Ústecký kraj chce omezit provoz na trati, do které nedávno Správa železnic investovala stamiliony
Motorový vůz 810 v zastávce Horní Podluží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Provoz v oblasti mají kvůli malému vytížení vlaků převzít autobusy.
No a to Stanura rika, ze mu chybi v rozpoctu penize. Dane se zvysovat nemusi, klidne usetri kdyz vyskrtne ty investicni nesmysly.
Hlavně se někdy podívejte, kde se v tom Varnsdorfu vystupuje. To je druhý handicap pro vlak.
Hlavní handicap je to, že vlak je prostředkem hromadné dopravy většího počtu osob. Tam, kde se vejdou do autobusu jako sedící, není důvod pro vlak. Logický ani ekonomický.
SŽ (a stát) by se měly soustředit na koridory a příměsto. A náklady.
To by se toho zavřelo opravdu hodně a tak přísně se většinou nikde nepostupuje.
Je ale zarážející, že zdejší ultras nevezmou ani argument nezrusitelneho busu vezouciho lidi na stojaka a proti tomu vlak se 3 – 5 platicimi cestujícími.
Většinou takové železnice vůbec neexistují. Je škoda, že dráha je vnímána jako skanzen, ale dokud nebude držet krok s dobou, bude ubližovat všem svým zákazníkům.
I těm, kteří si zaslouží a zaplatí lepší a rychlejší vlaky tam, kde jezdí stovky osob v jednom spoji, i těm, kterým by mnohem lépe vyhovoval (a to i finančně) mikrobus na objednání den dva dopředu.
Vše je zamlženo tím, že cestující nevidí skutečnou cenu své přepravy (stačilo by ji VIDĚT, nemusí ji v rámci solidarity nutně platit). Pak by se reálně ukázal stav věcí.
Nezrušitelný je bus každopádně z hlediska obsluhy městečka Chřibská, tzn. nezrušitelný je sám o sobě v relaci Děčín – Chřibská (i když – potenciálně by se dal připustit přestup vlak-bus v České Kamenici). A sám o sobě pak v relaci Chřibská – Varnsdorf (resp. i tam by se teoreticky byl připustit přestup v Rybništi, ale O. K., tam by to asi bylo méně vhodné). Mmch. u toho vlaku Rybniště – Varnsdorf si jako dlouholetý stav vybavuji, že nebyl součástí DÚK, což bylo docela zarážející. Stejně jako je pro mě zarážející, že spoustu let tedy existovaly obě linky, ba dokonce vlaková… Číst vice »
A takový Ústecký kraj by se podle této teze měl objednávkou soustředit na co? 🙂
Ironií je, že to co je vlakové trase Děčín – Varnsdorf vytýkáno, se v přinejmenším z poloviny týká spíše úseku Děčín – Rybniště.
A i co se týče vlakové linky Děčín – Rumburk, tak vůči ní je v souběhu jak bus-linka Děčín – Varnsdorf (a to v relacích Děčín – Česká Kamenice, Děčín – Rybniště, jakož i Česká Kamenice – Rybniště), tak i bus-linka Chřibská – Rumburk – Dolní Poustevna.
takže kraj napřed chce provozovat moderní železnici a když ji nakonec dostane, tak ji hodlá jednoduše zrušit. Tedy asi tak, chce-li někdo tedy kraj zmodernizovat trať, ať napřed podepíše nějakou smlouvu s investorem a zadavatelem stavby, že tu trať bude také po x let odpovídajících hodnotě vložených peněz do rekonstrukce trati také tuto provozovat
Tyto nerentabilní tratě mají být dávno zrušeny. Autobus bude vždy levnější.
Tak jistě. Méně pohodlnější autobus bude zákonitě levnější. Ale autobus nebude energeticky méně náročný a ekologický. Dále potřebujete řidiče, kteří nejsou. A ne každý řidič chce pracovat za min mzdu. V zimě mají busy problémy větší než vlak atd.
A na závěr: Výroba šuntů bude taky ve výsledku levnější než kvalitních věcí. Takže opět logika jak noha.
Nenápadně upozorňuji, že desetitunový autobus proti osmdesáti tunovému motoráku bude energeticky méně náročný i přes výrazně nižší valivý odpor…
A pokud řidič autobusu dostane strojvůdcovskou mzdu, tak jich bude dostatečný přebytek…
Výroba „nešuntů“ znamená 40 let trpět s několika rekonstrukcemi, krásným příkladem je 810, kde je těch 40 let bohužel překonáno…
Co tam „proobha“ máte ještě???
Doplním přesné údaje, že 810 má 20t. Regiospider do 43 t.
Neřekl jsem, že 810 je berná mince. Už dávno mohlo být něco modernějšího. I když já osobně k 810 negativní vztah nemám, a to mám rád nové vlaky.
Prosím raději dál nekomentujte, zřejmě nejste úplně ve svém oboru.
tohle je brutalni šoto …
Trať z Rybniště do Varnsdorfu má 11 km. Na této trase bude pohodlný i autobus na stojáka, který ovšem proti vlaku zastaví cestujícím tam, kde potřebují. Vlak má 3 mezizastávky autobus jich má 15. Tedy kratší docházkové vzdálenosti vykoupené o 7 minut delší dobou cesty.
A i tak co je špatného na 7 minutách chůze? To nachodím za odpoledne na WC a k ledničce.
Až na to, že oproti 810 jsou autobusy mnohem dál, co se pohodlí týče. Nízkopodlažní, lepší sedačky, klimatizace, atd. A pro mnohé je také pohodlím to, že nemusí šlapat x km k zastávce na konci obce.
A ono těch strojvedoucích také pár chybí.
Odpovím, proč tedy když je autobus tak dokonalý, tak je tolik řevu, když se má zrušit nějaká lokálka? To ten váš argument moc nepodporuje. A i koleje se dají optimalizovat, aby vedly blíž k sídlům (pokud proti tomu nebude někdo protestovat)
Často řvou fanoušci, kteří na dotyčné trati nejedou víc než 0 – 2x za život. A petice podepisují členové OSZ, kteří ani kolikrát netuší, o kterou trať vlastně jde.
Proto je dobrý podívat se na realitu provozu a ta je na Var. – Ryb. pro vlak neuprosna.
I kdyby se koleje optimalizovaly za stejné peníze jako silnice (což se nestane a bude to dražší), tak po nich stále pojede 16x denně jen ten jednovozový motorák, zatímco ostatní doprava pojede po té silnici, včetně autobusu, který sice možná pojede méně často, ale bude nadále obsluhovat místa, kam vlak nezajede.
Jak vlak za cca 100mio dokáže konkurovat autobusu za 4-5 mio co zajede do obce a nestavi někde v polích. Navíc řídit autobus jde od 21 let a staci kurz na pár týdnů…ne nutnost se rok poflakovat na depu na posunu.
Takže všichni kdo podporují železnici lžou? nemyslím si. I zastávky se dají přesunout do obce.
Pokud tam jede prázdná 810, tak ekologičtější než Crossway E6 apd. nebude. a jelikož si vezme o cca 0 – 10l víc , tak ani energeticky levnější nebude.
Při srovnání „ekologičnosti“ ale musíte vzít v úvahu poněkud víc věcí.
Např. pokud tam nechám dopravu na vlaku, nebudu potřebovat i ten autobus?
(U Rybniště budete)
Kolik lidí vám přejde do auta, protože mu nebude vyhovovat váš dop. model atd.
I ta 810 možná bude ekologičtější, protože nemá otěr z pneumatik, nezabírá silnice jako autobusy a kamiony. Pokud naplním 810 lidma, co nepojedou autem jsou ekologické výhody snad jasné. Vše ostatní je silniční a ropácká lobby.
Když tam byl menší počet spojů, lidi jako vy argumentovali, že je třeba těch spojů víc. Teď tam jsou a nejezdí skoro nikdo, přitom bus jede plný.
Takže mluvit o ekologii v tomto případě je úplně mimo.
Nehledě na to, že bus tam musí jet dál, takže všechen bordel z vlaku je zátěž navíc!
Vlak je v tomto případě naprosto k ničemu. I přes vaši “ lobby argumentaci“.
A navíc do cen jízdenek autobusů se nepromítají ceny za opravy silnic a výstavbu zastávek.
A do cen vlaků se nepromítají taktéž…
Vy tady děláte souhrn Šotodogmat za posledních 20 let?¨
Nebo jde o ironii?
no to bohužel tak je, jen tak ale komínem vyletělo několik milionů no spíš miliard na rekonstrukce tratí které se pak zruší. Kocourkov hadr……ufff
Samozřejmě že bus bude vždy levnější než vlak. Trabant byl taky levnější než Ferrari. A nepřijde mi, že by se Ferrari přestaly vyrábět jen proto, že byl Trabant levnější.
Líp bych to neřekl, to je přesně co jsem měl na mysli.
Paradoxně se ten trabant už neprodává a ferrari jo.
Jako, že klimatizovaný nízkopodlažní bus je trabant a rozklepaná hlučná vysokopodlažní 810 je Ferrari? Fakt?;)
Ta 810 tam ale začala jezdit namísto Desir či RS1.
Zná někdo osud dalších 810, které se CD prodávalo?
Tak ať si sž nakopí vlaky ,a jezdí si tam sama když tam nalila ty prachy,,😆😆😆😆
Problém je v tom, že do této trati (stejně jako kdekoli jinde) se neinvestuje v koordinaci s krajem (a vlastně s nikým). Tahle trať je ideálním adeptem na přidání spoustu nových zastávek (přibližně ve stejných místech jako je mají busy) a z Varnsdorfu pokračovat úvratí do starého nádraží, což pro motoráky alá M152 či Pesy není nejmenší problém. Tohle je další příklad naprosto katastrofického dopravního (ne)plánování dopředu. SŽ si dělá investiční akce jen dle svého uvážení a kraje zase chtějí něco úplně jiného. Tady ale podle mne zaspal hlavně kraj, který se měl dávno zajímat o to, proč na té… Číst vice »
Petře, proboha, kdo Ti šlápl na palec???
Když na této trati přidáš ty zastávky, co má autobus, tak se ho stejně nezbavíš, ale místo 1:20 pojedeš 2:00 a bude to stát čtyřnásobek. To musím opravdu tady psát právě Tobě???
Petr
Promiň Petře, ale tak trochu nechápu, o čem mluvíš? Když na 11 km přidáš cca 4 zastávky, tak se rozhodně nic nezvýší z 1:20 na 2:00, ale maximálně o 5 minut. Nehledě na to, že na koncovým úseku je jízdní doba naprosto volná. Maximálně by se v Jiřetíně musela vybudovat výhybna, kdyby tam kraj chtěl vést příliš mnoho vlaků, ale to si myslím, že by bylo lépe udělat proklad vlak/bus, kde bus by zajížděl do centra Jiřetína jako je to dnes. Pak by se tepřiv ukázalo, jestli vlak nebo bus by byly oblíbenější.
Zkuste jet někdy budem do VDF ze Chřibské, respektive i Horní Chřibské. Do práce do Lukramu, na nákup do Kauflandu. 🙂 jasně, že bych byl šťastný, pokud by tu jezdil moderní vlak Sp Děčín – Liberec, ale…
No co bysme chtěli. Máme tam dva systémy:
– bus po hodině, ve špičce ještě vložené spoje, přes vesnice
– vlak nahodile, daleko od center obcí, včetně Varnsdorfu, kde staví kdesi v gehtu a do města skoro 2 km. Návrh byl asi asi 20 párů vlaků (od všeho ke všemu, ale pak se zjistilo, že to stojí peníze a tak se škrtalo a škrtalo až zbyl tento nefunční zbytek, který opravdu čeká ránu z milosti.
Ještě nepatrně posílit linku bus do ČL a vlak opravdu nebude nikomu chybět:-(.
Podobně nesmyslná investice trať 210. Teď, doslova po pár letech rekonstrukce v Malé Hraštici, vytrhána 2. kolej, zrušena nová návěstidla a výměny a z nádraží udělána zastávka. A miliony lítají do kapes…
A přesně takhle by to dopadlo aj s Kozí dráhou. Vyhozený stamiliony z okna a nic tam nepojede.
Kdyby to byla cyklostezka, tam by tam mohlo být docela dost cyklistů a bruslařů…
V to vůbec nedoufejte. Napřed by tam někdo sice byl, čistě ze zvědavosti ale napřesrok už by tam bylo prázdno. Každý pak pojede autem a na kolo se vykašle…a to mi věřte, na kdysi slavné cyklostezce Varhany z České Lípy do Kam. Šenova žádné kolony kolařů už dávno nenajdete. Pusto a prázdno, každý český tlustoprd na Varhany už jede autem ne na kole.
Jiný cyklostezky vypovídají ve prospěch Davida. Tím ale neříkám, že zrovna tam má být cyklostezka.
No chtěl bych vidět vás každý den do práce či do školy na inlinech. Nemluvě o tom, že tam bude chtít někdo převést vagon se dřevem. Cyklostezky dobře ale ne mimo tratí, jak byla „pokroková“ móda pár let zpět.
Ale na Kozí dráze nikdo do práce,ani do školy nejezdí.
A co tím chcete říct? Ale zůstaly tam koleje, takže se tam dá jezdit vlakem a případně i něco převézt. Což se na cyklostezce nedá.
Na cyklostezku po Kozině zapomeňte, když pominu fakt, že byla vymyšlena jen jako záminka ke zrušení Koziny (stejně jako ten nesmyslný přivaděč), tak tady jde hlavně o to, že zde má cyklostezka daleko a vysoko od zástavby pramalý smysl. Tady by se vyplatilo (a šlo by to) postavit cyklostezku přímo středem údolí skrz zástavbu, pak by ta cyklostezka byla použitelná (a věřím že i používaná) pro místní ke každodenním dojížďkám. V tělese dráhy by byla jen turistickou atrakcí, co by se brzy okoukala.
Ty kraje furt ne a ne pochopit výhody centralistického myšlení….
Kraje v této podobě vznikly jedině proto, aby bylo dost hnojišť pro příliš velké množství kohoutů v politice. Kraje složené ze tří nebo čtyř okresů jsou parodie na samosprávu. Měli jsme se vrátit k zemskému uspořádání. 3 nebo 4 samosprávné země by úplně stačily. Ale ono něco podobného platí i pro počet obecních samospráv, kterých máme nejvíc v EU. Například v takovém Dánsku (4,8 miliónu obyvatel) jsou obce uspořádané tak, že každá musí mít nejméně 20 000 obyvatel; celkem jich tam mají 98 v pěti krajích – v tuzemsku je obcí 6254 a čtvrtina jich má méně než 200 obyvatel…… Číst vice »
První z odstavců právě že NEPLATÍ pro Ústecký kraj. Plus navíc tato trať se nachází výhradně na území jednoho (tedy Ústeckého) kraje. Taky není nikde psáno, že pokud by vlaky byly objednávány centrálně, tak že by vlaky na té trati jezdily. A i případné zrušení by mohlo nastat náhle (viz ostatně svého času vícečetná proškrtávání rychlíků a vznik četných děr v taktu, což se mimochodem týká i nedalekého úseku Nový Bor – Rumburk, že). Mimochodem při jen 3 – 4 „krajích“ ČR, by regionální autobusovou dopravu měl objednávat kdo? Ty (jen 3 – 4, mimochodem v Čechách by mimo rámec… Číst vice »
Myslel jsem to samozřejmě jako vtip, ale vaše teze předimenzovanosti krajské i obecní samosprávy rozhodně sdílím. Díky za zajímavé příklady…
Ještě bych dodal: – Počet krajů v přepočtu na obyvatele je u nás nižší než počet kantonů v (často v mnoha směrech dávaném za vzor) Švýcarsku (tzn. i zde platí, že za vzor si bere to, co se mu zrovna může hodit). Ale obdobně tak i Rakousko přinejmenším ve specifických případech typu Burgenland (spolková země bez celistvé železniční sítě!) či Vorarlberg (eventuálně východní Tyrolsko bez přímého propojení s hlavní částí Tyrolska). A okresními městy jsou v Rakousku často i menší města než průměrně velká okresní města ČR, viz https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_Bezirke_und_Statutarst%C3%A4dte_in_%C3%96sterreich#/media/Datei:Austrian_Districts.svg (a to už jich zde je o 4 méně než bylo… Číst vice »
Kantony obvykle kopírují horská údolí a jejich přirozené sdružování do celků podle alpské říční sítě. Východní Tyrolsko je následek 1. svět. války rozdělením Itálií…
No právě – dávno přežitý relikt. Totéž Burgenland. Přinejmenším některé kantony byly před staletími vymezeny i příslušností ke katolické vs. protestantské církvi – nepovažuji za náhodu, že někdy ty náboženské hranice přesně kopírují hranice kantonů: https://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_Switzerland#/media/File:Karte_Religionen_der_Schweiz_2016.01.01.png (zejména viz exklávy kantonů Fribourg či Appenzell Innerrhoden). Nicméně to už jsou detaily nad rámec jádra věci, a to že „roztříštěnost“ krajské/zemské/kantonální (podle toho, jak tomu kde říkají) úrovně u nás není největší v Evropě, jak by se dle některých příspěvků mohlo zdát. O. K., souhlasil bych s tím, že asi spíše raritou jsou v případě ČR samostatné obce někdy i o pouhých desítkách… Číst vice »
A proč vlastně došlo k rozdělení ramene Liberec- Rybniště ve Varnsdorfu?
To rameno bylo tak i dříve. Pak se kraje domluvily, že v rámci soutěže prodlouží rameno až do Rybniště a dopravce vzejde z výběrka, co pořádal Lbc kraj. Poměrně nedávno opět došlo k rozdělení ramene.
Případně nechť mě někdo doplní/opraví.
Mýlíte se pane! Původně po této trati jezdily peážní rychlíky Ústí n/L-Liberec. A stavěly v Německu a byly rychlejší než přes Českou Lípu.
Když už tady píšete pohádky, tak tam dejte za to alespoň smajlík…
Rychlík přes Českou Lípu: 2 hodiny
Rychlík přes Varnsdorf: 2,5 – 3 hodiny
Do Varnsdorfu od Liberce jezdily jako osobní vlak.
Peážní rychlíky – celkem 2 kusy, t.j. jeden pár. Teda to bylo terno ……
I tak to byl neskutečný zážitek, když se ta souprava rozjela tiše a rychle mezi Žitavou a Mittelherwigsdorfem.🙂
No, řekl bych, že nemýlím. Jeden pár rychlíků Plzeň – Liberec, nota bene v trase Varnsdorf – Liberec dlouhou dobu jezdící jako osobák, vlakové rameno Ústí – Varnsdorf – Liberec fakt nedělá. 😉
Dva páry, motorové vozy. Vždy plné, v pátek a v neděli s posilou. Proto jeden pár byl nakonec veden klasickou soupravou.
Rychlík Plzeň – Liberec přes Kamenici jezdil pouze jeden pár denně. Nejprve motorově (830), později v klasice.
To se tak dělá. Schválí se rekonstrukce pro slizkou firmu nebo kamarády, vyinkasuje se kapesné, podojí se stát a pak se to zbourá nebo zavře. 🚂
Asi by si pan hejtman Ústeckého kraje se svými radními z úřadu měl udělat Team building (možná, že právě v tom Rybništi) a měli by si tam vyjasnit, co vlastně chtějí a kdo za co zodpovídá, než zase začne někdo svá privátní moudra nekoordinovaně vytrubovat do světa. Nedávno, 28.03 2023 zde v debatním sedánku „Trendy“ na téma „Budoucnost lokálek“ náměstek hejtmana Ústeckého kraje pro oblast cestovního ruchu, kultury a památkové péče, pan Jiří Řehák, proklamoval tézi, že doprava je služba a dovolával se toho, aby lokálky jezdily i tam, kde je zájem, z důvodu řídkého osídlení, minimální – viz link… Číst vice »
S největší pravděpodobností nejde o politické rozhodnutí, ale o návrh nějakého úředníka z krajského odboru dopravy. Vydání tohoto článku bude mít zřejmě důsledky i na politické scéně. Opozice bude určitě hlasitě řvát a nejspíš se to nebude líbit ani koaličním politikům. Takže můžeme se ještě dočkat zajímavých veletočů.
Ze Šluknovského výběžku pochází i jeden senátor, který býval starostou Krásné Lípy a současně je i krajským zastupitelem. Nejspíš i on se ozve.
Už se na to hejkání politiků těším. Aspoň budu vědět komu to mám ve volbách spočítat.
Neozve, tomu je Šluknovský výběžek u zadní části těla, Výběžek ho zajímá jen před volbami, nebo když to přináší politické body (jako jeho kritika vedení NP za nedávný požár v NP, i když předtím na vedení NP nedal dopustit).
Zrovna tady jsem se najezdil hodne a vlak nikdy nebyl plny, ale vadilo mi, ze se muselo prestupovat v Rybnisti, kdyz jsem potreboval do Decina i pomala jizda… stejne tak spojeni s Zitavou ci Libercem bylo tristni… ale cestujici si spoj nasel. Hodne plna byla nemecka linka spojujici Varnsdorf s nemeckem a i to bylo muzeum…
Tady me celkem mrzi ze neni spojeni Liberec-Decin… a take spojovani souprav…
Vy, co vychvalujete nízkopodlažnost autobusu. U nás jezdí a ulička je nízko, ale na sedačku musíte lezt na stupínek a do zadní půlky, taky po schodech. Tak kde je ta nízkopodlažnost?
Třeba v tom, že schody nemusí zdolávat rodič s kočárkem či cestující na vozíku, naopak pro ně řidič může vozidlo ještě snížit (funkce kneeling), či jim vyklopit nájezdovou plošinu.
I část sedadel bývá většinou řešena bezbariérově, a zdolat případnou podestu v nízkopodlažní přední části je pro osoby se sníženou schopností pohybu furt menší námaha, než se škrábat do schodů v nějaké Karose nebo v 810.
To není nízkopodlažnost, to je jen atrapa na nízkopodlažnost, jak v 814, zajímavé, že v MHD, alespoň část vozidla bývá plně nízkopodlažní i bez toho „stupínku“, a jako rodič raději pojedu 810, kde si dítě můžu v klidu vyndat z kočárku, a jít si sednout do oddílu, než se kodrcat v autobuse a pokud bych si opovážil vyndat dítě z kočárku tak hned zaplaťte za kočárek.
Njn, v autobuse se musí platit..
Nejde o placení jako takové, ale o princip, ve vlaku není problém vyndat dítě z kočárku, a za kočárek se neplatí, bus hned platba za spoluzavadlo, ale když je vám příjemnější poslouchat půl hodiny řvát dítě, protože je stále jen v kočárku, tak prosím.
Jojo, úkolem řidiče autobusu je v první řadě sledovat osud nebohého kojence, a případné jeho vytržení z pohodlí kočárku ihned doprovodu sankcionovat.
Ano, najdou se tací, samozřejmě že ne hned, ale po zastavení na zastávce přijde upozornit, samozřejmě že ne každý, ale někteří ano.
Platit za kočárek bez dítěte jako za nadrozměrný kufr, s tím nemám problém.
Ale co je to „kočárek bez dítěte“, skutečně je to i když se dítě vyndá na část cesty?
Já taky, pokud pojedu bez dítěte ok, samozřejmě zaplatím za přepravu.
Ano je, jednou přišla revizor, a tedy jen upozornil,že dítě musí být v kočárku, jinak platba jako za spoluzavazadlo.
„kočárek pro spolucestující dítě“ – tedy žádná povinnost umístění dítěte do kočárku.
Ta nízkopodlažnost je při nástupu do vozidla.
Pokud byste chtěl 100% nízkopodlažní autobus, musel byste na to mít také připravené silnice s odpovídajicími sklonovými poměry (asi jako železniční trať), abyste nešoupal spodek o asfalt. Takže zatím asi jen na letištní ploše….
https://hamburgairportguide.com/media/1027/bus-transfers-to-and-from-airport.jpg?anchor=center&mode=crop&width=1120&height=748&format=auto&quality=90&rnd=131808076611370000
Nízkopodlažní vozidlo je pro mě takové, kde nemusím kvůli nízkopodlažnosti zůstat u dveří, navíc v MHD jsou běžná vozidla, která nízkopodlažní a alespoň v části busu bez toho stupínku.
Jedna hnidopišská…na obrázku letištního autobusu v Hamburku není autobus, ale tramvaj a není to v Hamburku, ale spíš bych řekl, že někde ve Francii :).
https://hamburgairportguide.com/hamburg-airport-transfers/bus/#/search
Jé tak se na ten obrázek podívejte. Vedle je vidět tramvajová kolej opačného směru. Na zobrazovači svítí linka T1 a stojí to v zastávce Hotel Region Montrochet. Takže Lyon. Na zobrazovači zastávek svítí francouzsky depart. Jedná se o tramvaj Citadis 302 a ten obrázek je normálně licencovaný…viz. odkaz http://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Interior_of_Citadis_302_in_Lyon.jpg
Takhle přesně vznikaj ty hoaxy co někdo co nikde nebyl zaručeně někde viděl na internetech a pak ten blud šíří jako svatou pravdu. Takže ještě jednou…není to autobus a není to v Německu. Proč tam nedají fotku toho svého autobusu co tam skutečně jezdí si napište do Hamburku. To já fakt nevím.
Njn iLusTračNí FotO …
Podle mě aby tady vlaky měly smysl, musely by jezdit přímo do Děčína. A pokud možno nějak zrychleně. Což při souběžné existenci linky směr Rumburk není moc reálné vzhledem ke kapacitě tratě. Leda snad spojování v Rybništi, ale to jde dosti proti tomu požadavku na rychlost.
2h interval do Rumburka a 2h do Varnsdorfu by při existenci dalších spojení stačil, ne?
Rozhodně ne, interval v regionálce má smysl max. 60 minut (spíš teda 30, ale tady už je to celkem dlouhá trať, takže budiž). Ve špičce samozřejmě. Jinak zabijete i to, co by mohlo žít.
Zcela běžný linkový autobus Varnsdorf (město, nikoliv nádraží) – Děčín jede 1:20 a opravdu vymete každou zastávku.
Vlakem jsem to kdysi zkoušel…
MSv bez jediné zastávky Děčín hl.n. – Varnsdorf hl.n. 1:01. Minimálně musíš zastavit v Děčíně na východě, Benešově, Kamenici, Jedlové, Chřibské a Rybništi. Dáš to za 1:20???
V dnešní době už by mírně pomalejší vlak nad busem měl komfortem zvítězit, přinejmenším u ramen delších než cca 30 min. Ale systematicky těch časů obávám se nelze dosáhnout, přinejmenším ne v koexistenci s rumburským ramenem. Možná po nějaké celkové revitalizaci 081 (včetně výhyben navíc).
Každopádně od věci by nebylo se nějak koncepčně zamyslet na polohou DC východu…
Systematičnost je pěkná věc, peníze druhá. Místo vlaku za dvě hodiny, který s vypětím všech sil pojede stejně rychle, nevymete však všechny potřebné zastávky, rozbourá provoz ostatních vlaků může za stejné peníze jezdit čtyřnásobek autobusů…
A autobusy mohou jezdit i o víkendu a sníh padá méně často než je počet výlukových dní na jednokolejkách…
Přestupovost je taktéž pouze otázka chuti to řešit, není to nemožnost.
Teď mám trochu dojem, že sis v zápalu diskuse nevšiml, že píšu (již od začátku vlákna) ve stejném duchu. 😉
Nesmysl..tak ať ten Bus jede trs přes Benešov jako vlak.
Revitalizaci t-081? Tohle bylo málo? 🙂 https://www.spravazeleznic.cz/pro-media/tiskovy-servis-tiskove-zpravy-prohlaseni/trat-081-decin-rumburk
Vždyť na většině té trati je solidních 80 – 90 km/h.
Pak už jedině to řešit mimo stávající stopu, což by taky mohlo znamenat vize typu úpatní tunel pod Jedlovou. 🙂
Nevím po pravdě, co přesně se tam dělalo a jak moc to vyčerpalo potenciál směrového vedení trasy (DC – Rybniště stejně jako dále do Varnsdorfu). Každopádně aby to mělo efekt z pohledu Varnsdorfu, bylo by třeba již od počátku uvažovat s provozem nějakého toho „Vanda-Sp“ v hodinovém intervalu a doplnit přinejmenším několik výhyben tak, aby úspory času nebyly negovány vlivem křižování. A to se nepochybně nestalo. Plus v úseku do Benešova už by dost možná byla potřeba (částečná) dvoukolejka s ohledem na směr CL.
Úsek Rybniště – DC je na tom svými parametry dost dobře, samozřejmě na české poměry. Chřibská a Jedlová jsou pro pravidelného cestujícího jen zbytečný závlek. Bohužel reálně dávají zajímavá čísla jen Benešov, Habartice, Markvartice a Kamenice. Zároveň busy 402 musím pochválit svou přesností.
1. Připočtěte si na každé projektované zastavení 2 minuty …
2. Váš výběr stanic a zastávek, kde se „musí zastavit“, se dvěma nádražími uprostřed lesů (Chřibská, Jedlová) je velmi originální.
Co zkusit spěšňák z Děčína po 2 hodinách + triangl a dodatečnou zastávku ve Varnsdorfu?
Samozřejmě ne nad rámec současné objednávky mezi Dečínem a Varnsdorfem.
Autobus jezdí po hodině.
Ale jen v X, v S,N po 2h stejný čas co vlak. Takže někde je asi chyba.
V obou případech je cílem zajištění návazností v Děčíně od rychlíku (či k němu) směr Praha.
Pokud by se vlak či bus posunuly dejme tomu od hodinu, nebude k němu z nich zajištěna tato návaznost.
I když – do 12/2016 navazovala vlaková linka Děčín – Rumburk na EC od/do Prahy. Nicméně – pak došlo k zohlednění porevitalizačního stavu vč. existence nové žst. Markvartice + vč. nasazení svižnějších Regiosharků a ejhle – cestovní doba Děčín – Rybniště se tímto zkrátila o nějakých 12 minut.
ČD neboli černá díra na peníze.Když zruší všechny krátké tratě a nahradí je autobusem tak ušetří miliardy.
Paní Ivano, nejste náhodou tajná tisková mluvčí této vlády?
Narazil jsem na docela čerstvý článek (viz link dole), kde se poněkud obšírněji píše v podstatě to samé, co jste vy tak brilantně vystihla v jedné větě.
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/498760-vlada-setri-kde-se-da-po-poste-planuje-utlumit-i-ceske-drahy
Jenže Arriva nebo Trilex jezdicí přes Rybniste není CD. Jste blondýno zaspala dobu o X let.
Jenže trať Rybniště – Varnsdorf jezdí ČD, Trilexu to nedávno sebrali. Trillex tam jezdí jen víkendové jízdy Liberec-Mikulášovice a trať z Rumburka do MB (to je ale jiná trať)). Takže jste zaspal spíš vy.
Trilex se toho rád zbavil.
Říkal to tu pořád,
věštec óbrdluhů,
lokálka je zlořád,
v lese nebo v luhu.
Můžeme si tipnout,
klidně, beze strachu,
kdo si troufne vypnout
na trať přísun prachů.
Taky všechny lokotky
bude třeba prodat,
pasažérské vagonky
bezdomovcům rozdat.
U vypnutých závor
pořídíme foto,
jak byl zničen nádor,
modrá tlupa šoto!
krasna basnicka, axeli. jsem rad, ze jsi v ustavu dostal kus medovniku a bilou kavu a takto te to rozvasnilo…
Děkuji za uznání, ale k identitě obecně oblíbeného autora vysoce erudovaných příspěvků o hustotě železniční sítě a ziskovosti jedné sedačky se hlásit opravdu, ale opravdu nemohu. To by bylo nečestné a nesportovní. Pokud snad neobratné veršíky někoho zmýlily, je mi to líto.
A kdo zaplatí ty miliony korun co se do tý tratě nasypatly a letos nasypou?
Nikdo! To jsou čisté „sunk cost“ (= utopené náklady). Učí se to na každé (přinejmenším mimočeské) manažerské škole. Představa, že když se do té trati vrazily stamiliony, tak je třeba ji i dále provozovat, je na úrovni tvrzení kuřáka, že když už do cigaret tolik investoval, tak přece nemůže přestat kouřit.
Není to to samé, protože kouření je víceméně jen škodlivé, na rozdíl od provozování vlaků.
A i tady připomenu, že ty „investice“ šly v nemalé části do záležitostí znamenajících likvidaci dvou závorářských stanovišť, což by se muselo vyřešit tak jako tak (pouhé uřezání závor a nástraha výstražným křížem by asi neprošly skrz DÚ coby výrazné snížení bezpečnosti provozu – ?).
Náklady na tento personál se naopak zbytečně celé roky „utápěly“, ta náhrada mechanik tam přišla o 10 či spíše 20 let později než by bylo zdrávo.
Zrušil bych souběžný bus. Ať lidi jezdí vlakem. Ale jinak nejsem místní.
Ironií je, že on jezdí – v nemalé míře souběžný – bus i v trase Rumburk – Krásná Lípa – Rybniště – (město, tzn. ne nádraží nad městem) Chřibská.
Mimochodem i tam by někteří mohli argumentovat, že bus jezdí (např. v sedle) častěji než vlak, že obslouží přímo Chřibskou atd.
Zrušil bych vám internetové připojení, abyste nemohl veřejně psát takovéto nesmysly.
Zjevně vůbec nerozumíte problematice.
Přitom by stačilo zrušit lesní cestu ze Studánky do Krásné Lípy, aby se tam ani na kole projet nedalo a chodce legitimovat. 😀
Takže, jestli jsem to správně pochopil,celý článek je o tom že SŽ opravila trať, na které kraj teď chce objednávat dopravu jinak než dosud, přitom ještě ani neví přesně jak a nákladní doprava bude jezdit stejně. No to je tragédie….
Mohli zrušit paralelní bus a bylo by to. 😉
Ten bus ale není, co se týče úseku podél diskutované tratě, úplně paralelní, protože ta páteřní bus-linka Děčín – Varnsdorf jede přes město Jiřetín pod Jedlovou, takže od domů okolo dnešní zastávky Jiřetín pod Jedlovou (která vůbec není v katastru Jiřetína) to mají k tomu páteřnímu autobusu bezmála kilometr. Nicméně O. K., stejně tak naopak mají ze samotného Jiřetína bezmála kilometr na vlak. P. S. Zaujalo mě také, že ve všech třech mezilehlých obcích mají poštu. A ani jedna nemá být k 1. 7. 2023 zrušena, i když obě podlužské jsou od té jiřetínské vzdáleny jen asi 1,5 – 1,6… Číst vice »
Co se tak dívám, tak ten bus linky 402 zvládá obsloužit jak Dolní Podluží, kino (to je u štreky), tak Jiřetín pod Jedlovou, náměstí.
Dolní Podluží ano, však k němu jsem nic nenamítal (ti naopak mají nesmyslně odlehlou železniční zastávku). Mj. autobusová zastávka u… pošty (té vzdálené od jiřetínská pošty jen asi 1,6 km po silnici).
K těm poštám ještě doplním, že jen pár km od diskutované trati se nachází i opačný případ – tedy vesnice, kde bude pošta zrušena, a to proto, že ta pošta je součástí (byť několik km vzdáleného a ne zástavbou propojeného) města – viz Studánky, které nejsou samostatnou obcí, ale místní části Varnsdorfu (takže se tam zruší „nadbytečná varnsdorfská pošta“).
** Pardon, v předchozím příspěvku jsem „zmátl sám sebe“ – to kino v Dolním Podluží je právě u železniční zastávky „Jiřetín pod Jedlovou“, tzn. vlastně ta moje původní námitka byla mimoběžná. (O. K., z mých návštěv té oblasti mi byl znám jen nízký počet spojů obsluhujících bus-zastávku před vlakovou zastávkou v Horním Podluží, ale u jiřetínské zastávky jsem rozsah bus-spojení nezjišťoval.) Tím pádem ale o to víc platí – proč Ústecký kraj tak dlouhou dobu ty souběhy držel a když už, proč do toho neříznul už na sklonku roku 2020, když vypršela (a v tomto úseku nebyla pokračována) smlouva s… Číst vice »
A to je právě to zlo!
Jasně. Zrušit celou 402. Zejména lidé ze Chřibské budou mít radost. 🙂
No když jede autobus a vlak ve stejný čas…. Stejně jako Děčín – Rybniště. Ve stejný čas, ve dvouhodinovém taktu…. A přestupy vlak / autobus v Rybništi? Případ pro Chocholouška. Vlak vjíždí do stanice a autobus odjíždí…..
A přesně o tom to je. Ví se to už od dob socialismu, neustále se o tom mluví, že někteří z toho mluvení mají v létě opálené i jazyky, ale nic se s tím neudělá. A to není jen ve výše popsaném. Je to něco jakoby zadání: Kdo do toho souběhu autobusu rýpne, ten poletí. Veřejný zájem je jako vždy …edit…
Jenže tam žádné autobusové spoje navíc nejsou, spíš je to tam občas zralý na posilu, zatímco vlakem nejede skoro nikdo, takže ani nebude normálním cestujícím chybět.
Není třeba vytvářet důležitost něčeho za každou cenu.
Šotopohled na věc mě nezajímá!!
Já vím, že Vás to nezajímá, ostatně jako všechny lokálky, proti nimž tak dlouhodobě brojíte a současně i mluvíte ve stylu jako by jste byl vlastníkem nějaké autobusové společnosti.
Za všechny lokalky se rvete vy.I za zoufalosti, jako je Rybniste, hlavně aby jel vláček kolejacek, že.
Nemám problém podpořit lokalku, která má nějaký smysl, jako třeba ta do Rožnova nebo VK.
A tady jste na stránkách o dopravě obecně, ne na sotomagorskym lokalko – webu.
Nadávat lidem do šotomagorů. To je vše co umíte, Speciálně pro vás opět to samé: Udržet každou lokálku možná nepůjde, to zde uvádím po několikáté, tedy i pro vás zas a znovu. Jenže napřed se musí důkladně zjistit, zda s tím nejde nic dělat. A tohle zde u vás nevidím. O podpoře jakékoli lokálce jsem zde nic neviděl – jen rušit, zavřít, vybusit. Ostatně potvrzuje to už ta urážka šotomagora, kterou já bych si k nikomu nedovolil.
Taky si říkám jestli neni lepší hledat příčinu nízké vytíženosti, ale myslím že to seškrtání na 3 páry spojů to jenom dorazí. Nicméně třeba trať Opava-Svobodné Heřmanice taky byla nevyužívaná, ale přišel soukromý dopravce a najednou to jde.
Ne, o tom lidí jako vy mluví klidně přes 20 let, jen aby se nezastavil ani metr kolejí.
Přitom příčiny nízké vytíženosti jsou většinou v daném místě známý a ne všude nutně potřeba situaci za každou cenu změnit.
Což vy nechápete, resp. nechcete.
Raději zrušite lidem bus, který je 10x vytíženejsi.
Pozor na ošemetnost argumentace.
Protože i ze Vsetína proti proudu Vsetínské Bečvy jsou mnohdy busy vytíženější než vlak, jedoucí (vlivem infrastrukturní nedostatečnosti) jen 1x za hodinu (na rozdíl od busů, které zejména ve špičce jezdí častěji).
Je snadné sklouzávat k označení, že kdo je pro zachování provozu na té které trati byť i na úkor autobusů, má „šotopohled“.
Zejména když trať mezi Rybništěm a Varnsdorfem nemá žádné „zastávky v polích“, na rozdíl od některých dalších vedlejších tratí.
Je to tak. Vlastně i ti Švýcaři by takto mohli mít onen šotopohled.
Švýcarsko je tak specifické, že bych se nedivil, že pokud by oblast „Českého Švýcarska“ byla ve skutečném Švýcarsku, tak že by tam ten úpatní tunel v trase cca Horní Kamenice – Rybniště 🙂 plánovali. A i pokud/dokud by takový tunel nebyl, tak by při švýcarském přístupu (kdy se nebojí mít dvouvrstvou obsluhu i na ryzích či převážných jednokolejkách) by byl 1h takt zrychlených vlaků zastavujících jen 2x v Děčíně, pak (jestli vůbec) v Benešově n. P. a pak až v České Kamenici a odtud dále „všude tam, kde to vůbec má smysl z hlediska dojížďky“. Nicméně i bez toho, činí… Číst vice »
Mezi Varnsdorfem jede vlakem úplný zlomek toho, co busem a bus nejde v tomto případě rušit. Takže na rozdíl od příkladů kolem Bečvy, je tam vlak naprostá a dráha zbytečnost.
Vy jste vtipálek. Jak čtu vaše moudra zde, tak bych jen podotknul, že před několika málo lety jsem podobně četl moudra nějakého fanatika vašeho typu s podobným vyjadřováním o tom, že právě lokálky uvedené v posledním odstavci mely být už dávno zrušeny. Jak vidno, je to pouze o zájmech a o přístupu objednavatelů dopravy.
Pokud je tamní organizace dopravy a přestupů-přípojů tak špatná, jak píšete, tak co k tomu říká starosta obce Rybniště pan Ing. Roman Forfera a radní Ústeckého kraje pro dopravu a silnice pan JUDr. Marek Hrabáč?
https://www.kr-ustecky.cz/judr%2Dmarek%2Dhrabac/o-90673/p1=272787
Nakonec dojdou prachy i bolševikům a SPD z Ústí.
Nojo, když si mají vybrat jestli vozit vzduch pro šotoušky, nebo zavřít mateřskou školku, volí to, co jim přinese víc hlasů.
Ale kdo nám vrátí ty prachy, Správo?
SPD ani KSČM nejsou součástí koalice v Ústeckém kraji.
Hlavně, že to tam určitě pojedeš zase nafotit jako mechaniky v Křinci.
Mechaniky v Křinci jsem nikdy nefotil…
Tak zase musím uznat, že fotky na káčko dává pěkné, to tedy jo.
On tam někdo používá moji přezdívku?
Bože…
Zyrteka ne.
To by mě dost urazilo být spojován s nějakým páchnoucím flanelem, co jezdí do Křince cvakat mechaniky.
Já fotím mobilem…
Jestli máte na mysli tu nedávnou zdejší zmínku o tom, že p. ZYRTHEC = pan P. J., tak ten byl na vámi zmiňovaném fóru v říjnu 2022 trvale zablokován ze strany hlavního administrátora poté, co jej v jedné situaci nazval „proruským ubožákem“.
To tam jsou skoro všichni ne?
Situaci popisujete zcela přesně, stalo se to tak. Striktní cenzura protiruských příspěvků a ponechávání proruské propagandy bylo opravdu až směšně zřetelné. Kdo to tenkrát četl, svůj obrázek si udělal…
Nejjednodušší je na takovou žumpu vůbec nechodit.
Nojo, jenže chlubit se fotečkami orezlého šrotu je smysl existence těchto existencí…
Tolik k tomu, že zvýšení rychlosti magicky navyšuje zájem o trať.
Nejspíš navyšuje, ale tak o 10% nikoliv o 100…
Zájem o trať spíš zvyšuje režijka. Místo nákladnější zvyšování traťové rychlosti by spíš měli rozdávat k většimu nákupu v Lidlu
Vidím, že zde cenzura funguje dokonale. O panu Radimovi se negativně psát nesmí.
Tak určitě. Jak tohle souvisí s RegioJetem?
Souvisí to tak, že tam, kde v ÚK jezdí RJÚK, se o obsazenost nikdo nestará. Katastrofální obsazenost na linkách U8, U5 a lince Most-Žatec, to je opravdu unikum. Co se sem nasázelo vlaků vozících vzduch. Ale dotace jsou holt dotace.
Dopadne to stejně jako v úseku Boskovice – Velké Opatovice. Jezdí 3 páry vlaků, z toho 2 dopoledne. No tak kdo by tím asi jezdil???
Od změny JR vlaky z důvodu vytížení rušíme…
Ale může za to samozřejmě Správa železnic, to jsem zapomněl dodat.
Jenže ty Opatovice na tom byly bledě už v r. 2005. Zavedení linky Icomu do Brna a posílení (+ zprehledneni) ids linek ovlivnilo situaci ještě víc. Tenkrát šotos křičeli: nechte alespoň něco ve špičce, což nemělo moc požadovaný efekt.
Poslední verze JŘ už je jen taková křeč.
Tam se to od 8/2022 seřízlo do podoby znamenající obíhání pouze jedné soupravy.
Tzn. do Velkých Opatovic se v X jezdí ještě před začátkem, resp. pak až po skončení, odpolední špičky.
Ale předchozí verze s provozem do Velkých Opatovic byla jen o něco menší agónií.
Přitom provoz na souběžné silnici je relativně silný, tzn. potenciál poptávky by byl. Jenže těžko jej uspokojí železnice v takové podobě, v jaké tam je.
Když máš nejsilnější nácestné obce Šebetov a Cetkovice, jejichž nádraží jsou vhodná tak leda pro zajíce, nemůžeš se divit nezájmu potenciálních cestujících.
Ta železniční povinnost se prostě měla uzákonit se zákazem autobusů a os. aut, pak se tu plno věcí nemuselo vůbec řešit.
Jako jo, to by byly úplně jiné problémy. Například: Hoří honecker! Hasiči… Čeká se na ty drážní.
Aneb, když něco nevychází tak jak kážeme, tak si pomůžeme zákazem… genitální!
Jste autista?
Jenže vaše příspěvky spíše směřují k zavedení autobusové povinnosti…
Máte mlhu před očima, když někdo nesdílí váš pohled, pro jste vypustil takový blábol.
Proč pořád útočíte? Prostě jen umím číst a také tím říkám, že není povinností sdílet ani váš pohled na věc.
To není, ale útočit jste začal vy. Já nikde nenavrhuji posílat lidi do busu z využitych vlaků. Na rozdíl od vás.
To už je slepá ulička.
I knínická zastávka je v takové poloze „ani ryba, ani rak“, tedy „ani pořádně pro Knínice, ani pořádně pro Vážany“.
A Světlou zrušili ouplne. Hlavně na tom nejsou nějak moc dobře Vopatovice a Jevicko už vůbec ne.
Oprava: Opatovice, ten mobil……
Tam byla zastávka? Tak to je jasné, tím to pohřbili. Proč jezdit autobusem 15 minut do Boskovic když mohli jet 10 minut vlakem a jít na něj 20 minut pěšky.
Světlá měla na poli zastávku, cesta k ní je ještě patrná
frantisek sem napise, ze sukafonovou lokalku pro 100 lidi denne je v tom pripade nezbytne prelozit. 🙂
Tak ono kdyby ta trať z Boskovic do Velkých Opatovic byla solidně rychlá plus kdyby z Boskovic směr Brno jezdily výhradně zrychlené vlaky (ovšem že po Boskovické spojce), tak by odlehlost nádraží nemusela být na škodu, prostě by to byla páteřní trať určená pro přepravu ne na krátké (to by dál řešil autobus), ale středně dlouhé a delší vzdálenosti (tzn. z Velkých Opatovic a okolí do Blanska, resp. Brna).
Jenže to jsou „kdyby“.
No právě. Vždy rozhodne to, o jakém zadání někdo rozhodl.
tam nekdo neco za velke prachy opravil?
do boskovic budou draty, tak budte rad, ze do toho, co ma smysl, se zainvestuje…
Ona ta trať nikdy nebyla na spojení Rybniště – VDF. Tam logicky žádný potenciál není. Velký potenciál je ale v přímém spojení Děčín – VDF, o kterém Ústecký kraj mluví roky. Akorát jsem netušil, že ho plánuje pro tři spoje denně…
Lokálka je dobrá když se jede někam třeba na druhej konec republiky, tak se asi dá jednim ze 3 spojů jet na přestup a naváže to… ale holt na cestu do vedlejší vesnice (třeba za školou, prácí nebo nákupem) 3 spoje moc nejsou….
Přesně tak. Je to do očí bijící. Ale nezapomeňte, jezdí tam Regiojet a je mu třeba z veřejných peněz, legálně, nasypat…
Na trati 085? Pošlete mi jízdní řád, to si půjdu rád nafotit.
pavlik si to asi spletl s railtransem 🙂
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Omlouvám se. Vypadla nějaká slova, bohužel. Chyba na mé straně.
Chudák Správa železnic… Zásadní projekty nedělá, protože nejsou připravené. A tak bouchá na „lokálkách“ jeden přejezd za druhým, buduje „euronástupiště“ pro „osmsetdesítku“ a diví se, že tam někdo neobjedná vlaky, když má vedle souběžnou silnici, která ty potencionální cestující posbírá lépe, což je zde i v diskuzi potvrzeno? V dobách, kdy tam ještě jezlili cestující se tam houkalo, třicítkovalo o „stošest“, nikoho to na SŽ netrápilo. Začasto jsem přemýšlel, jestli při vedení R Žitava – Varnsdorf – Praha mám dát v úseku Varnsdorf – Rybniště na houkačku rovnou cihlu : – ) Takže utrácejme dále za přejezdy, euronástupiště a nedivme… Číst vice »
a na iv. koridoru dtto. tady se pojejede do konce sveta na lokalky, ne na rexy…
Ale v době, kdy byla tato oprava projektována, tam jezdila Desira nebo RS1 (obojí od Trilexu).
Ovšem, k realizaci došlo krátce poté, co se tam vrátily ČD se svým „šrotem“.
T-073 je do určité míry něco jiného – tam budou nástupiště tvořit jen malou část celé stavby. Navíc ve Svádově a Těchlovicích už jsou nějaký ten rok v provozu.
Nějak takhle? Jezdil tam mikrobus, ale někoho napadlo nasadit tam Škodu 1203 a lidi tím jezdit přestali?
Příspěvek smazán pro vulgaritu a neschopnost vyjádřit své argumenty slušně.
Tak keď sa od čias Bártu nenašiel nikto, kto by odpísal jedno celé obdobie Eurofondov ako následok Bártovej „činnosti“, tak sa holt točíme v kolečku, kde sa veľké stavby nepripravujú, lebo musia byť projekty na čerpanie a potom tie veľké stavby nemá kto pripravovať, takže nie sú pripravené a musia sa pripravovať projekty na čerpanie… A ľudia nie sú a zrejme nebudú…
Tato zakázka nebyla financována z evropských dotací. Toto tedy není projekt, který se musel vytvářet kvůli čerpání.
Dopravcem na této trati jsou tedy České dráhy. Být správce infra jejich součástí, mohlo to třeba být jinak. Mám na mysli holdingové uspořádání jednoho národního dopravce jehož součástí je správa infrastruktury ( Německo, Rakousko ).
Chudák Správa železnic. Jen do ní.
aktivita spravy zeleznic se v clanku nijak neproblematizuje.
naopak je asi dobre, ze se trat opravila a automatizovala, po pul stoleti… a ty desitky milionu to holt stoji, viz kolik stala vyhybna bartousov…
Stačilo by zrusit a neprovozovat souběžné busy a bylo by to, beztak chtej ekologove neustále snižovat rychlosti a s baterkama to v hudoucnu lepší nebude, takže ještě radi vrati vlak.
Kam jezdí vlak, nejezdí souběžně autobus. Zásada ve Švýcarsku, ke kterému často Češi vzhlíží a stejně razí stále dokola tu neprobádanou Českou cestu.
Tohle svého času razil Kordis při integraci jihomoravské dopravy. Právě zákazem souběhu autobusu s vlakem odůvodňoval, proč tolik obcí přišlo o tradiční přímé autobusy do Brna a dostalo místo toho povinný přestup na vlak. Debata o tom se nepřipouštěla.
Pak se, pravda, ukázalo, že to platí jen někde a pro někoho.
Jemu je to jedno, on neopouští území SZ.
Opět dotaz: Proč pořád útočíte?
Máte pravdu. Kordis se řídil ekonomikou, kdy po vzoru Švýcarů navážel lidi k vlaku. Proč? Protože těch pozitiv je vícero i když pravdou je, že ne každý byl s tím spokojený, přestože přestupy jsou zajištěny. Ovšem ke cti koordinátora lze konstatovat, že došlo k vytvoření prvního/druhého(?) nejlepšího IDS v republice, což znamená, že výsledek z hlediska většiny je hodnocen velmi kladně. Ona ta správa cizích peněz je velmi zodpovědnou činností a to, že se opravdu snažili udělat IDS co nejefektivnější bych jim nevyčítal, protože v dopravní obslužnosti nejde všem zajistit stejné pohodlí.
Ono se nakonec ukázalo, že to funguje. Mimo jiné, pravda, i proto (a to se dnes na některých místech dost nerado slyší), že to znamenalo změnu dojezdu ze Zvonařky či jiných míst obdobně nikde na Hlavní nádraží a jeho uzel MHD, a tím zefektivnění cesty do konečné destinace pro většinu cestujících.
O to smutnější jsou existující nesystémové výjimky.
1. Jezdí vlak, nikoliv půlstoletý či ještě starší šrot.
2. Cestovní rychlost vlaku není výrazně nižší než autobusu.
3. Zastávky jsou v obcích, nikoli v polích.
Při pořádné dávce štěstí a vůli na všech stranách by se pravobřežka z Děčína do Ústí mohla dočkat spojky na nové nádraží Ústí n. L. centrum. Pak by se nejspíše při objednávce ZDO upřednostnil vlak před busy.
nove nadrazi coze kdeze? 🙂 to je tezke scifi, ze bych s tim asi vubec neoperoval…
A co takhle souběh Ďěčín východ-Ústí Střekov? Totálně prázdné vlaky a úplně nesmyslná investice do nových souprav. Ale pozor, tafy jezdí Regijet!!
ale nunasku! 🙂
Hlavně se jim vykašlete na ten zbytek kozí dráhy, nebo to dopadne stejně.
Tohle jde nejspíš za úředníky z odboru. Politici by si je měli více hlídat.
…. aneb jak ještě více zasahovat do výkonu státní správy ze strany politiků….
U Kozí dráhy tlačí Ústecký kraj na zprovoznění celé tratě pro turistickou dopravu už víc než 10 let v kuse bez přestání.
pro turistickou dopravu
no právě.
bez sance. a tak je to spravne.
Rád bych zmínil několik věcí, které by neměly zapadnout.
Určití konkrétní lidé z odboru dopravy Ústeckého kraje mají tendenci se sami chovat jako politici a prosazovat rozhodnutí, která jsou dosti kontroverzní. Viz třeba kauza tratí do Středočeského kraje, kde úředníci neměli s omezováním problém, ale pak se proti tomu postavili politici v Ústeckém kraji, protože starosta Žatce je současně radní kraje a starosta Loun je koaliční krajský zastupitel.
Opozice (zejména pánové Ušák a Komínek) teď zřejmě rozpoutá kravál a bude chtít vysvětlení. Uvidíme, jak na to bude koalice reagovat.
A ještě je tu další věc. Ty tři páry vlaků v úseku Rybniště – Varnsdorf mají být přímé z/do Děčína, které budou doplňovat dvouhodinový takt vlaků ve špičkách na hodinu.
Celkově mi přijde, že úředníci z odboru dopravy si tuhle redukci vymysleli kvůli úspoře soupravy v oběhu. No, uvidíme, jak to zarezonuje mezi politiky. Ještě se může stát ledacos, stejně jako v kauze mezikrajských vlaků.
Ano, nemusí tam být ani ty 3 páry
Můj odhad je ten že to tam časem bude jezdit sezónu, možná pak víc než 3 páry vlaků. Něco jako chystaná verze na Mutěnicich v jmk.
Tam ale turistická sezona nedává smysl. Tam dává smysl víc spojů v pracovních dnech Děčín – VDF a o víkendu klidně nic.
Nejsme ve Středočeském, ale v Ústeckém kraji.
To je jedno.
Přesně! Hlavně aby to bylo zrušeno.
Já odhaduji, kam ta zoufalost dál povede, nic víc. U většiny tratí co znám( na rozdíl od vás se nevyjadruji ke všem)sem se nespletl.
Tak tady nemusíte hystercit a běžte se projet šukafonem, ať se uklidnite.
Ach jo.
Přímé spoje DC-Varnsdorf, takže zlepšení současné situace 👍
Redukce je navržena co nejefektivněji👍, nechat tam 2 páry pendlů, kvůli kterým by tam musel zůstat motorový vůz bez jiného využití je blbost.
Jenže z Varnsdorfu do Děčína a zpět nikdo vlakem nejezdí. Většina lidí používá vlak do Rybniště jako přípoj na vlaky do Mladé Boleslavi.
Úředníci na odboru dopravy mají evidentně více rozumu, než někteří zvolení politici.
Přístup některých politiků nemá totiž nic společného s rolí řádného hospodáře, kterou by ctít.
Ale úředník si nemůže dělat, co chce. Úředník může dělat jen to, co mu dovolí politik. Tak to v demokracii chodí. Politik je volený a zodpovídá se svým voličům, úředník nikoliv.
Jak že se ten politik zodpovídá voličům? Prosím jeden konkrétní příklad z praxe, stačí za posledních sto let existence téhle vlasti.
To je chyba voličů, že ho nechají…
Nikoliv! Úředník může/musí dělat jen to, co je v souladu se zákonem a samozřejmě musí i pracovat na čem se usnesli kolektivní orgány, např. zastupitelé, rada kraje – ale opět dle zákonem vymezených možností. Tedy nemůže užít svévole ani se nesmí pořídit politikovi, který by jej nutil do protizákonného jednání. S poslední větou souhlas.
Úředníci řeší obvykle dopravní obslužnost, což nejsou jen vlaky. Ale upřímně se bavím hýkáním těch, co dávali ÚK jako vzor při rušení lokálek ve Středočeském kraji.
Pouze konstatuji realitu a vysvětluji, proč ze strany Ústeckého kraje se objevují protichůdná prohlášení.
Realitou je také to, že DÚK patří mezi nejlepší dopravní systémy v zemi především díky úředníkům. Nebo si fakt myslíte, že to je zásluha toho pána, co je za ANO radním pro dopravu a který o dopravě absolutně nic neví?
Ne, to si opravdu nemyslím. Pan Hrabáč je naprosto neviditelný, to je známá věc. Narážím spíš na jeho aktivnější kolegy, kterých se některé problémy týkají z pozice starostů dotčených měst.
Aktivnější kolegové, kteří řeší své lokální zájmy a nikoliv celý systém dopravy
Politika včetně té místní je střet zájmů. Od starosty se má požadovat, aby hájil zájmy občanů řízeného města. Čekat od něho víc není fér a ani věcně a systémově opodstatněné. A jestli někomu pro saturaci jeho ambic řízené město nestačí, má neomezené možnosti uspokojit je výše. (Jiná věc je, jak to potom většinou dopadá; v politice – a koneckonců i v byrokracii a v korporátu – je každý povyšován až na úroveň své neschopnosti.)
A který navíc sedí na dvou židlích (primátor Chomutova)…
Tak je to zjevný talent.
Souběh funkcí je vynikající věc. V každém okamžiku totiž pracujete v té druhé! 🙂
To jsem řikal, už od chvíle, když se tento model provozu slavnostně zavedl…
Pro místní dopravu je to nepoužitelné, protože souběžně s tratí vede autobusová linka.
Pro cestu na přestup do Děčína taktéž nepoužitelné, protože přípojová vazba jednak není u každého vlaku a jednak přípoje jsou nastavené jinak v pracovní dny (na Děčín) a jinak o víkendu (na Č. Lípu).
Smysl by zřejmě mělo vedení přímých vozů ke každému vlaku z/do Děčína. Ale tři vlaky to fakt nevytrhnou, to můžou rovnou zavřít.
No, pokud je zadání zavřít, tak to nemohou udělat naráz, to se musí postupně omezovat k totální nepoužitelnosti + ev. přidávat další BUSy. Teprve potom to lze „s politováním“ pro „nezájem cestujících“ zavřít a tímto tu lokalitu celou vybusit a případně to ještě pojistit cyklostezkou, pokud tam není nákladní doprava. Uvidíme, zda se nakonec nenajde při odporu starostů rozumnější řešení – např. hodinový interval se střídáním vlaků a BUSů.
Zaujala mě fotka k článku – to „euro“nástupiště v Horním Podluží muselo být dobudováno až dodatečně, protože ještě v 6/2021 (kdy jsem tam byl naposledy + kdy už bylo pár měsíců po náhradě všech mechanických závor automatickými) tam bylo jen nízké nástupišťátko (na rozdíl od dalších dvou zastávek, kde bylo „euro“nástupiště už v té době; vybudováno o několik měsíců dříve).
Je to listopad 2021
Na té trati už dlouho nejezdím, ale pamatuji tam ještě rychlík Kamenice (Liberec – Chomutov). Když ho přesměrovali přes Českou Lípu, aby tam mohli zavést takt pro rychlíky, osobně jsem proti tomu protestoval a psal na různá místa. Jeden z manažerů ČD mi tenkrát slíbil, že by tam mohli jako náhradu zavést alespoň spěšný vlak, ale to se nikdy nestalo. Z mého pohledu byl problém v tom, že se neustále měnily přestupní vazby v Rybništi na os od Liberce. Jeden rok tam vlak z Liberce navazoval na vlak do Děčína, další zase ne. Pak také dříve jezdilo mnoho spojů z… Číst vice »
Novostavba trati? Autobus tam jezdí dávno, i bez novostavby infrastruktury a ne za finančně neakceptovatelné ceny za přeshraniční jízdné. Šotouši u kormidla = zhouba lidstva. Proveďte se konečně už…
Tak stačilo by uvažovat koncepčně a místo cpaní peněz do trati 085, po které nakonec téměř nic jezdit nebude, využít proinvestované prostředky na spolufinancování projektu novostavby, který by z většiny pokryla dotace z EU. Ten projekt (Seifhennersdorf – Rumburk) je mimochodem navrhován v Dopravním plánu ÚK. Samozřejmě je potřeba nejprve studijně prověřit proveditelnost / potřebnost stavby. Ale osa Šluknov – Rumburk – Seifhennersdorf – VDF, – Grosschönau – Žitava – LBC může mít zajímavý přepravní potenciál (namísto trati do Rybniště). Autobus má mj. tu nevýhodu, že jen málokdo z Rumburka vám pojede busem do VDF, aby tam přestupil na vlak… Číst vice »
Výstavba uvedených tratí by znamenala nutnost o dost vyššího „cpaní peněz“ než kolik stála oprava t-085 znamenající mj. zrušení dvou neefektivních pracovních pozic (tzn. v součtu cca 8 pracovních míst), jakož i zastaralé technologie – tedy mechanických závor + závorářů jich ovládajících.
Tohle by se muselo řešit každopádně, bez ohledu na to, jestli tam těch vlaků jezdí 15 za den nebo jenom 3.
Jednalo by se jen o jednu cca 4,5 km dlouhou spojku. Nahrazením jsem myslel zrušení 085, tedy investiční (obnova) i provozní úspoory. Ale to bylo zjevně promarněno. Návrh trasy spojky je zde: https://www.kr-ustecky.cz/assets/File.ashx?id_org=450018&id_dokumenty=1702370
BTW ve stejném dokumentu naleznete i návrh spojky Jedlová – Dolní Podluží, ale to už považuji za scifi, mj. kvůli CHKO.
ano!tak přesně tak se vyhazujou peníze!!!u vás vybudovali přejezd se závorami a pak zrušili dopravu!perfektní…a to bylo,je a bohužel asi i bude…
A z našich peněz 🙁 Správu železnic zprivatizovat!
A potom zasa znárodniť. Ako vo Veľkej Británii.
Pravá ruka státu neví, co dělá levá.
Ale ví. Jen nikdo za nic nezodpovídá. Kdyby existovala možnost úhrady za zmařenou investici, kdy kraj by musel SŽ garantovat objednávku dopravy na třeba 15 let a bylo by přesně vyčísleno, kolik by kraj po neobjednání dopravy musel uhradit z rozpočtu kraje, tak by k tomuto jistě nedocházelo. Jenže to jsou peníze daňových poplatníků a každý politik ví, že kapsa daňového poplatníka je bezedná. Tak co by se starali, že.
Až se o tom dozví Řehák, tak ho klepne 😄
To omezení rozsahu je naprosto opodstatněné, z důvodu již popsaných v článku.
Jen mě fascinuje, kolik peněz kraj vyhodil do kanálu, než se k tomuto kroku odhodlal. To že jsou zde tristní přepravní výsledky a souběžná bus doprava se ví již několik let…
A teď si vemte, že Správa železnic opraví kozí dráhu za 400 mega a za tři roky se kraj zachová stejně. A opět za vše bude moci kdo? No přece Správa železnic.
Upřímně si myslím, že neopravený úsek koziny má větší potenciál, než provozovaný. Tady bych promarněnou investici neočekával. Ale jinak si umím představit, že 400 mega utratí SŽ v kraji za něco smysluplnějšího.
#potenciál
sprava zeleznic nemuze opravovat trat, na ktere probiha doprava o letnich vikendech. at si to prevezme kraj a provozuje si tam cirkus kozina sam.
(ostatne verim, ze by to umel zrekonstruovat podstatne levneji).
Je to o víkendech po 7 měsíců v roce. Ne jen o těch letních.
Nicméně obecně souhlas, že tímhle škrtem u Varnsdorfu na sebe Ústecký kraj tak trochu upletl bič, protože Dobrá správa teď bude moci totéž namítat u Koziny či via Chotiměř.
mimochodem v uk neexistuje zadny spolek, co by si tu kozinu prevzal?
parta sikovnech chlapiku typu zbysov by to pro turisticky provoz dala v pohode dohromady. sprava zeleznic by z radosti, ze to ma z krku venovala nejaky vyziskany material, kraj par desitek milionu (v nekolika letech) a vsichni by byli stastni…
Potenciálně existuje (viz Zubrnice, Kamenický Šenov), ale proč by to ten spolek dělal?
Navíc u uvedené dvojice byla docela jiný průběh – mj. v době převodu nebyl zájem objednatele tam objednat dopravu na sezónu v převažující části roku. Na rozdíl od Koziny.
Viz souběžné autobusy s linkou U7.
Objednávka U7, také nedává smysl. Jen by musel kraj vymyslet, kam s jednotkou 654, kdyby přestal U7 objednávat.
Tak jestli jsou to jenom přípoje na jiné vlaky, tak se celkem nedivím, kdo by jel na Děčín takhle s přestupem?
A ještě takovým skvostem jako je 810
No a hlavně ještě taky, že v pracovní dny jsou přípoje na Děčín (a ještě ne všechny vlaky), zatímco o víkendu jsou pro změnu na Českou Lípu…
Na té trati tou opravou ale došlo k zefektivnění provozu z pohledu správce infrastruktury – tím, že byly zrušeny pozice závorářů (resp. ve druhém případě zároveň v jedné osobě i hláskaře) v Horním Podluží, resp. „Jiřetíně pod Jedlovou“ (uvozovky psány proto, že příslušná zastávka se vůbec nenachází v jeho katastru). Což jsou věci, které jsou velice žádoucí i při zredukovaném rozsahu provozu. I když jinak souhlas s předřečníky – nyní nenastala žádná nová okolnost, která by kraji bránila tento stav předvídat dříve – ta bus-linka jezdí už delší dobu, počet cestujících se taky nijak zvlášť neměnil, stejně tak tam od… Číst vice »
No jen jestli to není „šetřit za každou cenu, ať to stojí co to stojí“…
Může to být názor „někoho“. Přijde někdo jiný a bude mít názor opačný. A takto se mohou měnit názory co každé 4 roky volebního období.
Kdyby se jenom měnily názory… Ona je po každých volbách snaha veškerá opatření minulých vládnoucích garnitur zadupat do země a vymýšlet opatření nová, vlastní…
A jezdí tam nákladní vlaky?
Samozřejmě, že jezdí. Na železnici je závislá varnsdorfská teplárna. Pamatuji doby, kdy tam uhlí sice navážely kamiony, ale ty časy, jak doufám, jsou již minulostí. Teplárna byla rekonstruována na kapalná paliva a těch cisteren je zapotřebí opravdu hodně.
Jedna větší blbost než druhá. Teplárna, na plyn, má s cisternami co dočinění max. to, že se tam odstavovaly vozy pro RYKO. Nákladní provoz je ve Vdfu nepravidelný, loni pár vlaků se dřevem, plus jednotky těch odstavovacích, jinak nic.
Tak tady někdo evidentně šlápl do h….
https://teplarna-varnsdorf.cz/sluzby/vyroba-tepelne-energie/
Občas ano, vozí se vozi na odstavení na vlečku Velvety. Pravidelný vlak žádný.
*y 😂
Kdysi dávno byl úsek Rybniště – Varnsdorf součástí vedlejší trati, po které jezdil rychlík na trase Most – Děčín – Liberec. A podle mě to není žádná koncová lokálka ani dnes…
Doba se změnila a nějaký rychlík jedoucí jednou denně už nikoho nezajímá – viz Bezdrev a jiné „legendy“. Buď nějaká systematická linka nebo radši nic. Tohle úplně neplatí o vyloženě turistických tratích typu Moldava, ale to není tento případ.
To byste se divil, jak tu ten rychlík chybí. Taková jízda do Teplic bez přestupů, oproti dnešní jízdě s přestupy v Rybništi, Děčíně a Ústí.
To ale musí být druh cestujících kterým jevíceméně jedno „kdy“ to jede, jediná důležitá věc je „jar rychle/snadno“ (bez přestupů…) to pojede… ano, dokážu si takové cestující představit, pár jich jistě bude… ale ne na jeden vlak.
Doba se skutečně změnila, tak se smiřte s tím, že ty „staré dobré časy“ se již (naštěstí) nikdy nevrátí a dopava bude mít nějaký systém.
Ten rychlík jezdil až do Chebu, nikoli jen do Mostu.
Od té doby co ho zrušili to tady jde do kopru.
Poslední rána byla přidělení trati Varnsdorf-Rybniště ČD s 810, když to předtím jezdil Trilex (přímá linka z Liberce, na střídačku s linkou do Seifhennersdorfu) s mnohem lepšími vlaky.
Takže když se jezdilo s lepšími vlaky 30-50, byly plné a po zvýšení rychlosti na 70, s 810, přestali jezdit?
Nevíte někdo jestli se plánuje omezit doprava na druhém konci kraje mezi Blatnem a Bečovem? Opakovaně mi to připadá jako jedna z nejméně vytiženych lokálek co znám…
to nevím, zato tady zvládli postavit nový přejezd se závorama. to bude taky dobrá investice.
https://mapy.cz/s/bejehumudo
To většinově hradí Karlovarský kraj, ptejte se tam.
Stále je ta trať využívána mnohem víc než busy v regionu. Bohužel region s pár lidma, nikdo tu nikam moc nejezdí. Kdybyste chtěl rušit/omezovat, stálo by za to podívat se na vytížení autobusů právě v celé východní části KV kraje, protože místní busy jezdí prakticky stále úplně prázdné… možná by stálo za to, brát to jako zajištění základní dopravní obslužnosti…
Má to být uvedeno v Plánu dopravní obslužnosti kraje, že takové riziko ve výhledu existuje. Zpracovává se na 5 let. Pokud tam kraj tuto možnost zmiňoval, je to v pořádku. Správa se k němu vyjadřuje, takže by se mu měla přizpůsobit. Problém by byl, jestli to kraj nepřiznal, a jde o blesk z čistého nebe.
V plánu je uveden původní rozsah. „V aktuálním plánu dopravní obslužnosti Ústeckého kraje je na kartě linky U9 uvedeno 24 spojů v pracovní den, 16 spojů o víkendech a ve výhledu v plánovacím období se píše jen o stabilizaci přípojových vazeb a případném vedení některých vlaků přímo do/z Děčína, nikoliv o redukci.“ (vyjádření SŽ).
Díky, v tom případě má máslo na hlavě kraj. Jeho krok nebyl uveden v základním plánovacím dokumentu, a není tedy předvídatelný. Přitom kraj ví, kde mu jezdí kolik cestujících, takže může tušit, co by asi dělal, kdyby musel šetřit. Od toho ty plány jsou, ale v mnohých se jen popisuje stávající stav a výhledům se vyhýbají. A ty jsou právě na železnici důležité.
Tam byl tristní i ten stávající stav.
Někde navýšení spojů může pomoci, v případě zmiňované relace šlo ovšem výsledek tušit okamžitě…
Tedy to jde za krajem…
SŽ má stejně povinnost se o infrastrukturu starat a udržovat v provozuschopném a bezpečném stavu. A nic na tom nemění (ne)požadavek kraje. Pokud byla tamní infrastruktura na hranici životnosti, SŽ by do ní stejně musela nasypat finance ať už formou opravných nebo investičních staveb.
Tahle povinnost vznikla v době,kdy byl stát v poněkud jiné fyzické kondici,a železnice byla schopna generovat zisky.
Od té doby to s ní jde z kopce..a se státem taky.
Ne fyzické,ale finanční 😄😄😄
Smyslem existence železnice – aspoň co se týče služby dopravní obslužnosti – není generovat zisky…
A stát jsou všichni občané; kdo chce vidět, proč stát nefunguje, ať se podívá do zrcadla. (A komu to nestačí, ať si vleze do nejbližší hospody a chvíli tam poslouchá řeči štamgastů nebo ať si přečte pár diskusních příspěvků ve kterékoli sociální síti.)
Chyba. Mrhání peněz. Mělo by se jasně kam dávat a kam ne. Nejhorší hospodář je stát. Platilo a platí stále dál.
Stát jsou konkrétní lidé, kteří ten stát vedou.
Takto – reálně se asi dala udělat oprava v menším rozsahu. Jenže sny byly že se zlepšením parametrů výrazně zvýší počet cestujících… tak se to holt zkusilo. Hlavně aby to měli odborníci co takové prognózy odsouhlasili v „portfoliu“ aby bylo jasné jak reálné budou asi jejich příští predikce…
Tady je analogie s krajem Vysočina, který požadoval reko trati do Slavonic s tím, že místo snů navíc omezí souběžnou autobusovou dopravu. To se ale v případě diskutované trati nestalo a naopak na souběžné autobusy se kraj vymlouvá.
Rekonstruovat za dvě miliardy trať, kolem které bydlí celkem jen 30 tisíc lidí, pro zvýšení cestovní rychlosti z 30 na 40 km/h a zvláště pak 18 km tratě z Dačic města do Slavonic kvůli obsluze dvoutisícové obce na konci (cestou jen Urbaneč, Bolíkov a Mutišov každá cca 30 domů + Peč pro zajíce v polích) je krystalicky čistou ukázkou nesmyslného vyhazování peněz. Jsem velký fanda železnice, ale to mi ještě nezatemnilo rozum. Zeptejte se těch lidí na Telčsku a Dačicku, zda chtějí raději opravit trať za 2 giga nebo každý 30 litrů na ruku (což by stálo necelou polovinu) a… Číst vice »
A že to tam táhnou busy který v dané relaci nejde sejmout, bylo taky jasné.
To se na SZ rozhodli tenkrát s opravou sami??
O tom se mluvilo hned od začátku, že to tak dopadne. Ale čekalo se to až po sesypani kominka ze střechy….
Nebylo to jen tak náhodou v době, kdy tam byl Ťok nebo Havlíček z ANO? Tedy nejlepší ministři všech dob?
Ty mínusy jsou za to, že jsem napsal pravdu?
Možná jsou za to, že opravy (toto byla oprava, nikoliv investice) tohoto typu jsou asi „běžná úředničina“ mimo vliv ministra.
A to pomíjím, že takové archaismy jako mechanické závory vyžadující přítomnost samostatného pracovníka měly zmizet už dávno – a ne vydržet až do roku 2021.
Jistě! Páni ministři (z jakékoliv partaje) detailně znají každou lokálku, ví kolik kde jezdí lidí a jaké jsou autobusové souběhy a ve které dědině bydlí stará Blažková….
To jsou jako vy.
Proč útočíte?
Havlíček určitě zná 😆
Bohužel dlouhodobě chybí koncepce krajů a jejich organizátorů dopravy, aby po dohodě s ČD určili, které tratě mají potenciál do budoucna, které mají potenciál při úpravě trasování a zvýšení traťové rychlosti a tratě, kde kraj nebude objednavat dopravu.
Pak SŽ opravuje tratě, kterým hrozí zánik, protože nemá informace od objednatelů.
Kraje ovšem většinou tu prostřední možnost zcela ignorují, často rozhodují (mimo jiné zájmy) jen podle stávajícího vytížení. A se státní „koncepcí“ je to podobné. Navíc vůbec není brána v potaz možná nákladní doprava, někdy ani ta již probíhající.
To chcete pretrasovat zrovna tuto trať aby se pak čísla počtu cestujících z lokalky přiblížily těm z busu??
Vás fanatismus nebere konce….
Váš protilokálkový fanatismus, při vší úctě, také nebere konce. Tak proč to samé (v obráceném gardu) někomu vyčítáte.
Vy jste horší než on.
Ja jel vlakem naposled dnes a předtím včera 2 kratší cesty a nemám s tím problém.
Zatím co vy se snažíte vydrit důležitost vlaku i tam, kde jej nikdo nechce.
Tj. rozdíl mezi námi, ale je to vaše věc, sektari a fanatiku.
Bože můj, co to žvaníte o „vydírání důležitosti vlaku…“ A kdo to je ten NIKDO, který vlak nechce? Proč mi nadáváte do sektářů a fanatiků? Já se k vám takto nechovám. A to, že mám názor odlišný přece nemůže být důvodem k neustálým osobním útokům.
Po dohodě s ČD? Jako proč?
A já měl za to, že přímé objednávky bez soutěže budou (samozřejmě od určitého objemu) končit…
To je omyl, mělo to být po dohodě se Správou železnic.
Tratě, kde lze úpravou trasování (nikoliv novou tratí) významně změnit rychlost, lze v celé ČR spočítat na jedné ruce. Momentálně mne napadá jen Jihlava – Brno a Rynoltice – Česká Lípa. Většina jsou klikatice s poloměry oblouků 300 m, se kterými nelze udělat skoro nic. Možná nanejvýš prodloužit přechodnice, zvětšit převýšení a zvýšit rychlost z 60 na 70 km/h.
Náhrada vlaku autobusem není plnohodnotná. Vlak je vyšší úroveň služeb, je zde oproti autobusu přidaná hodnota.
Jaká přidaná hodnota konkrétně?
Především ta, že nejedete po silnici. Nejen větší pohodlí, ale především vyšší bezpečnost (na silnici jezdí kdekdo a nikdy nevíte, kdy kdo do vás nabourá), spolehlivost (když napadne sníh, tak jsou silnice z provozu vyřazeny podstatně dříve, než železnice), nehrozí míjení s velkými vozidly na úzkých místech, pomalá jízda za traktorem a plno dalších výhod, proč je cesta po kolejích vhodnější. Navíc vlak je oproti autobusu uživatelsky přívětivější tím, že je u něj jasné kudy pojede, vyznat se v JŘ některých autobusových linek je dost umění. A těch výhod je mnohem více. Ano, už vidím zdejší trolly, jak tu budou… Číst vice »
A ti cestující jdoucí po silnici na vlakovou zastávku mají počítat s jakou bezpečností?
S úplně stejnou jako při cestě na zastávku autobusovou.
Jak srovnáte bezpečnost cesty 200 m na autobusovou zastávku s 2 km cesty na zastávku vlaku?
vidite kolik kreativnich duvodu parohac vytahne, aby nemusel rict ten pravy: rezijka.
Tomu říkám rozumný názor.
Vlak je pro mě nejpříjemnější a nejpohodlnější dopravou co znám☺
Pokud se zde bavíme o konkrétní trati, tak je třeba si všimnout, jak tam „hlasují“ cestující. A to je velice jednoznačné.
takze kazdodenne dojizdite do prace sukafonem?
Pro mě taky. Ale je to důvod k tomu, aby mi ho ostatní dotovali?
Obecně ano, ale tam kde není dostatek cestujících tak to celé „jde do kopru“. Jezdí to zřídka (čímž si mezi cestujícími jejich cesta není cílem sama o sobě popularitu nezíská), jezdí na tom odpadní krámy a tak vytížení dále klesá až do zániku…
Vlak ano, tam kde má slušné vytížení, ale ne za každou cenu. Pro „normálního“ cestujícího je skoro fuk jestli vlak nebo bus, důležité je aby „to“ bylo čisté a bylo v tom místo… ostatní je už „bonus“ navíc.
Když si čtu v busu, je mi blbě, ve vlaku to nehrozí a proto mi nevadí delší doba, než IAD
tak to je bezvadny. ctenarsky vlak pro vojtecha!
Chápu, jenže tak to zdaleka nemají všichni…
Vemte si nějaké statistiky autobusových neštěstí a vlakových neštěstí… neprokážete rozdíl.
V případě 810 vyšší podlaha, zastávka obvykle mimo obec.
žádná klima, pořádně hlučný motor, skvělé sedačky
I autobusy mají některé zastávky mimo obec a vlaky mají spoustu zastávek v obcích. Tohle vážně není ani trochu relevantní argument.
ale je, autobus ti posbira v dochazkove vzdalenosti nekolikanasobek.
JE to relevantní argument, podíl zastávek „tam kde se to hodí lidem“ a „tam kde se to hodí vedení trati“ je prostě u železnice podstatně horší. A bylo tomu tak už od začátku drah, holt ne každý je nadšený že mu povedou koleje pod okny, a tak se ledaskam prostě „nedostaly“… a to už nemluvím o tom kde si je vůbec nepřáli, že 🙂
Platí rezijka!
Argument s režijkou je minimálně přežitý a trapný.
A jinak, ti kdo se podílí na dopravě v kraji mají zaměstnaneckou DUK a ta platí i v autobusech i vlacích všech dopravců. Ať máte co závidět…
jenze jelen v te oblasti nebydli a kdyby tam nahodou nekdy jel, tak se mu hodi usetrit dvacet korun. kdo vam to dneska da.
Opravdu si myslíte, že je v tomto Jelen stejný jako Vy?
Kdy jezdily z Varnsdorfu do Rybniště naposledy 810?
810 je na Rybniště – Varnsdorf turnusová, takže naposledy asi… dneska? 😀
Ještě nedávno tam jezdil Trilex s lepšími vlaky a zastávky jsou zrekonstruované.
Jezdíš za kýbl nafty, dřevná lavice na který sedíš sám, otevřeš si okno (protože tam není klima), můžeš si vzít kolo – abys ses dostal na zastávku v polích. Jo a možnost vyměšovat do tratě s trochou soukromí!
Autobus pro někoho s rezijkou v tomhle nemůže konkurovat!
Převoz jízdních kol, WC, více místa na nohy,….?
prebalovani deti, platnost dokladu interrail…?
Jeďte se tam projet v kladiva vlakem i autobusem ( raději opakovaně, ať vám to dojde) a pak nebudete psát takové věci zrovna pod tímto článkem…
Já jezdím rád vlaky, jenže když nás jede z Nez. do Pv. pět a teprve tam nastoupí asi padesát lidí do Ol., tak chápu že mi těch 32 Kč někdo pořádně zadotuje. Když jsem byl jinoch, stála jízdenka ČSD Pv-Ol 2,- a ČSAD asi 6,-. Vlaky byly narvané, spěšňáky prázdné, páč 10,- příplatek. Tahle doba se už nikdy nevrátí(doufám). To by muselo být vše opět státní, phm pro soukromé osoby a osobní auta být opět zatížené vysokou cenou. A hlavně nesledovat ekonomické výsledky jednotlivých podniků a odvětví, stačí splnit plán ať to stojí co to stojí
Když občas musím jet (k mé smůle autobusem), stane se mi, že část trasy jedu sám. A také to dotuji. Jenže kdybych měl přemýšlet co komu dotuji, tak bych si kvůli tomu musel hodit mašli. Jinými slovy: Veřejná doprava není nikde zisková a nezávidím nikomu, že ji má k dispozici. My na tu Českou závist a nepřejícnost jednou fakt dojedem…
Vy a další, co tady hájíte autobusovou lobby ve prospěch kraje byste si měli konečně uvědomit, že by kraj taky měl něco udělat pro lidi, kteří zde žijí, aby neopouštěli region, ale naopak, aby oblast byla atraktivní. Seškrtat vlaky a nahradit je autobusem je jednoduché, avšak, pokud by se někdo zamyslel, může tím autobusem udělat pro lidi mnohem větší službu i v rámci místních přeprav než kdyby jím nahrazoval vlak. S tím pak souvisí také ale i práce v dalších odvětvích než je doprava. A jak známo, politici milují jednoduchá řešení.
ZDE opravdu je nějaká vyšší hodnota? OK, leda že 810 nepočítáte mezi vlaky (což už je asi nějaký čas kdekomu jasné)…
Šukafon má přece motor z autobusu! Jen má zastávky dál od obcí, tak holt se tam líným cestujícím nechce chodit.
No tak samozřejmě za to může Správa železnic. To je přece naprosto jasné. I kdyby důchodce v Kuněticích nesehnal prášek na praní, bude za to moc Správa železnic.
Takhle republika si opravdu nic nezaslouží.
To je ale dáno tím, jak je nastaven systém (objednávání) veřejné dopravy v Česku, kdyby tu byl ordnung, tak se takové věci nedějí. U nás bohužel pořád převládá nesystematičnost a salémová metoda. To, že se pak snese kritika na SŽ je možná trochu nespravedlivé, ale ve výsledku se asi nedá nic jiného čekat.
spravu zeleznic tady nekritizuje ani autor clanku.
jak si sotousek daniel predstavuje ordnung?
Nevím proč mě urážíš hochu, pokud by tu byl vzájemný závazek mezi SŽ, objednatelem a dopravcem v určitém střednědobém výhledu, pak by k podobným situacím nedošlo. Takhke si představuju systematický vzájemný vztah, aby v tom pak nebyl bordel typu opravíme trať a zrušíme provoz.
ano, ten zavazek se jmenuje plan dopravni obsluznosti, bohuzel predchozi vedeni kraje bylo asi vic soto a promitlo do nej i nadseni pro tuto vymirajici trat…
Začalo to zastavením provozu Varnsdorf – Eibau a pokračuje se v totální likvidaci vlaků ve Varnsdorfu…
Upřímně – vlak z Rybniště do Vdf použije jen kdo je na výletě a dělá se mu v autobusu špatně. Jezdil jsem na té trati často a vystoupit ve Vdf a jít do města, ne to opravdu není nic co by člověk chtěl. Smysl ta trať má jen z pohledu návaznosti na trať do Lbc, pro lokální dopravu nemůžu autobusu konkurovat.
Pak se budou radní divit, že v pohraničí nikdo nechce bydlet a pracovat za tak hnusných podmínek .
Každej má auto.
Tam se jezdí hodně i busem, není to tam jak někde okolo Dacic, nebo Světlé nad Sázavou, kde jste bez auta v……..
to je dany i hustotou osidleni, svetla i dacice jsou prdele s civilizaci jen podel reky.
Argumentační faul.
Každý auto nemá a nikdy nebude mít, protože každý ho mít opravdu nemůže, a to z důvodů, které nemůže ovlivnit. (Třeba zdravotních.)
Nemluvě o tom, že se tak omezuje svoboda volby pro ty, kdo auto nechtějí.
Bývaly časy, že auto neměl nikdo – a ani ho nepotřeboval, dokud jistý Henry Ford v geniální a historicky nejúspěšnější marketingové akci všech dob tu potřebu uměle nevytvořil. Kdyby se lidstvo této chorobné závislosti dokázalo zbavit, vyřešilo by to nejpalčivější globální problémy – od válek o zdroje surovin až po zničené životní prostředí.
A ten faul je za 5 min a do konce?
takze henry ford je jakysi zaklinac, ktery lidstvo urhanul?
spis se mi zda, ze v tech jindrichovicich nejak moc chlastate.
Argumentační faul, vlastně hned dva v jedné větě.
Vznik a vývoj individuálního automobilismu rozhodně není výsledkem působení nějakých přírodních zákonů.
V té souvislosti jedna dobrá (řečnická) otázka z jiné internetové diskuse:
„Když se oslí povoz nahradí automobilem, je to výsledkem dějinné nutnosti nebo volního (respektive svévolného) aktu člověka?“
Vydíte? A přestože v dobách před Fordem neměl auto nikdo, ANI TEHDY místy nestáli o vlak…
„Vydíte?“ To teda opravdu nevydím, když už, tak vidím. „ANI TEHDY místy nestáli o vlak…“ … a jejich potomci pak trpce litovali – a někde litují dodnes… Ale to neplatí jenom o dráze. Například sourozenci Baťovi původně žádali o povolení živnosti v Uherském Hradišti, jenže ho nedostali, tak si ji v r. 1894 založili ve Zlíně. Kdyby nebyli tehdejší hradišťští měšťanostové zabednění, Zlín by dodnes byl větší valašská dědina a Hradiště se mohlo stát moderním průmyslovým centrem a vzorem pro evropské urbanisty… Ale ani v tom Zlíně Baťové bohužel všechno nestihli, viz dodnes ostudný stav vizovické lokálky a nedokončená trať… Číst vice »
… a jejich potomci pak trpce litovali – a někde litují dodnes…
Královské město Kouřim, Chrudim a další.
každej??…každej taky ne!
Místo 5 aut už je doma jen jedno a to se nám ta rodinka teprve rozrůstá. A dost jeho užívání bojkotujeme, jezdí s nim převážně jen manzelka. Pro představu kde o nový VW Tuareg, kdyby náhodou nějaká klasifikaci o sockach.
Až budou spalováky zakázané, v okolí Varnsdorfu (pokud nebudeme počítat BRD) moc elektromobilů jezdit nebude.
Elektrobusy…
Pikantní je, že auto mají i manželky bez řidičáku a všude je vozí manžel (možná i milenec). On ten život opravdu není tak přímočarý…
Proč by někdo měl chtít jet vlakem z Jiřetína a vystupit ve Vdf na nádraží, (neznalým místních poměrů doporučuji streetview v okolí vdf nádraží) když může jet z centra do centra busem. Jediné v čem má vlak na téhle trati vyhodu je možnost převozu kola.
I s kolem se to dá zařídit, stejně jako na lince z Děčína, kdyby se chtělo…
V tomto případě vlak pro místní evidentně nic nezachranuje.
Proč, to že někdo jede busem jsou „otřesné podmínky“??
Reagoval bych asi v tomto duchu, že trať by byla konkurenceschopná, kdyby vlaky v úseku Varnsdorf – Rybniště měly navazující přípoje na obě větve, tj. jak od/do Děčína, tak od/do České Lípy, což se v současnosti neděje. Proto i já preferuji autobus. Dám takový příklad: chtěl jsem jet dnes do Úštěku. Díval jsem se včera do jízdního řádu a zvolil variantu přes Děčín. Proč? Protože kraj Ústecký sousedí s krajem Libereckým a o dopravní obslužnosti tohoto kraje mám to nejhorší možné mínění… Představa, že bych měl hodinu čekat na přestup v takovém zapadákově jako Česká Lípa mne spolehlivě odradí…
…..bych měl hodinu čekat na přestup v takovém zapadákově….
Však právě proto se to tak dělá. Buď těsný nepřípoj nebo čekej dlouho.
stancle ale zase ti ten expres z decina do varnsdorfu fakt za tu hodinu dojede!
Varnsdorf – Eibau NIKDY nejezdil, projížděly blahé paměti DR a ty NIKDY ve Varnsdorfu nestavěly…