Ústecký kraj má smlouvu s Länderbahn pro vlaky na Lounsku, průvodčí musí umět cizí jazyk
Jednotka RegioSprinter v barvách Vogtlandbahn, který patří pod Die Länderbahn. Foto: Aagnverglaser - Wikimedia Commons
Společnost Die Länderbahn (DLB) už má jisté, že od prosince převezme provoz na části tratí v Ústeckém kraji, zejména na
Ústecký kraj je v mnoha směrech ,,jiný,,ne jenom v dopravě.V roce 2020 jsou krajské volby,
tak snad se již lidé proberou a udělají ráznou změnu ve vedení kraje.
Ale no jistě, nikdo z obyvatel nechce jezdit na jednu jízdenku (kterou mu bez remcání prodají všichni dopravci a nebudou mu vnucovat svůj dražší tarif) vlakem, autobusem nebo mhd, protože to nikomu nic nepřinese, ale všichni požadují jezdit na jednu jízdenku z Března u Chomutova do Velké Kraše (což budou moct na SJT). Takhle jste to myslel?
Já jsem z Ústeckého kraje a s kvalitou místní dopravy jsem spokojen. Nechápu ty nářky.
Jízdní řády jsou téměř stejné jako nyní, žádné vlaky nepřidal ani v úseku Žatec-Lužná, Chomutov-Vejprty to samé. když vykřikují jak ČD bylo odrahé tak proč po ušetření peněz nebyl obnoven celoroční provoz na trati Chomutov-Vejprty? Asi před deseti lety až patnácti jsem korespondoval se starostkou Vejprt- chtěla tam vlaky celoročně zachovat, ČD a kraj ji neustále opakoval jak to nelze a že je tam drahý provoz, pak zrušili výpravčí v Křimově, pak ve Vejprtech, pak omezili doprovod vlaků a prý ji vždy poslali ta samá čísla jak je to stejně špatně. Pak rezignovala. Tak se chová léta Ústecký kraj. Navíc… Číst vice »
V úseku Žatec-Lužná jsou navíc 2 páry vlaků do Deštnice.
V úseku Chomutov -Vejprty jsou 3 páry,místo dvou-navýšení o třetinu.
Jinak jet hodinu a půl z Chomutova do Vejprt je leda pro šotouše.
Že je tam místy traťová rychlost 90 km/h (na trati na Vejprty)jste asi přehlédl, jistě by šla jízdní doba zkrátit, ale to by musel někdo chtít. Jet busem v zimě z Vejprt je zážit pro otrlé šotouše, každou chvíli máte pocit, že se převrhnete. No, asi jste tam nikdy nejel. Zvýšení vlaků do Deštnice, kde končí v půlce trati je opravdu výhra, to samé jako třetí pár do Vejprt.
Kdyby měl zájem Středočeský kraj, pojede se až do Lužné u Rakovníka.
Zajímavé, že tam kde kolej nejsou, vás absence vlaku v zimě netrápí. 😀 Jestli ono za vaším hájením vlaku nebude spíše ono známé šotoušské sobecké „autobusem mě to na výlet nebaví, mám právo na vlak“. Leč zklamu vás – neexistuje právo na vlak. 😀
V tomto kraji začala devastace železnice za vlády ODS, hejtmana Šulce, tehdejších radních pro dopravu (p. Franc) aj. Dodnes se to nepodařilo zvrátit. A i přes některé trochu dobré počiny, to stále není vyhovující. Viz příspěvek výše. To Blatno a trať 160 je ostudou, ne-li něčím horším a úplně to zde zlikvidovalo dopravní obsluhu území a pro lidi z jiných krajů je to přímo tragedie. Tím se daří likvidovat i provoz na Bečov a na Rakovník. A k tomu ještě při návaznosti na R dvě platby pro dva dopravce, což je opravdu výhodné, zejména z hlediska výše ceny. Ty Vejprty… Číst vice »
Ano, píšete tak jak to je. Nevím kdo Vám dává mínus asi ti likvidátoři, ostatně je to jejich práce- klikat mínusy lidem co jsou pro rozkvět železnice a kolejové dopravy či elektrické dopravy vůbec. Ono je totiž nejlepší nedělat nic a tahat z lidí peníze za benzín do rozpočtu!
Přesně tak, od toho mínusování jsou zde Souprava a jeho likvidátorská skvadra, kteří požadují naprostou a bezpodmínečnou betonizaci, asfaltizaci a cyklostezkizaci celé naší země. Jejich heslem je navždy bojovné : Pryč se zastaralou kolejovou dopravou, pryč s 19. a 20.stoletím, ať žije supermoderní digitální svět rychlosti, individuální dopravy a hyperloopu.
Většinu lokálek nahradí automatická auta. Budou pro lidi bezkonkurenčně výhodnější. Rychlíkové tratě asi zůstanou, ale pouze pro nákladku a odklony, osobní vlaky (i rychlíky) na nich také nahradí automatická auta. Možná v pátek a neděli tam pojede sólo motorák 841 jako rychlík a to je vše. Také možná pár turistických vlaků, ale většina tratí zanikne tak jako tak, je to přežitek, nesmírně drahé na provoz a nemá šanci v době automatických aut fungovat.
BTW, kluci, kolik vám je,že řešíte kdo kliká mínusy? 5 let? 😀
Samozřejmě, klikat mínusy je naše práce. 2 Kč za mínus… sponzorují nás automobilky.
Svatá prostoto…
Chtěl jsem vám dát plus, ale jelikož mi nedávno zvýšili tarif na 4kč za mínus, tak jsem vám musel dát mínus. Sory jako. 😀 Btw, taky klikáte i z mobilu a přes aspoň 4 proxyny? Aby bylo na večeři… 😀 KPL by spíš měl řešit své dluhy a kluci kolem Alternativního webu si najít nějakou funkční dietu jak zhubnout (aby nevypadali jak reklama na vození zadku v gummokolu, proti kterému tak brojí 😀 ), než řešit mínusy. 😀 Hmm, kdopak je asi kliká mně, já jich sbírám nejvíc. Že by Ušatá, František, KPL a celá tahle skvadra, která si myslí,… Číst vice »
Co a kdo zachrání Vás? to je ta hlavní otázka. To by Vás mělo zajímat nejvíce.
Určitě ne ten matroš, který do sebe dáváte, než píšete vaše mimoidní příspěvky.
A jak to bude s PID na středočeských (byť krátkých) úsecích? To bude zase bordel. Uznávání je hezká věc, ale pokud budou uznávat jen papírové jízdenky a ne kupóny na čipových kartách / elektronické jízdenky PID Lítačka, je to celé jaksi na ….
Proc porad cpeme tolik penez do zeleznicni dopravy do vesnic ?
Co to prinasi?
Za tu cenu by mely autobusu tolik ze by nevedeli kterym jet driv
Jen do té doby, než se začne uplatňovat cena odpovídající skutečným nákladům a škodám v silniční dopravě. Co potom, až se to konečně přizná???
Zruší se vlaky, až se konečně začne uvádět, jak nesmírně jsou drahé.
Kdyby v ÚK nebyly zkušenosti s autobusovou dopravou a výběrem dopravce podle nejnižší ceny, tak by se to mohlo zdát jako krok kupředu (levá a ……..), ale takto v okolí Loun a Mostu musí doufat v lepší zítřky.
Vzhledem k tomu, že tam nebude možné použít celostátní jednotnou jízdenku, síťovou jízdenku, je to jen další rozbíjení systému celostátní veřejné dopravy. jezdit neustále s někým jiným, neustále přestupovat a platit je hrozně nevýhodné. Možná, že jde o to, vyhnat lidi z vlaků. nejdřív měly být celostátní tarif a pak teprve další dopravci!
Nesmysl, celostátní jednotná jízdenka tam samozřejmě platit bude.
Ale pozdě.
No a jaké máte řešení? Já chci jezdit za tarif GW, protože je čtvrtinu levnější, než např. tarif dominantního dopravce a ten mi ho neuznává a také o tom neblábolím pod každým článkem o soutěžích.
Už to zde bylo. Nejdřív tarif, potom různí dopravci. Rozumíte psanému textu?
A také už zde bylo, že většina cestujících nechce platit předražený tarif ČD nebo kupovat jejich slevové karty podle hesla nechci slevu zadarmo, psanému textu tedy nerozumíte?
Koupě jízdenek ČD na netu a její případné vrácení již byly vynalezeny.
Kontrolní otázka: Proč cestující CV – MO je zdí za předražený tarif Regiopanterem a ne úžasným motorákem GWTR.
Protože motorák GW jede jednou za dvě, někdy i čtyři hodiny, ty rozumbrado.
Motorák GWTR jede v sudá.32 a Regiopanter jede v sudá. 42
Cestující nechávají motorák odjet a čekají na Pantera, ty rozumbrado.
Z Mostu odjedou Panterem v sudá.59 a nečekají na úžasný motorák GWTR v lichá 05, ty rozumbrado.
Možná proto, že mají zakoupené jízdenky podle TR10 žeano, protože na pokladnách ČD jízdenky DÚK pokladní úspěšně zatloukají, což se od prosince díkybohu změní. Mimochodem, občas tam jezdím a nevšiml jsem si, že by třeba v Chomutově městě nikdo nenastupoval, vždy tam do motoru GW někdo nastupuje.
Lžete, ani Lenka, ani Petra, ani Inez DUK nezatloukají.
A cestující do Mostu lze za celý den spočítat na prstech jedné ruky.
Pravdu nemáte ani v jednom, ale nechám vás při tom.
Co Vám také zbývá, že?
Dnešní statistika CVm o půl páté
rychlík GWTR – počet nastupujících 0
osobák Panter – počet nastupujících 10
Kylchap. Tak to bych se hádal. Kolika lidem musíme říct že u nás jízdenka ČD neplatí a je úplně jedno jestli jí mají koupenou v Chomutově na hlavním, nebo třeba v Jirkově. Lidé pak čekají na pantera jen proto že nemají jízdenku DÚK. Jinak by s námi logicky jeli a byly doma dřív.
Aha, takže ne, že cestující si rádi počkají na vlak s tím správným logem, ale proto, že jim pokladní ČD podstrčila jejich předraženou jízdenku, která pak neplatí ani v autobuse, tak na jednu jízdenku nedojedou třeba do Havraně.
Také byla vynalezena jízdenka DUK, která kromě nadvlaků toho správného dopravce platí i v autobusech a je levnější než božský Tr10 a to ocení většina cestujících. A nejlepší, že od prosince už ČD nebudou smět neinformovaným zákazníkům podstrkávat své jízdné Tr10. 🙂
Na jízdenku DUK koupenou v pokladně ČD jezdím do Podbořan
A já, který tam nebydlím, budu jezdit jak? To budu mít 14 karet 14 krajů? To bych musel být milionář.
Když už, tak reálně 13 „krajů“ coby subjektů organizujících dopravu (Hl. m. Praha + Středočeský kraj mají společný IDS).
„Nejdřív tarif, potom různí dopravci“
Není vinou krajských úřadů, že MD nebylo od roku 2009 (kdy vědělo, že tehdy narychlo sjednané 10letné smlouvy s ČD skončí – jaký div – v roce 2019 a že poté může jezdit o to více dopravců).
Není povinností krajských úřadů se ohlížet po tom, že MD za 10 let (!!!) nezvládlo zřídit jednotný tarif.
P. S. neČD dopravci jezdí na některých tratích již řadu let; pominu-li specifické aspekty typu „nestátní dopravce již od 90. let“, pak např. trať č. 149 již od roku 2006.
Tak to kromě Šumavy asi moc nepojezdíte
Takže nepoznáte nic lepšího, než přebastlenou 810tku…
A vy si na řežijku brzy taky moc neužijete. 🙂
Kdybys věděl to co vím já, tak vzteky polezeš po zdi a závistí se ti zakousne pumpa.
Rezijka bude na celou síť i nadále a v blízké době i na autobusy.
To ale asi nerozdejcháš…
A pak jsi se probudil mokrý…
Někdo má režimku, někdo radši holku. 😀
„Rezijka (…) v blízké době i na autobusy“
Kdo bude příslušným autobusovým dopravcům (resp. v případě brutto-smluv příslušným krajským objednatelům) proplácet protarifovací ztrátu z takové věci? Samy ČD? Nebo někdo jiný (Kdo?)?
19 mínusů, tady je ale aktivních režimkářů… 😀
Upřímně řečeno, jezděte si za co chcete. I ten státní tarif musí mít ty slev y typu IN 25, IN 50, IN 100 apod. Jinak to, samozřejmě ztrácí smysl. Ale celostátní doprava musí vypadat jinak a pro cestujícího musí existovat jeden tarif, jeden typ předplatních síťových, krajových jízdenek, bez lomeného tarifu, stejně jako třeba fungují v Praze tramvajenky – prostě na celý systém dopravy. Vy jste snad zastánce, aby v Praze byl tarif podle obvodů, podle jednotlivých linek, autobusů, metra apod.? Kdo myslíte, že by pak s tím jezdil? A už je konečně snaha to sjednotit s celým SČkrajem. A… Číst vice »
A to do kdy? A jaká bude její koncepce? Nic nevíme, ale hlavně, že se vše ruší a reformuje. Nakonec to lidi otráví a konečně bude další důvod tvrdit, že zájem o železnici není, takže ji můžeme zrušit. Není-liž pravda? Takto se to dělalo už před mnoha lety a zdá se, že tyto záměry jsou takto v tichosti a nenápadně protlačovány.
Rušit se bude, nahradí to automatická auta.
Tak hlavně, aby průvodčí uměl vůbec česky … (tím nenarážím na postdederonský název společnosti ani na italského stáního vlastníka)
90% populace této republiky je to stejně asi jedno i kdyby tam jezdila koňka. Zajímavé srovnání by bylo ,pomēr cestujících ve vlaku a v autech na souběžné silnici,. Pak by ty investice zněli zajimavěji.
Ale celorepublikový modal split 10:90 přece neznamená, že třeba v relaci Louny-Most je právě takovýto průměrný modal split… Vzhledem k tomu, že existuje spousta míst zcela bez železnice, tak většina relací s dobrou železniční alternativou bude mít podíl železnice vyšší než 10%…
Takže opět přestanou jezdit vlaky v úseku Vejprty – Cranzahl?
To z návrhu není jasné. Mezinárodní vlaky, zvláště pak ty sezónní, se zpravidla řeší až jako poslední a často doznávají změn těsně před spuštěním.
Před dvěma lety jsem se dotazoval na odboru dopravy ÚK proč tato linka nezačíná o měsíc dříve jako ostatní T linky. Dostalo se mi odpovědi, že kvůli špatným klimatickým podmínkám. Na dotaz zda špatné klimatické podmínky jsou i na Moldavě jsem odpověď nedostal.
Určitě nebudou,bylo by to příliš logické .. nechápu ani to omezení jen na léto … proč to nejde celoročně, nelyžuje se? nevýletuje? ne… 🙁
Jaké omezení? Vždyť tam má být stejný rozsah provozu jako dnes, dokonce se jeden pár vlaků přidá.
Budou taky mít povinný zelený nátěr jako RegioJet?
Hlavně jestli ho budou muset mít všichni dopravci v UK?
tak dozelena už jsou, třeba to bude stačit
Větší problém by s tím měly ČD s regiosharky
Jenže ty jezdí z Ústeckého kraje i do Karlovarského, Plzeňského a Libereckého kraje. Takže jakou barvu byste navrhl?
Na každou čtvrtinu vlaku jiný nátěr.
Ústecký kraj se tak stane největším bazarem na kolejích? Něco jako trať Bratislava-Komarno? Tady v téhle republice fakt nejsou peníze na nové vlaky v regionální dopravě? Nebo kde je chyba?
Nejsou. Proč by měly být?
Ceny novýc vozidel jsou stejné v ČR i na Západě.
Jenže český cestující srovnává cenu jízdného s cenou benzínu do svého auta – což je většinou ojetina. Je tak za jízdné ochoten platit 4x-5x méně, než na Západě. A dotace od krajů jsou rovněž nižší (cca 2x-3x) než na Západě.
Včera jsme se vrátili z Wroclawi…x vlaků jsme použili a vše až na jednu klimatizované drevolino vše nové. Někde to jde, u nás ne. Ale jestli to že zdejší diskuze správně chápu tak je to tady vše ok.
Roman Svačina Tak Polsko si už při vstupu do EU dokázalo vyjednat 10x lepší podmínky. Zejména, co se dotací týče. A v podobném duchu jejich zahraniční diplomacie, s podnětů lokálních samospráv, dokáže vytvářet neuvěřitelný tlak na jednotlivé orgány EU a jejich dotační elementy. Náš diplomatický sbor, se všemi europosranci a euroúředníky je pro nás spíše drahý špás, který nám nic nepřináší. Je to něco jako když si milionář pořídí fotbalový klub, pro zábavu. Stojí ho to sice balík. Klub nic nevidělá. Občas se mihne v evr. soutěži. Ale pan majitel se cítí být mezi elitními podnikateli. Tito vědí že existuje,… Číst vice »
Souhlasím, tady bude ten „zakopaný pes“. Nemyslím to nijak ironicky, ale domnívál jsem se že je problém jak jste ho poslal.
no přesně …
V Polsku je základní cena za kilometr 3-4 koruny
Roman Svačina Když to Romane, srovnáš s tím, co jezdí v jiných krajích, tak na tom ten Ústecký kraj nebude zas tak špatně. Tedy co se kvality vozového parku týče. Že tam bude X na druhou dopravců, prozatím bez jendnotné jízdenky, je věc druhá avšak mnohem závažnější. V takovém Německém Duryňsku, na nádraží v Erfurtu, si můžeš na přehledné mapě přečíst, že tam působí přes 30 dopravců. A vše funguje. Tedy pokud oblastní a celostátní koordinátor resp. nadřízené Min. Dopravy, dělají svou práci pořádně. Ad. Cena za vlkm. Radek Janata má pravdu. Až se naše životní úroveň posune na úroveň… Číst vice »
Jízdenka tam jednotná bude a to tarif DÚK, který existuje již dnes.
Michal
Míchale, mícháš jitrnice s jelitama.
Chci z Budějc do Plzně, Mostu, Ústí, Děčína, Rumburku, Liberce a Harrachova.
Mimo Pupek světa.
V čem mi tarif DÚK pomůže. To není otázka. To je smutné konstatování.
Kdyby každý dělal svou práci pořádně, tak zde máme nejprve Celostátní jízdenku, poté Regionální jízdenku a až nakonec Liberalizaci trhu.
Fakt, že ministerští úředníci si válí koule a dámy se taky asi válí, tak se při rychlosti jejich práce zametají schody zespoda, nahoru. Mnohem důležitější je, udržet si teplé místečko a být zámý, známého.
Tak funguje to již dnes, koupíte si jízdenku a v následujícím vlaku (kam vám ČD jízdenku neprodají) si koupíte jízdenku na zbývající úsek. Uznávám, že to pro někoho může být nekomfortní. Bohužel lomené jízdné mezi dopravci bylo prakticky zrušeno.
Vzhledem k tomu, že jde o regionální spoje (většina cest probíhá po kraji), tak je to spíše druhořadý problém. Navíc jízdenky DÚK jsou už dnes cenově výhodnější a platí i v městských provozech. Existují i různé síťové varianty i pro rodiny/skupiny.
Na DÚK vám kálí pes. Pokud nejste z kraje nebo nejedete jen v rámci kraje tak to je nepoužitelné
A kde myslíte že ty vlaky budou jezdit, po Ústeckém kraji. Nějak tomu nerozumíte koukám, nebo na co potřebujete aby platil DÚK i jinde?
Chápete vůbec, o čem je řeč, a co je rozporováno? Nebo snad tam nikdo jiný než Ústečáci nesmí jezdit a jezdit nebudou? Představte si, že já tam jezdím po celém kraji nejméně jednou za týden, stejně jako po SČK, PLzeňském atd. To si asi mám podle Vás koupit auto, abych ulevil hromadné dopravě a teoretikům dopravy a přispěl tím k další potřebě budování silnic, dálnic, obchvatů a rozvalu klimatu. ještě více takových rozumbradů a můžeme to zabalit.
Kdybyste si koupil auto a jezdil ním, tak konečně přestanete na státu ekonomicky parazitovat a začnete se chovat jako slušný spořádaný člověk.
Tak Polsko zde bylo často dáváno jako odstrašující příklad tarifní nejednostnosti, tedy pro jeho obdivovatele jistě nebude chybějící jednotná jízdenka problém….
že se tu 40 let budoval socialismus
Největším bazarem na kolejích furt bude Olomoucký kraj. Tornáda, Bymee, Regionovy, Rakve. Ale ty jsou správně modré a tak to vlastně nevadí 🙂
Při cenách, které jsou kraje a cestující ochotni platit nejsou.
Pokud se někomu zdá i T100 s korunou dvacet za kilometr moc a nejraději by Praha-Ostrava za pětikorunu s každém zdarma a stewardkou v bikinách, tak nová vozidla nejsou a nebudou
Na druhou stranu alespoň objednaly nějaké vlaky na vejprty.
Pro kolik a jaké cestující je to však výhodné: Stejně jako Lužná – Žatec -Chom utov, kde není ani návaznost na všechny R od a do Prahy. To je opravdu atraktivní nabídka!
A on tam snad někdo chce jezdit, kromě vás? Nebo tam pro vás máme objednat minimálně Pendolino?
Co koukám do jízdních řádů, tak je pozitivní mírné navýšení výkonů na trati Chomutov – Žatec – Lužná u Rakovníka. Akorát je škoda toho odpoledního páru vlaků, co končí v Deštnici (asi chybí vůle ze strany Středočeského kraje objednat svůj úsek).
Pozitivní je rovněž i zvýšení počtu vlaků z Chomutova do Vejprt. Snad se podaří ještě vyjednat i jízdu do německého Cranzahlu.
ÚK dělá jistě záslužnou práci tím, že jako jeden z mála krajů věnuje dostatečnou pozornost i železniční dopravě v rámci jednotného dopravního modelu DÚK (síťové jízdné, návaznosti, přestupy, přeshraniční jízdenky), nevzdává snahu o obnovení tratě 097 v co nejlevnějším možném sanačním režimu, neblokuje soukromé dopravce v účasti na provozu vlaků v síti DÚK, podporuje sezónní turistické vlaky na atraktivních lokálkách a v co největší možné míře spolupracuje i se sousedními kraji na propojení vlakových spojů. A ikdyž došlo k mnoha pochybením zejména v autobusové dopravě tak přesto za mne tedy palec nahoru pro ÚK.
Navenek se to tak tváří ,ovšem Integrovaná doprava v Ul je jedna velká díra. Horší to je snad jen na Vysočině.
„Systém pro snižováni teploty“ zní u vlaku s neotvíratelnými oknypoměrně vtipně.
Sólo Sprinter do Vejprt? Nemá šanci pobrat kola. A bez kol tam pojede jen pár lidí.
Není problém nasadit dva Sprintery.
A to je osm kol nebo deset? Tipuji, že při počasí jako je dnes, se tam sejde třeba 30 – 40 cyklistů. Kolik odjede vlakem do hor?
Úplně nejlepší je, když se šlapáci rvou do běžných spojů s 30 a více koly.
Že by třeba šlápli do pedálů?
Jako, že by z Prahy do Vejprt jeli na kole jo?
Když se počasí zadaří, tak plno Němců si vyšlápne na kole přes Erzgebirge a domů se vracejí -vlakem (s cyklovozem) do Křimova nebo Kovářské. Minulý rok se jich v létě vracelo cca 30 -40.
Čas ukáže.. Mě je to jedno, já tam nejezdím. Ať si tam komunisti dělají třeba kotrmelce. Jen takový drobný – že tím vlastně si myslím rezignují na tu dnes všude zaklínanou nízkopodlažnost ne? 🙂
Jak rezignují na nízkopodlažnost? Vozidla jsou nízkopodlažní-“ Vozidla poskytují až 70 míst k sezení, nízkopodlažní nástup/výstup, včetně nízkopodlažní části vozidla (celá střední část mezi nástupními dveřmi)“.
Němci mají jinak ty nástupiště ne…
No jednotky, kterými už v Německu nechtějí jezdit, my oslavujeme. To je smutný.
Škoda, že se tohle kejhání neobjevilo také pod článkem o ojetých šrotech pro Olomouvký kraj.
Můj příspěvek platí pro celou republiku, nemám potřebu to psát všude.
Jasný kejhání…. Šrot jako šrot, ať to jezdí pod žlutým či modrým… Každopádně kolik dopravců vedle ojetin nabízí také vesměs nové vozidla? Nebýt ČD, tak ani ten blbej regiojet nejezdí s novými… Nedávno objednali snad 50 jednotek, nových, zrovna ČD… S kolika novými vozy jezdí/budou jezdit soukromníci/alternativní dopravci? 🙂 Takže jen takhle – za těch pár let, kolik alternativních dopravců bude jezdit s novým/teď jezdí či nabídly nové vozy?
A kolik ušetříme tím, že přijde někdo s ojetinou? 🙂
Mínus je hezká věc, ale rád bych viděl odpověd 🙂
Ptejte se toho, kdo si dopravu u dopravců objednává. To je jednoduché. Pokud si kraj naporoučí nová vozidla a zaplatí je, tak je dostane. Pokud řekne, stačí nám ojetina za půlkou své životnosti, tak jí dostane.
A teď si představte, že kdyby Č(S)D dodrželi podepsanou smlouvu a odebrali všechny objednané peršingy, tam by Jančura nikdy nevyjel. Jinak s těma vozidlama jste úplně mimo mísu, Jančura od ČD nic nekupoval.
Uveďte prosím že se stalo před 27 lety jestli ne dřív. A že to přikázalo MD
Regiojet v ÚK?
Ty jednotky v ČR jezdí dlouhá léta, takže nic co by tu někdo neznal.
Jsou to 20 let staré vozy (tedy asi v polovině své životnosti), které projdou rekonstrukcí a nahradí 40 let staré vozy 810, které už také prošly rekonstrukcí na 814. Jen těžko si může někdo představovat, že by se na lokálky mohla každých 10 let kupovat nová vozidla. Na to nikdy nikdo nebude mít peníze. A navíc při životnosti vozidel cca 40 let by to bylo značně neefektivní… takže nemusíme to oslavovat, ale můžeme být celkem rádi.
Na druhou stranu 814 mají nový motor. A jejich rekonstrukce taky něco stála byla jen před 10 lety.
814 budou sloužit dál, jen někde jinde.
Jistě se nebudou kupovat jen stále nové vlaky. Na druhou stranu, kolik jezdí v ČR úplně nových jednotek v regionální dopravě. Pouze se 40 let stará vozidla nahrazujeme těmi dvaceti letými. I když po renovaci.
Nejsou někde procenta výkonů, který na regionálce zbydou ČD v rámci Ústeckýho kraje?
Procento nevím, ale vím trasy: U1: Děčín – Ústí nad Labem – Teplice – Bílina – Most – Chomutov – Kadaň (jednotky RegioPanter) U2: Most – Chomutov – Klášterec nad Ohří – Karlovy Vary (jednotky RegioShark, dohoda s Karlovarským krajem) U3: Ústí nad Labem – Teplice – Litvínov (jednotky RegioPanter) U4: Ústí nad Labem – Lovosice – Roudnice nad Labem – Kralupy nad Vltavou – Praha (jednotky CityElefant, dohoda se Středočeským krajem) U8: Děčín – Benešov nad Ploučnicí – Česká Kamenice – Jedlová – Rybniště – Rumburk (jednotky RegioShark) U11: Postoloprty – Louny – Libochovice – Lovosice – Litoměřice –… Číst vice »
Ještě bych doplnil
U52-Sp vlaky Ústí-Chomutov-Klášterec(K.Vary-Cheb ve spolupráci s K.V- krajem).Doplňují dvouhodinový takt rychlíků na hodinový interval.Kraj avizoval navýšení spojů.
Nevíte co má na lince U11 jezdit za vozidla?. Doufám, že když se trať za miliardu zrychlovala, tak snad nasadí něco jiného než regionovy…
Bohužel. teď se tam velice často vyskytují 810, že by nějaký problém s žlutými šroty?
taky doufám že tam dají něco lepšího, jezdit s tím skoro 2 hodiny v kuse je o ztrátu sluchu a získání permanentního třesu v kostech
Podpisem této smlouvy se Ústecký kraj vydal vstříc soukromým dopravcům na železnici. Slibujeme si od toho zdravé konkurenční prostředí, které přispěje ke zvýšení kvality dopravy a spokojenosti našich cestujících,“ řekl hejtman Oldřich Bubeníček.
Tohle když slyším od komunisty, tak se fakt musím smát. 😁
Uvidíme. Soudy si narozdíl od jiných nechám až DLB převezme provoz linek. A co ukáže praxe… říkat, že ČD je lepší dopravce než DLB či opačně je jen plácnutí do vody….
Zejména když stejní komunisté založili krajský autobusový dopravní podnik s široko daleko nejvyšší cenou za kilometr a žádnou garancí kvality (nebudeme pokutovat vlastní firmu)…
DSÚK byla založena proto, aby kraj již nebyl dále vydíratelný.
I kdybych tento argument akceptoval (což mimochodem neakceptuji, k žádnému vydírání nedošlo, dopravci použe požadovali navýšení úhrady, které bylo způsobeno vládou nařízeným zvýšením mezd řidičů, se kterým nebylo ve smlouvách ani v business case počítáno), tak převedeno do kontextu tohoto článku to tedy znamená, že v železniční dopravě jde kraj cestou soukromníků proto, aby se mohl nechat vydírat stejně jako u autobusů?
Vydírání od ČD je něco jiného než vydírání od soukromníků 😀