Úpravy pražské ulice V Holešovičkách zkrátily délku červených u vjezdů do Blanky
Délka červené se snížila na všech vjezdech do Blanky ve směru k Pelc-Tyrolce a ulici V Holešovičkách
Květnová úprava průjezdu ulicí V Holešovičkách v Praze 8 za mostem Barikádníků zkrátila v červnu délku červených světel na vjezdech do tunelu Blanka o tři hodiny denně. Regulace se zkrátila z loňských 7,5 hodiny na letošních 4,5 hodiny. Naopak se zhoršila průjezdnost Argentinské, která se prodloužila o pět minut, řidiče tu čeká proti minulosti o 18 zastavení více. Novinářům to dnes řekli náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě) a Alexandr Butovič, generální ředitel firmy Satra, která se o tunel stará. Bezprostředně po změně dopravního režimu vznikaly kolony zejména na mostě Barikádníků a v Argentinské.
Technická správa komunikací (TSK) nechala změnit řazení pruhů za mostem Barikádníků. Z původně levého průběžného pruhu ve směru od mostu se musejí řidiči zařadit do pravého pruhu. Druhý pruh zůstal průběžný.
Červené u vjezdů do tunelu Blanka jsou podle Scheinherra často způsobovány neprůjezdností na jejím konci na Pelc-Tyrolce. „Zaměřili jsme se na to, proč vznikají zácpy na výjezdu,“ řekl.
Snahou pak bylo minimalizovat počet červených světel. Při problémech v Blance automatický systém reguluje počet aut uvnitř. „To bohužel vede ke komplikacím nejen pro auta jedoucí do tunelu, ale také ostatní, která blokují křižovatky a podobně,“ řekl Butovič. Vliv má průjezdnost na Pelc-Tyrolce rovněž v tunelech, které Blance předcházejí a často je uzavírán již první tunel, do kterého auta vjíždí z Dobříšské, ze které až do ulice V Holešoviček jede pouze asi deset procent aut.
Opatření zhoršilo dopravu v Argentinské
Délka červené se snížila na všech vjezdech do Blanky ve směru k Pelc-Tyrolce a ulici V Holešovičkách. Na Malovance to bylo meziročně až o 40 hodin méně na letošních 26,5 hodiny. Na Prašném mostě museli řidiči čekat na červené o 25 hodin méně, kdy loni v červnu to bylo 79 hodin, a na Letné o pět hodin méně na nynějších 39,5 hodiny.
„Jedinou vadou na kráse je doprava v ulici Argentinská, kde se zhoršila,“ řekl Butovič. V Argentinské se prodloužila doba jízdy o pět minut a řidiče čeká proti minulosti o 18 zastavení více. „Je to jediné místo, kde máme problémy vyvolané v souvislosti s tímto opatřením,“ dodal Butovič.
Vliv na MHD byl podle Scheinherra s Butovičem nepatrný. Průměrné zdržení autobusů v okolí zastávky Kuchyňka je tři minuty. Zároveň musela být zastávka posunuta blíže zástavbě. To podle Butoviče vyhovuje zhruba polovině lidí, zbytku prodloužila chůzi ze zastávky do cíle. Naopak v okolí Prašného mostu nedošlo k žádné změně.
Vliv změn na dopravu a MHD nebyl hodnocen v Patočkově ulici v Praze 6. Ulice byla v červnu v rekonstrukci a měření by tak nebyla relevantní.
Změny dopravního režimu dělala na stejném místě TSK již v dubnu 2017. Také tehdy bylo cílem zmenšit kolony v Povltavské. Připojovací pruh z Povltavské ulice se stal u křižovatky s ulicí Na Truhlářce průběžným a levý pruh se v tomto místě spojil se středním. Kolony původně vznikaly již na nájezdu do ulice V Holešovičkách, kde se museli řidiči zařadit do proudu aut přijíždějících po mostě Barikádníků.
ČTK