Ústecký kraj chce omezit provoz na trati, do které nedávno Správa železnic investovala stamiliony

Motorový vůz 810 v zastávce Horní Podluží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMotorový vůz 810 v zastávce Horní Podluží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Provoz v oblasti mají kvůli malému vytížení vlaků převzít autobusy.

391 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hubert

No a to Stanura rika, ze mu chybi v rozpoctu penize. Dane se zvysovat nemusi, klidne usetri kdyz vyskrtne ty investicni nesmysly.

soumar

Hlavně se někdy podívejte, kde se v tom Varnsdorfu vystupuje. To je druhý handicap pro vlak.

Hlavní handicap je to, že vlak je prostředkem hromadné dopravy většího počtu osob. Tam, kde se vejdou do autobusu jako sedící, není důvod pro vlak. Logický ani ekonomický.

SŽ (a stát) by se měly soustředit na koridory a příměsto. A náklady.

Svojsin

To by se toho zavřelo opravdu hodně a tak přísně se většinou nikde nepostupuje.
Je ale zarážející, že zdejší ultras nevezmou ani argument nezrusitelneho busu vezouciho lidi na stojaka a proti tomu vlak se 3 – 5 platicimi cestujícími.

soumar

Většinou takové železnice vůbec neexistují. Je škoda, že dráha je vnímána jako skanzen, ale dokud nebude držet krok s dobou, bude ubližovat všem svým zákazníkům.
I těm, kteří si zaslouží a zaplatí lepší a rychlejší vlaky tam, kde jezdí stovky osob v jednom spoji, i těm, kterým by mnohem lépe vyhovoval (a to i finančně) mikrobus na objednání den dva dopředu.

Vše je zamlženo tím, že cestující nevidí skutečnou cenu své přepravy (stačilo by ji VIDĚT, nemusí ji v rámci solidarity nutně platit). Pak by se reálně ukázal stav věcí.

xyz

Nezrušitelný je bus každopádně z hlediska obsluhy městečka Chřibská, tzn. nezrušitelný je sám o sobě v relaci Děčín – Chřibská (i když – potenciálně by se dal připustit přestup vlak-bus v České Kamenici). A sám o sobě pak v relaci Chřibská – Varnsdorf (resp. i tam by se teoreticky byl připustit přestup v Rybništi, ale O. K., tam by to asi bylo méně vhodné). Mmch. u toho vlaku Rybniště – Varnsdorf si jako dlouholetý stav vybavuji, že nebyl součástí DÚK, což bylo docela zarážející. Stejně jako je pro mě zarážející, že spoustu let tedy existovaly obě linky, ba dokonce vlaková… Číst vice »

xyz

A takový Ústecký kraj by se podle této teze měl objednávkou soustředit na co? 🙂

Ironií je, že to co je vlakové trase Děčín – Varnsdorf vytýkáno, se v přinejmenším z poloviny týká spíše úseku Děčín – Rybniště.

A i co se týče vlakové linky Děčín – Rumburk, tak vůči ní je v souběhu jak bus-linka Děčín – Varnsdorf (a to v relacích Děčín – Česká Kamenice, Děčín – Rybniště, jakož i Česká Kamenice – Rybniště), tak i bus-linka Chřibská – Rumburk – Dolní Poustevna.

Montano

takže kraj napřed chce provozovat moderní železnici a když ji nakonec dostane, tak ji hodlá jednoduše zrušit. Tedy asi tak, chce-li někdo tedy kraj zmodernizovat trať, ať napřed podepíše nějakou smlouvu s investorem a zadavatelem stavby, že tu trať bude také po x let odpovídajících hodnotě vložených peněz do rekonstrukce trati také tuto provozovat

JanekPárek

Tyto nerentabilní tratě mají být dávno zrušeny. Autobus bude vždy levnější.

Hala D

Tak jistě. Méně pohodlnější autobus bude zákonitě levnější. Ale autobus nebude energeticky méně náročný a ekologický. Dále potřebujete řidiče, kteří nejsou. A ne každý řidič chce pracovat za min mzdu. V zimě mají busy problémy větší než vlak atd.
A na závěr: Výroba šuntů bude taky ve výsledku levnější než kvalitních věcí. Takže opět logika jak noha.

Petr Šimral

Nenápadně upozorňuji, že desetitunový autobus proti osmdesáti tunovému motoráku bude energeticky méně náročný i přes výrazně nižší valivý odpor…
A pokud řidič autobusu dostane strojvůdcovskou mzdu, tak jich bude dostatečný přebytek…
Výroba „nešuntů“ znamená 40 let trpět s několika rekonstrukcemi, krásným příkladem je 810, kde je těch 40 let bohužel překonáno…
Co tam „proobha“ máte ještě???

Hala D

Doplním přesné údaje, že 810 má 20t. Regiospider do 43 t.
Neřekl jsem, že 810 je berná mince. Už dávno mohlo být něco modernějšího. I když já osobně k 810 negativní vztah nemám, a to mám rád nové vlaky.
Prosím raději dál nekomentujte, zřejmě nejste úplně ve svém oboru.

Pavel

tohle je brutalni šoto …

MartinS.

Trať z Rybniště do Varnsdorfu má 11 km. Na této trase bude pohodlný i autobus na stojáka, který ovšem proti vlaku zastaví cestujícím tam, kde potřebují. Vlak má 3 mezizastávky autobus jich má 15. Tedy kratší docházkové vzdálenosti vykoupené o 7 minut delší dobou cesty.

Hala D

A i tak co je špatného na 7 minutách chůze? To nachodím za odpoledne na WC a k ledničce.

abc123

Až na to, že oproti 810 jsou autobusy mnohem dál, co se pohodlí týče. Nízkopodlažní, lepší sedačky, klimatizace, atd. A pro mnohé je také pohodlím to, že nemusí šlapat x km k zastávce na konci obce.
A ono těch strojvedoucích také pár chybí.

Hala D

Odpovím, proč tedy když je autobus tak dokonalý, tak je tolik řevu, když se má zrušit nějaká lokálka? To ten váš argument moc nepodporuje. A i koleje se dají optimalizovat, aby vedly blíž k sídlům (pokud proti tomu nebude někdo protestovat)

Svojsin

Často řvou fanoušci, kteří na dotyčné trati nejedou víc než 0 – 2x za život. A petice podepisují členové OSZ, kteří ani kolikrát netuší, o kterou trať vlastně jde.
Proto je dobrý podívat se na realitu provozu a ta je na Var. – Ryb. pro vlak neuprosna.

MartinS.

I kdyby se koleje optimalizovaly za stejné peníze jako silnice (což se nestane a bude to dražší), tak po nich stále pojede 16x denně jen ten jednovozový motorák, zatímco ostatní doprava pojede po té silnici, včetně autobusu, který sice možná pojede méně často, ale bude nadále obsluhovat místa, kam vlak nezajede.

David

Jak vlak za cca 100mio dokáže konkurovat autobusu za 4-5 mio co zajede do obce a nestavi někde v polích. Navíc řídit autobus jde od 21 let a staci kurz na pár týdnů…ne nutnost se rok poflakovat na depu na posunu.

Hala D

Takže všichni kdo podporují železnici lžou? nemyslím si. I zastávky se dají přesunout do obce.

svojsin

Pokud tam jede prázdná 810, tak ekologičtější než Crossway E6 apd. nebude. a jelikož si vezme o cca 0 – 10l víc , tak ani energeticky levnější nebude.
Při srovnání „ekologičnosti“ ale musíte vzít v úvahu poněkud víc věcí.
Např. pokud tam nechám dopravu na vlaku, nebudu potřebovat i ten autobus?
(U Rybniště budete)
Kolik lidí vám přejde do auta, protože mu nebude vyhovovat váš dop. model atd.

Hala D

I ta 810 možná bude ekologičtější, protože nemá otěr z pneumatik, nezabírá silnice jako autobusy a kamiony. Pokud naplním 810 lidma, co nepojedou autem jsou ekologické výhody snad jasné. Vše ostatní je silniční a ropácká lobby.

Svojsin

Když tam byl menší počet spojů, lidi jako vy argumentovali, že je třeba těch spojů víc. Teď tam jsou a nejezdí skoro nikdo, přitom bus jede plný.
Takže mluvit o ekologii v tomto případě je úplně mimo.
Nehledě na to, že bus tam musí jet dál, takže všechen bordel z vlaku je zátěž navíc!
Vlak je v tomto případě naprosto k ničemu. I přes vaši “ lobby argumentaci“.

Hala D

A navíc do cen jízdenek autobusů se nepromítají ceny za opravy silnic a výstavbu zastávek.

Petr Šimral

A do cen vlaků se nepromítají taktéž…

svojsin

Vy tady děláte souhrn Šotodogmat za posledních 20 let?¨
Nebo jde o ironii?

Petr

no to bohužel tak je, jen tak ale komínem vyletělo několik milionů no spíš miliard na rekonstrukce tratí které se pak zruší. Kocourkov hadr……ufff

Petr Herbrik

Samozřejmě že bus bude vždy levnější než vlak. Trabant byl taky levnější než Ferrari. A nepřijde mi, že by se Ferrari přestaly vyrábět jen proto, že byl Trabant levnější.

Hala D

Líp bych to neřekl, to je přesně co jsem měl na mysli.

Hala D

Paradoxně se ten trabant už neprodává a ferrari jo.

MartinS.

Jako, že klimatizovaný nízkopodlažní bus je trabant a rozklepaná hlučná vysokopodlažní 810 je Ferrari? Fakt?;)

xyz

Ta 810 tam ale začala jezdit namísto Desir či RS1.

David

Zná někdo osud dalších 810, které se CD prodávalo?

Milan Coufal

Tak ať si sž nakopí vlaky ,a jezdí si tam sama když tam nalila ty prachy,,😆😆😆😆

Petr Herbrik

Problém je v tom, že do této trati (stejně jako kdekoli jinde) se neinvestuje v koordinaci s krajem (a vlastně s nikým). Tahle trať je ideálním adeptem na přidání spoustu nových zastávek (přibližně ve stejných místech jako je mají busy) a z Varnsdorfu pokračovat úvratí do starého nádraží, což pro motoráky alá M152 či Pesy není nejmenší problém. Tohle je další příklad naprosto katastrofického dopravního (ne)plánování dopředu. SŽ si dělá investiční akce jen dle svého uvážení a kraje zase chtějí něco úplně jiného. Tady ale podle mne zaspal hlavně kraj, který se měl dávno zajímat o to, proč na té… Číst vice »

Petr Šimral

Petře, proboha, kdo Ti šlápl na palec???
Když na této trati přidáš ty zastávky, co má autobus, tak se ho stejně nezbavíš, ale místo 1:20 pojedeš 2:00 a bude to stát čtyřnásobek. To musím opravdu tady psát právě Tobě???
Petr

Petr Herbrik

Promiň Petře, ale tak trochu nechápu, o čem mluvíš? Když na 11 km přidáš cca 4 zastávky, tak se rozhodně nic nezvýší z 1:20 na 2:00, ale maximálně o 5 minut. Nehledě na to, že na koncovým úseku je jízdní doba naprosto volná. Maximálně by se v Jiřetíně musela vybudovat výhybna, kdyby tam kraj chtěl vést příliš mnoho vlaků, ale to si myslím, že by bylo lépe udělat proklad vlak/bus, kde bus by zajížděl do centra Jiřetína jako je to dnes. Pak by se tepřiv ukázalo, jestli vlak nebo bus by byly oblíbenější.

Honza11

Zkuste jet někdy budem do VDF ze Chřibské, respektive i Horní Chřibské. Do práce do Lukramu, na nákup do Kauflandu. 🙂 jasně, že bych byl šťastný, pokud by tu jezdil moderní vlak Sp Děčín – Liberec, ale…

Platamon

No co bysme chtěli. Máme tam dva systémy:
– bus po hodině, ve špičce ještě vložené spoje, přes vesnice
– vlak nahodile, daleko od center obcí, včetně Varnsdorfu, kde staví kdesi v gehtu a do města skoro 2 km. Návrh byl asi asi 20 párů vlaků (od všeho ke všemu, ale pak se zjistilo, že to stojí peníze a tak se škrtalo a škrtalo až zbyl tento nefunční zbytek, který opravdu čeká ránu z milosti.
Ještě nepatrně posílit linku bus do ČL a vlak opravdu nebude nikomu chybět:-(.

Divák

Podobně nesmyslná investice trať 210. Teď, doslova po pár letech rekonstrukce v Malé Hraštici, vytrhána 2. kolej, zrušena nová návěstidla a výměny a z nádraží udělána zastávka. A miliony lítají do kapes…

PvvS

A přesně takhle by to dopadlo aj s Kozí dráhou. Vyhozený stamiliony z okna a nic tam nepojede.

David

Kdyby to byla cyklostezka, tam by tam mohlo být docela dost cyklistů a bruslařů…

joachimstahl

V to vůbec nedoufejte. Napřed by tam někdo sice byl, čistě ze zvědavosti ale napřesrok už by tam bylo prázdno. Každý pak pojede autem a na kolo se vykašle…a to mi věřte, na kdysi slavné cyklostezce Varhany z České Lípy do Kam. Šenova žádné kolony kolařů už dávno nenajdete. Pusto a prázdno, každý český tlustoprd na Varhany už jede autem ne na kole.

Svojsin

Jiný cyklostezky vypovídají ve prospěch Davida. Tím ale neříkám, že zrovna tam má být cyklostezka.

Hala D

No chtěl bych vidět vás každý den do práce či do školy na inlinech. Nemluvě o tom, že tam bude chtít někdo převést vagon se dřevem. Cyklostezky dobře ale ne mimo tratí, jak byla „pokroková“ móda pár let zpět.

Apollo 17

Ale na Kozí dráze nikdo do práce,ani do školy nejezdí.

Hala D

A co tím chcete říct? Ale zůstaly tam koleje, takže se tam dá jezdit vlakem a případně i něco převézt. Což se na cyklostezce nedá.

Petr Herbrik

Na cyklostezku po Kozině zapomeňte, když pominu fakt, že byla vymyšlena jen jako záminka ke zrušení Koziny (stejně jako ten nesmyslný přivaděč), tak tady jde hlavně o to, že zde má cyklostezka daleko a vysoko od zástavby pramalý smysl. Tady by se vyplatilo (a šlo by to) postavit cyklostezku přímo středem údolí skrz zástavbu, pak by ta cyklostezka byla použitelná (a věřím že i používaná) pro místní ke každodenním dojížďkám. V tělese dráhy by byla jen turistickou atrakcí, co by se brzy okoukala.

Jan

Ty kraje furt ne a ne pochopit výhody centralistického myšlení….

hank

Kraje v této podobě vznikly jedině proto, aby bylo dost hnojišť pro příliš velké množství kohoutů v politice. Kraje složené ze tří nebo čtyř okresů jsou parodie na samosprávu. Měli jsme se vrátit k zemskému uspořádání. 3 nebo 4 samosprávné země by úplně stačily. Ale ono něco podobného platí i pro počet obecních samospráv, kterých máme nejvíc v EU. Například v takovém Dánsku (4,8 miliónu obyvatel) jsou obce uspořádané tak, že každá musí mít nejméně 20 000 obyvatel; celkem jich tam mají 98 v pěti krajích – v tuzemsku je obcí 6254 a čtvrtina jich má méně než 200 obyvatel…… Číst vice »

xyz

První z odstavců právě že NEPLATÍ pro Ústecký kraj. Plus navíc tato trať se nachází výhradně na území jednoho (tedy Ústeckého) kraje. Taky není nikde psáno, že pokud by vlaky byly objednávány centrálně, tak že by vlaky na té trati jezdily. A i případné zrušení by mohlo nastat náhle (viz ostatně svého času vícečetná proškrtávání rychlíků a vznik četných děr v taktu, což se mimochodem týká i nedalekého úseku Nový Bor – Rumburk, že). Mimochodem při jen 3 – 4 „krajích“ ČR, by regionální autobusovou dopravu měl objednávat kdo? Ty (jen 3 – 4, mimochodem v Čechách by mimo rámec… Číst vice »

Jan

Myslel jsem to samozřejmě jako vtip, ale vaše teze předimenzovanosti krajské i obecní samosprávy rozhodně sdílím. Díky za zajímavé příklady…

xyz

Ještě bych dodal: – Počet krajů v přepočtu na obyvatele je u nás nižší než počet kantonů v (často v mnoha směrech dávaném za vzor) Švýcarsku (tzn. i zde platí, že za vzor si bere to, co se mu zrovna může hodit). Ale obdobně tak i Rakousko přinejmenším ve specifických případech typu Burgenland (spolková země bez celistvé železniční sítě!) či Vorarlberg (eventuálně východní Tyrolsko bez přímého propojení s hlavní částí Tyrolska). A okresními městy jsou v Rakousku často i menší města než průměrně velká okresní města ČR, viz https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_Bezirke_und_Statutarst%C3%A4dte_in_%C3%96sterreich#/media/Datei:Austrian_Districts.svg (a to už jich zde je o 4 méně než bylo… Číst vice »

Jan

Kantony obvykle kopírují horská údolí a jejich přirozené sdružování do celků podle alpské říční sítě. Východní Tyrolsko je následek 1. svět. války rozdělením Itálií…

xyz

No právě – dávno přežitý relikt. Totéž Burgenland. Přinejmenším některé kantony byly před staletími vymezeny i příslušností ke katolické vs. protestantské církvi – nepovažuji za náhodu, že někdy ty náboženské hranice přesně kopírují hranice kantonů: https://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_Switzerland#/media/File:Karte_Religionen_der_Schweiz_2016.01.01.png (zejména viz exklávy kantonů Fribourg či Appenzell Innerrhoden). Nicméně to už jsou detaily nad rámec jádra věci, a to že „roztříštěnost“ krajské/zemské/kantonální (podle toho, jak tomu kde říkají) úrovně u nás není největší v Evropě, jak by se dle některých příspěvků mohlo zdát. O. K., souhlasil bych s tím, že asi spíše raritou jsou v případě ČR samostatné obce někdy i o pouhých desítkách… Číst vice »

Papagáj

A proč vlastně došlo k rozdělení ramene Liberec- Rybniště ve Varnsdorfu?

Martin1

To rameno bylo tak i dříve. Pak se kraje domluvily, že v rámci soutěže prodlouží rameno až do Rybniště a dopravce vzejde z výběrka, co pořádal Lbc kraj. Poměrně nedávno opět došlo k rozdělení ramene.

Případně nechť mě někdo doplní/opraví.

Jaroslav

Mýlíte se pane! Původně po této trati jezdily peážní rychlíky Ústí n/L-Liberec. A stavěly v Německu a byly rychlejší než přes Českou Lípu.

Petr Šimral

Když už tady píšete pohádky, tak tam dejte za to alespoň smajlík…
Rychlík přes Českou Lípu: 2 hodiny
Rychlík přes Varnsdorf: 2,5 – 3 hodiny
Do Varnsdorfu od Liberce jezdily jako osobní vlak.

David 814-047

Peážní rychlíky – celkem 2 kusy, t.j. jeden pár. Teda to bylo terno ……

Honza11

I tak to byl neskutečný zážitek, když se ta souprava rozjela tiše a rychle mezi Žitavou a Mittelherwigsdorfem.🙂

Martin1

No, řekl bych, že nemýlím. Jeden pár rychlíků Plzeň – Liberec, nota bene v trase Varnsdorf – Liberec dlouhou dobu jezdící jako osobák, vlakové rameno Ústí – Varnsdorf – Liberec fakt nedělá. 😉

Ivan

Dva páry, motorové vozy. Vždy plné, v pátek a v neděli s posilou. Proto jeden pár byl nakonec veden klasickou soupravou.

Martin1

Rychlík Plzeň – Liberec přes Kamenici jezdil pouze jeden pár denně. Nejprve motorově (830), později v klasice.

lesov

To se tak dělá. Schválí se rekonstrukce pro slizkou firmu nebo kamarády, vyinkasuje se kapesné, podojí se stát a pak se to zbourá nebo zavře. 🚂

Karl vB.

Asi by si pan hejtman Ústeckého kraje se svými radními z úřadu měl udělat Team building (možná, že právě v tom Rybništi) a měli by si tam vyjasnit, co vlastně chtějí a kdo za co zodpovídá, než zase začne někdo svá privátní moudra nekoordinovaně vytrubovat do světa. Nedávno, 28.03 2023 zde v debatním sedánku „Trendy“ na téma „Budoucnost lokálek“ náměstek hejtmana Ústeckého kraje pro oblast cestovního ruchu, kultury a památkové péče, pan Jiří Řehák, proklamoval tézi, že doprava je služba a dovolával se toho, aby lokálky jezdily i tam, kde je zájem, z důvodu řídkého osídlení, minimální – viz link… Číst vice »

Pozorovatel

S největší pravděpodobností nejde o politické rozhodnutí, ale o návrh nějakého úředníka z krajského odboru dopravy. Vydání tohoto článku bude mít zřejmě důsledky i na politické scéně. Opozice bude určitě hlasitě řvát a nejspíš se to nebude líbit ani koaličním politikům. Takže můžeme se ještě dočkat zajímavých veletočů.

Ze Šluknovského výběžku pochází i jeden senátor, který býval starostou Krásné Lípy a současně je i krajským zastupitelem. Nejspíš i on se ozve.

Nikola

Už se na to hejkání politiků těším. Aspoň budu vědět komu to mám ve volbách spočítat.

Luboš

Neozve, tomu je Šluknovský výběžek u zadní části těla, Výběžek ho zajímá jen před volbami, nebo když to přináší politické body (jako jeho kritika vedení NP za nedávný požár v NP, i když předtím na vedení NP nedal dopustit).

Martin

Zrovna tady jsem se najezdil hodne a vlak nikdy nebyl plny, ale vadilo mi, ze se muselo prestupovat v Rybnisti, kdyz jsem potreboval do Decina i pomala jizda… stejne tak spojeni s Zitavou ci Libercem bylo tristni… ale cestujici si spoj nasel. Hodne plna byla nemecka linka spojujici Varnsdorf s nemeckem a i to bylo muzeum…
Tady me celkem mrzi ze neni spojeni Liberec-Decin… a take spojovani souprav…

Jozef Sec

Vy, co vychvalujete nízkopodlažnost autobusu. U nás jezdí a ulička je nízko, ale na sedačku musíte lezt na stupínek a do zadní půlky, taky po schodech. Tak kde je ta nízkopodlažnost?

PepaM

Třeba v tom, že schody nemusí zdolávat rodič s kočárkem či cestující na vozíku, naopak pro ně řidič může vozidlo ještě snížit (funkce kneeling), či jim vyklopit nájezdovou plošinu.
I část sedadel bývá většinou řešena bezbariérově, a zdolat případnou podestu v nízkopodlažní přední části je pro osoby se sníženou schopností pohybu furt menší námaha, než se škrábat do schodů v nějaké Karose nebo v 810.

Franta Pepa jednička

To není nízkopodlažnost, to je jen atrapa na nízkopodlažnost, jak v 814, zajímavé, že v MHD, alespoň část vozidla bývá plně nízkopodlažní i bez toho „stupínku“, a jako rodič raději pojedu 810, kde si dítě můžu v klidu vyndat z kočárku, a jít si sednout do oddílu, než se kodrcat v autobuse a pokud bych si opovážil vyndat dítě z kočárku tak hned zaplaťte za kočárek.

PvvS

Njn, v autobuse se musí platit..

Franta Pepa jednička

Nejde o placení jako takové, ale o princip, ve vlaku není problém vyndat dítě z kočárku, a za kočárek se neplatí, bus hned platba za spoluzavadlo, ale když je vám příjemnější poslouchat půl hodiny řvát dítě, protože je stále jen v kočárku, tak prosím.

Kernteriér

Jojo, úkolem řidiče autobusu je v první řadě sledovat osud nebohého kojence, a případné jeho vytržení z pohodlí kočárku ihned doprovodu sankcionovat.

Franta Pepa Jednička

Ano, najdou se tací, samozřejmě že ne hned, ale po zastavení na zastávce přijde upozornit, samozřejmě že ne každý, ale někteří ano.

Leinad

Platit za kočárek bez dítěte jako za nadrozměrný kufr, s tím nemám problém.
Ale co je to „kočárek bez dítěte“, skutečně je to i když se dítě vyndá na část cesty?

Franta Pepa Jednička

Já taky, pokud pojedu bez dítěte ok, samozřejmě zaplatím za přepravu.
Ano je, jednou přišla revizor, a tedy jen upozornil,že dítě musí být v kočárku, jinak platba jako za spoluzavazadlo.

Karl Von Bahnhof

„kočárek pro spolucestující dítě“ – tedy žádná povinnost umístění dítěte do kočárku.

Karl vB.

Ta nízkopodlažnost je při nástupu do vozidla.
Pokud byste chtěl 100% nízkopodlažní autobus, musel byste na to mít také připravené silnice s odpovídajicími sklonovými poměry (asi jako železniční trať), abyste nešoupal spodek o asfalt. Takže zatím asi jen na letištní ploše….
https://hamburgairportguide.com/media/1027/bus-transfers-to-and-from-airport.jpg?anchor=center&mode=crop&width=1120&height=748&format=auto&quality=90&rnd=131808076611370000

Franta Pepa jednička

Nízkopodlažní vozidlo je pro mě takové, kde nemusím kvůli nízkopodlažnosti zůstat u dveří, navíc v MHD jsou běžná vozidla, která nízkopodlažní a alespoň v části busu bez toho stupínku.

MartinNovak

Jedna hnidopišská…na obrázku letištního autobusu v Hamburku není autobus, ale tramvaj a není to v Hamburku, ale spíš bych řekl, že někde ve Francii :).

MartinNovak

Jé tak se na ten obrázek podívejte. Vedle je vidět tramvajová kolej opačného směru. Na zobrazovači svítí linka T1 a stojí to v zastávce Hotel Region Montrochet. Takže Lyon. Na zobrazovači zastávek svítí francouzsky depart. Jedná se o tramvaj Citadis 302 a ten obrázek je normálně licencovaný…viz. odkaz http://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Interior_of_Citadis_302_in_Lyon.jpg

MartinNovak

Takhle přesně vznikaj ty hoaxy co někdo co nikde nebyl zaručeně někde viděl na internetech a pak ten blud šíří jako svatou pravdu. Takže ještě jednou…není to autobus a není to v Německu. Proč tam nedají fotku toho svého autobusu co tam skutečně jezdí si napište do Hamburku. To já fakt nevím.

Frantík

Njn iLusTračNí FotO …

Tomáš Záruba

Podle mě aby tady vlaky měly smysl, musely by jezdit přímo do Děčína. A pokud možno nějak zrychleně. Což při souběžné existenci linky směr Rumburk není moc reálné vzhledem ke kapacitě tratě. Leda snad spojování v Rybništi, ale to jde dosti proti tomu požadavku na rychlost.

Panda

2h interval do Rumburka a 2h do Varnsdorfu by při existenci dalších spojení stačil, ne?

Tomáš Záruba

Rozhodně ne, interval v regionálce má smysl max. 60 minut (spíš teda 30, ale tady už je to celkem dlouhá trať, takže budiž). Ve špičce samozřejmě. Jinak zabijete i to, co by mohlo žít.

Petr Šimral

Zcela běžný linkový autobus Varnsdorf (město, nikoliv nádraží) – Děčín jede 1:20 a opravdu vymete každou zastávku.
Vlakem jsem to kdysi zkoušel…
MSv bez jediné zastávky Děčín hl.n. – Varnsdorf hl.n. 1:01. Minimálně musíš zastavit v Děčíně na východě, Benešově, Kamenici, Jedlové, Chřibské a Rybništi. Dáš to za 1:20???

Tomáš Záruba

V dnešní době už by mírně pomalejší vlak nad busem měl komfortem zvítězit, přinejmenším u ramen delších než cca 30 min. Ale systematicky těch časů obávám se nelze dosáhnout, přinejmenším ne v koexistenci s rumburským ramenem. Možná po nějaké celkové revitalizaci 081 (včetně výhyben navíc).

Každopádně od věci by nebylo se nějak koncepčně zamyslet na polohou DC východu…

Petr Šimral

Systematičnost je pěkná věc, peníze druhá. Místo vlaku za dvě hodiny, který s vypětím všech sil pojede stejně rychle, nevymete však všechny potřebné zastávky, rozbourá provoz ostatních vlaků může za stejné peníze jezdit čtyřnásobek autobusů…
A autobusy mohou jezdit i o víkendu a sníh padá méně často než je počet výlukových dní na jednokolejkách…
Přestupovost je taktéž pouze otázka chuti to řešit, není to nemožnost.

Tomáš Záruba

Teď mám trochu dojem, že sis v zápalu diskuse nevšiml, že píšu (již od začátku vlákna) ve stejném duchu. 😉

RManS

Nesmysl..tak ať ten Bus jede trs přes Benešov jako vlak.

xyz

Revitalizaci t-081? Tohle bylo málo? 🙂 https://www.spravazeleznic.cz/pro-media/tiskovy-servis-tiskove-zpravy-prohlaseni/trat-081-decin-rumburk

Vždyť na většině té trati je solidních 80 – 90 km/h.

Pak už jedině to řešit mimo stávající stopu, což by taky mohlo znamenat vize typu úpatní tunel pod Jedlovou. 🙂

Tomáš Záruba

Nevím po pravdě, co přesně se tam dělalo a jak moc to vyčerpalo potenciál směrového vedení trasy (DC – Rybniště stejně jako dále do Varnsdorfu). Každopádně aby to mělo efekt z pohledu Varnsdorfu, bylo by třeba již od počátku uvažovat s provozem nějakého toho „Vanda-Sp“ v hodinovém intervalu a doplnit přinejmenším několik výhyben tak, aby úspory času nebyly negovány vlivem křižování. A to se nepochybně nestalo. Plus v úseku do Benešova už by dost možná byla potřeba (částečná) dvoukolejka s ohledem na směr CL.

Honza11

Úsek Rybniště – DC je na tom svými parametry dost dobře, samozřejmě na české poměry. Chřibská a Jedlová jsou pro pravidelného cestujícího jen zbytečný závlek. Bohužel reálně dávají zajímavá čísla jen Benešov, Habartice, Markvartice a Kamenice. Zároveň busy 402 musím pochválit svou přesností.

Vít Jůza

1. Připočtěte si na každé projektované zastavení 2 minuty …
2. Váš výběr stanic a zastávek, kde se „musí zastavit“, se dvěma nádražími uprostřed lesů (Chřibská, Jedlová) je velmi originální.

Panda

Co zkusit spěšňák z Děčína po 2 hodinách + triangl a dodatečnou zastávku ve Varnsdorfu?

Panda

Samozřejmě ne nad rámec současné objednávky mezi Dečínem a Varnsdorfem.

Petr Šimral

Autobus jezdí po hodině.

RManS

Ale jen v X, v S,N po 2h stejný čas co vlak. Takže někde je asi chyba.

xyz

V obou případech je cílem zajištění návazností v Děčíně od rychlíku (či k němu) směr Praha.

Pokud by se vlak či bus posunuly dejme tomu od hodinu, nebude k němu z nich zajištěna tato návaznost.

I když – do 12/2016 navazovala vlaková linka Děčín – Rumburk na EC od/do Prahy. Nicméně – pak došlo k zohlednění porevitalizačního stavu vč. existence nové žst. Markvartice + vč. nasazení svižnějších Regiosharků a ejhle – cestovní doba Děčín – Rybniště se tímto zkrátila o nějakých 12 minut.

Ivana

ČD neboli černá díra na peníze.Když zruší všechny krátké tratě a nahradí je autobusem tak ušetří miliardy.

Karl vB.

Paní Ivano, nejste náhodou tajná tisková mluvčí této vlády?
Narazil jsem na docela čerstvý článek (viz link dole), kde se poněkud obšírněji píše v podstatě to samé, co jste vy tak brilantně vystihla v jedné větě.
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/498760-vlada-setri-kde-se-da-po-poste-planuje-utlumit-i-ceske-drahy

RManS

Jenže Arriva nebo Trilex jezdicí přes Rybniste není CD. Jste blondýno zaspala dobu o X let.

Luboš

Jenže trať Rybniště – Varnsdorf jezdí ČD, Trilexu to nedávno sebrali. Trillex tam jezdí jen víkendové jízdy Liberec-Mikulášovice a trať z Rumburka do MB (to je ale jiná trať)). Takže jste zaspal spíš vy.

Zapa

Trilex se toho rád zbavil.

Vavrroch

Říkal to tu pořád,
věštec óbrdluhů,
lokálka je zlořád,
v lese nebo v luhu.
Můžeme si tipnout,
klidně, beze strachu,
kdo si troufne vypnout
na trať přísun prachů.
Taky všechny lokotky
bude třeba prodat,
pasažérské vagonky
bezdomovcům rozdat.
U vypnutých závor
pořídíme foto,
jak byl zničen nádor,
modrá tlupa šoto!

Georg

krasna basnicka, axeli. jsem rad, ze jsi v ustavu dostal kus medovniku a bilou kavu a takto te to rozvasnilo…

Vavrroch

Děkuji za uznání, ale k identitě obecně oblíbeného autora vysoce erudovaných příspěvků o hustotě železniční sítě a ziskovosti jedné sedačky se hlásit opravdu, ale opravdu nemohu. To by bylo nečestné a nesportovní. Pokud snad neobratné veršíky někoho zmýlily, je mi to líto.

Nasranej

A kdo zaplatí ty miliony korun co se do tý tratě nasypatly a letos nasypou?

fous55

Nikdo! To jsou čisté „sunk cost“ (= utopené náklady). Učí se to na každé (přinejmenším mimočeské) manažerské škole. Představa, že když se do té trati vrazily stamiliony, tak je třeba ji i dále provozovat, je na úrovni tvrzení kuřáka, že když už do cigaret tolik investoval, tak přece nemůže přestat kouřit.

xyz

Není to to samé, protože kouření je víceméně jen škodlivé, na rozdíl od provozování vlaků.

A i tady připomenu, že ty „investice“ šly v nemalé části do záležitostí znamenajících likvidaci dvou závorářských stanovišť, což by se muselo vyřešit tak jako tak (pouhé uřezání závor a nástraha výstražným křížem by asi neprošly skrz DÚ coby výrazné snížení bezpečnosti provozu – ?).

Náklady na tento personál se naopak zbytečně celé roky „utápěly“, ta náhrada mechanik tam přišla o 10 či spíše 20 let později než by bylo zdrávo.

Hala D

Zrušil bych souběžný bus. Ať lidi jezdí vlakem. Ale jinak nejsem místní.

xyz

Ironií je, že on jezdí – v nemalé míře souběžný – bus i v trase Rumburk – Krásná Lípa – Rybniště – (město, tzn. ne nádraží nad městem) Chřibská.

Mimochodem i tam by někteří mohli argumentovat, že bus jezdí (např. v sedle) častěji než vlak, že obslouží přímo Chřibskou atd.

Radek

Zrušil bych vám internetové připojení, abyste nemohl veřejně psát takovéto nesmysly.
Zjevně vůbec nerozumíte problematice.

Jiří Kocurek

Přitom by stačilo zrušit lesní cestu ze Studánky do Krásné Lípy, aby se tam ani na kole projet nedalo a chodce legitimovat. 😀

Kování

Takže, jestli jsem to správně pochopil,celý článek je o tom že SŽ opravila trať, na které kraj teď chce objednávat dopravu jinak než dosud, přitom ještě ani neví přesně jak a nákladní doprava bude jezdit stejně. No to je tragédie….

Jarda

Mohli zrušit paralelní bus a bylo by to. 😉

xyz

Ten bus ale není, co se týče úseku podél diskutované tratě, úplně paralelní, protože ta páteřní bus-linka Děčín – Varnsdorf jede přes město Jiřetín pod Jedlovou, takže od domů okolo dnešní zastávky Jiřetín pod Jedlovou (která vůbec není v katastru Jiřetína) to mají k tomu páteřnímu autobusu bezmála kilometr. Nicméně O. K., stejně tak naopak mají ze samotného Jiřetína bezmála kilometr na vlak. P. S. Zaujalo mě také, že ve všech třech mezilehlých obcích mají poštu. A ani jedna nemá být k 1. 7. 2023 zrušena, i když obě podlužské jsou od té jiřetínské vzdáleny jen asi 1,5 – 1,6… Číst vice »

Jiří Kocurek

Co se tak dívám, tak ten bus linky 402 zvládá obsloužit jak Dolní Podluží, kino (to je u štreky), tak Jiřetín pod Jedlovou, náměstí.

xyz

Dolní Podluží ano, však k němu jsem nic nenamítal (ti naopak mají nesmyslně odlehlou železniční zastávku). Mj. autobusová zastávka u… pošty (té vzdálené od jiřetínská pošty jen asi 1,6 km po silnici).

K těm poštám ještě doplním, že jen pár km od diskutované trati se nachází i opačný případ – tedy vesnice, kde bude pošta zrušena, a to proto, že ta pošta je součástí (byť několik km vzdáleného a ne zástavbou propojeného) města – viz Studánky, které nejsou samostatnou obcí, ale místní části Varnsdorfu (takže se tam zruší „nadbytečná varnsdorfská pošta“).

xyz

** Pardon, v předchozím příspěvku jsem „zmátl sám sebe“ – to kino v Dolním Podluží je právě u železniční zastávky „Jiřetín pod Jedlovou“, tzn. vlastně ta moje původní námitka byla mimoběžná. (O. K., z mých návštěv té oblasti mi byl znám jen nízký počet spojů obsluhujících bus-zastávku před vlakovou zastávkou v Horním Podluží, ale u jiřetínské zastávky jsem rozsah bus-spojení nezjišťoval.) Tím pádem ale o to víc platí – proč Ústecký kraj tak dlouhou dobu ty souběhy držel a když už, proč do toho neříznul už na sklonku roku 2020, když vypršela (a v tomto úseku nebyla pokračována) smlouva s… Číst vice »

Kernteriér

A to je právě to zlo!

Honza11

Jasně. Zrušit celou 402. Zejména lidé ze Chřibské budou mít radost. 🙂

Tomáš

No když jede autobus a vlak ve stejný čas…. Stejně jako Děčín – Rybniště. Ve stejný čas, ve dvouhodinovém taktu…. A přestupy vlak / autobus v Rybništi? Případ pro Chocholouška. Vlak vjíždí do stanice a autobus odjíždí…..

Granja

A přesně o tom to je. Ví se to už od dob socialismu, neustále se o tom mluví, že někteří z toho mluvení mají v létě opálené i jazyky, ale nic se s tím neudělá. A to není jen ve výše popsaném. Je to něco jakoby zadání: Kdo do toho souběhu autobusu rýpne, ten poletí. Veřejný zájem je jako vždy …edit…

Svojsin

Jenže tam žádné autobusové spoje navíc nejsou, spíš je to tam občas zralý na posilu, zatímco vlakem nejede skoro nikdo, takže ani nebude normálním cestujícím chybět.
Není třeba vytvářet důležitost něčeho za každou cenu.
Šotopohled na věc mě nezajímá!!

Granja

Já vím, že Vás to nezajímá, ostatně jako všechny lokálky, proti nimž tak dlouhodobě brojíte a současně i mluvíte ve stylu jako by jste byl vlastníkem nějaké autobusové společnosti.

Svojsin

Za všechny lokalky se rvete vy.I za zoufalosti, jako je Rybniste, hlavně aby jel vláček kolejacek, že.

Nemám problém podpořit lokalku, která má nějaký smysl, jako třeba ta do Rožnova nebo VK.
A tady jste na stránkách o dopravě obecně, ne na sotomagorskym lokalko – webu.

Granja

Nadávat lidem do šotomagorů. To je vše co umíte, Speciálně pro vás opět to samé: Udržet každou lokálku možná nepůjde, to zde uvádím po několikáté, tedy i pro vás zas a znovu. Jenže napřed se musí důkladně zjistit, zda s tím nejde nic dělat. A tohle zde u vás nevidím. O podpoře jakékoli lokálce jsem zde nic neviděl – jen rušit, zavřít, vybusit. Ostatně potvrzuje to už ta urážka šotomagora, kterou já bych si k nikomu nedovolil.

JanM

Taky si říkám jestli neni lepší hledat příčinu nízké vytíženosti, ale myslím že to seškrtání na 3 páry spojů to jenom dorazí. Nicméně třeba trať Opava-Svobodné Heřmanice taky byla nevyužívaná, ale přišel soukromý dopravce a najednou to jde.

Svojsin

Ne, o tom lidí jako vy mluví klidně přes 20 let, jen aby se nezastavil ani metr kolejí.
Přitom příčiny nízké vytíženosti jsou většinou v daném místě známý a ne všude nutně potřeba situaci za každou cenu změnit.
Což vy nechápete, resp. nechcete.
Raději zrušite lidem bus, který je 10x vytíženejsi.

xyz

Pozor na ošemetnost argumentace.

Protože i ze Vsetína proti proudu Vsetínské Bečvy jsou mnohdy busy vytíženější než vlak, jedoucí (vlivem infrastrukturní nedostatečnosti) jen 1x za hodinu (na rozdíl od busů, které zejména ve špičce jezdí častěji).

Je snadné sklouzávat k označení, že kdo je pro zachování provozu na té které trati byť i na úkor autobusů, má „šotopohled“.

Zejména když trať mezi Rybništěm a Varnsdorfem nemá žádné „zastávky v polích“, na rozdíl od některých dalších vedlejších tratí.

Granja

Je to tak. Vlastně i ti Švýcaři by takto mohli mít onen šotopohled.

xyz

Švýcarsko je tak specifické, že bych se nedivil, že pokud by oblast „Českého Švýcarska“ byla ve skutečném Švýcarsku, tak že by tam ten úpatní tunel v trase cca Horní Kamenice – Rybniště 🙂 plánovali. A i pokud/dokud by takový tunel nebyl, tak by při švýcarském přístupu (kdy se nebojí mít dvouvrstvou obsluhu i na ryzích či převážných jednokolejkách) by byl 1h takt zrychlených vlaků zastavujících jen 2x v Děčíně, pak (jestli vůbec) v Benešově n. P. a pak až v České Kamenici a odtud dále „všude tam, kde to vůbec má smysl z hlediska dojížďky“. Nicméně i bez toho, činí… Číst vice »

Svojsin

Mezi Varnsdorfem jede vlakem úplný zlomek toho, co busem a bus nejde v tomto případě rušit. Takže na rozdíl od příkladů kolem Bečvy, je tam vlak naprostá a dráha zbytečnost.

Hynek

Vy jste vtipálek. Jak čtu vaše moudra zde, tak bych jen podotknul, že před několika málo lety jsem podobně četl moudra nějakého fanatika vašeho typu s podobným vyjadřováním o tom, že právě lokálky uvedené v posledním odstavci mely být už dávno zrušeny. Jak vidno, je to pouze o zájmech a o přístupu objednavatelů dopravy.

Karl vB.

Pokud je tamní organizace dopravy a přestupů-přípojů tak špatná, jak píšete, tak co k tomu říká starosta obce Rybniště pan Ing. Roman Forfera a radní Ústeckého kraje pro dopravu a silnice pan JUDr. Marek Hrabáč?
https://www.kr-ustecky.cz/judr%2Dmarek%2Dhrabac/o-90673/p1=272787

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Nakonec dojdou prachy i bolševikům a SPD z Ústí.
Nojo, když si mají vybrat jestli vozit vzduch pro šotoušky, nebo zavřít mateřskou školku, volí to, co jim přinese víc hlasů.
Ale kdo nám vrátí ty prachy, Správo?

Pozorovatel

SPD ani KSČM nejsou součástí koalice v Ústeckém kraji.

Jméno*

Hlavně, že to tam určitě pojedeš zase nafotit jako mechaniky v Křinci.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Mechaniky v Křinci jsem nikdy nefotil…

Granja

Tak zase musím uznat, že fotky na káčko dává pěkné, to tedy jo.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

On tam někdo používá moji přezdívku?
Bože…

Granja

Zyrteka ne.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

To by mě dost urazilo být spojován s nějakým páchnoucím flanelem, co jezdí do Křince cvakat mechaniky.
Já fotím mobilem…

xyz

Jestli máte na mysli tu nedávnou zdejší zmínku o tom, že p. ZYRTHEC = pan P. J., tak ten byl na vámi zmiňovaném fóru v říjnu 2022 trvale zablokován ze strany hlavního administrátora poté, co jej v jedné situaci nazval „proruským ubožákem“.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

To tam jsou skoro všichni ne?

Petr Jetelina

Situaci popisujete zcela přesně, stalo se to tak. Striktní cenzura protiruských příspěvků a ponechávání proruské propagandy bylo opravdu až směšně zřetelné. Kdo to tenkrát četl, svůj obrázek si udělal…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Nejjednodušší je na takovou žumpu vůbec nechodit.
Nojo, jenže chlubit se fotečkami orezlého šrotu je smysl existence těchto existencí…

Peeetr

Tolik k tomu, že zvýšení rychlosti magicky navyšuje zájem o trať.

SYN

Nejspíš navyšuje, ale tak o 10% nikoliv o 100…

David

Zájem o trať spíš zvyšuje režijka. Místo nákladnější zvyšování traťové rychlosti by spíš měli rozdávat k většimu nákupu v Lidlu

Pavel

Vidím, že zde cenzura funguje dokonale. O panu Radimovi se negativně psát nesmí.

Pavel

Souvisí to tak, že tam, kde v ÚK jezdí RJÚK, se o obsazenost nikdo nestará. Katastrofální obsazenost na linkách U8, U5 a lince Most-Žatec, to je opravdu unikum. Co se sem nasázelo vlaků vozících vzduch. Ale dotace jsou holt dotace.

Aliděda

Dopadne to stejně jako v úseku Boskovice – Velké Opatovice. Jezdí 3 páry vlaků, z toho 2 dopoledne. No tak kdo by tím asi jezdil???

Od změny JR vlaky z důvodu vytížení rušíme…

Aliděda

Ale může za to samozřejmě Správa železnic, to jsem zapomněl dodat.

Svojsin

Jenže ty Opatovice na tom byly bledě už v r. 2005. Zavedení linky Icomu do Brna a posílení (+ zprehledneni) ids linek ovlivnilo situaci ještě víc. Tenkrát šotos křičeli: nechte alespoň něco ve špičce, což nemělo moc požadovaný efekt.
Poslední verze JŘ už je jen taková křeč.

xyz

Tam se to od 8/2022 seřízlo do podoby znamenající obíhání pouze jedné soupravy.

Tzn. do Velkých Opatovic se v X jezdí ještě před začátkem, resp. pak až po skončení, odpolední špičky.

Ale předchozí verze s provozem do Velkých Opatovic byla jen o něco menší agónií.

Přitom provoz na souběžné silnici je relativně silný, tzn. potenciál poptávky by byl. Jenže těžko jej uspokojí železnice v takové podobě, v jaké tam je.

Kernteriér

Když máš nejsilnější nácestné obce Šebetov a Cetkovice, jejichž nádraží jsou vhodná tak leda pro zajíce, nemůžeš se divit nezájmu potenciálních cestujících.

Svojsin

Ta železniční povinnost se prostě měla uzákonit se zákazem autobusů a os. aut, pak se tu plno věcí nemuselo vůbec řešit.

Jiří Kocurek

Jako jo, to by byly úplně jiné problémy. Například: Hoří honecker! Hasiči… Čeká se na ty drážní.

SYN

Aneb, když něco nevychází tak jak kážeme, tak si pomůžeme zákazem… genitální!

Svojsin

Jste autista?

Granja

Jenže vaše příspěvky spíše směřují k zavedení autobusové povinnosti…

Svojsin

Máte mlhu před očima, když někdo nesdílí váš pohled, pro jste vypustil takový blábol.

Granja

Proč pořád útočíte? Prostě jen umím číst a také tím říkám, že není povinností sdílet ani váš pohled na věc.

Svojsin

To není, ale útočit jste začal vy. Já nikde nenavrhuji posílat lidi do busu z využitych vlaků. Na rozdíl od vás.

Granja

To už je slepá ulička.

xyz

I knínická zastávka je v takové poloze „ani ryba, ani rak“, tedy „ani pořádně pro Knínice, ani pořádně pro Vážany“.

Svojsin

A Světlou zrušili ouplne. Hlavně na tom nejsou nějak moc dobře Vopatovice a Jevicko už vůbec ne.

Svojsin

Oprava: Opatovice, ten mobil……

Kernteriér

Tam byla zastávka? Tak to je jasné, tím to pohřbili. Proč jezdit autobusem 15 minut do Boskovic když mohli jet 10 minut vlakem a jít na něj 20 minut pěšky.

Svojsin

Světlá měla na poli zastávku, cesta k ní je ještě patrná

Georg

frantisek sem napise, ze sukafonovou lokalku pro 100 lidi denne je v tom pripade nezbytne prelozit. 🙂

xyz

Tak ono kdyby ta trať z Boskovic do Velkých Opatovic byla solidně rychlá plus kdyby z Boskovic směr Brno jezdily výhradně zrychlené vlaky (ovšem že po Boskovické spojce), tak by odlehlost nádraží nemusela být na škodu, prostě by to byla páteřní trať určená pro přepravu ne na krátké (to by dál řešil autobus), ale středně dlouhé a delší vzdálenosti (tzn. z Velkých Opatovic a okolí do Blanska, resp. Brna).

Jenže to jsou „kdyby“.

Granja

No právě. Vždy rozhodne to, o jakém zadání někdo rozhodl.

Georg

tam nekdo neco za velke prachy opravil?
do boskovic budou draty, tak budte rad, ze do toho, co ma smysl, se zainvestuje…

fabec

Ona ta trať nikdy nebyla na spojení Rybniště – VDF. Tam logicky žádný potenciál není. Velký potenciál je ale v přímém spojení Děčín – VDF, o kterém Ústecký kraj mluví roky. Akorát jsem netušil, že ho plánuje pro tři spoje denně…

-100 IQ

Lokálka je dobrá když se jede někam třeba na druhej konec republiky, tak se asi dá jednim ze 3 spojů jet na přestup a naváže to… ale holt na cestu do vedlejší vesnice (třeba za školou, prácí nebo nákupem) 3 spoje moc nejsou….

Pavel

Přesně tak. Je to do očí bijící. Ale nezapomeňte, jezdí tam Regiojet a je mu třeba z veřejných peněz, legálně, nasypat…

Georg

pavlik si to asi spletl s railtransem 🙂
http://pralinka.venku.cz/stancl/

Pavel

Omlouvám se. Vypadla nějaká slova, bohužel. Chyba na mé straně.

Petr Šimral

Chudák Správa železnic… Zásadní projekty nedělá, protože nejsou připravené. A tak bouchá na „lokálkách“ jeden přejezd za druhým, buduje „euronástupiště“ pro „osmsetdesítku“ a diví se, že tam někdo neobjedná vlaky, když má vedle souběžnou silnici, která ty potencionální cestující posbírá lépe, což je zde i v diskuzi potvrzeno? V dobách, kdy tam ještě jezlili cestující se tam houkalo, třicítkovalo o „stošest“, nikoho to na SŽ netrápilo. Začasto jsem přemýšlel, jestli při vedení R Žitava – Varnsdorf – Praha mám dát v úseku Varnsdorf – Rybniště na houkačku rovnou cihlu : – ) Takže utrácejme dále za přejezdy, euronástupiště a nedivme… Číst vice »

Georg

a na iv. koridoru dtto. tady se pojejede do konce sveta na lokalky, ne na rexy…

xyz

Ale v době, kdy byla tato oprava projektována, tam jezdila Desira nebo RS1 (obojí od Trilexu).

Ovšem, k realizaci došlo krátce poté, co se tam vrátily ČD se svým „šrotem“.

T-073 je do určité míry něco jiného – tam budou nástupiště tvořit jen malou část celé stavby. Navíc ve Svádově a Těchlovicích už jsou nějaký ten rok v provozu.

Jiří Kocurek

Nějak takhle? Jezdil tam mikrobus, ale někoho napadlo nasadit tam Škodu 1203 a lidi tím jezdit přestali?

Aliděda

Příspěvek smazán pro vulgaritu a neschopnost vyjádřit své argumenty slušně.

JKan

Tak keď sa od čias Bártu nenašiel nikto, kto by odpísal jedno celé obdobie Eurofondov ako následok Bártovej „činnosti“, tak sa holt točíme v kolečku, kde sa veľké stavby nepripravujú, lebo musia byť projekty na čerpanie a potom tie veľké stavby nemá kto pripravovať, takže nie sú pripravené a musia sa pripravovať projekty na čerpanie… A ľudia nie sú a zrejme nebudú…

Doctor

Dopravcem na této trati jsou tedy České dráhy. Být správce infra jejich součástí, mohlo to třeba být jinak. Mám na mysli holdingové uspořádání jednoho národního dopravce jehož součástí je správa infrastruktury ( Německo, Rakousko ).
Chudák Správa železnic. Jen do ní.

Georg

aktivita spravy zeleznic se v clanku nijak neproblematizuje.
naopak je asi dobre, ze se trat opravila a automatizovala, po pul stoleti… a ty desitky milionu to holt stoji, viz kolik stala vyhybna bartousov…

Jarda

Stačilo by zrusit a neprovozovat souběžné busy a bylo by to, beztak chtej ekologove neustále snižovat rychlosti a s baterkama to v hudoucnu lepší nebude, takže ještě radi vrati vlak.

Granja

Kam jezdí vlak, nejezdí souběžně autobus. Zásada ve Švýcarsku, ke kterému často Češi vzhlíží a stejně razí stále dokola tu neprobádanou Českou cestu.

Martin Verner

Tohle svého času razil Kordis při integraci jihomoravské dopravy. Právě zákazem souběhu autobusu s vlakem odůvodňoval, proč tolik obcí přišlo o tradiční přímé autobusy do Brna a dostalo místo toho povinný přestup na vlak. Debata o tom se nepřipouštěla.
Pak se, pravda, ukázalo, že to platí jen někde a pro někoho.

Svojsin

Jemu je to jedno, on neopouští území SZ.

Granja

Opět dotaz: Proč pořád útočíte?

Granja

Máte pravdu. Kordis se řídil ekonomikou, kdy po vzoru Švýcarů navážel lidi k vlaku. Proč? Protože těch pozitiv je vícero i když pravdou je, že ne každý byl s tím spokojený, přestože přestupy jsou zajištěny. Ovšem ke cti koordinátora lze konstatovat, že došlo k vytvoření prvního/druhého(?) nejlepšího IDS v republice, což znamená, že výsledek z hlediska většiny je hodnocen velmi kladně. Ona ta správa cizích peněz je velmi zodpovědnou činností a to, že se opravdu snažili udělat IDS co nejefektivnější bych jim nevyčítal, protože v dopravní obslužnosti nejde všem zajistit stejné pohodlí.

Martin Verner

Ono se nakonec ukázalo, že to funguje. Mimo jiné, pravda, i proto (a to se dnes na některých místech dost nerado slyší), že to znamenalo změnu dojezdu ze Zvonařky či jiných míst obdobně nikde na Hlavní nádraží a jeho uzel MHD, a tím zefektivnění cesty do konečné destinace pro většinu cestujících.
O to smutnější jsou existující nesystémové výjimky.

fous55

1. Jezdí vlak, nikoliv půlstoletý či ještě starší šrot.
2. Cestovní rychlost vlaku není výrazně nižší než autobusu.
3. Zastávky jsou v obcích, nikoli v polích.

Gejza

Při pořádné dávce štěstí a vůli na všech stranách by se pravobřežka z Děčína do Ústí mohla dočkat spojky na nové nádraží Ústí n. L. centrum. Pak by se nejspíše při objednávce ZDO upřednostnil vlak před busy.

Georg

nove nadrazi coze kdeze? 🙂 to je tezke scifi, ze bych s tim asi vubec neoperoval…

Pavel

A co takhle souběh Ďěčín východ-Ústí Střekov? Totálně prázdné vlaky a úplně nesmyslná investice do nových souprav. Ale pozor, tafy jezdí Regijet!!

Georg

ale nunasku! 🙂

nowas

Hlavně se jim vykašlete na ten zbytek kozí dráhy, nebo to dopadne stejně.

Pozorovatel

Tohle jde nejspíš za úředníky z odboru. Politici by si je měli více hlídat.

Granja

…. aneb jak ještě více zasahovat do výkonu státní správy ze strany politiků….

Twix

U Kozí dráhy tlačí Ústecký kraj na zprovoznění celé tratě pro turistickou dopravu už víc než 10 let v kuse bez přestání.

ABC

pro turistickou dopravu

no právě.

Georg

bez sance. a tak je to spravne.

Pozorovatel

Rád bych zmínil několik věcí, které by neměly zapadnout.

Určití konkrétní lidé z odboru dopravy Ústeckého kraje mají tendenci se sami chovat jako politici a prosazovat rozhodnutí, která jsou dosti kontroverzní. Viz třeba kauza tratí do Středočeského kraje, kde úředníci neměli s omezováním problém, ale pak se proti tomu postavili politici v Ústeckém kraji, protože starosta Žatce je současně radní kraje a starosta Loun je koaliční krajský zastupitel.

Opozice (zejména pánové Ušák a Komínek) teď zřejmě rozpoutá kravál a bude chtít vysvětlení. Uvidíme, jak na to bude koalice reagovat.

Pozorovatel

A ještě je tu další věc. Ty tři páry vlaků v úseku Rybniště – Varnsdorf mají být přímé z/do Děčína, které budou doplňovat dvouhodinový takt vlaků ve špičkách na hodinu.

Celkově mi přijde, že úředníci z odboru dopravy si tuhle redukci vymysleli kvůli úspoře soupravy v oběhu. No, uvidíme, jak to zarezonuje mezi politiky. Ještě se může stát ledacos, stejně jako v kauze mezikrajských vlaků.

Svojsin

Ano, nemusí tam být ani ty 3 páry

Svojsin

Můj odhad je ten že to tam časem bude jezdit sezónu, možná pak víc než 3 páry vlaků. Něco jako chystaná verze na Mutěnicich v jmk.

fabec

Tam ale turistická sezona nedává smysl. Tam dává smysl víc spojů v pracovních dnech Děčín – VDF a o víkendu klidně nic.

Pozorovatel

Nejsme ve Středočeském, ale v Ústeckém kraji.

Svojsin

To je jedno.

Granja

Přesně! Hlavně aby to bylo zrušeno.

Svojsin

Já odhaduji, kam ta zoufalost dál povede, nic víc. U většiny tratí co znám( na rozdíl od vás se nevyjadruji ke všem)sem se nespletl.
Tak tady nemusíte hystercit a běžte se projet šukafonem, ať se uklidnite.

Granja

Ach jo.

Nikola

Přímé spoje DC-Varnsdorf, takže zlepšení současné situace 👍
Redukce je navržena co nejefektivněji👍, nechat tam 2 páry pendlů, kvůli kterým by tam musel zůstat motorový vůz bez jiného využití je blbost.

Luboš

Jenže z Varnsdorfu do Děčína a zpět nikdo vlakem nejezdí. Většina lidí používá vlak do Rybniště jako přípoj na vlaky do Mladé Boleslavi.

Nikola

Úředníci na odboru dopravy mají evidentně více rozumu, než někteří zvolení politici.
Přístup některých politiků nemá totiž nic společného s rolí řádného hospodáře, kterou by ctít.

Pozorovatel

Ale úředník si nemůže dělat, co chce. Úředník může dělat jen to, co mu dovolí politik. Tak to v demokracii chodí. Politik je volený a zodpovídá se svým voličům, úředník nikoliv.

Jan

Jak že se ten politik zodpovídá voličům? Prosím jeden konkrétní příklad z praxe, stačí za posledních sto let existence téhle vlasti.

hank

To je chyba voličů, že ho nechají…

Granja

Nikoliv! Úředník může/musí dělat jen to, co je v souladu se zákonem a samozřejmě musí i pracovat na čem se usnesli kolektivní orgány, např. zastupitelé, rada kraje – ale opět dle zákonem vymezených možností. Tedy nemůže užít svévole ani se nesmí pořídit politikovi, který by jej nutil do protizákonného jednání. S poslední větou souhlas.

Pozorovatel

Pouze konstatuji realitu a vysvětluji, proč ze strany Ústeckého kraje se objevují protichůdná prohlášení.

Pozorovatel

Ne, to si opravdu nemyslím. Pan Hrabáč je naprosto neviditelný, to je známá věc. Narážím spíš na jeho aktivnější kolegy, kterých se některé problémy týkají z pozice starostů dotčených měst.

hank

Politika včetně té místní je střet zájmů. Od starosty se má požadovat, aby hájil zájmy občanů řízeného města. Čekat od něho víc není fér a ani věcně a systémově opodstatněné. A jestli někomu pro saturaci jeho ambic řízené město nestačí, má neomezené možnosti uspokojit je výše. (Jiná věc je, jak to potom většinou dopadá; v politice – a koneckonců i v byrokracii a v korporátu – je každý povyšován až na úroveň své neschopnosti.)

Gejza

A který navíc sedí na dvou židlích (primátor Chomutova)…

fous55

Souběh funkcí je vynikající věc. V každém okamžiku totiž pracujete v té druhé! 🙂

dany

To jsem řikal, už od chvíle, když se tento model provozu slavnostně zavedl…
Pro místní dopravu je to nepoužitelné, protože souběžně s tratí vede autobusová linka.
Pro cestu na přestup do Děčína taktéž nepoužitelné, protože přípojová vazba jednak není u každého vlaku a jednak přípoje jsou nastavené jinak v pracovní dny (na Děčín) a jinak o víkendu (na Č. Lípu).

Smysl by zřejmě mělo vedení přímých vozů ke každému vlaku z/do Děčína. Ale tři vlaky to fakt nevytrhnou, to můžou rovnou zavřít.

Granja

No, pokud je zadání zavřít, tak to nemohou udělat naráz, to se musí postupně omezovat k totální nepoužitelnosti + ev. přidávat další BUSy. Teprve potom to lze „s politováním“ pro „nezájem cestujících“ zavřít a tímto tu lokalitu celou vybusit a případně to ještě pojistit cyklostezkou, pokud tam není nákladní doprava. Uvidíme, zda se nakonec nenajde při odporu starostů rozumnější řešení – např. hodinový interval se střídáním vlaků a BUSů.

xyz

Zaujala mě fotka k článku – to „euro“nástupiště v Horním Podluží muselo být dobudováno až dodatečně, protože ještě v 6/2021 (kdy jsem tam byl naposledy + kdy už bylo pár měsíců po náhradě všech mechanických závor automatickými) tam bylo jen nízké nástupišťátko (na rozdíl od dalších dvou zastávek, kde bylo „euro“nástupiště už v té době; vybudováno o několik měsíců dříve).

Gejza

Na té trati už dlouho nejezdím, ale pamatuji tam ještě rychlík Kamenice (Liberec – Chomutov). Když ho přesměrovali přes Českou Lípu, aby tam mohli zavést takt pro rychlíky, osobně jsem proti tomu protestoval a psal na různá místa. Jeden z manažerů ČD mi tenkrát slíbil, že by tam mohli jako náhradu zavést alespoň spěšný vlak, ale to se nikdy nestalo. Z mého pohledu byl problém v tom, že se neustále měnily přestupní vazby v Rybništi na os od Liberce. Jeden rok tam vlak z Liberce navazoval na vlak do Děčína, další zase ne. Pak také dříve jezdilo mnoho spojů z… Číst vice »

Jan

Novostavba trati? Autobus tam jezdí dávno, i bez novostavby infrastruktury a ne za finančně neakceptovatelné ceny za přeshraniční jízdné. Šotouši u kormidla = zhouba lidstva. Proveďte se konečně už…

Gejza

Tak stačilo by uvažovat koncepčně a místo cpaní peněz do trati 085, po které nakonec téměř nic jezdit nebude, využít proinvestované prostředky na spolufinancování projektu novostavby, který by z většiny pokryla dotace z EU. Ten projekt (Seifhennersdorf – Rumburk) je mimochodem navrhován v Dopravním plánu ÚK. Samozřejmě je potřeba nejprve studijně prověřit proveditelnost / potřebnost stavby. Ale osa Šluknov – Rumburk – Seifhennersdorf – VDF, – Grosschönau – Žitava – LBC může mít zajímavý přepravní potenciál (namísto trati do Rybniště). Autobus má mj. tu nevýhodu, že jen málokdo z Rumburka vám pojede busem do VDF, aby tam přestupil na vlak… Číst vice »

xyz

Výstavba uvedených tratí by znamenala nutnost o dost vyššího „cpaní peněz“ než kolik stála oprava t-085 znamenající mj. zrušení dvou neefektivních pracovních pozic (tzn. v součtu cca 8 pracovních míst), jakož i zastaralé technologie – tedy mechanických závor + závorářů jich ovládajících.

Tohle by se muselo řešit každopádně, bez ohledu na to, jestli tam těch vlaků jezdí 15 za den nebo jenom 3.

Gejza

Jednalo by se jen o jednu cca 4,5 km dlouhou spojku. Nahrazením jsem myslel zrušení 085, tedy investiční (obnova) i provozní úspoory. Ale to bylo zjevně promarněno. Návrh trasy spojky je zde: https://www.kr-ustecky.cz/assets/File.ashx?id_org=450018&id_dokumenty=1702370

Gejza

BTW ve stejném dokumentu naleznete i návrh spojky Jedlová – Dolní Podluží, ale to už považuji za scifi, mj. kvůli CHKO.

petr

ano!tak přesně tak se vyhazujou peníze!!!u vás vybudovali přejezd se závorami a pak zrušili dopravu!perfektní…a to bylo,je a bohužel asi i bude…

rastr

A z našich peněz 🙁 Správu železnic zprivatizovat!

JKan

A potom zasa znárodniť. Ako vo Veľkej Británii.

mgr.pavel

Pravá ruka státu neví, co dělá levá.

Granja

Ale ví. Jen nikdo za nic nezodpovídá. Kdyby existovala možnost úhrady za zmařenou investici, kdy kraj by musel SŽ garantovat objednávku dopravy na třeba 15 let a bylo by přesně vyčísleno, kolik by kraj po neobjednání dopravy musel uhradit z rozpočtu kraje, tak by k tomuto jistě nedocházelo. Jenže to jsou peníze daňových poplatníků a každý politik ví, že kapsa daňového poplatníka je bezedná. Tak co by se starali, že.

Nikola

Až se o tom dozví Řehák, tak ho klepne 😄
To omezení rozsahu je naprosto opodstatněné, z důvodu již popsaných v článku.
Jen mě fascinuje, kolik peněz kraj vyhodil do kanálu, než se k tomuto kroku odhodlal. To že jsou zde tristní přepravní výsledky a souběžná bus doprava se ví již několik let…

Aliděda

A teď si vemte, že Správa železnic opraví kozí dráhu za 400 mega a za tři roky se kraj zachová stejně. A opět za vše bude moci kdo? No přece Správa železnic.

Nikola

Upřímně si myslím, že neopravený úsek koziny má větší potenciál, než provozovaný. Tady bych promarněnou investici neočekával. Ale jinak si umím představit, že 400 mega utratí SŽ v kraji za něco smysluplnějšího.

Petr Jetelina

#potenciál

Georg

sprava zeleznic nemuze opravovat trat, na ktere probiha doprava o letnich vikendech. at si to prevezme kraj a provozuje si tam cirkus kozina sam.
(ostatne verim, ze by to umel zrekonstruovat podstatne levneji).

xyz

Je to o víkendech po 7 měsíců v roce. Ne jen o těch letních.

Nicméně obecně souhlas, že tímhle škrtem u Varnsdorfu na sebe Ústecký kraj tak trochu upletl bič, protože Dobrá správa teď bude moci totéž namítat u Koziny či via Chotiměř.

Georg

mimochodem v uk neexistuje zadny spolek, co by si tu kozinu prevzal?
parta sikovnech chlapiku typu zbysov by to pro turisticky provoz dala v pohode dohromady. sprava zeleznic by z radosti, ze to ma z krku venovala nejaky vyziskany material, kraj par desitek milionu (v nekolika letech) a vsichni by byli stastni…

xyz

Potenciálně existuje (viz Zubrnice, Kamenický Šenov), ale proč by to ten spolek dělal?

Navíc u uvedené dvojice byla docela jiný průběh – mj. v době převodu nebyl zájem objednatele tam objednat dopravu na sezónu v převažující části roku. Na rozdíl od Koziny.

Ladislav

Viz souběžné autobusy s linkou U7.

Nikola

Objednávka U7, také nedává smysl. Jen by musel kraj vymyslet, kam s jednotkou 654, kdyby přestal U7 objednávat.

J.K.

Tak jestli jsou to jenom přípoje na jiné vlaky, tak se celkem nedivím, kdo by jel na Děčín takhle s přestupem?

Anonym ze severu

A ještě takovým skvostem jako je 810

dany

No a hlavně ještě taky, že v pracovní dny jsou přípoje na Děčín (a ještě ne všechny vlaky), zatímco o víkendu jsou pro změnu na Českou Lípu…

xyz

Na té trati tou opravou ale došlo k zefektivnění provozu z pohledu správce infrastruktury – tím, že byly zrušeny pozice závorářů (resp. ve druhém případě zároveň v jedné osobě i hláskaře) v Horním Podluží, resp. „Jiřetíně pod Jedlovou“ (uvozovky psány proto, že příslušná zastávka se vůbec nenachází v jeho katastru). Což jsou věci, které jsou velice žádoucí i při zredukovaném rozsahu provozu. I když jinak souhlas s předřečníky – nyní nenastala žádná nová okolnost, která by kraji bránila tento stav předvídat dříve – ta bus-linka jezdí už delší dobu, počet cestujících se taky nijak zvlášť neměnil, stejně tak tam od… Číst vice »

SYN

No jen jestli to není „šetřit za každou cenu, ať to stojí co to stojí“…

Granja

Může to být názor „někoho“. Přijde někdo jiný a bude mít názor opačný. A takto se mohou měnit názory co každé 4 roky volebního období.

hank

Kdyby se jenom měnily názory… Ona je po každých volbách snaha veškerá opatření minulých vládnoucích garnitur zadupat do země a vymýšlet opatření nová, vlastní…

Růža

A jezdí tam nákladní vlaky?

Aleš

Samozřejmě, že jezdí. Na železnici je závislá varnsdorfská teplárna. Pamatuji doby, kdy tam uhlí sice navážely kamiony, ale ty časy, jak doufám, jsou již minulostí. Teplárna byla rekonstruována na kapalná paliva a těch cisteren je zapotřebí opravdu hodně.

z Lípy

Jedna větší blbost než druhá. Teplárna, na plyn, má s cisternami co dočinění max. to, že se tam odstavovaly vozy pro RYKO. Nákladní provoz je ve Vdfu nepravidelný, loni pár vlaků se dřevem, plus jednotky těch odstavovacích, jinak nic.

SYN

Tak tady někdo evidentně šlápl do h….
https://teplarna-varnsdorf.cz/sluzby/vyroba-tepelne-energie/

dany

Občas ano, vozí se vozi na odstavení na vlečku Velvety. Pravidelný vlak žádný.

dany

*y 😂

Jiřik

Kdysi dávno byl úsek Rybniště – Varnsdorf součástí vedlejší trati, po které jezdil rychlík na trase Most – Děčín – Liberec. A podle mě to není žádná koncová lokálka ani dnes…

Twix

Doba se změnila a nějaký rychlík jedoucí jednou denně už nikoho nezajímá – viz Bezdrev a jiné „legendy“. Buď nějaká systematická linka nebo radši nic. Tohle úplně neplatí o vyloženě turistických tratích typu Moldava, ale to není tento případ.

Luboš

To byste se divil, jak tu ten rychlík chybí. Taková jízda do Teplic bez přestupů, oproti dnešní jízdě s přestupy v Rybništi, Děčíně a Ústí.

SYN

To ale musí být druh cestujících kterým jevíceméně jedno „kdy“ to jede, jediná důležitá věc je „jar rychle/snadno“ (bez přestupů…) to pojede… ano, dokážu si takové cestující představit, pár jich jistě bude… ale ne na jeden vlak.

Petr Jetelina

Doba se skutečně změnila, tak se smiřte s tím, že ty „staré dobré časy“ se již (naštěstí) nikdy nevrátí a dopava bude mít nějaký systém.

Luboš

Ten rychlík jezdil až do Chebu, nikoli jen do Mostu.
Od té doby co ho zrušili to tady jde do kopru.
Poslední rána byla přidělení trati Varnsdorf-Rybniště ČD s 810, když to předtím jezdil Trilex (přímá linka z Liberce, na střídačku s linkou do Seifhennersdorfu) s mnohem lepšími vlaky.

jal

Takže když se jezdilo s lepšími vlaky 30-50, byly plné a po zvýšení rychlosti na 70, s 810, přestali jezdit?

Petr C.

Nevíte někdo jestli se plánuje omezit doprava na druhém konci kraje mezi Blatnem a Bečovem? Opakovaně mi to připadá jako jedna z nejméně vytiženych lokálek co znám…

ABC

to nevím, zato tady zvládli postavit nový přejezd se závorama. to bude taky dobrá investice.

https://mapy.cz/s/bejehumudo

FenyAMG

To většinově hradí Karlovarský kraj, ptejte se tam.

Barnabáš

Stále je ta trať využívána mnohem víc než busy v regionu. Bohužel region s pár lidma, nikdo tu nikam moc nejezdí. Kdybyste chtěl rušit/omezovat, stálo by za to podívat se na vytížení autobusů právě v celé východní části KV kraje, protože místní busy jezdí prakticky stále úplně prázdné… možná by stálo za to, brát to jako zajištění základní dopravní obslužnosti…

Knížecí rada

Má to být uvedeno v Plánu dopravní obslužnosti kraje, že takové riziko ve výhledu existuje. Zpracovává se na 5 let. Pokud tam kraj tuto možnost zmiňoval, je to v pořádku. Správa se k němu vyjadřuje, takže by se mu měla přizpůsobit. Problém by byl, jestli to kraj nepřiznal, a jde o blesk z čistého nebe.

Knížecí rada

Díky, v tom případě má máslo na hlavě kraj. Jeho krok nebyl uveden v základním plánovacím dokumentu, a není tedy předvídatelný. Přitom kraj ví, kde mu jezdí kolik cestujících, takže může tušit, co by asi dělal, kdyby musel šetřit. Od toho ty plány jsou, ale v mnohých se jen popisuje stávající stav a výhledům se vyhýbají. A ty jsou právě na železnici důležité.

Svojsin

Tam byl tristní i ten stávající stav.
Někde navýšení spojů může pomoci, v případě zmiňované relace šlo ovšem výsledek tušit okamžitě…

Nikdo

Tedy to jde za krajem…

IGCT

SŽ má stejně povinnost se o infrastrukturu starat a udržovat v provozuschopném a bezpečném stavu. A nic na tom nemění (ne)požadavek kraje. Pokud byla tamní infrastruktura na hranici životnosti, SŽ by do ní stejně musela nasypat finance ať už formou opravných nebo investičních staveb.

Chronosphere

Tahle povinnost vznikla v době,kdy byl stát v poněkud jiné fyzické kondici,a železnice byla schopna generovat zisky.
Od té doby to s ní jde z kopce..a se státem taky.

Chronosphere

Ne fyzické,ale finanční 😄😄😄

hank

Smyslem existence železnice – aspoň co se týče služby dopravní obslužnosti – není generovat zisky…

A stát jsou všichni občané; kdo chce vidět, proč stát nefunguje, ať se podívá do zrcadla. (A komu to nestačí, ať si vleze do nejbližší hospody a chvíli tam poslouchá řeči štamgastů nebo ať si přečte pár diskusních příspěvků ve kterékoli sociální síti.)

Libor

Chyba. Mrhání peněz. Mělo by se jasně kam dávat a kam ne. Nejhorší hospodář je stát. Platilo a platí stále dál.

Granja

Stát jsou konkrétní lidé, kteří ten stát vedou.

SYN

Takto – reálně se asi dala udělat oprava v menším rozsahu. Jenže sny byly že se zlepšením parametrů výrazně zvýší počet cestujících… tak se to holt zkusilo. Hlavně aby to měli odborníci co takové prognózy odsouhlasili v „portfoliu“ aby bylo jasné jak reálné budou asi jejich příští predikce…

Granja

Tady je analogie s krajem Vysočina, který požadoval reko trati do Slavonic s tím, že místo snů navíc omezí souběžnou autobusovou dopravu. To se ale v případě diskutované trati nestalo a naopak na souběžné autobusy se kraj vymlouvá.

fous55

Rekonstruovat za dvě miliardy trať, kolem které bydlí celkem jen 30 tisíc lidí, pro zvýšení cestovní rychlosti z 30 na 40 km/h a zvláště pak 18 km tratě z Dačic města do Slavonic kvůli obsluze dvoutisícové obce na konci (cestou jen Urbaneč, Bolíkov a Mutišov každá cca 30 domů + Peč pro zajíce v polích) je krystalicky čistou ukázkou nesmyslného vyhazování peněz. Jsem velký fanda železnice, ale to mi ještě nezatemnilo rozum. Zeptejte se těch lidí na Telčsku a Dačicku, zda chtějí raději opravit trať za 2 giga nebo každý 30 litrů na ruku (což by stálo necelou polovinu) a… Číst vice »

Svojsin

A že to tam táhnou busy který v dané relaci nejde sejmout, bylo taky jasné.
To se na SZ rozhodli tenkrát s opravou sami??

Svojsin

O tom se mluvilo hned od začátku, že to tak dopadne. Ale čekalo se to až po sesypani kominka ze střechy….

Aliděda

Nebylo to jen tak náhodou v době, kdy tam byl Ťok nebo Havlíček z ANO? Tedy nejlepší ministři všech dob?

Aliděda

Ty mínusy jsou za to, že jsem napsal pravdu?

xyz

Možná jsou za to, že opravy (toto byla oprava, nikoliv investice) tohoto typu jsou asi „běžná úředničina“ mimo vliv ministra.

A to pomíjím, že takové archaismy jako mechanické závory vyžadující přítomnost samostatného pracovníka měly zmizet už dávno – a ne vydržet až do roku 2021.

Granja

Jistě! Páni ministři (z jakékoliv partaje) detailně znají každou lokálku, ví kolik kde jezdí lidí a jaké jsou autobusové souběhy a ve které dědině bydlí stará Blažková….

Svojsin

To jsou jako vy.

Granja

Proč útočíte?

Nikola

Havlíček určitě zná 😆

noerf

Bohužel dlouhodobě chybí koncepce krajů a jejich organizátorů dopravy, aby po dohodě s ČD určili, které tratě mají potenciál do budoucna, které mají potenciál při úpravě trasování a zvýšení traťové rychlosti a tratě, kde kraj nebude objednavat dopravu.
Pak SŽ opravuje tratě, kterým hrozí zánik, protože nemá informace od objednatelů.

Frantisek

Kraje ovšem většinou tu prostřední možnost zcela ignorují, často rozhodují (mimo jiné zájmy) jen podle stávajícího vytížení. A se státní „koncepcí“ je to podobné. Navíc vůbec není brána v potaz možná nákladní doprava, někdy ani ta již probíhající.

Svojsin

To chcete pretrasovat zrovna tuto trať aby se pak čísla počtu cestujících z lokalky přiblížily těm z busu??
Vás fanatismus nebere konce….

Granja

Váš protilokálkový fanatismus, při vší úctě, také nebere konce. Tak proč to samé (v obráceném gardu) někomu vyčítáte.

Svojsin

Vy jste horší než on.
Ja jel vlakem naposled dnes a předtím včera 2 kratší cesty a nemám s tím problém.
Zatím co vy se snažíte vydrit důležitost vlaku i tam, kde jej nikdo nechce.

Tj. rozdíl mezi námi, ale je to vaše věc, sektari a fanatiku.

Granja

Bože můj, co to žvaníte o „vydírání důležitosti vlaku…“ A kdo to je ten NIKDO, který vlak nechce? Proč mi nadáváte do sektářů a fanatiků? Já se k vám takto nechovám. A to, že mám názor odlišný přece nemůže být důvodem k neustálým osobním útokům.

Pražec

Po dohodě s ČD? Jako proč?
A já měl za to, že přímé objednávky bez soutěže budou (samozřejmě od určitého objemu) končit…

noerf

To je omyl, mělo to být po dohodě se Správou železnic.

fous55

Tratě, kde lze úpravou trasování (nikoliv novou tratí) významně změnit rychlost, lze v celé ČR spočítat na jedné ruce. Momentálně mne napadá jen Jihlava – Brno a Rynoltice – Česká Lípa. Většina jsou klikatice s poloměry oblouků 300 m, se kterými nelze udělat skoro nic. Možná nanejvýš prodloužit přechodnice, zvětšit převýšení a zvýšit rychlost z 60 na 70 km/h.

král j

Náhrada vlaku autobusem není plnohodnotná. Vlak je vyšší úroveň služeb, je zde oproti autobusu přidaná hodnota.

Herold

Jaká přidaná hodnota konkrétně?

Jelen

Především ta, že nejedete po silnici. Nejen větší pohodlí, ale především vyšší bezpečnost (na silnici jezdí kdekdo a nikdy nevíte, kdy kdo do vás nabourá), spolehlivost (když napadne sníh, tak jsou silnice z provozu vyřazeny podstatně dříve, než železnice), nehrozí míjení s velkými vozidly na úzkých místech, pomalá jízda za traktorem a plno dalších výhod, proč je cesta po kolejích vhodnější. Navíc vlak je oproti autobusu uživatelsky přívětivější tím, že je u něj jasné kudy pojede, vyznat se v JŘ některých autobusových linek je dost umění. A těch výhod je mnohem více. Ano, už vidím zdejší trolly, jak tu budou… Číst vice »

bkv

A ti cestující jdoucí po silnici na vlakovou zastávku mají počítat s jakou bezpečností?

Granja

S úplně stejnou jako při cestě na zastávku autobusovou.

fous55

Jak srovnáte bezpečnost cesty 200 m na autobusovou zastávku s 2 km cesty na zastávku vlaku?

Georg

vidite kolik kreativnich duvodu parohac vytahne, aby nemusel rict ten pravy: rezijka.

Tomáš

Tomu říkám rozumný názor.
Vlak je pro mě nejpříjemnější a nejpohodlnější dopravou co znám☺

Svojsin

Pokud se zde bavíme o konkrétní trati, tak je třeba si všimnout, jak tam „hlasují“ cestující. A to je velice jednoznačné.

Georg

takze kazdodenne dojizdite do prace sukafonem?