Úřad schválil kompletní přeložku silnice I/4 severně od Volyně
Silnice I/4 v Pošumaví. Pramen: ŘSD/dokumentace EIA
Novostavba se na jihu napojí na obchvat Volyně, který úspěšně prošel procesem EIA před více než rokem.
Novostavba se na jihu napojí na obchvat Volyně, který úspěšně prošel procesem EIA před více než rokem.
Ještě by to chtělo podobně upravit i l/4 před Vimperkem. (Čkyně -Vimperk)
Skvělé. Jen žádné info k obchvatu Strakonic. Ten je klíčovej jako ta Volyně.
Tuším, že někdy v historii nevyšlo ekonomické hodnocení. Město by chtělo čtyřpruh, ale to vzhledem k aktuální politice ŘSD zní jako fantasmagorie.
Navíc průjezd ST je ve srovnání se spoustou dalších okresních měst spíše v pohodě, vyloženě blbá je Volyňská, ale zbytek je solidní průtah bez větších zdržovaček.
Obchvat (plus zlepšení po Novou Hospodu) by se mi samozřejmě líbil, jen to objektivně není úplně na pořadu dne.
Je to asi o pocitu , ale za mě je nova hospoda Strakonice ok. Ale Strakonice, to je hrozné dlouhé.
Moc nechápu, proč to není rovnou i jako obchvat Strunkovic, když už to chtějí celé perspektivně modernizovat. Vite někdo konkrétní důvod?
Taky nevím, přitom by se to dalo asi celkem bezbolestně protáhnout podél trati.
Hurá. Velmi potřebné. 3,5 km málo, ale každý kousek je dobrý. cesta se skládá z malých kousků.
A nějaké narovnání – přeložka na železnici taky nebude?
Aby se pak nedivili, že je železnice nekonkurenceschopná.
Tak zrovna na této trati by lepší konkurenceschopnost vlaku oproti autu zajistilo něco úplně jiného, než narovnání trati.
Podívejte se, co tam jezdí a jakou rychlostí.
Ze Strakonic do Volar je to 71 km a vlak to jede 2 hodiny.
https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=https://www.gwtr.cz/files/files/1701328465_2bxte3yn.pdf
A co jiného?
Narovnání trati umožňuje odstranit oblouky malých poloměrů. Jinak rychlost nezvýšíte, a proto jede vlak 2 hodiny.
Traťový úsek mezi Volyní a Strunkovicemi/V. kopíruje stávající silnici I/4, která povede v nové stopě. Chtělo by se říci, že by bylo logické, aby paralelně s přeložkou silnice vedla i přeložka trati – v jednom společném koridoru.. Dovedu si ale představit, že případná snaha postavit nový úsek silnice i železnice „jedním vrzem“ by, vzhledem ke zkušenostem s koordinací činnosti dvou stáních organizací, stavbu přeložky silnice možná pohřbila a ve výsledku by nebylo nic. Až bude přeložka silnice I/4 hotová a stávající silnice uvolní okolí trati, tak se může SŽ předvést, a třeba některé ty oblouky trochu narovnat. Nejsem si ale… Číst vice »
TR 50 km/h je v tomto úseku z důvodu malých oblouků. Kdyby to bylo omezeno D3, tak je tam 60 km/h.
Také se musí přidat vodiče na vedení VVN, 110 kV, ze Strakonic na jih jsou jenom tři. https://mapy.cz/s/homufaremo To aby se fosilní plynovod pro vytápění nahradil elektřinou z Temelína.
Jenže i to je pod úplně jiným správcem než silnice.
A jakou to má souvislost se železnicí?
Jinak přidat vodič na stávající stožár je už primitivní, když je na to ten stožár od začátku navržen.
Zrovna včera jsem tam jel. Skvělá zpráva. Ví někdo, jak to vypadá s přípravou dalších úseků směrem na Strážný?
V katastru Vimperka přidělali nové radary 🙂
Přesně nejlepší řešení jsou ta po česku. 😀 Proč stavět infrastrukturu? Nebo ideálně chlap s praporkem před vozidlem.
To vite, soud jim shodil Korkusovu Hut jako nezakonne mereni, Vimperk se k tomu stavi jako klasicky organ a k hromadnemu vraceni pokut se prilis nema.
No, tak jsme neco delali nezakonne, ale zapomente, ze bychom penize vraceli treba na zaklade prezkumu provedeneho z moci uredni, hezky se nam kazdej jeden po druhym ozvete a nezapomente si hlidat lhuty, jestli je vas pozadavek vubec prijatelnej, holoto jedna.
Nicmene uz jen samotna existence hrozby takove financni ztraty se musi resit, zeano…
Tak jsem zvedavej, jak to dopadne.
Myslím, že úsekové měření rychlosti ve Vimperku bude mít v delším časovém období za následek to, že kdo o něm bude vědět a bude mít nějaký vzdálenější cíl, zvolí třeba jiný hraniční přechod a na nějaký Vimperk (pauza na občerstvení, nebo nákup) se vyprdne. Silnice ze Strakonic na Strážný není, s výjimkou několika málo km před Strážným, nic moc a na bavorské B12 je dost úseků, kde se nedá předjet, nebo je tam 70 kmh.
No nevim jak je to realisticky, ale Martin Kuba (hejtman) relativne nedavno rikal, ze by tam rad postavil neco ve smyslu na rychlostni silnici nebo 2+1. Takze doufam, ze se o to alespon pokusi.
Vůbec nechápu jak se mohly dříve stavět obchvaty bez procesu EIA…