Mně spíš přijde fascinující, že je to už snad čtvrtý podzemní úsek šaliny na kraju Brna, zatímco u Role a u Mendláku se jezdí krokem, průměrná rychlost 6 km/h…
Tady se těžko generalizuje. Tunel v Líšni i do Kampusu je nutný kvůli výškovým poměrům a již existující zástavě. Tunel v Pisáreckém špuntu podél VMO je nutný protože mezi skálou a řekou není dost místa – i silnice mezi šalinou a řekou vede v tunelu a/nebo galerii. Ten tunel na Kamechy je diskutabilní, byla i varianta zářezu, nedákážu posoudit jak moc je výhodný. IMHO by se naopak trochu hodilo zakrytí toho zářezu kolem zastávky/smyčky Ečerova, kde bude zářez s TT určitou bariérou. Občasné mosty přes zářez jsou fajn, ale ne plně. Mendlák-Nové Sady určitě potřebuje upgrade, třeba po vzoru tunelu… Číst vice »
Byl bych opatrný, je to v záplavovém území a případný tunel bude dozajista pod hladinou spodní vody. Tak aby šaliny nedopadly jak provoz na kolišti pod železničním mostem.
Ten základní stavební kámen ve smyčce Ečerova je holt slušná Potěmkinova vesnice. Taková typická pro Česko.
Základní kámen máme, měsíce poté ještě řešíme papírování.
(a tu aférku o ukradeném kladívku z poklepání zákl.staveb.kamene znáte? taky typické pro ČR :D)
Mně spíš přijde fascinující, že je to už snad čtvrtý podzemní úsek šaliny na kraju Brna, zatímco u Role a u Mendláku se jezdí krokem, průměrná rychlost 6 km/h…
Tady se těžko generalizuje. Tunel v Líšni i do Kampusu je nutný kvůli výškovým poměrům a již existující zástavě. Tunel v Pisáreckém špuntu podél VMO je nutný protože mezi skálou a řekou není dost místa – i silnice mezi šalinou a řekou vede v tunelu a/nebo galerii. Ten tunel na Kamechy je diskutabilní, byla i varianta zářezu, nedákážu posoudit jak moc je výhodný. IMHO by se naopak trochu hodilo zakrytí toho zářezu kolem zastávky/smyčky Ečerova, kde bude zářez s TT určitou bariérou. Občasné mosty přes zářez jsou fajn, ale ne plně. Mendlák-Nové Sady určitě potřebuje upgrade, třeba po vzoru tunelu… Číst vice »
Byl bych opatrný, je to v záplavovém území a případný tunel bude dozajista pod hladinou spodní vody. Tak aby šaliny nedopadly jak provoz na kolišti pod železničním mostem.
Tento problém zaplavováni tramvajového tunelu v záplavovém území by v případě šalin mohlo vyřešit důkladné utěsnění v oblasti dveří a oken…
Jezdí se tam pomalu, protože jsou tam výhybky. Stejně tak pomalu se musí trianglem u komínské vozovny, přestože je na samostatném tělese.
Logicky to museli načasovat tak aby se zúčastnili všichni důležití potentati než se rozutečou na dovolené.
Není to náhodou tak že stavba začne v okamžiku kdy je předána stavení firmě která pokud se nepletu řešit i povolení?