Zprávy

Úředníci budou jezdit ve škodovkách, na Hyundai v obří zakázce zbylo 60 aut

Autem roku 2017 v ČR se stala Škoda Kodiaq. Foto: Škoda Auto
Autem roku 2017 v ČR se stala Škoda Kodiaq. Foto: Škoda Auto

Ministerstvo financí dokončilo jednu z největších soutěží na nákup nových aut. V soutěži na dodávku osobních aut pro deset ministerstev a jejich podřízené organizace vyhrála s velkou převahou Škoda Auto, jedinou zakázku získal Hyundai.

Vyplývá to ze kontraktů, které zveřejnilo ministerstvo financí v registru smluv. Jde o takzvané rámcové smlouvy, u každé ze sedmi smluv je stanovena maximální částka, kterou může stát vyčerpat. Platit budou dva roky. Celkem stát může odebrat auta až za 873 milionů korun bez DPH. Celkem má jít o více než 1200 aut.

Jde o vozy, která stát pořídí v takzvaném centrálním nákupu. Kupuje je pro celkem deset ministerstev a jeho podřízené organizace.

Škoda Auto vyhrála sedm z osmi částí soutěží, na Hyundai Motor Czech zbyla pouze zakázka v hodnotě 24 milionů korun na dodávku vozidel i30. Škoda úřadům dodá s výjimkou modelů Citigo a Rapid prakticky kompletní modelovou řadu.

Jsme velice rádi že značka Škoda uspěla v centrálním výběrovém řízení ministerstva financí, které tímto zajišťuje pořízení automobilů pro řadu ministerstev a dalších institucí. Naše vozy uspěly v konkurenci ostatních soutěžitelů díky výhodnému poměru ceny a užitné hodnoty vozu, zejména s ohledem na celkové provozní náklady poptávaných vozů,“ řekl mluvčí automobilky Vítězslav Pelc.

Ministerstvo financí zatím na svém profilu zadavatele nezveřejnilo, s kým dalším automobilka ještě soutěžila

Cena bez DPH se zdá na první pohled vysoká, protože je často vyšší, než za kolik auta nabízí. V ceně ale také další výbava na objednávku a hlavně předplacené servisní práce na pět let či 150 tisíc kilometrů. jejich hodnota se pohybuje mezi 60 – 90 tisíci korunami. Stát si objednal navíc do aut například GPS navigaci, parkovací senzory, u některých vozů také střešní nosiče nebo tažné zařízení či řetězy. Výrazně dražší servis nabídl Hyundai: ten si pětiletou péči o vozidla i30 nacenil na zhruba 120 tisíc korun.

Zajímavé je přitom i to, jak moc Škoda Auto zlevnila oproti ceníkovým cenám. Zatímco u Fabie je sleva minimální v řádu jednotek procent,  v případě modelu Kodiaq šla automobilka s cenou výrazně dolů: bez DPH začíná nejlevnější model vybavený v požadavcích státu na 667 tisíc korun, v případě státu ho nabídne za 557 tisíc i se servisem za 80 tisíc korun.

Přehled: jaká auta si stát objednal (ceny bez DPH včetně servisu na 5 let)

Část A, celkem 228 milionů Kč, 539 kusů
Škoda Fabia Combi, Ambition 1,0 TSI 70 kW 355 tisíc Kč
Škoda Octavia Ambition 1,6 TDI 85 kW 446 tisíc Kč
Škoda Octavia Combi Ambition 1,0 TSI 85 kW 403 tisíc Kč
Škoda Octavia CombiAmbition 1,6 TDI 85 450 tisíc Kč

Část B, 24,9 milionů Kč, 60 kusů
Hyundai i30 HB, benzín – 401 tisíc Kč
Hyundai i30 HB, nafta – 486 tisíc Kč

Část C, 113 milionů korun, 214 kusů

Škoda Octavia Ambition 1,0 TSI 85 kW 407 tisíc Kč
Škoda Octavia Ambition 1,6 TDI 85 kW 455 tisíc Kč

Část D, 104,3 milionů Kč, 142 vozidel

Škoda Octavia Ambition 2,0 TDI 110 kW 7-stupňová automatická převodovka 4×4 538 tisíc Kč
Škoda Kodiaq Ambition 2,0 TDI 110 kW 6-stup.mechanická převodovka 557 tisíc Kč
Škoda Octavia Ambition 2,0 TDI 110 kW 7-stupňová automatická převodovka 4×4, 542 tisíc Kč.

Část E, 131,5 milionů Kč, 183 kusů

Škoda Octavia Combi Ambition 1,0 TSI 85 kW 420 tisíc Kč
Škoda Octavia Combi Ambition 1,6 TDI 85 kW 471 tisíc Kč

Část F, 31,9 milionů Kč, 40 kusů
Škoda Superb Ambition, 1,4 TSI 110 kW 592 tisíc Kč
Škoda Superb Ambition 2,0 TDI 110 kW 6-stup.609 tisíc Kč

Část G, 109,5 milionů Kč, 87 kusů

Škoda Superb Ambition, 2,0 TSI 206 kW 6-stupňová automat, 4×4 657 tisíc Kč
Škoda Superb Ambition 2,0 TDI 140 kW 7-stupňová, 4×4 672 tisíc korun

Část H, 129,9 milionů Kč, 166 kusů

Škoda Octavia Combi Scout 1,8 TSI 132 kW, 4×4, automatická převodovka 554 tisíc Kč
Škoda Karoq Active 2,0 TDI 110 kW, 4×4, šestistupňová mechanická převodovka 543 tisíc Kč

35 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Jen škoda, že si nevzali Karoqa v 1.0 TSi s tříválcem, to by úředníci brzo hodili ze srázu, co jinýho taky s tříválcem, kterej tam Škodovka začala cpát.

  • Tak na téhle zakázce si zase musel někdo namastit kapsy. Proč kupovat hyundai, když můžu koupit o 1/3 dražší škodu ve stejné výbavě. Stát má hold dost peněz na rozdávání i pro lobbisty.

    • Chybí mi zde transparentnost centrální zakázky. Škodě někdo řekl ať trochu sníží, jinak to vyhraje hyundai a to by pak znamenalo, že někdo nedostane „odměnu“.

  • Proč nedopřát úředníkům nějákýho toho luxusu místo holým autům od škodovky ? Aspoň že mají takovýhle obchodníky co nekoukají na to co kupují že ?

    • No ono v efektu je přece jedno včem uředníci sedí a kolik to stojí jde o to kdo si na tom namastí kapsy a funkčnosti aut a pohodlí nikdo nepřemýšlí

  • skodovce a jejim vysavacum klesaji prodeje mezirocne o petinu prej a tak je schopna udelat pro vetsi zakazku fakt cokoliv, drzi ji ty flotilky sluzebni to jim pak skodovka da kazde ctvrte auto gratis, jinak v cechii je trh s autama malinkej a celklem nezajimavej tady lidi nemaji prachy na nova auta, prumerny vek auta je 14 let

  • škodovce klesají prodeje prej o pětinu meziročně a tak co vím je schopná udělat cokoliv pro větší zakázky, jinak trh v čechii je malej, držej je ty větší flotilky kde pak dají třeba každé 4. auto zdarma…

  • Nějak nerozumím tomu, proč potřebují úředníci na autě tažné zařízení ( možná na cestu s člunem do Chorvatska) a střešní nosiče, možná proto, že pokud by se jim nevešly nějaký dokumenty do notebooku, tak je mohou přepravovat ve střešním boxu v papírové podobě. A verze 4×4 souvisí pravděpodobně s tím střešním boxem, jen místo dokumentů tam nacpou lyže a jupííí na hory….

    • Jsme sice soukromá firma, ale prakticky všichni od středního vedení výš, co mají služební auto jako benefit a sami si ho můžou libovolně v rámci daných limitů nakonfigurovat, to mají taky, jediný rozdíl je v tom, že někdo má passata, někdo Q5 a někdo XC90. Takže mě nijak neuráží, pokud dobrý vyšší státní úředník dostane vybaveného kodiaka, navíc s pořádnou slevou.

      • Mě to teda uráží. Vaše soukromá firma si auta pořituje za své a musí si na ně vydělat. Předpokládám, že zaměstananci jsou zodpovědní za výsledky své práce a pokud by nepracovali pořádně, tak auto nedostanou (pokud je to jinak, je to věc majitele a ne moje, jako daňového poplatníka)
        Stát nic z toho nesplňuje. Hospodaří s deficitem a jeho úředníci nenesou žádnou zodpovědnost za svá špatná rozhodnutí. Takže ať si laskavě kupují pěkně vybavená SUV za své a ne za moje peníze

        • Víte, co vše patří do státní správy? Patrně ne, protože jinak byste toto nemohl napsat. Ale chápu, ono je snadné si plivnou na státní úřady a ani nevadí, že nic o tom nevím, že?

          • To je podstata problému. Stát si navymýšlí nesmyslné činnosti, najme spousty lidí bez reálné zodpovědnosti, kteří ty činnosti vykonávají a pak jim nakupuje auta u kterých nejde určit, jestli jsou k něčemu nutná nebo ne. To celé financuje na dluh.

            Další věc je, že takový centrální nákup smrdí nějakými vedlejšími zájmy jako chcíplá ryba. Parametry jsou skoro jistě napsané na míru jednomu dodavateli. Jednotlivé organizace mají svoje specifické požadavky a takový centrální nákup jim pak přidělí auta, na která bude polovina zaměstnanců nadávat. Ceny, které stát takhle vysoutěžil nejsou nic moc extra, když se podívám na poměr ceníkové a vysoutěžené ceny, tak jsme ve firmě koupili 3 dodávky výhodněji

            • Je vidět, že o tom skutečně nic nevíte. Jednak je tam tolik typů, protože všichni specifikovali své požadavky – co skutečně potřebují a z toho následně vyplynuly požadované skupiny vozidel. Na ty nesmyslné činnosti si třeba stěžujte i v Bruselu, protože hodně z nich je třeba řešit na jejich základě. Ono se snadno říká, že státní správa pučí, ale on někdo ty závazné věci z Bruselu také musí dělat. Níže jsem zmínil, že jsou to třeba i vozidla pro správy parků nebo ČIŽP – do terénu mají podle vás jezdit ve fabii? Hromadný centrální nákup je asi to nejlepší, co se dá udělat. Pokud máte lepší nápad, tak jim ho navrhněte. Stejně tak pokud víte o nějakých čachrech, tak je vaší povinností to oznámit a ne tady vypouštět nějaké nepodložené informace, že někde něco smrdí. A dávat zde za příklad nějaký nákup tří dodávek, o kterých nevíme vůbec nic – jaká je výbava, zda je v ceně servis, jak velká to jsou vozidla, jaký je motor, zda jste u toho dealera již v minulosti nakoupili a kolik vozidel… je opravdu hodně směrodatné. Navíc jde o zcela odlišné typy vozů.

    • To je vcelku jednoduché – existují třeba organizace, jako jsou správy parků, Česká inspekce životního prostředí atd., které tato auta potřebují. Ono stačí trochu přemýšlet – není státní zaměstnanec jako státní zaměstnanec. A navíc, což sice nevím, ale může to tak být – může se jednat také o nákup aut pro Policii – když zmiňujete člun a Chorvatsko – jak si myslíte, že převáží své vybavení poříční oddíl – patrně na přívěsu, že? Nebo jak chcete převážet koně, vybavení pro pyrotechniky atd. Když ani nevíte, co vše patří do státní správy, tak se k tomu příště radši nevyjadřujte nebo si předem zjistěte nějaké relevantní informace.

  • Je zcela zřejmé a logické, že když už tedy musí český úředník používat vozidlo, pak je správné, že je to Škoda. To je v pořádku. Spíše lituji některé naše policisty, kteří jsou nuceni jezdit v Hnůjdaji. To není moc dobrá vizitka pro naši policii.

  • To nebude pro klasické „kancelářské krysy“, ale pro různé akční takyúředníky úřadující resp. zasahující v terénu. Kancelářští úředníci totiž auto nepotřebují, pro ty, kteří se potřebují pohybovat zvlášť operativně po městech a obcích, a nikoli v terénu, a nedostačuje jim vzhledem ke zvláštní urgentnosti jejich činnosti hromadná doprava, pro ty stát zřejmě v jiném tendru kupuje právě zmíněné škody Citigo.

  • Vite nekdo z diskutujicich, proč si úředníci pořizují Karoq nebo Kodiaq? Chápu, ze stav našich silnic je v tristnim stavu, ale presto to vidim jako rozežranost.

    • Viděl bych to nějak podobně, protože pro to žádný rozumný důvod samozřejmě není. Ještě že si aspoň nepořizují ty nejsilnější verze.

    • když se podívám na tu cenu kodiaga, která je i s 5 letým servisem, tak se dostávám na cenu dustra co koupil kámoš. Ptám se, jel jste někdy dustrem po dálnici asi tych 110?

    • Jeďte se podívat třeba do takové Itálie, jak příšerné tam mají vedlejší a okresní silnice. Dálnice mají celkem v pořádku, ale ten zbytek, je katastrofa. Proto si myslím, že alespoň v tomto, si můžeme gratulovat, neboť stav našich vedlejších silnic, není zdaleka tak špatný, jak píšete.

      • Netuším, kudy jezdíte, ale co jsem měl možnost zažít při opakovaných výjezdech do Itálie v porovnání s tím, co máme doma, naopak vyvrací vaši domněnku. U nás kamkoliv člověk uhne z nějaké významnější silnice, okamžitě nastává tankodrom, výtluky, záplaty, rozpadlé krajnice, vyjeté koleje, chybějící vodorovné značení… Toho jsem si tedy v Itálii ani na silničkách okresního řádu nevšiml. Taky neměli všechno perfektní, ale rozhodně jsou jejich silnice obecně na podstatně vyšší úrovni.

    • Já se nedivÍm Pokud ot je pro delší cesty, tak diesel v konečném součtu vyjde levněji než benzíňák.
      Škoda naštěstí zatím nedělá elektriky, takže se takhle úchylka úřadům vyhnula.

      • Elektriky jsou náhodou super, ve sdíleném vozovém parku naší firmy jsou to nejoblíbenější auta. Samozřejmě jen na ty kratší cesty (což je ale většina).

  • No jo klasika! Škodovce klesají prodeje, normální člověk si od nich auto nekoupí, tak musí nějaký „zázračným“ způsobem vyhrávat zakázky! Zajímalo by mě, kdo si na to nahrabal tentorkát!

    • A co byste vy dopřál státním úředníkům? BMW, Tesly, Audiny, Renaulty nebo třeba Dacie? Škoda je sice majetkem německé firmy, ale vyrábí v ČR a stejně tak zde odvádí daně, výzkumné kapacity má rovněž zde a navíc vyrábí některé modely i pro další automobilky pod VW. A také je na tuto výrobu automobilů napojeno kvanta dodavatelů, kteří mají fabriky také zde a zaměstnávají lidi a odvádí daně. Nechápu, že si někdo může vylévat žluč na velmi úspěšné tuzemské společnosti. Asi je to v poslední době nějaká móda nebo jakási póza „pseudoodborníků“ vašeho ražení. Nikdo po vás nechce, abyste si Škodovku kupoval nebo v ní jezdil, to ale neznamená, že ji nebude kupovat někdo jiný, kterému bude určitě dobře sloužit. Pokud výběrové řízení proběhlo podle regulí, nemám s tím žádný problém. A příjemným bonusem je, že český úředník bude jezdit v autě vyrobeném a navrženém v ČR.

    • Jasně, Škodovku určitě vytrhne nějakých 1200 aut. To množství, které vyrobí během pár hodin….
      Mimochodem Škodovce že klesají prodeje? Jen na Karoq je v současnosti čekačka skoro rok. Na Kodiaq je to o něco lepší. V tuhle chvíli máme přislíbený termín začátkem prosince a to jen díky tomu, že máme známého u dielera.

    • Dřív se takovíhle chytráci vyřvávali maximálně někde v zahulené hospodě mezi svými, dnes mají internet. Inu pokrok.

    • Obávám se, že tolik velorexů se do dnešních dob nedochovalo. Jedině, že byste je pro ně znovu vyrobil 😉

Newsletter

Partneři


Výběr editora