Úřad řeší povolení pro novou tramvajovou trať v Brně, blíží se začátek stavby

Trať Ečerova - Kamechy, vizualizace. Pramen: Město BrnoTrať Ečerova - Kamechy, vizualizace. Pramen: Město Brno

V trase zatím běží jen přípravné práce.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Toman

Úřad… proto v Brně všechno trvá tak prachprasácky dlouho. A namísto nádraží máme vizualizace.

mgr.pavel

Ten základní stavební kámen ve smyčce Ečerova je holt slušná Potěmkinova vesnice. Taková typická pro Česko.

Základní kámen máme, měsíce poté ještě řešíme papírování.

(a tu aférku o ukradeném kladívku z poklepání zákl.staveb.kamene znáte? taky typické pro ČR :D)

Nose Peak

Mně spíš přijde fascinující, že je to už snad čtvrtý podzemní úsek šaliny na kraju Brna, zatímco u Role a u Mendláku se jezdí krokem, průměrná rychlost 6 km/h…

mgr.pavel

Tady se těžko generalizuje. Tunel v Líšni i do Kampusu je nutný kvůli výškovým poměrům a již existující zástavě. Tunel v Pisáreckém špuntu podél VMO je nutný protože mezi skálou a řekou není dost místa – i silnice mezi šalinou a řekou vede v tunelu a/nebo galerii. Ten tunel na Kamechy je diskutabilní, byla i varianta zářezu, nedákážu posoudit jak moc je výhodný. IMHO by se naopak trochu hodilo zakrytí toho zářezu kolem zastávky/smyčky Ečerova, kde bude zářez s TT určitou bariérou. Občasné mosty přes zářez jsou fajn, ale ne plně. Mendlák-Nové Sady určitě potřebuje upgrade, třeba po vzoru tunelu… Číst vice »

N.N.

Byl bych opatrný, je to v záplavovém území a případný tunel bude dozajista pod hladinou spodní vody. Tak aby šaliny nedopadly jak provoz na kolišti pod železničním mostem.

Padre

Tento problém zaplavováni tramvajového tunelu v záplavovém území by v případě šalin mohlo vyřešit důkladné utěsnění v oblasti dveří a oken…

N.N.

Bojová šalina, šalinkoptéra, teď šalinoponorka.

… než navleču aqualung, tak budu z Mendláku na Role pěšky a za normálního stavu se vynořovat z podzemí po schodech, to těm cestujícím na rychlosti nepřidá.

Teď vážně: V ÚP je probourání z Mendláku přímo na Hybešovu, povrchově.

mgr.pavel

Však píšu, že si tam podzemní tunel nedokážu moc představit. Nějaké narovnání a vyhnutí se semaforům by se ale hodilo.

N.N.

Jezdí se tam pomalu, protože jsou tam výhybky. Stejně tak pomalu se musí trianglem u komínské vozovny, přestože je na samostatném tělese.

mgr.pavel

Nedávno zde byla reportáž o prostějovské firmě vyrábějící výhybky pro VRT. Takové na tramvaj nepotřebujeme, ale zkrátka „pomalé protože u Mendláku dvě výhybky a u Nových Sadů jedna“ je výmluva.

Šalinu blokuje kombinace malé oblouků, semaforů a zastávek (a případně i nevhodných výhybek kde se musí pomalu, což je ale řešitelné). Na trase Mendlák-Nové Sady není úsek delší než 200 metrů bez takových „zpomalováků“.

M19

Z Nových Sadů na Mendlák je to 1,4 km, jízdní doba 5 minut, 2 zastávky cestou a po cestě 4 světelné křižovatky. Pokud nezměníte trasu, tak s tím nikdo nic neudělá. Tohle opravdu není nějaká super priorita. Těch důležitějších věcí k řešení má Brno mnohem víc, než je toto.

zemko

satiricky by se dalo rict, ze Brno si kompenzuje metro, realisticky, to bez tunelu nejde moc delat (krome tech Kamechu)

Luděk

Logicky to museli načasovat tak aby se zúčastnili všichni důležití potentati než se rozutečou na dovolené.

Není to náhodou tak že stavba začne v okamžiku kdy je předána stavení firmě která pokud se nepletu řešit i povolení?

Ondra K.

„Papírování“ zmíněné v článku se týká pouze vybraných částí stavby, neboť minimálně přeložky kabelových sítí byly povoleny územním rozhodnutím na celou stavbu, takže minimálně některé stavební objekty lze realizovat už teď.

Další věc je, že příprava území včetně kácení je v tomto případě součástí stavby, takže už kvůli realizaci kácení bylo nutno zahájit ještě v době vegetačního klidu, což celkem koresponduje se slavnostním zahájením 26. 2. 2025

Někdy je lepší se komentování zdržet.

mgr.pavel

Jenže žádné přeložky sítí se nekonají. Jediné, co se „konalo“, byl poklep základního kamene, vykácení spousty dřevin plus postavení unibuněk pro dělníky.