Úřad přiřkl Českým drahám pojmenování „národní dopravce“. Další řízení běží

Vectrony ČD v depu ve Vršovicích. Autor: České dráhyVectrony ČD v depu ve Vršovicích. Autor: České dráhy

Úřad průmyslového vlastnictví zaregistroval Českým drahám označení „národní dopravce“, o což firma usilovala od roku 2015. „Zamítl rovněž námitky konkurence,

57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Robert

Tak on toto označení předjímá už zákon 77/2002, kde v §8, odst. 2 je přímo uvedeno, že ČD vystupují jako národní železniční podnik….. akorát že pan Radim se chová jako malý ukřivděný kluk a soudí se s ČD o vše už jen z principu – ale jejich lokomotivy mu v případě nesnází RGJ nesmrdí…..

T.H.

Dobrý je, jak modrý gumy zuřivě bojujou minulý války, ale současná realita jim furt utíká… „národní železniční podnik“ vystupuje kde konkrétně? Už není ani v tom COTIF (na který vede konkrétní odkaz v zákoně 77/2002 Sb.), ani v RID (přípojek COTIF), dokonce ani „54“ v označení vozidel není „železniční společnost“ nebo „zařaditelská správa“, ale jednoduše kód země.

Kirschner

A proto existuje nějakej ing. Hádek vod Metransu a ten to modrej gumám nandá. Až ten modrej „národní“ dopravce nebude, tak si ho budete muset s petrem.r vymyslet. Přece musí bejt nějakej třídní nepřítel, to by jinak nešlo.

Pavel

Já bejt Radim, tak si obratem zaregistruji „nadnárodní dopravce“ 😀

Martin

A neni tonahodou přímo v zákoně?

Jen tak

Neni. Nic jako “narodni dopravce” neexistuje.

Jedna se o ciste marketingovy canc.

xyz

Čistě teoreticky – pokud by ČD např. v roce 2030 měly již jen např. 30%ní podíl v osobní dopravě v rámci ČR, zatímco např. Arriva bude mít 40 % (a např. – plácnu – RegioJet 15 %, GWTR 7 %, LeoEx 6 % a ostatní dopravi zbylá 2 %), tak by ČD v onom roce měly přestat mít nárok tento titul užívat, nebo budou „národním dopravcem“ i v situaci, kdy nejvíce výkonů v železniční dopravě na území ČR bude zajišťovat jiná firma?

Jen tak

Narodni dopravce neni zadny definovany pojem, ceske pravo nic takoveho nezna. Jedna se jen o marketingovy pojem, ktery si muze zaregistrovat kazdy – vesmes ten, kdo s tim prijde prvni.

Kirschner

Celé je to jedna velká a hlavně zbytečná komedie. ČD to nemají absolutně zapotřebí. Žlutý fňukal také ne, ale holt se musí zviditelnit, ať to stojí, co to stojí. A černozlatá parodie na dopravu na železnici? Škoda mluvit!

Tronda

No to si vyříkejte na skůzi výboru, první, kdo začal usilovat o tuto ochranou známku byli ČD. Aspoň je vidět za co ČD utrácejí peníze z našich dotací, to řízení není zadarmo.

Kirschner

Skůze výboru je prosím co? To děláte u vás před každým nástupem na směnu než si vyzvednete lopatu a koště? Před Domem pánů z Lipé jste již jistě uklidil.

Martin

Co je tří národní dopravce? Jako Cesko Moravsko Slezsky?

Hyx

Wtf? Přečtete si článek, zejména poslední odstavec, ještě jednou. Označení ,,národní dopravce“ chtějí používat, kromě ČD, i RegioJet a Leoexpress. A zatím není jasné jestli jim bude umožněno označení používat. Pokud ano, budou zde tři dopravci používající ono označení, jestliže to nebude nijak jinak ošetřeno. Snad jsem to vysvětlil jasně…

Martin

Vy jsi to prectete jeste jednou, „tří národní“…. nikoliv „tři národní“…
Tří národní podle mne je totez co trojnarodni… proto se ptam… jestli to neni preklep…

X 1

Fakt je tam „tří“.

Obtloustlý Travolta

Další volné nacionalistické pojmenování zní: Pronárodní dopravce. Kdopak zdvihne, onu pomyslně hozenou rukavici?

železničář v důchodu

Že by si „moravský Japonec“ pořídil pro svoji partaj i statut železničního dopravce?

Petr

Jak si muze Leo express narokovat oznaceni narodni dopravce,kdyz ma 5 jednotek,to mi fakt neni jasne 😀

Dominik

No co, když ČD označily Railjety RJ, tak najednou Jančura najednou začal křičet, že to oni jsou RJ a že to chtěli od začátku, tak se jim vyšlo vstříc Regiojet RJ a Railjet rj. Teď ČD mají Národní dopravce a Jančura to chce taky, zajímavé. Připadá mi to spíš jako dvě děti na hřišti kdy jedno dítě si vezme hračku a druhé jí chce hned taky. A to je celý Jančura jenom brečí jak mu ČD ubližují

železničář v důchodu

Ta značka (zkratka) „rj“ (psaná malými písmeny) pro „RailJet“ je ovšem „i s chlupama“ převzata z Rakouska …

Jackub

To je ten přídomek takové terno, že se o něj všichni tak perou??! Mně osobně to přijde jako nic neříkající, bezobsažná reklamní floskule…

Aslanex

Bohužel dnes je bezobsažná reklamní floskule dost zásadním marketingovým nástrojem…

T.H.

Nacionalismus je holt dobrým reklamním prostorem, když nemá dotyčná firma k nabídnutí nic moc lepšího. Vtipný je to hlavně u ZSSK 🙂

Ludvík

Osobně nemám problém s pojmy národ, národní. Naopak si myslím, že jakási národní hrdost je potřeba. Ale nelíbí se mi, když je národním nazýváno to, co ve své podstatě nijak moc národní není. Že je něco státní, neznamená že je to národní. Když má někdo většinu trhu, neznamená to, že je národní. V ČR měl RegioJet na nádražích reklamu s nápisem „RegioJet Váš vlakový dopravce“. Dojel jsem do Trenčína a tam stejná reklama jen s nápisem „RegioJet Váš slovenský dopravca“. Proč se z vlakového dopravce za hranicí stal slovenský je celkem pochopitelné. Proč se paritně nestal na opačné straně českým… Číst vice »

Tronda

Protože za hranicí je dopravcem Regiojet SK, dle slovenské legislativy ani není možné, aby tam jezdila u nás registrovaná firma.

Karel

Umím si představit, že Jančura chápe, že ne každý v ČR se cítí jako člen českého národa, že je i dost Moraváků nebo Slezanů. Určitě si každý může dohledat výsledky sčítání obyvatelstva, dokud v dotaznících byla ještě otázka na národnost. Nebo se podívat, s jakou „radostí“ mnoho lidí vnímá, pokud je ČR označována jako Česko (nebo dokonce Čechy). Národní je takové univerzální, každý si pod tím představí to, co chce. Já osobně ale nemám moc rád, pokud se tím někdo ohání, ten kdo se tím honosí tak trochu zapomíná, že na národního by ho měli pasovat spíš občané. Připomíná to… Číst vice »

Michal

A proto máme také národní hokejový a fotbalový tým 🙂

petr.r

kdo čte tady podrobně články, tak by souhlasil jak manažér čd napsal cosi o nevratným způsobu přepravy osob, tak za tohle řčení bych odebral jak národního dopravce tak příponu české.

Martin Hanzal

Člověče, co to mektáte?

Kirschner

On nemektá, běžně se takto více méně zmateně vyjadřuje. 😁

JAN

😂😂😂😂👍👍👍

Ludvík

Na otázku, jesti považuji označení Národní dopravce za nemístné, bych odpověděl ano. České dráhy jsou nepochybně státní dopravce, majitelem je stát. Proč tedy nepoužívají výstižné označení Státní dopravce? Asi to bude tím, že v současném státě (ČR) mnoha lidem pojem „státní“ nezní moc dobře. Není to označení pro serioznost, kvalitu, bezpečnost, jistotu, spravedlnost… Stát pro mnoho lidí představují soběstřední politici, zkorumpovaní policajti, arogantní státní úředníci, nekompetentní soudci… Zato pojem „národní“ zní mnohem lépe. Národní kultura, tradice, identita… Zajímavé je, že dříve měl pojem „státní“ mnohem lepší zvuk. A tak od 19. století existovaly Císařsko-královské státní dráhy, roku 1915 přejmenované na… Číst vice »

Karel

Já bych slůvko „státní“ uvítal. Bylo by to takové férové, národní mi přijde jako pokus o podprahovou manipulaci.

jirka

ten kdo přepraví nejvíce lidí v tomto státě je národní dopravce, to je jasné

Hans-Jurgen

Tak národní dopravce bude asi ten který přepraví více cestujících nebo se pletu?

Tronda

V tom případě by ta známka musela být putovní. Za pár let, až budou všechny ze zákona výkony vysoutěžené, už ČD největší nebudou.

Jen tak

Ano, pletes.

Lech Malý

DPP?

Vít Jůza

To znamená, že cizinci a příslušníci národnostních menšin mají dát přednost dopravcům jiným, nebo co?

Svatá Prostoto

Mně osobně je dost, jedno, kdo to používá. Ale spíš mě překvapuje, že to lze zaregistrovat jako výlučnou obchodní značku. Považuji to za něco na způsob „český dopravce“, podle mě to je natolik obecná věc, že by nemělo být možné si ji přisvojit.

X 1

Opravdu se státní úředníci zabývaly takovou kravinou?
Kdo je platí? My? Z našich daní?

Lidi, je mi na zvracení a smutno zároveň. 🙁

Liboslav

Drzost Jančury je zřejmá.

X 1

A počkej až na náš trh jednou vstoupí National Express.
Vždyť toto si může na fekál napsat i devíti promilovej Čurda.

Tronda

A drzost ČD, když chtěli RJ ukrást unačku vlaků zřejmá nebyla?

Martin Hanzal

Tu značku, kterou užívají ČD spolu s ÖBB na společném projektu, který byl v běhu už v době, kdy RegioJet ještě nevlastnil ani vagon? Tuhle značku myslíte?

Kirschner

„Myslíte“ no v tom bude právě ten problém. Rychle si kopnout a hlavně NEMYSLET. Případně si nepřečíst svůj plk, že „unačko“. 😁

Leoš Konečný

Tak ať si RJ udělá název mezinárodní dopravce 😂😂😂

Hans-Jurgen

Tak ten už název dostal a je to největší soukromý dopravce v Evropě.

železničář v důchodu

Nedostal – dal si jej sám!

VRT

Verze Jediný správný národní dopravce neprošla?

Jan Macháček

Tato verze je volná. Můžete napsat do Regiojetu, ať si o ni zažádají. Problém by to být neměl.

Kubrt

Mohl by mi, prosím, někdo vysvětlit, co má spojení „národní dopravce“ znamenat? Asi to bude něco marketingově cenného, když je o to taková bitka, ale mě to zní jak z 19. století.

noerf

ČD si chtěli zahrát na vlasteneckou strunu, jenže zapomněli, že konkurence ma také České majitele. Ale bude z právního hlediska zajímavé sledovat, jak dopadnou žádosti dalších dopravců, zejména Regiojetu, protože LE má ve své struktuře zahraničí firmy.

Rodney

Aha…takže třeba všechny banky, které mají české majitelé jsou národní? Zajímavá logika…

Jan Macháček

Banka vlastněná státem je Česká národní banka. Takže proč by dopravce vlastněný státem nemohl taky používat slovo „národní“?

Jackub

Takže ČEZ by si mohl dát přídomek „národní výrobce a dodavatel elektřiny“, Česká pošta „národní poskytovatel poštovních služeb“, ČT „národní televize“, atd. Evidentně o to nestojí, když se nic takového neděje. Proč?

Jan Macháček

To je otázka na vámi uvedené firmy, proč o to nestojí. Ale kdyby o to stály, co by jim bránilo?