Ural Airlines zvažují s letadlem poškozeným nouzovým přistáním start z pole

Nouzové přistání Airbusu A320 ruských aerolinek Uralskije avialinii. Foto: Youtube.com - RIA Novyj DeňNouzové přistání Airbusu A320 ruských aerolinek Uralskije avialinii. Foto: Youtube.com - RIA Novyj Deň

Letadlo zůstává pod dohledem, řeší se způsob návratu do provozu.

81 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek H

Je to velký jako stodola, čoudí to jako hořící skládka pneumatik, spálí to 200 litrů nafty za hodinu, dělá to kravál jako start rakety a krájí to jablka na třetiny, co je to?

Sovětský stroj na krájení jablek na čtvrtiny…

PvvS

Oni nemaj místní dežomont s dvoukolákem ?

Roman

Měli by sehnat toho borce, co nedávno skákal s Ladou Niva mezi střechami paneláků. Ten by jim s tím eroplánem odstartoval s prstem v nose….

Jiří Kocurek

Jenže tohle není ani žebřiňák, ani Lada Niva. Apropós Kursk jim vyzvedávali Dánové – Mammoet. Údajně byl nepotopitelný… 🙁

X 1

Budou se muset snažit soudruzi, aby to nedopadlo jako vždycky.

Cestovatel z Vysočiny

Je mi jedno, v jaké je to zemi, ale já jim prostě fandím. Čistě jen z toho důvodu, že by to byl vcelku mistrovský kousek. V historii však nikoli první.

126975

A co věhlasné letecké kanceláře Iljušin,Tupolev,Jakolev nebylo by lepší obnovit výrobu letounů sovětské konstrukce,žadné počítače nebo řízení fly-by-wire a jiné vymoženosti západních výrobců. Letoun Tu 154 byl nejrychlejší podzvukový dopravní letoun na světě,ale díky špatné zvolené koncepci proudových motorů měl strašně nízký obtokový poměr proto ve srovnání s moderními stroji měl dvojnásobnou spotřebu paliva

Lysimachia

…což byl parametr, na který se v sovětském Rusku zas tolik nehledělo…

Fsp

Tak takový Jak 40 byl za ropné krize drahý i pro náš socialismus

PeDazOl

Chceš li letět Jakem, pošli kufry vlakem… Řikávalo se :-)) Jak žral i trávu okolo dráhy ;-))

Jiří Kocurek

… jelikož to byly státní peníze a nikoliv peníze firmy.

Apex

Nechci být hnidopich, ale 154 určitě nebyl nejrychlejší podzvukový dopravní letoun… Podle deklarované maximální cestovní rychlosti je to 380 (max. 1020 km/h), pak 747-8 (max. 988 km/h), pak Convair 990 (max. 980 km/h) a pak teprve 154 (max. 975 km/h). Ale je pravda, že byli kapitáni v ČSA, kteří se 154 létali fakt rychle 😂,

Jan Hora

Po mnoho let ale letadla létají pomaleji, než by mohla, protože létají na úsporu. Pokud by pilot výrazně překročil náklady na let, tak bude mít veliké problémy…

Tomas

tak ale preci rec neni o “realne” pouzivane rychlosti,, ale o maximalni cestovni rychlosti.

a navic – letadla letaji tak, aby stihala letovy rad. ten je samozrejme vyvatovany, a pokud neni potreba spechat (treba i proto, ze fouka dozad), tak je prirozene, ze se cost index snizuje tak, tak aby letadlo neletelo zbytecne rychle.

a naopak, pokud je potreba, tak se cost index zvysuje, aby se i navzdory protivetru doletelo vcas.

ale tohle je tema na cely den.

Vlastimil Kocurek

Souvislost s článkem ??

Apex

Že by reakce na komentář kolegy 126975?

Škrpál

MoSSkaliSStán jaksi nikdy neměl schopnost vyrábět sofistikovanou techniku. V dobách rudofašounského gulagSStánu byly technologicky náročné výrobky produkovány v Pobaltí a v Ukrajině a ty nejnáročnější byly dováženy z okupané části Německa a z Težkoslovenska. A po třiceti letech, kdy tam letadla nevyráběli žádná, ztratili potřebné know how.

Balíkář

Kefalín, akú rečú ste terazky hovorili?

Škrpál

Každý vytočený či znechucený příznivec vrahofašounských barbaristánů a vylhaného státu, v němž jsme byli nuceni žít mezi lety 1918 a 1992, mě navýsost potěší. Díky za pozitivní zpětnou vazbu. 😜

Tomas

ty kokos 😀 co bylo na prvni republice vylhaneho? :d

Balíkář

Martyk je ukázkový příklad vysmažený hlavy. Nic víc a nic míň 😀

Škrpál

Vy mi připomínáte, že jsem už dlouho nebyl poškádlit hnojomety, kteří puchem svých výlevů ničí některé diskuze na K-reportu. Zima bývá klidnější, brzy dorazím.

Škrpál

Neznáte dějiny své země? Těžkoslovensko vzniklo protože v samotných českých zemích bylo tolik Němců, že by museli být uznáni za státotvorný národ. Za tím účelem pánové Beneš s Masarykem vyfabulovali národ českoslovanský, který později přejmenovali na československý. Země tedy vznikla a existovala na základě lži o jednom národu. Vaší pozornosti doporučuji to, jak vláda vznikajícího Těžkoslovenska zakázala dodávky jakékoli přeshraniční pomoci a sama do Sudet odmítla dodávat potraviny, čímž v těch oblastech vytvořila hladomor. Němci se totiž odmítali smířit s tím, že nebudou žít v Německu a podvolili se, až když museli pohřbívat své hlady zemřelé děti.

Tomas

putin je proti vám člověk, který nelže a nepřekrucuje historii.

Škrpál

Nevěřte, studujte. Pro začátek navrhuji Budování státu od Ferdinanda Peroutky. Byl to novinář, je to snáze čitelné, než práce historiků. Samozřejmě vám nic nebrání vypravit se do knihoven a studovat tam skutečně vědecké práce. Doporučuji vám začít od E. Beneše, který podle všech Československých ústav přestal být prezidentem 5. října 1938 a do úřadu nebyl už nikdy potom zvolen.

Tomas

hybaj do moskvy.

Fikus

Na svou dobu to byla běžná koncepce – na Západě např. Boeing B-727, Trident, Dassault Falcon Potíž byl v ustrnutí vývoje v SSSR „díky“ plánované ekonomice a nedostatku peněz na další vývoj. Dnes se koncepce středních a velkých dopraváků ustálila na dva motory na pylonu pod křídlem – hlavně z důvodu snadné údržby a lehčí konstrukce křídla. Do dnešních dnů se motory vzadu používají u malých biz-jetů – motory jsou nízko a dostupné pro mechaniky, ale dostatečně vysoko nad zemí, křídlo je aerodynamicky čisté, hlučnost v kabině od motorů minimalizovaná. Rusové přišli se svým Tu-204/214 na sklonku osmdesátek jako s… Číst vice »

Avlaky

Chudak zemědělec, kus pole má minimálně půl roku nepoužitelné

Lysimachia

Naopak, konečně pořádná hluboká orba.

Y.K.

Naštěstí na tu i tak nepoužitelnou půlku roku. Ono toho v zimě na poli moc cnevyroste. 🙂 Ozimy holt nezaseje, na jaře už mu tam třeba nebude strašit dopravní letadlo. 🙂

Jarka

Budou se muset na tuto akci vrátit na palubu i všichni cestující? Měli zaplacený celý let, ale vysadili je v půlce cesty. Zkrátka aby byly dodrženy smluvním podmínky dopravce, že?

BND 30

Zatleskali pilotovi po přistání?

Vlastimil Kocurek

Zatleskali a potom se tam všichni ožrali vodkou.

DavidS

A nebo tam nastoupí lidi typu „prigožin“. Zkrátka ti, co neotevírají okno, ačkoli jim příšel rozkaz dopisem.

Ivo

Cestující se vracet nebudou, naopak budou doplácet, protože letěli o něco dál, než měli zaplaceno.

Kandelábr

Možná navaří nějaké motory z MiIGu, ať to má větší tah.

Jan

Otázka je, jestli a tím pak budou lítat dál nebo s tím jen odletí na nejbližší letiště s vhodným technickým zázemím a tam to rozeberou. Ta druhá varianta je trochu míň děsivá. Rozebírat letadla na náhradní díly musí tak jako tak a tento kus je ideální kandidát.

eLzyx

hádám, že pokud by s tím nechtěli dále létat, tak to rozeberou již na místě.

Jan Hora

Myslím, že s tím budou lítat dál, ale přistávat budou už jen na poli…

Fugas

Když tomu dají kola z traktoru nebo pásy ,dopředu lištu, tak stihnou tu pšenici pri vzletu ještě letos sklidit.

RD 85

Dva měsíce masáže a napařování motorů a to by bylo, aby ho nerozlétali.

none

Kdyz daji pryc ty sedacky, tak to v pohode daji. Staci natahnout silnou gumu. Takhle jsem do vzduchu posilal letadlo. Jen tedy bylo mensi a z polystryrenu, ale zalezi hlavne na sile te gumy.

Pája

😆😆😆

Jan Hora

Já myslím, že jim to mužíci po pár týdnech rozeberou tak, že zbytek odvezou na náklaďáku…

Tomáš Flaška

Ruský mužik vydrží všechno. I potlučený nos ve shořelém letadle, zabodnutém nosem do země na konci pole. Urááá 🙂.

jiri

katusa air…!!…(;…

David

Snad alespon uvidime video, rusove se toho nikdy nebali, jich mnogo, to se zrejme neda rict o letadlech.

Johnny Cash

Do Ruska se letecké náhradní díly rozhodně obtížně nedostávají. Spíše bych napsal komplikovaněji.

Facepalm

Tak to byla opravdu myšlenka dne.
https://www.slovnik-synonym.cz/web.php/slovo/slozity

Lysimachia

Koroduje, vy tupci!

V.N.

Kdysi jsem někde četl, že pokud letadlo takto přistane, už je nepoužitelné pro další lety a musí se zlikvidovat. Jenže chápu… oni potřebují cokoliv co je schopné letu, aby létalo…

Jiří Kocurek

V Rusku se to svede na výrobce, jako vzor neschopnosti západních techniků, ruský stroj by neselhal.

oja

Tak „musí se zlikvidovat“, o tom rozhoduje hlavně dozor v příslušném státě a když další provoz povolí, tak dopravce, jestli si troufne, takovým strojem létat. Tam, kde je bezpečnost provozu na prvním místě, skutečně musí, jenže to není případ současného Ruska.
To máte jako s auty, která po určitých těžkých nehodách „musí“ být zlikvidována – ale garážové servisy je mnohdy vracejí do provozu. Je pak jen na majiteli, jestli si troufne do takového vozu sednout.

Honza R.

Opravdu? Boeing 737 N75356 po přistání na trávě u New Orleans, opravě a startu z trávy posléze sloužil dalších skoro 30 let…

Juraj

Oni na té hrázi přistáli prakticky jako na nezpevněné ranveji, bez větších škod. Následně jim to FAA musela povolit, a tam bude nejspíš hlavní rozdíl v standardech.

Honza R.

Je pravda, že nejvíc škod tehdy vzniklo ještě před přistáním, i tak se to neobešlo bez výměny motorů a pár dalších oprav. A samozřejmě velké revize po přeletu na standardní letiště.
Jako že by to Rosaviatsia nepovolila? To bych se divil 🙂

oja

No právě, to je ten rozdíl: Rosaviatsia to povolí, úřady v „civilizovaném světě“ jen výjimečně.
V EU nebo USA by si to v případě jakýchkoliv pochybností asi i málokterý dopravce troufnul, když si může snadno pořídit nový stroj a ten po nouzovém přistání případně odprodat někam do třetího světa.

Ivo

Snadno pořídit nový stroj? Čekací doby jsou dneska i deset a více let na nová letadla.

Y.K.

To není úplně přesné, nesmí se používat díly po nehodě, řekněme ze zničených a strukturálně vážně poškozených letadel. Tady drak zřejmě zůstal bez závad, u podvozku bych si tak jistý nebyl, ale na přelet na letiště (bez cestujících) by stav mohl být dostačující (třeba až to pole zamrzne a nebude hrozit nasátí ornice).

Spíše to ukazuje, že krize dílů a dostupných provozních letadel opravdu v Rusku je, protože celá ta akce bude dost risk, stejně velká oprava včetně velké revize či dokonce GO motorů bude zřejmě nutná (i když v současném Rusku jeden neví), každopádně jiný Airbus hned tak neseženou.

Mickey

Helmu byste po pádu z kola taky dál neměl používat, ale reálně záleží na tom, jestli je poškozená.

none

Kdyz to dobre vyklepes… Podivej se, kolik totalek se da v autobazaru koupit jako super stav 😀

JiP

Az ten motor dostane tah pri vzletu, tak vysaje i krtky z nor. Ty motory budou po startu v lepsim pripade na generalku.

Milioi

V zimě by ze zmrzlého pole mohli udělat vcelku slušnou runway, takže problém s nasávání bordelu by mohl být tím vyřešen.

Fr_von_Dr

No, ale tam padne hodně vysavačů… 🙂

Jiří Kocurek

Spíš hodně kropících vozů, ledová ranvej není nic proti ničemu.

Y.K.

Párkrát ujezdí válcem (možná ani to ne), pokropí, zase ruské zimy stojí za to, to zamrzne důkladně.

Honza R.

U New Orleans to před 35 lety zvládli i bez zamrznutí. Aspoň uvidíme, o kolik je dnešní A320 méně nebo více odolný než tehdejší B737.

MildaIV

Jenže starší B737 byli certifikovány pro nezpevněné ranveje.

Honza R.

Dobrá poznámka. Od kdy tu certifikaci měly? U toho letu N75356 se uvádí, že snad šlo o první přistání a start B737 z nezpevněné dráhy.

Tomas

od roku 1969 bylo mozne pro 737/100 a 737/200 mit unpaved runway kit.

v dobe nejvetsi slavy delaly tyhle 737 az 2 tisice vzletu z nezpevnenych drah rocne.

takze zcela urcite neslo o prvni nezpevneny vzlet/pristani 737. mozna prvni v ramci 737-300.

Apex

No, pokud jde o N75356, tak ten sice přistál „na trávu“, ale rozhodně odtud nestartoval, ale následně byl odtažen a startoval ze zpevněné plochy bývalé RWY, resp. silnice vybudované na původní vzletové a přistávací dráze.
Co se týče kitu pro unpaved RWY, tak ten byl jen pro -100/-200, pro a další verze žádný kit už neexistuje, a to z důvodu používaných motorů (větší průměr a menší odstup od země). A stávající -200 v této upravě jště létají v Kanadě, ale jsou postupně vyřazovány. A konečně, unpaved runway pořád musí splňovat příslušné standardy, zejména únosnost, aby bylo možné tam lety provozovat.

David

Jen to asi bude asi trochu omlácené 🙂

grep

A proto si myslím, že celá zpráva je hoax. Né nadarmo jsou vojenská cargo proudová letadla hornoplošníky….

Jan

Tipnul bych že to spíš kanibalizují na tolik nedostatkové náhradní díly…

Vladimír

Přímý přenos z toho startu bych chtěl vidět.
Mohlo by to být zajímavé, skoro jako starty Starship.

Jirka

A dopadlo by to asi stejně.

Tomas

Chlapci se toho nebojí … ale pokud to vyjde, tak skvela reklama pro Airbus .)

.. ackoliv, ono i kdyz to nevyjde, tak i doted to byla skvela reklama pro Airbus.

Jirka

Pokud by to nevyšlo, tak by to navíc byla mizerná reklama pro Rusko. Pokud by se z toho teda neudělala trezorová záležitost.

Jiří Kocurek

Čekal bych, že se o to pokusí. Čekal bych, že se někdo bude ptát, kde teda ten Airbus létá, když to dobře dopadlo a vzlétli s ním, proč se nepochlubí přistáním. No a pak se rozjede kampaň, že lítá tak dobře, až bylo na dvou letištích zároveň.

Pavel

Kdyby nemel Rus banana na sitich, ze streamu by taky cinklo 😁