Úspěch Airbusu v Číně, čtyři dopravci si objednali téměř 300 letadel
Airbus A321neo v barvách China Southern Airlines. Foto: Airbus
Hodnota letounů je podle katalogových cen přes 37 miliard dolarů, při větších nákupech však aerolinky většinou dostávají výrazné slevy.
Asi bych to přeformuloval: Vedle modernějších a úspornějších motorů nabízí lepší aerodynamické vlastnosti, úspornější a modernější motory
Díky.
A úspěchy Magistraľnogo Camoľota 21. věku kdě? Neskačte na lživu zapadni propagandu! 😆
Doporučuji tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=v7kl5rGlhDk (kdyžtak si dejte anglické titulky, fungují ok)
A Comac nic? Čekal bych že státem vlastnění dopravci budou nakupovat domácí letadla, protože to dostanou rozkazem. Nebo se snad bavíme o té druhé (jediné správné) Číně, tj. Čínské Republice (bez toho „lidové“)?
Ať si o Číňanech myslíme cokoliv, ale jsou pragmatici. A hlavně, Airbus má v Číně jednu ze čtyř globálních montážních linek pro rodinu letadel A320. Takže asi tak, ty letadla si vyrobí sami…
Smontují sami… 🙂
Ok 😂 to je správnější
A třeba půjde i něco na export do ̶S̶S̶S̶R̶ Ruska.
Přesně to mě napadlo při čtení článku taky. 🙂 Ale pak mě napadlo další vysvětlení – třeba to Comac nestačí vyrábět tak rychle… A co vyrobí, tak vykoupí Rusové, protože ti se teď asi k Airbusům/Boeingům moc nedostanou… Tak si Číňané raději koupí Airbusy… Nebo by bylo také zajímavé srovnání, jakou ty Comacy mají spotřebu, třeba pak provoz těch Airbusů vyjde levněji…
.. a nebo si Rusove objednali ty Airbusy u Cinanu 😉
Comac C919 ještě nelétá, to jste si asi nevšiml. Je v poslední fázi certifikace, která doběhne snad letos. Ani Comac nelze vyvážet do Ruska protože je plný západních technologií, avionikou počínaje a motory konče. Fronta objednávek na ně už je docela dlouhá, hlavně z Číny. Přestože Čínu ovládají komunisti, tak tam vládne krutý trh a podle toho se aerolinky musí chovat a hledat ekonomcká řešení. Airbus je i ideologicky OK, finální montáž se dělá v Číně.