Úspěch Airbusu v Číně, čtyři dopravci si objednali téměř 300 letadel

Airbus A321neo v barvách China Southern Airlines. Foto: AirbusAirbus A321neo v barvách China Southern Airlines. Foto: Airbus

Hodnota letounů je podle katalogových cen přes 37 miliard dolarů, při větších nákupech však aerolinky většinou dostávají výrazné slevy.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Doktor Trychtýř

Asi bych to přeformuloval: Vedle modernějších a úspornějších motorů nabízí lepší aerodynamické vlastnosti, úspornější a modernější motory

Vojtěch Očadlý

Díky.

Ibragim z Bastru

A úspěchy Magistraľnogo Camoľota 21. věku kdě? Neskačte na lživu zapadni propagandu! 😆

Lukino

Doporučuji tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=v7kl5rGlhDk (kdyžtak si dejte anglické titulky, fungují ok)

Geralt

A Comac nic? Čekal bych že státem vlastnění dopravci budou nakupovat domácí letadla, protože to dostanou rozkazem. Nebo se snad bavíme o té druhé (jediné správné) Číně, tj. Čínské Republice (bez toho „lidové“)?

Apex

Ať si o Číňanech myslíme cokoliv, ale jsou pragmatici. A hlavně, Airbus má v Číně jednu ze čtyř globálních montážních linek pro rodinu letadel A320. Takže asi tak, ty letadla si vyrobí sami…

Y.K.

Smontují sami… 🙂

Apex

Ok 😂 to je správnější

Ala

A třeba půjde i něco na export do ̶S̶S̶S̶R̶ Ruska.

MaT

Přesně to mě napadlo při čtení článku taky. 🙂 Ale pak mě napadlo další vysvětlení – třeba to Comac nestačí vyrábět tak rychle… A co vyrobí, tak vykoupí Rusové, protože ti se teď asi k Airbusům/Boeingům moc nedostanou… Tak si Číňané raději koupí Airbusy… Nebo by bylo také zajímavé srovnání, jakou ty Comacy mají spotřebu, třeba pak provoz těch Airbusů vyjde levněji…

Blume

.. a nebo si Rusove objednali ty Airbusy u Cinanu 😉

Y.K.

Comac C919 ještě nelétá, to jste si asi nevšiml. Je v poslední fázi certifikace, která doběhne snad letos. Ani Comac nelze vyvážet do Ruska protože je plný západních technologií, avionikou počínaje a motory konče. Fronta objednávek na ně už je docela dlouhá, hlavně z Číny. Přestože Čínu ovládají komunisti, tak tam vládne krutý trh a podle toho se aerolinky musí chovat a hledat ekonomcká řešení. Airbus je i ideologicky OK, finální montáž se dělá v Číně.