Úřad řeší povolení pro novou tramvajovou trať v Brně, blíží se začátek stavby

V trase zatím běží jen přípravné práce.
Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) zahájil tento týden stavební řízení pro stavbu další tramvajové trati v Brně. Jde o prodloužení na sídliště Kamechy. Získání povolení je posledním krokem před zahájením hlavních prací, pro které má Dopravní podnik města Brna již zasmluvněného zhotovitele.
Podmínkou smlouvy na stavební práce bylo i zpracování žádosti o stavební povolení. Tu zpracovala společnost PK Ossendorf, jak vyplývá z oznámení na úřední desce DESÚ.
Stavba oficiálně začala již v únoru, šlo ale víceméně jen o slavnostní akt. Hlavní práce se rozeběhnou až po získání povolení. „Od začátku dubna v lokalitě mezi Ečerovou a vjezdem do tunelu probíhal archeologický průzkum. V jednom metru pod povrchem sedmnáct zavedených sond nezachytilo žádné nálezy. Průzkum bude ve větší hloubce pokračovat v září, kdy začnou na místě stavební práce,“ popisuje dopravní podnik dění na stavbě.
Zakázku za 1,842 miliardy korun (73 % předpokládané hodnoty) získalo sdružení firem ze skupiny Vinci Construction Eurovia CZ, TuCon a Marti Tunnel.
1,4 km dlouhá trasa povede od stávající tramvajové smyčky Ečerova kolem ulice Vejrostovy a dále podzemním tunelem pod ulicí Říčanskou. Zakončí ji nová smyčka u křižovatky ulic Hostislavova a Kamechy. V rámci stavby vzniknou tři nové zastávky: Ruda, Říčanská a smyčka Kamechy.
Z celkových 320 metrů tunelu bude 242 metrů ražených. U obou portálů se pak zbylé tunelové metry vybudují vyhloubením jam, vytvořením betonové konstrukce a následným zasypáním.
V Brně jde o třetí nový tramvajový tunel za posledních pět let. Jeden vznikl v Žabovřeské při stavbě velkého městského okruhu, další na nové tramvajové trati na Kampus.
Součástí projektu jsou i úpravy dotčené pozemní komunikace, mosty, přeložky inženýrských sítí a další stavbou vyvolané investice.
Místní obyvatelé nyní musí přestupovat a využívat autobusové linky 52 a 54. „Po prodloužení tratě bude tato lokalita obsloužena primárně tramvajovými linkami 1 a 3, které nabídnou dostatečnou kapacitu a krátký interval bez nutnosti přestupu,“ řekl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek. Linka 1 bude jezdit v intervalu jako dosud, linka 3 bude i nadále končit na Rakovecké a na Kamechy bude zajíždět zhruba polovina spojů.