Úpadek a zamítnutí reorganizace. Soud rozhodl o JHMD
JHMD, přípojný vůz Balm/ú. Poslední dny provozu před pauzou na neurčito. Autor: Dalibor Palko
Soud firmě zakázal disponovat s majetkovou podstatou a dispoziční oprávnění převedl na insolvenční správkyni.
Borec měl jedinej čestnej úmysl…….podojit ,zlikvidovat a rozprodat! Co mě k tomu názoru vede? Mrkněte na jeho obchodní rejstřík, čím se celý život živil! Je to z gruntu dobrák! Proč ještě insolvenční správkyně nenařídila hloubkový audit? Podivné,že? Jestli je „čistej“,tak se přece nemá čeho bát!
A jak se dari Waldviertler Schmalspurbahnen? Ty by si to mohly dovolit koupit? Je to stejny rozchod, mohly by sdilet vozidla. Po silnici je to z Litschau do Bystrice 17 minut, treba by tam mohl jezdit nejaky minibus.
Parní lokomotiva je sice hezká a romantická věc, ale je to ekonomické i ekologické zvěrstvo. Není divu, že jízdenka na pár stanic stála přes 500 Kč…
No a? Nikde není psáno, že to má být sociální služba. Lidi to jsou ochotni dát, vlak jel vždycky obsazený…
Je to dnes posledni moznost jak skolak muze videt parni stroj v cinnosti.
Víte, ono existuje takový vynález. YouTube
To je řádně omezený a přízemní koment👍
Před časem jsem viděl Jana Čajánka, obchodního ředitele JHMD. Synek se potatil?
Nepoctivý záměr jsme neměli, oponují soudu Jindřichohradecké místní dráhy
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/jindrichohradecke-mistni-drahy-vlaky-autobusy-soud-cajanek.A221007_122338_budejovice-zpravy_khr
Zajímavé názory tady…nestačím se divit, jak jsou někteří šotouši naivní….o tom, že je to restart, že to někdo koupí a zachrání, o nějaké kamarádce podnikatelce, o tom, že se podaří zachování veřejné dopravy, o tom, že se to uživí mikulášskými jízdami a bude se ve vlaku podávat borůvkový koláč….. Pánové, trochu soudnosti. Je to bohužel konec. Nekoupí to nikdo, kdo by měl zájem na zachování dopravy. Kraje tam již nikdy veřejnou dopravu neobjednají…navíc se ke mně přes několik lidí doneslo, že už brzy (po vzoru supů a kopání do mrtvoly) se „někdo“ JHMD ještě chystá zavařit, protože tu NAD provozují… Číst vice »
Tak oni se snaží předstírat, že neví jak předdimenzovaná je železniční síť v ČR.
Čili bude se vypínat. Buď na úroveň
Maďarska (mínus cca 10%) nebo
Rakouska či Slovenska (mínus cca 25 až 30%) nebo
Německa či Polska (mínus cca 40 až 50%)
Vycucat si z palce u nohy nějaká procenta a pak to opakovaně kopírovat do diskusí, i když to je zcela mimo téma, je asi moc prima.
Jakože letošní IRG Monitor kecá?
viz str. 7 https://www.irg-rail.eu/download/5/921/IRG-Rail-10thMMReport-Mainreport.pdf
Axel asi bude mít problém rozlišovat mezi statistikou a osobními predikcemi rušení tratí. Navíc ignoruje různorodou metriku, která se na té stránce vyskytuje a dává úplně jiné % hodnoty.
Vnímám realitu. ČD volá o pomoc. RGJ asi radši nechá vagony stát, než aby jezdil do Alp. Provozovatel Caledonian Sleeper končí. Italo a Arriva je na prodej. Abellio vesměs hodilo ručník do ringu. Takže nemá smysl to co dělají někteří předřečníci = volat po lynčování či kriminalizovat provozovatele dopravy. Neboť smyslem je něco jako Jednota = venkovští provozovatelé dopravy, kteří si s tím poradí líp než moloch. Typickým příkladem je dceřinná firma DB = DB RegioNetze, která v odhlehlých oblastech provozuje dopravu i koleje. P.S. Statistika je dostupná také např. zde, tož počítejte a konkrétně uveďte v čem se mýlím… Číst vice »
Mno, emmm, asi na vás nebudu plýtvat svým cenným časem a vaše vykřikování podrobovat rozborům, stejně to nemá cenu…
Mínusovat Vás není důvod. Je to bohužel tak jak píšete. Údržbu tratí nikdo neutáhne, nostalgické vlaky sotva zaplatí samy sebe. Pokud jde o zákulisí, to by možná stálo za to více rozepsat….klidně jako neověřené.
Být na místě věřitelé a dal bych souhlas s reorganizací, nyní si přečetl všechny informace z insolvenčního rejstříku, tak okamžitě na schůzi věřitelů hlasuji proti. Proč pořád JHMD chtělo, že soud má rozhodnout pro reorganizaci? Beru to jako ovlivňování.
SROVNÁNÍ PODMÍNEK LICENCE PROVOZOVÁNÍ DRÁŽNÍ DOPRAVY A LETECKÉ DOPRAVY, možná JHMD plánovalo i variantu letecké náhradní dopravy. 🙂
Pořád uniká to podstatné, kraj Jihočeský platil celou dobu, to znamená, že doprava minimálně do Bystřice a Kamenice měla fungovat bez omezení.
tak kdyby reorganizaci nechtěli tak o ní nebudou žádat ne
Tak musí být na oko vidět, že něco dělají…
A na stránkách JHMD nic, jakoby se nechumelilo. Cestující mají v řiti. Když jsem viděl obchodního ředitele Čajánka ml….ona to rozkrádá celá rodina!
kraj slíbil autobusy ale řidiče bude shánět těžko, pokud nenasadí dodávky.
a NAD jezdil kdo a čím?
maximálně mužou sehnat soukromníka jestli bude mít zájem, ne velké autobusové společnosti
Zajistit NAD nebo „NAD“ v říjnu a dál nemusí být problém.
Záleží, kolik to bude sypat…..
Takže, jak ohadujete provoz na Obrataň a jak na NB v létě 2024, nebo 25?
Uvidíme , zdali je mezi náma prorok 🙂
Já jsem poněkud skeptický.
Autobusů, nebo kol ?
Můj odhad?
Jsem optimista a věřím, že se vše v lepší obrátí. Byť asi ne v celé trati, věřím i v zachování pravidelného provozu.
P.S.
Je jedno velmi zajímavé video (to druhé)
https://www.obcasnik.eu/video-uzkokolejka-dostala-smutecni-parte-a-venec/
Spíš věřím tomu, že se najde někdo, kdo si to odkoupí a provoz obnoví. Tak, jak to bylo vedeno, to snad nikdo hůř vést nemůže.
Teď jsem znovu mluvil s kámoškou. Fakt to nechce. Nerozumí dopravě a nechce se tím zabývat, zároveň doufá, že to koupí jako celek někdo opravdu schopný. Jo a názor jejího bráchy – jinak zástupce ředitele strojírenské firmy – na Hašišbedny sem nedám. Za ban mi Čajánek fakt nestojí.
Na základě těchto skutečností Jihočeský kraj vypoví JHMD smlouvu a zajistí autobusovou dopravu, sdělil to hejtman Martin Kuba.
https://jindrichohradecky.denik.cz/zpravy_region/firma-jindrihohradecke-mistni-drahy-je-v-upadku-reorganizaci-soud-zamitl-2022100.html
Je to divný. Kdyby s tím měl Čajánek nekalé úmysly, tak si asi někam převede tu pohledávku za 40 míčů. To že soudkyněmi trvalo 2 týdny přes lhůtu, co měla rozhodnout mě také hlava nebere. Vždyť minimálně zaměstnanci už mohli mít ty dva týdny plat?
Ta pohledávka bude asi také hodně zajímavá…
Mít plat když není z čeho platit?
Soudkyně musela mimo jiné ověřit, jak moc pravdivé jsou argumenty v žádosti o souhlas s reorganizací. Když si ten dokument přečtete, tak zjistíte, že dost podrobně rozebrala celou žádost a našla v ní dost zásadní nedostatky. To se opravdu nedá stihnout za den nebo dva.
Jestli ten plat kdy dostanou když není z čeho
No plat + odstupné dostanou od ÚP, který pak ty peníze sám přihlásí jako věřitel. U takto vyplaceného odstupného je ale nějaký strop, každopádně lepší než nic.
Zkušeného právníka zarazilo, že soudkyně reorganizaci nepovolila, přestože s ní věřitelé včetně nezajištěných souhlasili. Za 20 let praxe v branži, kdy se zúčastnil stovek insolvenčních řízení, prý něco takového nezažil. Použil přitom výrazů jako „aktivistická soudkyně do toho hodila vidle“ apod.
Viz tady:
https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4478974
Tak ano, není to zvykem, aby soudkyně zkoumala poctivý záměr dlužníka.
Soud má zkoumat soulad jednání účastníků řízení s literou zákona, nikoli jejich morální úroveň…
A chtěl bych znovu zdůraznit, že věřitelé s reorganizací souhlasili.
Tak si můžou věřitelé odhlasovat reorganizaci na schůzi dlužníků, o tom se rozsudek také zmiňuje.
na schůzi věřitelů, pardon 🙂 schůze dlužníků by asi byla veselá představa.
Jenže ta schůze bude až v lednu…
no a do té doby to bude řídit insolvenční správce
Co bude řídit? Prázdnou slupku, kterou už v lednu nikdo dohromady nedá…
A co by na té prázdné slupce změnila reorganizace? Pokud chtěl pan Čajánek situaci své zadlužené firmy řešit, měl na to hrozně moc času, viz např. soudem zmíněná a opakovaně prodlužovaná moratoria, která nevyužil ale naopak kupil další a další dluhy.
A jak by Čajánek v mezičase sehnal papír od drazniho úřadu?
Ona je snad ta slupka teď plná?
Zatím jsou tam zaměstnanci. Jakmile ti zmizí, tak už není co zachraňovat.
Otevřete si insolvencni zakon. Nepřípustnost reorganizace v případě nepoctiveho záměru dlužníka tam přímo je uvedena. Živím se tím.
Věřitelé sice většinově s reorganizací souhlasili, ale dle mínění soudkyně na základě toho, že jim nebyly poskytnuty úplné informace.o situaci dlužníka.
Pokud by měl soud jen všechno automaticky potvrzovat bez dalšího prověřování, tak by v tom ani nemusel figurovat.
Copak k-report, to je studnice.
To není pravdou, stává se to. Ne často, ale není to ani zdaleka ojedinělý případ.
Jenže co když ten souhlas většiny věřitelů je založen byť jen z části na fiktivních pohledávkách majitele a jeho okolí a navíc v objemu závazků jich podstatná část chybí, tedy dlužník je zamlčel?
Zkušený podnikový právník u jistého velkého elektrotechnicko-strojírenského molocha, kterému je hlavně líto za unitárním uspořádáním JHMD, protože to odpovídalo jeho mentálnímu nastavení.
Chtěl bych vidět jejich účetnictví. S Čajánkem bude ještě prdel. Jinak za odůvodnění palec nahoru, fakt hezky a smysluplně napsané. Paní soudkyně se majitelů evidentně nebojí, což je dobře.
Přál bych si, aby firma získala nového silného majitele třeba v podobě sdružení obcí a obou krajů po vzoru obdobných sdružení v SRN provozující saské úzkokolejky, který by JMHD provozoval pro zajištění turistického ruchu.
Jde o to, jestli by ty obce na to vůbec měly. Tak nějak mám pocit, že třeba takové Střížovice budou o mnoho chudší, než nějaká obec v Sasku.
Ona ta hodnota majetku JHMD také nebude nijak astonomická. Rozhodně to nebude to, co si Boris namaloval za ten kousek kolejí na Vysočině.
Ono nejde ani tak o hodnotu majetku, ale o náklady na provoz.
Ten provoz úzkokolejné tratě není zas tak drahý a s dotacemi na veřejnou dopravu by se to mohlo zvládnout. Znamená to ale poněkud jiná vozidla a grafikon s přípoji.
No tady asi ne. Někde se ke mě donesla o spotřebě : T47+2xBalm zhruba 50l/100km, Hašišbedna okolo 80l/100km . A jelikož menší lokomotivy stávající vedení úspěšně prodalo, tak moc na výběr není.
Tomáši, mohl jsi do toho se svou Dopravní a Konzultační jít…
Ne všude mají štěstí na takové radní jako v obcích v údolí Desné…
Dokonáno jest, ten soudní papír je neskutečný, co z toho všechno vyplývá napovrch. Navíc ty úvahy někoho zcela nezávislého jako je ta soudkyně jsou skvěle zpracované. Borisovu taktiku s reorganizací a s navrženým insolvenčním správcem a odhadní firmou označila za nepoctivý záměr, stejně jako pohádky o pohledávce za Krajem Vysočina a odkupu státem. Skvěle zpracované odůvodnění, dávám palec nahoru. No jsem zvědav, kam se to teď vydá a jestliže to bude mít bez Borise a jeho kámošů nějakou budoucnost, tak se rád přijedu znovu podívat. A jak je už zde napsáno, asi bych nechtěl být v Borisově kůži. No možná… Číst vice »
Je to nehorázná drzost, že si zčista jasna nárokuje 39 milionů, které doposud nebyly nikde uvedeny. Vypadá to, že si chce z mrtvoly ukousnout co největší podíl a svědomí, že kvůli tomu položil celou železnici, ho vůbec netrápí.
Podlední šance z toho něco vytáhnout.
Celkem by mne zajímalo, co na to říká pan Šatava, který úzkokolejky vzkřísil a kterého Čajánek vykousal z firmy👎?
Kéž by se toho chtěl znovu ujmout.
To rozhodnutí soudu je plné zajímavých faktů, zejména v závěrečné části odůvodnění, a nelze s ním než souhlasit. Namátkou v závěru: „. Další neméně důležitou oblastí, jíž insolvenční soud hodnotil, je dosavadní přístup dlužnice, resp. jejího vedení k řešení úpadkové situace hrozící již nejméně řadu měsíců. Jsou-li hlavními zdroji financování dlužnice příjmy od Kraje Vysočina, Jihočeského kraje, Státního fondu dopravní infrastruktury a příjmy z komerční činnosti, přičemž dle předložených dokladů byly příjmy ze strany Jihočeského kraje, Státního fondu dopravní infrastruktury a komerční činnosti poskytovány řádně a včas, a pouze příjmy ze strany Kraje Vysočina v nižší než očekávané výši, je… Číst vice »
No, nechtěl bych být v Borisově kůži – insolvenční správkyně začne prověřovat stav hospodaření a jmění dlužnice…
Jsem docela zvědav v jakém stavu JHMD skutečně jsou.
Prokázání těch 39M bude ještě asi sranda. Aby nešel hačat. 😀 To by mohl být i pokus o podvod, pokud neprokáže jasně za co a proč a jaktože si na těch 39M náhle vzpoměl až teď. Tohle a těch skoro neproplacených 60M za 4 tramvaje asi už bylo i na tak malou firmu moc. Třeba to bude impulz pro nový restart JHMD.
Já se, bohužel, obávám, že žádný impuls to nebude. Jako dopravní obslužnost je to k ničemu (novobystřická větev) a aby to uživili turisti, tomu taky moc nevěřím. Ceny jízdenek by musely být astronomické. Radost z toho nemám. Mám ten kraj rád, v Hradci jsem byl na vojně.
Ale třeba bude, jen si z toho nesmí někdo dělat tobogán na dotace. Smířit se s tím, že z toho miliardy nevytříská. Nesmí za těžký mega pořizovat nefunkční krámy a odstavit na celou sezónu všechny parní vlaky. A asi rozloučit se s pravidelným provozem, jen na páru. Jako atrakce pro turisty by nebyli jediní, co by mohli fungovat v sezoním letním, provozu a v létě vydělávat na přežití zimy. Do toho nejakou zimni retrojízdu s Tůčkem, šrot a něco objednávaných Silvestrovských, Mikuláškých jízd….prostě snažit se o zákazníky. Ty ceny parních vlaků jsou luxus už teď a stejně se najdou platíci.… Číst vice »
Plus bydlení, tedy ubytování. Nádraží, skladiště, tím vším se dá malinko vylepšit hospodaření.
Včetně nákladní dopravy.
To už je dávno vyvedeno.
Vybrané odstavce jsou pěkné, ale výživný je celý dokument. Kupříkladu tyhle věty mluví za vše: „Pochybnosti o úplnosti a správnost předloženého seznamu věřitelů dlužnice budí též někteří z věřitelů, kteří ke dni rozhodování soudu přihlásili své pohledávky za dlužnicí, ačkoliv nejsou v seznamu věřitelů dlužnicí uvedeni. Konkrétně se jedná o věřitele Úřad práce ČR s nesplatnou pohledávkou ve výši 130 591 Kč (přihláška P12), o jejíž existenci musela dlužnice vědět, neboť povinnost její úhrady jí byla stanovena rozhodnutím úřadu práce ze dne 16. 3. 2022.“
Zřejmě účetnictví mají ve stejně kvalitním stavu jako správu potřebných licencí. To je pak jen otázka času, kdy taková firma přijde na buben a toho že někdo může nepozorovaně poušět žilou.
Podobně mají do postupně do insolvence nakročeno i v ČD.
Vzhledem k zadlužení ČD a vzhledem k podepsaným objednaným investicím zejména do nových vlaků.
Současný šéf ČD správně uvažuje, že klíčem je víc naplnit současné vlaky ČD cestujícími. A málo využité vlaky zrušit/nahradit autobusy.
Tož všichni fanoušci ČD odložit režijky a hybaj na pokladny nakoupit IN100 na projíždění lokálek, než prodělečné lokálky napřesrok skončí. Ať ČD přežijí příští kritický rok
Axelíku, uvědomuješ si, že se těma exkrementama maximálně protrollíš do dalšího banu?
Jsem to já, kdo se dožaduje extra miliard od státu kvůli chybám v minulosti?
Ale chápu Vás. Myšlení bolí. A asi se chcete bolesti vyhnout.
Vy jste jak poškrábaná deska.
A mění to něco na kritické situaci ČD, kdy vedení ČD volá o pomoc?
A zcela vážně prohlašují, že nebudou splácet jistinu z půjčených 60 miliard, jen úroky. Další desítky miliard si ještě chtějí půjčit.
Inu, v článku, který se ani vzdáleně netýká ČD psát o jejich „kritické situaci“….
Jaktože netýká? JHMD chtěl své problémy vyřešit dalšími penězi od státu/kraje.
Stejného řešení se dožadují ČD. Akorát ty finty, které vymysleli v ČD, jsou poněkud jiné než prodej kusu kolejí státu, resp. tuto fintu už zrealizovali. V 2008.
A tu silniční dopravu bude živit kdo? Je nutná celková změna dopravní koncepce v ČR a bez lží a různých zájmů.
Tak moment. Za prodej kolejí státu to bylo 12 miliard. Za aktuálně navrhovaný prodej pozemků zejm. pod kolejemi je to už 20 miliard. Pěkně to navyšují.
Tož kolik miliard od státu představuje další finta – jakási změna dopravní koncepce? Tuhle fintu ještě ČD nevytáhli z rukávu.
už na vás začínám mít alergii.
když máte tak jasno, který z parametrů úpadku ČD splňuje?
neplatí dodavatelům? nebo je k tomu ještě předlužena?
mimochodem, většina lokálkomilců (a vlakomilců obecně) režijky opravdu nemá a nikdy neměla.
motáte tady nesouvisející věci dohromady, vč. toho, že lokálky jsou prodělečné pro ČD (což by z principu mělo být ve velmi omezené míře, jsou akorát drahé pro objednatele, což je úplně jiná kategorie).
Kdyby si v červnu 2022 Skupina ČD nepůjčila na jednoměsíční směnky, tak by v červenci nevyplatila mzdy a povinné odvody (SZ/ZP) a nezaplatila elektriku/naftu.
Nevím jestli tuhle záchrannou brzdu používali i dál. Ale nasvědčuje tomu fakt, že ČD si jednoměsíční směnky na čím dál vyšší částky půjčovala i v dalších měsíčích.
Co je nesouvislého na tom, že ČD volaly o pomoc a dožadovali se extra miliard od státu/krajů?
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/rozhovor/lukas-svoboda%E2%80%93musime-zmenit-system-financovani-zeleznicni-doprav/-31818/
A to bylo ještě předtím, než si ČD půjčila za cca trojnásobně vyšší úrok, než jaký platila dosud.
Tož jakápak asi bude reakce? Vypnou se lokálky a prodělečné spoje.
Abych byl korektní, tak je možné že na bankovních účtech ČD od 30.6.2022 do splatnosti mezd+odvodů, se objevily miliardy na mzdy a odvody.
Co máte furt s těma lokálkama?
To že to je méně využívaná trať ještě vůbec neznamená, že je provoz ČD ve ztrátě, kde jste tohle vyčetl? (Problém bývá většinou v nechuti objednavatelů to dál platit).
Právě že se naopak říká (JPP), že lokálky dotují komerční provoz.
A i když si o ČD a jeho vedení myslím svoje, za úplné blbce, kteří neví, co dělají, bych je rozhodně nepovažoval.
Navíc, co to má společného s článkem o JHMD?
Zombie vlakové spoje budou vypnuty jako první. A vypnou je dotační úřady. Tak jako Kraj Vysočina netoužil příliš dotovat JHMD, neboť v tom nespatřoval racio.
Ono totiž balík peněz v rozpočtu je jen jeden. A když člověk vidí ty ohromné investice/zadlužení/vysoké úroky v ČD, tak není moc jiných řešení než seškrtat rozsah dotované dopravy.
A souhlas, rozhodně netvrdím, že ve vedení ČD jsou blbci. Doplácí na chyby svých předchůdců.
A kolik skutečně ty lokálky stojí? Vzpamatujte se nebo si najděte fakta a počítejte. To se nedá dokola poslouchat ani číst.
Namísto pokusu „poslouchat“ psaný text, radši odložte režijku a hybaj koupit IN 100, ať ČD přežijí kritický rok.
Část úvěrů které si ČD loni vzala (UCB, VÚB, RB) je úročena variabilně, tož v době kdy PRIBOR 6M je přes 7%, to není dobré.
Viděl jste rozvahu této společnosti za posledních pár let? Anebo lépe – víte, co to je?
O JHMD toho moc nevím, krom jejich bizarních plánů jak se vyhnout insolvenci, což jim asi nevyšlo.
Výborně, o JHMD toho skoro nic nevíte, ale přitom jsou podle vás na tom ČD stejně. To si trochu protiřečíte ne?
A to ČD zrovna nemiluji a ani nejsem jejich zaměstnanec (a nemám ani režijku).
Když si ČD půjčovalo na jednoměsíční směnky, tak spatřuji jistou podobnost v obtížné finanční situaci. Vy ne?
Mohl byste prosím pane Vtvt/ Axel upřesnit následující detaily:
1.Zda jste si sám již pořídil vámi doporučovanou slevovou kartu IN100?
2. Proč v článku o JHMD recyklujete už poněkolikáté vaše moudra o finanční situaci ČD?
3. Proč místo zdejší „zdi vašich nářků“ nezaujmete patřičné místo na GŘ ČD (viz link) a tuto společnost, prostřednictvím vaší jaznozřivosti druhého druhu, z tíživé šlamastyky hrdinně nevyvedete?
https://ceskedrahy.jobs.cz/?r=detail&id=1588905663
Proč?
Příliv peněz z jizdného může trochu pomoct firmě ČD. A to je to k čemu jsem vyzval zdejší vlakomilce, namísto posté omílání prázdné slámy kdo je viník osudu JHMD.
No řekl bych, co to už tenkráte převzal Čajánek a spol., tak to sice nějakou setrvačností jakžtakž běželo dál, ale dalo se čekat, že to prostě jednou praskne a bude konec. No a taky je, jen tak tam nikdo spíše jezdit nebude…..
Tak se to expertům na kraji Vysočina přece jen povedlo zlikvidovat. Ale bránili se dlouho. Na to trhání kolejí a odvoz do šrotu se přijedu podívat 😀
Mohli by tam udělat pomníček Běhounkovi a Schrekovi, hrobařům kulturního a technického dědictví 🙂
Spíš to vypadá, že stojíš na jiném nástupišti a ujel ti vlak …..
Ono je to dvousečné no. Na jednu stranu, proč by JHMD měly dostával za vysočinský úsek výrazně méně peněz, než za ten jihočeský nebo než to, co dostávají ČD na Osoblažce. V tomto chápu majitele. Na druhou stranu chápu i kraj, že prostě pro ně ten dopravní význam je nevelký a jinak, než jako nějaký low-cost provoz, to podporovat nechtěli. Rozumný majitel úzkokolejky by se snažil asi nějak domluvit, namísto neustálých hrozeb žalobami a válkou. Jak jsem psal již dříve, bohužel, majitelé díky svému chamtivému přístupu dosáhli tohoto úpadku. Vyrobit na takto malém provozu ztrátu 160 milionů, to chce opravdu… Číst vice »
Ano, Kraj Vysočina chápu. Rozumnější je nechat 2,4 miliardy ve Sberbank.
No,Sberbank je sice průšvih, ale vyčítat to kraji Vysočina je být generálem po bitvě. Což dokáže každý frajtr.
Nikdo nikomu nic nevyčítá. V rámci objektivity by to ale zaznít mělo.
Četl jsem, že tam byla nějaká liknavost.
A ano, Sberbank byla zcela jistě zdravá instituce. Jen s problematickým vlastníkem, ale zřejmě jak pro koho.
Jak to? On to za borce z Vysočiny někdo nastrkal rusákům ty prachy? 😀
Sberbank fungovala spolehlivě na českém trhu řadu let, ČNB ji nikdy nemusela řešit, služby měla celkem výhodné. Její likvidace nenastala z důvodů ekonomických, nýbrž politických. Prostě se Putin zbláznil. Ale kdo si to před deseti lety dovedl představit?
Třeba kdokoli, kdo nespal když obsazoval v roce 2014 Krym? 😀 😀 😀
Ja ano.
A že jste jim nešel poradit..?
Subjekty státní správy by měly povinně uchovávat peníze u ČNB.
No , uz ten nazev , sberbank. Vzpominam , kdyz jsem to videl poprve nekde v Praze. Rikal jsem si co to je v prizemi cinzaku za pracku penez? To je nejaka novodoba kampelicka kam da penize jen slaboduchy. A ze do takovych pseudoinstituci dava penize statni urad, to povazuji za dukaz nekompetentnosti .
Tak pokud uvázli ve Sberbank prachy nějaké malé obci, tak se to dá pochopit. Ale krajský úřad s hromadou právníků, ekonomů, úředníků neví, že Sberbank patří Rusku?
k té SBCZ…Kraj Vysočina v ní měl účty hoooodně dlouho (minimálně 15 let, nejspíš i déle) a do okamžiku, kdy jeden blb zaútočil na Ukrajinu, byla zcela zdravá.
však i pan Rusnok prohlásil, že banka je solventní a to ještě v březnu 2022.
Proč jí ČNB nepomohla dodat likviditu, se ptejte Na Příkopech.
Banka sama o sobě nemohla udělat nic lépe, aby se zachránila. Zabila ji nečinnost ČNB a osoba vlastníka.
Tak určitě, strkat prachy bance státu, který má ČR za nepřátelský, to bylo naprosto inteligentní a šašek Běhounek za to vůbec nemůže. A že ten trotl byl v jednom holportu s nočním vlkem a japonskou kalkulačkou v jedné osobě Haškem, to byla jen náhoda 😀 😀 😀
Vysočina měla ve sberce prachy ještě za Volksbank. Včetně všech možných provozních účtu aj. To byl desetiletí dlouhy smluvní vztah.
A k tomu vlastníkovi- ano, konečný vlastník byla ruska centrální banka. Ale prachy v Rusku nebyly. Akorát nostro účty v rublech, max 1 mld Kč. Jinak vše rozpracované u nás. Neco málo po střední Evropě a na nostrech v jiných bankách v EU.
Aktuálně už je na účtech zcashovanych hodně miliard že splacenych uveru
Proč Jste bezdůvodně změnil téma diskuse? Nebaví Vás?
Jak bezdůvodně? Řekl bych že, moje jízlivá poznámka je minimálně reakcí na předcházející příspěvek.
Četl jste to?
Tak oni o tom, že jim to ekonimicky nevychází, s KV jednají už 10 let. Soudy jsou až záležitostí posledních pár let, kdy normální jednání očividně nikam nevedla.
Vy vypadáte, že umíte i psát a ne jen poštěkávat. Můžete mi prosím vysvětlit, kde se vzalo to přesvědčení o „chamtivém“ přístupu majitelů? Podle informací z rejstříku v tom podniku majitelé utopili desítky milionů aby to vůbec jezdilo do roku 2022. Měli by jim spíš postavit sochu, ne?
Já popravdě jezdím jen s Regiojetem. I když nedávno jsem jel s ČD a docela mě příjemně překvapilo, že byl internet.
Vysočina s tím opravdu nemá nic sopečného. Stačí se jen podívat kolik ze sítě JHMD leží na Vysočině…..
Jestli ani nevíte, že insolvence je důsledkem nízkých plateb Kraje Vysočina na základě smlouvy z roku 2009 kterou podepsal „expert“ šatava, tak doporučuji si o tom nejdřív něco načíst 🙂
Není. Insolvence je především – kromě jiných „drobností“ – důsledkem odfláknuté rekonstrukce 4 motoráků aka „hašišbeden“, za kterou nebyla vyplacena dotace kvůli nesplnění dotačních podmínek. Rekonstrukce měla původně vypadat úplně jinak, ale Čajánek a spol. do už hotových výkresů hodili vidle, konstrukční firmě to vzali a přihráli to kamarádům, kteří kolejové vozidlo viděli zřejmě poprvé v životě. To ostatní už je jenom řetězec logických příčin a následků.
Pan Čajánek osobně?
No to je ale blábol, asi nějaký čajánkův troll.
Já tu vidím akorát Šatavovy trolly, kteří už léta blábolí, že šatava za nic nemůže, ačkoli naposledy i hejtman Vysočiny s úsměvem potvrdil, že mají smlouvu z roku 2009 a jestli je pro JHMD nevýhodná mají smůlu. A jestli se obchodní rejstřík nemýlí tak tehdy to vedl Šatava
Ano, taky mne nebaví pořád část o zázračném panu Šatavovi, nebyl tam jen on, tak je to trochu nefér vůči těm ostatním, co to vedli, v tom se úplně shodneme. Ale nesporným faktem zůstává, že v době před Borisem ta firma byla v zisku a fungovala. Spor s tím krajem je Borisem je podle mého soudu vymyšlená zástěrka, to soudní odůvodnění usnesení to nakonec tak nějak hezky komentuje.
a celých 160 mio dluhů je sekyra za Vysočinou? nevykládal tu Boris něco o 20, 30 či 40 mio max? a těch zbývajících min. 120 mio se vzalo kde?
jsem smutný, kam to došlo, tušil jsem to už dávno a varoval tu i rok zpět, jaký to má směr (a dostával pravidelně naděleno mínusů jak lučního kvítí), ale s podobným mágem jako majitelem a GŘ to jinak dopadnout nemohlo.
jediná šance je restart pod jiným vlastníkem.
cca do půl roku může být jiný vlastník znám, teď to jen nesmí nikdo fyzicky rozkrást. což by správkyně měla být schopna zajistit.
Netuším, ale určitě desítky milionů jsou za to, že Vysočina nezaplatila za ty vlaky co si objednala. To tak na Vysočině mezi tamníma klukama asi chodí, že dojdou do hospody, sežerou oběd a vypadnou bez placení 😀
Core – No, stejně si myslím, že jistého jedince teď spíše bude zajímat
výtěžek v rámci zpeněžení vily ve Vrkoslavicich. Současně ale věřím, že bude mít kde bydlet, třeba do Rýnovic to není daleko.
Kterého jedince? Jako že nebude mít kde bydlet? No ale přece podle zdejšího osazenstva to vytuneloval tak je ve vatě a bude se válet na pláži. Tady to jede už několik let ve stylu:
1) Dotuješ dopravu na kterou stát platí málo
2) ?
3) Zisk
😀
Ne, on to nevytuneloval, na to nemá schopnosti, on to prostě prohospodařil, rozházel statisíce a miliony za poradenství (prohrané soudní spory, které ale sám inicioval), nesmyslné investice (dvoucestný menzi-muck apod.), život na vysoké noze (stačilo vidět flotilu služebních vozidel v JH) atd.
No, tipuji že Čajánek má v dané vísce vilu a že je za nějaký dluh JHMD někomu zastavena. Přičemž v Rynovicich je věznice
Na vile nevázne žadné zástavní právo
Á Čajánkův mopslík doběhl.. Nebo Čajánek osobně ? Docela se těším, až Č.. půjde ty milióny vysvětlovat. Aby sro rovnou vzal pruhovaný šaty.