Ústecký a Středočeský kraj řeší společnou linku Litoměřice – Praha. Zdražení na 185 Kč odrazuje cestující
Autobusy společnosti BusLine. Foto: BusLine
K závaznému rozhodnutí ještě nedošlo, oba kraje spolu ale jednají. BusLine zdražil na počátku března.
Tuto bus linku jezdím léta. A poslední cca dva roky (po covidu) se totálně propadla ve všem – spolehlivost dle jízdního řádu, diskomfort busů, arogance řidičů…A vydírací příplatek za “rezervaci” je už jen ironickým výsměchem všem zákazníkům. Čím dříve odejde tato firma, tím lépe.
Za ty prachy si ten bus strčte někam. Raději pojedu takovou trasu mým starým Dokerem z roku 2007 se spotřebou nafty 4,5l/100 km. Dostanu se přesně z bodu A do bodu B, časově uspořím nejmíň půl hodiny, vyjde mě to na zhruba na stejně peněz a ještě budu mít jistotu, že mi žádní haranti za mnou nebudou lomcovat sedadlem, důchodkyně přede mnou hlasitě probírat novej leták z Kauflandu a frajírek vedle mě s roztaženými nohy mě nevytlačovat až do uličky. A pak mají lidi jezdit veřejnou dopravou. Šašci.
Ja jako litomericak co pracuje v Praze, trasa namesti LTM-Praha 2 Karlak. Door-to-door: auto 50 minut, bus-metro-tram 1h30m, bus-vlak(bohusovice)-metro-tram 1:45 minut, vlak(horni n.)-vlak(lovosice)-metro-tram. A ted si vyber!
*Posledni moznost je casove 2h kvuli presunu na horni nadrazi.
**U trasy primeho busu me demotivuje cenu, u 3 a 4 riziko, ze nestihnu prestup
Chtělo by to konečně vlakovou linku Praha-Litoměřice s konečnou stanicí třeba v Teplicích. Přilákalo by to spoustu lidí z Litoměřic protože by se jednalo o přímý spoj. Zdražení jízdenky autobusem mě také ovlivnilo nebyl jsem z toho zrovna nadšený jelikož autobus bylo : levnější než vlak, čistější, rychlejší, tišší.
Proč BusLine ještě existuje? Dřív ČSAD SEMILY, ČSAD JABLONEC n.Nisou = kéž by ČSAD LIBEREC (krajský dopravce IDOL) jednou a provždy sežral celý BusLine pod sebe. ČSAD LIBEREC by měli více autobusů nových i starších kdyby sežraly BusLine a ty autobusy by využívali jen pro Liberecký kraj+ přesahy+ zdarma by měli MHD Česká Lípa, Turnov. Dříve BusLine hodně lezl do zadku DPMLJ. Nyní bych udělal monopol ČSAD LIBEREC(S MHD/MAD) + DPMLJ(TRAM/BUS). Sviták by měl konat a ČSAD LIBEREC+ BusLine spojit a následně zkrajštit. ČSAD Česká Lípa též
Litoměřice-Praha Holešovice s BusLine dnes 1:10 za 185 Kč, navíc staví na Vychovatelně.
Litoměřice-Praha Holešovice přes Lovosice s ČD 1:17 za nějakých 139 i méně, navíc staví na Podbabě a na hlavním nádraží.
Litoměřice město-Praha přes Všetaty s kombinací Regiojet+ČD za 1:19 a 137 Kč, navíc staví v Čakovicích a Vysočanech.
Vlak z toho nevychází tak špatně, aby ho lidi nepoužívali. Jako problém se může jevit přestup (ale např. IDOS už umí i vypočítat pravděpodobnost ztráty přípoje) a pak samozřejmě fakt, že autobus obslouží i Terezín, Doksany a další obce na trase.
Jenže humusním rychlíkem. Při pravidelném dojíždění (naprostá většina) je prostě přestup mimořádně otravný.
V ročním součtu i těch 7 minut sebere strašně moc času. Pokud pojedu na šot, tak mi je těch 7 minut ukradených. Pokud pojedu do práce nebo do školy…
A když Vám autobus zůstane viset na dálnici před prahou – což je často denně, tak to je víc než 7 minut, vlak mívá sice také sekeru ale linka R20 ji nemívá větší než 10 minut.
Záleží, jak se čas využije. Já nejezdím dálkovými autobusy mj. (kromě svého šotoušství) i proto, že v autobuse nemůžu pracovat na notebooku, nijak pohodlně ho tam neotevřu. Delší cesta vlakem je pro mě jako pojízdná kancelář. 7 minut je úplně zanedbatelných.
Souhlasím, že rychlíková linka Labe nejezdí nejlepšími vozy, i když ta Bee jsou pořád to lepší, co se objevuje na rychlíkových trasách. Výraznou obměnu vozového parku by to chtělo jako sůl.
nebo mít vlak bez přestupu, nasadit novýho vectrona do čela rychliku a je po problemu 😉 a vesnice kde není vlak by jezdil bus, „vesnic“ kde není vlak je kotel, tak by mohl jezdit právě trasu těch obcí, kde nemají vlak a svážet to do prahy, nemusel by vůbec jezdit do měst, které obslouží vlak.
Jakože by ten spoj z Terezína nedojel do Litoměřic, aby nebyly návaznosti?
Krušnohory nechat zastavovat v Lovo nebo v Bohušovicích s garantovaným přestupem a je po problému.
Spíš posílit linku R20(?) Praha-Děčín na hodinový takt. A nasadit něco slušnějšího.
Co je to „garantovaný přestup“?
Kde se vezme kapacita? A zastavíte i EC, které jedou v taktu s Krušnohory?
Pásmování na expresy a rychlíky je až na okrajové části dne jediné rozumné řešení, jak zajistit přípoje v Lovosicích i obsluhu Podkrušnohoří.
Spíše by stálo za úvahu posílit linku R20(?) Labe na hodinový takt po celý den. Vlaky už teď jezdí se sedmi vozy, ve špičce i více. Hodinový takt Litoměřice-Lovosice už existuje.
Do Prahy vlakem je to navíc rychlejší přes Všetaty.
Zdánlivě. Musíte dojít pěšky na nádraží Litoměřice město a to máte půlhodinu navíc. Bus MHD neřeším, to je časově totéž.
Ten autobus jede v Litoměřicích z autobusového nádraží, tedy 50 m od zastávky Litoměřice – město, takže výchozí bod vlaku přes Všetaty je stejný jako u autobusu.
BUS MHD je nepoužitelný. Nejede kdy potřebujete a než objede město se všemi zastávkami… jste tam pěšky ze všech sídlišť dřív.
Drátování Všetaty – Praha je potřeba jak sůl nebo Pantera na baterky.
V Litoměřicích nebydlím, takže nemám zkušenost. Má zkušenost jen s výstavištěm, kam je to od zastávky kousek.
Jenže to budou řvát i kralupští že chtějí aby jim zastavovaly Krušnohory. A bude z toho courák vyšší kvality…
Tak nějak. Krušnohory i EC časem ještě urychlit (po skončení současných výluk, po modernizaci Kralup a po zavedení ETCS a tím i rychlostního profilu v150). Díky tomu vzniknou nové zajímavé přípoje v Praze.
Kde máte na EC a Krušnohorech vozy s v150? Jezdí klasiky, dlouho budou a ty to rozhodně neumí.
Interjet neumí v150? A za pár let ComfortJety? V150 není klopidlo.
Ab to nedopadlo jako u Varnsdorfu, že se objedná linka v zakázce a té komerční pak úřad sebere koncesi, aby ji nekonkuroval.
No já myslím, že linka Buslinu za tu cenu nemůže konkurovat nikomu, dál si říkám, že kdyby to bylo takový rito, tak po tom drastickém zdrazení, by po tom nějaký soukromý dopravce skočil a zatím se tak nestalo.
Tomu bych se vůbec nedivil.
A já bych se Vám vůbec nedivil, P+R Letňany, Metro jezdí pořád.
v 7:00 už je to parkoviště plné
Pamatuji si na tehdejší článek, kde se řešilo, že se jedná o vydírání dopravcem, který účelově zvýšil, aby se jeho linka dostala do závazku. A co tu není? O pár měsíců později se uvažuje o integraci. Na to, jak se krajští úřednicí bijí do prsou, jak šetří veřejné finance je tohle opravdu výsměch. Obsluha vlaky je dostatečná a případně lze vytvořit krátkou spojku busem na další přímé vlaky. Pak se nedivme, že veřejná doprava zdražuje, když tahle úřednicko-dopravcovská mafie ruinuje naše společné finance! Dopravce se nažere, úředník si udělá na zdejších stránkách PR, jak udělal lidem dobře …. Win-Win
Obsluha Litoměřic a obcí po trase vlakem opravdu není dostatečná a reálně ani není možná tak, aby to byla alternativa autu.
Šotoultras mají cíl úplně jinde a to se poněkud neslučuje se zájmy obyvatel po trase.
Takže jediná přípustná doprava je přímý spoj odevšad všude?
To tady nikdo netvrdí, nepodsouvejte.
Tak ono nejde jen o Litoměřice. Jde o dalších asi 10 obcí. Součtem se možná na počet obyvatel Liťáku dostaneme.
Co takhle vlak? Duální lokomotivy už existují a také je v plánu zbytek zatrolejovat, takže v budoucnu ještě jednodušší. 😉 A mohla by to být alternativní trasa treba až do ústí nebo Děčína bez prestupu. 😉
A ta “duální lokomotiva” si zhmotní hodinový takt a kapacitu z Prahy do Litoměřic?
Do Straškova nebo Doksan bude fungovat teleport?
Z Doksan může bus do Litoměřic na přestup.
Jo takt je zajímavější, ten může zhmotnit objednaný vlak nebo objednaný bus
Aby.to náhodou trvalo proti autu dvojnásobek? 😆
A takový nový krásný vlak Litoměřice Praha vezme dopravní kapacitu kde? A ty násobky na dotacích budou odkud? Nestačí odpověď “zdroje jsou” 😛
Kde vezme kapacitu? Inu Správa by musela něco udělat s tratí 070 z Prahy do Všetat a jenom pověsit trolej nestačí.
Řešení problému jménem BusLine je potřeba nejlépe do měsice. Tohle není řešení ani pro ten příští rok: https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-chysta-modernizaci-trati-do-cakovic-ma-byt-pripravena-na-elektrizaci-144837/
Jsou tisíckrát potřebnější investice než zrovna Všetaty. To byla spíš řečnická otázka…
Proboha naco? Vždyť je to 15 km opačným směrem než je Praha a pak se vracet zpátky.
To už je logičtější jet do Roudnice, přs kterou to bude „jenom“ o 24 minut delší cesta než přímý autobus.
24 minut x tam a zpátky x zhruba 200 dnů v roce a to máme hned přes 150 hodin ročně navíc ztrátu při dojíždění. To ale šotoonanistům nevysvětlíte…
Děláte si z nás legraci, nebo jste si nevzal léky?
to tady můžete vyjmenovat všechny vesnice kde není vlak, bus by mohl projíždět pravě jen tyto „vesnice“ kde není vlak a svážet to rovnou do prahy, nemusel by zajíždět do měst, kde by byla obsluha zajištěna vlakem.
Takže to máme přímé vlaky Velvary-Praha*, Lužec-Praha*, Vodochody-Praha, Terezín-Praha. Vejde se na tu trať ještě nějaké to IC/EC?
*) vyžadovány v jiných diskuzích po údajném švýcarském vzoru, kde by zaručeně jezdily. Smysl dává jenom ten osobák protažený do Velvar, který by jinak končil v Kralupech.
Na EC/IC je potřeba VRT, kam se přesunou i R.
to napadne Vás. Ale ne zastupitele.
Naprosto v pořádku. Odstranit buzlajn a pořádné spojení nejlépe zájezdovým busem, pokud nejde zajistit spojení okresního města přímým spojem.
Tak to už bude konečně super. Bude to jezdit v Pidu a bude to jezdit přes všechny zastávky do Prahy, tak to tam třeba i do dvou hodin z Ltm dojedete. To bude nával cestujících. Nehledě na to, že tam asi budou jezdit autobusy které jezdí v Pidu. Takže nízkopodlažní, sedačkama naproti sobě, bez pasů a všude “ mastné tyče“👏
No ČSAD Střední Čechy nemá nic lepšího než Crossway, takže asi nebudete daleko od pravdy 😀
Upřímně nerozumím tomu, proč na této trase, kde je časté a rychlé vlakové spojení (byť s 1 přestupem), by měly kraje dotovat ještě autobus….
Ten bus neobsluhuje jen Litoměřice, jezdí po 608.
Tam jsou opravdu samé metropole, které bezpodmínečně potřebují přímé spojení s Prahou.
Terezín např. není zrovna díra a další podobně.
Já bych to nechal na rozhodnutí krajských politiků.
Uvidíme kolik linek budou jednotlivé kraje ochotny a zejména kolik budou schopny dotovat, až nastane pořádek ve financích = až na kraje někdy bude převedeno těch cca 70% až 80% kolejových tratí ze sítě SŽDC
železniční tratě rozhodně nemůžou být převedeny z vlatnictví státu, a potažmo správy jeho organizace Správa železnic, která se již několik let nejmenuje Správa železniční dorpavní cesty (se zkratkou SŽDC), protože význam železnice je v její tzv. síťovosti, a to nikoliv pro dopravvu osob, ale zejména nákladu, který je záhodno přepravovat na velké vzdálenosti právě touto ekologickou dopravou než po silnici!
Litoměřice-Terezín-Doksany-Vodochody-Praha jede vlak?
A podotýkám, že Praha-Mělník taky jezdí autobus a taky jede jinudy (Ďáblice, Líbeznice) než vedou koleje.
IDS není od toho, aby honil lidi do vlaku, IDS je od toho, aby obsluhoval území a obce. A to včetně těch, které ve vlakovém jízdním řádu nejsou, ale existovaly už dávno před ním. Pro Prahu to platí taky.
Ve Švýcarsku by takováto linka nikdy nedostala povolení, ani v komerční dopravě. Ten autobus by jel maximálně do Lovosic s garantovaným přestupem na vlak, který by odtamtud jezdil v půlhodinovém intervalu.
Naco vylepšovat železnici, když stačí rychlejší autobus zakázat a lidem napálit povinně přestup.
Od Švýcarska je kdeco se učit, ale zákaz podání bych nebral.
Objednaný vlak + svozový bus jenom na nádraží beru, ale kdo chce jezdit komerci ať jezdí. A kdyby komerce chtěla, ať si uznává SJT.
*zákaz _podnikání_
Pouze říkám, jak by to vypadalo ve Švýcarsku, ale tam komerční veřejná doprava (ani kolejová ani autobusová) neexistuje (až na turistické vlaky). Komerční jízdné se platí na dálkových trasách (IC), kde mají ale státem chráněný monopol SBB.
Tady nejsou kraje schopné domluvit se s MD, protože z Prahy do Lovosic není úplný hodinový takt.
A taky nejsme Švýcarsko, kde mají všude* elektrickou trakci, takže by se hodilo zadrátovat+zdvojkolejnit trať Všetaty – Praha, kam by se mohly přesměrovat osobáky od Litoměřic (Ústí) formou zrychlených vlaků.
* 99,9 %???
Z hlavy znám jen Furka Dampfbahn.
Etzwilen – Ramsen a dál do Německa. Je tam jen nákladní doprava, i když jsem v nějakých SBB materiálech četl, že by tam chtěli obce i osobku a z toho pak vyplývala elektrizace.
Mimochodem Bus Line 8:
https://www.rome2rio.com/map/B%C3%BCren-an-der-Aare-Bahnhof/Solothurn
7:15 Büren an der Aare, Bahnhof
7:40 Solothurn, Hauptbahnhof
Bez pvoinnosti přesedat v Lengnau a to jede kolem kolejí a 2x za hodinu. Takže akorát tak mokré šotosny o železniční povinnosti a rozdupání báboviček.
Srovnáváte dálkovou dopravy s lokální dopravou v závazku.
Ano ve Švýcarsku jezdí na mnoha místech autobus vedle kolejí, tento konkrétně má po cestě 15 zastávek. Co jste tím chtěl říct? Já jen říkám, že v dálkové dopravě by to vylo vyřešeno půlhodinovým taktem vlaku z Lovosic a návaznou dopravou (autobus či vlak či obojí) do Litoměřic.
Aaaa zase se český šotoušek ohání Švajcem.
Shit line se přepočítal 🙂 I když s druhým nejhorším dopravcem v zemi v podobě ČSAD CS si nijak zvlášť místní nepomohli, to bych už fakt asi raději jezdil vlakem, než s tímto dopravcem a jeho katastrofálními řidiči.
lidem již více vyplatí cestovat do hlavního města vlakem,
… tak v čem je problém? Bude v tom dotovaném autobuse vůbec záchod?
A stahovací okno?
a stoleček a možnost popíjet lahváče
A na zastávce… plechová huba!
Problém je přestup a absolutně nulová spolehlivost národního dopravce České dráhy, akciové společnosti. Pár minut na přestup, obligátní zpoždění a pak čekání na další vlak do Prahy 2 hodiny …Prostě absolutně nepoužitelné pro normálního člověka, co někde potřebuje být včas
V Lovosicích se vždy čeká, už hodně dlouho se mi nestalo že by mi tam vlak ujel.
Tak ono jde jet do Prahy vlakem u z Liberce, problém je jen v tom, jako tady, že ne přímo a trvá to tak nějak dýl a stojí víc.
Jenže Praha- Liberec má aktuálně busem smysl, takže není potřeba žlutého ani zeleného objednávat a už vůbec ne jim platit.
Koženková lavice na hajání po šotu?
„Kvůli tomuto skokovému navýšení ceny se tak lidem již více vyplatí cestovat do hlavního města vlakem, a to z obou litoměřických nádraží…“
Takhle podané to zní šíleně. Přesunout cestující z autobusů do vlaků je snad žádoucí, nebo ne?
Ale je mi jasné, že jde i o ty zastávky mezi (nebo alespoň doufám, že to tak je).
Z Vodochod vlakem? I do Litoměřic? To fakt ne.
Primárně je žádoucí dostat je z aut. Uhlíková stopa autobusu je o dost lepší.
Výborná práce 🙂
Dobrá taktika. Zdá se, že jim to vyšlo.
Busline sice donutil kraje dotovat linku Litoměřice – Praha. Pokud však doufal, že dopravcem bude on, tak se přepočítat.
Nevyšlo. BusLine to jezdit nebude. Zejména v Ústeckém kraji mají s touhle firmou dostatek zkušeností, aby jim nějaký výkon zasmluvnili:-)
Aha, díky.
A ty zkušenosti napíšou korektně do zadání výběrka? 🙂 velké smluvní pokuty, bankovní garance?
Zákon umožňuje zadat výkon napřímo.
Ten rozsah je takový, že na to soutěž být nemusí. A ač jsem velmi pro soutěže, naprosto chápu, že tady nebude. Autobusového škůdce bylo už dost.
Tak jako souhlas, ale nahradit nejhoršího dopravce (Bus line) druhým nejhorším a suverénně cestujícími nejméně oblíbeným ČSAD SC taky není nic moc, být pochopitelně asi lepší, než bus line …
Pokud dříve neplnil smluvní závazky, tak může být z VŘ vyřazen.
Jaký je důvod provozovat paralelně k vysokokapacitní a v této trase i rychlé vlakové dopravě i autobus? Vlak nikdy nebyl tak nacpaný, aby nepojmul navíc lidi z jednoho busu. Jestli je pro někoho i jeden přestup problém (navíc nově v Lovosicích obvykle už jen přes nástupiště bez nutnosti jít do podchodu), tak už nevím…
Bus (550909) jede úplně jinudy: https://mapy.cz/s/kesecunome
Druhá linka (550908) vynechává Vodochody a jede do Prahy přímo z exitu 35.
Nutno dodat, že BusLine s tou cenou za 62 km přestřelil. Jako by si byl jistý, že konkurence tam jezdit nemůže.
Pak taky záleží, kdo kam v Praze jede, jestli do Holešovic, tak to má o dost kratší tím autobusem, jestli do okolí Hlavního, tak je to jisté…
Terezín, Doksany, z těch větších obcí.
Jel jste někdy z Litoměřic do Prahy vlakem?
Ano, jezdím pravidelně několikrát týdně.
Problém je nespolehlivost. Dost často pripoje ujizdi, až se naučí cd jezdit včas a 10 minut na přestup nebudou každý den nervy, jestli to vyjde, tak potom ok
Mohli trať elektrifikovat a zavést přímé spoje.
DÚK tarifem až do Prahy?😁
To by se musel PID pokrýt i v Ústí nad Labem.