Kvůli koronaviru povolil úřad Air Greenland výjimečně lety bez letušek
Dash 8 společnost Air Greenland. Foto: Air Greenland
Kapacita letadel je omezena, bezpečnostní instrukce předvede před startem jeden z pilotů.
Kapacita letadel je omezena, bezpečnostní instrukce předvede před startem jeden z pilotů.
Revoluční objev …. byla objevena Amerika … „hurá“ ….
V době existence letecké linky Praha – Holešov > Gottwaldov obsluhované IL14 se létalo bez letušek, jen se dvěma piloty.
Před odletem jak v Praze, tak Holešově přišla „pozemní zaměstnankyně“ ČSA, nabídla cestujícím cucací bonbon a letělo se … občerstvení se nepodávalo …
Jak vypadaly ostatní tuzemské linky ČSA tušení nemám …
Ta letecká linka letadélkem Avia Av14 do Zlína přistávala kde přesně ve Zlíně, prosím?
Spíš bych řekl, že z Holešova do Zlína se „létalo“ autobuskem či autíčkem. Nebo na kole.
Zdrobnělinu od kola neznáš, co?
Možná byste měl uvážit, zda tykání není vhodnější na jiné plaformy, třebas do soudružské buňky. Já Vám (a nikomu ze zdejších diskutérů) nenabídnul, jak jste si pozorný čtenář mohl povšimnout.
Neboť já reagoval na zajímavé tvrzení, že se létalo do Zlína letadélkem velikosti Avia Av-14 (vzhledem ke geografii Zlína je to velmi ehm.. pozoruhodná myšlenka, mj. vzhledem k blízkým letištím např. v Otrokovicích či v Holešově)
Dětem se tyká. A ty podle slovníku dítě jsi.
To už aerolinky rovnou mohou žádat při koupi letenky (přes internet nebo přepážce) na cestujících povinné potvrzení, že se seznámili s bezpečnostními instrukcemi. V současných hladoletech letušky obvykle stejně žádné občerstvení nepodávají, takže by v letedlech možná opravdu být nemusely. Přinejmenším na kratších letech tak do čtyř hodin letu.
Viz nize muj komentar k uzivateli Axel – u palubnich pruvodci nejde primarne o peci o cestujici, ale bezpecnost (rizeni evakuace), jejich minimalni pocet je stanoven mezinarodnimi predpisy. Vyjimku maji stroje do 19 mist vcetne, tam PP byt nemusi, pokud se zajisti safety instruction jinym zpusobem. Air Greenland by teoreticky (pokud mu to dansky UCL schvali) mohl letat bez PP i se svou A330, ale smel by mit na palube max. 19 PAX…☺️
Myslíte že Váš názor platí i na vrtulníčkové aerolinky?
Neboť mi není jasné konkrétně na jaké jiné zákazníky než jsou rutinní lety např. na ropnou plošinu a zpět a furt dokola s těmi samými pasažéry cílí Bell s 525, u které uvádí maximální kapacitu: „High Density Seating 2 + 20 “
https://www.bellflight.com/products/bell-525
Vy jste opravdu obyčejný troll.
Nikoliv. Pouze když vidím nějaká tvrzení, tak mi nevadí se zeptat proč neplatí.
Neboť konkréntě ten Bell 525 s nabízenou kapacitou 2+20 nabízí vyšší kapacitu než vrtulníčky, kterým konkuruje, jako např.
AW 189 s kapacitou 1+1+19 nebo 2+19
A Airbus 175 je taktéž certifikován s kapacitou nižší., tj. 1+1+18 nebo 2+18
Uznávám, že certifikace Bell 525 pořád není dokončena, takže je možné, že třebas dojde k administrativnímu snížení kapacitu Bellu 525 na 2+19
Vy se neptáte, Vy zasír..e diskuze.
Vždyť je evidentní tlak na snížování počtu posádky pro převoz pasažérů. I v letectví. Vždyť i letenky (vůči kupní síle spotřebitelí) v naprosté většině cest citelně zlevnily.
Vzhledem k faktu, že nejobtížnější fází standartního letu je přistání, se dá odhadnout jak konkrétně se v praxi vyvinuje trend zvaný single pilot plane
https://www.flightglobal.com/safety/easa-open-to-relaxation-of-single-pilot-rules-for-commercial-aviation/142031.article
Tímto jste jenom potvrdil můj názor.
Já se snažím o věcnou diskuzi, založenou na faktech, dle mého laického porozumění.
V tomto se spolu neshodneme.
A jsem hrdý, že mám jiný diskusní přístup než konkrétně Vy.
Řekl bych, že tento názor na sebe máte jen vy sám.
Tak si zjistěte fakta o ČSA ze 60. let minulého století …
Diskuze s vámi je ztráta času a energie. Vyhnul jste se i odpovědi na jednoduchou otázku, která by obhájila váš mylný názor na zdrobněliny, jelikož by jste musel přiznat, že lžete. Toto je moje poslední reakce na vás.
ad „jelikož by jste musel přiznat, že lžete.“…
Nikoliv. Opakovaně, trpělivě jsem Vám po lopatě vysvětlil svůj názor.
Neshodli jsme se.
Neboť já jsem ze Zlínska, takže na očích mám opakovanou zkušenost Bati, který „leccos zrealizoval, neboť nevěděl, že jeho nápad je nerealizovatelný dle tehdejšího úzusu.“
Můj názor jste odmítl.
Fajn.
S tím dokážu žít, aniž bych měl potřebu Vás urážet.
Hezký den.
ČSA létaly na vnitru z / do Holešova bez letušek před 60 lety …
A Bell 525 s dvaceti místy bude muset vozit stewardy nebo se schválí na 19 míst?
jej… kez by vsechno bylo tak jednoduche, jak se urodi v hlavach internetovych expertu
Takhle jsme letěli v roce 2019 v Estonsku BAe Jetstream 32. 19 pasažérů, bezpečnost dělal kopilot.
OT: No vida. Tož uvidíme jestli podobný lowcost zavede i pasažerská ČD v málokapacitních vláčcích zhruba jak autobusek či jak šalinka.
Bo pasažéři ve vláčku nechtějí platit běhen skoro každé cesty, za to že během cesty vagonkem je osloví dáma/pán v modrém, který se k nim chová jako kdyby šlohli čokoládičku v sámošce.
Bo, kontrolovat pasažéry, přece není služba pasažéřům. Nýbrž jde o dodržení nádražáckého §1 Vždycky se to tak dělalo.
V letecké dopravě to funguje trochu jinak, tož uvidíme jestli cestující si vynutí návrat stewardek/stewardů. Anebo jestli radši cestující zvolí low-cost = bez služeb stewardek/stewardů
Ale Air Greenland k tomuto kroku přistoupili, protože mají zaměstnance v karanténě, protože přicestovali z jiného státu. Pochybuji že u ČD mají nadostatek personálu kvůli tomuto důvodu
Nechci pokračovat v OT. Neboť jestli se bezletuškové lowcost prosadí, tak ten přenos know-how do jiných forem dopravy nebude snadný. Ale inspirativní to bude. Nadbytek odborníků je. Viz odborníci,kteří jsou výborní v tom, že zvládají ten ceník pasažerské ČD, který je strašně nepřehledný a víceméně nanic. Koneckonců označit ceník nějakým názvem jako kdyby šlo o kosmickou raketu už svědčí o diagnoze. Takže řešení jsou prodejní automaty a prodávat IN100 na splátky s pořádnou reklamou. Tj. určitě řada lidí v pasažerské ČD by umělo poskytnout službu pasažéřům v dálkových vláčcích, když zvládají tak obtížný úkol jak se popasovat s TR10. Tisíc?… Číst vice »
Infantilňoučký přispěvatelíček Axelíček je off topic neustále….
By mě zajímalo, kolik Axel platí redakci za to, že ho tu nechávají. To jim musí platit minimálně komplet energie..
Axel je clickbait, proto ho tu redakce toleruje.
Občas mě napadá jestli není Axel ve skutečnosti chytrý a jeho příspěvky cílené provokace.
Zřejmě vás to napadá správně. Občas napíše něco tak neuvěřitelného, že nevěřím, že kdokoliv s IQ nad 70 (tedy soudem nezbavem svéprávnosti) by něco takového dal dohromady.
On je schopen nacpat vagónky a vláčky i do diskuze ke článku na téma slintavka a kulhavka u sudokopytníků. Myslím, že by měla vzniknout nová psychiatrická diagnóza: Axel.
V letecke doprave osob je mezinarodne platnymi predpisy naprosto striktne dan pocet palubnich pruvodcich (nejsou tam jen pro komfort cestujicch, ale primarne kvuli bezpecnosti – ridi pripadnou evakuaci). Letadla do 19 mist vcetne palubniho pruvodciho mit nemuseji, ale musi byt jinak zabezpecena safety instruktaz (pilot, pozemni personal). Od 20 mist vyse plati pravidlo, ze na kazdych zapocatych 50 sedadel nebo par vychodu musi byt alespon jeden palubni pruvodci (zalezi na tom, co vychazi vetsi – pokud by letadlo melo napr 100 mist, ale tri vychody, tak museji byt min. tri PP).
IL14 – minimálně do / z Holešova (kapacita 30 míst) byla bez letušek … před 60. lety – změnily se předpisy ?
ja si taky myslim, ze tu neco svedci o diagnoze.
U ČSA fungovaly bezletuškové lety před 60. lety …
axeli .. je třeba, aby jsi dočetl celý článek. nestačí skončit u nadpisu.
Nauč se česky, mudrci.
Něco vám prozradím… Zkuste to tam najít… https://www.cd.cz/nase-vlaky/regionalni-vlak-cd/regionova/-25564/#kotva
V letectví je otázka letušáků a leteušek otázkou bezpečnosti, to není o tom, co si vynutí cestující. Občas je dobré používat hlavu, když to vyčítáte druhé straně…
Ad Váš odkaz na dieslvagonek – nerozumím.
Ad příklad s letectvím. Vždyť jo, a pro letadélko pro 30 -40 pasažéřů plus 2 piloti a jeden steward zaznamenala tak velký „úspěch“ že už se nevyrábí.
Viz příklad Dornier 328, 328 JET a to přes velké snahy rozjet výrobu jejich náhrady 328 eco…čili praktický výsledek už známe = bezletuškové lety v málokapacitních letadélkách
https://en.wikipedia.org/wiki/Dornier_328
Zkuste použít myšku a prohlédnout si tu stránku celou. Třeba tam něco najdete… Něco o samoobsužném odbavení cestujících…
Vyrábí se jiné letadélka o obdobné kapacitě…
Ad „Vyrábí se jiné letadélka o obdobné kapacitě…“
Která?
Viz snaha indonéského aerospace nahradit ATR42 na tamním trhu, která vyústila v návrh letadélka z Indonésie s VYŠŠÍ kapacitou než je kapacita ATR42.
Letadélka se vyrábějí jako plastikové modely …
Vlaky bez průvodčích zavedly ČD už někdy před 30 lety.
MNOHEM dříve … když nebyl v 70. letech minulého století průvodčí , tak jsem jel jako vlakvedoucí bez něj, kontrola jízdenek se prováděla „sama“ … i s klasickou soupravou 5 vozů …
A jako vlakvedoucí bylo tolik práce s dopravou, že nešlo dělat žádnou komerci.
Dovolil bych si připomenout, že přítomnost a počet palubních průvodčí je dána regulemi a nedá se jakkoli obejít. Kdyby to možné bylo aerolinky jako Ryanair už by dávno létaly bez nich a jen s jedním pilotem. O vlacích nic nevím. Pěkný den
Děkuji. A myslíte, že snaha o snížení nákladů se může vyvinout tak, že ze 2 pilotů vznikne kombinace:
a) pilot
b) záložní pilot+steward?
Protože např. PC-12NG je přímo optimalizován pro jednoho pilota.
A hmotností letadla to asi nebude viz třebas EMBRAER Phenom 300 s MTOW 8 tun pro 7 až 10 pasažérů mi nepřipadá nějak výrazně jednodušší než Jetstream 41 s MTOW 11 tun pro cca 30 pasažérů.
https://www.euractiv.com/section/aviation/news/pilots-alarmed-over-airbus-plans-for-single-pilot-aircraft/
Jen na okraj, vlaky bez průvodcich už u ČD nějaký ten pátek fungují 🙂