Úřad podruhé odmítl stížnost dopravců na zavádění ETCS, diskriminaci nenašel
Začátek úseku s ETCS, příjezd do Veselí n. L. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Podle stěžovatelů jedná stát při zavádění výhradního provozu pod ETCS svévolně.
Já pořád nechápu co vy škarohlídi 1.1. čekáte? Že odbije půlnoc a dojde k naprostému kolapsu? Takové drama to opravdu nebude.
To rozhodně ne. Ale že bude malinko víc zpoždění než den předtím, na to bych si vsadil.
Právě proto už proběhlo x zátěžových testů, aby se systém vyladil.
A poslední dostat ukazují, že víc zásahů ETCS je z důvodu chybné obsluhy, než z důvodu nějaké chyby ETCS jako takového.
A neříká se v odborných kruzích už pomalu 10 let, že se ETCS spustí k 1.1.2025? Dotační tituly byly, mohli se na to připravit. Ale to by to nebyli čecháčkové, aby si neřekli tady žádný evropský blbosti nebudou na to nejsou prachy. A hele ono je to tady, a teď co s tím?
Akorát se dost dlouho nevědělo, jaká verze ETCS se bude požadovat.
Pokud to není diskriminace, má to na všechny stejný dopad?
Pravidelný dopravce s pár typy zaplatí jako muzejník s kusovkami (dotace to dorovnají)
Dopad nemá s diskriminací nic společného. Nediskriminační přístup je, že se nařízení týká všech stejně bez výjimek.
Existuje nepřímá diskriminace.
Neřeknu, že lidi s vyznáním xx nechci zaměstnat, ale schválně školení naplánuju na jejich svátky. Neřeknu že muzejníky nechci, ale schválně je nutím k bazmeku, který mají nové mašiny.
Blbě se prokazuje úsmysl (ani jsem nevěděl, že ten den je svátek, a nevím jestli dotyčný ctí sabat nebo neděli) ale diskriminace to taky může být.
Tak zrovna to, kdo má jakého imaginárního kamaráda zákony opravdu řešit nemají…
Situace na trhu je taková, že ti co zkrachují nebudou zákazníkům kapacitně vůbec chybět minimálně 5-10 let. Takže zbytečně to dále natahovat nemá vůbec cenu.
Nevím co očekáváte?
Zpoždění kvůli tripům, zasekané uzly a koridory. Nějaká pravidla nejedou, třeba protože dopravci nemají vybavené všechny mašiny.
Tomu moc nevěřím, půjde spíš o plynulý přechod. Protože většina lokomotiv už delší dobu bude jezdit pod dohledem ETCS.
Když vidíš do budoucnosti. Nějaký tip na čísla Sazky na třetí týden 2025?
Kolikrát si ještě můžou stěžovat?
Jak to tedy bude od 1.ledna 2025 pro menší dopravce jako třeba KŽC? Na lokálky se zatím ETCS nezavádí, ale zda při krátkém průjezdu tratě s ETCS? Bude nějaká výjimka? Pamatuje na to nějaký předpis?
Pokud jsem to dobře pochopil mělo by se do stanic s výhradním provozem, pokud nemáte ETCS, dostat z tratí bez výhradního provozu s omezenou rychlostí. Nesmíte pokračovat na trať s výhradním provozem, ale musíte pouze zase na trať bez ETCS. Mělo by to být na několik let než se adaptují lokálkové stroje a pak se i tato výjimka odstraní.
Konkrétně je to 5 leté přechodné období, kdy to takto půjde
KŽCD by měla mít ETCS nainstalováno do třech zamračených, do dvou mravenců a teď si nejsem jist, zda jen do dvou nebo či dokonce tří vozů řady 831, bylo to zveřejněno i zdejších stránkách v jednom článku. Včera jeden z mravenců (ten poškozený při nehodě na Balabence) vyrazil (samozřejmě jako tažený zamračenou) do Zvolena na velkou opravu po nehodě a zároveň instalaci ETCS. Druhý mravenec by po návratu tohoto prvního měl následovat.
A dodavatel mobilní části ETCS pro bardotky a dvěstědvaašedesátky už existuje?
Diskriminace asi těžko. Ale nesmyslné a překotné zavádění ETCS. Okolní státy zavádějí ETCS pomaleji a s jistou rozvahou. Jen a opět ČR musí mít všechno hned a tím se dělají chyby a zbytečně se vyhnala cena nahoru. Pánové Havlíček a Kupka si na tom svoje politické bodíky neudělají…
A jaký jiný zabezpečovač mají okolní státy a jaký my? Není v tom trochu rozdíl?
https://denik.to/vyhradni-sazka-na-etcs-ohrozuje-bezpecnost-ceskych-zeleznic/
Okolní státy to mají třeba takto.
Nejhorší průser na věci je ten, že nikdo po nás nechce tzv. ETCS s benefity, tedy naprosto nesmyslný modrobílý svět, který prakticky znemožňuje provoz při jakémkoliv výpadku ETCS. Stačí tzv. ETCS bez benefitů, který má stále funkční oddílová návěstidla a je možné takovou trať provozovat i bez funkčního ETCS s maximální rychlostí 100 km/h a s prakticky nezměněnou kapacitou. V době, kdy roste nebezpečí útoků z nám nepřátelských států jako je ruSSácko, je naprosto nesmyslný postup si nechat vyřadit z provozu železniční sítě, respektive její nejdůležitější trati jen proto, že se zavede ETCS L2 s tzv. benefity, aneb modrobílý svět.… Číst vice »
Zapomínáte na budoucí využití tzv. plovoucích oddílů, kdy si budou soupravy hlídat celistvost a proto bude možné mezi stanice dostat mnohem více vlaků než s pevnými oddíly. Taky zvýšení traťových rychlostí přispěje k větší plynulosti provozu ERMTS je velice robustní systém kompletně oddělený od veřejných sítí a nekolikanásobně jištěný zaokruhováním, nějaká sabotáž velké části sítě by se prováděla dost špatně (jeden překopnutý kabel paseku nenadělá). Fakt neexistuje jeden kód na shození všech elektronických stavědel, radioblokových centrál a palubních jednotek (které běží redundantně záměrně na různých architekturách, jiných operačních systémech a jiných verzích softwaru – proto to taky stojí tolik peněz),… Číst vice »
Okolní státy povětšinou mají skutečný zabezpečovač, my ne.
ETCS rozhidne neohrožuje bezpečnost, jak se nám snaží deník tvrdit.
Plácáš zase absolutní nesmysly, tratě s ETCS L2 s tzv. benefity při výluce ETCS, jedno zda způsobené preventivní či korektivní údržbou, ale třeba i útokem nějakého teroristy na rádiovou síť, se stane prakticky neprovozovatelnými. Takže ano, ETCS L2 v podobě s benefity (modrobílý svět) ohrožuje bezpečnost státu v podobě paralýzy nejdůležitějších tratí. V případě instalace ETCS L2 bez benefitů (ponechána stavající oddílová návěstidla a ve stanicích se návěstidla nezmění na modrobílý svět) se dá jezdit rychlostí 100 km/h a kapacita trati zůstává nezmenšena, naopak se snížením rychlosti na 100 km/h ještě zvýší.
Ale vždyť nikdo ta návěstidla hned kácet nebude.
První stanice, a to ještě k tomu jen možná, kde to bude budováno jako stanice s benefity by měla být Masaryčka, ale to jen možná.
A pro případ výluky, apod…. jsou postupy také, nebude to tak, je výluka, tak nebudeme jezdit
Ten postup je takový, že při ETCS L2 s tzv. benefity se může jezdit pouze mezistaničně a pouze rychlostí 60 km/h, přes stanice 40 km/h a je jedno, na jakou kolej se ve stanici jede, protože rychlost nebude návěstěna, protože bude jen blikající modrá a stop značky. Trať bude mít oproti stavu s autoblokem, kdy se při výluce ETCS dá jezdit až 100 km/h, kapacitu v lepším případě tak 20 procent a velice se obávám o bezpečnost takového provozu, protože předvěst vjezdového návěstidla bude neproměnná návěst výstraha v podobě tabulky s křížem dle článku č. 134 předpisu D1. Opravdu super,… Číst vice »
A která trať, že to bude budována s benefity, nebo se už buduje?
Já vím pouze o Masaryčce, jako stanici, a to ještě k tomu možná, ale určitě to nebude tak, že se 1.1.25 pokácí návěstidla. Takže tuto vaší hysterii upřímně nechápu.
A proč vymýšlet rovnák na ohýbák, kvůli čemu? Holt se bude muset lépe rozložit údržba, tak aby se eliminovali výluky ETCS na nezbytnou dobu, lepší než držet paralelně druhý systém, co kdyby náhodou, nebo aby SŽ nebyla nucena pracovat efektivněji.
Aneb pan Se a pan By rádi kecají, ale ještě nikdy nic nezařídili :-). Pro výluky ETCS se žádný paralelní systém nově zřizovat nebude, protože na mnohých tratích, kde se počítá s ETCS L2, totiž žádný jiný systém v podobě LVZ není a nikdy nebude. Například mezi Prahou Masarykovým nádražím a Kladnem, kde se po dokončení trati má přejí do modrobílého režimu, přičemž po dokončení modernizace trati. Stejný případ je i úsek Střekov – Děčín – Prostřední Žleb, kde LVZ není zavedeno. Pokud se podaří udržet v provozu LVZ na prvním, druhém, třetím a čtvrtém koridoru, bude to jen dobře,… Číst vice »
Když někomu přijde v pohodě mít vesnicky zastávky v polích na koridorových tratích, tak i lokální vlaky musejí mít za spousty mega ETCS…to přece dává smysl.
okolní státy zavádějí pomaleji…
Není to náhodou proto, že na rozdíl od ČR mají skoro všechny tyto státy historicky k dispozici SKUTEČNÝ ZABEZPEČOVAČ?
Některé ano, některé ne.
Překotné? Nejpozději od roku 2017 věděli, že se pod ETCS bude jezdit.
To je 7 let. Pokud někdo potřebuje na vybavení pár mašin více jak 7 let tak je něco hodně špatně a není to na straně státu nebo SŽ.
Ona už v roce 2017 existovala nějaká BL3 mobilka? Ano, mohli to risknout s BL2 a modlit se, ať nedopadnou jako Pendolino.
V roce už 2017 byla stanovená specifikace L3. (viz třeba tady velice jednoduchá prezentace).
https://www.era.europa.eu/system/files/2022-11/ccrcc_2017_ertms_etcs_l3_era_en.pdf
Specificky v podstatě finální verze BS3 byla známá už v roce 2016.
Kdy už v roce 2016 probíhali v Německu její testy.
Už v Roce 2017 dokázalo ČD Cargo vypsat zakázku na instalaci ETCS do svých lokomotiv.
A už v roce 2019 byl schválen první Vectron s BS3.
Pokud to tedy mám brát takhle tak v roce 2019 existovala schválená palubní jednotka ETCS BS3. Tedy stále 5 let na to se s někým domluvit.
Tady je krásně vidět, jak je teorie odtržená od reality. Soudruzi zabezpečováci v kanceláři měli specifikaci, takže pro ně vyřízeno. Že testovací zakázka nemá s rutinním provozem nic společného a že se to reálně vzhledem ke kapacitě výrobců nedalo koupit ještě za pět let, to vás prostě netrápí.
Exemplární příklad východního uvažování. Paša nařídil a tak to bude, i kdyby se to mělo namalovat. Ony ani ty Potěmkinovy vesnice nevznikly ze zlé vůle.
Rozumný produkt se dal jako retrofit koupit někdy od roku 2021. To není zrovna moc času i v návaznosti na zprocesování dotací (fakt žádná sranda) a i v inženýringu, notabene prototypy se dotují až teprve nějakou poslední chvíli…
Cesta spravedlivého ze všech stran lemována jest nespravedlností, sobectvím a tyranií lidské zloby. Požehnán buď ten, kdo ve jménu lásky a dobré vůle vyvede slabé z údolí temnoty, neb ten jest skutečným pastýřem a spasitelem zbloudilých dětí.
Tak hlavně stát je ten nejvyšší orgán, který má právo i jednostranně měnit pravidla hry.