Ústavní soud zamítl návrh na zrušení části zákona, který urychluje klíčové stavby
Geotechnický průzkum v koridoru budoucí středočeské D3. Pramen: ŘSD
Vlastníci musejí na svých pozemcích umožnit měření a průzkumné práce, a to ještě před zahájením řízení o umístění nebo povolení liniové stavby.
S jedním ovšem s těmi stěžovateli souhlasím. Ty dotčené stavby by měly být definovány obecně, nejraději jako všechny dálnice a silnice první třídy. Méně důležitá dálnice u nás v podstatě neexistuje:-) A jak sám soud konstatuje, tato ostřejší právní úprava je pořád mírnější, než v Německu, se kterým se pořád všichni chtějí srovnávat.
Zajímalo by mě srovnání s Polskem.
v Polsku je to násobně tvrdší než u nás dokonce tvrdší než v Německu …
Nejsem si jist, protože zde několik článků na tomto webu popisovalo třeba rychlost výstavby jejich dálnic.
Volejte sláva a tři dny se radujte!
Sláva, sláva, sláva
Volejte sláva a pět dnů se radujte! 😁
A není to málo?
Snad se to hýbne. Ale taky by projektant měl mít zodpovědnost za dodanou dokumentaci. Přidal bych kontrolu MD na investora – aby stavbu nešidili a stát potom přes správce neplatil opravky.
Ta kontrola už tu dávno je, prostřednictvím SFDI.
Zajímavé je, že došlo k změně soudce zpravodaje, takže to nebylo úplně jednomyslné rozhodnutí. Znamená to, že původní zpravodaj JUDr. Uhlíř navrhoval některé části zákona zrušit, ale nezískal proto podporu většiny, a proto rozhodnutí soudu napsal prof. Filip.
nicim nepodlozena spekulace.
To je podložené věcí, které se říká zákon o ústavním soudu. To je totiž, jak se postupuje. Spis je přidělen soudci zpravodaji, ten připraví navrh rozhodnutí pro plénum. Pokud získá potřebnou většinu, tak napíše odůvodnění a nález je zveřejněn. Pokud ale kolegy nepřesvědčí, tak plénum zvolí jiného zpravodaje (logicky, protože nemůže původní soudce odůvodňovat rozhodnutí, se kterým nesouhlasí) z řad těch, kteří hlasovali proti a ten sepíše většinový názor.
Někteří vědí o fungování ÚS kulový s přehazkou, ale mínusy vám dávají jak na běžícím pásu…
Nejednomyslnost je znak fungující demokracie. Jednomyslné rozdnutí jsou vždy podezřelá, taky proto jich je v totalitách tolik. Vždy je vhodné naslouchat i jiným názorům. S tím má i dnes spostu lidí problém a hned člověka škatulkuje jako nevzdělance, polulistu, apod…
No sám jsem zvědav, jaké kdo sepíše disidentní stanovisko.. i když sepsáno být nemusí…
Bez provedení průzkumných a měření nelze připravit podklady pro jakoukoliv stavbu. Ve svém důsledku by jakékoliv omezení těchto činností způsobilo nevratnou škodu ve smyslu nedostatečné přípravy a výběru nespravne varianty stavby.
Přesně tak a na nedostatečné dokumentaci a formálních chybách se pak pasou různí ničemové a paraziti systému. Takhle se alespoň garantuje dobrá příprava. I když záleží zejména na úředníkovi, jeho odpovědnosti a zkušenostech.
No jistě, opět promluvila dobře vypěstovaná nenávist vůči čemukoli, co zavání ochranou životního prostředí a snahou o dodržování zákonů, notabene když v tomto ohledu nefunkční stát suplují neziskové organizace. Ti „ničemové“ a „paraziti“ jsou jediní, kdo mají odvahu poukazovat na skutečnost, že ten, kdo nejvíc a nejčastěji porušuje zákony, jsou orgány státu a samospráv. Ti „ničemové“ a „paraziti“ vyhrávají jeden soudní spor za druhým, takže se zákony musí ohnout tak, aby tu diletantskou, úplatnou a línou sebranku ve státní správě a samosprávách nebylo možno za jejich porušování postihovat. Vrána vráně oči nevyklove. Plně souhlasím se stanoviskem dr. Seitlové a dalších… Číst vice »
Jsou to obyčejní ekoteroristi, kteří akorát tak chtějí zdržovat stavbu, ideálně takovou, která je na druhé půlce republiky, jich se vůbec nedotkne a místní s ní souhlasí, a léta na ni čekají.
Změna legislativy je ta správná cesta, jinak díky těmto ničemům, kteří si myslí, že jedna žabička je důležitější, jak kvalita života lidí, trošku zastřihnout křídla.
Vždycky by se na to mělo koukat i z pohledu, jak se dotyčná stavba dotkne místních, zda s souhlasí, atd…
LMAO „…místní s ní souhlasí, a léta na ni čekají.“ To má být jako argument pro to, aby se před stavbou a při ní porušovaly zákony? Kdyby ty „ekoteroristy“ někdo vnímal např. při přípravě stavby D8, k sesuvu u lomu Dobkovičky vůbec nemuselo dojít. Ti „ekoteroristi“ spolu s geology prosazovali tunel Kubačka, který se státně-korporativní mafii zdál moc pracný a drahý. Teď už ztráty ze zdržení zahájení provozu a vícenáklady na řešení následků sesuvu překročily to, co by byl stál tunel. Kdykoli spor mezi státně-korporativní mafií a „ekoteroristy“ dospěje k soudu, stát ten soud prohrává. Proto je nutno zákony ohnout… Číst vice »
Co se formálních chyb týká, tak s tím majitel pozemku neudělá vůbec nic, ani kdyby ho věšeli. To je věcí úředníků.
Co je to „formální chyba“?. Na co máme správní soudy?
A proto úředník potřebuje právo lozit na soukromý pozemek bez povolení majitele, ještě než řízení začne
Možnost normálně se s majitele domluvit, to úřad nepřipustí, úřad potřebuje dávat rozkazy.
Problém je, že s majiteli kolikrát rozumná řeč není.
Což ovšem není a nemůže být relevantním důvodem pro ořezání práv všech ostatních.
Amen.
Problém je že stejné to kolikrát býva i s úředníkem…
I úředník je člověk a něčeho majitel
Já myslím, že vy budete zrovna člověk, se kterým se jen tak někdo nedomluví 😀
Berete jako normální domluvu několikrát opakované „NE“?
No to záleží pokud k Vám protistrana příjde s na „jednání“ s tím že: “ máme jednu variantu, jiná možná není, protože se to nikdy tak nedělalo, a tak si vyberte“
tak ano pakovane ne je tou jedinou a správnou odpovědí…
Tak se pak nedivte, že nastupují trošku tvrdší řešení.
Zájem menšiny musí ustoupit zájmům většiny.
No nedivte se no, úředníci nejsou většina…
A automobilisti v čechách taky nejsou většina, takže je to spíše tak že většina ustupuje menšině, víte?? ale to si kolečkáři nikdy nepřipustí…
Tak to není, od kdy je nějaké hnutí Děti Země většina?
A ono, že to je primárně pro motoristy neznamená, že to nepomůže i ostatním, např. Obchvat – primárně je pro motoristy, ale druhým efektem je, že svede dopravu, a uleví občanům města (i těm, co nejezdí).
Takže ne, je to tak: Zájem menšiny, musí ustoupit zájmům většiny.
Tak ono by stačilo aby motoristů ubylo (např zvýšením daní za auta, zrušení odpustu dph atd..) a tyto problémy by se nemusely řešit a stát by ušetřil za udržbu silnic pro menšinu… A mohl by to dát většině, jako například snížením daní (nepřímých)
Opravdu nevim kde se vzalo to, že cestovat autem je moje ustavní právo ,ale, proberte se, tak to není…
Vyborne! Jinak se proste v Ceske republice nikam nepohneme!
Souhlas, ale pokud tady bude „ministr dopravy“, pro kterého je strop ďábelské tempo výstavby dálnic rychlostí 40 – 50 km za rok, tak se pohneme přesně kam?
https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Az-200-km-novych-dalnic,-priprava-vysokorychlostni?returl=/Media/Media-a-tiskove-zpravy
Mimochodem, v tomto okamžiku je dle letáků ŘSD plán na zahájení výstavby 123,5 km dálnic v roce 2023. Což bych bral jako optimální.
Ale schválně, kolik z toho dojde k realizaci, když tam jsou takové „chuťovky“ jako 21,2 km D11 Trutnov – Polsko…?
Tak to zase opatrne! Timhle Vasim tempem bychom mohli mit dostavenou kompletne celou planovanou dalnicni sit za jedno volebni obdobi – co by nam potom dalsi ministri dopravy slibovali? 🙂
Obchvaty, přeložky a zkapacitnění stávajících „jedniček“ třeba 🙂 Nebo „středočeský okruh“. Furt by bylo co zlepšovat…
Třeba kvalitní údržbu toho již postaveného, případně zkapacitnění a zkvalitnění. Pořád by bylo i tak co dělat.
Ja si osobne myslim, ze k realizaci se dostane tak 30% techto projektu. Financovani vystavby take bohuzel nevypada vubec ruzove.
Ano, tempo je vylozene „dabelske“…..
Já myslím, že bychom měli mnoho zákonů změnit podle vzorů v zahraničí, kde fungují mnohem lépe a přestat se zabývat nacistickou potřebou vymezování se.