Mně spíš přijde fascinující, že je to už snad čtvrtý podzemní úsek šaliny na kraju Brna, zatímco u Role a u Mendláku se jezdí krokem, průměrná rychlost 6 km/h…
Tady se těžko generalizuje. Tunel v Líšni i do Kampusu je nutný kvůli výškovým poměrům a již existující zástavě. Tunel v Pisáreckém špuntu podél VMO je nutný protože mezi skálou a řekou není dost místa – i silnice mezi šalinou a řekou vede v tunelu a/nebo galerii. Ten tunel na Kamechy je diskutabilní, byla i varianta zářezu, nedákážu posoudit jak moc je výhodný. IMHO by se naopak trochu hodilo zakrytí toho zářezu kolem zastávky/smyčky Ečerova, kde bude zářez s TT určitou bariérou. Občasné mosty přes zářez jsou fajn, ale ne plně. Mendlák-Nové Sady určitě potřebuje upgrade, třeba po vzoru tunelu… Číst vice »
Byl bych opatrný, je to v záplavovém území a případný tunel bude dozajista pod hladinou spodní vody. Tak aby šaliny nedopadly jak provoz na kolišti pod železničním mostem.
… než navleču aqualung, tak budu z Mendláku na Role pěšky a za normálního stavu se vynořovat z podzemí po schodech, to těm cestujícím na rychlosti nepřidá.
Teď vážně: V ÚP je probourání z Mendláku přímo na Hybešovu, povrchově.
Nedávno zde byla reportáž o prostějovské firmě vyrábějící výhybky pro VRT. Takové na tramvaj nepotřebujeme, ale zkrátka „pomalé protože u Mendláku dvě výhybky a u Nových Sadů jedna“ je výmluva.
Šalinu blokuje kombinace malé oblouků, semaforů a zastávek (a případně i nevhodných výhybek kde se musí pomalu, což je ale řešitelné). Na trase Mendlák-Nové Sady není úsek delší než 200 metrů bez takových „zpomalováků“.
Z Nových Sadů na Mendlák je to 1,4 km, jízdní doba 5 minut, 2 zastávky cestou a po cestě 4 světelné křižovatky. Pokud nezměníte trasu, tak s tím nikdo nic neudělá. Tohle opravdu není nějaká super priorita. Těch důležitějších věcí k řešení má Brno mnohem víc, než je toto.
„Papírování“ zmíněné v článku se týká pouze vybraných částí stavby, neboť minimálně přeložky kabelových sítí byly povoleny územním rozhodnutím na celou stavbu, takže minimálně některé stavební objekty lze realizovat už teď.
Další věc je, že příprava území včetně kácení je v tomto případě součástí stavby, takže už kvůli realizaci kácení bylo nutno zahájit ještě v době vegetačního klidu, což celkem koresponduje se slavnostním zahájením 26. 2. 2025
Jenže žádné přeložky sítí se nekonají. Jediné, co se „konalo“, byl poklep základního kamene, vykácení spousty dřevin plus postavení unibuněk pro dělníky.
Úřad… proto v Brně všechno trvá tak prachprasácky dlouho. A namísto nádraží máme vizualizace.
Ten základní stavební kámen ve smyčce Ečerova je holt slušná Potěmkinova vesnice. Taková typická pro Česko.
Základní kámen máme, měsíce poté ještě řešíme papírování.
(a tu aférku o ukradeném kladívku z poklepání zákl.staveb.kamene znáte? taky typické pro ČR :D)
Mně spíš přijde fascinující, že je to už snad čtvrtý podzemní úsek šaliny na kraju Brna, zatímco u Role a u Mendláku se jezdí krokem, průměrná rychlost 6 km/h…
Tady se těžko generalizuje. Tunel v Líšni i do Kampusu je nutný kvůli výškovým poměrům a již existující zástavě. Tunel v Pisáreckém špuntu podél VMO je nutný protože mezi skálou a řekou není dost místa – i silnice mezi šalinou a řekou vede v tunelu a/nebo galerii. Ten tunel na Kamechy je diskutabilní, byla i varianta zářezu, nedákážu posoudit jak moc je výhodný. IMHO by se naopak trochu hodilo zakrytí toho zářezu kolem zastávky/smyčky Ečerova, kde bude zářez s TT určitou bariérou. Občasné mosty přes zářez jsou fajn, ale ne plně. Mendlák-Nové Sady určitě potřebuje upgrade, třeba po vzoru tunelu… Číst vice »
Byl bych opatrný, je to v záplavovém území a případný tunel bude dozajista pod hladinou spodní vody. Tak aby šaliny nedopadly jak provoz na kolišti pod železničním mostem.
Tento problém zaplavováni tramvajového tunelu v záplavovém území by v případě šalin mohlo vyřešit důkladné utěsnění v oblasti dveří a oken…
Bojová šalina, šalinkoptéra, teď šalinoponorka.
… než navleču aqualung, tak budu z Mendláku na Role pěšky a za normálního stavu se vynořovat z podzemí po schodech, to těm cestujícím na rychlosti nepřidá.
Teď vážně: V ÚP je probourání z Mendláku přímo na Hybešovu, povrchově.
Však píšu, že si tam podzemní tunel nedokážu moc představit. Nějaké narovnání a vyhnutí se semaforům by se ale hodilo.
Jezdí se tam pomalu, protože jsou tam výhybky. Stejně tak pomalu se musí trianglem u komínské vozovny, přestože je na samostatném tělese.
Nedávno zde byla reportáž o prostějovské firmě vyrábějící výhybky pro VRT. Takové na tramvaj nepotřebujeme, ale zkrátka „pomalé protože u Mendláku dvě výhybky a u Nových Sadů jedna“ je výmluva.
Šalinu blokuje kombinace malé oblouků, semaforů a zastávek (a případně i nevhodných výhybek kde se musí pomalu, což je ale řešitelné). Na trase Mendlák-Nové Sady není úsek delší než 200 metrů bez takových „zpomalováků“.
Z Nových Sadů na Mendlák je to 1,4 km, jízdní doba 5 minut, 2 zastávky cestou a po cestě 4 světelné křižovatky. Pokud nezměníte trasu, tak s tím nikdo nic neudělá. Tohle opravdu není nějaká super priorita. Těch důležitějších věcí k řešení má Brno mnohem víc, než je toto.
satiricky by se dalo rict, ze Brno si kompenzuje metro, realisticky, to bez tunelu nejde moc delat (krome tech Kamechu)
Logicky to museli načasovat tak aby se zúčastnili všichni důležití potentati než se rozutečou na dovolené.
Není to náhodou tak že stavba začne v okamžiku kdy je předána stavení firmě která pokud se nepletu řešit i povolení?
„Papírování“ zmíněné v článku se týká pouze vybraných částí stavby, neboť minimálně přeložky kabelových sítí byly povoleny územním rozhodnutím na celou stavbu, takže minimálně některé stavební objekty lze realizovat už teď.
Další věc je, že příprava území včetně kácení je v tomto případě součástí stavby, takže už kvůli realizaci kácení bylo nutno zahájit ještě v době vegetačního klidu, což celkem koresponduje se slavnostním zahájením 26. 2. 2025
Někdy je lepší se komentování zdržet.
Jenže žádné přeložky sítí se nekonají. Jediné, co se „konalo“, byl poklep základního kamene, vykácení spousty dřevin plus postavení unibuněk pro dělníky.