Ústecký kraj letos dokončí celou cyklistickou Labskou stezku na svém území

Stavba cyklostezky v Ústeckém kraji. Foto: Ústecký krajStavba cyklostezky v Ústeckém kraji. Foto: Ústecký kraj

Jedna z nejdelších dálkových cyklostras v zemi se dočká letos dalšího pokračování čistě po komunikacích, kde se cyklisté nepotkají s

Zpět na článek
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek Turnovec

To chce opravdu Ústecký kraj tvrdit, že chybí jen tahle dvě místa? Tak to fakt nevím, jestli má smysl je brát vážně. Z Děčína do Prahy už jsem tu trasu jel hodněkrát, některé úseky jsou hodně pěkné, například z Děčína do Ústí je to paráda, až na úsek těsně před Ústím, kde je to buď silnice, nebo chodník (i když aspoň legalizovaný). Ale co třeba úsek Sebuzín-Církvice? Tam je oficiální trasa vedená někam do kopců a při tom spousta těch cykloturistů očekává rovnou cestu podél Labe. Takže někteří z nich raději zůstanou na té hlavní… No a pár takových míst… Číst vice »

Milan alias Skeptik

Když je řeč o Labské cyklostezce, jak to vypadá v HK kraji s přípravou stavby z Kuksu do Stanovic a dále proti proudu Labe do Dvora Králové?

AlaskaRaillroad

Stejnak zejména závodní cyklisté na kolech s řidítky typu beran jezdí mimo cyklostezky po hlavní silnici. Tam kde je cyklostezka vyasfaltovaná by se měli na souběžné silnice dát cedule se zákazem vjezdu cyklistů. Chápu že pro závodní kola jsou cyklokros v odobě hrbolů od kořenů a štěrkovka obtížné, ale na silnici ohrožujou jak sami sebe tak řidiče aut, kteří se jim vyhýbají. Typický příklad je úsek ze Žernosek do Litoměřic kde je do toho silný provoz náklaďáků do stavebnin. A do toho berani skoro uprostřed silnice.

Marek Turnovec

Hele a nemáte pocit, že když třeba nějaký řidič natěsno míjí nějakého cyklistu, tak spíš ohrožuje ten řidič toho cyklistu, než obráceně?

A řekněte mi – kolik je v ČR opravdových cyklostezek – tzn. cest pouze pro cyklisty? Skoro všude to jsou smíšené stezky pro chodce a cyklisty a nebo někde i chodníky s povoleným vjezdem cyklistů. A co někteří ti chodci jsou tam schopní předvádět… To se fakt nedivím, že někteří cyklisté raději jedou po silnici – je to často rychlejší a mnohdy i pohodlnější. Tu kvalitu těch cest jste také nakousl…

Gejza

Osobně bych neřekl, že bude možné považovat Labskou stezka v ÚK za hotovou. Článek je spíše PR před krajskými volbami… Budou chybět úseky: – Hněvice – Horní Počaply (pokud nebude projekt Račice – Hněvice obsahovat i úsek k Hněvickému přístavišti) – Černěves – Lounky (nejedná se o cyklostezku, ale o silnici III. třídy III/24055) – Litoměřice – Žalhostice (cca 0,5 km úsek po štěrkové cestě, na zbytku „retardéry“ vytvořené kořeny v asfaltu) – Žalhostice – Velké Žernoseky (trasování po frekventované silnici III/24714, nezpevněná cesta kolem betonárky) – Církvice (nezpevněná cesta objížděná po pěšině) – Sebuzín – nepochopitelná příkazová značka „cyklisto… Číst vice »

Jiří Kocurek

Cyklokros. Kolo na záda a vybíhat schody po dvou. Asi to má být tréninková trať.

Martin V.

Cyklokrosaři tam nemívají nabalené brašny a k tomu děti na vlastních kolech. 🙂 Doporučuji horkovod přes Vltavu před Mělníkem, tam jsem se napálil loni (přívoz v Lužci je mnohem lepší).

Michal Štěpán

Přesně tak, v porovnání s Německem je toto parodie na cyklostezku. Ale na druhou stranu každý úsek asfaltu v ČR vyhrazený výhradně pro cyklisty je jedině dobře, byť se to provádí salámovou metodou.

Bohužel některé úseky cyklostezek jsou v ČR tak nekvalitní, že jsou sjízdné pouze na horském kole. Dalším problémem je jejich přetíženost ostatními druhy nemotorizované dopravy, takže zejména na silničním kole v blízkosti center větších měst jsou nepoužitelné, resp. je bezpečnější jet po normální silnici.

Gejza

Před pár lety jsem se přistěhoval na Litoměřicko. Myslel jsem si, že si koupím silniční kolo, ale právě kvůli Labské stezce jsem si koupil crossové. Na silničním by to fakt nešlo…
Nejsem náročný a nepotřebuji všude hladký asfalt. Ale nepřijde mi správné říkat, že Labská stezka už bude v našem kraji hotová.

Jiří Kocurek

A k té silniče do Dolního Žlebu: Cyklista má problém si tam vyhnout s autem? A co mají říkat místní, když se musí vyhnout s cyklistou vezoucím si kolo autem, hmm? … cyklistou, který v mnoha případech neumí couvat. „Já už jsem dneska couval(a)“ – má to 10 metrů, ale nechce se mu (to naučit).

Gejza

Já furt nechápu, proč tam již v Přípeři nedají zákaz vjezdu motorovým vozidlům mimo dopravní obsluhy. Turisté, kteří potřebují do Dolního Žlebu mermomocí autem mohou využívat přívoz (pokud tedy jezdí). Ostatní turisté se tam dostanou vlakem. Bohužel mají téměř všichni provozovatelé hromadných ubytovacích zařízení pocit, že zkrachují, pokud hosté nebudou moci až přímo k nim dojet autem. Jako kdyby neexistovali i jiní návštěvníci, než ti, co po americkém vzoru navštěvují jen místa, kam dojedou autem.

Greta

Tak teď ještě aby zabral i Středočeský kraj.

Martin V.

Ano, ano. A to včetně logického pokračování podél Vltavy. Tam několik míst chybí zcela, třeba kolem Řeže jsou na obou březích nesjízdné úseky. Jinak je to fajn.

Bob

Souhlas, ústecká část labské stezky je na tom už dnes výrazně lépe než ta středočeská.

Martin L.

Přesně! Je zoufalé, že se STČ kraj nesnaží o pohodlné cyklistické napojení k Praze, hlavně třeba podél Vltavy Přitom by jim to přitáhlo lidi z Prahy, klidně i cykloturisty nebo dojíždějící.

Honsa

Do Sudet na kole zpatky s narodnim dopravcen

Michal

nebo obráceně 🙂

Marek Turnovec

No já jsa z Prahy tak to také raději dělám obráceně – ráno se dovezu vlakem do Děčína a pak se po vlastní ose přibližuji zpátky. Hlavní výhoda je, že člověk nemusí řešit, jestli stíhá nějaký „návratový“ vlak. A podobně to dělám i na jiných výletech – třeba do Hradce, Pardubic, Plzně… A zpátky po vlastní ose.

Adamgolias

Dobrý den . Jsem zvědav, kudy povede v Ústí od nového mostu ke sdymadlu ve Strekove. Pokud to bude vyřešeno červenými maluvkami , které se na mokru pekelně klouzou , rádoby vyhrazeny pruhem sirokym40 cm mezi lavinou sazometu a 20cm vysokým obrubnikem tak , tak nic no. Ale treba se mylim. Škoda, že k tvorbě těchto staveb nejsou občas prizvani lie na kole jezdici do prace v kazdem pocasi v kazdou denni dobu apod. Projektent , ktery kolo zna jen z okna sveho auta pravdepodobne vytvori nesmysl jako je ,,cyklisto slez z kola,, , ( ale navod jak v tretrach… Číst vice »

Karel

neda se nic jineho nez souhlasit. jeste bych doplnil ze uzasne jsou kanalizacni vpuste s podelnymi otvory, cyklostezky ze zamkove dlazby, cyklotrasy na zulovych kostkach, kde jsou mezi kostkami vice nez centimetrove mezery a par centimetru hloubka, zakaz vejzdu s vyznacenou cyklotrasou, bez dodatkove tabulky, ruzne opravy komunikace, bez toho aby se upozornili i cykliste (nedavno jsem dojel k opravovanemu mostu po dalnici s cyklotrasou, objizdka po dalnici a cyklista ma delat co????). nekdy clovek opravdu zasne, co se da vsechno vymyslet 🙂 Ano, doporucil bych zadavatelum a projektantum sednout na kolo a a zkusit se projet po cyklostezkach, pro… Číst vice »

Jiří Kocurek

Ty kanální vpusti to je věc prastará. Jeden ze způsobů je zvednout to na zadní, což je obzvlášť veselé, když to děláte na silnici první třídy zatímco vás předjíždí Tatra s vlekem. Pokud se dobře pamatuju, tak v žádném projektu se nepožadovalo, aby byla žebra napodél. To už je věc toho, kdo mříž osazuje – často to dělá i údržba a nemyslí u toho.

Tudíž: Ikdyby projektanti jezdili na kole všichni, tak s tím kanálem do nehne

Karel

chapu, ale treba by je to pak trklo..a hele kanal v cervene vybarvenem pruhu pro cyklisty, s tim by se melo neco udelat 🙂 jasne proc by to delal projektant, od toho tam neni, stejne jako urednik z obce kraje, proc by meli delat neco navic, bohuzel…jenze jen tak od pocitace se nezjisti, co je v realu za problem, pokud to nekdo nenahlasi a kdyz uz nekdo neco nahlasi, tak dlouho trva, nez se s tim neco udela a to pak kazdeho odradi neco hlasit statni sprave…zacarovany kruh, tak uz nam zbyvaji jen ty diskuze na remcani 🙂 jen me… Číst vice »

Zdrasa

Asi vám nerozumím, ale v Ústí přece už je trasa od Mariánského mostu ke Zdymadlům na střekovském nábřeží, částečně má i svůj vlastní pruh, nebo ne? Problematicky vidím to, co následuje, tedy překračování zdymadel z jedné strany a dvojitý přejezd silnice v Olšinkách na straně druhé, kde je hlavně ten druhý z kopce a v zatáčce na zabití. Tam bych hodně uvítal, kdyby se to ještě nějak dořešilo.