Úřad zkoumá miliardový nákup trolejbusů bez soutěže pro Zlín a Otrokovice. Firma na dotazy neodpovídá
Trolejbus Škoda 30Tr ve Zlíně. Foto: DSZO

Škoda se do poslední soutěže nepřihlásila, jen krátce poté ale podala nabídku do jednacího řízení.
Že by to dopadlo, jako tehdy v Ostravě, kdy odsoudily bývalé vedení DPO za předražený nákup a pochybně nastavené výběrko na nové tramvaje a trolejbusy ?
Doufám, že tady ta klička, kdy se po X výběrových řízeních s několika přihlášenými najednou nikdo nepřihlásí (jeden nechce a druhý nemůže, přičemž než se stihnou vyřídit námitky, je VŘ zrušeno, protože pak by se nedalo tvrdit, že se nikdo nepřihlásil), aby hned za necelý měsíc dostali zakázku kamarádi, kteří se nepřihlásili, zlíňákům neprojde.
A je mi fuk, kdo to doopravdy vyhraje, ale mělo by to být podle pravidel. Devadesátky jsou dávno za námi…
No kéž by byly za námi. Zatím to čím dál víc vypadá takto, všechno jsou příklady z praxe: – 0 přihlášených – honem za tepla podepsat smlouvu se správným výrobcem – 1 přihlášený – pokud je to ten nesprávný, dá se to legálně zrušit, protože na zrušení výběrka s jedním uchazečem má zadavatel právo – 2 přihlášení – pokud ten nesprávný vyhraje a nepovede se ho nachytat na nesplnění podmínek, dá se výběrko buď zrušit s mlhavým udáním důvodu (jakože cena nebo příslib že se vypíše nové na více vozidel), v krajním případě může ten druhý dobrovolně odstoupit a pak… Číst vice »
3 přihlášení – nastalo před lety u výběrka na těch 15 kloubáků pro pražskou linku 58, Hess, Škoda+? a SOR+Cegelec.
A bylo i výběrko, kde byly 4 přihlášení, z čehož vyšlo těch 18x 36Tr pro DPO, když se hlásil SOR, Bogdan, Ekova a Škoda.
Ale obojí bylo kolem roku 2021, když chvíli konkurence jakž takž byla…
Díky za doplnění. U té Ostravy je zajímavé, že z toho taky vlastně vznikl trolejbus s tureckou kastlí a evropskou výzbrojí. Ale kdyby se to konalo teď, Bogdan je tak nějak mimo hru a ti ostatní jsou jeden…
A zřizovateli je to jedno?
Vypadá to, jako by si DSZO mohla dělat co chce – a proč by taky nedělala, když město (města?) všechno odsouhlasí a proplatí.
A nejde mi jen o obnovu vozového parku. Na tragické úrovni je třeba informování cestujících jak o mimořádnostech, tak o plánovaných změnách v JŘ (loni v listopadu se dokonce povedlo změnit trasy dvou linek bez jakéhokoliv informování), integrace se povedla jen u jednotlivého jízdného, a to pouze u jednoho prodejního kanálu (a smlouva je napsána tak, že na ní kraj musí prodělávat)
Ale pokud zřizovatel nic po DSZO nepožaduje, tak je jasné, že nic „navíc“ dělat nebude.
Jak se v listopadu změnily trasy? Akorát vím, že plánované zrušení 53 se zrušilo.
Zrušení zrušení víkendové 53, to bylo taky pěkné. Na webu visely jiné jízdní řády než na zastávkách a cestující nemá jak zjistit, který je ten správný.
Listopadovou změnou jsem myslel zrušení úseku kolem hradu na l. 51 a s tím související odklon 52 na točnu místo křižovatky. Prý to bylo kvůli petici obyvatel ulice I. Veselkové, ale žádné oficiální vyjádření k tomu není.
Zlín je skanzen, technicky i lidsky.
Před pár dny proběhl shitstorm na DPP a na Hřiba, že v Praze vybrali trolejbusy z Turecka i když máme osvědčeného českého výrobce. Nějak bych teď od stejných lidí čekal na DSZO salvy chvály.
Nebojte, oni přijdou jakmile dostanou noty. Tenhle triple-think „nepříhlásíme se do VŘ“ vs „jsme jediný výrobce na světě“ vs „konkurence se nesmí vyjadřovat“ bude poněkud složitější.
Jsem na to moc zvědav 😁
Je vtipný, jak je ta tiskovka už pryč. Všude to sdíleli, pak i media. Lidé to chválili, lajkovali… Jen do nich.
To je u DSZO běžná praxe – tiskovky se nearchivují, na stránkách vydrží asi dva týdny, poté zmizí. Občas takto ale zmizí imformace, které jsou stále relevantní…
Mně se v té tiskovce líbí ten závěr, že se nejedná o zadání bez soutěže, když se na dodávce podílejí dva z oslovených výrobců. Takže vlastně vzájemná dohoda mezi Škodou a SORem zajistí, že DSZO dostane to nejlepší co může, a nemusí se o to víc starat 🙂
Přijde mi, že je to vyjádření (a možná i jiných osob v podobných zprávách) dost upjaté na „terminus technicus“.
Ten proces, jak byl výrobce vybrán, skutečně nebyl skrz soutěž, takže se skutečně o „výběr dodavatele bez soutěže“ jedná, ale zároveň to není (bezpodmínečně) trestné.
Důležité je to hodit na webarchive.org .