Ústecký a Středočeský kraj řeší společnou linku Litoměřice – Praha. Zdražení na 185 Kč odrazuje cestující

Autobusy společnosti BusLine. Foto: BusLineAutobusy společnosti BusLine. Foto: BusLine

K závaznému rozhodnutí ještě nedošlo, oba kraje spolu ale jednají. BusLine zdražil na počátku března.

102 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Presnetak

Tuto bus linku jezdím léta. A poslední cca dva roky (po covidu) se totálně propadla ve všem – spolehlivost dle jízdního řádu, diskomfort busů, arogance řidičů…A vydírací příplatek za “rezervaci” je už jen ironickým výsměchem všem zákazníkům. Čím dříve odejde tato firma, tím lépe.

rastr

Za ty prachy si ten bus strčte někam. Raději pojedu takovou trasu mým starým Dokerem z roku 2007 se spotřebou nafty 4,5l/100 km. Dostanu se přesně z bodu A do bodu B, časově uspořím nejmíň půl hodiny, vyjde mě to na zhruba na stejně peněz a ještě budu mít jistotu, že mi žádní haranti za mnou nebudou lomcovat sedadlem, důchodkyně přede mnou hlasitě probírat novej leták z Kauflandu a frajírek vedle mě s roztaženými nohy mě nevytlačovat až do uličky. A pak mají lidi jezdit veřejnou dopravou. Šašci.

rzc

Ja jako litomericak co pracuje v Praze, trasa namesti LTM-Praha 2 Karlak. Door-to-door: auto 50 minut, bus-metro-tram 1h30m, bus-vlak(bohusovice)-metro-tram 1:45 minut, vlak(horni n.)-vlak(lovosice)-metro-tram. A ted si vyber!

rzc

*Posledni moznost je casove 2h kvuli presunu na horni nadrazi.
**U trasy primeho busu me demotivuje cenu, u 3 a 4 riziko, ze nestihnu prestup

Max Wiesner

Chtělo by to konečně vlakovou linku Praha-Litoměřice s konečnou stanicí třeba v Teplicích. Přilákalo by to spoustu lidí z Litoměřic protože by se jednalo o přímý spoj. Zdražení jízdenky autobusem mě také ovlivnilo nebyl jsem z toho zrovna nadšený jelikož autobus bylo : levnější než vlak, čistější, rychlejší, tišší.

Jiříkovák

Proč BusLine ještě existuje? Dřív ČSAD SEMILY, ČSAD JABLONEC n.Nisou = kéž by ČSAD LIBEREC (krajský dopravce IDOL) jednou a provždy sežral celý BusLine pod sebe. ČSAD LIBEREC by měli více autobusů nových i starších kdyby sežraly BusLine a ty autobusy by využívali jen pro Liberecký kraj+ přesahy+ zdarma by měli MHD Česká Lípa, Turnov. Dříve BusLine hodně lezl do zadku DPMLJ. Nyní bych udělal monopol ČSAD LIBEREC(S MHD/MAD) + DPMLJ(TRAM/BUS). Sviták by měl konat a ČSAD LIBEREC+ BusLine spojit a následně zkrajštit. ČSAD Česká Lípa též

Josef Trögl

Litoměřice-Praha Holešovice s BusLine dnes 1:10 za 185 Kč, navíc staví na Vychovatelně.
Litoměřice-Praha Holešovice přes Lovosice s ČD 1:17 za nějakých 139 i méně, navíc staví na Podbabě a na hlavním nádraží.
Litoměřice město-Praha přes Všetaty s kombinací Regiojet+ČD za 1:19 a 137 Kč, navíc staví v Čakovicích a Vysočanech.
Vlak z toho nevychází tak špatně, aby ho lidi nepoužívali. Jako problém se může jevit přestup (ale např. IDOS už umí i vypočítat pravděpodobnost ztráty přípoje) a pak samozřejmě fakt, že autobus obslouží i Terezín, Doksany a další obce na trase.

Rozpadlý Ikarus

Jenže humusním rychlíkem. Při pravidelném dojíždění (naprostá většina) je prostě přestup mimořádně otravný.

V ročním součtu i těch 7 minut sebere strašně moc času. Pokud pojedu na šot, tak mi je těch 7 minut ukradených. Pokud pojedu do práce nebo do školy…

Antonín

A když Vám autobus zůstane viset na dálnici před prahou – což je často denně, tak to je víc než 7 minut, vlak mívá sice také sekeru ale linka R20 ji nemívá větší než 10 minut.

Josef Trögl

Záleží, jak se čas využije. Já nejezdím dálkovými autobusy mj. (kromě svého šotoušství) i proto, že v autobuse nemůžu pracovat na notebooku, nijak pohodlně ho tam neotevřu. Delší cesta vlakem je pro mě jako pojízdná kancelář. 7 minut je úplně zanedbatelných.
Souhlasím, že rychlíková linka Labe nejezdí nejlepšími vozy, i když ta Bee jsou pořád to lepší, co se objevuje na rychlíkových trasách. Výraznou obměnu vozového parku by to chtělo jako sůl.

Jarda

nebo mít vlak bez přestupu, nasadit novýho vectrona do čela rychliku a je po problemu 😉 a vesnice kde není vlak by jezdil bus, „vesnic“ kde není vlak je kotel, tak by mohl jezdit právě trasu těch obcí, kde nemají vlak a svážet to do prahy, nemusel by vůbec jezdit do měst, které obslouží vlak.

Jiří Kocurek

Jakože by ten spoj z Terezína nedojel do Litoměřic, aby nebyly návaznosti?

Flixx

Krušnohory nechat zastavovat v Lovo nebo v Bohušovicích s garantovaným přestupem a je po problému.

Josef Trögl

Spíš posílit linku R20(?) Praha-Děčín na hodinový takt. A nasadit něco slušnějšího.

Josef Trögl

Co je to „garantovaný přestup“?
Kde se vezme kapacita? A zastavíte i EC, které jedou v taktu s Krušnohory?
Pásmování na expresy a rychlíky je až na okrajové části dne jediné rozumné řešení, jak zajistit přípoje v Lovosicích i obsluhu Podkrušnohoří.
Spíše by stálo za úvahu posílit linku R20(?) Labe na hodinový takt po celý den. Vlaky už teď jezdí se sedmi vozy, ve špičce i více. Hodinový takt Litoměřice-Lovosice už existuje.
Do Prahy vlakem je to navíc rychlejší přes Všetaty.

oce

Zdánlivě. Musíte dojít pěšky na nádraží Litoměřice město a to máte půlhodinu navíc. Bus MHD neřeším, to je časově totéž.

MartinS.

Ten autobus jede v Litoměřicích z autobusového nádraží, tedy 50 m od zastávky Litoměřice – město, takže výchozí bod vlaku přes Všetaty je stejný jako u autobusu.

Oce

BUS MHD je nepoužitelný. Nejede kdy potřebujete a než objede město se všemi zastávkami… jste tam pěšky ze všech sídlišť dřív.

Marcel Štancl

Drátování Všetaty – Praha je potřeba jak sůl nebo Pantera na baterky.

Josef Trögl

V Litoměřicích nebydlím, takže nemám zkušenost. Má zkušenost jen s výstavištěm, kam je to od zastávky kousek.

oce

Jenže to budou řvát i kralupští že chtějí aby jim zastavovaly Krušnohory. A bude z toho courák vyšší kvality…

Josef Trögl

Tak nějak. Krušnohory i EC časem ještě urychlit (po skončení současných výluk, po modernizaci Kralup a po zavedení ETCS a tím i rychlostního profilu v150). Díky tomu vzniknou nové zajímavé přípoje v Praze.

Ivan_pha

Kde máte na EC a Krušnohorech vozy s v150? Jezdí klasiky, dlouho budou a ty to rozhodně neumí.

Josef Trögl

Interjet neumí v150? A za pár let ComfortJety? V150 není klopidlo.

Sch

Ab to nedopadlo jako u Varnsdorfu, že se objedná linka v zakázce a té komerční pak úřad sebere koncesi, aby ji nekonkuroval.

Švarc

No já myslím, že linka Buslinu za tu cenu nemůže konkurovat nikomu, dál si říkám, že kdyby to bylo takový rito, tak po tom drastickém zdrazení, by po tom nějaký soukromý dopravce skočil a zatím se tak nestalo.

Marcel Štancl

Tomu bych se vůbec nedivil.

Jiří Kocurek

A já bych se Vám vůbec nedivil, P+R Letňany, Metro jezdí pořád.

Středohor

v 7:00 už je to parkoviště plné

DOPRAVAK01

Pamatuji si na tehdejší článek, kde se řešilo, že se jedná o vydírání dopravcem, který účelově zvýšil, aby se jeho linka dostala do závazku. A co tu není? O pár měsíců později se uvažuje o integraci. Na to, jak se krajští úřednicí bijí do prsou, jak šetří veřejné finance je tohle opravdu výsměch. Obsluha vlaky je dostatečná a případně lze vytvořit krátkou spojku busem na další přímé vlaky. Pak se nedivme, že veřejná doprava zdražuje, když tahle úřednicko-dopravcovská mafie ruinuje naše společné finance! Dopravce se nažere, úředník si udělá na zdejších stránkách PR, jak udělal lidem dobře …. Win-Win

Rozpadlý Ikarus

Obsluha Litoměřic a obcí po trase vlakem opravdu není dostatečná a reálně ani není možná tak, aby to byla alternativa autu.

Šotoultras mají cíl úplně jinde a to se poněkud neslučuje se zájmy obyvatel po trase.

Kuba2

Takže jediná přípustná doprava je přímý spoj odevšad všude?

Jiří Kocurek

To tady nikdo netvrdí, nepodsouvejte.

Pampeliška

Tak ono nejde jen o Litoměřice. Jde o dalších asi 10 obcí. Součtem se možná na počet obyvatel Liťáku dostaneme.

Jarda

Co takhle vlak? Duální lokomotivy už existují a také je v plánu zbytek zatrolejovat, takže v budoucnu ještě jednodušší. 😉 A mohla by to být alternativní trasa treba až do ústí nebo Děčína bez prestupu. 😉

Rozpadlý Ikarus

A ta “duální lokomotiva” si zhmotní hodinový takt a kapacitu z Prahy do Litoměřic?

Do Straškova nebo Doksan bude fungovat teleport?

Leinad

Z Doksan může bus do Litoměřic na přestup.
Jo takt je zajímavější, ten může zhmotnit objednaný vlak nebo objednaný bus

Rozpadlý Ikarus

Aby.to náhodou trvalo proti autu dvojnásobek? 😆

A takový nový krásný vlak Litoměřice Praha vezme dopravní kapacitu kde? A ty násobky na dotacích budou odkud? Nestačí odpověď “zdroje jsou” 😛

Jiří Kocurek

Kde vezme kapacitu? Inu Správa by musela něco udělat s tratí 070 z Prahy do Všetat a jenom pověsit trolej nestačí.
Řešení problému jménem BusLine je potřeba nejlépe do měsice. Tohle není řešení ani pro ten příští rok: https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-chysta-modernizaci-trati-do-cakovic-ma-byt-pripravena-na-elektrizaci-144837/

Rozpadlý Ikarus

Jsou tisíckrát potřebnější investice než zrovna Všetaty. To byla spíš řečnická otázka…

Jiří Kocurek

Proboha naco? Vždyť je to 15 km opačným směrem než je Praha a pak se vracet zpátky.

To už je logičtější jet do Roudnice, přs kterou to bude „jenom“ o 24 minut delší cesta než přímý autobus.

Rozpadlý Ikarus

24 minut x tam a zpátky x zhruba 200 dnů v roce a to máme hned přes 150 hodin ročně navíc ztrátu při dojíždění. To ale šotoonanistům nevysvětlíte…

Caracas

Děláte si z nás legraci, nebo jste si nevzal léky?

Jarda

to tady můžete vyjmenovat všechny vesnice kde není vlak, bus by mohl projíždět pravě jen tyto „vesnice“ kde není vlak a svážet to rovnou do prahy, nemusel by zajíždět do měst, kde by byla obsluha zajištěna vlakem.

Jiří Kocurek

Takže to máme přímé vlaky Velvary-Praha*, Lužec-Praha*, Vodochody-Praha, Terezín-Praha. Vejde se na tu trať ještě nějaké to IC/EC?

*) vyžadovány v jiných diskuzích po údajném švýcarském vzoru, kde by zaručeně jezdily. Smysl dává jenom ten osobák protažený do Velvar, který by jinak končil v Kralupech.

Alibaba

Na EC/IC je potřeba VRT, kam se přesunou i R.

Středohor

to napadne Vás. Ale ne zastupitele.

Rozpadlý Ikarus

Naprosto v pořádku. Odstranit buzlajn a pořádné spojení nejlépe zájezdovým busem, pokud nejde zajistit spojení okresního města přímým spojem.

Občan

Tak to už bude konečně super. Bude to jezdit v Pidu a bude to jezdit přes všechny zastávky do Prahy, tak to tam třeba i do dvou hodin z Ltm dojedete. To bude nával cestujících. Nehledě na to, že tam asi budou jezdit autobusy které jezdí v Pidu. Takže nízkopodlažní, sedačkama naproti sobě, bez pasů a všude “ mastné tyče“👏

Tazatel

No ČSAD Střední Čechy nemá nic lepšího než Crossway, takže asi nebudete daleko od pravdy 😀

Aaabbb

Upřímně nerozumím tomu, proč na této trase, kde je časté a rychlé vlakové spojení (byť s 1 přestupem), by měly kraje dotovat ještě autobus….

Kubrt

Ten bus neobsluhuje jen Litoměřice, jezdí po 608.

Kuba2

Tam jsou opravdu samé metropole, které bezpodmínečně potřebují přímé spojení s Prahou.

Josef Trögl

Terezín např. není zrovna díra a další podobně.

Olcit

Já bych to nechal na rozhodnutí krajských politiků.

Uvidíme kolik linek budou jednotlivé kraje ochotny a zejména kolik budou schopny dotovat, až nastane pořádek ve financích = až na kraje někdy bude převedeno těch cca 70% až 80% kolejových tratí ze sítě SŽDC

milan

železniční tratě rozhodně nemůžou být převedeny z vlatnictví státu, a potažmo správy jeho organizace Správa železnic, která se již několik let nejmenuje Správa železniční dorpavní cesty (se zkratkou SŽDC), protože význam železnice je v její tzv. síťovosti, a to nikoliv pro dopravvu osob, ale zejména nákladu, který je záhodno přepravovat na velké vzdálenosti právě touto ekologickou dopravou než po silnici!

Jiří Kocurek

Litoměřice-Terezín-Doksany-Vodochody-Praha jede vlak?

Jiří Kocurek

A podotýkám, že Praha-Mělník taky jezdí autobus a taky jede jinudy (Ďáblice, Líbeznice) než vedou koleje.

IDS není od toho, aby honil lidi do vlaku, IDS je od toho, aby obsluhoval území a obce. A to včetně těch, které ve vlakovém jízdním řádu nejsou, ale existovaly už dávno před ním. Pro Prahu to platí taky.

David

Ve Švýcarsku by takováto linka nikdy nedostala povolení, ani v komerční dopravě. Ten autobus by jel maximálně do Lovosic s garantovaným přestupem na vlak, který by odtamtud jezdil v půlhodinovém intervalu.

Jiří Kocurek

Naco vylepšovat železnici, když stačí rychlejší autobus zakázat a lidem napálit povinně přestup.

Leinad

Od Švýcarska je kdeco se učit, ale zákaz podání bych nebral.
Objednaný vlak + svozový bus jenom na nádraží beru, ale kdo chce jezdit komerci ať jezdí. A kdyby komerce chtěla, ať si uznává SJT.

Leinad

*zákaz _podnikání_

David

Pouze říkám, jak by to vypadalo ve Švýcarsku, ale tam komerční veřejná doprava (ani kolejová ani autobusová) neexistuje (až na turistické vlaky). Komerční jízdné se platí na dálkových trasách (IC), kde mají ale státem chráněný monopol SBB.

Alibaba

Tady nejsou kraje schopné domluvit se s MD, protože z Prahy do Lovosic není úplný hodinový takt.
A taky nejsme Švýcarsko, kde mají všude* elektrickou trakci, takže by se hodilo zadrátovat+zdvojkolejnit trať Všetaty – Praha, kam by se mohly přesměrovat osobáky od Litoměřic (Ústí) formou zrychlených vlaků.

* 99,9 %???

Jiří Kocurek

Z hlavy znám jen Furka Dampfbahn.

Alibaba

Etzwilen – Ramsen a dál do Německa. Je tam jen nákladní doprava, i když jsem v nějakých SBB materiálech četl, že by tam chtěli obce i osobku a z toho pak vyplývala elektrizace.

Jiří Kocurek

Mimochodem Bus Line 8:
https://www.rome2rio.com/map/B%C3%BCren-an-der-Aare-Bahnhof/Solothurn

7:15 Büren an der Aare, Bahnhof
7:40 Solothurn, Hauptbahnhof

Bez pvoinnosti přesedat v Lengnau a to jede kolem kolejí a 2x za hodinu. Takže akorát tak mokré šotosny o železniční povinnosti a rozdupání báboviček.

David

Srovnáváte dálkovou dopravy s lokální dopravou v závazku.
Ano ve Švýcarsku jezdí na mnoha místech autobus vedle kolejí, tento konkrétně má po cestě 15 zastávek. Co jste tím chtěl říct? Já jen říkám, že v dálkové dopravě by to vylo vyřešeno půlhodinovým taktem vlaku z Lovosic a návaznou dopravou (autobus či vlak či obojí) do Litoměřic.

Rozpadlý Ikarus

Aaaa zase se český šotoušek ohání Švajcem.

Petr

Shit line se přepočítal 🙂 I když s druhým nejhorším dopravcem v zemi v podobě ČSAD CS si nijak zvlášť místní nepomohli, to bych už fakt asi raději jezdil vlakem, než s tímto dopravcem a jeho katastrofálními řidiči.

ABC

lidem již více vyplatí cestovat do hlavního města vlakem,

… tak v čem je problém? Bude v tom dotovaném autobuse vůbec záchod?

Jiří Kocurek

A stahovací okno?

ABC

a stoleček a možnost popíjet lahváče

Jiří Kocurek

A na zastávce… plechová huba!

Petr

Problém je přestup a absolutně nulová spolehlivost národního dopravce České dráhy, akciové společnosti. Pár minut na přestup, obligátní zpoždění a pak čekání na další vlak do Prahy 2 hodiny …Prostě absolutně nepoužitelné pro normálního člověka, co někde potřebuje být včas

Anonym

V Lovosicích se vždy čeká, už hodně dlouho se mi nestalo že by mi tam vlak ujel.

Gajda

Tak ono jde jet do Prahy vlakem u z Liberce, problém je jen v tom, jako tady, že ne přímo a trvá to tak nějak dýl a stojí víc.

Leinad

Jenže Praha- Liberec má aktuálně busem smysl, takže není potřeba žlutého ani zeleného objednávat a už vůbec ne jim platit.

Rozpadlý Ikarus

Koženková lavice na hajání po šotu?

Lkprak

„Kvůli tomuto skokovému navýšení ceny se tak lidem již více vyplatí cestovat do hlavního města vlakem, a to z obou litoměřických nádraží…“
Takhle podané to zní šíleně. Přesunout cestující z autobusů do vlaků je snad žádoucí, nebo ne?
Ale je mi jasné, že jde i o ty zastávky mezi (nebo alespoň doufám, že to tak je).

Jiří Kocurek

Z Vodochod vlakem? I do Litoměřic? To fakt ne.

Josef Trögl

Primárně je žádoucí dostat je z aut. Uhlíková stopa autobusu je o dost lepší.

FenyAMG

Výborná práce 🙂

Kernteriér

Dobrá taktika. Zdá se, že jim to vyšlo.

LiborV

Busline sice donutil kraje dotovat linku Litoměřice – Praha. Pokud však doufal, že dopravcem bude on, tak se přepočítat.

Kernteriér

Aha, díky.

Leinad

A ty zkušenosti napíšou korektně do zadání výběrka? 🙂 velké smluvní pokuty, bankovní garance?

Martin

Zákon umožňuje zadat výkon napřímo.

Petr

Tak jako souhlas, ale nahradit nejhoršího dopravce (Bus line) druhým nejhorším a suverénně cestujícími nejméně oblíbeným ČSAD SC taky není nic moc, být pochopitelně asi lepší, než bus line …

Josef Trögl

Pokud dříve neplnil smluvní závazky, tak může být z VŘ vyřazen.

Anonym

Jaký je důvod provozovat paralelně k vysokokapacitní a v této trase i rychlé vlakové dopravě i autobus? Vlak nikdy nebyl tak nacpaný, aby nepojmul navíc lidi z jednoho busu. Jestli je pro někoho i jeden přestup problém (navíc nově v Lovosicích obvykle už jen přes nástupiště bez nutnosti jít do podchodu), tak už nevím…

Jiří Kocurek

Bus (550909) jede úplně jinudy: https://mapy.cz/s/kesecunome
Druhá linka (550908) vynechává Vodochody a jede do Prahy přímo z exitu 35.
Nutno dodat, že BusLine s tou cenou za 62 km přestřelil. Jako by si byl jistý, že konkurence tam jezdit nemůže.

Jiří Kocurek

Pak taky záleží, kdo kam v Praze jede, jestli do Holešovic, tak to má o dost kratší tím autobusem, jestli do okolí Hlavního, tak je to jisté…

Kubrt

Terezín, Doksany, z těch větších obcí.

František Plášek

Jel jste někdy z Litoměřic do Prahy vlakem?

Anonym

Ano, jezdím pravidelně několikrát týdně.

Petr

Problém je nespolehlivost. Dost často pripoje ujizdi, až se naučí cd jezdit včas a 10 minut na přestup nebudou každý den nervy, jestli to vyjde, tak potom ok

Jaroušek

Mohli trať elektrifikovat a zavést přímé spoje.

Kolman

DÚK tarifem až do Prahy?😁

Jaroušek

To by se musel PID pokrýt i v Ústí nad Labem.