Úpravy pražské ulice V Holešovičkách zkrátily délku červených u vjezdů do Blanky

Vjezd do tunelu Blanka. Foto: TSKVjezd do tunelu Blanka. Foto: TSK

Délka červené se snížila na všech vjezdech do Blanky ve směru k Pelc-Tyrolce a ulici V Holešovičkách

66 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Diesel

Dokud nebude funkční vnější okruh a jemu přilehlé radiály, tyhle problémy se budou řešit neustále. Jak nejlépe se dostat třeba z Tábora do Ústí, Kladna do Hradce atd, atd. když z každé strany jsou z okruhu kousky?

Jandera

bez okruhu a radiál je nehorázné zavádět v praze mýto a zavádět oi další omezovací buzerace pro tranzitující řidiče……….a taky je to prasárna vůči obyvatelům vesnic kolem Prahy, kteří ty vytlačené vozy se skřípajícími zuby sleduí z oken svých domů

Gwann

nevím kdo má co tranzitovat od nuselaku po hlavkuv most. tohle se fakt objet bez problémů dá.

a k těm vesničanům…litoval bych je daleko méně, kdyby jich polovina nejezdila do prace v Praze…autem…

Jandera

ti co jedou z usti smer budejovice a nemaji moznost objet prahu po D0 od LIbeznice k Jesenici

Jaaa

Silnic je v okolí Prahy hromada, můžete si vybrat.

Nebo že by rošt nefungoval? 😉

Jandera

jste buď špatný ironik nebo asociál …. fuj

Kalanis

Je zelenej. Taky diagnóza.

Leinad

Soudruzi by přeci neničili Baťovi plány jenom najust že to byl kapitalista.

Tomas

zrovna tomuhle mistu to nepomuze. to, co jde z blanky do holesovicek, to je v podstate ciste traffic praha – praha a praha – ven

JiP

Tak on ten spunt vznika v holesovickach i tim, ze je tam jenom 50. Ta auta zkratka odjizdeji smerem z Prahy pomalu. Chtelo by tomu aspon o chlup pridat na 60 nebo 70.

Jakub P

Při padesátce stačí o dost menší rozestupy, takže kapacita komunikace při 50 je znatelně větší než při vyšších rychlostech.

JiP

Verte ze pri 50 60 a 70 jsou rozestupy v prazske doprave uplne stejne….., jezdim po Praze autem denne.

Jakub P

Mám radši tu o Červené Karkulce.

SSS

Pravda. Osobne jsem tomu neveril, ale je to tak. Na plynulost lepsi 50 nez 70🤷

Frantík

Bezpečná vzdálenost je konstantní s časem (a tzn. lineární s rychlostí). Čili teoreticky ten průtok aut vychází úplně stejně při jakékoli rychlosti.

Martin Novák

To je s prominutím absolutní blbost. 70tka tam historicky byla a byla k ničemu z následujících důvodů:
1. zvyšovala nehodovost a řidiči tam jezdili 80+
2. ohrožovala lidi na chodnících a zvyšovala hlukovou zátěž pro místní
3. ale hlavně byla úplně zbytečná, protože ta silnice je kapacitně kolaudována na 30 000 aut za den.
V ulici V Holešovičkách se zácpy nevytvářejí proto, že auta jsou bržděna nízkou rychlostí, ale proto, že se tam prostě nevejdou.

Tomas

70 tam sice byla, ale ta nic nevyresi.

zvysenim rychlosti kapacita klesne, a navic se pripojeni od blanky jeste stizi a zpomali.

Antonín

Tomu nepatrnému vlivu na MHD nevěřím. Bydlím na trase 201 a díky této úpravě se zpoždění 201 výrazně zhoršily. Z mapy PID se dá velice dobře vysledovat zdroj zpoždění. Délka zpoždění bývá i 20 minut, typicky samozřejmě pátky odpoledne. Má to katastrofální vliv na řadu čtvrtí, kde je 201 klíčovým busem. Průměrné zdržení 3 minuty je nic neříkající číslo.

ČD4ever

Potvrzuji. Od těch změn nejezdí bus 201 podle jízdního řádu skoro nikdy.

On:

Jo masakr v Holešovičkách z pěti plných pruhů jsou během chvíle jen dva, možná by stálo za zrušit pár parkovacích míst a přidat třetí pruh až po Bulovku. Díky přemalování je dnes jeden pruh od Blanky a druhý od Argentinské, ale levý pruh (který je pak průběžný) je opravdu úzký a nezkušený řidič v trošku širším autě (což je většina aut velikosti Octavie) má co dělat vykroužit oblouk na nájezdu na předpolí mostu.
Kromě kolapsu kdy nové pruhy malovali v pátek odpoledne kdy díky tomu zkolabovala doprava široko daleko, se dopravě v okolí ulevilo.

On:

Chybička se vloudila levý pruh od Blanky je opravdu úzký ale zase je průběžný a ještě skoro polovina řidičů nechce chápat systém zipu, hlavně je výsada některých nejmenovaných jakože prémiových značek aut.

Leinad

Zip chápe málokdo.
Někdo si myslí, že to znamená jet až na konec a zastavit (místo plynulého zvyšování rozestupu a zařazení)

Frantík

No ne, to znamená, že před sebe pustíš právě tolik aut, o kolik se počet jízdních pruhů snižuje. Pokud ale se zleva začne někdo řadit v půlce a druhý na konci, tak před sebe pouštíš 2.

Leinad

Abych před sebe pustil dva, to znamená 1) první se řadil brzo 2) druhej toho využil, zadupl plyn a jel naplno nakonec.
Přeci když můj pruh končí, tak jedu vedle své díry a nevšímám si toho že se ten předemnou řadil dřív.

Jan Pytela

Ten zrušený pruh na parkování jste měl na mysli uvolnit pro cyklodopravu, ne?

Jiří Kocurek

Když to bude cyklodoprava vyjíždějící z Blanky…

David

Už tak je doprava za hranicí ekologických limitů pro území. Přidání dalšího pruhu by vám nikdy neprošlo. Není možné si jen tak někde postavit 3 proudou dálnici v rezidenční oblasti.

thegrid

Tak at se tam radeji rrzidenti dusí. Správný moderní ekolog se pozna tak, že dělá vše v důsledku proti ziv. prostředí = podpora elektroaut (těžba hornin), omezovani pruhů (spaliny z kolon), zákaz jaderek (musi nahradit uhlim)

Jaaa

Jj, kdo chce psa bít, hůl si vždy najde.

Martin Novák

Vy ste ale pěknej chudák. Tak se duste Vy, i s celou svou rodinou. Jak by se Vám to líbilo?

Hara_Pes

Nebo můžeme zrušit všechny pruhy a dusit se tam nebudou

On:

To máte pravdu že je to pakárna a rozhodně to není nejlepší řešení, ale u Argentinské není rezidenční čtvrť? Nebydlí tam vlastně daleko víc lidí než v Holešovičkách? Jo oni řvou o trošku méně protože vydělávají o něco méně. A co magistrála ta vůbec nevede rezidenční čtvrtí.

Gwann

v argentinské by se bývalo dalo přeložit do prostoru bývalého nádraží. kdyby ho někdo prozíravě neprodal…že…

Jakub P

Nová a doufejme průchozí a na kole průjezdná čtvrť na druhé straně Argentinské udělá pro město nesrovnatelně víc, než tam přeložit Argentinskou a udělat z ní další nesmyslnou dálnici uvnitř města.

Ivan

Problém je také hodně v tom, že testovací preznačení pruhů je provedeno žlutě jako dočasné omezení a to ještě dost nepřehledně. Myslím, že jsem člověk, který se v provozu slušně orientuje, ale tohle značení je matoucí i pro mne. Navíc je tam štrůdl pomalých aut a člověk nemá pak ani rozhled co je dále.
Kdyby se to přeznačilo načisto, bílou a trochu pozvolněji, bude to o něčem jiném a věřím, že to místu prospěje a bude se jezdit plynuleji než dříve.

Hojakar

Pokud je pro vás touto značení nepřehledné , měl by jste se bud vrátit do autoskoly nebo vrátit řidičák

Jan Pytela

Neměli by se vracet do školy spíš úředníci, kteří ten způsob značení určili?

Kubrt

Mě to tam přijde v pohodě; co konkrétně je špatně?

Pavel Q

jel jsem tudy jednou, nic jsem o změně nevěděl , ale bylo mi to jasné, dopravní značení je tam blbuvzdorné

thegrid

Ne není. Neodpouští a není dodržena šíře.

Jakub P

„Odpouštějící“ infrastruktura ve městech je obrovský omyl, od kterého se už naštěstí ustupuje. V praxi ty rezervy, které v ní jsou, vedou k tomu, že významná část řidičů tam nebezpečně zvýší rychlost. Ušetří to možná pár prohlých blatníků, stojí to nehody s těžkými následky.

„Odpouštějící“ infrastruktura má snad smysl na dálnicích daleko za městem, ale ve městech s hustým provozem je naopak potřeba, aby řidiči neměli pocit, že jim projde vyšší rychlost nebo nevěnování plné pozornosti řízení.

Péťa

Přijdou mi tam blbý ty dvě tabule IP 19 „Řadící pruhy“ kdy první je v místě redukce 4 na 3 a druhá odbočení pravého ze 3 před vstupem mezi osídlení. Buď by to chtělo sjednotit do jedné tabule nebo druhou odstranit jelikož je beztak duplicitní vůči bráně s C značkami.
Což je imo mnohem lepší způsob vyznačení řazení pruhů pro takto složité poměry, který se nesmyslně vytlačuje na úkor obřích tabulí ideálně zabírající i polovinu chodníku.

thegrid

No docela by mě zajímala nehodovost, protože dnes se pruhy mastí tak úzké, že se musí nutně stávat nehody. To nemluvím o to, že každé druhé pako musí vlastnit SUV do města se vůbec nehodící.

Jan Pytela

při rychlosti 15 km/h v zácpě je šířka pruhu opravdu relevantní.

David

Nehodovost těžko můžete vyhodnotit po měsíci provozu. Spousta nehod bude mít za příčinu kombinaci nepozornosti a zvyku na jiné uspořádání.

Jmeno

divil jsem se uz davno, ze z tunelu nebyl do Holesovicek ani jeden pruh prubezny. Az si ridici zvyknou, ze tim levym se jede stale bez prejizdeni z pruhu do pruhu, projevi se ta zmena k dobremu naplno.

Tomas

to neni tak
uplne pravda.

kdyz pojedete tom
levym od blanky, tak ten se nikam nepripojuje, ale je do nej pripojovano (pripojuje se do nej levej pruh z argentinsky)

Martin Novák

Také je potřeba dodat pár drobností: 0. Mělo se testovat 3 měsíce, najednou se výsledky vyhlásily po prvním měsící, zvláštní… 1. Zvýšila se nehodovost jak před Holešovičkami tak přímo V Holešovičkách 2. Místo, kde se auta řadí ze 4 pruhů do 2 se posunulo mnohem blíž k obytné zástavbě 3. Nehoda V Holešovičkách nově znamená dopravní kolaps půl Prahy, protože kolony nejsou jen v Argentinské, ale často až po Muzeum 4. úsekový radar na měření rychlosti V Holešovičkách je už dost k ničemu, protože řidiči stojící v koloně půl hodinu se okamžitě jak dostanou prostor rozjedou co to dá, aby… Číst vice »

Jiří Kocurek

Hlavně Blanka dělá to, co dělat nemá. Dělá totiž propojení dálnic ze západu na východ kvůli chybějícímu obchvatu Prahy.

ČD4ever

To bych neřekl. Kamiony mají průjezd vnitřní Prahou zakázaný, pokud vím.

Jiří Kocurek

Po dálnicích toho jezdí, kromě osobáků taky dodávky do 3,5 tuny, náklaďáky do 6 tun, do 12 tun, semtam autobus. A zkrz Blanku může všechno pod 12 tun.
https://www.tunelblanka.info/navigace/

Martin Novák

To sice mají, ale Holešovičkami jich nelegálně denně jezdí stovky.

Jiří Kocurek

Jste si jist, že nemají výjimku ze zákazu? Ono je v praze docela dost obchodů, kam se vozí zboží, zásobovat Motolskou nemocnici není žádná sranda, velkokuchyně taky nezásobí 1x za den Berlingo, když se tam vaří stovky a možná tiséce porcí. (5000 porcí za den vařívá menza Purkyňova a to je v Brně)

Martin Novák

Jsem si tím naprosto jist. Drtivá většina tam jezdí na hulváta. Výjimku jich má minimum.

MaT

V Motole jsem docela často a nějak jsem si nevšiml, že by nás tam jezdily zásobovat kamiony. Co by jako měly vozit? Pacienty? Léky? Obvazy? Jídlo?

Ne ne, pacienty nás tam zásobují menší auta – taková žlutá hranatá, obvykle. Ale taky třeba metro. Zdravotnický materiál vozí obvykle klasické dodávky. A u jídelny vidím občas stát tak nějakou Avii, nebo něco velikostně podobného. Ale kamion jsem tam fakt ještě neviděl…

Jakub P

Přesně tak, podle původních podmínek taky AFAIK neměla být postavená dřív, než velkej okruh. Postavit ji dávno před ním byla nehorázná hloupost.

Jaaa

Ale tak to zas ne, aspoň jde omezovat magistrálu, ta mi přijde jako větší zvěrstvo.

Jakub P

Kdyby s jejím otevřením opravdu silně zkrouhli magistrálu a zavřeli průjezdy po nábřeží, tak budiž. Ale nic z toho se nestalo, takže si za tím původním příspěvkem stojím.

David

1) Nehodovost těžko můžete vyhodnotit po měsíci provozu. Spousta nehod bude mít za příčinu kombinaci nepozornosti a zvyku na jiné uspořádání.
3) Nehoda v holešovičkách by znamenala stejný kolaps v jakémkoli uspořádání.
4) Proboha co je tohle za argument? Radary nemají cenu protože řidiči překročí rychlost?
7) Cílem je aby auta namísto magistrály jezdila po okruhu

Martin Novák

1) když můžu vyhodnotit průjezdnost Blanky po měsíci, tak můžu vyhodnotit i nehodovost 3) ne, protože ty kolony dnes sahají mnohem dál, než u předchozího uspořádání a to i bez nehody. Nehoda proto logicky tuto situaci ještě zhorší. 4) To jsem nikde nenapsal. Napsal jsem, že radary jsou v zásadě k ničemu, protože řidiči tu rychlo po 20 min, v koloně naopak nikdy nepřekročí. 7) Ano, ten cíl je bohulibý. Ale Holešovičkám nepomůže. A v konečném důsledku po pár měsících nepomůže ani Praze. Když se řidičí naučí, že Blanka je volnější, do pár měsíců vznikne větší poptávka po ježdění tunely… Číst vice »

Jakub P

A jsou to konečný výsledky, nebo budou testovat tři měsíce, jak slíbili, a tohle jsou předběžný výsledky po měsíci?

Martin Novák

Nikdo to pořádně nezaznělo. Ale snad budou pokračovat. Akorát ty prázdninový měsíce tu statistiku brutálně zkreslí a všechno určitě krásně vyjde.

Jakub P

Jo, taky se obávám i zkreslení prázdninama. O důvod víc, proč je dobře, že to vyhodnotili i odděleně za červen, ne?

David

„Zároveň musela být zastávka posunuta blíže zástavbě. To podle Butoviče vyhovuje zhruba polovině lidí, zbytku prodloužila chůzi ze zastávky do cíle“ Tomu moc nevěřím. Moje osobní zkušenost hovoří o tom, že většina lidí používá tu zastávku pro cesty na Matfyz nebo FJFI a koleje 17. listopadu. Po tom co byla zrušena 112 přes Pelc Tyrolku je to jediná zastávka na druhém břehu Vltavy obsluhující toto území. Obecně obsluha tohodle území MHD je docela tristní a vlastně někdy je rychlejší přejít ten most pěšky. Bohužel těch překážek (hned za mostem do podchodu a pak zase z podchodu) je tolik, že to… Číst vice »

Frantík

Jenom dodám ke 112: 187 sice jezdí na P-T i obousměrně, ale s intervalem 20-30 minut (zoo interval někdy i 5 minut) a 7-8.2021 vůbec ne.

Frantík

Stejně si myslím, že zastávku museli přesunout kvůli neukázněným řidičům, kteří by nevydrželi čekat 30 sekund, než autobus zastaví a odjede. Oproti těm minutám na červené by to ale bylo nic.