kmax

Úřad povolil komerční vlaky do Plzně. Plány Leo Express se nelíbí Arrivě, proti je i ministerstvo

Nová jednotka 26 Ev pro Arrivu. Foto: Škoda GroupNová jednotka 26 Ev pro Arrivu. Foto: Škoda Group

Leo Express chce nabídnout mezi Prahou a Plzní šest párů vlaků denně.

Odebírat
Upozornit na
guest
49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Znalý

To že tam jezdit můžou a chtějí, ještě neznamená, že dostanou přidělenou kapacitu. Vždyť už dnes je to na 171 ve špičce masakr… Včera výluka Řevnice – Karlštejn přes poledne a dvacet minut zpoždění žádný problém. Chci vidět, kam by Arrivu SŽ na tom bábobloku ve špičce nacpali, když jen S7 jede mezi Radotínem a Řevnicemi v taktu 10/20 minut.
A přednost má doprava dojednána krajem či státem.

JEŽÍŠEK

Obdivuje a tleskám – další hřebíček do rakve Arrivě na českém trhu – po ztrátě výkonů na sever od Prahy ve prospěch Regiojetu, teď ztráta smetany na lince do Plzně a okolí… Třeba koneně vypadne z našeho trhu..! Prozatím tomu můžeme pracovněě říkat „Dopravce na přechodnou dobu mezi ČD a fiálním dopravcem..“
Nikdo na ten jejich smradlavý tyrkysový šrot 628 není zvědavý!

Miloš F.

Vezmi si pilulku a řádně ji zapij.

noerf

Obecně si myslím, že nastal čas, aby si lidé na ministerstvu dopravy pozvali dopravce, otevřeně řekli, chceme tehdy a tehdy soutěžit tyto linky. Máte někdo plány tam jezdit na vlastní riziko? A podle domluvy řešit objednání daných linek. Nebavím se o nahodném výstřelu Praha – Frankfurt LE, ale o pravidelném spojení typu Praha – Brno – Břeclav Regiojetu, kdy časem bude MD stát před otázkou potřebujeme objednávat Ex3 s souběžné rychlíky nebo poptáme pouze okrajové spoje.

Zelinář

Podle mého názoru je první věc si říct, jestli má být dálková doprava jako celek objednaná státem nebo jako celek komerční. Pokud objednaná, tak má ministerstvo vytvořit síť linek bez ohledu na nějaké komerční aktivity dopravců. Jestli někde zbyde volná kapacita tratí, tak ji nabídnout nákladní dopravě. Co zbyde, tak komerční osobce. Pokud dálková doprava má být komerční, tak ale komplet, ať do ní stát nedává ani haléř a použije ty peníze do železniční infrastruktury.

DavidS

Takže byste dal tratě na komerční riziko dopravci, který si o to řekne? Hezký, právě jste vytvořil monopol s pověřením státu. Gratuluju.

Neonym

Kdyby se provoz na železnici soutěžil s tím, že veškeré peníze z prodaného jízdného jdou objednateli a provozovatel tak musí nabídnout cenu za poptávaný výkon bez ohledu na vytíženost spojů, odpadla by významná část tohoto problému.

Tomáš Záruba

“ Dále provedl odhad ovlivněných cestujících, který byl založen na poměru společných stanic nové služby se službou v závazku k celkovému počtu stanic obsluhovaných službou v závazku. V dalším kroku byl stanoven vliv nových služeb na ohrožené linky vycházející z celkové kapacity vlaků nové služby a služby v závazku”

Chocholoušek…?

Hubert

Leo by se měl přihlásit na trasu Praha Mnichov. Pak by byli všichni spokojení.

Rejpal

Je posouzení žádosti o novou komerční linku u ÚOHS zpoplatněné? Pokud ne tak by mělo být. Takto si totiž LEO Express každoročně žádá o různé trasy, které ve většině případů ani nevyužije. Stejně tak by si SŽ měla v těchto případech účtovat vyšší poplatek za objednanou a nevyužitou kapacitu. Není přeci možné, aby SŽ pracně konstruovala trasy, mnohde i prodlužovala jízdní doby či dělala jiná omezení na která doplatí ostatní dopravci a to jen proto, aby se vše vešlo a LEO Express potom trasy nevyužije. Že by další úkol pro nového ministra dopravy?

Zelinář

Pokud vím, tak posouzení je zpoplatněno částkou 1 500 Kč.

Generální Kokrhel

Tak to je částka vskutku citelná až likvidační…

55p

A doplatí na to nejen dopravci, ale hlavně i všichni cestující…

David

Pamatuji na to pozdvižení, když Arriva s podezřele zdánlivě nízkou cenou tu soutěž na západ Čech vyhrála. To jako vůbec neuvažovala, že by tam během 15 let trvání smlouvy nemohla přijít konkurence na vlastní riziko? Vždyť se má co nevidět začít stavět z Plzně směr Německo, takže lukrativnost tohoto směru přirozeně stoupne. Stejně tak se nyní diví MD, když podle smlouvy může jít část ztrát na jejich triko. Myslím, že to výběrko bylo dosti podivné a měli ho po stížnostech ČD a Jančury zrušit a vypsat znova s lepšími parametry. Nyní přeji MD a Arrivě ať si to slíznou a… Číst vice »

Juraj

Takže mělo MD dobrovolně platit (výrazné) víc pro případ, že tam náhodou přijde open access konkurent? To je přeci neskutečně problematické z pohledu povinnosti řádného hospodaření a rovnocenného přístupu.

V minulosti už se MD trochu spálilo tím, že na Ex1 dalo úplně ruce pryč od objednávky. Zhoršila se tím obsluha v okrajových časech, přišly plošné povinné místenky a ve špičkách stejně kapacita nestačí. Já se nedivím, že Ex6 přistupují odlišně.

David

Ministerstvo by mělo nastavit parametry soutěže tak, aby rizika tržeb byla plně na straně dopravce, případně plně na straně objednavatele. Nic mezi, aby to nezkreslovalo podané nabídky.

Lukáš F.

Kdysi tu někdo psal, že pokud Arrivě nevyjde předpoklad tržeb, na základě kterého nabídla nejnižší cenu ve VŘ, má od ministerstva nárok na kompenzaci, čímž se klidně může stát, že MD zaplatí stejně nebo víc, než co by zaplatil RJ nebo ČD. Pokud je to pravda (což nevím, snad mě někdo nasměruje na nějaký zdroj), tak to jsou naprosto špatně vypsané podmínky výběrového řízení a smlouvy. Vycucám si z prstu nereálná čísla, a pak budu požadovat po MD kompenzaci za to, že mi to nevyšlo?

Jakub

Arriva pocitala prave s tym, ze cestovne medzi Prahou a Plznou pojde hore a bude jazdit viac ludi, uz vtedy akosi zabudli, ze tam jazdia aj autobusy a tie tiez predstavuju konkurenciu. Navyse linka do Mnichova mala ostat nadalej. Oni sa dohodli, ze ministerstvo im bude doplacat max 10% kazdy rok, no je tam aj klauzula, ze sa o tej vyske kompenzacie bude jednat kazdy rok. No a v sucte to potom mohlo vyjst drahsie nez ponuka RJ alebo CD.

noerf

Paradoxni je, že nejdražší dopravce v soutěži chce nyni jezdit na této trase bez dotací.

David

Nejedná se o celou trasu, ale pouze o částečný překryv dvou různých tras.

Michal82

Tohle muže byt velky problém. Arriva s tímto v kalkulacích nepočítala, takže jim to pak nebude vycházet. No a obratí se na stát, aby rozdil dorovnal.

M H

A pokud se obrátí na stát o dorovnání, je to na zrušení smlouvy s Arrivou či zrušení celé soutěže. Protože další v pořadí mohou soutěž, kde Arriva vyhrála, reálně shodit. Nesoutěží koncesi a monopol na danou trasu. Se vstupem libovolného komerčního spoje tak musí počítat…a zde je otázka, co zbylé dvě nabídky, které byly vyšší. Nezohlednili třeba tohle riziko?

Tržní řešení by mělo být jednoduché – odjezdi za smluvené, nebo následuje konec smlouvy, sankce, malus do dalších soutěží a trasu přebírá nový dopravce.

Juraj

A převezme pak stát veškeré závazky vynucené smlouvou, např. pořízení vozidel? Protože odejít od smlouvy taky není úplně prostá věc.

Tady každopádně je prostor soutěžit určité privilegované postavení v JŘ, s návaznostmi a předností s atraktivních časech. Taky nelze úplně férově vyhodnocovat výběrko na základě hypotetických scénářů.

dizgrafyq

A ten nový dopravce by byl schopen a ochoten ihned trasu převzít? Měl by připravené vozidla a personál? Vy to vidíte jak Hurvínek válku.

Jan3

Jake chce arriva proboha zvažovat kroky??? Musela pri kalkulaci ceny do soutěže s tímto počítat

Avlaky

Nikdy tam nikdo nejezdil na komerční riziko

Honza89

Nic proti konkurenci. Ale opravdu budeme tahat R26 vrchem a zde přidávat, když snad v dohledné době začnou akce Černošice – Berounka a Berounka – Karlštejn.

Spokojená

Tak hlavně aby otevřel oboru v bílých Karpatech, když už se montuje všude.

Zelinář

To „vyzobávání rozinek“ už docela vyčerpává kapacitu tratí a prodlužuje jízdní dobu, mám ten dojem. Přitom spoje v okrajových částech dne chybějí, viz Ostrava – Praha s posledním spojem v 19:26. To jako fakt mezi dvěma největšími aglomeracemi ČR? Bojim, bojim, aby stát nezačal na Plzeň taky škrtat. Nebo mě napadlo, že Arrivě bude doplácet víc, aby jí pokryl nižší tržby, než mohla předpokládat, když tu nabídku dávala.

Hans N.

Mnohem jednodušší by bylo nabídnout spoje právě v okrajových časech, kdy RJ nepojede.

Jakub

Opacne to tiez nie je vacsie terno, pretoze spoje uz su povinne miestenkove. Ale zrejme na tom nieco bude, pretoze RJ jazdi vecerny spoj do Brna po 19 a ten byva pravidelne menej obsadeny.

M.M.

Je to jedině dobře. Tento směr je obrovská ostuda… 4 vozový rychlík věčně bez dodrženeho řazení je tristní. Rános si sednout lze tak asi v Klatovech, o nějakém servisu ani nemluvě… (minibar, cokoliv)

Vvvt

Tak to si počkejte na Arrivu s třívozovým rychlíkem a čtyřvozovým EX

Gali

A někde už se psalo jak bude vypadat řazení Arrivy???
Jak budou spojeny a tak ???

Vvvt

On snad někdo věří posilám od Arrivy? Dopadne to tak, že kvůli špatné kalkulaci ceny budou jezdit ty jednotky samotné.

Norbert

Však by se vám mladejm žíly nezkrátily když budete stát. A namazat si sebou krajíc chleba se dá taky.

M152

A kafe do termosky.

Pat

Taky můžu jet autem že ano…

Miloš F.

Nevím, ale když si vezmu grafikon na 171 a přidám k tomu drobnej detail jménem rekonstrukce, tak mi nějak není úplně jasný, kam tam chtějí nacpat další vlaky…

Happy

A jak se chce do Berouna z Prahy vůbec procpat? Problém Leo je, že toho chce všude moc, ale ve výsledku není nikde nic. Ať už taky něco někdy dotáhne do konce.

55p

Požádá o trasy, prodlouží všem cestujícím v osobních vlacích jízdní doby a pak…nevyjede

jaroslav.dohnalik

Leoš už toho nasliboval…. A příští rok i do Ulanbaataru….

Náhodný

Do Ulanbátaru? Kdo tam bude jezdit? Nemají tam široký rozchod?

Jzms

Ja bych jel

DuDr.

Takže SŽ opět v klidu přidělí kapacitu, ačkoli se v úseku Radotín – Karlštejn počítá s obřími výlukami? Propustností ta trať také zrovna neoplývá.

jan.potucek.2831

No co, pojede horem. V nezávislé trakci.

Mirek/

A tam jako ta kapacita je? Kde by se vzala?

Twix

Teoreticky může jezdit mezi R26, která jezdí maximálně po 2 hodinách. Taková trasa je tam k dispozici každou hodinu. Reálně je trochu problém přenos zpoždění mezi S6 a R26, ale na papíře trasa je…