rozpočty jsou napjaté, pch.

medical_examiner

Peněz jsou všude hromady. Jen je potřeba je chtít najít…

Kubrt

Zdroje jsou. Ústecký kraj má tolik peněz, že na posledním zasedání končící rada schválila gigovy úvěr, protože to má dáti dal jim nějak nevyšlo. A bude hůř.

Jiří Kocurek

Jenže krajní levičáci by neraději lidem sebrali úspory a když to nebude stačit, tak i bydlení. A to bydlení pak prodali cizincům, aby „stát“ měl peníze…

Gwann

kteří to plánují? já jen že jsem si zatím akorát všimnul, jak andrej masivně nakupuje důchodce a zaměstnance veřejné sféry…s tím že dluhy někdo nakonec zaplatí…ale asi už neřeší kdo…

A. Mikulka

Co to melete?

HonzaEM

No, místo těch spoust nesmyslných reknstrukcí, co právě probíhají a bezprostředně budou probíhat, se jednou udělá aspoň něco užitečnýho.

Avlaky

Ažd jako dopravce by tam být mohl

Pajos

Nebo Arriva RegioJet gwt cd …

xyz

Nebo Railway Capital, který tam jezdil v letních obdobích 2015, 2014 (+ snad i nějakém z let předtím).

HonzaEM

Jedině ČD z těch jmenovaných.

Zapa

Přemýšlím co by je k tomu vedlo. Tohle nejsou Lovosice.

Kubrt

Coby, vidina výdělečné zakázky, proč ne.

medical_examiner

Mohl by to pojmout jako zkušební trať…

Kubrt

Ta trať nejde do prodeje, jen kraj hledá dopravce.

Gwann

a nakonec to jde…

co pomohlo? koblihář v čele kraje? nebo snad pan Šímral s panem Sládkem nalezli nové možnosti pro nákladní dopravu na trati?

švestka

Spíš ten koblihář.

Oldřich Sládek

Pan Sládek jen tiše a nevěřícně přihlíží..

Gwann

tak začněte hledat potenciál na dalších podobných tratích, myslím, že na řadě je Krásný Jez-Loket 😉

Georg

ano, pan simral s panem sladkem budou vozit sisky z lesa do decina. uz pozadali o prodlouzeni nekterych stanicnich koleji.

Gwann

a rovnou je v libouchci či kde budou sypat do prázdných kontejnerů a posílat NEx rovnou do Hamburku, ať je vytížen i směr k moři, proč překládat v Děčíně… 🙂

jen nevím, zda se sggmrss podaří na kozine provozovat

lakes

Skvělá zpráva!

Jiří H.

Ale jenom do Telnice. Do Teplic nic.

Anonym ze severu

Zatím, třeba časem bude provoz v celé trase, v tomhle směru panu Řehákovi držím palce, snad se mu to podaří.

Víťa

No, naštěstí volby jsou 1x za 4 roky, takže snad zůstane u pokusu Děčín-Telnice.

lakes

Alespoň!

Leon

Bohužel do Telnic téměř nic neřeší, je potřeba zprovoznit minimálně do Krupky.
Krupka má velký turistický potenciál.

medical_examiner

A v čem je problém? Chybějící kolej?

Leon

Za Telnicí je trať bohužel v horším stavu, protože tam skončil provoz dříve.

realistický odhad

Z Děčína do Telnice je trať sjízdná, z Telnice minimálně do Bohosudova je zprovoznění podle mě práce na maximálně jeden pracovní týden traťovácké party. Dál to asi je o něco horší, ale to klidně může počkat na zprovoznění až v příštím roce.

-TR-

Problém je v úseku Telnice – Chlumec, kde je nutné provést generální opravu. Je tam množství shnilých pražců a chybějící upevňovadla, kolejnice se na těch pražcích jenom válejí. Nejlepším řešením by bylo všechno vytrhat a udělat tam kompletně nový svršek.

realistický odhad

Nezbytně nutné udělat GO určitě není ani tam: bylo by to sice samozřejmě lepší, ale lze udělat i jen dílčí opravu nezbytnou pro umožnění obnovy provozu a ty shnilé pražce pak měnit postupně (třeba každý rok každý pátý, a za 5 roků máte obnovu hotovou) – ale chtít dělat na trati něco ručně, to už je dneska příliš troufalý požadavek.

Josef Trögl

Od Krupky do Oldřichova vypadá trať dobře. V Novosedlicích je dokonce kus nové koleje, zjevně položený těsně před zastavením provozu. Podobně je ve stanici Lesní Brána dokonce bezstyková koridorová kolej. Sem tam by se musel dosypat štěrk a podbít. Problém by mohly být ještě výhybky v Krupce.

A. Mikulka

Tak to ani omylem, asi jste tam dávno nebyl.

HonzaEM

Provoz skončil na celý trati stejně, jen o každý úsek se má starat jiná správa tratí.

pohledem realisty

Ano, to je ostatně i jeden z důvodů tvrdošíjného trvání na tom, že provoz je teoreticky možný maximálně z Děčína do Telnice

Jaaa

Ale jo, funkce ředitele OŘ má příliš mnihi volnosti; tihle lidé by měli jen provádět organizaci dle centrálních pokynů, ve skutečnosti ale vládnou svým malým panstvím. Tady by měla po volbách nastat hlavní kádrová změna, jinak se v realitě nic nepohne. OŘ je ten, kdo skutečně řídí údržbu – a proto je údržba na SŽ tak strašlivě špatná. Ti lidi jsou tam v závětří a na jejich lumpármy není z venku moc vidět. Ani evidenci prací moc slušnou nemají.

Gwann

jen škoda škod, které vznikly zastavením provozu. dost by mne zajímalo porovnání, kolik bude stát oprava zničeného vs. kolik by bývala stála údržba a provoz vlaků.

tak nějak se bojím, že míň než teď obnova provozu….